eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تناقص در گفتار الله لا اکراه فی الدین ....دین اجباری نیست ...
577.4K
با عرض سلام و ادب و احترام استاد عزیز نکات مفیدی بیان فرمودند حقیر هم نکاتی رو عرض کردم ان شاء الله که مفید باشد. 🎤 صوت آقای علی علامه نصرت ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
# پاسخ . “لا اکراه فی الدین” در آیه ۲۵۵ سوره بقره ، اشاره به قلبی بودن و اجبار ناپذیر بودن دین دارد و آیه‌ با زبان نفی سخن گفته، نه نهی؛ یعنی نمی توان کسی را به زور معتقد و مومن کرد . ۲. انسان در انتخاب نیک و بد اختیار دارد و در هیچ یک اجبار نیست، اما خدا فقط نیکی را می پذیرد . آزاد بودن انسان‌ در پذیرش دین ، یعنی اختیار داشتن در انتخاب بین حق و باطل . ۳. اگرچه انسان قادر به انتخاب است و اجبار ندارد اما حکم و راهنمایی خدا این است که راه حق را برگزیند و از باطل دوری کند .‌ ۴. حق بودن ادیان و شریعت‏ها اختصاص به زمان خودشان دارد و پیروان آن‏ها، پس از ظهور شریعت کامل‏تر باید به آن بگروند ؛ البته تا ظهور اسلام که کامل ترین و آخرین دین است . ۵. پیروان ادیان الهی ، هم به حکم کتاب خودشان که در آن به آمدن پیامبر اسلام اشاره شده و هم به حکم عقل که باید به آخرین پیام الهی گوش فرا دهند، باید دین اسلام را بپذیرند. لذا آنان که از عقل و وحی استفاده نکرده اند مستوجب بازخواست هستند . ۶. بنابر این بین این دو آیه هیچ تعارضی وجود ندارد؛ زیرا عدم اجبار بر پذیرش دین خاصی ، دلیل بر حق بودن تمام ادیان و مسلک‏ها نیست ، بلکه دلیل بر احترام به آزادی انسان در انتخاب دین است و ثمربخش نبودن اجبار در گرایش به دین خاص.
 خیلی عجیبه شما هنوز که هنوزه جواب این شبهه رو نمی دونید؟  صدها ساله که خیلی ها اومدند و جواب این شبهه رو گفتند و حالا اینکه چطور شما ندیدی؟! این شبهه تازه‌ای نیست! اما جوابش اینه:↓  شما ادامه این آیه رو نخوندید؟  خدا فقط همین لا اِکراهَ فِی الدّین رو گفته؟ یا بعدشم ادامه داره!  ادامش اینه: قَد تَبَیَّنَ الرُّشدُ مِنَ الغَی... [۲]  خدا گفته: «در مورد اینکه کدوم دین رو انتخاب کنید اجباری نیست (لا اکراه فی الدین)»  اما در ادامش گفته: «اما دیگه وقتی دین رو انتخاب کردید، باید همه چیزهای دین رو با هم انتخاب کنید.» مثلا تا زمانی که شما پیاده هستید و سوار ماشین نشدید و پشت فرمان ماشین ننشستید، نه کسی ازتون گواهینامه می خواد، نه کسی میگه که چرا تو این خیابون یک طرفه رفتی! اما به محض اینکه پشت فرمان ماشین نشستید، گواهینامه ازتون می خوان، بیمه نامه ازتون می خوان و...  مثلا تا قبل از اینکه وارد دانشگاه بشی، آزادی که این دانشگاه بری یا دانشگاه دیگه ای بری اما دیگه وقتی وارد دانشگاهی شدی، باید قوانینش رو رعایت کنی!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
998.4K
احکام را سخت نگیریم!! 🔸اگر عمدا مستحبات را از نمازتان حذف کنید درست است و زمانیکه نماز در حال قضا شدن است و وقت کم ، مستحبات را حذف کنید مثلا تسبیحات اربعه را در رکعت سوم وچهارم یکبار تکرار کنید و.... (خلاصه شده ) 🔷 🎤 صوت و پاسخ مدیر ارجمند جناب علی علامه نصرت را استماع فرمایید 👆 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در زمان پس از ظهور امام زمان عج آیا دیگر هیچ پستی و پلیدی وبدی وجود ندارد؟ اگر چنین است پس چرا روایت شده امام زمان به دست زنی پلید به شهادت میرسد؟ آیا علم تمام علوم وفنون برای مردم آشکار میشود؟ آیا مردم ضعیف وفقیر ایشان را همراهی میکنند؟ آیا فقها در مقابل ایشان می ایستند وبا ایشان مخالفت میکنند؟
یکی از مسائل و اموری که فِرَق اسلامی و ادیان الهی به آن اجماع دارند؛ظهور منجی و موعودی است که عالم را پر از عدل و داد، مساوات،برابری،برادری و عدالت می کند.فقر را از بین می برد؛کفر را نابود و اسلام را گسترش می دهد  حضرت مهدی(عج) آخرین ذخیره الهی، برای نابودی و کفر و ظلم و ستم و برپایی عدل و داد از سوی خداوند تبارک و تعالی مدد می شود و در بسیاری از روایات مهدوی به امدادهای الهی و غیبی اشاره شده است هنگامی که حضرت مهدی(عج) به کمک امدادهای غیبی و یاران متعهد و با تقوایشان بر ظالمان و مستکبران عالم فائق آمدند؛ حکومتی جهانی را بر پا خواهند کرد.از این حکومت که در روایات به (دولت کریمه)یاد شده بیماری،قحطی، خشکسالی،فقر،گناه، آفات و بلیات و ظلم و ستم از بین می رود. در روایات نیز تاکید شده که وقتی حضرت ظهور می کنند جهان پر از ظلم را پر از عدل و داد می کنند. «یملا الله الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا»،( صدوق، 1388؛ ج ۲، ص ۳۷۷). امام صادق(ع) نیز در حدیثی فرمودند:«هر گاه قائم ظهور کند، عدل را در میان مردم برقرار می سازد و جور و ستم در زمان او برطرف می شود...قائم در میان مردم مانند حضرت داوود و حضرت محمد(ص) حکم می کند.»(اربلی، 1382،ج2 ص 465). واقعيت اين است كه در رواياتي كه از پيشوايان معصوم به دست ما رسيده است ـ تا آنجايي كه ما اطلاع داريم ـ هيچ‌گونه اشاره‌اي به اين كه امام مهدي(عج) توسط يك زن به شهادت مي‌رسند وجود ندارد و تنها دركتابي به نام «الزام الناصب» چنين آمده است: «هنگامي‌ كه سال هفتاد به پايان آيد و مرگ حضرت فرا رسد زني به نام سعيده از طايفه بني تميم ايشان را به شهادت مي‌رساند ويژگي آن زن اين است كه همانند مردان ريش دارد...» اوّلاً روشن نيست كه عبارت بالا كلام معصوم ـ عليه السّلام ـ  است يا كلام نويسنده كتاب زيرا نويسنده، آن را به هيچ يك از پيشوايان ديني نسبت نداده است. و ثانياً بر فرض كه اين حديث منسوب به يكي از معصومين –عليهم السلام- باشد از آنجا كه ما روايت‌كنندگان اين حديث را نمي‌شناسيم، از نظر علم حديث‌شناسي اين حديث ضعيف و غيرقابل اعتماد است. بنابراين ما دليل معتبري بر شهادت امام مهدي (عج) بدست يك زن در اختيار نداريم. با فرض وجود چنين دليل معتبري، هرگز شهادت امام(ع) به دست يك زن با پر شدن جهان از عدل و داد منافات ندارد زيرا از يك طرف در دين مقدس اسلام رفتارهايي ارزشمند است كه از روي آگاهي و از سر اراده و انتخاب شكل گرفته باشد. امام صادق ـ عليه‎ السلام ـ مي فرمايد: (علم و دانش بيست و هفت حرف است و همه آن چه پيامبران آورده اند، تنها دو حرف آن است و مردم تاكنون جز با آن دو حرف، با حرفهاي ديگر آشنايي ندارند و هنگامي كه قائم ما قيام كند، بيست و پنج حرف ديگر را بيرون آورده، آن را بين مردم نشر و گسترش مي دهد. وآن دو حرف را نيز ضميمه مي كند و مجموع بيست و هفت حرف را در ميان مردم منتشر مي سازد.)[4] اين روايت و روايات هم خانواده اش نمي گويند همه مردم فوري، بيست و هفت حرف علم را ياد مي گيرند بلكه مي گويد حضرت حجت(عج) بقيه حروف علم را در مي آورد و بين مردم گسترش مي دهند. به اين معنا كه آن حضرت بيست و هفت حرف علم را براي يادگيري مردم به عرصة ظهور مي رساند و سفرة علم را در اين حد مي گستراند اما آيا هر كسي بيست و هفت حرف را ياد مي گيرد و به مرتبه بالاي علمي مي رسد؟ اين بستگي به تلاش و كوشش افراد دارد و به يقين تعدادي به مرتبه بالايي كه ذكر شد مي رسند ولي چه بسيارند كه از نظر علمي در آن زمان نيز فقيرند و خاصاني كه به مرتبة بالاي علمي رسيده اند، حلقه هاي علمي و كلاس هاي دانش اندوزي را تشكيل مي دهند و بر دانش ديگران مي افزايند و كساني كه طالب علمند در كلاس آنها شركت مي كنند براساس روايات مي توان کارهاي حضرت را براي رفع فقر جهاني در چند امر کلي بر شمرد: 1ـ برقراري عدالت اجتماعي 2ـ اجراي اصل مساوات 3ـ عمران و آباداني زمين 4ـ پيشرفت فنون 5ـ باريدن باران هاي مفيد و پياپي 6ـ برنامه ريزي درست 7ـ بهره برداري از معادن و منابع زير زميني (در اين زمينه پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ فرمودند: «خداوند براي قائم ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف ـ گنج ها و معادن زميني را آشکار مي سازد). 8ـ کنترل دقيق و نظارت مستمر بر اجراي عدالت و مساوات. با توجه به عوامل گفته شده (ان شاء الله) اقتصاد عصر ظهور، اقتصادي بسيار پر رونق خواهد بود به شکلي که هيچ فقري در سراي گيتي نخواهد ماند و ريشه هرگونه تبعيض و ظلم خشکيده شده و همه مردم در رفاه کامل خواهند بود و همه آزاد و  مساوي هستند درباره استفاده از نعمت هاي الهي. ادامه👇
 برخی دانشمندان ناصبی و معاند با اهل بیت یا از فرقه‌های انحرافی و نحله‌های گمراه مانند (بتریه) و امثال آن باشند که در روایات هم به آن اشاره شده است. ممکن است که برخی عالم‌نماها و روشن‌فکران نا‌آگاه شیعه، به خاطر دنیاگرایی و پیروی از هواهای نفسانی، در مقابل حضرت قیام کنند. 🖋سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
سید عادل مکتوفی : پاسخ دیگر به طور اجمالی: 1- در زمان امام هوای نفس وجود داشته لذا انسان می تواند مرتکب محرمات الهی و زشتی ها شود 2- اینکه امام به دست یک زن کشته می شود از جعلیات بوده و اصلا سندی نداره 3- بله تمامی علوم الهی برای مردم بیان و آشکار می شود 4- در مورد مقابله با امام بله عده ای هستند که مقابل امام می ایستند و این اختصاصی به فقهاء ندارد بلکه از همه نوع قشر مردم ممکنه باشند ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محمد حسین
🔴 : دست بوسی امام خمینی 🔴 : 1⃣ در هر مقایسه ای اگر صرفاً به تشابه صورت و ماهیت بسنده شده و به سیرت و انگیزه و فلسفه موضوع کاری نداشته باشیم اسیر سفسطه حریف شده و نتیجه باطل و بسیار مضحک خواهد بود. احترام به رهبران امری مرسوم بوده و هست و حتی هنوز لنین ها،صدام ها،پهلوی ها،نامبارک ها و قذافی و ابوبکربغدادی ها برای خود فدایی دارند.. اما تفاوت در مذموم و بودن آن دارد که به مشروع و مقبول بودن رهبر و دیگر پارامترهایی نظیر بوسیدن و ارادت با میل قلبی یا اکراه،خادم یا خائن بودن و وطن فروش و عیاش و اجنبی بودن رهبر و... بستگی دارد. 🔹 آیا بوسیدن سر حاج قاسم توسط رهبرانقلاب چند سال قبل در مراسم عزاداری دهه محرم لذت بردید یا تقبیح کردید؟ پس هر بوسیدنی نفرت آور نیست. 3⃣ بوسیدن دست در اسلام: امام صادق(ع) میفرمایند: لا یُقبّل رأسُ أحد و لا یداه ؛ إلا رسول الله أو من اُرید به رسول الله 🔹همانطور که روایت تصریح دارد: دست کسی را نباید بوسید ، اما بعد از آن یک حکم استثنایی آمد: به جز رسول خدا(ص)یا کسی که با بوسیدن سر و دست او رسول خدا قصد شود 🔹 آیت ا.. جوادی آملی حکیم، فیلسوف و مفسر قران درخصوص بوسیدن دست امام راحل اینگونه می فرمایند: در دوران طلبگی دست کسی نبوسیدم مگر دست امام و..؛ ایشان در ادامه می فرمایند: البته انصافاً دست امام بوسیدن هم داشت..!! (یقینا انسان حکیم فعل عبث مرتکب نمیشود) تصاویر مربوط به دست بوسی امام راحل توسط مسئولان در ایام (عیدغدیر) و همزمان با بیماری قلبی امام باشد که به دستور پزشک مصافحه بود. 🔹 در برخی مراسمات خاص مردم از هر طیف مسئولان و محرومان با علاقه و بدون جبر و اکراه به امام عشق می ورزیدند و برای ابراز ارادت و محبت دست امام می بوسیدند. امام بایست چه می کردند؟ مانع شدن امام از دست بوسیدن برای خیلی ها سنگین می آمد که چرا امام مانع از این عمل من شدند و شاید من را قابل ندانستند و..... نوسوفسطائیان که برای خاک پاشی به سیمای ملکوتی امام متوسل به کلیپ های تحریف کننده شده اند کافیست برای تاثیر آموزه های دینی در تمجید یا تقبیح بوسیدن فقط یک جستجوی اینترنتی مختصر در اینترنت داشته باشند و مبانی دینی جناب پاپ در پابوسی در دیدارهای مختلف به نظاره بنشینند . : دشمنان و دوستان عزیزی که عیار معرفتی شان پایین است نیزبدانند بنا به وعده قرانی، نور الهی با این فوت های مجازی دشمنان خاموش نخواهد شد. "يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ" 🌸 علیرغم طعنه مدعیانی که منع عشق میکنند آرزوی همه گوهرشناسان و زرشناسان این است که ای کاش خدا دوباره به امام روح الله❤️حیات دیگری میداد که با افتخار دست بوس شان میبودم. والسلام..
سلام علیکم تشکر از پاسخ عزیزان پاسخ تکمیلی 👇👇👇
✅این ویدئو تقطیع شده وهدف معاندان وانمود کردن که مردم را مجبور به دست بوسی امام کرده اند!!!!!ولی این کلیپ مربوط به دیداردولت چهارم جمهوری اسلامی با حضرت امام خمینی‌(ره) که در سال ۱۳۶۶ انجام شده است، آیت‌الله‌خامنه‌ای، رئیس‌جمهور وقت، دست حضرت امام(ره) را می‌بوسند و پس از ایشان، نخست‌وزیر وقت هم اقدام به بوسیدن دست امام خمینی(ره) می‌کند که این باعث می‌شود دولتمردانی که در آن دیدار حاضر بودند نیز طالب این عملِ ثواب می‌شوند و اصلا این طور نبوده است که مثلا یک برنامه‌ای از پیش تعیین شده برای دست‌بوسی مسئولان تدارک دیده باشند و مسئولان وقت را به صف نگه داشته باشند که دست حضرت امام(ره) را ببوسند. ما اصل کلیپ را در آخر می آوریم ان شاالله ✅حدیث داریم: لا يقبل رأس أحد ولا يده إلا رسول الله صلى الله عليه وآله أو من أريد به رسول الله صلی الله علیه وآله : بوسیدن دست و صورت پیامبر و هرکس دیگری به خاطر پیامبر، اشکال ندارد.(اصول کافی ج ۳ ص ۲۶۷) ✅دقت کنید باتوجه به اخلاق ورفتار امام مشخص میشود این دست بوسی، احترام و خضوع به علم و شخصیتی است که درجایگاه ولی فقیه اوست و نه جسم و شخص وی. اصل کلیپ👇👇👇👇