هدایت شده از مهاجر
انقلاب اسلامی ایران یک پدیده خیلی خاص و ویژه است، در دنیا انقلاب دیگری نیست که این همه مسائل را پشت سر گذاشته باشد،
در این شرایط، نسل فقط با حکومتکنندگان مرتبط نیست و بخصوص در کشوری مانند کشور ما با مردم هم در ارتباط است، در خصوص مردم آنهایی که انقلاب کردند مؤمنین بودند، مؤمنینی هم که حاضر به فداکاری هستند طبقه متوسط به پائین جامعه هستند، چون همه افراد در انقلاب به جنگ نمیروند یا مثلاً در سوریه فداکاری نمیکنند،
شما نگاه کنید چهرههای شاخص انقلاب مانند حاج قاسم که قهرمانهای ملی شدند متعلق به یک خانواده فقیری بودند حال از سوی دیگر انقلاب همتغییر و تحول دارد و به غیر از اینکه نسل اول و دوم در هر انقلابی هست و در انقلاب ما هم بود، نمیشود گفت همه نسل اول یا نسل دوم هستند بلکه در یک زمان ما نسل اول، دوم، سوم و چهارم را باهم داریم و این نسلها به نهادهای آموزشی و تفکر انسان برمیگردد؛ بنابراین متدینی که از ابتدا دنبال هیچچیزی نبوده، هنوز هم هست،
در مورد اینکه تلقی نسل دهه هشتادی و نودی ما چگونه است، ما در این نسل هم انقلابی داریم، هم نسل دومی یعنی مباشر داریم و هم مقلد و هم منهدمکننده؛ که سطح این همبستگی به آمار جمعیتی بستگی دارد، اینکه بخواهیم همه دهه هشتادی ها را در یک طیف وگروه خلاصه کنیم فقط یک جوسازی رسانه ای است که قطعا به دور از واقعیات است
همیشه اینگونه بوده که همه افراد نمیآیند در انقلاب شرکت کنند،علیرغم اینکه ظاهر نشان میدهد نسل دهه هشتادیها ممکن است کمتر انقلابی شده باشند ولی این روش شناختی درستی نیست ، چون آنهایی که پای انقلاب هستند غالبا در ظاهر خیابانها نیستند، ولی در زمان نیاز ، حاضرند به میدان بروند و اتفاقا محکمتر از نسل قبل پای کار هستند .
هرچند بالاخره دشمنیها بیتأثیر نیست، ولی از طرف دیگر جوانانی هم که متدین هستند سفتتر و محکمتر از قبل هستند، ظاهر خیابانها، واقعیت انقلاب را نشان نمیدهد، دوم مهر سالگرد شهید علی لندی است،کسی که افتخار دهه هشتادیهاست لذا شناخت دهه هشتادی ها با چند تا نوجوون هیجان زده تو تظاهرات شناخت کاملی نیست.
اگر مادر نسل قبل انقلابی واطاعت پذیر داشتیم در این نسل هم انقلابی واطاعت پذیر داریم فقط هنوز عرصه گسترده برای ورود به میدان عمل را نداشته است در مواردی که زمینه حضور در میدان به این نسل داده شده اتفاقا بسیار خوش درخشیده است.
این نکاتی که گفته شد به معنای ندیدن نسل متفاوت دهه هشتادی های نیست. باید دانست این نسل به ظاهر متفاوت بیشتر تظاهر به تفاوت میکند. البته خود این تظاهر به تفاوت یک آسیب شناسی جدی نیاز دارد.
مشکل از اینجا است که در این دوره اطلاعات به قدری زیاد در دسترس است که قدرت پردازش را از همه میگیرد خصوصاً از نوجوان.وقتی نوجوان بدون هیچ نظارت به سمت اینترنت میرود و مدام با اشکالات بزرگ در رفتارهای اقتصادی و اجتماعی و… بزرگترهایش رو به رو میشود با خود میگوید چرا آنها الگوی من شوند؟ دشمن در بازۀ میانمدت و بلندمدت، با جنگ شناختی-ادراکی در بستر فضای مجازی ول، هویت، شرافت، انسانیت و ارزشهای نسل آینده را نشانه گرفته است و توجهی نشد.
با تمام این حرفها اگر امروز به نوجوان ایرانی امیدواریم برای نقشآفرینی در آینده انقلاب، بخاطر این است که دل او را در گروی ارزشها میدانیم. ما امروز نیاز داریم تا این باور را به نوجوانان منتقل کنیم.
مهمترین حادثه ی ربیع
غصب حق امیرالمؤمنین علی علیه السلام و حمله به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها و شهادت حضرت محسن علیه السلام و گذاشتن سنگ بنای مصیبت های اهل بیت علیهم السلام میباشد.
لطفا کمی تامل در تاریخ و وقایعی که هدایت بشریت رو تغییر داد
🤔🤔🤔
هدایت شده از غفّار🇮🇷
#پاسخ
#مرتبط👇
⬅️ شادی اول ربیع یا عزای ایام محسنیه ؟
💠 با سلام به همه بزرگواران مهدوی یاور
🔰 هرساله وقتی ایام اول ربیع الاول می رسد ، این بحث بین عزیزان و سروران گرامی داغ می شود که آیا بلافاصله بعد از شهادت آقا رسول الله (ص) به خانه ایشان حمله شد و حضرت محسن (ع) سقط شد یا نه؟
اگر جواب مثبت است، خود را آماده می کنند برای ایام عزاداری برای حضرت محسن (ع)
🌀 بنده اول ذکر کنم که به هیچ عنوان قصد ورود همه جانبه به این بحث را ندارم ، چون گاها فضای این مباحث از مباحث علمی ، به جدال و تعصب کشیده شده است ، اما نظر بنده حقیر بعد از مطالعه مقالات و اسناد مختلف، همان نتیجه و نظری هست که این دو مقاله علمی و معتبر به آن اشاره کرده اند
1️⃣ http://tarikh.nashriyat.ir/node/611
2️⃣ https://hawzah.net/fa/Article/View/95994
👌 هر دو مقاله اینقدر پربار و پر سند و پر مدرک و با استدلال های درست هستند که دیگر نیازی به اظهار نظر بنده حقیر نیست
✅ نتیجه هر دو مقاله این است که تاریخ احتمالی حمله به خانه زهرا (س) که باعث سقط شدن حضرت محسن شد ، حدودا 50 روز بعد از شهادت آقا رسول الله (ص) بوده ، نه در ایام ربیع الاول یا بلافاصله بعد از شهادت پیامبر (ص)
👈 خواهشا هر دو مقاله را خوب و با دقت بخوانید
👈 به همین مقدار بسنده می کنم
🌀 همه عزیزان ، چه آنهایی که قائل به شهادت حضرت محسن در این ایام هستند و چه آنهایی که طبق نظر ما قائل به شهادت ایشان در فاصله حدود 50 روز بعد شهادت پیامبر (ص) هستند ، عزیز هستند و بزرگوار و سرباز امام زمان (عج)
خواهشا دوستان انقلابی و مذهبی سر این موضوعات با یکدیگر بحث و جدل نکنند، شما مطالب و اسناد خود را نشان دهید، همین ، نیازی به مدام بحث کردن سر این موضوعات نیست ، باعث کدورت می شود ، باعث درگیری می شود، کسیکه بگوید ایام محسنیه الان نیست نه دشمن خدا هست ، نه دشمن اهل بیت، یک اختلاف نظر در مباحث تاریخی هست و بس ، پس جای هیچ بحث تعصبی و جدل و موارد غیر علمی نیست
باتشکر
✍️ احسان عبادی
(از اساتید مهدویت کشور ومدرس علوم حدیث و تاریخ)
@ma_va_o
26.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شبهه
⁉️ میدونستید فلسطینیها🇵🇸 عاشق❤️ #صدام هستن؟
عکس میدون قلقلیه تو فلسطین که مجسمه صدام وسطشه ندیدید؟ وقتی صدام اعدام شد فلسطینیها واسش مراسم ختم گرفتن! فیلم و عکسش ندیدی؟
اینا فلسطینیا هستن همونایی که ما ازشون حمایت میکنیم!
🇵🇸 درباره علاقه فلسطینیها به صدام حرف و حدیثهای فراوانی وجود داره. محمد صمصامی در این ویدیو سعی کرده به زبانی ساده علت این علاقه را بیان کند.
🗓 به مناسبت هفته #دفاع_مقدس 🪖
#شبهه
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام واحترام
#پاسخ 👇
🔺✅این تصویر قدیمی که اولین بار در صفحات منتسب به بستگان صدام در شبکه های اجتماعی منتشر شد، مربوط به شهر قلقیلیه است که تحت اداره تشکیلات خودگردان قرار دارد!
http://shayeaat.ir/link/ghls
http://shayeaat.ir/link/sdm03
♦️تشکیلات خودگران نه تنها نماینده فلسطین تلقی نمی شود، بلکه با سازش با اسرائیل، خیانتی آشکار به آرمانهای مردم فلسطین نموده است!
http://shayeaat.ir/link/sdm04
http://shayeaat.ir/link/sdm05
♦️ ارتباط استراتژیک ایران با جنبشهای مقاومت فلسطینی است که در نوار غزه متمرکز هستند و علی رغم اشتیاق تشکیلات خودگردان به ارتقای روابط، ایران برنامه ای در این خصوص ندارد!
http://shayeaat.ir/link/ravaabett
♦️ حمایت و دفاع ملت و دولت ایران از مردم و مقاومت فلسطین بر اساس آموزه های دین اسلام👈 مبنی بر حمایت از مظلوم و مقابله با ظلم و ظالم و همچنین بنابه دلایل مختلف سیاسی، عقلی، امنیت ملی و در راستای منافع ملی کشورمان است.
http://shayeaat.ir/link/palestine2
http://shayeaat.ir/post/950/
#قلقیلیه
#صدام_فلسطین
#سوال
این فتنه ای که شد
خداروشکر روسفید بیرون اومدیم
ایا فتنه های دیگر هم به همین راحتی قابل تشخیص هست که طرف حق و ناحق کدومه یا خیر
برای افرادی که علمشو ندارند ؟؟
هدایت شده از مهاجر
1️⃣قسمت اول :
داشتن بصیرت از مهمترین مسائل در مواجهه با رویدادهای مختلف سیاسی و فتنههایی است که در جامعه رخ میدهد و در فتنه های مختلف اگر بصیرت مردم ما نبود، مشخص نبود آشوبگران و دشمنان داخلی و خارجی کشور، انقلاب و اسلام چه اتفاقاتی را رقم میزدند.
در کنار بصیرت مردم، هدایت و رهنمودهای مدبرانه و پدرانه رهبر معظم انقلاب هم از مسائل مهمی بود که موجب شد مسیر غبارآلود فتنه برای مردم روشن شود.
«فتنه» ویژگیهایی دارد که تنها راه مقابله با آن «روشنگری و تبیین» است. اول خصوصیتِ حوادث فتنهگون این است که «فضا را فضای غبارآلود میکند. شعار طرفداری از قانون میدهند، عمل صریحاً بر خلاف قانون انجام میدهند.» ۸۸/۹/۲۲ «یک کلمهی حق را با یک کلمهی باطل مخلوط میکنند، حق بر اولیاء حق مشتبه میشود.»
علت آن است که «دشمنان ملت از شفاف بودن فضا ناراحتند؛ فضای شفاف را برنمیتابند؛ فضای غبارآلود را میخواهند... فضای غبارآلود، همان فتنه است.» در پی آن «شناخت مهاجم و مدافع دشوار است، شناخت ظالم و مظلوم دشوار است، شناخت دشمن و دوست دشوار است.» در این فضا هدف این است که «دشمنِ صریح بتواند چهرهی خودش را پنهان کند، وارد میدان شود و ضربه بزند.»
و علاجِ فتنه «عبارت است از صراحت در تبیین حق... وقتی شما میبینید یک حرکتی به بهانهی انتخابات شروع میشود، بعد یک عامل «دشمن»ی در این فضای غبارآلوده وارد میدان شد... اینجا باید مرز را روشن کنید.
«در جنگ صفین یکی از کارهای مهم جناب عمار یاسر تبیین حقیقت بود.» «ایشان دید یک عدهای دچار شبهه شدهاند؛ خودش را رساند آنجا، سخنرانی کرد.» یکی از استدلالهایش این بود: «این پرچمی که شما در جبههی مقابل میبینید... زیر همین پرچم در مقابل پیغمبر ایستاده بودند... اینها بصیرت است.
بنابراین با بصیرتافزایی باید به جنگ فتنههارفت: «بصیرت، نورافکن است؛ بصیرت، قبلهنما و قطبنماست.»
بصیرت یعنی گم نکردن راه، اشتباه نکردن راه، دچار بیراههها و کجراههها نشدن، تأثیر نپذیرفتن از وسوسهی خنّاسان و اشتباه نکردن کار و هدف.»
«بصیرت این است که انسان بداند، حقایق را درک کند، جایگاه خودش را، جایگاه کشورش را، جایگاه ملّتش را، جایگاه منطق انقلاب را، جایگاه آن خطّ مستقیم و صراط مستقیمی که امام در کشور ترسیم کرد؛ جایگاه اینها را بداند؛ این، بصیرت است.»
اما برای اینکه بتوانیم در زمینهی کسب بصیرت، موفق باشیم باید عوامل ایجاد بصیرت را در خودمان تقویت کنیم. اولین مسئله در این زمینه این است که بدانیم پایه و مبنای بصیرت، «داشتن نگاه توحیدی به جهان» است چراکه نگاه مادی ناقص و محدود است: «انسان با نگاه توحیدی به جهان طبیعت، یک بصیرتی پیدا میکند. فرق بین نگاه توحیدی و نگاه مادی در این است: با نگاه توحیدی، این جهان یک مجموعهی نظاممند است، یک مجموعهی قانونمدار است... این، پایهی اساسی معرفت و بصیرت است.»
