eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
آقای حسین ستوده: ✅ پاسخ 👈 پاسخ هر مورد در ذیل شبهه موجود است 👇 ♦️جنگ افروزی بد است اما «جهاد» خوب است (بقره ۱۹۱- در مجموع ۴۹ آیه قتال و ۲۹ آیه جهاد) ✅ جنگ افروزی همواره در دین اسلام ناپسند است و جهاد در اسلام یا جهاد دفاعی است یا به تلافی جنایات گذشته. 👈 آیه 191 که شبهه افکن بدان استناد کرده، اولا یک حکم کلی نیست، بلکه تنها مربوط به کفار قریش است که ظلم زیادی در حق مسلمانان انجام داده بودند. ثانیا جنگ افروزی نبود و به تلافی تمام ظلم و جنایتی است که قریش، نسبت به مسلمانان روا داشتند. ♦️ دروغ بد است اما «تقیه» خوب است ( آل عمران ۲۸، نحل ۱۰۶، غافر ۲۸) ✅ دروغ در هر حالی ناپسند و در روایات کلید همه بدیهاست و تقیه مجوز دروغگویی در هر حالی نیست. تقیه یعنی اینکه اگر کسی برای حفظ جان خود مجبور شد کلامی بگوید: مثلا در مقابل داعشی ها بگوید من شیعه نیستم، یا کاری انجام دهد مثلاً در کلیسا حاضر شود، مجاز است. خلاصه اینکه حفظ جان یک امر ضروری و مسلمی است که آموزه های هر مکتب حقوقی، بدان اولویت می دهد ♦️ دخالت در کار دیگران خوب نیست اما «امر به معروف و نهی از منکر» خوب است (آل عمران ۱۱۰) ✅ آیا مشورت دادن یا نصیحت یک نوع دخالت منفی محسوب می شود؟ امر به معروف نیز اولا یک نوع خیرخواهی است. ثانیاً دخالت در سرنوشت خود، جامعه خود و نسل خویش است. 👈 افرادی که در یک کشتی نشسته اند، آیا مانع کسی که مشغول سوراخ کردن کشتی است، نمی شوند، چون دخالت در کار دیگری است؟ ♦️ شکنجه بد است اما «حد شرعی» و «تعزیر» مجاز است (نور ۲) ✅ همه نظام های حقوقی دنیا، برای کیفر مجرمان مجازات دارند. حد یا تعزیر نیز مجازاتی است برای مجرمان. شکنجه آن است که بی گناهی را اذیت کنند یا متهمی را برای اقرار تحت فشار قرار دهند و یا مجازاتی غیرمتناسب و بیش از اندازه برای مجرم قرار دهند. ادامه پاسخ بالا 👆👆🔻👇👇 بسیاری از جنایات و افعال زشت در دین اسلام وجود دارند که مجاز هستند و تنها اسم آنها عوض شده است: (بخش دوم) ♦️ فاحشگی بد است اما صیغه «متعه» مجاز است (نسا ۲۴) ✅ متعه به هیچ عنوان فاحشگی نیست، متعه یک نوع ازدواج است و هیچ تفاوتی با آن جز در دو مورد ندارد: 1- موقت است، 2- ارثی بین زن و شوهر نیست. غیر از این دو مورد تمام شرایط ازدواج دائم در متعه یا همان ازدواج موقت وجود دارد. اگر ازدواج فاحشگی است، بله متعه هم همینطور است. ♦️ زن و مرد برابرند اما «مرد بر زن برتری دارد» (نسا ۲۴) ✅ در هیچ آیه ای برتری مرد نسبت به زن ذکر نشده است. آیه ای هم که بدان استناد شده مربوط به ریاست در خانواده است. معلوم است که در هر جامعه ای (کوچک یا بزرگ) یک نفر باید رئیس باشد، در آیه ی مذکور، خدای متعال به 2 دلیل ریاست را از آن مرد می داند: 1- تکالیف اقتصادی که بر دوش اوست. 2- ساختمان جسمی و روانی مرد برای اداره خانواده 👈 در قرآن با صراحت بیان شده است که مرد و زن برابرند و تنها ملاک برتری تقواست: يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‏ ... إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ (حجرات/13) ای انسان ها ما شما را مرد و زن آفریدیم ... همانا گرامی ترین شما در نزد خدا، با تقواترین شماست. ♦️ تجاوز بد است اما «تجاوز به زن شوهر داری که در جنگ با کفار غنیمت گرفته شده است» مجاز است (نسا ۲۴) (زن هم که کلا جزو اشیا محسوب میشه) ✅ در اسلام تجاوز به زن شوهردار مطلقا و در هیچ شرایطی جایز نیست. آیه فوق هم چنین مطلبی را نمی رساند. (مراجعه شود) ♦️ کودک آزاری بد است اما «سکس با کودک نابالغ» مجاز است (طلاق ۴) ✅ در این آیه و در هیچ آیه دیگری سکس با کودک نابالغ مجاز شمرده نشده است. حتی اگر بنابر مصلحتی، فردی با کودک نابالغ ازدواج کند، طبق دستورات دینی و آنچه در روایات و رساله مراجع تقلید آمده است، لازم است صبر کند تا به بلوغ شرعی و جسمی برسد. 👈 اما آیه فوق (4 طلاق) تنها در مورد عده ی زنان است و هیچ ارتباطی با سکس با کودک یا حتی کودک ندارد. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میگه برا کشیده شدن دختر امام حسین رو زمین سالیانه گریه میکنن ولی الان دختر مردم رو زمین میکشن تا بندازنش روی ون.. چگوته پاسخ دهیم.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام وادب 👇 ◾️اولا هرکسی که منصبی داره در ایران،از خود مردم انتخاب شده واز بیگانگان نیست و در اون منصب هم وظیفه ی قانونی خود مثل برخورد با گناه علنی درجامعه ی خودش را باید انجام دهد درثانی هیچ گشت ارشادی موهای کسی ونکشیده روزمین!!! ◾️بله ممکنه برخودرهایی خارج از چارچوب باشه ولی اولا همیشه اینطور نبوده وبا خاطیان اجرا برخورد شده بعد هم آیا اگر بالفرض یک نفری در یک مجموعه ای کار خلافی انجام داد ما باید این کار خلاف را به کل مجریان آن صنف نسبت بدهیم؟؟؟ ◾️بعدش این چه مقایسه بیجایی است که ما دختران اهل بیت پیامبر صلی الله علیه وآله را که درحالی که باحجاب بودند ،برای غارت زینتهای آنان ،عده ای حمله کردندرا با گشت ارشاد مقایسه کنیم!!!! ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
خوب میخوام ی نگاهی بندازم به داستانی که شیعیان میگن در مورد سفر امام حسین از مکه و مدینه به کوفه اینجور که اونا میگن نامه ای میاد از کوفه که پاشو‌بیا ایشون اون موقع توی حج بوده و رها میکنه میاد به کوفه حالا میخوام نگاه کنیم بببینید کوفه را من در نقشه مشخص کردم این کوفه هست تو استان نجف هست در شرق نجف است یعنی پایین‌تر از کربلاس صد وخورده ای کیلومتر پایین‌تر است هیچ عقل سلیمی باور نمیکنه قبول نمیکنه که یه نفر که می‌خواست از عربستان به کوفه بره تو مسیرش از کربلا بیاد.... پاسخ به شبهه👇 ✅🌴دو عامل می­تواند در چنین رخدادهایی مؤثر باشد: 1️⃣ در زمان‌های قدیم راه‌های ارتباطی – به دلیل نبود امکانات، صعب العبور بودن، وجود شن‌زار و... - مانند امروز لزوماً مستقیم نبود. و معمولاً پیک‌های خبررسان، راه میان‌بر را برای ارسال هرچه سریع‌تر خبر انتخاب می‌کردند، اما کاروان‌ها -بویژه اگر خانواده همراه آنان بود- از مسیرهای عمومی حرکت می‌کردند که هم دست‌رسی به آب و استراحتگاه داشته و هم از دست‌برد راه زنان در امان باشند. ♦️با توجه به عامل جغرافیایی و تاریخی به نظر می­رسد چنین عاملی در رسیدن کاروان امام حسین(ع) به کربلا تأثیرگذار نبوده است. 2️⃣ ممکن است به اجبار راهی غیر از راه اصلی برگزیده شود که به نظر می­رسد عامل اصلی تغییر حرکت امام حسین(ع) و رسیدن آنان به کربلا همین اجبار بوده است؛ زیرا لشکر عبید الله بن زیاد به فرماندهی حر بن یزید ریاحی دائماً مسیر حرکت امام حسین(ع) را تغییر می‌داد. به عنوان نمونه به دو مورد اشاره می‌کنیم. ✳️ امام حسین(ع) رهسپار شد تا به منزل «شراف» رسید؛ چون سحرگاه شد همچنان به جوانان دستور داد آب بسیار بردارند، سپس به راه افتاد و تا نیمه روز راه رفت، ... امام حسین(ع) فرمود: ما در این‌جا پناه‌گاهى نداریم که بدان پناه بریم و آن‌را در پشت سر قرار داده و از یک رو با این لشکر روبرو شویم؟ ما (اصحاب) به او گفتیم: چرا این منزل ذو حسم است که در سمت چپ شما است، اگر بدان جا پیشى گیرید آن‌جا چنان است که شما می‌خواهید، پس آن حضرت سمت چپ راه را گرفته ما نیز با او بدان سو رفتیم، چیزى نگذشت که گردن‌هاى اسبان پیدا شد و چون نیک نگریستیم‏ از راه به یک سو شدیم، و چون که دیدند ما راه را کج کردیم، آنان نیز راه خود را به سوى ما کج کردند... .(مفید، الإرشاد فی معرفة حجج الله على العباد، ج ‏2، ص 77، کنگره شیخ مفید، قم‏، چاپ اول، 1413 ق) ✳️ ... سپس امام(ع) به یاران خود فرمود: برخیزید و سوار شوید. آنان سوار شدند و منتظر ماندند تا بانوان هم سوار شدند و چون سوار شدند دستور حرکت فرمود و همین که خواستند راه بیفتند و برگردند، سپاه حر مانع حرکت ایشان شدند. امام حسین(ع) به حر فرمودند: چه مى‌‏خواهید؟ گفت: مى‌‏خواهم ترا پیش امیر عبید الله بن زیاد ببرم. ♦️امام(ع) فرمود: در این صورت به خدا سوگند از تو پیروى نخواهم کرد و این سخن سه بار میان ایشان رد و بدل شد، و چون سخن به درازا کشیده شد، حر گفت: من مأمور جنگ کردن با شما نیستم، بلکه مأمورم از شما جدا نشوم تا شما را به کوفه ببرم. اکنون که از پذیرفتن این موضوع خوددارى مى‌‏کنی راهى را انتخاب کن که نه به کوفه برسد نه به مدینه و این مورد اتفاق من و شما قرار گیرد تا براى امیر عبید الله نامه بنویسم. شاید خداوند کارى پیش آورد که براى من در آن عافیت باشد و گرفتار جنگ با شما نشوم. این راه را بگیر و به سمت چپ راه عذیب و قادسیه برو. امام حسین(ع) حرکت کرد. حر هم با یاران خود از کنار ایشان حرکت مى‌‏کرد (فتال نیشابوری، روضة الواعظین و بصیرة المتعظین، ج‏1، ص 179، انتشارات رضى، قم، چاپ اول) منبع: سایت اسلام کوئست ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پروژه بیرون کردن مردم از جزیره کیش با صدور حکم قضایی علیه ساکنین شهرک نگین کیش کلید خورد... رژیم در تلاش است مطابق بندهایی از توافق ننگین ۲۵ ساله با چین، هرچه سریعتر جزیره کیش را خالی از سکنه ایرانی به چینی ها تقدیم کند... 😤😤😤
پروژه بیرون کردن مردم از جزیره کیش با صدور حکم قضایی علیه ساکنین شهرک نگین کیش کلید خورد... رژیم در تلاش است مطابق بندهایی از توافق ننگین ۲۵ ساله با چین، هرچه سریعتر جزیره کیش را خالی از سکنه ایرانی به چینی ها تقدیم کند... پاسخ به شبهه 👇 ✅🌴برخی ادم ها هر چقدر هم در شبکه های اجتماعی ندانسته و بر اساس چهار تا جیغ و فریاد قضاوت کنند باز اصلاح نمیشوند و هر روز هم خود را فریب می دهند هم دیگران را ✅به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سازمان منطقه آزاد کیش لازم می‌داند در جهت شفاف سازی موضوع تخلیه مجتمع مسکونی نگین کیش مراتبی را به شرح ذیل اعلام دارد: ✅«قرارداد استیجاری اراضی دولتی تحت عنوان مجتمع مسکونی نگین کیش در سال ۱۳۷۰ فی مابین سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت نگین کیش منعقد می گردد که طی آن قطعه زمین VC202 برای ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی بصورت استیجاری ۲۱ ساله صرفا به شرکت موصوف واگذار می شود. طی دو مرتبه یکبار در سال ۱۳۸۳ و بار دیگر در سال ۱۳۸۷ شرکت نگین کیش تبدیل قرارداد استیجاری به قرارداد قطعی زمین موضوع قرارداد را از سازمان درخواست می نماید که در هر دو مرتبه موضوع در کمیسیون اقتصادی و ارزشیابی زمین مطرح و با درخواست ایشان به صورت پرداخت ۲۰ درصد نقد و الباقی به صورت اقساط موافقت می گردد. لیکن با اعلام شرکت مبنی بر اینکه شرایط مذکور خارج از توان مالی شرکت و برایشان قابلیت اجرا ندارد، علیرغم تنظیم قرارداد از سوی سازمان بدلیل عدم مراجعه ی شرکت به مرحله اجرا ختم نمی گردد. ♦️علیرغم اعطای مدت مدید از سوی سازمان به شرکت نگین کیش در نهایت به دلیل ۱-عدم توانایی مالی شرکت جهت اقدام به قطعی نمودن یا تمدید قرارداد استیجاری ۲-عدم اخذ پایان کار ساختمانی واحدهای احداث شده پس از ۲۱ سال ۳-عدم پرداخت اجاره بها بابت قرارداد استیجاری، در نهایت سازمان به علت اتمام قرارداد اجاره در سال ۱۳۹۶ نسبت به اخذ حکم قطعی مبنی بر تخلیه و تحویل عرصه و اعیان قطعه VC202 علیه شرکت نگین کیش اقدام نمود. ♦️در پی این اقدام علیرغم صدور حکم قطعی، پس از دوسال اعطای مهلت و سعی در حل مسالمت آمیز موضوع توسط شخص ثالث نتیجه ای حاصل نشد. در سال ۱۳۹۸ بدلیل اعتراض ثالث متصرفین و نقض حکم سازمان به لحاظ ایراد شکلی وارده، سازمان مجددا در سال ۱۳۹۹ نسبت به اخذ حکم قطعی علیه شرکت نگین کیش و متصرفین اقدام نمود، لیکن همچنان در جهت رعایت حال متصرفین و مساعدت با ایشان از سال ۹۹ به بهانه های متعدد از اجرای حکم معلق شده و سعی در حل مسالمت آمیز موضوع داشته که بدلیل عدم هرگونه همکاری متصرفین با سازمان در نهایت در سال ۱۴۰۱، نسبت به شروع عملیات اجرایی تخلیه اقدام شد. ♦️در پایان ذکر چند نکته ضرورت دارد که به شرح ذیل بیان می گردد: ۱.نظر به اعلام اداره آتش نشانی و دستور دادستان محترم جزیره کیش دایر بر تخلیه فوری اپارتمان ها بدلیل اینکه فاقد استحکام لازم جهت سکونت می باشند در پی زلزله های اخیر، به روند تخلیه و تخریب سرعت بخشیده شد. ۲. هیچ مبلغی بعنوان اجاره از سوی ساکنین به سازمان پرداخت نشده است و سال هاست ملک متعلق به بیت المال را بصورت رایگان تحت تصرف دارند که وصول مطالبات سازمان نیز در دستور کار قرار دارد. ۳.مستندات متصرفین مبنی بر استحقاق ایشان به حق و حقوق در حصوص مجتمع مذکور، بارها در مراجع متعدد قضایی اعم از بدوی و تجدیدنظر مورد بررسی قرار گرفته و النهایه حکم قطعی له سازمان صادر شده است.» mehrnews.com/xYfBH ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin