eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.9هزار دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
6هزار ویدیو
126 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دوستان جواب قانع کننده ای برا پاسخ به این شبهه بگین
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
سلام دوستان جواب قانع کننده ای برا پاسخ به این شبهه بگین (#تخصص_ندارم)
👆⛔️ شبهه ⛔️ رهبرانقلاب گفت: بنده چون درباره مسئله بنزین و قیمتش تخصص ندارم پس در اینجور مسائل دخالت نمی‌کنم و از تصمیم سران سه قوا حمایت می‌کنم.!! 🔷ما مردم هم چون درباره مسایل سیاسی تخصص نداریم،پس در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و رای نمی‌دهیم. اینم حرف حساب ما ❇️ پاسخ ❇️ ❶⇦ نظر کلی رهبر انقلاب درباره مدیریت مصرف سوخت، از قبل مشخص بود👈 اصلاح الگوی مصرف حامل‌های انرژی، از جمله بنزین، با توجه به مصرف زیاد و بی‌رویه آن، یک ضرورت برای کشور است و رهبر انقلاب نیز بارها بر آن تأکید کرده‌ بودند. اما گزارش مکتوب جلسه گرانی بنزین که تقدیم رهبر انقلاب شد، ایشان تصمیم‌گیری درباره "قیمت" آن، یا چگونگی "اجرای" آن را برعهده کار کارشناسی مسئولان و متخصصان ‌و اجماع سران قوا نهادند. ❷⇦ لزوم اصل اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نه تنها برای رهبر بلکه برای همه ناظران واضح است و ایشان با سابقه ۸ سال ریاست‌جمهوری این را می‌داند. آنچه این طرح را تخصصی می‌کند؛ کیفیت، زمان، پیوست‌ها و جزئیات زیادی است نیازمند کار کارشناسی میدانی و تحقیقاتی توسط گروههای مختلف جامعه‌شناس، اقتصاددان و... است این چیزی است که رئیس جمهور ۳۰ پیش (یعنی آقا) از عدم تخصص خود در آن سخن گفته است ❸⇦ البته جمله ما مردم تخصص نداریم حداقل در ایران جمله اشتباهیست چون معمولا همه اظهار نظر می‌کنند از بقال سر کوچه تا رانندگان تاکسی و... اگر این افراد بقول خودشان تخصص در سیاست ندارند پس چرا هر روز در کوچه و خیابان، در فضای مجازی و ... همانند یک عالم بزرگ سیاسی مشغول افاضات هستند؟ ❹⇦ رهبری اگر فرمودند تخصص ندارم(که آنهم درمورد قیمت وزمان طرح بود) گفتند نظر متخصصین را قبول دارم. پس عقل حکم می‌کند انسان هر جا تخصص ندارد مشورت بگیرد و حرف متخصصین را قبول کند. ما هم اگر تخصص نداشته باشیم به چه کسی رای بدهیم، یک سری ملاک هارو که می‌فهمیم! برای همون ملاک‌ها باید اقدام کرد... و اگه خودمون هیچ ملاکی پیدا نکنیم، میشه اهل خبره و معتمد رجوع کرد تا اونا معرفی کنن و ما اعتماد می‌کنیم... عین ماجرای رجوع به پزشک ما وقتی مریض میشیم اگر خودمان دکتر نباشیم و نتوانیم درد را تشخیص بدهیم طبق این استدلال آیا نباید پیش دکتر برویم!؟ این هم حرف حساب ازما😉 ()
هدایت شده از یاسریع الرضا
باتشکر از مدیران وکاربران محترم که این سوال رو، پاسخ فرمودن. پاسخ تکمیلی👇👇👇
هدایت شده از یاسریع الرضا
سلام علیکم در مقدمه چند سوال باید پرسید: اصولا در کجاها باید دخالت کرد؟ حیطه اختیارات افراد در دخالت یک مساله (قانونی و غیر قانونی) تا چه حد هست؟ آیا دخالت یا عدم دخالت یک فرد در یک مساله ڪلان بیشتر جنبه شخصی دارد یا مصلحت کل کشور و افراد ملت؟؟ آیا قانون فصل الخطاب مشکلات کشور و مسائل پیچیده و بحرانی هست یا حکم حکومتی نابجا؟؟؟ آیا سران سه قوه نماینده از طرف تک تک آحاد ملت هستند یا فقط شخص رهبری؟؟؟ رهبری در مساله بنزین عرض کردند بنده تخصص ندارم و در این امور دخالت نمیکنم!!!! چرا؟؟؟ چون مسائل پیچیده اقتصادی و دولتی و استحکامی نظام جامعه که متصل به بدنه ملت هست باید توسط اهل فن و افرادی که وظیفه در قبال مشکلات مردم دارند در مساله اداره و مدیریت شود نه شخص رهبری...، مسائلی که خاص هست تخصص این نمونه مسائل به عهده کسانی هست که اعتماد به مردم دادند ودرقبال انجام وظیفه خودقسم خوردند و خودرا چاره هر مشکلات دولتی و اقتصادی و کلان معرفی کردند ...، نه رهبری که حوزه اختیارات محدود دارند و فقط نقش ارشادی و نصیحتی و هدایت و رهبری دارند....، در کل مصلحت نظام و کشور و حتی در دید دنیا دچار خدشه خواهد شد زمانی که نمایندگان ملت و تحلیف کنندگان در قبال ملت کسان دیگه باشند و انتظار چاره در مسائل تخصصی از جانب رهبری نظام باشه!!! البته بماند که رهبری با چاره جویی تا حدودی افتضاحات دولت را در مقدمه چند سوال باید پرسید: اصولا در کجاها باید دخالت کرد؟ حیطه اختیارات افراد در دخالت یک مساله (قانونی و غیر قانونی) تا چه حد هست؟ آیا دخالت یا عدم دخالت یک فرد در یک مساله کلان بیشتر جنبه شخصی دارد یا مصلحت کل کشور و افراد ملت؟؟ آیا قانون فصل الخطاب مشکلات کشور و مسائل پیچیده و بحرانی هست یا حکم حکومتی نابجا؟؟؟ آیا سران سه قوه نماینده از طرف تک تک آحاد ملت هستند یا فقط شخص رهبری؟؟؟ رهبری در مساله بنزین عرض کردند بنده تخصص ندارم و در این امور دخالت نمیکنم!!!! چرا؟؟؟ چون مسائل پیچیده اقتصادی و دولتی و استحکامی نظام جامعه که متصل به بدنه ملت هست باید توسط اهل فن و افرادی که وظیفه در قبال مشکلات مردم دارند در مساله اداره و مدیریت شود نه شخص رهبری...، مسائلی که خاص هست تخصص این نمونه مسائل به عهده کسانی هست که اعتماد به مردم دادند ودرقبال انجام وظیفه خودقسم خوردند و خودرا چاره هر مشکلات دولتی و اقتصادی و کلان معرفی کردند ...، نه رهبری که حوزه اختیارات محدود دارند و فقط نقش ارشادی و نصیحتی و هدایت و رهبری دارند....، در کل مصلحت نظام و کشور و حتی در دید دنیا دچار خدشه خواهد شد زمانی که نمایندگان ملت و تحلیف کنندگان در قبال ملت کسان دیگه باشند و انتظار چاره در مسائل تخصصی از جانب رهبری نظام باشه!!! البته بماند که رهبری با چاره جویی تا حدودی افتضاحات دولت را برطرف کردند اما همواره بهترین و زیباترین روش رهبری در اداره جامعه عمل به قانون و عبور نکردن از خطوط قرمز نظام بوده و هست. اما مردم .....، قیاس تخصص رهبری و عدم مداخله او با قیاس عدم تخصص مردم در قبال انتخابات یک قیاس مع الفارق و یا بهتر ریاست جمهوری توسط این مردم حالا به هر درصدی انتخاب شده و رهبری در انتخاب شخص هیچ دخالتی نداشته...، در طول این چندسال کشور زمینگیر انتخاب بد مردم بوده و حال هم همین مشکل ادامه داره، چطور انتخاب باید توسط احاد مردم باشه ولی دخالت از طرف رهبری؟؟؟ نظام جامعه در مسائل و مشکلات و سختی ها و بحران های پیش و رو با مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب اصلح پایدار می ماند نه فرار به جلو و طرح این گفتار که ما و مداخله نمیکنیم؟!!!!! اتفاقا این نمونه برداشت ها و نظرات بیشتر از جانب کسانی هست که بخاطر منافع خود(تولید ثروت شخصی، آزادی ،بی بندوباری، ریخت و پاش و اسراف....)به این دولت نامحترم رای دادند و همچنین کسانی که اصلا پای صندوق را نرفتند ولی حالا ازهمه بیشتر طلبکارترند...، احساس نظر و مشارکت در انتخابات مثل تنفس و انجام دم و بازدم در فضای سالم هست، مثل کسی که در فضای کاملا غبار آلود با دود سمی و غلیظ ایستاده باشه و بگه که چون تخصص ندارم دخالت نمیکنم در صورتی که خدا به بشر قوه عاقله داده تا در امور خود چه جزیی و چه کلان صاحب نظر بوده و باشد...، نکته دیگر اینکه هر فردی که امروز با بهانه جویی و طرح این خزعبلات (تخصص‌ندارم‌ و مداخله نمیکنم..) خودرا آماده برای رای ندادن و دیگران را از رای دادن و مشارکت در انتخابات منصرف کند هم خائن به نظام هست و هم همردیف با منافقین و اپوزوسیونها و دشمنان قسم خورده ملت. برطرف کردند اما همواره بهترین و زیباترین روش رهبری در اداره جامعه عمل به قانون و عبور نکردن از خطوط قرمز نظام بوده و هست. اما مردم .....، 🔴🔵🔴
هدایت شده از یاسریع الرضا
قیاس تخصص رهبری وعدم مداخله اوباقیاس عدم تخصص مردم درقبال انتخابات یک قیاس مع الفارق و یا بهتر ریاست جمهوری توسط این مردم حالا به هر درصدی انتخاب شده و رهبری در انتخاب شخص هیچ دخالتی نداشته...، در طول این چندسال کشور زمینگیر انتخاب بد مردم بوده و حال هم همین مشکل ادامه داره، چطور انتخاب باید توسط احاد مردم باشه ولی دخالت از طرف رهبری؟؟؟ نظام جامعه در مسائل و مشکلات و سختی ها و بحران های پیش و رو با مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب اصلح پایدار می ماند نه فرار به جلو و طرح این گفتار که ما و مداخله نمیکنیم؟!!!!! اتفاقا این نمونه برداشت ها و نظرات بیشتر از جانب کسانی هست که بخاطر منافع خود(تولید ثروت شخصی، آزادی ،بی بندوباری، ریخت و پاش و اسراف....)به این دولت نامحترم رای دادند و همچنین کسانی که اصلا پای صندوق را نرفتند ولی حالا ازهمه بیشتر طلبکارترند...، احساس نظر و مشارکت در انتخابات مثل تنفس و انجام دم و بازدم در فضای سالم هست، مثل کسی که در فضای کاملا غبار آلود با دود سمی و غلیظ ایستاده باشه و بگه که چون تخصص ندارم دخالت نمیکنم در صورتی که خدا به بشر قوه عاقله داده تا در امور خود چه جزیی و چه کلان صاحب نظر بوده و باشد...، نکته دیگر اینکه هر فردی که امروز با بهانه جویی و طرح این خزعبلات (تخصص‌ندارم‌ و مداخله نمیکنم..) خودرا آماده برای رای ندادن و دیگران را از رای دادن و مشارکت در انتخابات منصرف کند هم خائن به نظام هست و هم همردیف با منافقین و اپوزوسیونها و دشمنان قسم خورده ملت. 🔴🔵🔴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ℳaɦdi.R
یه شبهه ای یه نفر برام فرستاد دربارش میشه یه توضیحی بدید و آیا ممکنه....
شبهه: یامهدی: سلام خوردن تربت سیدالشهدا درمان کرونا و سیدحسن نصرالله خود امام زمان علیه السلام هستند .....دوروایت چنین می گوید اول شکل وشمایل قدمتوست چهره گندمگونه پیشانی پهن .شانه ها عریض و....ودوم همه مردم اورامی شناسند ودیده اند حتی کفار
سوال کدام خاک جزء تربت امام حسین علیه السلام است یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشت این است که این تربت که باید از قبر امام حسین علیه السلام باشد چه خاکی جزء تربت امام حسین علیه السلام است. آیا تمام خاک شهر کربلا را شامل می شود و یا اینکه خاکی که روی بدن مطهر امام علیه السلام است و یا اینکه خاکی که سرخ رنگ است و بالای سر حضرت علیه السلام است.؟ پاسخ آنچه از لسان ائمه معصومین علیه السلام در روایات معلوم می شود این است که روایات در این باب چند طایفه هستند. در روایتی از حضرت صادق علیه السلام است که می فرمایند: یؤخذ طین قبر الحسین علیه السلام من عند القبر علی سبعین ذراعاً(1) تربت امام حسین شامل 70 زراع اطراف قبر امام علیه السلام که حدود سی و پنج متر می شود چون هر زراع حدود نیم متر است. طایفه ای دیگر از روایات چهار میل را می گوید «مقدار اربعة أمیال(2) میل که جمع آن امیال است را گفته اند چهار هزار زراع است. در حدود دو هزار متر است به عبارتی دو کیلومتر. ج 6 ص 74. [79] طایفه ای دیگر از روایات یک فرسخ در یک فرسخ را می گوید ورُوِی فَرسخٌ فی فرسخ(1) که هر فرسخ پنج کیلومتر و هفتصد و پنجاه متر می شود. طایفه ای دیگر از روایات خاکی را که نزد سر مبارک و مطهر حضرت سیدالشهداء است را می گوید عن الصادق علیه السلام : انَّ عند رأس الحسین علیه السلام لتربةً حمراء فیها شفاء من کل داءِ الاَّ السّام(2) امام صادق علیه السلام می فرمائید نزد سر مبارک امام حسین علیه السلام خاکی سرخ است که در آن شفاء از هر دردی است الاّ مرگ. طایفه ای دیگر از روایات تا پنج فرسخ را می گوید: قال الصادق علیه السلام حَرَمُ الحسین علیه السلام خمس فراسخ من اربعة جوانب القبر(3). امام صادق علیه السلام می فرمایند حرم امام حسین علیه السلام پنج فرسخ از چهار طرف قبر است. در حدیثی دیگر از اسحاق بن عمار آمده است که امام صادق علیه السلام فرمودند از محل قبر امام حسین علیه السلام از چهار جانب بیست و پنج زراع(4) مساحت کن جزء قبر و حرم امام است. و در حدیثی از عبداللّه بن سنان است که از امام صادق علیه السلام نقل [80] می کند بیست زراع مساحت کن(1). حدود ده متر از چهار جانب قبر شریف. در روایتی دیگر از امام صادق علیه السلام است که علی قدر سبعین باعاً(2)، به قدر هفتاد باع که حدود هفتاد متر می شود. آنگاه مرحوم شیخ طوسی گفته توجیه این روایات ترتّب در فضیلت است که بالاترین پنج فرسخ است و کمترین عند رأس است. یعنی هر چه نزدیک تر به قبر مطهر امام باشد و یا بدن مطهر باشد فضیلت آن بیشتر است و الاّ آنچه از روایات برمی آید تا پنج فرسخ جزء حرم امام علیه السلام است و خاک در این محدوده جزء تربت امام حسین علیه السلام است. و اللّه العالم. 1. کافی: ج 4 ص 588- کامل الزیارات: ص 486- المزار: ص 128 تهذیب الاحکام:2. کامل الزیارات: ص 280- بحارالانوار: ج 101 ص 131.1. کامل الزیارات: ص 282؛ تهذیب الاحکام: 6 ، ص 71 ؛ بحارالانوار 101 ، ص 131.2. کامل الزیارات: ص 279.3. کامل الزیارات: ص 272 مصباح المتهجد: ص 511.4. زراع حدود نیم متر است و زرع حدود یک متر است که دو زراع می شود یک زرع.1. مصباح المتهجد: ص 511.2. بحارالانوار: ج 101 ص 131.
سلام علیکم ، ایام شهادت سیدوسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین ع تسلیت باد ، برای تربت سید الشهداء علیه السلام آثار و فوائدی در روایات ذکر شده است.اما مقصود از تربت حسین علیه السلام چیست؟ در روایات بیان شده که منظور خاک و تربتی است که از قبر امام حسین علیه السلام گرفته شده باشد اما از کجای قبر و تا چه فاصله ای، روایات مختلف است در بعضی از نقل ها خاک خود قبر ذکر شده و در نقل دیگر خاکی که از حایر حسینی(ع) اخذ شده باشد یعنی آن منطقه ای که محدوده قبر شریف محسوب می شود به عنوان مثال قسمت زیر گنبد که ضریح آن را احاطه کرده در نقل های دیگر حدود ۱۵ متر از هر طرف یا ۳۵ متر از هر طرف یا یک میل از هر طرف گفته شده حرم امام حسین علیه السلام یک فرسخ در یک فرسخ از اطراف قبر است یا ۵ فرسخ در ۵ فرسخ جمع بین اینها به مراتب فضل است یعنی هر چه به قبر مطهر نزدیک تر باشد افضل است. علامه مجلسی فرمود احوط اینست که تا یک میل یا ۷۰ ذراع انتخاب شود اگر بخواهد خاک آن را به نیت شفا بخورد. شرائط خاصی هم برای گرفتن خاک قبر ذکر شده از جمله غسل، نماز، دعا، و اندازه خاص (به اندازه یک عدس مثلا) در هر صورت خاک قبر حسین(ع) شفاء است برای هر دردی- و نیز موجب امنیت است هنگامی ترس از ظالم یا غیر آن - روایت شده که هنگام خروج از منزل مقداری از تربت حسین(ع) همراهت باشد و از خدا بخواه تا آن را موجب حفظ تو قرار دهد. سجده بر آن فضیلت دارد و نیز تسبیح درست کردن، خوردن خاک مطلقا حرام است مگر خاک قبر امام حسین علیه السلام به قصد شفا (اندازه یک عدس تقریبا بخورد) مهرهای منسوب به کربلا هم هر کدام از تربت حسینی(ع) ساخته شده باشد آثار ذکر شده در روایات را دارد. مهرهای کربلا که آلان در دسترس است معمولا از محیط اطراف حرم تهیه شده یا مخلوطی از تربت اصلی با خاک اطراف است ظاهرا و رعایت احترام لازم است و سجده بر آن فضیلت دارد و برای شفا هم می توان کمی از آن را به مریض داد در آب پاکی حل کنند و به نیت شفا و با عقیده درست به مریض بدهند مؤثر است. در روایات ذکر شده که نوع نگهداری تربت و کمی یقین به اثر بخشی آن، موجب نگرفتن اثر مطلوب از معالجه با تربت است. باید حرمت و احترام او حفظ شود در محل نظیف و پاکی نگه داری شود و وقتی او را برداشت ببوسد و روی چشم بگذارد بعدا تناول کند. در مورد فضیلت سجده بر تربت حسین(ع) روایتی از امام صادق(ع) نقل شده که سجده بر تربت حسین(ع) حجاب های هفتگانه را برطرف می کند یعنی سبب قبولی نماز و بالا رفتن آن به آسمان است. (بحارالانوار، ج ۸۵، ص ۱۵۳) دلیل این همه آثار که برای تربت مقدس حسینی(ع) ذکر شده واضح است. خاکی که خون حجت خدا و یاران و فرزندان ایشان بر آن ریخته شده و خاکی که پیکرهای غرق در خون فرزند پیامبر(ص) و اصحاب گرانقدرش بر آن افتاده و در او دفن شده اند این یک خاک معمولی نیست بلکه متبرک به خون شهداء و عطر شهادت است و لذا این قدر با ارزش است. هم چنان که کاغذی که به صورت قرآن کریم در آمده با کاغذهای معمولی تفاوت دارد و کاغذی است که حاوی وحی الهی است- و نیز چوب و فلزی که به صورت ضریح یک امام معصوم در آمده به احترام صاحب آن ضریح متبرک می شود و مردم آن را به عنوان تبرک لمس می کنند. در هر صورت اینها علاوه بر متبرک بودن، نمادی هستند برای حفظ اصول ارزشی اسلام که مردم با تبرک به اینها به یاد امام حسین(ع) و فداکار ایشان و راه و رسم و مراسم حسینی(ع) بیفتند و همواره ظلم ستیز باشند و در حفظ اسلام کوشا باشند و فرهنگ جهاد و شهادت ترویج شود. منابع: شیخ عباس قمی، سفینه البحار، نشر اسوه، ج ۱، ص ۴۵۵ تا ۴۵۷ و ج ۵، ص ۳۶۴ به بعد.