دومین عامل، «ایمان و تقوا» است: «آنچه که بصیرت و بینش انسان را در قضایای مختلف و در حوادث گوناگون و زیر غبار تبلیغات جنجالآمیز دشمنان، تضمین و حفظ میکند، دل مؤمن و پاک و نورانی است... دلی که از ایمان برخوردار است و منشأ تقوا در اندیشه و عمل است، با تبلیغات دشمنان گمراه نمیشود.»
«اخلاص در عمل» از دیگر عواملی است که نور بصیرت به انسان میدهد: «هرچه مخلصانهتر عمل کنید، خدای متعال بصیرت شما را بیشتر میکند. «اَللهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ اِلَی النُّور»؛ خدا ولیّ شماست. هرچه به خدا نزدیکتر شوید، بصیرت شما بیشتر خواهد شد و حقایق را بیشتر میبینید. نور که بود، انسان میتواند واقعیّات و حقایق را مشاهده کند. وقتی نور نباشد، انسان واقعیّات را هم نمیتواند ببیند.»
نکتهی مهم اینکه «امیرالمؤمنین ؟ع؟فرمود: «لا یعرف الحقّ بالرّجال»؛ با چهرهها نمیشود حق را تشخیص داد. یک چهرهی موجه محترم است، مورد قبول است، مورد تکریم است؛ اما او نمیتواند شاخص حق باشد. گاهی چهرهی موجهی مثل بعضی از صحابهی پیغمبر راه را عوضی میروند، اشتباه میکنند. باید حق را شناخت، باید راه را تشخیص داد تا بفهمیم این شخص حق است یا باطل. هر که از این راه رفت، حق است؛ هر که از راه حق نرفت، مردود است.»
هدایت شده از مهاجر
2️⃣قسمت دوم:
* تدبر و کلان نگری راه تقویت بصیرت
اما علاوه بر تقویت عوامل عقیدتی و ایمانی، باید به الزامات فهم و تحلیل صحیح هم در این زمینه توجه داشت. مهمترین عنصر، داشتن «نگاه کلان» است:
«باید نگاه کلان و جامع داشته باشیم؛ این نگاه کلان، به ما معرفت و بصیرتى را عطا میکند که اوّلاً موقعیت خودمان را، جایگاه خودمان را، ایستگاه خودمان را در وضع کنونى بازیابى کنیم و بفهمیم در چه وضعى قرار داریم؛ بعد هم به ما تعلیم میدهد که براى آینده چه باید بکنیم.»
مورد بعدی «تدبر در حوادث» و سطحی نگاه نکردن است: «انسان در حوادثی که پیرامون او میگذرد و در حوادثی که پیش روی اوست و به او ارتباط پیدا میکند، تدبّر کند؛ سعی کند از حوادث به شکل عامیانه و سطحی عبور نکند؛ به تعبیر امیرالمؤمنین، اعتبار کند: «رحم الله امرء تفکّر فاعتبر»؛ فکر کند و بر اساس این فکر، اعتبار کند. یعنی با تدبّر، مسائل را بسنجد -«و اعتبر فأبصر»- با این سنجش، بصیرت پیدا کند.»
مورد دیگر که بصیرتآور است، پرهیز از پیشداوریهاست: «بصیرت پیدا کردن، کار سختی نیست. بصیرت پیدا کردن همین اندازه لازم دارد که انسان اسیر دامهای گوناگون، از دوستیها، دشمنیها، هوای نفسها و پیشداوریهای گوناگون نشود.»
و اینکه ارتباط با عالمان و مطالعهی کتابهای خوب در زمینهی دستیبابی به بصیرت سودمند است: «بیبصیرتی را بخصوص شما جوانها با خواندن آثار خوب، با تأمل، با گفتگو با انسانهای مورد اعتماد و پخته، نه گفتگوی تقلیدی -که هر چه گفت، شما قبول کنید. نه، این را من نمیخواهم- از بین ببرید.»
نکتهی پایانی اینکه باید فتنه را شناخت، اسیر اوضاع تشبه حق و باطل نشد و سعی کرد با استفاده از عنصر بصیرت به سراغ رفع فتنه رفت. راهکار خنثیسازی فتنه، بصیرت و تبیین و روشنگری است و باید دانست « یک ملّتی که بصیرت دارد، مجموعهی جوانان یک کشور وقتی بصیرت دارند، آگاهانه حرکت میکنند و قدم برمیدارند، همهی تیغهای دشمن در مقابل آنها کند میشود. بصیرت این است. بصیرت وقتی بود، غبارآلودگی فتنه نمیتواند آنها را گمراه کند.»