eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهاجر
اگر خداوند از همه چیز و همه کس بی نیاز است، چرا نماز را واجب کرده است؟ در بحث فلسفه بندگی آمده است که عبادت، نیاز انسان است، نه نیاز خداوند، خدای متعال کمال و بی نیاز مطلق است و این انسان است که نیاز به کمال، او را به بندگی خداوند، نیازمند ساخته است. در مورد بی نیازی خدای متعال قرآن کریم فرمود: وَ قالَ مُوسى إِنْ تَکْفُرُوا أَنْتُمْ وَ مَنْ فِی الْأَرْضِ جَمیعاً فَإِنَّ اللَّهَ لَغَنِیٌّ حَمیدٌ ـ و موسى(به بنى اسرائیل) گفت: اگر شما و همه ی مردم روى زمین کافر شوید، (و دست از بندگی من بشویید، بدانید که) خداوند، بى نیاز و ستوده است. (إبراهیم:8) و نیز فرمود: وَ لَقَدْ آتَیْنا لُقْمانَ الْحِکْمَةَ أَنِ اشْکُرْ لِلَّهِ وَ مَنْ یَشْکُرْ فَإِنَّما یَشْکُرُ لِنَفْسِهِ وَ مَنْ کَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِیٌّ حَمیدٌ ـ ما به لقمان حکمت دادیم؛ (و به او گفتیم:) شکر خدا را بجاى آور! و (بدان که) هر کس شکرگزارى کند، تنها به سود خویش شکر کرده؛ و آن کس که کفران کند، (بداند که) خداوند بى نیاز و ستوده است. (لقمان:12) خداوندی که غنیّ بالذّات و کمال محض است، احتیاجی به عبادت ما نداشته، ندارد و نخواهد داشت؛ ولی خود ما محتاج به عبادت خدا هستیم. ما هستیم که با بندگی خداوند ساخته می شویم و به رشد و کمال مطلوب خود می رسیم، لذا ما هرگز عبادات را به نفع خدا به جا نمی آوریم، بلکه به نفع خودمان و برای رسیدن به الطاف خدا به جای می آوریم. مثلا وقتی شهرداری بر ما تکلیف می کند که باید خانه ات را ضد زلزله بسازی، برای نفع خود نمی گوید، بلکه به نفع خودمان ما را چنین تکلیفی می کند. به ما گفتند نماز را اقامه کنید. چرا؟ چون نماز، ستون دین است و مهمترین عامل ساخته شدن انسان مومن می باشد؛ البته ستون را نمی خوانند، بلکه برپا می دارند؛ لذا در قرآن کریم یا روایات نمی بینید که بگویند: نماز بخوانید بلکه می گویند: نماز را اقامه کنید؛ و اقامه یعنی برپاداشتن و این اقامه است که انسان ساز است. اگر نماز نباشد، دین ما فاقد ستون بوده، ضدّ زلزله نخواهد بود. دین یعنی نقشه ی راه کمال انسان ؛ که اگر کسی خود را مطابق آن بسازد انسان خواهد بود؛ در غیر این صورت فقط حیوانی خواهد بود به نام بشر. لذا در فرهنگ قرآن، فرد بی دین، حیوان قلمداد می شود نه انسان؛ أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَکْثَرَهُمْ یَسْمَعُونَ أَوْ یَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلاَّ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبیلاً ـ آیا گمان مى برى بیشتر آنان مى شنوند یا مى فهمند؟! آنان فقط همچون چهارپایان اند، بلکه راه گم کرده ترند (الفرقان:44) در آیه دیگری می فرماید: إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الَّذینَ کَفَرُوا فَهُمْ لا یُؤْمِنُون ـ همانا بدترین جنبندگان نزد خدا، کسانى هستند که کافر شدند و ایمان نمى آورند (الأنفال:55) در سوره جمعه فرمود: مَثَلُ الَّذینَ حُمِّلُوا التَّوْراةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوها کَمَثَلِ الْحِمارِ یَحْمِلُ أَسْفاراً - کسانى که مکلّف به تورات شدند ولى حق آن را ادا نکردند، مانند الاغی هستند که کتاب هایى حمل مى کند (الجمعة:5) آری نماز خوان نهایتاً همچون طوطی است که نماز را به او یاد داده اند و او نیز ظاهر آن را یاد گرفته است؛ امّا اقامه کننده نماز هیچگاه مثل طوطی فقط الفاظ را ادا نمی کند، یا مثل یک هنرپیشه تنها معنا را مدّ نظر ندارد؛ بلکه در پس الفاظ، معنا و در پس معنا، واقع را لحاظ می کند. او نه طوطی است نه هنرپیشه بلکه همچون مهندس است که نقشه ی وجود انسان را می خواند و بر اساس آن ساختمان وجود خود را می سازد. پس بدون نماز ـ که ستون دین است ـ شخص، دین نخواهد داشت و شخصی که دین ندارد ، فقط مجسمه ی انسان است نه خود انسان. او صرفاً حیوان هوشمند و ابزارساز است؛ همین و بس. شخص نمازخوانِ صِرف نیز مانند کسی است که نقشه را می خواند، ولی قصد ندارد آن نقشه را در عالم واقع پیاده نماید. حرف به حرف نماز و کلمه به کلمه آن معنا دارد که نمازگزار باید آنها را در وجود خود پیاده نماید و خود را بر اساس نماز بسازد. بر همین اساس است که عرفا کتاب هایی با عنوان اسرار نماز نوشته اند؛ نظیر سرّ الصلاة امام خمینی (ره) و اسرار الصلاة میرزا جواد ملکی تبریزی و رازهای نماز آیة الله جوادی آملی. اگر این اسرار را به دست آوردیم و آنها را با تمرین در وجود خود پیاده ساختیم، آنگاه از حدّ بشریّت بالا آمده وارد فضای انسانی می شویم. آنگاه هر عمل نیکی که از ما سرزد ، عمل نیک انسانی خواهد بود.
هدایت شده از مهاجر
نیاز فطری انسان به عبادت: نکته دیگری که اینجا لازم است مورد توجه قرار دهیم، فطری بودن دین و بندگی خدا است. قرآن کریم می فرماید: فَاَقم وَجهکَ للدِین حنیفاْ فِطرةَ الله التی فَطَرَالناس عَلیها لاتَبدیل لخَلق الله ذالک الدینُ القَیّمُ ولکنَّ اکثرَالناس لا یعلمون. پس روی خود را به سوی آیین پاک اسلام بیاور، این، فطرتی است که خداوندانسان ها را بر آن آفریده است دگرگونی در آفرینش الهی نیست، این است دین محکم و استوار؛ اما اکثر مردم نمی دانند. حدیث مشهوری نیز پیامبر اسلام (ص) فرمودند: کل مولود یولد علی الفطره فان ابواه یهودانه و یمجسانه. هر نوزادی روی فطرت توحید و خداپرستی متولد می شود و والدین او هستند که او را یهودی و مجوسی می کنند. (صحیح بخاری، کتاب الجنائز، ابواب 80 و 93.) انبیا و اولیای الهی هیچگاه به مردم نمی گویند که شما باید اولا موجودی را عبادت کنید و ثانیا موجودی که عبادت می کنید باید خدا باشد؛ خیر، بلکه انسان اساسا نمی تواند بدون عبادت زیست کند، همه مردم به شکلی و به نوعی عبادت و پرستش دارند و این پرستش جزء غرایز ذاتی و فطری بشر است، یعنی بشر فطرتا گرایش دارد که یک چیزی را تقدیس و تنزیه کند و خویشتن را به او نزدیک نماید. بنابراین گرایش به بندگی در همه انسان ها و در طول تاریخ همواره وجود داشته اشت و همه مادیون نیز پرستنده هستند، حتی کارل مارکس می گوید: من می خواهم انسان را از پرستیدن غیرانسان آزاد سازم، تا انسان خود را بپرستد. وی نیز توجه دارد که انسان باید چیزی را پرستش کند، ولی به گفته خود می خواهد معبود حقیقی را نشان انسان دهد. پیام قرآن این است که ای انسان! رب خود، پروردگار خود، صاحب اختیار خودت را بپرست. آن صاحب اختیاری که تمام هستی به اراده او وابسته است و اگر یک لحظه غافل گردد؛ در هم فرو ریزند قالبها. خلاصه آنکه: خدا نه نیازی به خود ما دارد و نه نیازی به عبادت و نماز ما. او از سر فضل و احسان خویش ما را آفریده؛ و از سر فضل و احسان خویش، به ما دین داده و امر نموده که طبق این دین (نقشه ی وجودی انسان کامل) خودتان را بسازید. و عبادت، همین خود را مطابق دین ساختن است. وقتی ما خدا را با اسماء جلال و جمالش می خوانیم؛ یعنی داریم آن کمالات را می شماریم تا در خودمان پیاده کنیم و خودمان را مطابق آنها بسازیم. وقتی خدا را با اسمائی چون رحمان، رحیم، کریم، غفور و ... می خوانیم، یعنی داریم از اسماء الله، الگو برداری می کنیم. لذا معصوم(ع) فرمود: تَخَلَّقُوا بِأَخْلَاقِ اللَّه ــ یعنی خود را به اوصاف خدا آراسته کنید!
هدایت شده از مهاجر
لذا اولاً بر اساس فطرت و عقل انسان، تشکر از نعمات و الطاف الهی وظیفه ای برای انسان است که وقتی اصل آن پذیرفته شد، شکل و چگونگی آن را خداوند تعیین می کند. ثانیاً این عبادت و نماز، نشان از کمال انسان است و ارزش و انصاف او را نشان می دهد که در برابر نعمت های خالق خود، خاضع و سپاس گزار است. ثالثاً عبادت و تشکر از خداوند، باعث تکامل و سیر انسان در مسیر تقرب به پروردگار و به نوعی نیازی برای انسان است تا طبق فطرتش، خود را به خالق خود که سرچشمه همه زیبایی ها و خوبی هاست، نزدیک کند و به او تقرب جوید. رابعاً وقتی انسان خداوند را به عنوان موجودی بی نقص و بی نهایت که همه عالم در ید قدرت او است، پذیرفت و تلاش برای تقرب به او را در وجود خود یافت، باید دستورات او را به صورت تعبدی و با اعتماد به خداوندی و ربوبیت او با جان و دل بپذیرد، در عمل به آن ها بکوشد و به خالق یکتا اعتماد کند. خدا به نماز و به هیچ کار انسان نیاز ندارد؛ زیرا خداوند بی نیاز مطلق است: "الله الصمد" این انسان است که به او و به نماز نیاز دارد، نه خداوند، اگر خدا فرموده است شما نماز بخوانید، نفع انسان را در نظر گرفته و لحاظ کرده است؛ مانند پدری که به بچه اش می گوید درس بخوان. پدر نیاز به درس خواندن بچه اش ندارد؛ چون خودش استاد دانشگاه است، به عنوان مثال خودش یک شخصیت برجسته علمی است، بچه درس بخواند یا نخواند برای پدر فرقی نمی کند؛ از این جهت اگر می گوید درس بخوان به نفع بچه است. پس،اگر خدا فرمود نماز بخوان به نفع انسان است؛ چون نماز زمینه طهارت و پاکی دل انسان است. به تعبیر روایت؛ نماز مانند نهر آبی است که ما در روز پنج مرتبه خود را در آن می شوییم و تطهیر می کنیم. اگر انسان پنج بار در روز استحمام کند، چقدر تمییز است. اگر واقعاً دل انسان در نماز باشد و پنج بار در این زلال نماز تطهیر شود، دل نورانی پیدا می کند. جواب این پرسش این است که ما به نماز نیاز داریم نه خدا، خداوند که بی نیاز است، اگر انسان حتی هیچ کاری هم انجام ندهد، او نیاز ندارد. این مسئله مانند آن است که اگر شما به بچه می گویید این چیز سمی است، نخور، و این مفید است بخور. بچه اگر ماده و غذای سمی را بخورد، مسموم می شود. اگر انسان به وظیفه خود عمل نکرد، مانند خوردن سم است، عذاب دارد. نمی توان گفت؛ چرا خدا ما را عذاب می کند؟ این نتیجه قهری عمل انسان است، همان گونه که اگر چیز مفید را خورد، آثار مثبت آن را می بیند، این مسئله نیز همین طور است. بنابراین، خداوند نظام خلقت را خلق کرده است، این نظام بر اساس حکمت است، اگر کسی کار خوبی انجام داد، اثر و نتیجه اش را می بیند، و اگر کسی شر و خلافی را مرتکب شد، او هم ثمره اش را می بیند. برای مطالعه: https://www.pasokhgoo.ir/node/1649 https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=25&lid=0&mid=244142&catid=22835 https://www.x-shobhe.com/view/100.html https://www.pasokhgoo.ir/node/1648 http://shabestan.ir/detail/News/920978
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از چشم من و امر ولی
پیامک «پرونده اغتشاشات شما» جعلی است 🔺سرهنگ گودرزی رئیس پلیس فتا: 🔹اگر همچین پیامکی دریافت کردید هرگز لینک موجود در پیامک را باز نکنید زیرا این لینک جعلی است و کلاهبرداران حسابتان را خالی میکنند. 🔹همچنین احتمال نقض حریم خصوصی شما و سرقت و یا سوء استفاده از محتوای موجود بر روی گوشی تلفن همراهتان در صورت کلیک بر روی لینک موجود که یک بدافزار بوده ممکن است. 🕌🚩 🇮🇷با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩ https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرف با موتور تصادف کرده و زخمی شده بعد علی کریمی اینو به عنوان زخمی شدن با دوشکا تو جوانرود جا زده +مخاطباش رو شناخته..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وقت بخیر میشه بفرمایید که الان تو این وضعیت جامعه من چادری چطورباید امربه معروف کنم؟ واقعا نمیتونم بی توجه رد بشم تکلیفم در این برهه در جامعه چیه؟ یه نفر میگفت که امربه معروف دیگه جایگاهی نداره ولی من اصلا این حرف نمیتونم قبول کنم ی نفر جوان پرسیده
هدایت شده از مهاجر
🌸 ۱۷ توصیه مقام معظم رهبری برای بالا رفتن از نردبان امر به معروف و نهی از منکر 1️⃣ بدانید که کجا و چگونه باید امر به معروف و نهی از منکر کرد! 2️⃣ معروف و منکر را بشناسید! 3️⃣ در متن مسائل کشور باشید و اتفاقات جامعه برایتان مهم باشد. 4️⃣ تذکر همیشه اثر دارد، شک نکنید، به دنبال بررسی احتمال تاثیر نباشید، که تذکر شما فایده ای نداشته باشد، بگویید! وظیفه شما فقط تذکر با زبان است، هیچ وظیفه‌ی دیگری ندارید. 5️⃣ دایره معروف‌ها و منکرها را به حجاب و چند کار جزئی محدود نکنید! جامع و کلان ببینید. 6️⃣ با اخلاق خوب، محبت و مدارا تذکر دهید ولی تمنا نکنید! 7️⃣ یک کلمه بگویید آقا، خانم، برادر این منکر است، این معروف است، این بد است این خوب است. 8️⃣ شکستن دل مردم، تمسخر، اسراف، گرانفروشی، غیبت، زورگویی، تهمت و... همه از انواع منکرهاست! 9️⃣ درس خواندن، ورزش کردن، محبت، عبادت، دفاع از نظام اسلامی، صدقه، همکاری جمعی و .... همه از انواع معروف هاست! 0️⃣1️⃣ اگر به شما فحش دادند به خاطر خدا تحمل کنید. 1️⃣1️⃣ در دلتان از آن منکر بدتان بیاید و به آن معروف علاقه‌مند باشید. 2️⃣1️⃣ زبان گزنده نداشته باشید، سخنرانی هم نکنید! 3️⃣1️⃣ خجالت نکشید، نترسید، دچار ضعف نفس نشوید، منتظر دستگاه‌های دولتی هم نباشید. 4️⃣1️⃣ به هیچ عنوان حق اِعمال خشونت یا برخورد فیزیکی ندارید، به هیچ عنوان! 5️⃣1️⃣ اگر حرفتان اثر نکرد دفعه‌ های بعد از گفتن ناامید نشوید. 6️⃣1️⃣ دیگران را وادار کنید به امر به معروف و نهی از منکر، تاثیر چند نفر خیلی بیشتر است. 7️⃣1️⃣ باهوش باشید، نگذارید کسی به نام این فریضه چهره مومنین را تخریب کند!
هدایت شده از مهاجر
✅امر به معروف ونهی از منکر از فروع دین و حکم خداست مردم بخواهند ونخواهند این واجب الهی تعطیل بردار نیست : 🔷 امام باقر (علیه‌ السلام) درباره‌ مردمی‌ که‌ تسلیم‌ مقررات‌ نگردند، می‌فرمایند: «إذا ولّیناهم‌ ضربناهم‌ بالسوط، فاًن‌ انتهوا و اً‌لا‌ ضربناهم‌ بالسیف‌ علیه.» (وسائل، ج۱۷، ۵۱۹) هرآینه‌ اگر سلطه‌ و قدرت‌ در دست‌ ما بود، کسانی‌ را که‌ تن‌ به‌ مقررات‌ نمی‌دادند، آنان‌ را با تازیانه‌ وادار به‌ تسلیم‌ می‌کردیم، و اگر علاج‌ نمی‌شدند، شمشیر را بکار می‌بردیم. ✅ امام خمینی(س) : در اهمیت امر به معروف و این واجب الهی می فرماید: وقتی یک کشوری ادعا می کند که «جمهوری اسلامی» است و می خواهد جمهوری اسلامی را متحقّق کند، این کشور باید همۀ افرادش آمر به معروف و ناهی از منکر باشند. اعوجاج ها را خودشان رفع بکنند... ما همه امروز وظیفه داریم؛ امر به معروف و نهی از منکر بر همۀ مسلمین واجب است.( ر.ک. صحیفۀ امام؛ ج 13، ص 469) ✅مقام معظم رهبری: 💠امروز فقط جنگ نظامی نیست؛ اما همه تهاجم های دیگر، با شدّت کم سابقه ای وجود دارد. در مقابل این تهاجم، این جامعه اسلامی، باید زنده، هوشیار، آسیب ناپذیر، پرامید، آماده مقاومت، آماده ضربه زدن و به صورتِ یک موجود زنده مقاوم بماند و مقاومت کند. این، چگونه ممکن است؟ این است که بنده موضوع امر به معروف و نهی از منکر را مطرح کردم. موضوع امر به معروف که موضوع جدیدی نیست. این، تکلیف همیشگی مسلمانان است. جامعه اسلامی، با انجام این تکلیف زنده می ماند. قوام حکومت اسلامی، با امر به معروف و نهی از منکر است، که فرمود: اگر این کار نشود، آن وقت «لَیسلِّطَنَ اللَّه عَلَیکم شِرارُکم فَیدْعُوا خِیارُکم فلا یسْتَجابُ لَهُم» قوام حکومت اسلامی و بقای حاکمیت اخیار، به این است که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر باشد 💠قانون شکنی جرم است. تخلّف از قانون و خروج از مدار قانونی برای مقابله با هر چیزی که به نظر انسان منکر می آید- بدون اجازه ی حکومت- خودش یک جرم است؛ مگر نهی از منکر زبانی، که بارها گفتیم نهی از منکر زبانی جایز و واجب و وظیفه ی همه است و در هیچ شرایطی هم ساقط نمی شود؛ 💠«ما هنوز تا یک جامعه ی کاملًا اسلامی که نیک بختی دنیا و آخرت مردم را به طور کامل تأمین کند و تباهی و کج روی و ظلم و انحطاط را ریشه کن سازد، فاصله ی زیادی داریم. این فاصله، باید با همت مردم و تلاش مسئولان طی شود و پیمودن آن، با همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر آسان گردد 💠دقت کنید بدحجاب‌های سطح جامعه در یک سطح نیستند عده‌ای غافلند، عده‌ای جاهلند، عده‌ای معترض به حاکمیت هستند و عده‌ای معاند و دشمن. اگر کسی غافل بود، تذکر موثر است اما کسی که جاهل است نیاز به آموزش دارد و شبهاتش باید پاسخ داده شود.گروه معترض غالبا علم دارند اما چون معترض به نظام شده‌اند با لجاجت و رفتار ناشایست قصد اعتراض به نظام دارد و کسانی که معاند هستند و به صورت سازمان یافته قصد ضربه زدن به نظام دارند، تاثیرپذیرنیستند و نیاز به برخورد قانونی دارند. 💠در مواجهه به جمع های بد حجاب اول باید در رفتارشان دقت کرد و تشخیص داد که این افراد دخترام وزنان عادی وجاهل یا غافل هستند ویا معاند و سازمان یافته؟ ⬅️اگر از معاندین هستند باید با شماره 114 و113 تماس گرفت واطلاع داد ⬅️واگر جاهل ویا غافل وحتی معترضین هستند یک تذکر مودبانه والبته خلاقانه امربه معروف قطعا جواب می دهد 💠خلاقیت در اجرای روشهای مختلف امر به معروف بسیار موثر است مثل اهدا یک هدیه حجاب یا یک کتاب خوب درباره حجاب ، یا برخورد صمیمانه و گرم، ایجاد ارتباط کلامی و رابطه دوستی و تلاش برای کمک ودستگیری فکری و کمک مشکلات طرف مقابل ،. 💠همیچنین یکی از روشهای امر به معروف نفس حضور دسته جمعی خواهران محجبه و عزیز با معیار حیا وحجاب اسلامی در اجتماع است که نوعی امر به معروف عملی است .امر به معروف منحصر در تذکر لسانی نیست . حضور موثر در اجتماع و ترویج عمل صحیح خودش نوعی امر به معروف است.گرچه کسانی که برایشان مقدور است هم باید امر به معروف لسانی انجام دهند چرا که این فریضه یک وظیفه شرعی ومسلم است وتذکر لسانی هم اثرات خود را دارد. لکن اگر کسی به هر دلیل نتوانست تذکر لسانی دهد نباید از شیوه های دیگر امر به معروف غافل شود وآنها را ترک کند.صحنه های مختلف جامعه اسلامی نباید به هیچ وجه خالی از مومنین باشد والا گناه جامعه را می گیرد. همین حضور بدون هیچ کلام و بحثی مانع خیلی از گناهان می شود امام صادق عليه السلام: كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم ، لِيَرَوا مِنكُمُ الوَرَعَ وَالاِجتِهادَ وَالصَّلاةَ وَالخَيرَ ، فَإِنَّ ذلِكَ داعِيَةٌ . مردم را با غير زبان خود [به مذهب خويش] دعوت كنيد، تا پارسايى و سخت كوشى [در عمل و عبادت] و نماز و خوبى را از شما ببينند؛ زيرا اينها، خود [بهترين] مبلّغند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فایل صوتی ای منتشر شده است از شخصی که خود را سردار احمد پیکری فرمانده سپاه شهر شوشتر معرفی میکند و ایشان در این فایل صوتی، شدیدترین انتقادات را به سردار نقدی وارد میکند و به شکلی بسیار تند از ایشان و همکارانشان بدلیل برخوردهای صورت گرفته در اعتراضات اخیر و همچنین نوع نگاهشان به مسائل کشور انتقاد میکند و این کارها را خیانت به انقلاب اسلامیِ امام خمینی (قدس سره) عنوان میدارد. این کلیپ بشدت در حال نشر هست لطفا این شبهه رو بر طرف کنید 🙏
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام ⬇️ ببینید اولا فایل صوتی است و کلیپ نیست ❌ بعد از آن در فضای رها شده برخی شبکه های اجتماعی روزانه دهها خبر کذب و جعلی و برخی اتهام زنی ها مطرح میگردد که بعد از گذشت زمانی بدون منبع معتبر و موثق تکذیب میگردد❌ این خبرها ابتدا توسط کاناهای معاند فایل صوتی از سردار احمد پیکری را منتشر کرده اند که مورد تایید هیچ یک ارگان ها نبوده و ساختگی است..❌❌ 🔸این فایل صوتی در شبکه های اجتماعی درحال بازنشر است که مردم عزیز و فهیم ایران، باید بدانند که این فرافکنی ها و دروغ های معاندین کشور ایران بی پاسخ نخواهد ماند. مردم و کاربران اینترنت باید بدانند که هر فایلی از هر شخصی اگر منتشر شود، نباید به آن اتکا نماید، چون نه واقعی هستند و نه منبعی دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⬇️ آیا روح هنگام خواب کاملا از بدن جدا می‌شود ⁉️ ⬇️ ♻️نوفلى میگوید،به امام صادق عليه السلام عرض كردم : گاهی مؤمن خوابى مى بيند و همان گونه خواهد بود كه ديده است، و گاهی خواب مى بيند و واقعيتى ندارد. امام عليه السلام در جواب فرمود: 🍃 مؤمن كه خوابيده است روح او حركت مى كند كه تا به آسمان كشيده مى شود، 🔸 پس آن چه را كه در ملكوت آسمان در موضع تقدير و تدبير ديده است آن درست و حق است. 🚫 و آن چه را كه در زمين ديده است آن خوابهای پوچ و غیر واقعی است . ♻️به امام گفتم: آيا روح مؤمن به آسمان صعود مى كند؟ ✨گفت : آرى ♻️گفتم : آن چنان كه چيزى از روح در بدنش باقى نمى ماند؟ 🌺فرمود: نه اين گونه نيست! اگر روح به كلّى از بدن خارج شود كه چيزى از آن در بدن نماند، هر آينه كه بدن مرده است! ♻️گفتم:پس چگونه خارج مى شود؟ 🌺فرمود: آيا آفتاب را نمى بينى كه در جاى خود است و شعاع آن در زمين معلوم است؟ 🍀روح هم چنین است كه اصل آن در بدن است و حركت آن هنگام خواب، مثل شعاع آفتاب است... منبع:هزار و یک کلمه از :علامه حسن زاده آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
، سلام علیکم، وقتتون بخیر ، بنده مقلد امام خمینی هستم ، میتونم از امروز مقلد امام خامنه ای بشم ؟
علیکم السلام بله میتونید 👇👇 چگونه می توان از مرجع تقلیدی که از دنیا رفته است عدول کرد ؟ به چه کسی می توان رجوع کرد؟ در اسلام کوئست👇 https://www.islamquest.net/fa/archive/fa2720
⭕️ عدول ❓چگونه می‌توان مرجع تقلید را عوض کرد ؟ 📝 :👇 ➕ تغییرِ مرجع، اصطلاح فقهی‌اش "عدول" نام دارد. اگر خودِ شما یا با واسطه‌ی دو نفر عادل و یا با شهادتِ یک جمع قابل اطمینان، برایتان یقین حاصل شد که یک مرجع تقلید، داناتر (أعلَم) از بقیه است، اینجا عدول، واجب است. ✅ دقت داشته باشید: "درصورتی عدول، مجاز است که مطمئن شوید مرجعِ دومی، عالم‌تر و داناتر است". ❌ بنابراین عدول از مرجعِ عالم‌تر به مرجعِ کم علم‌تر، جایز نیست. یا عدول از مرجع تقلیدِ سخت‌گیرتر به مرجعِ تقلیدِ سهل‌گیرتر جایز نیست. 🔔البته عدولِ از مرجع تقلید مساوی به مساوی مورد اختلاف علما است. لطفا به نظراتِ مراجع در این موضوع توجه کنید: 👈 آیت الله تبریزی: مُجاز نیست. 👈 آیات عظام مکارم و نوری: فقط در خصوصِ احکامی که تاکنون طبقِ نظرِ مرجعِ اولی عمل کرده‌ایم، مجاز نیست. 👈 آیات عظام خامنه‌ای و صافی و سبحانی: بطور کلی عدول از مرجع زنده به زنده بنابر احتیاطِ واجب، مُجاز نیست؛ مگر این‌که مرجعِ دوم، اعلم باشد. 👈 آیات عظام بهجت و سیستانی: در صورت تساوی دو مجتهد در اعلمیّت و تقوا در تمام مسائل یا در بعض مسائل که با هم ارتباط ندارند، جایز است. 👈 آیات عظام تبریزی و وحید خراسانی: در مسائلى که یاد گرفته، رجوع به مجتهد دیگر جایز نیست. 👈 امام خمینی و آیت الله فاضل: عدول به مجتهد مساوی که زنده است، جایز است. ❓چطور میشود مرجعِ اعلم (داناتر) را شناسائی کرد؟ 1️⃣ اول این‌که خودتان اهل فن باشید و بروید پای درس مراجع بشینید و کتاب‌هایشان را بخوانید و تشخیص بدهید کدام با سواد ترند. 2️⃣ دوم اینکه به کلام دو نفر اهلِ علمِ راستگو اطمنیان کنید و طبق شهادتی که آنها می‌دهند به اعلمیتِ یک مرجع اعتماد کنید؛ مشروط به اینکه دو عالم عادلِ دیگر مخالف گفتار این دو نفرِ اول نباشند 3️⃣ و یا اینکه عده زیادی از اهل علم ـ مثل مجلس خبرگان یا جامعه مدرسین حوزه علمیه ـ شهادت بدهند به اعلمیت فلان مرجع. ➕جامعه‌ی مدرسینِ حوزه‌ی علمیه، هفت تن از مراجع را "جائز التقلید" دانسته است. یعنی تقلید از این‌ها مُجاز است. اما این‌که کدام‌یک اعلم است را مشخص نکرده‌اند. ✍سیدمحمدمهدی صدری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام برای دانش آموزی که این عکس تو پروفایلش میزاره چه توصیح بدم