eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهاجر
بدون شک؛ این عکس نوشته مثل همه تولیدات رسانه ای استکبار ، محصول سفارش دشمنان کشور و مردم ایران است که هر بار به دنبال صید موضوعی جدید برای اغتشاش و آشوب در کشور هستند... اول کار که آشوب و خیانت اخیر به وطن را شروع کردید اصلا مساله،بحث حجاب هم نبود بهانه ای را صید کردید و دروغی بزرگ گفتید برای فریب ساده اندیشان ؛ گشت ارشاد دختری را مظلومانه گرفت و او را با ضرب وشتم کشت!!! بعد به بهانه همین دروغ آشوب کردید قرآن ومسجد و نیروی حافظ امنیت و جوان بسیجی را زنده زنده آتش زدید و انسانهای بی گناه دیگری را کشتید و تا توانستید به اموال عمومی خسارت زدید بعد ازمدتی با گزارشهای پزشکی وکارشناسی دست تان رو شد و دروغ تان برملا ؛ کم کم سیاهی لشکر فریب خورده تان متوجه شد چه کلاهی سرش رفته ..... اما شما نمی خواستید این آشوب واغتشاش آرام شود چون مرگ مهسا امینی فقط برای شما یک بهانه بود پس حالا باید موضوع دیگری برای ادامه آشوب پیدا می کردید بهانه جدید را بردید روی حجاب و شعارتان عوض شد!!! زن !زندگی! آزادی!!! آمدید با این شعار و عریان کردن علنی زنان خودفروخته تان، یک عده نوجوان دیگر را فریب دادید تا آتش این آشوب نخوابد و شکست مفتضحانه تان معلوم نشود!!! حالا که همین ترفند هم نخ نما شده و نوجوانها وجوانان باغیرت ایرانی در دهان شما زدند وبا شما همراهی نکردند... باز موضوع جدیدی را برای سیاه نمایی در فضای مجازی و جنگ رسانه ای انتخاب کرده اید ... معیشت و مشکلات اقتصادی!!! اگه شما دردتان معیشت مردم ایران بود چرا به اموال عمومی آسیب زدید؟!! چرا این همه آدم بی گناه را کشتید؟!! چرا قرآن کتاب خدا را آتش زدید؟!! چرا چادر از سر زنان کشیدید؟! چرا بی غیرتی را رواج دادید ؟!! چرا امنیت کشور را به بازی گرفتید؟!! چرا این همه خسارت!!! کدام کشوری است که امنیت نداشته باشد ولی اقتصادش سامان داشته باشد ؟؟!! شما دروغگویید دروغگو... مشکل شما مسائل اقتصادی ومعیشتی مردم نیست.. مشکل شما مردم ایرانند می خواهید آنها نباشند... صبر و استقامت این مردم پایدار شما را به خشم آورده شما ایرانی در استثمار خود می خواهید؟! اگر مشکل شما معیشت واقتصاد مردم ایران است چرا اقتصاد ایران را تحریم کردید؟ چرا دارو را تحریم کردید؟ این مردم در سایه رهبری و مدیران جهادی وانقلابی پیشرفتهای چشمگیری داشته اند رتبه 2 تولید اختراع در جهان رتبه 3نانوتکنولوژی در جهان رتبه 4 تولید علم در جهان رتبه 5 هوافضا در جهان رتبه 5تولید زیردریایی در جهان رتبه 5 قدرت نظامی در جهان رتبه 8 پزشکی در جهان رتبه 10 کشاورزی در جهان رتبه 15 صنعتی در جهان همین پیشرفتها عصبانیت شمارا برانگیخته و نمی توانید کوچکترین تعرضی به این کشور داشته باشد مشکلات معیشتی واقتصادی را بهانه می کنید برای پروپاگاندای سیاسی و رسانه ای تا به واسطه آن بتوانید عده ای را فریب دهید برای همراهی در آشوبها ولی در اصل از این می ترسید که با هدایتهای رهبر معظم و تلاش مدیران جهادی وانقلابی این مشکلات هم حل شود و آخرین تیر شما هم به سنگ بخورد مردم صبور و انقلابی می دانند تمام مشکلات وفشارهای فعلی اقتصادی و معیشتی از بی تدبیری دولت غرب زده ای است که به شما اعتماد کرد... و از تحریمهای ظالمانه شما برخوردهای منفعلانه ی شما در برابر پیروزیهای این کشور و مردم انقلابیش ،صدای نفس های آخر شما را که به شماره افتاده به گوش ما می رساند.... والعاقبة للمتقین..
همه ی ما مشکلات اقتصادی داریم اما دونکته مهم اول دلیل این مشکلات چیست دوم راه حل این مشکلات چیست سوم زمان حل مشکلات چه وقت است ✅بطورخلاصه عرض کنیم که راه حل اقتصادی کشور در توجه به ظرفیتها وتوانمندیهای درونی کشور است نه در ارتباط با غرب وآمریکا واین تجربه در دولت گذشته برای کسانیکه نمیدانستد ثابت شد. زیرا دولت قبل عملا مدیریت اقتصادی کشور را به برجام نافرجام گره زده بود وکارهایی که باید میشد نشد وتحریمها هم مضاعف شد. این نتیجه ی اعتماد به غرب بود. وکشور با باری زیادی از کارهای انجام نشده بدهیهای زیادی به دولت جدید رسیدـ ✅بحمدلله مسیری که دولت جدید میرود ریلی برخلاف گذشته داشته امیدهای زیادی دررابطه با توان اقتصادی وتولیدی داخل، اصلاح سیاست های خارجی ومنطقه ای وغیره زنده نموده است ✅بنابراین باتوجه به سخنان اخیر رهبری، قطعا امیدهایی برای رفع نگرانیها وجود دارد و رهبری که فرمودند: علت این اغتشاشات همه جانبه برای این است که میبینند دولت واحدهای تعطیل رابکار انداخته ودانش بنیانها فعال شده وکشور به سمت پیشرفت به سمت قدرت همه جانبه وپیسرفت ودرحال بازشدن گره های قدیمی است ومیبینند کارهایی دارد انجام میسود که تهاجم تحریم را خنثی میکندلذا دشمنان نشستندوبرنامه ریزی کردند برای کشاندن مردم به خیابان ودانشگاه ومسئولین را مشغول به این امور کنند(سخنان اخیر رهبری) ✅واما چه وقت این وضعیت اقتصادی بهبود می یابد نباید انتظار داشت دولت با معجزه کارها را جلو ببرد زیرا مهم این است که مسیری که دولت میرود مسیری پیشرونده بسوی قله های عزت همه جانبه باشد که بحمدلله تا الان همین بوده است لذا همچنانکه در گرانیهاصبرکردیم در همراهی با دولتی انقلابی که هدفی جز خدمت ندارد صبرشایسته لازم است. ✅مطلب آخر اینکه حجاب واثار بیحجابی از لحاظ عقلی برکسی پوشیده نیست. اما دشمن با بهانه ی حجاب به میدان آمد غافل از آنکه حتی برخی که حجاب خوبی ندارند عاشق نظام وملت هستند وآن را در تشییع پرشکوه سردارسلیمانی وراهپیماییهای مشابه ثابت کردند. ملت ما خودش مسایل خود را حل خواهد کرد و مثل بقیه مسائل نیازی به دشمن نداردـ...... سیدحسین موسوی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام. یه بنده خدایی می گفت: ما را به دنیا آوردن بعد خودشون بهمون گفتند دین تو اسلامه و تو شناسنامه ما را مسلمان معرفی کردند در صورتی که من هیچ نقشی تو انتخاب دینم نداشتم، میگفت من اینو قبول ندارم و چنین دینی را نمی خوام.... تو این بحث و گفتگو من نتونستم هیچ پاسخ قانع کننده ای به ایشون بدم. لطفا راهنمایی بفرمایید در چنین مواردی چه پاسخی باید داده بشه.
هدایت شده از مهاجر
عقیده، وقتی عقیده است که با شناخت عقلی و فهم و باور قلبی گره خورده باشد، در غیر این صورت "عقیده" نیست، بلکه گرایشاتی است که به شکل عقیده خودنمایی می‌کند و چون به عقل و قلب گره نخورده و بسته و محکم نشده است، بسیار متزلزل نیز می‌باشد. در این خصوص نیز فرقی نمی‌کند که "عقاید" کسی به خدا و قیامت و دین باشد، یا به خرافه‌ها، علم‌زدگی یا ...، همه متزلزل هستند و اگر با مشکل یا مانعی [ذهنی، فکری، عملی، منفعتی و ...] مواجه شوند، زود متزلزل و متغیر می‌گردند. گره زدن و بستن و محکم کردن عقلی، فقط و فقط با «برهان» یا همان دلایل عقلی ممکن می‌شود. عقل تمامی داده‌های دیداری، شنیداری، خیالی، تصوری و ... را اخذ می‌کند و به آن را به اصول خود، که بدان «بدیهیات اولیه عقلی» می‌گویند، تطبیق می‌دهد؛ اگر موافق بود، آن را می‌پذیرد و اگر نبود، رد می‌کند. [مثلاً عقل، خارج از قاعده علت و معلول را نمی‌پذیرد - تناقض را نمی‌پذیرد و ...]. پس عقیده، فقط وقتی واقعاً یک عقیده‌ی درست است که به واسطه‌ی براهین، با عقل پیوند خورده باشد. از این رو، اگر چه انسان برای هر شناختی، ابزاری دارد (مثل حس)، اما در نهایت برای صدور حکم، همه چیز را به عقل ارجاع می‌دهد و عقل همیشه یک سؤال ثابتی دارد، تحت عنوان «به چه دلیل؟»