هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام
🔸این اشکال کارش کجاست ؟؟؟اولا این خبر رسانه ای شده و جناب غریب آبادی معاون بین الملل قوه قضاییه در شورای حقوق بشری سازمان ملل هستند که برای شرکت در این نشست به همراه خانم الهیان نماینده کمسیون حقوق بشری مجلس راهی نیویورک شدند .
واین سفرهای دیپلماتیک مسئولان سیاسی یک امر بدیهی و طبیعی است .
🔸حال برخی رسانه های بیگانه همچون اینتر نشنال و voi و بی بی سی و ....غیره با رنگ و لعاب و آب وتاب به این سفر پرداختند باید از خودشان سوال کرد ؟؟که جذب مخاطب و نگه داشتن آنها پای خبرهای بیات وگاهی جعل و کذب و مخل روان به چه قیمتی ..⁉️
⏬⏬
کاظم غریبآبادی برای شرکت در نشستهای کمیته سوم مجمع عمومی و رایزنی های دو و چندجانبه عازم نیویورک شد.
به گزارش ایرنا، به نقل از معاونت امور بینالملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، در این سفر، زهره الهیان نماینده مردم تهران و رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وی را همراهی میکند.
معاون امور بین الملل قوه قضاییه در مدت حضور خود در نیویورک با اعضای جنبش عدم تعهد، گروه دوستان منشور سازمان ملل، و سفرا و نمایندگان دائم کشورهای مختلف دیدار و گفتوگو میکند.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
.
#پاسخ 👇
رد فرضیه #خودکشی «یلدا آقافضلی» در دادسرای جنایی❌
🔹طی روزهای گذشته در رسانههای ضد انقلاب خبرهای مبنی بر خودکشی دختری ۱۹ ساله به نام یلدا آقافضلی منتشر شد. این رسانهها مرگ یلدا آقافضلی را به اغتشاشات اخیر ارتباط داده و عنوان کردهاند این دختر در تاریخ ۲۰ آبان ماه به علت فشار روانی ناشی از بازداشت اقدام به خودکشی کرده است.
🔹بررسی به عمل آمده نشان میدهد که خانواده یلدا آقافضلی در ساعت حدود ۳ بامداد روز ۲۰ آبان ماه متوجه فوت وی میشوند و با کلانتری و اورژانس تماس میگیرند و موضوع را اطلاع میدهند. طبق اعلام پزشکی قانونی در معاینات به عمل آمده از جسد هیچ گونه آثار کبودی و ضرب و شتم و شکستگی روی بدن متوفی مشاهده نگردیده.
🔹پزشکی قانونی برای تعیین علت فوت آزمایش سم شناسی اخذ نموده که نتایج آزمایش سم شناسی نشان میدهد یلدا آقافضلی به علت مصرف بیش از اندازه مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه اُوِردوز کرده و از دنیا رفته است.
🔹سرپرست دادسرای جنایی: طبق تحقیقات به عمل آمده این فرد به علت مصرف بیش از حد مواد مخدر از نوع شیشه جان خود را از دست داده است.
#سوال
سلام خدا قوت
بزرگواران این آقای حسین رونقی کیه ؟ و الان کجا و در چه وضعیتیه ؟ چون خیلی در باره ایشون صحبت میشه
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
#پاسخ_تکمیلی👇👇
انتشار اخبار غیر دقیق از وضعیت جسمی «حسین رونقی»
▪️حال وی خوب است و هیچ احیای قلبی صورت نگرفته
مرکز رسانه قوهقضاییه:
🔹از ابتدای بازداشت حسین رونقی، جریانهای خبری خاص سعی بر بحراننمایی از وضعیت جسمی این فرد داشتند و از همان ابتدا خبری ادعایی وارد آمدن آسیب جسمی به وی را مطرح کردند که به هیچ وجه صحت نداشت.
🔹این بحرانسازیها با خبر مربوط به اعتصاب غذای وی وارد فضای جدیدی شد تا اینکه روز گذشته و بنا به تشخیص پزشک زندان که وضعیت سلامت رونقی را به صورت لحظهای رصد میکرده است، او به منظور دریافت درمان تکمیلی به بیمارستان خارج از زندان اعزام میشود.
🔹در پی اعزام رونقی به بیمارستان برخی اخبار کاملا دروغ مانند اینکه قلب وی موقع رسیدن به بیمارستان از کار افتاده و او در بیمارستان احیا شده است در رسانه های معاند منتشر شد.
🔹پیگیریهای خبرگزاری میزان اما نشان میدهد چنین اخباری به هیچ وجه صحت نداشته و وی با شرایط حاد جسمانی به بیمارستان منتقل نشده بوده و تصمیم اعزام به بیمارستان برای جلوگیری از وقوع هرگونه شرایط بالینی نامناسب صورت پذیرفته است و وی به زودی از بیمارستان مرخص میشود./تسنیم
هدایت شده از مهاجر
تمامی اخبار پیرامون حسین رونقی ؛ مثل از دست دادن کلیه و کتک خوردن و شکسته شدن پاها و در رفتگی و... دروغ است وبرای فریب دادن و تحریک احساسات مخاطب!!!
واما حسین رونقی کیست؟ و برای ما چه کرده؟!!
حسین رونقی کسی است که تمام فعالیتش در راستای سفارش وخواست دشمنان این کشور بوده است و در هر فتنه ای که در این کشور اتفاق افتاده نقش کلیدی و بسیار فعال خصوصا در عرصه فضای مجازی داشته است !!!
فتنه گری های رونقی واقدامات ضد امنیت ملی او یکی دوتا نیست هر جا که دشمنان این ملت نیاز با یک فعال آی تی برای هدایت وبرنامه ریزی فتنه ها در عرصه مجازی را داشتند یکی از گزینه های اصلی وفعال حسین رونقی بوده است ...
بارها به جهت فعالیتهای ضد امنیتی وفتنه گری در دادگاه مجرم شناخته شد وبه زندان رفت ولی باز متنبه نشد و بعد از آزادی دوباره روز از نو و روزی از نو...
حتی زمانی که در کشور فتنه نبود حسین رونقی بیکار نبود
حتما می پرسید در زمان آرامش کشور ،چگونه رونقی فتنه گری می کرد!!!
فعالیت رونقی در این ایام این بود که هر سایت مستهجن اخلاقی و سایتها و شبکه های معاند کشور را که برای امنیت ملی کشور و امنیت اخلاقی و و روانی و اعتقادی فرزندان من وشما فیلتر شده بود را پیدا می کرد و برای آنها برنامه می نوشت تا فرزندان این ملت به راحتی به این لجن زارهای اعتقادی واخلاقی دست رسی داشته باشند....
آیا فعالیت او رفع فیلتر از سایتهای خبری و یا اینستا و واتس آپ بود؟؟!!
نه اصلا ... فریب نخورید... اصلا اینستا و واتس آپ تا قبل از این آشوب فیلتر نبود
فعالیت رونقی همان بود که خدمتتان عرض کردم
او شما و فرزندان تان را خیلی دوست دارد و می خواهد جوان شما و نوجوان این ملت به راحتی به سایتهای پورنو و سکس دسترسی داشته باشد
او می خواهد فکر و قلب شما و فرزندانتان کاملا در دسترس و سیبل دشمنان نظام باشد و هر زمان که دشمنان اراده کردند با شلیک ساده و بی زحمت شبهات اعتقادی و آسیبهای اخلاقی، مغز وقلب جوان و نوجوان معصوم تان را متلاشی کنند
او دسترسی شما را به اینترنتی می خواهد که دشمنان این کشور برایتان می خواهند همان کسانی که غذا و دارو را بر شما تحریم کرده اند ولی لجن زار اعتقادی واخلاقی را به راحتی در دسترس شما گذاشته اند
فارغ از محدودیتهای اخیر که به جهت آشوب واغتشاش است مگر در این کشور فضای سالم مجازی در دسترس همه نیست؟؟!!
چرا هست.. ولی این مقدار برای دشمن کافی نیست ... دشمن دسترسی سریع و تسلط کامل بر روح وروان وفکر جوان این مملکت را می خواهد .. وحسین رونقی این دسترسی آسان را برای دشمن فراهم می کند...
آیا رونقی آزادی اینترنت را برای جوانان این وطن می خواهد؟؟!!
قطعا خیر..آزادی در تعریف او مساوی اسارت جوان ونوجوان این وطن را در بند شهوت و گروهای منحرف ضد دینی و شیطان پرستی است
آزادی اینترنت در مرام او یعنی دسترسی آسان دشمن در فضای مجازی برای برنامه ریزی جهت اغتشاش وآشوب
آزادی اینترنت برای رونقی یعنی ....
مواظب باشیم در پرتگاه مجازی فریب نخوریم
#سوال #شبه
چه کسی گوسفندان پدرم را دزدیده است؟
دوستی تعریف می کرد که :
سال ۱۳۹۲ پدرم را تشویق نمودیم که به علت کهولت سن گوسفندان خود را فروخته و پول آن را نزد بانک سپرده بلندمدت بگذارد. تعداد چهل راس دام به قیمت روز هر راس دویست هزار تومان. کل پول حاصل از فروش، مبلغ هشت میلیون شد که آن را نزد یکی از بانکها سپرده بلندمدت با سود تقریبی بیست درصد سپرده نمود.
طی هشت سال گذشته حدود دوازده میلیون و هشتصد سود گرفته که با جمع سپرده خودش بیست میلیون و هشتصد میشود.
حالا پدرم تا حدودی دچار کهولت سن شده و ایراد گرفته که من سود نمیخواهم لطفا گوسفندانم را پس بدهید!!؟
با کل پول حاصل از سپرده خودش و سود حاصل، ما فقط حداکثر پنج راس گوسفند میتوانیم برایش خریداری کنیم.
یعنی تعداد ۳۵ راس گوسفند کم میاریم.
این موضوع فرزندان را دچار چالش عجیبی نموده و خواستار بهکار گرفتهشدن بهترین کارآگاهان پلیسی شدهاند که دزد آن تعداد ۳۵ راس گوسفند را مشخص نماید و یک قاضی عادل و آگاه نیز حکم عادلانه صادر نماید و علاوه بر تعداد ۳۵ راس گوسفند، سود حاصل از شیر و پشم و زاد و ولد آن را محاسبه و به پدر برگرداند و اگر نه پدر به فرزندان شک نموده و آنها را دزد گوسفندان خود قلمداد خواهد نمود!!؟
لذا از حاذقترین کارآگاهان حوزه اقتصاد و عادلترین قضات حاضر در کشور خواهشمند است این موضوع را مورد بررسی و این مرد پیر کمشنوا را به حقوق خویش برسانند.
براستی چه کسی گوسفندان پدرم را دزدیده است؟؟؟!!
#کاهش_ارزش_پول
#دزدی_آشکار
#دست_دولت_در_جیب_مردم
هدایت شده از مهاجر
🔶بررسی مساله تورم وعلل اصلی آن در کشور یک مساله کاملا تخصصی است که به عوامل مختلف مدیریت صحیح اقتصادی و سیاسی دولتها بستگی دارد متاسفانه دردولت یازدهم و دوزادهم سیاستهای کلان اقتصادی و هدف گیری اصلی مسیر دولت از توجه به تولید داخل و تعامل با کشورهای منطقه به سمت تعطیلی تولید داخل و تعامل با غرب پیش رفت واین شعار دولت یک مساله کاملا آشکار بود یعنی جناب روحانی از ابتدای انتخابات و همچنین شروع به کار دولت شعار تعامل با غرب و تصویب برجام ودیدن دم کدخدا را در منظر ومرآی مردم قرار داد و اکثریت هم به همین جهات به او اعتماد کردند و به او و دولتش رای دادند.
❇️ رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا اعلام کرده بودند که مسیر اعتماد به غرب وتعامل با آن بن بست است و نتیجه مثبتی عائد کشور نخواهد کرد ولی مردم در هر دو دوره به دولت روحانی رای دادند و نتیجه رای خود را در ده برابر شدن قیمتها و آسیبهای فراوان به کشور مشاهده کردند.
🔴و اما در جواب این متن کذب که هیچ واقعیت خارجی ندارد می گوییم :
⁉️ چرا باید یک تولید کننده ویک دامدار اصل کار تولیدی و یا دامداری وکشاورزی را تعطیل کرده و بدون احساس وظیفه ملی با نگاه راحت طلبی و منفعت طلبی شخصی پول آن را در بانک بگذارد و سود دریافت کند
🔶چنین کسی که هیچ احساس مسئولیتی در قبال جامعه و کشورش ندارد و از همه امکانات کشور استفاده می کند و فقط به خود و سودش فکر می کند در موقع ضرر کردن حق هیچ اعتراض هم ندارد چون او به کسی غیر از خود فکر نکرده و وظیفه ای در قبال جامعه و کشورش انجام نداده است وضرر مالی او هم به جهت تصمیم اشتباه خودش بوده است
✅ در شرایطی که همه پولرا به سرمایه تبدیل می کنند کدام انسان عاقلی سرمایه را به پول تبدیل می کند و آن را در بانک سپرده می کند؟ جواب بی عقلی وکودنی این فرد را باید از چه کسی جز خودش مطالبه کرد؟!!!
🔻 اگر دزدی صورت گرفته باشد که در ادامه ثابت می کنیم اینگونه نبوده است دزد واقعی سرمایه او خودش است نه کس دیگری!!
❌با وجوداین مقدمات باز اگر بادقت محاسبه گری به این متن توجه کنیم می فهمیم که این متن با استفاده از عدم اطلاع مخاطب از قیمتهای 9 سال گذشته در پی سیاه نمایی واتهام دزدی به همه مسئولین کشوراست
💠قیمت گوشت در سال 92 بین 35 تا 40 هزار تومان بوده و هر کیلو گوسفند زنده حدودا 20 هزار تومان بوده است
✳️حال اگر به طور متوسط یک گوسفند 60 تا 65 کیلو باشد قیمت آن یک ملیون و پانصد هزار تومان خواهد بود لذا قیمت 40 گوسفند 48 میلیون می شود اگر شخص این پول را با سود 20 درصد بانکی در بانک بگذارد در سال اول حدودا ماهی نهصد هزار تومان و در مجموع سال اول حدود 10 میلیون تومان سود دریافت خواهد کرد. اگر سود هر سال را را هم بر روی سپرده اش قرار دهد با چند عملیات ضرب ساده متوجه خواهیم شد که در طی 8 سال مبالغ سود دریافتی و اصل سپرده اش جمعا حدود 215 میلیون تومان خواهد شد
✅هم اکنون قیمت گوسقند زنده کیلویی 80 هزار تومان است ویک گوسفند زنده 65 کیلویی حدود پنج میلیون تومان خواهد بود بنابراین مبلغ 40 گوسفند دویست میلیون خواهد شد یعنی این شخص می تواند 43 گوسفند 65 کلیویی بخرد .
🔴بنابراین محاسبه متوجه شدیم که این شخص کودن علاوه بر عدم شعور تولیدی و اقتصادی، سواد ابتدایی ریاضی هم ندارد😃
سلام
#سوال
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:
«فرمانبری از زن، پشیمانی است.» (کافی، ج ۵، ص ۵۱۷)
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: «هر مردی که زن، او را تدبیر کند ملعون است» (کافی ج ۵، ص ۵۱۸ و من لا يحضره الفقيه ج ۳، ص ۴۶۸)
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:
«در کار خوب، زنان را نافرمانی کنید پیش از آنکه شما را به کار زشت دعوت کنند و از بدانشان به خداوند پناه برده و از خوبانشان بر حذر باشید!» (کافی، ج ۵، ص ۵۱۶)
امام صادق علیه السلام فرمود:
«از زنان بد بپرهیزید و از خوبانشان بر حذر باشید پس اگر شما را به کار خوب هم امر کردند با آنها مخالفت کنید تا در (انجام) کار زشت از شما طمع نکنند!» (کافی، ج ۵، ص ۵۱۷)
امام صادق علیه السلام فرمود:
«از زنان بد خود به خداوند پناه ببرید و از خوبانشان نیز بر حذر باشید! و آنها را در چیز خوب و نیک هم اطاعت نکنید که شما را به چیز بد دعوت میکنند!» (کافی، ج ۵، ص ۵۱۸)
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:
«ای گروههای مردم! از زنان در هیچ حالتی پیروی نکنید... پس همانا آنها اگر با آنچه میخواهند رها شوند، (خود و دیگران را) به هلاکت وارد میکنند... به راستی که ما زنها را اینگونه یافتیم که هنگام نیازشان تقوایی نداشته و هنگام شهوتشان صبری ندارند... پی در پی در بهتان زدن افتاده و پیوسته در سرکشی هستند و برای شیطان شکار میشوند.» (من لا يحضره الفقيه، ج ۳، ص ۵۵۴ و علل الشرایع، ج ۲، ص ۵۱۲)
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:
«در مخالفت با زنان، برکت است.» (کافی، ج ۵، ص ۵۱۸)
امام صادق علیه السلام فرمود:
«و در آخرالزمان میبینی که زنان بر فرمانروایی غلبه کرده و بر هر امری غالب میشوند و تن نمیدهند مگر به آنچه که برایشان در آن چیز هوسی باشد... پس مراقب باش و تلاش کن تا خداوند عزّ و جل تو را در خلاف چیزی که مردم بر آن هستند ببیند...» (کافی، ج ۸، ص ۳۶ )
هدایت شده از مهاجر
💠بررسی سندی روایات مذمت مشورت با زنان :
🌐 http://hadith.net/post/74155
🌐 https://b2n.ir/u82077
💠معنای روایات وارده در مورد نقص عقل و عدم مشورت با زنان به چه معنا است؟
🌐 https://www.islamquest.net/fa/archive/fa1451
🌐 https://b2n.ir/u82077
🌐 http://hadith.net/post/39899/
🌐 pasokh.org/fa/Book/View/42/1611
🌐 https://b2n.ir/j64895
#شبهه
سلام
چرا نماز میخوانیم، برای خودمون یا خدا
از روی جبر، یا عادتی که برامون شده که باید بخونیم
چون من افرادی دیدم که نماز نمیخونن
ولی میگن اعتقاد ما چیز دیگری هست، فقط خدا را قبول داریم
بزرگواران اساتید، ما رو آگاه کنید
متشکرم🙏🙏
هدایت شده از جان من و سید علی💕
در رابطه با این که بعضی از مردم وقتی ازشون درباره علت نماز نخوندن و سهل انگاری در آنها سوال می شود می گویند این همه نماز خوندیم به چه دردمون خورد ؟؟؟
و به طور خلاصه چرا ما نماز می خوانیم اما آثار نماز در ما و زندگی ما پدیدار نمی شود⁉️⁉️
#پاسخ⏬
✅🌴در مورد نماز و چرایی خواندن آن به نکاتی باید توجه کرد
خداوند به عبادات بندگان خود نیازی ندارد⏪ از آنجا که خداوند وجودی نامحدود و نامتناهی و پیراسته از هر گونه نقص و نیاز است احتیاجی به پرستش ما ندارد
خداوند حکیم است⏪ بنابراین انسان را برای رسیدن به هدفی خلق کرده است.
هدف از خلقت انسان نزدیک شدن معنوی و روحانی به خداوند است.
چون خدا کامل از هر جهت است، هر چه انسان به خدا نزدیک می شود یعنی کامل تر شده است و به هر مقداری که کامل شود خداوند او را بیشتر دوست دارد چون این چنین انسانی از دیگران خداگونه و خدایی تر و خدا نما تر شده است.
🔸 قرآن از این کامل تر با کلمه تقوا نام می برد و می فرماید " ان اکرمکم عندالله اتقاکم. یعنی گرامی ترین شما دوست داشتنی ترین شما نزد خدا با تقوا ترین شماست.
راه نزدیک تر شدن به خدا را و کامل تر شدن را انسان با عقل خود نمی تواند در همه جا تشخیص دهد.
خداوند به خاطر لطفی که به بندگان دارد وحی را می فرستد تا از آن کارهای خوبی که باعث نزدیک تر شدن به خدا و کامل تر شدن می شود بیان شود.
بنابراین همه ی دستورات الهی به نفع انسان است تا او کامل شود. تا او به خدا نزدیک شود.
🔸 یکی از دستوراتی که انسان را به خدا نزدیک می کند نماز است. لذا پیامبر اسلام فرمود: الصلاه قربان کل تقی یعنی نماز وسیله نزدیک شدن انسان مومن به خداست.
بنابراین نماز وسیله کامل شدن و نزدیک شدن انسان به خداست و سهل انگاری در این زمینه موجب از بین رفتن فرصت کامل شدن و نزدیک شدن انسان به خدا می شود.
🔸 نمازی می تواند تمام آثار را داشته باشد نمازی است که با حضور قلب و توجه و نیت پاک به درگاه خدا آورده شود.
بنابراین مهم ترین اثر نماز کامل کننده ی انسان و نزدیک کننده ی انسان به خداست. لذا اینکه گفته شود این همه نماز خواندیم چه شد حرف درستی نیست. چون با نمازی که خوانده می شود کامل شدن و نزدیک شدن به خدا اتفاق می افتد.
در مورد نماز به چند نکته ی دیگر اشاره می کنم:
🔸نمازگزار همواره به یاد خداست و یاد خدا بهترین وسیله برای کنترل نفس امّاره و روح طغیانگر است.
🌷نماز گزار برای قبولی نماز خود از بسیاری از گناهان اجتناب می ورزد مثلاً یکی از شرائط نماز مشروع بودن و مباح بودن تمام وسایلی است که در آن به کار می رود مانند آب وضو و غسل، لباس و مکان نمازگزار.
🔸نمازگزار باید به آن توجه داشته باشد نظافت و بهداشت است زیرا او باید با لباس و بدنی پاک و تمیز که بعضاً مجبور است غسل نماید تا از آلودگیهای ظاهری و معنوی خود را پاک سازد و از آنجا که نماز برای خود وقت معیّنی دارد یکی از آثار آن انضباط و وقت شناسی است.
🔸هم چنین کسی که در شبانه روز پنج مرتبه نماز بخواند و قلب خود را در این چشمه صاف معنوی شستشو دهد، هرگز آلودگی گناه بر دل و جان او نمی نشیند.
🍀نماز خواندن به عنوان یک وظیفه دینی بر هر فرد مسلمان واجب است، چرا كه خداوند متعال این وظیفه را بعهده هر فرد مسلمان نهاده و دستور به انجام آن داده است:
« ... أقیموا الصلاة ...» یعنی نماز را به پا دارید (بقره/43 و 83 و 110 – نساء/77 و 103 – یونس/87 – حج/78 – و...)
🍀نماز خواندن در حقیقت نوعی تشكر از خداوند است، در مقابل همه نعمتهایی كه به انسان عطا كرده است. بنابراین نمی توان گفت نماز فایده ای ندارد.
🍀نماز، خودبینی و كبر و غرور را از بین می برد.(نهج البلاغه، كلمات قصار 252)
🌷كلام آخر اینكه دانشمندان و روانشناسان به این نتیجه رسیده اند كه بسیاری از امراض و بیماریهای جسمی انسانها بر اثر اضطراب روحی و نداشتن آرامش و اطمینان روحی و فكری است، و همچنین افراد متدین و با ایمان به خاطر اینكه خود را متصل به قدرتی مافوق طبیعت، و مرتبط با نیروی عظیم الهی كرده اند، نسبت به افراد دیگر عمر طولانی تری داشته و زودتر بر بیماریهای جسمی خود غلبه می كنند.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
سلام #سوال رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: «فرمانبری از زن، پشیمانی است.» (کافی، ج ۵، ص ۵۱۷) ام
پاسخی دیگر بر دیدگاه اهل بیت نسبت به زنان👆👆👆👇👇👇
هدایت شده از مهاجر
#پاسخ #زن_دراسلام 👈1️⃣👉
💠شناخت شخصیت زن از دیدگاه اسلام از اهمیت ویژهای برخوردار است، این مسئله بهویژه در عصر حاضر، انبوهی از مسائل و شبهات در موضوع منزلت و حقوق زن در اسلام و در مقایسه با غرب ایجاد شده است.
مطلب اول: پیشینه توصیف زنان به شرارت و شیطنت
توصیف زن به شرارت و شیطنت از گزارههایی است که بین فیلسوفان، دانشمندان، ادیان، ضربالمثلها و محاورههای علمی، دینی، عرفی شهرت بسیار زیادی دارد. ضربالمثل مشهور فرانسوی: قلب زن آدمها را فریب میدهد زیرا در آن شیطنت موج میزند. ضربالمثل روسی: وقتی شیطان زنی را میبلعد نمیتواند هضمش کند. ضربالمثل لهستانی: جایی که شیطان نمیتواند برود زنی را میفرستد. زن سه روز پیش از شیطان زاده شد. ضربالمثل هندی: حتی شیطان هم برای در امان ماندن از زنان دست به دعا بر میدارد.
فیثاغورث: اصلی خوب وجود دارد که نظم، نور و مرد را آفرید؛ اصلی بد وجود دارد که آشوب، تیرگی و زن را آفریده است. ژان کریزوستوم: زن طاعون کشنده و نیزه تیز شیطان است. به دست زن بود که شیطان بر آدم چیره شد و بهشت را به روی او بست.
شاید تبیین علمی فروید را نیز بتوان در جهت تئوریزهکردن شرارت زنان دانست، آنجا که میگوید: باید به روشنی اقرار کرد که زن از حس عدالت چندان بهرهای نبرده است و این امر بی تردید حاصل نفسانیات زن است. حس انصاف ناشی از پرورش میل به انصاف است و به شرایطی نیاز دارد که این میل تحققپذیر باشد. ما میگوییم که توانایی زن برای والایش غرائز ضعیفتر است.
مسئله شرارت زن بهعنوان یکی از اعتقادات رایج یهودیت و مسیحیت نیز مطرح است. در مواعظ سلیمان (باب ۲۵ آیات ۱۹) آمده است: «هیچ شرارتی در هیچ جا به بدذاتی زن نمیرسد».
مسئله شرارت ذاتی از سازههایی است که در کتاب مقدس و تفاسیر آن نیز ریشه دارد و وارد ادبیات الهیاتی شده است. گناه ذاتی بشر آن است که پس از وسوسهشدن آدم و حوا و خوردن از درخت ممنوعه، گناهی را با خود به زمین آورد و بعد این گناه را به نسل بعدی منتقل کرد. بر این اساس ذات انسان فاسد و مقصر است. از دیدگاه یهودیت و مسیحیت، خداوند آدم و حوا را از خوردن میوههای درخت ممنوعه برحذر داشت، اما ابلیس حوا را فریفت و حوا نیز آدم را اغوا کرد. خداوند آدم را سرزنش کرد و او نیز همه تقصیر را بر گردن حوا انداخت در نتیجه خداوند درد زایمان و سلطه مرد بر زن را مجازات حوا و زنان قرار داد. مجازات آدم هم این بود که در زمین گرفتار رنج و مشقت خواهد بود. براساس این تلقی، هرچند هر دو شر ذاتی دارند لکن کفه ترازو علیه حوا و زنان غلبه دارد. اغواگری زنان، طمع ورزی، مکر و حیلهگری و گناه و شرارت ذاتی زنان پررنگ میشود چرا که «معصیت و گناه با یک زن آغاز شد».
مطلب دوم: قرآن و مسئله شرارت زن
در آموزههای قرآنی از این نگاه بدبینانه به ذات انسان خبری نیست و چیزی به نام شر و گناه ذاتی وجود ندارد. انسانها با فطرتی پاک و معطوف به خداجویی و خداطلبی متولد میشوند(الروم: ۳۰ ). در مورد گناه نخستین نیز قرآن کریم در چندین آیه( اعراف، آیات ۱۹-۲۴؛ بقره، آیات ۳۵-۳۶؛ طه، آیات ۱۲۰-۱۲۳.) و به صراحت مخاطب نهی الهی را آدم و حوا قرار داده و هر دو را بهعنوان خطاکار معرفی و سرزنش میکند، و سرانجام از پشیمانی و توبه هر دو سخن میگوید.[ الأعراف: ۲۰ ] در یک مورد هم به طور خاص از وسوسهشدن آدم سخن به میان آمده است.
هدایت شده از مهاجر
#پاسخ #زن_دراسلام 👈2️⃣👉
مطلب سوم: زنان الگوی بهترینها و بدترینها
قرآن کریم وقتی میخواهد بهترین و بدترین الگو را برای مومنان و کافران (اعم از زن و مرد) مثال بزند، چهار زن را معرفی مینماید.
«ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ کفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَ امْرَأَتَ لُوطٍ کانَتا تَحْتَ عَبْدَینِ مِنْ عِبادِنا صالِحَینِ فَخانَتاهُما فَلَمْ یغْنِیا عَنْهُما مِنَ اللَّهِ شَیئاً وَ قیلَ ادْخُلاَ النَّارَ مَعَ الدَّاخِلینَ؛(التحریم: ۱۰)خدای تعالی برای کسانی که کافر شدند مثلی زده و آن همسر نوح و همسر لوط است که در تحت فرمان دو نفر از بندگان صالح ما بودند، و این دو زن به آن دو بنده صالح خیانت کردند و همسریشان با پیامبران هیچ سودی برایشان نکرد و از عذاب خدا جلوگیری نشد و به ایشان گفته شد داخل آتش شوید همانطور که بیگانگان با انبیا داخل میشوند.»
«وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لی عِنْدَک بَیتاً فِی الْجَنَّهِ وَ نَجِّنی مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّنی مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمینَ؛[التحریم: 11]و نیز خدای تعالی برای کسانی که ایمان آوردند مثلی میزند و آن داستان همسر فرعون است که گفت: پروردگارا نزد خودت برایم خانهای در بهشت بنا کن و مرا از فرعون و عمل او نجات بده و از مردم ستمکار بِرَهان».
این امر نشاندهنده آن است که مقتضی بیشترین خیر و بیشترین شر در زن موجود است بهگونهای که میتواند بهترین و بدترین الگوی برای همه انسانها باشد.
مطلب چهارم: شرارت زن در روایات
با وجود روایات پرشماری که به فضیلت و برتریهای زنان پرداخته و گاه بیشترین خیرها را در زنان میداند «أکثر الخیر فی النساء؛ بیشترین خیرها در زنان است»، یک روایت بدون سند به امیرالمؤمنین علی علیهالسلام منسوب است که براساس آن زنان به شر توصیف شدهاند (المرئه شر کلها و شر ما فیها انه لابد منها).
اگر منظور از «شر کلها»، این باشد که زن «شر مطلق» است و هیچ خیری در آن نیست چنین چیزی عقلا و نقلا قابل دفاع نیست ضمن اینکه در همین روایت به جنبهای از خیر بودن زن اشاره کرده است. همین که در این روایت وجود زن را اجتنابناپذیر میداند نشاندهنده کارکرد و خیر ضروری اوست. از دیگر سو شر مطلق بودن زن با ادله عقلی نیز قابل ابطال است. حکیمانهبودن نظام خلقت، احسنبودن خلقت زن و مرد از جمله ادله ابطال شر مطلق بودن خلقت زن است. از اینرو روایت از اطلاق و عمومش منصرف و نیازمند توضیح است.
در توضیح این روایت با توجه به اصل ارجاع گزارههای شبهه انگیز به محکمات، اصل اشتراک در خلقت، اصل اشتراک در هدف خلقت، اصل بعضکم من بعض، اصل نظام احسن خلقت و مبانی ارزششناختی احتمالهایی قابل طرح است. ضمن اینکه بررسی میزان اعتبار سند این روایات نیز مهم است.
احتمال اول: جعلی بودن سند
همانگونه که اشاره کردیم، توصیف زنان به شرارت و بلا بودن در ادبیات محاورهای و حتی علمی کشورهای مختلف و ازجمله حجاز و فتوحات اسلامی مثل ایران شایع بوده است. شبیه این عبارت در ضربالمثلهای ایرانی نیز وجود دارد. مثل «زن بلاست و خداوند هیچ خانهای را بدون بلا نکند». حال، با توجه به اینکه برای این روایت هیچ سندی ذکر نشده است و از دیگر سو مضمون شرارت زن در زبان محاوره عرب و ضربالمثلهای آنان شایع بوده است، احتمال جعلیبودن روایت و استناد گزارههای عرفی به ائمه و بهطور خاص امیرالمؤمنین علی علیهالسلام قابل طرح است.
هدایت شده از مهاجر
#پاسخ #زن_دراسلام 👈3️⃣👉
احتمال دوم: تشکیل خانواده روایات
در مورد خیر و شر بودن زن با سه دسته گزاره دینی روبرو هستیم:
دسته اول در روایتی از امام صادق(ع)، از به ودیعه نهاده شدن بیشترین خیر در زنان سخن به میان آمده است، در روایت نبوی اشاره شده است که، راه رسیدن به بهشت بهعنوان خیر آرمانی برای همه انسانها از ایستگاه زنان میگذرد. در روایات متعدد دیگری فلاح و رستگاری مردان در پیوند با زنان (زن به عنوان همسر، مادر، فرزند و…) و شیوه رفتار با آنان رقم میخورد. در روایات پرشماری دختران را با عناوینی مثل مبارک، مونس، ملطف حسنه، ریحانه و سببساز ورود به بهشت و مانعی از آتش جهنم معرفی میکند. آنها را بهترین فرزندان میشمرد، به واسطه وجود دختر، پدران و مادارن مورد رحمت، نصرت و مغفرت خدا قرار میگیرند و برکات وجودی آنها در دنیا فراوان و در آخرت به مثابه باقیات الصالحات تداوم و استمرار دارد.
پیامبر مکرم اسلام لقب خود را ابا البنات (پدر دختران) نامید و فضیلت داشتن دختر را از هزار حج، هزار بار جهاد و هزار قربانی در راه خدا بهتر معرفی کرد، و وعده داده است کسی که دختری را مؤمنانه سرپرستی کند در روز قیامت همچون دو انگشتان دست در کنار او از آتش جهنم مصون خواهد بود، در روایات دیگری این قاعده شامل خاله، عمه یا خواهر را نیز شده است، و در روایت دیگری به صورت عامتر خداوند را بر زنان مهربانتر از مردان معرفی میکند. روایات در این زمینه آن قدر زیاد است که در کتب منبع روایی ابوابی به آن اختصاص داده شده است. همه این روایات و انبوهی از روایات دیگر که امکان ذکر همه آنها وجود ندارد، نشان دهنده وجود «خیر کثیر» در زنان است.
دسته دوم؛ روایاتی است که از وجود شر و شرارتهایی در زنان خبر میدهد. روایت «المرئه شر کلها و شر ما فیها ان لابد منها» صریحترین این روایات است. در روایت مرسله منسوب به پیامبر مکرم اسلام ص آمده است: «اگر زنان نبودند حقیقت بندگی خدا بجا آورده میشد». یا اینکه «اگر زنان نبودند مردان داخل بهشت میشدند». در روایت دیگری زنان را قدرتمندترین سپاهیان شیطان معرفی میکند.
دسته سوم؛ که بین هر دو خیر و شر در وجود زن جمع میکند. مثل روایت «لیس للمرأه خطر لا لصالحتهن و لا لطالحتهن أما صالحتهن فلیس خطرها الذهب و الفضه بل هی خیر من الذهب و الفضه و أما طالحتهن فلیس التراب خطرها بل التراب خیر منها؛ زنان قابل ارزش گذاری نیستند، نه صالحانشان و نه بدکارانشان؛ صالحانشان با طلا و نقره ارزشگذاری نمیشوند بلکه از هر جواهری ارزشمندترند و بدکارانشان به اندازه خاک ارزش ندارند بلکه خاک ارزشمندتر از آنان است.».
روایت دسته سوم، وجه جمع دو دسته دیگر است. بدین معنا که اقتضاء خیر کثیر و شر کثیر در وجود زن به ودیعه نهاده شده است. اراده و اختیار است که جایگاه نهایی زن را مشخص میکند که با ایمان و عمل صالح در نقش خیر قرار گیرد یا با کفر و ناسپاسی و فسق نقش شر را برگزیند. این وجه جمع به وسیله آیاتی که چهار زن را به عنوان بهترین و بدترین الگو برای مومنان و کافران معرفی میکند تأیید میشود.
احتمال سوم: توجه به لوازم مفهوم شر
اگر به مفهوم «نسبی بودن» و «عدمی بودن» شر و «اصل عدم تفکیک خیر و شر نسبی» توجه شود، استبعاد بدوی از اینگونه روایات قابل رفع است. گزیده سخن شهید مطهری در این زمینه راه گشاست؛ «خوبیها و بدیها در جهان، دو دسته متمایز و جدا از یکدیگر نیستند آن طوری که مثلًا جمادات از نباتات، و نباتات از حیوانات جدا هستند و صفهای خاصی را بوجود میآورند.
خطاست که گمان کنیم بدیها یک رده معینی از اشیاء هستند که ماهیت آنها را بدی تشکیل داده و هیچگونه خوبی در آنها نیست، و خوبیها نیز به نوبه خود، دستهای دیگرند جدا و متمایز از بدیها. خوبی و بدی آمیخته به همند؛ تفکیک ناپذیر و جدا ناشدنی هستند. در طبیعت، آنجا که بدی هست خوبی هم هست، و آنجا که خوبی هست همانجا بدی نیز وجود دارد».
هدایت شده از مهاجر
👉4️⃣👈
چه بسا هرجا خوبی بیشتری باشد مقتضای بدی بیشتری نیز باشد. اگر بیشترین و متعالیترین استعدادها در انسان به ودیعه نهاده شده و از او مخلوقی برتر و افضل ساخته است، در عین حال اگر بر اساس اقتضاء و هدف استفاده نشود همین افضل مخلوقات، مصداق بدترین و شرترین مخلوقات خواهند بود. در مورد زن هم بهعنوان صنفی از انسان، اگر بیشترین خیرها در مقایسه با مرد در وجود او به ودیعه نهاده شده است، و مصداق «اکثر الخیر فی النساء» قرار گرفته، همین خیرها، در صورتی که در مسیر هدف خلقت او قرار نگیرید همهاش شر میشود (کلها شر) و او را در مقام و منزلتی فروتر قرار خواهد داد. هرجا خیر بیشتری باشد زمینه سرمایهگذاری شیطان و شرارت نیز بیشتر خواهد بود.
مذمت زنان در این روایات شبیه مذمت دنیا یا مذمت نفس است. دنیایی که مزرعه آخرت است، عامل هلاکت و مزرعه شر و شیطان نیز هست. نفسی که با فضیلتترین مخلوق خداست، دشمنترین دشمن انسان است. خصوصاً اینکه در معارف اسلامی به «من انفسکم» بودن زنان تاکید و تصریح شده است. دلالت تکوینی این گزاره این است که همانگونه که انسان به نفس خود گرایش دارد به زنان نیز گرایش دارد. البته منظور از این گرایش صرفاً گرایش شهوانی نیست، بلکه نوعی حس حمایتگری را نیز شامل میشود که در مردان نهاده شده است.
چه بسا در برخی جهات، گرایش مردان به زنان نسبت به خودشان هم بیشتر باشد. مردان با وجود حب ذات در مقابل تعرض به زنان (حتی زنانی که وابستگی نسبی ندارند) احساس حمایتگری ویژهای دارند حتی در صورتی که یک دختر یا زن ناشناس مورد تعرض دیگران قرار گیرد حاضر است جان خود را هم برای دفاع از آنان فدا کند. اقتضاء «من انفسکم» بودن زنان میتواند بهانه مساعدی برای خروج از مدار عدالت در شئون مختلف باشد.
احتمال چهارم: توجه به «متعلق» خیر و شر
توجه به «متعلق» خیر و شر نیز در جهت فهم این گونه روایات راهگشاست؟ اینکه در روایت زن را مصداق شر یا خیر معرفی میکند، برای چه کسی خیر و شر است؟ چه بسا قرآن کریم که مصداق اعظم رحمت و خیر الهی است اما برای کسانی که حق قرآن را به جا نیاورند چیزی جز شر و خسران نباشد، و چه بسا همین زن که مصداق «اکثر الخیر» برای خود، خانواده، جامعه و خلقت است برای کسانی که تعامل صحیح و درستی با آن یا نسبت به آن نداشته باشند، همهاش شر خواهد بود. بر این اساس روایت «المرئه شر کلها»، به جای آنکه روایتی در تبیین شرارت تکوینی باشد، هشداری به همه انسانها و خصوصاً مردان در نحوه تعامل با بهترینهای خلقت است.
برخی مفسرین در تبیین این روایت که «اگر زنان نبودند حق عبودیت خدا به جا آورده میشد» متذکر شدهاند که گرایش به زنان از قویترین شهواتی است که در صورت عدم مدیریت صحیح آن مانع از عبودیت و تکامل بشر میگردد. بر همین اساس خداوند متعال در آیه ۱۴ سوره آل عمران، گرایش به زنان را مقدمترین، اصلیترین و در رأس همه شهوات قرار داده است که برای مردم زینت داده شده است. البته شهوت و گرایش به زنان لازمه نظام احسن خلقت و مادامی که بر مدار شریعت عمل شود مبنای عبودیت و بندگی و محقق کننده نیمی از اهداف دین است، لکن این گرایش آنقدر قوی است که بیشترین خطر را برای خروج از مدار بندگی ایجاد میکند.
احتمال پنجم: برخی در مقام دفاع از وجهه شرع و دین، ضمن مقایسه ضمنی روایت «المرئه شر کلها و شرفیها انه لابد منها» با ضربالمثلهای ایرانی مثل «زن بلاست و خداوند هیچ خانهای را بدون بلا نکند!»، درصدد گذر از آن بر آمدهاند. به هر حال اگر هم بپذیریم که این عبارت، ضربالمثلی در بیان عرب بوده که در کلام پیشوای معصوم جاری شده است، از دو حالت خارج نیست. یا ضربالمثلی باطل است یا حق. اگر ضربالمثلی است که از حقیقت بهرهای ندارد، نمیتوان پیشوای معصوم را متهم به سخن گفتن براساس محاوره باطل زمانش کرد و اگر ضربالمثل حقی است، وجه حقانیت آن نیازمند تبیین است.
البته مطالعات زبانشناختی و ساختارشناسی میتواند تفسیرهای متفاوتی از عبارات و ضربالمثلها را روشن نماید. چه بسا وقتی محتوای خاصی در ساختار استعمالی ویژهای قرار میگیرد مفهوم متفاوت و حتی معکوسی از نظر ارزشی پیدا میکند. بهعنوان مثال واژه «شیطان» یا «بلا» اگر چه محتوایی ضدّ ارزشی دارد لکن وقتی کودک شیرین زبان خود را با لفظ «شیطون» یا «بلا» خطاب میکنیم نه تنها تلقی منفی از چنین استعمالی وجود ندارد بلکه نوعی تصدق رفتن کودک است.
بر همین اساس وجوه دیگری نیز قابل شناسایی است که نمونه آن در گزارههای تاریخی کم نیستند. بهعنوان مثال، ممکن است حضرت در مقام توصیف زن خاصی بودهاند و الف و لام در المرئه، الف و لام عهد ذهنی باشد که مخاطبان از مصداق آن و فضای معنایی آن باخبر بودهاند ولی این شأن نزول یا فضای معنایی در روایت منتقل نشده است. به هر تقدیر با توجه به مسلمات عقلی و نقلی چارهای جز تأویل، تقیید یا تخصیص این روایت نیست.
#شبهه
⭕️قالیباف در چند پرده ! بخش اول
🔹در تاریخ 21 آبان 1401 ، یکی از نمایندگان تهران اعلام کرد که جناب قالیباف به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس در پی رفع فیلتر از اینستاگرام و واتساپ هستند ! یعنی رفع فیلتر از مهمترین ابزار دشمن در پروژه براندازی نرم جمهوری اسلامی ایران .
بدین خاطر درصدد برآمدیم تا مروری اجمالی داشته باشیم بر برخی سوابق و مواضع جناب آقای قالیباف .
پرده اول : در سال 1383 ، قالیباف به عنوان نماینده سید محمد خاتمی و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب می شود .
🔹پرده دوم : قالیباف در سال 1384 کاندیدای ریاست جمهوری می شود و یکی از شعارهای انتخاباتی خود را "پرهیز از فضای بسته و دخالت در زندگی شخصی مردم" قرار می دهد .
برخی پوسترها و بنرهای بزرگ رنگی و گران قیمت انتخاباتی وی ، او را با عنوان "دکتر خلبان محمد باقر قالیباف" و در لباس خلبانی معرفی می کنند . گستردگی تبلیغات قالیباف ، این سؤال را به ذهن بسیاری از افراد متبادر می کند که هزینه این تبلیغات سنگین از کجا آمده است ؟
علیرغم همه هزینه های سنگین تبلیغاتی ، قالیباف رتبه ای بالاتر از چهارمی دریافت نمی کند و موفق به حضور در دور دوم انتخابات نمی شود و هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد به دور دوم می روند . قالیباف که تصور می کند برنده رقابت دور دوم ، حتماً هاشمی رفسنجانی خواهد بود ، به نزد وی رفته و ضمن ابراز ارادت ، حمایت خود از وی را ابراز می کند .
🔹پرده سوم : صادق خرازی طی مصاحبه ای با مجله مثلث اظهار می دارد که مدتی پیش از انتخابات سال 88 ، گفتگویی را میان آقای حسن روحانی و آقای قالیباف شروع کرده و این دو نفر چند جلسه به اتفاق من بحث کردند و جلساتی برگزار کردند تا بتوانیم کمک کنیم که یک رئیس جمهور ائتلافی [در مقابل احمدی نژاد] انتخاب شود.
🔹پرده چهارم : قالیباف که از مدتها قبل ، خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 88 آماده کرده بود ، با توصیه ای که به وی می شود ، ناگهان اعلام انصراف می کند . پس از آن ، طبق برخی گزارشات ، بخش قابل توجهی از ستادهای انتخاباتی خود را در اختیار میرحسین موسوی قرار می دهد .
طبق سندی که بعدها در برخی رسانه ها منتشر می شود ، در نامه ای به تاریخ 15 خرداد 1388 ، یعنی حدود یک هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری ، معاون خدمات شهری جناب قالیباف خطاب به معاونان خدمات شهری مناطق 22 گانه تهران ، از آنان می خواهد نسبت به امحای پوسترهای تبلیغاتی احمدی نژاد از دیوارها و مناطق شهری اقدام نمایند و مراقب باشند که به پوستر سایر نامزدها به ویژه میرحسین موسوی تعدی نشود !
جناب قالیباف علیرغم آنکه خیانت ها و جنایت های سران فتنه را می بیند ـ همان فتنه ای که به تعبیر مقام معظم رهبری ، نظام را تا آستانه سقوط پیش بردند ـ اما حاضر نمی شود حتی یک بار هم موسوی ، خاتمی ، کروبی و هاشمی را محکوم کند و هیچ موضعی علیه آنان نمی گیرد .
در مهر ماه 88 ، احمد دنیا مالی ، معاون قالیباف نامه ای را به همراه تعدادی از سران احزاب اصلاح طلب و اطرافیان هاشمی رفسنجانی ، در حمایت از آشوبگران منتشر می کنند .
روزنامه همشهری که زیر نظر شهرداری و در واقع زیر نظر جناب قالیباف منتشر می شد ، در ویژه نامه نوروز 89 خود ، بارها به صورت تلویحی از آشوبگران حمایت می کند اما حاضر نمی شود هیچ موضعی علیه سران فتنه یعنی میرحسین موسوی ، سید محمد خاتمی ، مهدی کروبی و یا هاشمی رفسنجانی بگیرد .
🔹پرده پنجم : در تابستان 1394 ، جناب قالیباف به همراه برخی از چهره های شاخص ، اقدام خائنانه حسن روحانی در پذیرش توافق استعماری و ضد ملی برجام را تبریک گفتند ! تبریکی که موجب اعتراض و عتاب رهبری نظام شد .
🔹پرده ششم : در تابستان 1399 ، هنگامی که جمع قابل توجهی از نمایندگان مجلس یازدهم درصدد استیضاح و برکناری حسن روحانی خائن و وطن فروش برمی آیند ، قالیباف با اعلام خبر جعلی و کذب "مخالفت رهبری با استیضاح روحانی" ، جلوی این اقدام انقلابی نمایندگان مجلس را می گیرد .
به این ترتیب ، قالیباف یک سال دیگر به حسن روحانی مهلت می دهد تا خیانت ها و جنایت های جدیدی مرتکب شود و ضربات جبران ناپذیری به نظام جمهوری اسلامی ایران و 80 میلیون جمعیت کشور وارد سازد .