eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
✅🌴برای روشن شدن پاسخ توجه به چند نکته ضروی است: 🔸زنان و مردان از جهاتی؛ مانند خلقت از یک ذات و گوهر و در بهره‌مندی از حقوق اجتماعی؛ نظیر ازدواج، تعلیم و تربیـت، احقاق حقوق، آزادی اندیشه، بیان و قلم و ... مساوی هستند. زن و مرد در عین این‌که از جهات متعدد مساوی‌اند، اما از جهات دیگر با هم اختلاف دارند. 🔸«زن در عین دارا بودن مشترکات، از جهاتی با مرد اختلاف دارد؛ چون ویژگی‌های ساختمانی متوسط زنان؛ نظیر مغز، قلب، شریان‌ها، اعصاب، قامت و وزن، طبق آنچه که در کالبدشناسی توضیح داده شده است، از متوسط مردان در همان ویژگی‌ها مؤخرتر است و این مسئله موجب شده است که جسم زن لطیف‌تر و نرم‌تر از مرد باشد و در مقابل، جسم مرد درشت‌تر و سخت‌تر باشد. و احساساتی لطیف؛ نظیر دوستی، رقت قلب، زیباگرایی و آرایش‌جویی در زن بیشتر و اندیشه‌گرایی در مرد فزون‌تر شود. بنابر این؛ زندگی زن «احساس‌گرا» و زندگی مرد «اندیشه‌گرا» است». اصل پوشش مخصوص خانم‌ها نیست و بر مردان نیز تا حدودی لازم است. 🔸به نظر ما فلسفه‌ی پوشش برای بانوان به چند چیز برمی‌گردد. بعضی از آنها جنبه‌ی روانی دارد و بعضی جنبه‌ی خانوادگی و بعضی دیگر جنبه‌ی اجتماعی. الف) از جنبه‌ی روانی حجاب به بهداشت روانی اجتماع کمک می‌کند. ب) از جنبه‌ی خانوادگی‏ حجاب سبب تحکیم روابط افراد خانواده و برقراری صمیمیت کامل بین زن و مرد می‌گردد. ج) از جنبه‌ی اجتماعی حجاب موجب حفظ و استیفای نیروی کار و فعالیت اجتماع می‌گردد. 🔸به عبارت دیگر، اسلام می‌خواهد انواع لذت‌های جنسی، چه بصری و لمسی و ...، به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد، و اجتماع منحصرا برای کار و فعالیت ‏باشد. برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با لذت جویی‌های جنسی به هم می‌آمیزد، اسلام می‌خواهد این دو محیط را کاملا از یکدیگر تفکیک کند. 🔸دلیل لزوم پوشش بیشتر و کامل برای زنان، علاوه بر نکات گفته شده، ویژگی‌های خاصی است که در خانم‌ها وجود دارد؛ زیرا زن مظهر جمال و مرد مظهر شیفتگی است. قهراً به زن باید بگویند خود را در معرض نمایش قرار نده، نه به‏ مرد؛ لذا با این‌که دستور پوشیدن برای مردان(مثل زنان) مقرر نشده است، اما عملاً مردان پوشیده‌‏تر از زنان از منزل بیرون می‌روند؛ زیرا تمایل مرد به نگاه کردن و چشم‌چرانی است، نه به‏ خودنمایی، در حالی‌که تمایل زن بیشتر به خودنمایی است، نه به چشم چرانی. 🔸تمایل‏ مرد به چشم‌چرانی، بیشتر زن را تحریک به خودنمایی می‌کند و به همین جهت ‏«تبرج‏» (بزک نمودن) از مختصات زنان است». گفتنی است که پوشش بیشتر زن، سبب می‌گردد تا ارزش زن در برابر مرد بالا رود. حریم نگه‌داشتن زن میان خود و مرد، یکی از وسائل مرموزی بوده است که زن برای حفظ مقام و موقعیت خود در برابر مرد از آن استفاده کرده است. اسلام زن را تشویق کرده است که از این وسیله استفاده کند. اگر اسلام تأکید کرده است که زن متین‌‏تر و با وقارتر و عفیف‌تر حرکت کند و خود را در معرض نمایش برای مردان نگذارد؛ برای آن است که بر احترام زن افزوده ‏شود و مانند کالای بی‌ارزشی تلقی نگردد که به راحتی در اختیار همگان است. 🔸به عبارت دیگر، پوشیده بودن زن، در همان حدودی که اسلام تعیین کرده، موجب کرامت و احترام بیشتر او است؛ زیرا او را از تعرض افراد فرومایه و فاقد اخلاق مصون می‌دارد، پس حجاب محدودیت نیست، بلکه مصونیت است، هم مصونیت زن را در پی دارد و هم مصونیت جامعه را در آلوده شدن به گناه در پی دارد . 🖊سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام ببخشید یه سوال داشتم دلیل قانع کننده وجود خدا خونده بودم اینه که همه ما به هم نیاز داریم و این چرخش نمیتونه تا بی نهایت ادامه داشته باشه و باید یه جا قطع بشه که اون خداست . من اینه چرا نمی تونه تا بی نهایت ادامه داشته باشه؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام 👇⬇️⬇️⬇️ ✅🌴این پرسش، قرن‌ها فکر بشر را به خود مشغول ساخته و آرا و عقاید بی‌شماری را نسبت به علت و منشأ جهان هستی به وجود آورده است. در دنباله تمام فرضیه‌هایی را که راجع به منشأ جهان هستی قابل تصور است، ذکر می‌کنیم تا معلوم شود که جهان، نیاز به خالق و آفریننده دارد. هفت راه برای حل معمای هستی، قابل تصور می‌باشد: https://www.pasokhgoo.ir/node/2857 🖊سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از جان من و سید علی💕
♦️قانون علیت میگوید هر چیزی علتی دارد مثلا اگر جهان را A در نظر بگیریم ، میدانیم که جهان خلق شده و قبلا نبوده . پس جهان از چیز دیگری خلق شده است . اما آیا جهان ما هم از چیز دیگری خلق شده است؟ دقت کنید : اینجا سه احتمال پیش روی ما خواهد بود. 🔸اگر جهان ما را که A در نظر گرفتیم. جهان قبلی ( که آن را B در نظر میگیریم ) خلق کرده باشد. و جهان B را جهان C خلق کرده باشد پس جهان ما که جهان A بود نمیتواند خالق جهان C باشد چون جهان C قبلتر از هر دو جهان وجود داشت . تقدم و تاخر این امکان را باطل میکند پس احتمال اول که به آن میگویند باطل است. دور زدن مثلا اینکه شما فرزندتان را به دنیا آورده اید. و فرزندتان نوه شما را و نوه بیاید شما را خلق کند . که این باطل است . احتمال دوم: 🔸 این روند خلقت تا بی نهایت ادامه دارد یعنی: جهان ما A را 👈 B خلق کرده و جهان B را 👈 C خلق کرده و جهان C را 👈 D خلق کرده و این روند الی بی نهایت ادامه دارد.... خوب این روند بی نهایت یا تسلسل را بررسی میکنیم: این روند را 👈یک لشکری بینهایت فرض میکنیم که به شهری قصد حمله دارند . نفر آخر میگوید اگر نفر قبل از من حمله نکند من هم حمله نمیکنم. نفر قبل از آن هم بگوید تا نفر قبل از من حمله نکند من هم حمله نمیکنم. و همینطور نفر قبلی همین جمله را تا بی نهایت تکرار کنند.👈 تا نفر قبل از من حمله نکند من هم حمله نمیکنم . آیا اصلا حمله ای به شهر اتفاق میوفتد ؟ قطعا خیر 🔸پس به یک آغاز گر حمله نیاز داریم تا حمله آغاز شود. مثال دیگر چرا جهان نمیتواند ازلی باشد چون ازلیت یعنی بی نهایت و بی نهایت موهوم است و نمیشود بی نهایت قبل از حدوث عالم وجود داشته باشد. چون بی نهایت تمام نشدنی است و اگه جهان ازلی بود‌ نوبت به ما نمیرسید مثلا صفی رو در نظر بگیرید که بی نهایت نفر در جلو شما هستند مثلا برای خرید نان آیا نوبت شما خواهد رسید.؟ جواب منفی است. 🔸در جهان ما هم همینطور است هر چیزی علتی دارد از کوچکترین چیز تا خود جهان نتیجه : اگر تمام جهان های بی نهایت بگویند تا جهان قبل من خلق نشود من هم خلق نمیشوم چون این حالت برای کل جهان ها مثل لشکر بی نهایت است اصلا نباید جهانی خلق میشد . پس ناچارا به یک نقطه اول میرسیم که علت جهان هاست . اما آن علت اول چه ویژگی دارد؟ اگر مثل باقی جهان ها و علت ها باشد. نیاز به علت خواهد داشت. و مثل بقیه جهانها باید سلسله علتها را ادامه بدهیم. این ادامه تا بی نهایت هم که ثابت شد باطل میباشد. 🔸پس علت اول ویژگی خاص دارد که باقی علتها ندارند. و اون بی نیاز بودن از غیر خود میباشد بی نیاز از علتی برای خود. چون نیازمند نیاز به علت خواهد داشت. و علت اول حد و مرزی ندارد و بی نهایت است. چون حد و مرز ، دلیل نیازمندی و نقصان است. و نیازمندی و نقص به علت نیاز دارد. نتیجه .علت اول بدون علت است علت اول نیازمند نیست. علت اول خارج از زمان و مکان است. 🖊سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وقت بخیر میگن مولوی عبدالحمید توجلساتش خانم ها رو راه نمی‌داده حالا دم از آزادی زن میژنه خب سوال اینجاست مگه انتخاب امام جمعه با دستور رهبر انجام نمیشه پس چرا همچین کسی تا حالا امام جمعه بوده؟
هدایت شده از مهاجر
✅ چگونه مولوی عبدالحمید به جایگاه قدرت مذهبی و سیاسی رسید؟! 🔰 تا اواسط دهه 60 در سیستان و بلوچستان دو عالم جلیل القدر پیش برنده امور آن استان بوده اند. آیت الله کفعمی خراسانی ( وفات 1362) روحانی و پرچمدار شیعیان آن منطقه و مولانا عبدالعزیز ملا زهی ( وفات 1366 ) روحانی سرشناس اهل سنت آن دیار بوده اند که تفکر هر دو عالم بر محوریت ( هم در اجتهاد و هم در عمل ) باعث شده بود ما کمترین حاشیه سازی ها و سوء استفاده های دشمنان را در آن منطقه شاهد باشیم. 🔰 پس از قوت مولانا عبدالعزیز ملا زهی، یکی از دامادهای ایشان یعنی عبدالحمید اسماعیل زهی به واسطه چند گزاره جانشین ایشان شد. 1️⃣ بذر ساخت مسجد مکی در زاهدان را مولوی عبدالعزیز با حمایت های آیت الله کفعمی پایه گذاری نمود و امور ساخت و پیگیری های آن عموما بر عهده مولوی عبدالحمید بود و این نکته یکی از عوامل انتخاب عبدالحمید برای جانشینی مولوی عبدالعزیز بود. 2️⃣ طایفه اسماعیل زهی و شه بخش عمدتا در اطراف زاهدان و خاش بوده اند که با توجه به وجود مسجد مکی در زاهدان، یکی دیگر از عوامل این جانشینی میشود. 3️⃣ عنوان دامادی مولوی عبدالعزیز نیز به عبدالحمید بستری درجهت رشد اجتماعی و قدرت مذهبی او در میان اهل سنت بلوچستان را فراهم نمود. 4️⃣ حمایتها و لابیگریهای عربستان و پاکستان ( عبدالحمید مدتی را در پاکستان تحصیلات مذهبی داشته است) نیز در انتخاب عبدالحمید برای جانشینی مولوی عبدالعزیز بی تاثیر نبود. 5️⃣ مرکز استان بودن شهر زاهدان نیز بی تاثیر در این انتخاب نبود 🔰 مولوی عبدالعزیز از خاندانی عالم زاده و عالم پرور اهل سنت جنوب استان بلوچستان بود و در میان طایفه های جنوبی استان، کم عالم باسواد نبود. اما مولوی عبدالحمید از طایفه اسماعیل زهی و شه بخش در اطراف زاهدان بود که این دو طایفه دارای سابق خوشنامی در میان دیگر طوایف نبودند( منشا بخشی از شرارتها و قاچاق مواد مخدر از درون همین دو طایفه شکل گرفته است) 🔹مولوی عبدالعزیز به واسطه جایگاه علمی و فقهی خود، سالها عضو مجلس خبرگان رهبری بود. پس از فوت ایشان عبدالحمید به دلیل فقدان وجاهت علمی و فقهی نتوانست مجوز ورود به مجلس خبرگان را دریافت کند. اما افرادی از طوایف جنوبی بلوچستان همچون مولوی نذیر احمد سلامی که رشته تخصصی اش اقتصاد اسلامی و استادی حاذق در فقه است مجوز ورود به مجلس خبرگان در ادوار مختلف را کسب نمودند. 🔰 بخش قابل توجهی از عالمان اهل سنت ( به تعبیری دیگر بدنه علمی، روشنفکری و مذهبی علمای اهل سنت) در استان سیستان و بلوچستان، به طور جد مخالف رویه های مولوی عبدالحمید بوده اند اما به دلایل ذیل کمتر این مخالفت ها را علنی مطرح میکنند: 1️⃣ فقدان تربیونِ مناسب برای انتقال اعتراض و مخالفت 2️⃣ جو روانی شدید در حمایت از مولوی عبدالحمید 3️⃣ پالس های منفی برخی مسئولین کشور و استان 4️⃣ خطر ترور شخصیتی و جانی 5️⃣ عدم اتهام در اختلاف اندازی در میان اهل سنت 🔰 مسجد مکی تا قبل از حدود 15 سال پیش حوزه قدرتش صرفا در سطح شهر زاهدان بود و اما به چند دلیل در طول 15 سال گذشته حوزه قدرتش در سطح استان سیستان و بلوچستان و در برخی گزاره ها در کشور گسترش پیدا نموده است: 1️⃣ انباشت ثروت 🔹مسجد مکی در عمل به مرکزی ثروتمند بر مبنای دو عامل: 🔸 کمکهای مالی مردمی( بخصوص طایفه های اسماعیل زهی، شه بخش و ...) 🔸 کمکهای فراوان عربستان و پاکستان 🔹 توانسته است به یک منبع مالی بسیار گسترده و قوی تبدیل شود که بسترهای رشد حوزه نفوذ خود را فراهم کند. 2️⃣ حمایتهای رسانه ای 🔹 به حسب تبلیغات مسموم رسانه ای از طرف معاند نظام، عربستان سعودی، پاکستان، طالبان و همچنین استان سیستان و بلوچستان، حوزه اثرگذاری مولوی عبدالحمید و جریان مکی افزایش پیدا کرد. 3️⃣ اشتباهات راهبردی برخی مسئولین کشوری و استانی 🔹 به واسطه دو عامل فوق، برخی از کاندیداهای انتخابات های مجلس، شورای شهر، ریاست جمهوری، به علت اثرپذیر عملیات روانی رسانه ها در در اختیار داشتن رای اهل سنت توسط عبدالحمید، به سمت او رفته و همین عامل باعث قدرت گیری بیشتر او شد. 🔹 حتی در همین راستا برخی از مسئولان ارشد استان نیز با بها دادن به مولوی عبدالحمید در خصوص ارتباطات و تصمیم گیریها باعث شدند جایگاه عبدالحمید بیش از پیش قدرتمندتر به نظر_برسد. 👈(پالس های منفی برخی مسئولین کشور و استان) 🔰 تفکر جریان مکی، تفکری بر اساس سهم خواهی شدید از نظام است. مبنای کنش ها و واکنش های نیروهای اصلی این تفکر بر همین اساس شکل گرفته است. اگر شرایط به گونه ای شود که با پرچم تقریب میتوانند از حاکمیت سهم بگیرند، این پرچم را بلند میکنند و اگر در تفرقه و تشتت و اختلافات باشد، پرچمدار این خط میشوند. ( اما در بطن این تفکر اعتقادی به تقریب وجود ندارد)
هدایت شده از مهاجر
🔹 با توجه به توضیحات قبل؛ یک زمانی خواسته مولوی عبدالحمید و همفکرانش ملاقات با فرماندار زاهدان بود اما در شرایط کنونی خواهان: ▪️ تغییر تک تک اعضا شورای تامین استان سیستان و بلوچستان هستند و افراد جایگزین نیز باید با نظر آنان تعیین شود!! ▪️ استاندار و مدیران ارشد استانی باید از قوم و طایفه و همفکران آنان باشد!! 🔰 در کنار این موضوعات باید بدانیم: 1️⃣ تفکر جریان مکی، تفکر عامه علمای اندیشمند، روشنفکر و اثرگذار اهل سنت سیستان و بلوچستان نیست. 2️⃣ بسیاری از علمای اهل سنت به رویه های این جریان مختلف و در خوشبینانه ترین حالت منتقد آن هستند. 3️⃣ اتفاقات استان سیستان و بلوچستان را نباید از زاویه شیعه و سنی، فارس و بلوچ، محروم و غنی بررسی و تحلیل کرد. 4️⃣ جامعه برادران اهل سنت نیز خلاصه در استان سیستان و بلوچستان نمیشوند. حتی مولوی های بسیاری از استانهای دیگر نیز با تفکر جریان مکی زاویه داشته و دارند. ✅ باید مراقب باشیم که ثروتهای هنگفتِ خرج شده در رسانه ها، را جای در ذهن و باور ما قالب نکنند. برای مقابله با پازل دشمن باید به شناختی دقیق از عرصه و بازیگران آن برسیم تا بتوانیم اثرگذاری مثبتی در جهت تقویت جبهه انقلاب داشته باشیم. 🖋سیداحمد رضوی ✅ جایگاه فعلی عبدالحمید، انتصاب از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب نبوده است لکن اگر سوء رفتارها و عملکرد منفی این فرد ادامه پیدا کند و شرایط ومصلحت اقتضاء نماید قطعا برخورد سلبی هم با او انجام خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫ خالق دروغ بزرگ شهید زیر تانک یعنی «حسین فهمیده» درگذشت! 😱حمید_هوشنگی از روزنامه نگاران و خبرنگاران قدیمی، در تهران در سن ۷۰سالگی بر اثر سرطان درگذشت. او از ۱۳۵۲ فعالیت خود را در حوزه خبرنگاری در رادیو تلویزیون آغاز کرد و در سال های جنگ بین ایران و عراق نیز در خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ** (پارس سابق) فعال بود. او به عنوان «معاون ستاد تبلیغات جنگ» نیز فعالیت می کرد. در ماه های آخر عمر، از طرف دستگاه قضایی و به اتهامات سیاسی، به دو سال زندان محکوم شد که اجرایی شدن آن حکم، به علت بیماری سرطان به تعویق افتاده بود. قوه قضاییه همچنین مانع از خروج مجدد او از کشور شد. اما نکته جالب درباره «حمید هوشنگی» آنجاست که ایشان در مصاحبه ای گفت روزی پس از شنیدن خبر شهادت نوجوان ۱۶ ساله ای بنام حسین فهمیده، با شهید آوینی تصمیم گرفتیم جهت تهییج جوانان و ایجاد شور انقلابی و حماسی ، سناریو ساختگی زیر تانک رفتن نوجوان ۱۳ ساله ای بنام حسین فهمیده را در روزنامه کیهان بنویسیم و در کمال تعجب، دو روز بعد حضرت امام ره در سخنانی گفت رهبر ما نوجوان ۱۳ ساله ایست که نارنجک به کمر خود بست و به زیر تانک دشمن رفت و آنرا منهدم نمود . و بعد از این سخنرانی بود که ما جرئت نکردیم آنرا تکذیب کنیم و اینگونه بود که حماسه دروغین حسین فهمیده ، شکل واقعی بخود گرفت در حالیکه اساساً هیچگاه هیچ کودک (یا بزرگسالی) برای انهدام یک تانک، زیر آن نرفته بود !!!] نگین شیرأقایی خبر نگار بی بی سی  در این باره در توییتر خود می نویسد: «حمید هوشنگی درگذشت. چند بار در لندن دیدمش. آدم جالبی بود. در طی چهار دهه، خیلی تغییر کرده است. یک بار با هم مصاحبه کردیم. پشت صحنه حرف خیلی مهمی زد که هیچ وقت از ترس جانش، راضی نشد جلوی دوربین ضبطش کند: ((واقعیت پشت داستان حسین فهمیده)) امیدوارم جایی سندی از خودش بر جای گذاشته باشد... *‏شاید بهتر است بگوییم «‎افسانهٔ ‌حسین‌فهمیده» در بخش تبلیغات () جنگ، فعال بود.* *"هوشنگی" از این می‌گفت که چطوری استدلال کردند که جنگ به قهرمان نیاز دارد، اینکه چطوری باید «قهرمان‌سازی» کرد....* و «قهرمان‌سازی» کردند ! «افسانه» تبدیل به «واقعیت» شد و یک «داستان» به ما مردم آن زمان (در لباس واقعیت) فروخته شد. اما واقعیت چه بود ؟ ‏نوجوان 16 ساله خرمشهری بر اثر ترکش خمپاره عراقیها کشته شد. اسمش «حسین فهمیده» بود. و اما بقیهٔ ماجرا ، بال و پری بود که «هوشنگی و شهید آوینی» برای «تهییج افکار عمومی» به صورت «داستان ساختگی» ساخته و پرداخته کردند، گویا پدر و مادر «حسین فهمیده» هم از اینکه پسرشان زیر تانک نرفته مطلع بوده و یکبار در مصاحبه ای به مناسبت سالگرد شهادتش، «پدر حسین» حاضر به مصاحبه نشد و «مادر حسین» نیز به این موضوع اشاره کرده بود و همین امر، موجب *«بایکوت رسانه ای»* آنها تا پایان عمرشان شد! پیش از آن هم، یکی از فرماندهان ارتش (در زمان جنگ) ماجرای زیر تانک رفتن حسین فهمیده را *دروغ* خوانده بود. *سرتیپ دوم *، از فرماندهان نیروی زمینی ارتش در زمان جنگ، در سال 1396 در برنامه *«خشت خام»* زیر تانک رفتن نوجوان سیزده ساله و منفجر کردن آن با نارنجک را زیر سؤال برد و گفت : *«به هر حال در جنگ‌ها، این‌گونه سازی می‌کنند. قطعا این یک دروغ بود که بشود زیر تانک رفت و آن را با یک نارنجک منفجر کرد!»* . چه کسی باور می کرد به همین سادگی، در قرن بیستم، افسانه ای بسازند! به داستانش پر و بال بدهند. برای داستانشان، *«شاهدان دروغین»* بتراشند. *تصاویر جعلی* و فیلم و کلیپ و سرود و مصاحبه و *مستند!* و میزگرد و جشنواره و وصیتنامه و مجسمه و سردیس و تندیس ووو... از آن ساخته و به خوردمان بدهند!!! این، همان کاری است که در *همیشهٔ تاریخ*، برای تمام *قصه های ساختگی* شان کرده اند و فقط *«ساده لوحان و فریب خوردگان»* آنها را باور می کنند! *کدام آدم عاقل میتواند باور کند یک تانک عظیم الجثه  با آن همه آهن فولادین با یک نارنجک دستی منفجر شود*؟ به قول قدیمی ها : شنونده، باید عاقل باشد که متاسفانه ما با اعتمادی که به مسئولین داشتیم تمام این دروغ هارا باور میکردیم....
✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 همانطور که قبلاً گفتم، امروز جنگ سختی بین جبهه حق و باطل درگرفته که به آن گفته می‌شود.  بر این اساس، یکی از برنامه‌های اتاق فکر جنگ روانی دشمن، شناسایی نقاط قوت ملت ایران و تحریف روایی آن است. بر این اساس دفاع مقدس که یکی از درخشان‌ترین نقاط تاریخ معاصر است، هدف این اقدام ناجوانمردانه قرار گرفته؛ روایت متفاوت از جنگ، قهرمانان جنگ، پیروزی قاطع و مظلومانه در جنگ از اهداف این جنگ روایی به شمار می‌رود.  طبیعی است که نسل حاضر چون شاهد جنگ و اتفاقات آن نبوده، تحت تأثیر روایت متفاوت از حماسه پر شکوه و افتخار ایرانیان قرار گیرند. البته همینکه شبهه افکنان ادعاهای بدون مستند نقل میکنند (اطلاع خانواده شهید فهمیده از دروغ بودن قضیه) و از شخصیت‌های از دنیا رفته نقل قول می‌کنند (که قابل راستی آزمایی نیست) برای کسانی که از حداقل سواد رسانه‌ای برخوردار باشند، باعث رسوایی است، اما با این حال هستند عده‌ای که تحت تاثیر قرار گیرند. این‌جا است که معلوم می‌شود شهید ها، واقعاً حجت‌های الهی در زمان ما هستند (مقام معظم رهبری). یعنی اگر نسل سوم و چهارم انقلاب شهید فهمیده را ندیده، اما یک درجه بالاتر از آن، یعنی مدافعان حرم (که شهید حججی نماد و سخنگوی آنها است) را با چشم خود دیده است. البته بماند که همین دشمن دروغگو تا چند سال دیگر عین این تهمت را برای شهید حججی یا قاسم سلیمانی و... تکرار می‌کنند. اما آنچه از قول امیر مسعود بختیاری نقل می‌شود نیز ناقص است و فیلم مصاحبه در اینترنت موجود است. ایشان ابتدا می‌گوید: «من این قضیه را نفی نمی‌کنم، اما بالاخره در شرایط جنگ ممکن است اسطوره سازی هم بشود...» 🔹 خلاصه اینکه شبهه مذکور به دلیل باطل است: ۱) ادعای ساختگی بودن حماسه شهید فهمیده از فردی نقل شده که از دنیا رفته و قابل راستی آزمایی نیست. ۲) ملت ایران همواره امثال زیادی از شهید فهمیده را تربیت کرده و به چشم دیده ( چه در دوره جنگ و چه در سالهای اخیر مانند شهید حججی) و نیازی به افسانه سازی در این خصوص ندارد. ۳) کشف حقایق حق طبیعی ملت مخصوصاً جوان‌ها است و لذا لازم است جوان‌ها را برای فهم درست در آماده کرد. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin