eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توی این یک و نیم سال منتظر بودم که اصلاح طلبان این ذخایر آمریکا و اسرائیل و اروپا در ایران زیرمیز زده و برای برهم زدن کشور با همه دشمنان ما همراه و متحد شوند! الان هم اصلا نباید از اینکه خبرنگاران این جریان کلید زنندگان جنگ و کودتای رسانه‌ای با کمک کومله ها و ... شده اند، تعجب کرد! اما مساله اینجاست که چطور می‌توان جلودار این جریان خائن شد و برای همیشه کشور را از شر این موریانه‌های عدالتخوار نجات داد؟
هدایت شده از مهاجر
در هر دو جریانِ اصلاح‌طلب و اصولگرا، آدم خوب و بد وجود دارد در هر دو تا جریانِ اصلاح‌طلب و اصولگرا، آدم خوب هست و در هر دو تا جریان هم آدم‌های به درد نخور هم وجود دارد! لذا خودتان را اسیرِ این بازی‌ها نکنید، اندیشه خودتان را آزاد کنید. تقاضا می‌کنم از کسانی که می‌خواهند رسانه‌ایِ انقلابی باشند، وارد این بازی‌ها نشوند. مثلا درباره یکی از نماینده‌های مجلس که اتفاقا -در برخی از مواضع- خیلی رفتار غلطی دارد، در یک صفحه به‌ظاهر انقلابی و حزب‌الهی نوشته بودند: «برادرزاده ایشان یک مرکز فساد دائر کرده و دستگیر شده است، این هم ضایع شد!» اصلا-اگر این خبر، درست باشد- برادرزاده او، به خودش چه مربوط است؟ شما که ادعای دین‌داری و انقلابی‌گری دارید، نباید وارد این بازی‌ها بشوید. حالا اگر او اصلاح‌طلب است و شما اصلاح‌طلب نیستید، هر حرفی را باید علیه او بزنید؟ اگر برادرزاده این فرد، وضعش خراب است، نباید این را به‌حسابِ خود او بگذارید. آنها از آن‌طرف یک عده‌ای را وادار می‌کنند که دعوای اصلاح‌طلب اصولگرا را داغ کنند، و از این‌طرف هم یک عده‌ای این‌طوری برخورد می‌کنند؛ این باعث می‌شود که دعوا هیچ وقت تمام نشود. یک کسی هم گفته است که اصلا «این شفافیت شعار ما بود و شما دارید نامردی می‌کنید که شعار ما را گرفتید. نقشه‌تان چیست؟» مثل بچه‌های لوس چهارساله رفتار می‌کنند! بچه‌های چهارساله تا یک اسباب‌بازی، در دست کسی می‌بینند، آن را می‌خواهند و می‌گویند: این مال من بود، این اسباب‌بازیِ من بود که تو برداشتی! خُب آن‌وقتی که این اسباب‌بازی دستِ تو بود، چرا با آن بازی نکردی؟! انقلابی‌ها شروع کنند به ادبیات رسانه‌ای فاخر انقلابی‌ها باید شروع کنند به ادبیات رسانه‌ای فاخر. مثلاً اگر می‌بینند که یک تفکرِ غلطی وجود دارد، بگویند: «این فکر بد است، لذا این آدم را با این فکرش نقد می‌کنیم...» ولی اگر فامیلِ او فساد دارد و یا رانت‌خواری کرده است، این را روی صورت او نکشید؛ مگر اینکه خودش در رانت‌خواریِ فامیلش دست داشته باشد؛ البته به‌شرطی که یقین داشته باشید و برایتان ثابت شده باشد. فضای جامعه را نباید خراب کرد. هرکسی که زمین خورد، نباید دو تا لگد دیگر هم به او بزنیم. هرکسی یک ایرادی داشت، نباید دو تا ایراد دیگر هم به آن اضافه کنیم. أمیرالمؤمنین(ع) حاضر نشد پشت سر خوارج بفرماید که اینها دنیاطلب هستند، یا کافر و منافق هستند، بلکه فقط فرمود: اینها ایمان داشتند ولی اشتباه کردند (عَنْ جَعْفَرٍ (ع) عَنْ أَبِیهِ (ع) قَالَ: إِنَّ عَلِیّا لَمْ یَکُنْ یَنْسُبُ أَحَدا مِنْ أَهْلِ حَرْبِهِ إِلَی الشِّرْکِ وَ لَا إِلَی النِّفَاقِ وَ لَکِنَّهُ کَانَ یَقُولُ هُمْ إِخْوَانُنَا بَغَوْا عَلَیْنَا؛ قرب‌الاسناد/94ـ وسائل‌الشیعه/15/83) بیشتر از «اشتباه کردند و به ما ستم کردند» چیزی نفرمود. سرِ منکر عظیم، باید فریاد زد؛ دوقطبی‌سازیِ کاذب، منکر عظیم است البته سرِ منکر عظیم، باید فریاد زد و منکر عظیم، مثلا دوقطبی‌سازی کاذب منکر عظیم است، این کار فرعون است، این کاری است که به‌خاطرش سوره منافقین نازل شد، این با یک دزدی و رانت خواری که هر کجا ممکن است پیش بیاید فرق می‌کند، این کثیف‌تر از خیلی از رانت‌خواری هاست! این خطرش برای جامعه، برای فاسدکردن جامعه و برای ایجاد فرصت‌طلبی‌ها در میان فرصت‌طلبان، بیشتر از خطاهای دیگر است. تثبیتِ دوقطبی کاذب، برای جامعه ما ننگ است لذا باید برایش فریاد زد. بعضی‌ها که با وقاحت، این دوقطبی‌سازی‌های کاذب را درست می‌کنند، باید سرشان فریاد زد و آنها را از این منکر، نهی کرد که رعب در دل‌شان ایجاد شود و دست بردارند. البته توضیح میخواهد که دوقطبی سازی با هر نوع اختلاف نظر پیدا شدن در جامعه متفاوت است. ولی همان قدر که دوقطبی‌سازی کاذب معنایش فهمیده می‌شود مورد نهی قرار نمی‌گیرد. در همین دولت هم، مردان خدمتگزار، زیاد داریم اگر ما نسبت به مجموعه ای منتقد بودیم، نباید یک‌باره با همه اعضایآن مجموعه و کارهای آنها مخالفت کنیم و نباید دوقطبی‌سازی کنیم؛ این‌طور نباشد که چون در قطب ما نیست، محسنات آنها را نگوییم. می‌شود یک فهرستی را از خوبان چپ و راست بگوییم، و می‌شود یک فهرستی را هم از رانت‌خواری‌ها و فرصت‌طلبی‌های چپ و راست بگوییم. این نه معنایش این است که هیچ آدم سالمی نمانده است، نه معنایش این است که همه خوب هستند. باید دانه‌دانه خوب و بد را جدا کرد. اصلاحِ ادبیات دینی و انقلابیِ ما، لازمه از بین بردنِ دوقطبی کاذب اصلاح‌طلب اصولگراست از بین رفتنِ دوقطبیِ کاذب اصلاح‌طلب-اصولگرا، مبنایش در اصلاح ادبیات دینی و انقلابی است. تا وقتی ادبیات دینی و انقلابیِ ما سوءتفاهم‌برانگیز باشد و تا وقتی نتوانیم دین را این‌طور معرفی کنیم که «دین چیزی غیر از واقع‌نمایی و واقع‌گرایی نیست» این دعوای اصلاح‌طلب-اصولگرا وجود خواهد داشت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
که داغ دل خانواده داغدار را بیشتر کرد ◾ واکنش تلخ و متاثرکننده همسرِ عزادارِ خانمی که تصویر وی به عنوان کشته شده در اعتراضات منتشر شده: 💬 همسرم بخاطر عفونت ریه فوت کرد دست از سر این خانواده‌ی داغدار بردارید. 👈 یکی از رفقای قدیمی‌ام احسان رضوی که سابقه دوستی‌مان ۲۰ سال است متاسفانه چند روز پیش همسرش ناهید (زهرا) مصطفی‌پور را به علت آنفلوانزا از دست داد. اما خبرش به دروغ با عنوان قربانی اعتراضات پخش شده./صدرامحقق    ⚠️مواظب خبرهای ساختگی باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یه جواب صریح و قانع کننده میخوام برای دانش آموزی که میگن بین مراجع چرا حضرت آقا اعلم تر هستن .؟ لطفا پاسخشو سریع بفرمایین
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
با سلام مرجع اعلم را از سه راه می توان شناخت: ۱- آن که خود انسان یقین کند؛ مثل آنکه از اهل علم باشد و بتواند مجتهد و اعلم را بشناسد. ۲- آن که دو عالم و عادل که می توانند مجتهد و اعلم را تشخیص دهند، مجتهد یا اعلم بودن کسی را تصدیق کنند ؛ به شرط آن که دو نفر عالم عادل دیگر با گفته ی آنان مخالفت نکنند. ۳- آن که عده ای از اهل علم (مانند جامعه مدرسین) که می توانند مجتهد و اعلم را تشخیص دهند و از گفته ی آنان اطمینان پیدا می شود، مجتهد یا اعلم بودن کسی را تصدیق کنند. بنابراین اگر از شیوه های یاد شده استفاده کردید و آیت الله خامنه ای را به عنوان مرجع تقلید اعلم انتخاب نمودید، تقلید شما صحیح خواهد بود همانطور كه بيان شد يكي از راههاي انتخاب مرجع پرسيدن و شهادت دونفر عادل از اهل خبره هست. آنچه درباره ي مرجعيت مشهور است تقريبا همين اسامي است كه مطرح شد. كه هر كدام به تنهايي خورشيدي پر فروغ در عرصه فقاهت مي باشند . در اين ميان بر حسب قراين آيت الله خامنه اي جايگاه ويژه اي را دارا هستند. انتخاب ايشان توسط خبرگان رهبري و تاييد ايشان توسط ساير علما،انسان را به اعلميت ايشان سوق مي دهد. به نظر حقير، از همه اين قراين بالاتر نظر مرحوم  امام خميني قدس سره الشريف نسبت به جايگاه ويژه علمي آيت الله خامنه اي ست. كيست كه بتواند منكر جايگاه والا و منحصر به فرد امام خميني در ميان علماي شيعه گردد. دوست و دشمن معترف به فضل ايشان هستند. چنين عالمي در گفتارها و نوشته جات مختلف، مهر تاييد بر فقاهت آيت الله خامنه اي زده اند. و ايشان را از هر جهت براي رهبري امت شايسته دانسته اند. براي نمونه فرزند برومند ايشان حاج سيد احمد خميني نظر امام را اينگونه بيان مي دارد : ما به فتواي امام شما را ولي خودمان مي دانيم. و لحظه اي از تاييد و تكريم و ساير چيزهايي كه وظيفه مان هست كوتاهي نخواهيم كرد
هدایت شده از مهاجر
اعلمیت یعنی چه؟ آیا اعلمیت فقط در مسائل مبتلابه روزه، حج، جهاد و... و فتواست یا اعلمیت در امامت و رهبری و مایحتاج الیه مسلمین هم هست؟ اگر اعلمیت را فقط در مسائل مبتلابه روزه، حج، جهاد و... در نظر بگیرم مراجع فعلی در یک سطح علمی هستند. جامعیت رهبری از نگاه آیت الله مصباح: https://rasekhoon.net/media/show/1559885 جامعیت آقای خامنه‌ای در هیچ یک از علمای اسلام نیست مرحوم آیت‌الله مرتضی تهرانی درباره رهبر معظم انقلاب گفته است: در این جامعیتی که خدا این بزرگوار را رشد داده است، هیچ در بین علمای شیعه و اسلام نداریم. من این‌جور فکر می‌کنم که حق‌تعالی اراده فرموده که وجود ایشان را از دیگران متمایز کند و با این همت عالی در این مسیر قرار بگیرد. https://iuc.ac.ir/%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%DB%8C%DA%86-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7/ https://rasanews.ir/fa/news/704355 ولی اگر اعلمیت را در امامت و رهبری و مایحتاج الیه مسلمین بدانیم با این مبنا هیچ کس اعلم از مقام معظم رهبری نیست. در حال حاضر هیچ کس به اندازه ایشان مسلط به مسائل روز و مبتلابه مسلمین نیست. زمانی که پیش از انقلاب، جلسات گروه سِری یازده نفره از روحانیون حوزه علمیه، به منظور مبارزه با رژیم پهلوی تشکیل می‌شد، شاید کسی تصور نمی‌کرد یکی از اعضای این گروه بعداً به مقام ولایت فقیه برسد. گروهی متشکل از آقایان سیدعلی خامنه‌ای به همراه عبدالرحیم ربانی شیرازی، علی فیض مشکینی، ابراهیم امینی، مهدی حائری تهرانی، حسینعلی منتظری، احمد آذری قمی، علی قدوسی، اکبر هاشمی رفسنجانی، سید محمد خامنه‌ای و محمدتقی مصباح یزدی. فعالیت‌هایی که با تشکیل جلسات اولیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه پیدا کرد. آن زمان اولویت روحانیت مبارز، تلاش برای تشکیل نظام اسلامی بود؛ اما پس از انقلاب و با حاکمیت ولایت فقیه، اینک باید فقه در رأس اداره و نظام‌سازی کشور قرار می‌گرفت. اینجا بود که جلسات فقهی آیت‌الله خامنه‌ای با علمای حوزه علمیه، این بار ذیل حکومت جمهوری اسلامی و به منظور بررسی و حل مسائل مربوط به جامعه تحت حاکمیت ولایت فقیه برگزار شد. احاطه رهبری به فقه به روایت آیت‌الله یزدی در مصاحبه با نشریه «حاشیه» محتوای این جلسات نشان می‌داد که از یک سو احاطه خوبی به مسائل فقهی و اصولی دارند و از سوی دیگر شرایط و مقتضیات زمان را خوب می‌شناسند. یزدی با اشاره به این توانایی و احاطه می‌گوید: «ایشان هم در قم درس خوانده و هم در مشهد. محافل علمی نجف را هم در سفری دیده بودند. استعداد و دقت فراوانی هم داشتند و دارند. شاید بتوان گفت از برخی فقهای شورای نگهبان هم بیشتر درس خوانده بودند. یک بار از ایشان شنیدم که فرمودند من حتی در دوران ریاست جمهوری و در سخت‌ترین اشتغالاتم در دوره جنگ هم، کارهای علمی و مطالعات فقهی و اصولی خود را تعطیل نکردم. گاه می‌شد در حال مطالعه بودم و به من اطلاع می‌دادند کاری پیش آمده است. کتاب یا نوشته را علامت می‌زدم و می‌رفتم و کار را انجام می‌دادم و بازمی‌گشتم و مطالب را دنبال می‌کردم.» آیت الله یزدی از تسلط رهبری حتی بر قضایای علم رجال می‌گوید: «یادم هست یکی دو قضیه رجالی پیش آمد و دیدم ایشان در این زمینه، قوی‌تر از خیلی‌ها هستند. واقعاً تعجب کردم؛ چون فکر می‌کردم ایشان اشتغال رجالی ندارند. با این همه مثلاً می‌گفتند فلان روای، پسر فلان آدم موثقی است و چرا باید به او توجه کرد یا مثلاً فلانی چرا ضعیف است و از این قبیل موارد.» استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان یکی از شیوه‌های بسیار بارز رهبری در استخراج احکام و فتواها استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان، هم در حوزه مقولات فقهی و هم در حوزه مسائل علمی و فنی است. به طور مثال حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی مدیر دفتر استفتائات و مطالعات فقهی مقام معظم رهبری در این باره می‌گوید: «برای برخی موضوعات کمیته تخصصی تشکیل می‌دهیم یا از کارشناسان دستگاه‌های دولتی استفاده می‌کنیم. مثلاً درباره‌ برخی پرسش‌های پزشکی یا مسائل پولی و بانکی یا به طور کلی در موضوعاتی که برای ما ناشناخته است، از متخصصان خارج از دفتر استفاده می‌کنیم.» آگاهی به مسائل روز و اجتماعی استفاده رهبری از وسایل جدید به منظور تحقیق و جستجوی روایات و استخراج نظر فقهی نیز از نقاط برجسته‌ای بود که در این جلسات و در شیوه آیت‌الله خامنه‌ای مورد اشاره آیت‌الله یزدی قرار گرفته است. http://shabestan.ir/detail/News/662322
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
18.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا احمدی نژاد عضو مصلحت نظام مونده با این حرف ها اصلا راست میگه یا دروغ میگه
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام. 🔷️ عضویت در مجمع تشخیص، لزوما اعمال نظر در باره ی وظائف مجمع نیست بلکه در این حوزه امورات تخصصی بررسی و کارشناسی میشوند و سپس با اکثریت آراء ابلاغ میگردند. ❌️ قطعا در اکثریت آراء نقش محمود احمدی نژاد صفر است و جایگاه ندارد. ♦️اینگونه افراد وقتی در عرصه های عیان حاضر باشند مردم فهیم بهتر متوجه ی تفکرات فاسد آنان میشوند و برای مردم و نظام خوب است. ❌️احمدی نژاد برخی کلمات حق را با مبانی فکری و قلدری اش بهم می آمیزد و به خورد افکار میدهد و در نظر ما ایشان در مقابل اصل ولایت ایستاده است. لذا شنونده باید عاقل باشد. ❌️ عضویت احمدی نژاد در مجمع، مانند حروف والی هست!!! الاقل...محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اقای خمینی هم مخالف حجاب اجباری بودن گفته شده امثال گنجی ها حجاب اجباری کردن و حتی اقای خمینی و اقای خامنه ای هم مخالف انها بودند
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
: طالقانی و امام خمینی ره هم حجاب اجباری را قبول نداشتند. ✅ 👇 حضرت امام خميني ره از ابتداي شكل گيري مبارزات خويش به صورت صريح و قاطع بر لزوم رعايت صحيح آموزه ها،ارزشها و موازين اسلامي تاكيد داشتند و در بيانات و مصاحبه هاي متعدد آزادي و ترقي جامعه را در چارچوب رعايت ارزش هاي مترقي اسلامي مي داستند و در مورد حجاب نيز تصريح مي نمايند اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد.و ما آنان را دعوت مى‏كنيم كه به حجاب اسلامى روآورند. پاسخ تفصيلي👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/18 🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅 امام خمینی (س) - در اندیشه امام خمینی: حجاب مخالف آزادی نیست👇 http://www.imam-khomeini.ir/fa/n153806/%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8_%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%D9%87_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C .
هدایت شده از جان من و سید علی💕
م آقاملکی: برای تبیین بهتر این سوال لازمه که منشأ شبهه حجاب اجباری از دیدگاه امام خمینی و آیت‌الله طالقانی بررسی بشه، بعد به نظرات امام و رهبری اشاره کنیم. چرا که شبهه التفات امام به حجاب اجباری یا اختیاری سو برداشت هایی بود که بعد از انقلاب و با دوقطبی از صحبتهای آیت الله طالقانی در جامعه منتشر می‌شد ... توجه بفرمایید 👇 امام خمینی (ره) در سخنرانی ها و مصاحبه های خود در قبل از پیروزی انقلاب و بعد از آن به ضرورت رعایت پوشش اسلامی در اجتماع تاکید داشته اند. عکس ها و فیلم های به جا مانده از دوران مبارزات انقلابی مردم ایران در قبل از ۲۲ بهمن ۵۷، نشانگر آن است که زنان بسیاری در این انقلاب حضور داشتند که مقید به حفظ حجاب نبودند، هر چند تعدادشان بسیار کمتر از زنان محجبه ای بود که در فعالیت های انقلابی مشارکت داشتند. حضرت امام خمینی از ابتدای شکل گیری مبارزات خویش به صورت صریح و قاطع بر لزوم رعایت صحیح آموزه ها،ارزشها و موازین اسلامی تاکید داشتند و در بیانات و مصاحبه های متعدد آزادی و ترقی جامعه را در چارچوب رعایت ارزش های مترقی اسلامی می داستند و در مورد حجاب نیز تصریح می نمایند اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد.و ما آنان را دعوت می کنیم که به حجاب اسلامی روآورند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، در ماه های نخست، نسبت به زنان، درباره حجاب، محدودیت های خاصی اعمال نمی شد. در روزنامه های آن ایام، تیترهای فراوانی از قول مسوولان انقلاب وجود دارد که تصریح کرده اند اجباری در باره حجاب وجود ندارد. حتی در یکی از شماره های روزنامه اطلاعات به نقل از دادستان کل انقلاب آمده است که "مزاحمان خانم های بی حجاب، ضد انقلابی هستند." بارها و بارها مسأله‌ی حجاب و حکم شرعی آن توسط نویسندگان محترم، مطابق نظر فقهای شیعه بیان شده و حکم وجوب ضروری آن برای زنان مسلمان بیان گردیده، اما عده‌ای با انتخاب گزینشی سخنان مرحوم آیت‌الله طالقانی و امام خمینی (ره)در اوائل شکل‌گیری نظام اسلامی و عدم تبیین شرایط حاکم در آن زمان، قصد دارند این مساله‌ی مهم را در حاشیه قرار داده و از سخنان ایشان، آنچه مقصود خودشان هست، برداشت کنند. بحث حجاب اجباری از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی قرار گرفت و روزهای سرد ۱۵ تا ۲۷اسفند سال ۵۷ با تنور این مسئله به شدت داغ شد. حضرت امام(ره) در این روزها در اقدامی با صلابت از وضعیت حجاب در ادارات دولتی گلایه کردند و خواستار سامان دهی فوری به این اوضاع شدند. ایشان در این باره فرمودند: «الآن وزارتخانه‏ ها- این را میگویم که به دولت برسد، آنطوری که برای من نقل می‏ کنند- باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‏های اسلامی نباید زن های (بی حجاب) بیایند، زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند، با حفظ جهات شرعی باشند.» در آن روزها بسیاری از مذهبیون بر این باور بودند که حجاب مدنظر امام صرفا «چادر» است که تلاش آیت الله طالقانی نیز در تصحیح این طرز تفکر برای عموم جامعه بود. پس از این اعلام نظر امام بود که واکنش برخی از گروه ها به تندترین شکل ممکن بروز کرد و تجمعات و راهپیمایی ها در اعتراض به این موضع امام آغاز گردید. متاسفانه پس از اعلام نظر امام، برخی از نیروهای مذهبی با برداشت نادرست از جمله امام، بر این باور بودند که حجاب مد نظر امام تنها چادر است و این موضوع موجب گشت تا در برخی از موارد برخورد تندی حتی با خانم های مانتویی داشته باشند. این مسئله موجب گشت که آیت الله اشراقی با اظهار نظر خود تا حد زیادی به تنقیح افکار عمومی بپردازد و اینگونه بیان دارد که: «باید قوانین اسلام مو به مو به قدر امکان اجرا بشود... معنای حجاب اسلامی هم چادر نیست. چادر یکی از مصارفش این است که البته بهتر خانم‌ها را می‌پوشاند... مردم هم نباید هرج و مرج ایجاد کنند و باید در نهی از منکر، منکر را با منکر دیگر دفع نکرد. این اسلام نیست...» جنجال ها پیرامون این مسئله همچنان ادامه داشت که یک اظهار نظر از سوی آیت الله طالقانی و تایید نظر ایشان از سوی امام خمینی موجب سوء تفاهم فراوان گشت. طالقانی در تاریخ ۲۰ اسفند ۵۷ در مصاحبه ای اعلام می کنند که: حجاب اسلامی حجاب شخصیت و وقار است و هیچ اجباری هم در مورد آن در کار نیست...مسلما نظر امام هم به مصلحت زنان ما و هم خواهران و دختران ماست و هم مطابق با موازین اصول دین مبین اسلام است... حجاب یک مسئله‌ی سنتی و تاریخی است در عمق تاریخ ما و تاریخ شرق... اشتباه می‌کنند خانم‌های ما که اگر یک روسری روی سرشان بگذارند این‌ها از حیثیت آن‌ها کم خواهد شد... حجاب ساخته‌ی من و فقیه و این‌ها هم نیست، نص صریح قرآن است. آیه‌ی حجاب برای شخصیت دادن به زنان است... آیا این مانع از آن است که کار اداری
هدایت شده از جان من و سید علی💕
داشته باشند؟ نه. مانع از این است که کار فرهنگی داشته باشند؟ نه. به شرطی که در راه خدمت باشد... اصل مسئله این است که هیچ اجباری هم در کار نیست و مسئله‌ی چادر هم نیست.» حضرت امام نیز در پاسخ به در پاسخ به یک خبرنگار زن فرانسوی که درباره‌ی مسئله‌ی حجاب و اعتراض زنان ایرانی پرسیده بود، پاسخ داد: «همان نظراتی که آقای آیت الله طالقانی فرمودند، مورد نظر من و صحیح است.» بسیاری با توجه به اجباری نبودن اجبار در نظر آیت الله طالقانی و تایید نظر ایشان توسط امام خمینی، به این نتیجه رسیده اند که حجاب از منظر امام خمینی نیز اجباری نبوده است. اما این افراد به چند نکته مهم توجه نکرده اند؛ اول اینکه مرحوم طالقانی در ابتدای مصاحبه خود اعلام نموده اند که نظر حضرت امام(پیرامون الزامی بودن حجاب) هم به مصلحت جامعه است و مطابق با موازین دین بنابر این آیت الله طالقانی نیز ابتدائا نظر پیشین حضرت امام را پذیرفته بودند. بارها و بارها مسأله‌ی حجاب و حکم شرعی آن توسط نویسندگان محترم، مطابق نظر فقهای شیعه بیان شده و حکم وجوب ضروری آن برای زنان مسلمان بیان گردیده، اما عده‌ای با انتخاب گزینشی سخنان مرحوم آیت‌الله طالقانی و امام خمینی (ره)در اوائل شکل‌گیری نظام اسلامی و عدم تبیین شرایط حاکم در آن زمان، قصد دارند این مساله‌ی مهم را در حاشیه قرار داده و از سخنان ایشان، آنچه مقصود خودشان هست، برداشت کنند. امام خمینی: حجاب، حافظ ارزش زن «و البته باید توجه داشته باشید که حجابی که اسلام قرار داده است، برای حفظ آن ارزشهای شماست. هرچه را که خدا دستور فرموده است- چه برای زن و چه برای مرد- برای این است که، آن ارزشهای واقعی که اینها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه‏ های شیطانی یا دستهای فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال می ‏شدند اینها، این ارزشها زنده بشود.» (صحیفه امام، ج‏۱۹، ص ۱۸۵) رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دیدار با مداحان اهل‌بیت(ع) دربارۀ مسألۀ حجاب اجباری فرمودند: «آنچه بنده را حسّاس می‌کند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب می‌شوند، مسئله‌ی «حجاب اجباری» مطرح می‌شود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ای نادانسته -حالا من می‌گویم نادانسته؛ ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال می‌کنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال می‌کنند؛ در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [می‌گویند] «امام که فرمودند باید زن‌ها باحجاب باشند، همه‌ زن‌ها را نگفتند»! حرف بی‌خود! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌جور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه‌ منکرات، امام همین‌جور محکم ایستاد. همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرف‌نظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. امام قرص‌ومحکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار می‌ایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. حالا آقا از آن طرف درآمده [می‌گوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ‌تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی‌کنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد‌ یا بی‌حجاب باشد، تعقیب می‌کنید». ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج می‌برد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه‌ خودش در مقابل نامحرم روسری‌اش را برداشت، ما او را تعقیب می‌‌کنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی‌کنیم، در خانه‌ خودش است، کار شخصی می‌کند. آن کاری که در ملأ انجام می‌گیرد، در خیابان انجام می‌گیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می‌کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد.» (بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مداحان 96/12/17)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درحال وایرال شد چرا صدا و سیما قطع کرد برنامه رو.اینکار خلاف صحبت ها جهت اینکه اعتراض را برسانند نیست.مسالمت آمیز و.....دست به سینه و عدم خوشحالی؟!؟!
هدایت شده از مهاجر
❌برداشتهای طیفی وجناحی هیچ اعتباری ندارد اینکه عده ای بخواهند این صحنه را به نفع اعتراض وعده دیگر به نفع موضوعات دیگر حمل کنند اصلا حجت نیست ✳️شخص یا اشخاصی که عملی را مرتکب می شوند خودشان باید علت رفتار خود را توضیح دهند و الا دهها برداشت مختلف ومتناقض می توان از یک رفتار اجتماعی داشت: https://www.farsnews.ir/news/14010812000208 🔴لکن در هر حال نباید از این اصل غافل شد که : ✅امام علي(علیه السلام) می فرمایند : 💠«اِنّكَ لَمَلْبُوسٌ عليك، اِنَّ الحَقَ وَ‌ الباطِلَ لا يُعْرَفانِ بِاَقْدارِ الرِّجالِ، اَعْرِفِ الْحَقَّ لَعَرِفَ اَهْلَهُ، وَ‌ اَعْرَفِ الباطِلَ تَعْرِفْ اَهْلَهُ» ❇️تو سخت در اشتباهي..تو كار واژگونه كرده اي!!! تو به جاي اينكه حق و باطل را مقياس عظمت و حقارت شخصيتها قرار دهي، عظمت‌ها و حقارتها را كه قبلاً با پندار خود فرض كرده‌اي، مقياس حق و باطل قرار داده‌اي، تو مي‌خواهي حق را با مقياس افراد بشناسي! بر عكس رفتار كن! اول خود حق را بشناس آن وقت اهل حق را خواهي شناخت، خود باطل را بشناس آن وقت اهل باطل را خواهي شناخت. 💠دوستان عزیز دقت کنید :فارغ از این موضوع اگر بخواهیم در اتفاقات مختلف عمل اشتباه سلبریتی هایی که در مواقف مختلف با انقلاب و ارزشهای دینی همراهی نکردند را با نگاه جبهه انقلابی و ارزشی توجیه کنیم و به نفع جبهه انقلاب باز تعریف کنیم بلافاصله با تکذیب آنها مواجه خواهیم شد و لذا آسیب بیشتر خواهد شد. ✅ لذا بهترین روش ،وصحیح ترین پاسخ به این گونه رفتارها ... توصیه وسیره اهل بیت علیهم السلام است. همه باید بدانیم حق وباطل با حمایت و رفتار مشاهیر و سلبریتی هاو سیاسیون و.... شناخته نمی شود. بلکه دیگران را باید حق وباطل تطبیق داد و سنجید. اگر با مسیر حق همراه بودند اهل حق هستند وقابل احترام و الا اهل باطل هستند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا آقای رئیسی فکری به حال افزایش قیمت ها نمی کنن؟ جنس های بازار چند برابر شدن دلیلشم اغتشاشات نیست چون نه حمل و نقل عمومی تعطیل شده نه کارخانه جات تعطیل شدن نه واردات و صادرات که اگر اغتشاشات گسترده باشه پس اوضاع خیلی خراب هست؟
هدایت شده از مهاجر
1️⃣ 💠عده ای از مردم از گرانی رنج می‌برند در بررسی "چرایی‌ها"، برخی دوست دارند فقط شعار بدهند و برخی دیگر واقعاً در پی شناخت مشکلات و ریشه‌های آن می‌باشند که برای این عده، فقط به چند محور اصلی آن اشاره می‌شود: https://basirat.ir/fa/news/337261 ❇️الف - کشور جمهوری اسلامی ایران، قطعه‌ای از بهشت و جدا افتاده از سایر کشورها نمی‌باشد، پس تمامی تحولات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، نظامی، امنیتی و از جمله اقتصادی در جهان، آثار مستقیم و غیر مستقیمی بر شرایط حاکم بر این کشور دارد و خواهد داشت. ب - حملۀ روسیه به اوکراین، یک تحمیل امریکایی و انگلیسی بر روسیه می‌باشد تا در راستای ایجاد حکومت واحد جهانی به رهبری امریکا، قدرت روسیه و سپس چین را تضعیف کنند - این کشورها را حتی به جنگ بکشانند - هزینه‌های جنگ را تحمیل کنند - شهرت و محبوبیت آنها را در اذهان عمومی تضعیف و حتی تخریب کنند - و البته یک تحریم سراسری و همه جانبه را تحمیل نمایند؛ در عین حال که می‌دانند ضررش به امریکا، اروپا و تمامی کشورهای جهان برمی گردد! 🔷 باید بدانیم که اقتصاد کشورهایی چون: امریکا، انگلیس و فرانسه، رسماً "ورشکسته" است؛ بدتر از ایتالیا، اسپانیا، رومانی و ... ! و امریکا و انگلیس (اروپا) برای جبران این ورشکستگی، هیچ چاره‌ای به جز تحریم روسیه و چین و ... از یک سو، و ایجاد تورم چند برابری، به ویژه در نرخ کالاهای اساسی و مصرفی مردم (به ویژه مواد خوراکی و آن چه خود تولید کننده می‌باشند) نداشتند و ندارند. 🔴اخبار زیر را مطالعه کنید و اوضاع اقتصادی جهان را بررسی کنید تا تحلیل درستی از اوضاع اقتصادی جهان پیدا کنید" https://www.farsnews.ir/news/14010812000288 https://www.farsnews.ir/news/14010811000841 https://www.farsnews.ir/news/14010811000673 https://www.farsnews.ir/news/14010811000891 ●- قیمت گندم، ذرت و ... در آمریکا به بالاترین رقم طی ۹ سال گذشته رسیده است - بانک جهانی اعلام کرد: «گندم، پیشتاز گرانی در جهان است و تورم کالاها تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت». ●- امریکایی‌ها و اروپایی‌ها، با سوء استفاده از این فرصت "سیاسی - اقتصادی و تبلیغاتی"، ضمن آن که فایده فراوانی می‌برند، روسیه را مقصر اصلی اعلام می‌کنند؛ در حالی که علت اصلی، همان تحریم گسترده و همه‌جانبۀ صادرات روسیه می‌باشد که بزرگترین تأمین کنندۀ گندم و سایر غلات در جهان است. *- روسیه بارها اعلام کرده که در صورت لغو تحریم، صادرات گندم را آغاز می‌کند و در ضمن تصریح کرده: این اوکراین است که اطراف بنادر را مین‌گذاری کرده تا گندم اوکراین صادر نشود! اما، فراوانی و ارزان شدن کالاها و محصولات، به نفع اقتصاد امریکا و اروپا نمی‌باشد. ●- در پی این تحریم همه جانبه، قیمت نفت و گاز نیز در امریکا (که استخراج و ذخیرۀ فراوانی دارد) و کشورهای اروپایی، به صورت نجومی افزایش یافت! ●- بدیهی است که گرانی محصولات کشاورزی و نفت و گاز، در قیمت تمامی فراوری‌ها تأثیر مستقیم دارد؛ پس نه چهار یا چهل قلم، بلکه همه چیز در سرتاسر جهان گران می‌شود. قحطی کاذب در ایران فقط گرانی مردم را اذیت می‌کند، اما امریکا و کشورهای اروپایی، از چندین ماه پیش، "قحطی" مواد مصرفی و کالاهای ضروری را به مردم خود تحمیل کرده‌اند؛ چنان که شیرخشک، پوشک نوزاد، روغن خوراکی، مواد شوینده و ...، از ماه‌ها پیش در فروشگاه‌ها نایاب شد و هر روز صبح مردم به فروشگاه‌ها می‌ریزند و ظرف چند دقیقه قفسه‌ها را خالی می‌کنند! امریکا و سایر کشورهای ورشکستۀ اروپایی، از قحطی کاذب و گرانی اجناس، سود می‌برند. باید به چند نکتۀ بسیار مهم نیز توجه داشته باشیم: یک - دولت سیزدهم، وارث اقتصاد ورشکستۀ ایران شد. دولت دوازدهم [آقای روحانی] را «بدهکارترین دولت تاریخ ایران» نامیده‌اند! کاری نداریم که چه مقدار از این نابودسازی اقتصادی ایران، عمدی بود، چه مقدار از سوء مدیریت بود، و یا چه مقدار به خاطر تحریم و ... بود، اما در هر حال دولت سیزدهم، اقتصاد کشور را با ۱۳۰۰هزار میلیارد تومان بدهی رسمی از دولت قبل تحویل گرفت. دولت سیزدهم فقط ماهانه 12‌هزار میلیارد تومان بابت سر رسید بدهی‌های دولت قبل پرداخت کرده است! و اینها همه در رشد اقتصاد کشور و ارزش پول ملّی، امکان حمایت از تولید داخل و ...، تأثیر مستقیم دارد. دو - نه تنها تحریم روسیه و متوقف شدن صادرات روسیه و اوکراین و گرانی جهانی بر اقتصاد ایران تأثیر مستقیم دارد، بلکه جمهوری اسلامی ایران خودش نیز هم چنان تحریم است؛ نه دارایی‌هایش در بانک‌های خارجی را آزاد می‌کنند - نه بدهی‌هایشان را پرداخت می‌کنند - و نه امکان تجارت و تعاملات بانکی بین المللی را می‌دهند!