، پس اگر دلایل اقامه شده مقبول عقل بود، این عقد محقق می‌گردد، و اگر نبود، ولی شخص متعصبانه مصر به آن بود، "عقل" تعطیل و بایگانی شده و به جایش "نفس"، بر تخت حکومت و سلطه می‌نشیند. انسان، جویای حقیقت است و فطرتاً از بازی دادن و بازی خوردن بدش می‌آید، از فریب خوردن گریزان است؛ اما، در هر امری، حقیقتی وجود دارد و ادعاهای راست و دروغ نیز بسیار است. پس، این سؤال پیش می‌آید که با توجه به کثرت ادعاها، ملاک تشخیص حقیقت و کذب [حق و باطل] چیست؟! به عنوان مثال: یک عده می‌گویند: خدا و معادی در کار است – یک عده می‌گویند: این عالَم پوچ و هیچ در هیچ است – یک عده می‌گویند: این بت‌ها، خدایان ما هستند – یک عده می‌گویند: آنها پسران و دختران خدای عالم هستی هستند – یک عده می‌گویند: هر چه انبیا گفتند دروغ است و هر چه ما می‌گوییم، راست و درست است – یک عده منکر هر حقیقتی هستند و ...؟ حالا ما در این آشفته بازار چه کنیم؟ حق چیست؟ باطل کدام است؟ حقیقت چیست و کذب کدام است؟ در اینجا تنها قاضی و داوری که به درستی قضاوت کرده و حکم می‌دهد، همان عقل است. از این رو، خداوند متعال می‌آموزد که در قبال ادعاها، بپرسید: برهان و دلیل شما چیست؟ و می‌افزاید که بگو این قرآن، برهان من است و پذیرش مبتنی بر برهان عقلی، روش من و تمامی کسانی که با من هستند و روش انبیای پیشین بوده است: « أَمِ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ آلِهَةً قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ هَذَا ذِكْرُ مَن مَّعِيَ وَذِكْرُ مَن قَبْلِي بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ الْحَقَّ فَهُم مُّعْرِضُونَ » ترجمه: آيا به جاى او خدايانى براى خود گرفته‏اند؟! بگو برهانتان را بياوريد؛ اين است ‏يادنامه هر كه با من است و يادنامه هر كه پيش از من بوده؛ [نه] بلكه بيشترشان حق را نمى‏شناسند و در نتيجه از آن رويگردانند. لذا فرمود: «عقل حجت درونی خداست و انبیا حجج بیرونی هستند». لذا برای تحقیق در مسائل اعتقادی باید مطالعه کرد . پیشنهاد می شود در مرحله اول کتاب پنجاه درس اصول عقاید آیت الله مکارم شیرازی مطالعه شود. برای تحقیق و مطالعه بیشتر در زمینه مسائل اعتقادی به لینک زیر مراجعه فرمایید: http://javabcity.ir/eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ببینید حالا دعوا ندارما شما ها که افراد عادی هستید مشکل ما اون بالایی ها هستن ، ولی توی دین اسلام اجبار نداریم، اینکه نماز، روزه اجباریه اگه انجام نشه میری جهنم هیچ جای قرآن گفته نشده، این روایات که گفته عمل واجبه هم روایات تحریف شده و دروغه، اصلاً اجبار حقه ای بود برای دین زدگی مردم از دین، تازه مردم رو از اصل دین هم دور کردن، به هر کی میگی دین، میگه نماز، روزه، حجاب، همین؟؟ مثلاً نمیگن انسانیت، نمیگن قبول داشتن ولایت 12 امام، نمیگن ظلم نکردن نمیگن حق الناس نکردن، طرف نماز، روزه، حجاب، همه رو انجام میده، اما وقتی میگی امام زمان کیه؟ براش چیکار کردی؟ هیچی نداره بگه 💔 هیچکس رو نمیشه به زور وادار به نماز خوندن و روزه گرفتن کرد، اصلاً از نماز زوری هیچی عاید آدم نمیشه که، طرف باید با عشق بیاد خداشو عبادت کنه نه با زور خدای شماها چطور خداییه آدم رو بخاطر نماز نخوندن میبره جهنم؟ نمیگم حالا نماز روزه واجب نیست انجام ندید، نخیر خیلی هم خوبه مخصوصاً نماز اما خب ما میتونیم به زور کسیو وادار به نماز روزه کنیم؟ نه جانم نمیشه، بدتر از دین زده میشن، حق دارن بگن این چه دینیه توش زور و اجباره، به خود خدا قسم که خدا رو نشناختید 💔، حالا حجاب، بعله در حدی که پوشش مستهجن نباشه ضروریه، بازم ميگم اجبار حقه شیطانه، 99درصد دین انسانیت و 1درصد عبادته، انسانیت واجب و عبادت دلیه، مواظب باشید جزو اون شیعه های متعصب که فریب تحریف دین به دست دشمنان رو خوردن و فردای ظهور به روی آقا شمشیر میکشند نباشید 💔 یا حق 🕊
هدایت شده از مهاجر
1️⃣بخش اول جواب: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: «لا إکراه فی الدین» یعنی اجباری در دین نیست. در صورتی که در احکام شرعی ما اگر کسی از دین اسلام روی گردان شد و خود را مسلمان ندانست مرتد شمرده شده و قوانین جزایی سختی در انتظارش است. حال چگونه می توان این دو موضوع رابا هم جمع کرد ؟! برای روشن شدن جواب باید توجه داشت که آیه ی شریفه ی «لا إکراه فی الدین» در قرآن کریم ادامه ای هم دارد که توجه به مابقی آیه که در حکم علت برای عدم اجبار در دین است، خود پاسخگوی جواب این اشکال است. در سوره ی مبارکه ی بقره آیات 256 و 257 آمد است: «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏ لاَ انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ ؛ در قبول دین اکراهى نیست زیرا که راه رشد از راه گمراهى آشکار شده است پس هر کس به طاغوت کافر شود و به پروردگار ایمان آورد، به دستاویز محکمى چنگ زده که گسستن در آن وجود ندارد و خدا شنوا و آگاه است.» «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ الَّذینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فیها خالِدُونَ ؛ خداوند سرپرست آنانى است که ایمان آورده‏اند. آنها را از تاریکیها به عالم روشنایى خارج مى‏سازد و آنانى که کافر شدند، سرپرست آنها طاغوت است. آنها را از عالم روشنایى به تاریکیها خارج مى‏سازد و اینها هستند که یاران آتش بوده و براى همیشه در آن مى‏مانند.» در این آیات شریفه از دو مطلب مهم پرده برداری شده است: 1.انسان همانند دیگر مخلوقات مختار است و مجبور آفریده نشده است. 2.خداوند با اعطای عقل و فرستادن رسول، راه هدایت و گمراهی را به بشر نشان داده است و به او گفته است که هر کس راه هدایت را در پیش گیرد به ریسمان محکم الهی دست یافته و در آخرت رستگار خواهد بود و هر کس در راه ضلالت افتد در جاده های تاریکی و گمراهی می افتد و از اهل دوزخ خواهد بود. با در نظر گرفتن این دو مطلب می توان نتیجه گرفت که: مختار بودن انسان در پذیرش دین بدان معنا نیست که از پذیرش دین حق سر باز زند. همچنانکه: مختار بودن انسان در حفظ جان و سلامتی خود بدان معنا نیست که جایز باشد خودکشی کند یا در حفظ سلامتی خود کوتاهی نماید. (ترجمه المیزان، ج‏2 ، ص: 523 ) در دین اکراه وجود ندارد! خداى تعالى دنبال جمله ؛" لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ"، جمله" قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ"، را آورده، تا جمله اول را تعلیل کند، و بفرماید که چرا در دین اکراه نیست، و حاصل تعلیل این است که اکراه و اجبار - که معمولا از قوى نسبت به ضعیف سر مى‏زند- وقتى مورد نظر قرار مى‏گیرد که قوى و ما فوق (البته به شرط اینکه حکیم و عاقل باشد، و بخواهد ضعیف را تربیت کند) مقصد مهمى در نظر داشته باشد، که نتواند فلسفه آن را به زیر دست خود بفهماند، (حال یا فهم زیر دست قاصر از درک آن است و یا اینکه علت دیگرى در کار است) ناگزیر متوسل به اکراه مى‏شود، و یا به زیر دست دستور مى‏دهد که کورکورانه از او تقلید کند و ... اما امور مهمى که خوبى و بدى و خیر و شر آنها واضح است، و حتى آثار سوء و آثار خیرى هم که به دنبال دارند، معلوم است، در چنین جایى نیازى به اکراه نخواهد بود، بلکه خود انسان یکى از دو طرف خیر و شر را انتخاب کرده و عاقبت آن را هم (چه خوب و چه بد) مى‏پذیرد و دین از این قبیل امور است، چون حقایق آن روشن، و راه آن با بیانات الهیه واضح است، و سنت نبویه هم آن بیانات را روشن‏تر کرده پس معلوم مى‏گردد که رشد در پیروى دین وغى در ترک دین و روگردانى از آن است، بنابر این دیگر علت ندارد که کسى را بر دین اکراه کنند. ایمان قلبی با اجبار حاصل نمی شود! قرآنى كه به كفّار مى‏گوید: «هاتوا برهانكم»( انبیاء، 24)، طرفدار برهان است نه اجبار. جمله‏ى «لااكراه فى الدین» (بقره، 256) بیانگر آن است كه ایمان قلبى با اجبار حاصل نمى‏شود؛ بلكه با برهان و حكمت و موعظه و اخلاق و دیدن نتیجه كار، چنین ایمانى پیدا مى‏شود؛ البته این بدان معنا نیست كه هر كس در عمل بتواند هر منكرى را انجام دهد و بگوید من آزادم؛ زیرا در اسلام، نهى از منكر، جهاد، تعزیرات، حدود، دیات و قصاص براى برخورد با قانون شكنان و زشت سیرتان وجود دارد. حضرت امام می فرمایند: « راه آخرت راهی است که جز با قدم اختیار نمی توان آن را پیمود ، سعادت بازور حاصل نمی شود . فضیلت و عمل صالح بدون اختیار فضیلت نیست و عمل صالح نمی باشد و شاید معنای آیه شریفه (لااکراه فی الدین ) نیز همین باشد . بلی ، آنچه درآن اِعمال اکراه و اجبار می توان نمود ، صورت دین الهی است نه حقیقت آن.» (آداب الصلوه، امام خمینی ، ص 373 ؛ سوره نور ، آیه 33)
هدایت شده از مهاجر
2️⃣قسمت دوم جواب سه بخش اصلی دین چیست؟ دین دارای سه بخش اعتقاد قلبی ، اقرار زبانی وعمل به دستورات دینی است اما رکن اساسی دین اعتقاد قلبی وباور است وبه همین دلیل هیچ کس را نمی توان مجبور به پذیرش اعتقادی خاص کرد . در واقع معتقدات هر کس در صندوقچه فکر و قلب اوست که برای کسی دسترسی به آنجا ممکن نیست و معنای آیه شریفه بیان همین امر واقعی و تکوینی است که گوهر دین قابل اکراه و اجبار نیست.» (پرسش ها وپاسخها ، آیت الله مصباح ، ج 4، ص 38) نبود قانون ظلمی بزرگ است! اگر رفتار زشت برخى از افراد سبب اذیت و آزار دیگران شد، مى‏توان از قدرت و زور استفاده كرد؛ زور، خوب است؛ امّا ظلم، بد. اگر قدرت نباشد، افراد خودسر قانون‏شكن، جامعه را به فساد مى‏كشند. «لو لادفع اللّه الناس بعضهم ببعض لفسدت الارض»(بقره، 251) كوتاه سخن آنكه در ایمان قلبى، اكراه و اجبار راه ندارد و با زور، ایمان واقعى تحقق پیدا نمى‏كند؛ ولى هر كجا از فردى به هر عنوانى كارى سرزد كه سبب فتنه و فساد است باید جلوى آن را گرفت و این ربطى به ایمان قلبى ندارد. به علاوه هر كس كارى را پذیرفت باید لوازم آن را هم بپذیرد. مثلاً شاگرد، حق ندارد سر كلاس با لباس شنا بیاید و یا بخوابد؛ زیرا ورود در كلاس باید همراه با پذیرفتن شرایط كلاس باشد. اگر كسى اسلام را پذیرفت، حق ندارد با استناد به آیه «لااكراه فى الدین» بگوید: من آزادى و اختیار دارم و مى‏توانم از دین برگشته و مرتد شوم و كسى حق ندارد با من كارى داشته باشد! زیرا این ارتداد، سبب ایجاد تشنّج و هرج و مرج و تردید در دیگران مى‏شود. ولیکن از آنجا که حتی طبق اصول دموکراسی، اقلیت، تابع قانون اکثریت است و طوائف ذکر شده از غیر مسلمانان، اقلیت جامعه را تشکیل می دهند ، موظف به رعایت شئونات اسلامی در جامعه می باشند و چنانچه منکری از آنها در جامعه ظهور کند مانند سائرین از سوی حکومت و مردم مورد نهی قرار خواهند گرفت . بنابراین همانطور که همه افراد جامعه موظف به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هستند و با فرد متخلف از این قوانین برخورد می شود، با افرادی هم که قوانین اجتماعی را زیر پا می گذارند برخورد خواهد شد. اسلام مبارزه با اسلام و توطئه علیه نظام وتجاهر به فسق را اجازه نمی دهد و با این امر با نهایت شدت مخالفت می کند. اسلام در جای خود رحمت و رأفت ومدارا وتسامح ودر جایی دیگر شدت وغلظت وخشونت وسختگیری را روا می دارد. در اسلام بتی بنام آزادی و دموکراسی که بالاتر و برتر از دین باشد، وجود ندارد اما در فرهنگ غربی دین تنها در حد یک سری توصیه های اخلاقی است مانند سفارشهای یک حکیم و واعظ که بعضی از مردم عمل می کنند و برخی دیگر هم عمل نمی کنند، گناهکار خود می داند و کشیش و کلیسا هم برای خود زندگی می کنند. همانگونه که اگر کسی دروغ بگوید و یا غیبت نماید او را بازداشت نمی کنند شراب خواری و قمار بازی و عریان گردی هم همچنین است لذا اگر به زن نیمه عریانی بگویند چرا اینگونه به کوچه و خیابان آمده ای؟ پاسخ می دهد، به شما ارتباطی ندارد و اصلاً به چه حقی به خود اجازه می دهید در امور دیگران دخالت کنید، و چه بسا کار به شکایت و دادگاه هم بیانجامد. نکته بعد اینکه دین متشکل از سه بخش مهم اعتقادات، احکام و اخلاقیات بوده و هر کدام، مکمل و متمم بخش دیگر است. برتری هر بخش، بر بخش دیگر به معنای رهاکردن بخش دیگر نیست.اخلاق به عنوان بخشی از تعالیم وحی، جزء لاینفک دین می باشد. واقعیت این است که در نگاه اسلام انسان موجودی است که هدف از خلقت او رسیدن به قرب الهی است. هدف این است که هر روز به خدا نزدیک شود. برای رسیدن به خدا و نزدیک شدن به او خدای متعال دستوراتی داده است. که برخی را باید انجام داد و برخی را باید ترک کرد. برخی خوب هستند و برخی بد هستند. مثلا فرموده: "اعدلوا" یعنی عدالت بورزید و فرموده : "لا تظلموا" یعنی ظلم نکنید. با این نگاه تفاوتی میان احکام فقهی و حقوقی و اخلاقی و... نیست و باید به همه عمل کرد. اینگونه نیست فردی مجبور باشد نماز بخواند چون حکمی فقهی است ولی آزاد باشد دروغ بگوید به بهانه اینکه حکمی اخلاقی است. نه اینگونه نیست.
هدایت شده از مهاجر
3️⃣قسمت سوم جواب : 🔰 احکام دین را می توان از زاویه‌ای دیگر نیز نگریست. 1️⃣برخی احکام فردی هستند: این احکام هر چند فرد باید آنها را رعایت کند، لکن در صورتی که فرد به آن عمل نکند به دیگران ضرری نمی رسد لذا حکومت و سایر مردم نسبت به آنها وظیفه ای ندارند. 2️⃣برخی احکام اجتماعی هستند: این احکام به لحاظ اجتماعی بودن لزوم اجرای متفاوتی دارند. فرد مجبور است به آنها عمل کند و اگر عمل نکند چون به دیگران نیز آسیب میرسد، حکومت و سایر افراد موظف هستند وارد میدان شوند. وظیفه دارند تذکر دهند، وظیفه دارند شخص را مجبور به عمل کنند. 🔆حجاب هم یک حکم اجتماعی است. اگر فردی بی موالات باشد، لاجرم ضرر و زیان آن، صدمات و لطمات آن، وزر و وبال آن، طلاق و از پاشیدگی زندگی در اثر آن، شیوع گناه و غضب الهی در اثر آن و ... سایر افراد ‌و عموم جامعه را در بر می گیرد. 🔷 در جامعه ی اسلامی نه تنها حکومت حق دخالت در سبک زندگی مردم را دارد، بلکه وظیفه‌ی نظام اسلامی رشد و پرورش مردم و اصلاح سبک زندگی نادرست آنهاست. الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ المنکر (حج، ۴۱) آن کسانی که قدرت و حکومت پیدا می‌کنند یکی از وظایف آنها امر به معروف و نهی از منکر است، که شامل نهی مردم از تمام گناهان و امر مردم به تمام واجبات می شود. 🔷 در امر اداره‌ی جامعه با خواهش و تمنا و درخواست کار پیش نمی رود و قوانین اجرا نمی‌شوند. آیا اگر پلیس تنها از مردم خواهش کند که به چراغ راهنمایی احترام بگذارند، این قانون اجرا می شود؟؟؟ حکومت و حکم رانی بدون امر و نهی و اجبار معنا ندارد، اگر کسی نخواهد به قوانین احترام بگذارد، آیا باید وی را رها کرد تا امنیت و نظم جامعه را به خطر بیاندازد‌؟؟؟ 🔷 در اصل انتخاب دین اجباری در کار نیست، اما وقتی مسلمان شدیم یا در جامعه‌ی اسلامی زندگی کردیم، طبیعتا باید به قوانین اسلامی عمل نماییم و در صورت تخلف لااقل در گناهانی که آسیب اجتماعی یا فردی به دیگران ایجاد می‌کند مثل بی‌حجابی، باید تنبیه و مجازاتی در نظر گرفته شود. 🔷 حاکمان اسلامی، علاوه بر ارشاد و آموزش مردم، وظیفه‌ی اجرای دین و قوانین آن را نیز دارند. رسول اکرم، امیرالمومنین، امام حسن علیهم السلام در زمانی که حاکم بودند سعی در اجرای احکام دین داشتند، لذا در موارد متعددی حدود و قصاص و... را اجرا کردند و اهل زنا، فحشا، شرابخواری و... را حد زدند. 🔷حکومت اسلامی باید مراقب عقاید مردم باشد، باید حدود اسلامی را اجرا کند و با گناهانی مثل شراب‌خواری و بی‌حجابی علنی و... مبارزه کند و زمینه را برای کمال و رشد مردم فراهم نماید. البته در برخی از امور فردی دولت اسلامی وارد نمی شود، مثل اینکه چه کسی در خانه خود نماز می خواند، روزه می‌گیرد یا مقابل نامحرم بی‌حجاب می‌شود. 🔷 امیرالمومنین علیه السلام در خطبه ۱۳۱ می‌فرمایند: اللّهُمَّ إِنَّکَ تَعْلَمُ اءَنَّهُ لَمْ یَکُنِ الَّذِی کانَ مِنّا مُنافَسَهً فِی سُلْطانٍ، وَ لا الْتِماسَ شَیْءٍ مِنْ فُضُولِ الْحُطامِ، وَ لکِنْ لِنَرُدَّ الْمَعالِمَ مِنْ دِینِکَ، وَ نُظْهِرَ الْإِصْلاحَ فِی بِلادِکَ، فَیَاءْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبادِکَ، وَ تُقامَ الْمُعَطَّلَهُ مِنْ حُدُودِکَ. ... بلکه مى خواستیم نشانه‌هاى دین تو را که دگرگون شده بود بازگردانیم و بلاد تو را اصلاح کنیم تا بندگان ستمدیده‌ات در امان مانند و آن حدود که مقرر داشته‌اى، جارى گردد. در اینجا حضرت هدف خود را اصلاح دین، اصلاح سرزمین و اجرای حدود اسلامی می‌دانند. 🔷 امام باقر (علیه‌ السلام) درباره‌ مردمی‌ که‌ تسلیم‌ مقررات‌ نگردند، می‌فرمایند: «إذا ولّیناهم‌ ضربناهم‌ بالسوط، فاًن‌ انتهوا و اً‌لا‌ ضربناهم‌ بالسیف‌ علیه.» (وسائل، ج۱۷، ۵۱۹) هرآینه‌ اگر سلطه‌ و قدرت‌ در دست‌ ما بود، کسانی‌ را که‌ تن‌ به‌ مقررات‌ نمی‌دادند، آنان‌ را با تازیانه‌ وادار به‌ تسلیم‌ می‌کردیم، و اگر علاج‌ نمی‌شدند، شمشیر را بکار می‌بردیم. کلیپ زیر مشاهده شود: ⬇️⬇️⬇️⬇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مدیتیشن آیا واقعا نماز شیطانه؟ پس چرا توایران کلاسهاش برگزارمیشه؟
