🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶
اينها، راجع به اسلام كارشناس و متفكر دارند كه مينشينند بررسي ميكنند و دربارهي ملتها و انديشهها و روحيات و مذاهب گوناگون، پروندههايي درست ميكنند و در مراكز تحقيقاتي و فرهنگي و جاسوسي و سياسي خود، تمام آن پروندههاي آرشيو شده را دو مرتبه مطرح ميكنند و كارهاي تحقيقاتي جديد انجام ميدهند. اين كه ميشنويم در اسرائيل، سميناري تحت عنوان "شناخت اسلام و تشيع در ايران" برگزار ميشود، به همين معنا و در همين جهت است. در بسياري از جاهاي دنيا، سمينارها و جلسات تحقيقاتييي توسط دنياي غرب و سرمايهداري و استكبار تشكيل ميشود و تزهاي گوناگوني براي بازنگري به اسلام مطرح ميگردد.
🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶
🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶
استكبار، همهي وجودش را انديشمندانه در جهت ادارهي مطلوب خودش به كار ميگيرد و كاملا با فكر حركت ميكند و جريانات جهاني را هدايت مينمايد تا محفوظ بماند; چون ميداند كه اگر فكر و پيشبيني و آيندهنگري نكرد و اگر آمار نداشت، ضربه خواهد خورد. عاليترين و ممتازترين دستگاههاي فكري، در اختيار استكبار است. اينها، از پانزده يا بيست سال پيش، براي مسايل بلند مدت سرمايهداري، فكر و طراحي ميكنند و نقشه ميريزند تا در آينده از آن جواب بگيرند.
🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷
🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔸🔶🔸🔶🔸
من، مقايسهيي بين انقلاب ايران و كودتاي عراق ميكنم تا شما ببينيد كه انقلاب اسلامي ايران، چه ضربهيي بر استعمار وارد كرد. وقتي كه در سال ۳۷ در عراق كودتا شد و "فيصل" را سرنگون كردند و "نوري سعيد" را به جاي او نشاندند، "ايدن" ـ نخست وزير انگليس ـ در خاطراتش نوشت: من در جزيرهيي مشغول تفريح آخر هفته بودم كه خبر كودتاي عراق به من رسيد و بزرگترين ضربه به مغز من وارد شد و ناگهان احساس كردم كه دنيا تكان خورده است. (تعبيرات دقيق او الان يادم نيست.) براي انگليس و دستگاه استعمار، آن قدر كودتاي عراق مهم بود كه حد نداشت. اين نگراني، در تمام نوشتهها و خاطراتي كه بعد از كودتا منتشر شد، منعكس شده بود و عظمت ضربه، خودش را نشان ميداد. اين كودتا، در كشوري انجام گرفت كه بعدها معلوم شد بعضي از دستگاههاي استعماري، در آن نقش داشتهاند و بعضي هم بعدا از آن استفاده كردهاند و در مشت خود گرفتهاند. حالا هم شما دنبالههاي آن كودتا را ميبينيد كه بعد از گذشت حدود سي سال، تحفههاي امروز عراق، دنبالهي همان كودتا ـ و به قول خودشان انقلاب(!) ـ هستند.
🔹🔷🔸🔶🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹
🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶
ملاحظه كنيد، يك كودتاي معمولي در يك كشور اتفاق افتاد و فقط به اين جهت كه عراق مستعمرهي انگليس بود و انگليس از قبل حاكميت بر عراق، از آن كشور استفاده ميكرد، اين قدر برايشان سنگين بود. حالا شما آن كودتا را با انقلاب اسلامي مقايسه كنيد; اصلا قابل مقايسه نيست. انقلاب اسلامي، ناگهان تمام موجوديت و نظام ارزشي دستگاه استعماري غرب و دنياي سرمايهداري را زير سؤال برد. يعني آيندهشان را كلا تهديد كرد و ابهامي به آيندهي آنها داد; چون اين انقلاب بر مبناي اسلام بود و نتيجتا هرجا مسلماني باشد، ممكن است اين انقلاب بالقوه در آنجا تحقق پيدا كند. بعد هم مرتب نمونههاي آن را از افغانستان گرفته تا اندونزي و مالزي و مصر و تونس و حتي در كشورهايي كه سيستمهاي به اصطلاح انقلابي دارند ـ مثل الجزاير يا ليبي ـ ديدند و مشاهده كردند كه همين اسلام در آن جاها سر بلند كرده است و هل من مبارز ميگويد و آينده را ترسيم ميكند.
🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶
🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶
اينها، احساس وحشت كردند و تمام دنياي سرمايهداري و استكباري دست بههمدادند، براي اين كه در مقابل اسلام بايستند. البته، دنياي سوسياليسم به گونهي ديگر مقابله ميكرد; منتها مثل غربيها ابزار لازم انديشمندي و آيندهنگري و توجه را در اختيار نداشت. اين، رشتهيي از تمدن صنعتي و مسألهي آمار و آرشيوها و آيندهها و حدسيات است كه شرقيها به همان نسبت كه در كار صنعتي عقبند، در اين قضيه هم از غربیها عقبند.
🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷
🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶
علاوه بر اين، آنها اشتراك منافعي نيز با اين انقلاب حس ميكردند; چون ميديدند غرب صدمه ميخورد. آنها، خيال ميكردند كه برايشان خوب است; ولي حالا ديگر همه چيز يك كاسه شده و بلوك غرب و شرق معنا ندارد و آرزوها و ايدهآلهاي ماركسيستي و سوسياليستي تمام شده است و چند كشور منزوي بختبرگشته ـ مثل آلباني و روماني و ... ـ باقي ماندهاند كه اينها هم چيزي بارشان نيست. ما روماني را از نزديك ديدهايم و ميدانيم كه آنجا چه خبر است. اصلا چيزي نيستند و واقعا نميشود گفت كه اينها هستند، پس دنياي سوسياليسم وجود دارد! امثال كوبا و كشورهاي ضعيف عقبمانده هم كه ديگر اصلا قابل ذكر نيستند. تنفس آنها هم با اجازهي روسها و اربابهاي شرقي بود.
🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶
🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶
امروز، همان تفكر ضد اسلام ناب، يا اگر بخواهيم دقيقتر بگوييم، ضد مذهب ناب ـ كه دايرهاش از انقلاب وسيعتر است ـ به كليت اسلام و به يك معنا به هر مذهبي كه احساس ميكنند در آن اصالتي وجود دارد، متوجه است. امروز، كاردينالهاي مسيحي امريكاي لاتين، به همان اندازه مغضوبند كه علماي انقلابي مصر يا تونس مورد غضب واقع شدهاند. الان تمام دنيا متوجه اين است; منتها همه ميدانند و متوجهند كه ايران، كانون اصلي است.
🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶
🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶
در حال حاضر، يك جبههبندي عظيم فرهنگي كه با سياست و صنعت و پول و انواع و اقسام پشتوانهها همراه است، مثل سيلي راه افتاده تا با ما بجنگد. جنگ هم جنگ نظامي نيست. بسيج عمومي هم در آنجا هيچ تأثيري ندارد. آثارش هم بهگونهيي است كه تا به خود بياييم، گرفتار شدهايم. مثل يك بمب شيميايي نامحسوس و بدون سروصدا عمل ميكند. فرض كنيد در محوطهيي يك بمب شيميايي بيفتد كه احدي نفهمد كه اين بمب در آنجا افتاد; ولي پس از هفت، هشت ساعت ببينند صورتها و دستهاي همه تاول زده است.
🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷
🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶
الان در مدرسهها و داخل خيابانها و جبههها و حوزههاي علميه و دانشگاههاي ما، ناگهان نشانههاي اين تهاجم تبليغي و فرهنگي را خواهيد ديد. الان مقداري هم آن را ميبينيد و بعدا هم بيشتر خواهد شد. يك كتاب چاپ ميشود، يك فيلم توليد ميشود و به صورت ويدئو داخل كشور ميآيد و زمينهي چنين تهاجمي را فراهم ميكند. ديشب يكي از آقايان ميگفت: وسايل كوچكي اختراع شده كه در آن، بيست فيلم ويدئويي به صورت ميكروفيلم ضبط ميشود و هر فردي ميتواند آن را لاي دكمهاش مخفي كند و به داخل كشور بياورد و بين جوانها توزيع كند!
🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶
966.4K
🔹 الف، آسیبهای #نظری سیاست ورزی جریان انقلاب
1. ضعف در مبانی دینی
2.نداشتن تحلیل مستقل
3.دوری از اخلاق سیاست
4.عدم توانایی انتقال مفاهیم به سایر اقشار
5.تهدیدمحوری
6.ترس از آزاداندیشی
7.برخورد سطحی با مسائل
8.بی اطلاعی از نظرات رهبری
#آسیب_شناسی_انقلابیون
جلسه قبل سعی کردیم آسیبهای جریان انقلاب رو در عرصه نظر توضیح بدیم
البته ما فقط موارد اصلی رو گفتیم قطعا موارد بیشتری میشه درآورد
امروز آسیب ها در عرصه عمل رو ارایه میکنیم
بسم الله الرحمن الرحیم
عرض سلام خدمت دوستان بزرگوار
موضوع بحث امروز ما، #اصول_تعامل_رهبری_با_دولتها هس
یعنی رهبر انقلاب طی سی سال اخیر به چه شکل با دولتها برخورد و تعامل داشته.
انشاءالله که مفید واقع بشه.
من بحث رو ارائه میکنم بعد در خدمت سوالات دوستان خواهیم بود.
هدایت شده از مسعود فدک
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام خدمت دوستان عزیز و مدیریت محترم گروه
هدایت شده از مسعود فدک
💎قبل از شروع بحث، عرض میکنم که در این جلسه،
در مورد درستی و یا نادرستی #وهابیت صحبتی نمیکنیم و بنده فقط از نظر #تاریخچه و مباحث #جریان_شناسی به موضوع نگاه میکنیم.