هدایت شده از مهاجر
2️⃣ ✳️هشت سال مملکت و اقتصادش، به بهانۀ "برجام" رسماً تعطیل شد، حتی واکسن ضد کرونا را وارد نکردند و آن همه کشته دادیم و گفتند: «باید FATF را بپذیریم تا به ما واکسن بدهند»، اما دیدیم که چنین نبود! ●- حال، آیا انتظار می‌رود که با تمامی این تحولات، تورم و مشکلات جهانی، و شرایط اقتصاد ایران، با هزاران کارخانه و کارگاه تعطیل شده و ...، دولت سیزدهم معجزه نماید؟! 🔹آیا منکر قحطیِ ناشیِ از جنگ اکراین هستید❓ 🔹 آیا منکر خرابکاری های دولت سابق هستید، خصوصاً در زمینۀ مسکن، که با افتخار، یک مسکن هم نساختند❓ 🔹اما اقدامات مثبت دولت سیزدهم را در اینجا 👇 مطالعه کنید تا کمی اطّلاعاتتان بالا برود. https://rasekhoon.net/media/show/1604943/ 🔸آیا انصاف است که دولت یک ساله را با دولتهای هشت ساله مقایسه کنید؟ 🔶سوم اینکه: بله، عدّه از مردم ایران، حقیقتاً مشکل «نان» دارند، اما آیا اغلب آنها اینگونه.اند؟ 🔹شما یک سَری به فروشگاه ها و جمعه.بازارها و شنبه.بازارها و ... بزنید، و ببینید که مردم چگونه خرید می کنند. بله نگرانِ از گرانی هستند، ولی اینگونه نیست که نداشته باشند. 🔻واما دولت آقای رییسی در این یک سال چه کرد؟ ۱. مهار بحران کرونا و واردات انواع واکسن بیش از میزان تقاضا. ۲. افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی. ۳. ایجاد ساختار نسخه نویسی الکترونیکی. ۴. ایجاد بیمه رایگان برای بیش از ۶ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه. ۵. اجرای طرح دارویار و مدیریت در تامین و توزیع دارو. ۶. حذف ارز فسادزا ۴۲۰۰ تومانی به عنوان عامل اصلی تورم چند سال اخیر. ۷. عدم چاپ پول و جلوگیری از افزایش پایه پولی. ۸. کاهش رشد نقدیندگی پس از ۹ سال به میزان ۶/۳ درصد. ۹. پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت قبل. ۱۰. کاهش ۲۸ درصدی تورم نقطه به نقطه نسبت به دولت قبل. ۱۱. کاهش تورم بلند مدت از نزدیک ۵۰ درصد به زیر ۴۰ درصد. ۱۲. افزایش ۴۰۰ میلیون دلاری میزان صادرات نسبت به واردات و در نتیجه مثبت شدن تراز تجاری کشور پس از ۶ سال. ۱۳. افزایش ۶۰ درصدی ترانزیت کالا و رسیدن به عدد ۱۲ میلیون تن پس از ۷ سال. ۱۴. آغاز اجرایی شدن کریدور شمال- جنوب ایران به منظور کاهش هزینه های حمل نقل و افزایش عبور و مرور بین المللی. ۱۵. افزایش ۴۵ درصدی تعاملات تجاری با همسایگان و رسیدن به بیش از ۲۰ میلیون کالا به ارزش ۱۲ میلیارد دلار در طول ۹ ماه. ۱۶. افزایش ۵ برابری درآمد نفتی ایران بدون برجام و FATF. ۱۷. دهکبندی صحیح و آغاز اصلاح نظام مالیاتی و کاهش پرداخت مالیات از سوی دهک های پایین. ۱۸. افزایش یارانه‌ها متناسب با افزایش قیمت کالاهای اساسی. ۱۹. آغاز مبارزه با فسادهای دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی همچون فولاد مبارکه ۲۰. امضای قرارداد سه جانبه سواپ گاز بین ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان. ۲۱. ایجاد پایداری گازی در استان‌های شمالی. ۲۲. ایجاد پایداری در شبکه برق و قطع نشدن برق حتی در گرم ترین روزهای سال. ۲۳. مدرن سازی نیروگاه رامین اهواز ۲۴. خرید ۲۰۰ دستگاه لوکوموتیو از روسیه ۲۵. تفاهمنامه مشترک میان شرکت توانیر ایران و مؤسسه عمومی قطر در برق و آب ۲۶. توافقنامه در زمینه گردشگری بین ایران و قطر ۲۷. حضور مستقیم در میان مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
م ر: م ر: 🔴‌ دعوت به آشوب اینبار توسط وریا غفوری! 🔹‌ در حالی که اغتشاشات در حال فروکش کردن میباشد سلبریتی‌ها ماموریت یافتن تا دوباره هیزم آتش اغتشاشات شوند! اینبار توسط وریا غفوری 🔹‌ تا کی باید سلبریتی‌های گرین کارتی کشور را به آشوب بکشند و هیچ برخوردی صورت نگیرید؟ کجای دنیا اجازه آشوب و اغتشاش به سلبریتی‌ها میدهند؟! چرا از امکانات استفاده می‌کنند و وزارت ورزش علیرغم اینکه فیفا فوتبال را غیر سیاسی می‌داند وزارت ما برخورد نمی‌کند !!ما پیروزی را با هر وسیله ای نمیخواهیم
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔶 ایران، یک کشور غیر عادی⁉️ آری ایران کشوری غیرعادیست که سلبریتی ها و بازیکنان ورزشی آن که چیزی از الفبای سیاست نمی‌دانند روز وشب پست و نظریه سیاسی می‌دهند و مردان سیاستش نظاره گر جولان این لشگر و ستون پنجم دستگاه عناد روی ذهن و روح مردم هستند ✅🌴معترضان می‌گویند: به خیابان‌ها آمده‌ایم تا ایران را به کشوری عادی، مثل کشورهای دیگر تبدیل کنیم! راست می‌گویند. ایران کشوری عادی نیست. خیلی هم غیرعادی است. این‌قدر غیرعادی که نخست وزیر کشوری دیگر (کانادا) در تظاهرات علیه ایران شرکت کند. 👈🏻 این‌قدر غیرعادی که سلبریتی کشور دیگری (آنجلینا جولی) برای تحریک و تهییج اغتشاشگران، به فارسی پیام بدهد. 👈🏻 این‌قدر غیرعادی که غرب، صدها کشته در هند و کره جنوبی و... را ول کند و هفته‌ها فقط به موضوع مرگ دختری در ایران بپردازد. 👈🏻 این‌قدر غیرعادی که هم عقب‌مانده‌ترین کشور جهان بنامندش و هم در برابر فناوری پهپادهایش اظهار عجز و ناله کنند. 👈🏻 آری غیرعادی است. این‌قدر غیرعادی که هوادارانِ اجاره‌نشین‌اش، شهادت در وطن را آرزو می کنند و سلبریتی‌های کاخ‌نشین‌اش، مُردن در فرنگ را...