هدایت شده از مهاجر
1️⃣قسمت اول جواب: مدیتیشن یا مراقبه که ؛ سوگوارانه بعضی از دینداران کم دقت آن را مشابه نماز می پندارند، چهار رکن دارد: 1) یک مکان آرام. 2) وضعیت راحت. 3) موضوعی برای توجه و مشغولیت 4) نگرشی بی تفاوت همه این ها برای آن است که " سالک خود را از بند افکار و تصاویر ذهنی برهاند و به نوعی سکوت و عزلت برسد که در ورای تفکر یا تعمق بر روی موضوعی یا مضمونی قرار دارد. " یک اصل پذیرفته شده در این روش این است که همه پریشانی ها و آشفتگی های ما به خاطر آشفتگی ذهن است اگر ذهن آرام شود به آرامش ( relaxation ) خواهیم رسید. بر این اساس دو دستور یا توصیه ارائه می شود: به یک موضوع مشغول شوید و دیگر اینکه نسبت به تصاویر ذهنی تان به بی تفاوتی یا نظاره محض برسید. و البته این دو به هم مربوط اند یعنی اگر شخصی به یک چیز مشغول شود معمولا به امور دیگر کم توجه یا بی توجه می شود. در اولین بند تحلیل شاخص های عرفان سکولار به این می پردازیم که اساتید مدیتیشن برای مشغولیت چند چیز را پیشنهاد می کنند. ⭕️جیمز هویت می نویسد: هرگز علم و تجربیات انجام شده این طرز تفکر را تایید نمی کند." ⭕️لوئیس پروتو کارکرد مانترا را این طور توصیف می کند " راه درست آرام کردن ذهن، جنگیدن و نهیب زدن به آن نیست، بلکه باید یک اسباب بازی را در اختیار او قرار دهید تا خود را با آن مشغول سازد، درست همانند موقعی که شما عروسکی را به یک کودک بد خلق می دهید تا او را آرام کنید. این مساله یعنی پرداختن به هیچ و پوچ. ⭕️ بنابراین این گونه عرفان های با اهدافی غیر خدایی به وجود آمده اند که نباید بدان ها توجه نشان داد و درباره انرژی درمانی نیز تاییدات چندانی از علمای ما وجود ندارد. ⭕️ دخالت فرشتگان و اجنه نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد از آن جا که فرشتگان از سوی خداوند مامور به انجام اموری می شوند لذا در مواردی که خلاف حقیقت و موازین الهی باشد دخالت داده نمی شوند ولی اجنه نظیر انسان ها از اراده و اختیار برخوردار هستند و می توانند دچار سوء اختیار شوند. https://zaya.io/c3s7q ⭕️متاسفانه نبود نگرش سیستمی و مجموعه‌ای به آموزه‌های یوگا و ترجمه‌های تحریف‌آمیز از منابع یوگایی نیز موجب شده است که برخی از افراد یوگا را با عرفان اسلامی تطبیق داده و برابر می‌انگارند. در حالی‌که تفاوتی بسیار عظیم میان این دو است. ⭕️این مبحث آمیخته ی با سحر، تمرکز بر الاهه‌گان و پرستش خدایان شیطان‌گونه است. ⭕️قرآن‌ کریم بسیار روشن و واضح وضعیت کسانی را که از راه‌هایی مثل یوگا و پناه‌ بردن به نیرو‌های شیطانی و... می‌کوشند تا عزت، قدرت به‌دست آورند، بیان کرده است: «وَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللّهِ آلِهَةً لِیکونُوا لَهُمْ عِزًّا• کلاّ سَیکفُرُونَ بِعِبادَتِهِمْ وَ یکونُونَ عَلَیهِمْ ضِدًّا• اَلَمْ‌تر اَنّا اَرْسَلْنَا الشَّیاطینَ عَلَی الْکافِرینَ تَؤُزُّهُمْ اَزًّا» ⭕️اگر یک شخصیت برجسته و جهانی یوگا در حد «سوامی ساتیاناندا سراسواتی» در مقدمه شرح یوگاسوتره تمثیل گاو را برای تفکرات یوگا مطرح نکرده بود، نمی‌توانستم با این بیان بگویم، که بهترین روش برای فراگیری یوگا همین روش گاوی است. اگر کمی تدبیر، تفکر وارد کار شود، یوگا به نتیجه نخواهد رسید و تسخیر‌شدگی انجام نخواهد شد و شاید به‌علت درگیری با موجودات آتشین سرشت همه‌ی پیامد‌های نامطلوب و خطرناکی پیش می‌آید که مروجان یوگا هشدار داده‌اند. بیش از پیامد‌های ناگواری که برای تسلیم‌شدگان و تسخیر‌شدگان پیش می‌آید. https://zaya.io/4bhud ⭕️فنگ شو نیز مبتنی بر اموری کلی؛ مانند رعایت نظم و زیبایی در زندگی است که تا این‌جا و در این کلیّت با آموزه‌های اسلامی نیز همخوان است؛ اما در مورد مصادیق مخالف اسلان است. ⭕️مثلا ترسیم مجسمه‌های فلزی مانند لاک‌پشت به عنوان یکی از اصول فنگ‌شویی با آموزه‌های دینی در تضاد است؛ چراکه بر اساس آموزه‌های دینی فرشتگان(ظاهرا فرشتگان رحمت) وارد خانه‌ای که در آن، تصاویر اجسام(صاحب روح) باشد، نمی‌شوند. https://zaya.io/dohaw ⭕️همچنین فنگ‌شویی را باید معنویتی نوپدید دانست که برخی برای ایجاد احساس آرامش با خریدن مجسمه‌ها و نمادهای آن و استفاده در چیدمان منزل از آن تمسک می‌جویند. ⭕️نمادهای غالب آنها بت‌ها و علائم شیطان‌پرستی است، نمی‌توان بدان به دیده مثبت نگریست، در واقع فنگ‌شویی بت‌پرستی مدرن و در تضاد با اسلام است. ⭕️روی آوردن افراد که به فنگ‌شویی و یا نمونه‌های مشابه مثل یوگا و... که به اشیای بی‌جانی هم‌چون سنگ، مجسمه برای حل مشکلات خود متمسک می‌شوند، نه تنها در دام دسیسه‌ای از افراد سودجو برای امرار معاش افتاده‌اند و به یک شی بی‌جان متوسل شده‌اند؛ بلکه به خداوند حکیم هم شرک ورزیده‌اند؛ چراکه قدرتی کاذب را به شی انتساب کرده است در حالی‌که قادر مطلق و خالق حکیم و مقدر او نیست.
هدایت شده از مهاجر
2️⃣قسمت دوم جواب: ⭕️با توجه به فرهنگ و هنر ایرانی که ریشه عمیقی در دین اسلام دارد، نمادها و هنرهای بسیار زیبا و اصیل در کشور وجود دارد که باید مردم را به‌سمت استفاده از آن سوق داد. https://zaya.io/67twi ⭕️البته جا نماند که امروزه به طور رسمی در چین فنگ‌شویی را خرافات می‌دانند. ✔️پس به طور کلی چنین افکاری نشات گرفته از تفکرات غیر دینی است که سعی در جایگزین شدنش به جای اسلام و محتوای اسلامی در زندگی مردم دارد البته به مرور و ارام تا نهایتا جامعه ایران نیز به مسلمانان استحاله شده تبدیل شوند! (پس مواظب باشیم تحت تاثیر آنها و وسیله نشر برای آنها قرار نگیریم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تکذیب نقل‌قول از انسیه خزعلی با جعل لوگوی تسنیم 🔹در ساعات گذشته نقل‌قولی منتسب به خانم «انسیه خزعلی» معاون امور بانوان رئیس‌جمهور با‌ درج لوگوی خبرگزاری تسنیم منتشر شده که صحت ندارد. 🔹علاوه بر اینکه محتوای گل‌درشت و ساده‌لوحانه جملات انتساب داده شده به معاون رئیس‌جمهور به‌خودی خود کذب بودن آن را معین می‌کند، لازم به توضیح است که در ماه‌های اخیر شاهد چند مورد جعل لوگوی خبرگزاری تسنیم با هدف انتساب مواضع و نقل‌قول‌های ساختگی به مسئولان کشور با هدایت جریانات معاند در فضای مجازی هستیم. 🔹خبرگزاری تسنیم، ضمن تکذیب این موارد، به اطلاع مخاطبان می‌رساند تنها اخباری که بر روی خروجی سایت و یا شبکه‌های اجتماعی رسمی وابسته به تسنیم منتشر می‌شود، مورد تایید است. @TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرزمینی که نخبه اش صیاد وسردار باشد بعدچهل سال پیروز و دشمنش خوار باشد گفتی که صادراتش متفکر است لیک صادراتش به روس، آهنین پهپاد باشد گفتی وارداتش مخدر و مغزهایش فروخته کجامغری بهتراز رهبر سرافراز باشد کل دنیا مبهوت از چنین رهبری بابصیرت ترامپ وبایدن خوراک مور ومار باشد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا