eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.7هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
متنی مشابه وقتی خدا میفرماید در دین من هیج اجباری نیست چرا یک عده را به خاطر روزه خواری مجازات میکنند وباید به زور روزه نگه داشت ایا این موضوع با اصل کلام خدا در تضاد نیست 👇⬇️ ✅🍃 اگر کسی از روی عمد روزه نگیرد، گناه کبیره کرده، اما تعزیزی ندارد. تعزیر برای کسی است که در ملأ عام روزه خواری می کند. چنین شخصی علاوه بر آن که روزه نمی گیرد، با رفتارش حرمت دین خدا را می شکند و به احکام الهی دهن کجی می کند. این تعزیر، در رابطه با هر کسی نیست. در رابطه با کسی است که اولا: مسلمان باشد و ثانیا: عذر شرعی نداشته باشد؛ 👈بنابراین، اگر کسی در دین اسلام نباشد، طبیعتا تکلیفی هم در قبال ماه رمضان ندارد و توبیخ هم نمی شود. همچنین اگر کسی مسافر باشد و یا این که بیمار و سالخورده باشد، به خاطر روزه خواری در ملأ عام تعزیر نمی شود. (هر چند که رفتارش خلاف اخلاق است و باید احترام احکام الهی و احترام سایر روزه دارها را رعایت کند.) 🔹موضوع بعدی، آیۀ «لا اکراه فی الدین» است. برخی از مردم، افراد تفسیر درستی از این ایه نمی دانند و به جای مراجع هبه تفاسیر، آن را به صورت ذوقی و سلیقه ای تفسیر می کنند. توجه داشته باشیم که قرآن کریم، مجموعه ای واحد است که در تفسیر آیات آن باید مجموع قرآن را مد نظر قرار داد. 🔸 اگر تفسیر آیۀ شریفه، به معنای آن باشد که در دین هیچ اجباری نیست و هر کسی اجازه داشته باشد هر کاری دوست داشت انجام دهد، پس چرا قرآن کریم دستور می دهد که (مثلا) به زنا کار حد شرعی بزنید؟! چرا خدای متعال به گناه کاران وعدۀ عذاب می دهد و چرا خدای متعال دستور می دهد که از دستورات او و پیامبر اطاعت کنیم؟! 🔻وَ ما کانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَةٍ إِذا قَضَى اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْراً أَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَ مَنْ یَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً مُبیناً؛ هیچ مرد و زن با ایمانى حق ندارد هنگامى که خدا و پیامبرش امرى را لازم بدانند، اختیارى (در برابر فرمان خدا) داشته باشد و هر کس نافرمانى خدا و رسولش را کند، به گمراهى آشکارى گرفتار شده است (سورۀ احزاب، آیۀ۳۶) ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
🔴 سوال: مگه قرآن نگفته، هیچ اجباری در دین وجود نداره؟ پس چرا حجاب اجباریه؟ نماز اجباریه؟ روزه اجباریه و... ✅ پاسخ: آیه لا اکراه فی الدین، مربوط به «پذیرش اصل دین» است. نه «اختیاری بودن احکام دین». 🔹معنی با جمله بعدش: قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ (راه هدایت از ضلالت روشن است) واضحتر میشه که به معنای «آزادی عقیده» است. یعنی کسی را نمیشه به زور مسلمان و موحد کرد. بلکه پذیرش اسلام و خداپرستی، باید آزادانه باشه، نه به اجبار. چون ایمان، امری اعتقادی و قلبی است. 🔸این آیه که بخشی از آیه الکرسی است، در ادامه میفرماید: مومنان از ظلمت به نور میرن و کفار از نور به ظمت میرن و عذاب جاویدان. پس همه آزادند مسلمان شوند یا کافر. ولی وقتی مسلمان شدن دیگه نمیتونن نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ باشن. باید همه دستورات دین را انجام بدن 🔹اگر قرار بود هر کس هر طور دلش بخواد رفتار کنه، دیگه چه لزومی به کتاب و احکام و بهشت و جهنم بود؟! دیگه وضع دین بیهوده و عبث بود..
سلام و احترام البته با متنی عبرت آموز که شاید سوال شما هم در آن مستتر باشد .👇⬇️
⛔️ 🌿حکایت یک مرد گرسنه 🔸گویند مردی از فرط گرسنگی ،مشرف به مرگ گردید،شیطان برای او غذایی آورد،و حاضر شد به شرط اینکه مرد دین و ایمانش را به شیطان بفروشد غذا را به او بدهد،مرد شرطش را پذیرفت و غذا را گرفت. اما پس از آن که یک دل سیر از غذا خورد،از دادن دین و ایمان خودش به شیطان حاشا کرد،گفت: آنچه در موقع گرسنگی فروختی توهمی بیش نیست 🔸چون آدم گرسنه دین و ایمان ندارد !سوال من اینست⬇️ ،انانکه به اسم دین به مردم گرسنگی می‌دهندآیا نمیدانند آنانکه که گرسنه هستند دین و ایمان ندارند⁉️ 👇⬇️ ✅🌴از قدیم و ندیم گفته اند شکم گرسنه دین ندارد! اما ظاهرا بعضی وقتها باید برای دین داشتن شکم را گرسنه نگه داشت. 🔺« شکم گرسنه ایمان ندارد.»   ضرب المثلی است که همه ی ما شنیده ایم و کما بیش میدانیم که با واقعیتهای وجودی ما و جامعه تناسب دارد. زیرا مسلم است وقتی شکم گرسنه باشد ذهن را درگیر تلاش برای رفع نیازهای خود خواهد کرد و دیگر وقت و حوصله ای برای تفکر در معرفت و حقیقت نخواهد داشت. 🔻علاوه بر این خود دین نیز انگشت تایید بر این مساله می گذارد و آن را از مقربان و نزدیکان کفر معرفی میکند.  🔺اما ظاهرا این تمام موضع دین در برابر گرسنگی نیست چه اینکه دین آموزه ای به نام روزه را ترویج و تبلیغ می کند که اساس آن بر محور گرسنگی می چرخد. بنابراین باید از نظر دین دو نوع گرسنگی داشته باشیم :⬇️ 🔹1 – اجباری : که فقر و نداری و نبود چیزی که بتواند گرسنگی را رفع کند ، ناشی می شود. دین این نوع از گرسنگی را مانع کمال خواهی انسان می داند. 🔹2 – اختیاری : که برخاسته از اراده و انتخاب دین و متدین ، و در جهت تزکیه و تربیت نفس و تسلط انسان بر آن صورت میگیرد. تا انسان با پاک کردن روح خود از آلایش های نفسانی و حیوانی ، و  توجه و تقویت قابلیتهای انسانی خود به کسب و درک معرفت و حقیقت دست یابد.👈 در واقع متدین⬅️ با روزه و خودداری از پر کردن شکم خود ، کمی از توجه خود به کالبد تن می کاهد 🔸 و در مقابل توجه و تمرکز بیشتری به جان و روح خود مبذول می کند، که صرف همین توجه و تمرکز میتواند باعث انس روح و روان متدین با مفاهیم معرفت و حقیقت می گردد. البته تفاوت این دو نوع گرسنگی فقط در همین جنبه ی فردی خلاصه نمی شود بلکه برای این آموزه مقدس میتوان یک کارکرد مهم اجتماعی نیز در نظر گرفت، زیرا می تواند روح همدردی اجتماعی را درون متدین و جامعه ی دینی احیا کند. 🔰نتیجه گیری:⬇️⬇️ 🔹👈دین گرسنگی نوع اول (جبری) را مذموم می داند زیرا می تواند مانعی برای کمال نوع انسانی باشد، ولی به گرسنگی نوع دوم (ارادی و انتخابی) توصیه می کند چه اینکه نوع دوم در دو حوزه ی فردی و اجتماعی به آثار مثبتی اختصاص می یابد. پی نوشت : 1– دوستی داشتم که هر موقع این ضرب المثل را بهش میگفتم فورا میگفت : حالا از کجا معلوم شکم سیر دین داشته باشه؟؟؟ شاید این سخن 👆 بی ارتباط به بحث باشد ولی نکته حائز اهمیتی است❗️ 2- قال رسول الله صلی الله علیه و آله: كَادَ الْفَقْرُ أَنْ یَكُونَ كُفْرا ، كافی، ج 2، ص 307. پیامبر صلی الله علیه و آله: فقر نزدیک است که به کفر منتهی شود. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
سلام و احترام. ❌️ حبس؟ محبوس نمودن افراد برای روزه داشتن، در کدامیک از ادیان الهی آمده است. ♦️نخستین شرط قبولی روزه نیت است. یعنی شخص مسلمان باید اراده به اقدامِ این واجب کند. ❌️احدی را برای انجام واجبات الهی حبس نکرده اند و نمیکنند چون آبرو و شخصیت مسلمان حرمت بالاتر از کعبه دارد. ❌️اصل این امر (حبس نمودن) برای روزه گرفتن برای حبس کننده گناه و روزه اش نیز قبول نیست. ♦️لطفا احکام دین را با امر شریعت اسلام بپا دارید. الاقل...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
ممنون بزرگوار سوال یکی از همکاران بود که اصولاً به فرض اعمال چنین رفتاری برای فرد محبوس روزه ی چنین فردی ثواب یا فضیلتی برای فرد محبوس داره ؟
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام مجدد. خیر. هم از جهات عقلی و هم نقلی و هم فقهی، این امر بشدت مذموم است و هیچ خیری برای محبوس کننده جز گناه نخواهد داشت. برای انجام واجبات در امور تربیتی که از جمله آن روزه هست، زمینه سازی تقدم بر هر امر دیگری است.. اما حبس در هیچ کجا نیامده. ممکن است برای محبوس بدلیل ظلمی که به او روا شده اجری باشد ولاغیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با توجه ب بیانات قرآنی هر مردی به چهار زن نیاز داره(میتونه کسی به جز همسر خودش باشه مث خواهر مادر ) و ازدواج با بیشتر از 4 زن در اسلام جایز نیست.. خب سوال پیش میاد چرا پیامبر همسرانی قریب به 100 رو دارا بودن و اینکه اگر میخواستن ک در واقع صلح بین قبیله ها صورت بگیره کوروش با یک زن بر حدود نصف آسیا حکومت کرد دلیل و منطق درستی از بحث رو نیازمندیم.. لطف پاسخ رو در پی وی بنده هم ارسال کنید متشکرم
⛔️ شبهه ⛔️ همواره یک شبهه رایج و کهنه توسط اسلام ستیزان مطرح میشود که چرا پیامبر اسلام(ص) چندین همسر داشته؟ و آیا ازدواج های پیامبر برای هوسرانی بوده؟ (معاذالله) 👇⬇️ ✅🌴 درباره تعدادزنان پيامبربرخي به مبالغه سخن گفته اند.پیامبر(ص) درطول حیاتشان با 13 زن خطبه عقدخواند، ازاین تعدادبا دوتن به برگزاری خطبه عقدبسنده کردو بدون عروسی و زندگی مشترک ازهم جداشدند. اما 11 تن را به خانه بردو با آنان زندگی کرد: خدیجه،سوده، عایشه، زینب ام المساکین، حفصه،ام سلمه، زینب بنت جحش، جویریه، ام حبیبه، میمونه، صفیه؛ که هنگام رحلت ایشان، 9 تن آنها زنده بودند. (ضمنا حکم محدود کردن ازدواج دائم به 4 همسر پس از ازدواجهای پیامبر بوده (تا قبل از سال 9 هجری)) ✔️ ثالثا:ازدواج های پیامبر (ص) برای ارضاء غرایزنفسانی نبوده، به دلایل زیر:👇 1 – ازدواج پیامبر(ص) در 25 سالگی با بیوه ای که 15 سال ازاو بزرگتربوده و 25 سال زندگی با اوبدون اختیارهمسری دیگر . ایشان تا حدود ۵۵ سالگی تنهایک همسر داشتند.👌 "جان ديون پورت" مي گويد: "آيا ممکن است مردي که به شهرت توجهي بسيار دارد، در چنان کشوري که تعدد زوجات عمل عادي محسوب مي شد،در چنان کشوري که تعدد زوجات عمل عادي محسوب مي شد،براي مدت 25 سال به يک زن قانع باشد، آن هم 15 سال از او بزرگ تر؟! (جعفر سبحانی ، فرازهایی از تاریخ اسلام) 2 – بنابر شواهد تاریخی پيامبر(ص) از ناحيه افراد و قبائل مختلف تحت فشار بود كه از آنها همسر بگيرد، و هر يك از قبائل مسلمان افتخار مى كردند كه زنى از آنها به همسرى پيامبر (ص) در آيد، حتى بعضى از زنان بدون هيچگونه مهريه، حاضر بودند خود را به عنوان (هبه ) در اختيار آن حضرت بگذارند و بى هيچ قيد و شرط با او ازدواج كنند. (از جمله عایشه و حفصه که توسط پدرانشان ابوبکر و عمر، به پیامبر پیشنهاد شدند) به همین دلیل، قرآن، بعد از گرفتن 9 زن، ازدواج دیگر را بر پیامبر ممنوع کرد. (آیه 52 سوره احزاب) بنابراین آزادى پیامبر در ازدواج، متوقف مى‌شود، تا مردم بدانند که ازدواج پیامبر(ص) تنها برای پاسخ به غریزه انسانی و دفع شهوت نبوده، بلکه هدف والاتری در آن وجود داشته است. 3- همه همسران پیامبر بجزعایشه بیوه بودند.چرا پیامبربعد از او با زنان بیوه و مسنی که از زیبایی بهره نداشتندازدواج کرد؟! 4- زندگی زاهدانه و به دور از تجملات پیامبر(ص) با هوسرانی و انگیزه ارضاء غرایز نفسانی منافات دارد. 5- دو تن ازهمسران پیامبر( ص) کنیزبودند (جویریه و صفیه) که پیامبر(ص) می توانست بدون ازدواج ازآنها لذت ببرداما پیامبرابتدا آنها را آزاد کرد،سپس آنها بااختیار خودبا پیامبر(ص) ازدواج کردند.👌 5- پیامبر(ص) با قبایلی وصلت می کردکه برای تحکیم روابط سیاسی به اتحادبا آنهانیاز داشت.مانند ام حبیبه دخترابوسفیان ازبنی امیه،ام سلمه از بنی مخزوم، سوده از بنی اسد، به همین دلیل با هیچ دختری از انصار ازدواج نکرد زیرا از ناحیه آنان خطری احساس نمی کرد.😊 دقیقابه همین دلیل،پس ازازدواج رسول خدا(ص) با جويريه و صفيه هیچ‌گونه تحركى را از سوى بنى نضير و بنى مصطلق (دو قبیله یهودی مدینه) در برابر آن حضرت مشاهده نمی‌کنیم. 6 – دربحبوحه جنگهای سخت ( احد) ازدواج های متعددداشت ولی بعدازفتح مکه (پایان بحران های سیاسی) ازدواجی انجام نداد. بنابراین همگی ازدواجهابنا به مصالح سیاسی و اعتقادی بوده: 🔺تحکیم روابط باقبایل بزرگ عرب، 🔺تغییرفرهنگهای غلط زمانه مثل منع ازدواج باهمسر پسرخوانده، 🔺 تکریم یک بانوی محترم و.. ✔️ رابعا: تحلیل ازدواجهای پیامبربدون توجه به فرهنگ ازدواج درجزیره العرب درآن عصر وحتی عصرکنونی اشتباهی بزرگ است. درآن جامعه: 1 –چندهمسری امری معمول وپسندیده بود. (هنوز هم هست) 👉 2 – محدودیت سنی برای ازدواج وجود نداشت. 3 – مجردماندن زنان بیوه امری ناپسند و زشت تلقی می شد.👉 4- محدودیت درتعداد همسر وجود نداشت.و اسلام آنرامحدود کرد. 5 – دروضعیت ناگواراقتصادی حاکم برآن جامعه وتمرکز ثرون دردست قدرتمندان،همسرگزینی وسیله ای برای کمک به خانواده دختر بود.به همين جهت بودکه مشرکان قريش، درمسير مبارزه اقتصادي به پيامبر(ص) شوهران دختران آن حضرت راتشويق مي کردندکه دختران پيامبر را طلاق دهند و آنان را به خانه پيامبر بفرستدتابه اين وسيله،مشکل اقتصادي پيامبر بيش تر بشود. 6 –جنگهای قبیلگی با ارتباطات فامیلی حذف میشد. لذا با ازدواج،درگیری ها ازبین می رفت و مودت ایجاد می شد. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
✅🌴 نکته اول، در این بخش، هدف ما بررسی علت و هدف ازدواج های پیامبر گرامی اسلام نیست بلکه پاسخ به تحریف تاریخی این موضوع است. ✅ نکته دوم 🔹 پیامبر(ص) تا سن پنجاه یا پنجاه و سه سالگی غیر از «خدیجه»، همسر دیگری برنگزید. پس نمیتوان به ایشان تهمت زد زیرا که اگر این بود باید در سنین جوانی و قبل از پیامبر شدن به این امر می پرداختند. اکثر زنان پیامبر (ص) پیش از آن که با پیامبر (ص) ازدواج کنند، ازدواج کرده بودند. پیامبر(ص) با هیچ یک از زنان قبایل انصار ازدواج نکرد. 🔸همه ی زنان آن حضرت پیش از آن که آیه ی مربوط به حرمت بیش از چهار زن، در اواخر سال هشتم هجری در مدینه نازل شودبه عقد ایشان درآمده بودند. طبقات، ج 8، ص 132 ؛ الاعلام زرکلی، ج 7، ص 342. ✅نکته سوم 🔹درباره ی تعداد زنان پیامبر(ص) برخی به سخن گفته اند؛ حاکم در کتاب مستدرک آن را به هیجده نفر رسانیده است، اما صاحب کتاب امتاع الاسماع تعداد آنان را پانزده نفر بر شمرده است. پیامبر(ص) از بین این پانزده نفر، با چهار نفر، به عقد ازدواج اکتفا نمود (و با آنان همبستر نشد). 🔸بن اسحاق همسران آن حضرت را سیزده نفر برشمرده که با دو نفر تنها به برگزاری عقد اکتفا نمود و دو نفر از آنان در هنگام حیات آن حضرت از دنیا رفتند و در هنگام رحلت آن بزرگوار، نه زن به نام های «عایشه»، «حفصه»، «ام حبیبه»، «ام سلمه»، «سوده»، «زینب دختر جحش»، «میمونه»، «صفیه» و «جویریه» در خانه آن حضرت بودند. امتاع الاسماع، ج 6، ص92. منبع : سیرت رسول خدا (ص) ، ترجمه ی سیره ی ابن اسحاق، رفیع الدین اسحاق بن محمد همدانی، ص 549. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا مکاتب و اعتقادهای متفاوتی میان انسانها برقرار هست ؟
سلام و احترام. ♦️بروز و ظهور مکاتب و نحله ها، نشان از سه علت اصلی دارند. 1️⃣ از هم گسیختگی جبهه ی مسلمانان. وقتی در افکار و اعتقاد یکپارچگی نباشد، دشمن از همین روزنه ها بهره میبرد و مکتب جدیدی را با زبان همان دین وارد عقاید مردم مینماید. 2️⃣عدم مطالعه. عامه ی مردم تصورشان بر این است که باید احکام و آداب پیرامون دین را مانند دارو، بطور منظم به ایشان تزریق نمود و غافل از اینکه لازمه اش قبول هر احکامی با عقل سلیم است و عقل برای شکوفایی نیاز به تحقیق و مطالعه دارد. بعنوان مثال سابق بر این برای بازاریان یک دوره مکاسب تدریس میشد و حلال و حرام و مصادیق آن آگاهسازی و کاسب نیز خود را مکلف به مطالعه مینمود تا از آن احکام باز نماند اما فی الحال اینگونه نیست و نتیجه اش همان بهم ریختگی بازار...و زمانی هم همان بازاری به نام اسلام مکتبی را به ذهنش میدهند که میشود یکی از مکاتب انحرافی. 3️⃣تحصیلات علوم بشری وقتی با تعالیم دین نباشد، اقشار تحصیل کرده، دانش دارند اما دین خیر. فلذا دشمن برای این گروه هم به تناسب علمشان مکتبی معین میکند اما از مکاتب انحرافی‌. نتیجه...⬇️ ⬅️ و من اعرض عن ذکری...فان له معیشتاً ضنکا. وقتی بشر از خالق فاصله بگیرد، به هر مکتب نامربوط و مطرودی ممکن است روی آورد. تنها راه تک جبهه شدن، همبستگی مسلمانان و اطاعت از ولایت است. الاقل‌...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
هدایت شده از چشم من و امر ولی
به دلایل مختلفی مکاتب و اعتقادات متفاوت بوجود آمده از جمله: 1⃣ گاهی اعتقادات مختلف بخاطر ادیان مختلف بوده مثلآ بعد از دین یهودیت دین مسیحیت آمده و یک عده که یهودی بودند بر یهودیت خود باقی ماندند و حاضر نشدند دین مسیحیت را بپذیرند یا بعد از مسیحیت دین اسلام که کاملترین دینها بوده آمده و عده ای از مسیحیان تعصب به خرج دادند و حاضر نشدند دین اسلام را بپذیرند و بر مسیحیت خود باقی ماندند لذا این یکی از دلایلی شد که اعتقادات مختلف بوجود آمد حال اینکه اگر با آمدن اسلام هیچ کس تعصب به خرج نمی داد و همه دین اسلام را که کاملترین دینهاست می پذیرفتند یک دین و اعتقاد که اسلام باشد وجود داشت 2⃣ یکسری از اعتقادات و ادیان هم بشری است که بخاطر هوسها آن را بعضی انسانهای منحرف بوجود آوردند و عده ای از انسانها بدون فکر و به تبعیت از هوسهای خود آن را پذیرفتند از جمله دین بودا و آیین هندوها یا مثلا فرقه واقفیه که شخصی که نماینده امام بود و چون وکیل امام بود پولهایی را به عنوان سهم امام به او داده بودند او بخاطر اینکه این پولها را بردارد و به امام ندهد بخاطر این هوس خودش فرقه وافقیه را بنا کرد و امام بعدی را دیگر قبول نداشت و به امام قبلی توقف کرد که بهانه ای باشد که پولها را بتواند تصرف کند و به امام بعدی نرساند 3⃣ یکسری اعتقادات هم بخاطر تقابل و مخالفت با ادیان الهی بوده مثل مارکسستها که اعتقادشان بخاطر تقابل با دین بوده http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میگن ایشون بسیجی بوده مداح هستن ب نام مصطفی عبدی قبلا رئیس ستاد نماز جمعه شاندیز بوده ⁉️
سلام و احترام 👇⬇️ چند خط یک سطل ماست و این همه ظرفیت! 🔸کسی گوسفندی کشته بود و علاوه بر گوشت و پوست و کله پاچه‌ش، از فضولاتش هم برای کود دادن به باغچه‌ش استفاده کرده بود و داشت به این فکر می‌کرد که این گوسفند دیگه چی داره که ازش استفاده کنه‼️ کله بریده گوسفنده به صدا درآمد و گفت: «چند تا "بع بع" می‌کنم اونو بزار آهنگ موبایلت!» 🔹حتما کلیپ ماست پاشی را همه‌ی شما دیدید. کاری که پیش از همه توسط اقشار مذهبی تقبیح شد. (بماند که برانداز اگه آمر به معروف را چاقو چاقو هم بکنه اسمش میشه خرابکاری شرافتمندانه!) اما مگه دشمن از این کِیس عالی دست بر می‌دارد⁉️ از همه‌ی ظرفیتش برای دشمنی استفاده می‌کند. 🔸اول گفتند: «ماست پاش اسید پاش می‌شود» بعد گفتند: «وقتی از ماست استفاده صلح آمیز نمی‌کنید چطور مطمئن باشیم از انرژی هسته‌ای استفاده صلح آمیز می‌کنید؟» 🔻👈اما چیزی دیدم از همه عجیب‌تر❗️ یه استوری که با درج عکسی از یک مداح نوشته بود: «فردی که ماست ریخته بود شناسایی شد؛ مداحی که قبلاً مسئول ستاد نماز جمعه بوده است!!!» آنچه در همه‌ی این موارد مشترک است، ⬇️⬇️ استفاده از برای (یا اهریمن سازی) می‌باشد. 🔸با توجه به اینکه اقدام به ریختن ماست بر سر دیگری (به هر انگیزه که باشد) عمل منفوری است، ارتباط دادن آن به هیأت و عزاداری و نماز جمعه و انرژی هسته‌ای و... موجب می‌شود تا قبح عمل، به این مقوله ها نیز سرایت کند و آنها نیز منفور گردند. (تکنیک تداعی) 🔹البته این پایان کار نیست! منفور کردن یک فرد یا نهاد یا هر مقوله دیگری، در حقیقت مشروعیت بخشیدن به هرگونه اقدام خشونت‌بار بر علیه آن مقوله است. 🔻برای نمونه باید بدانید پس از بمباران اتمی ژاپن توسط آمریکا که به نابودی صدهزار ژاپنی از جمله زن و کودک بیگناه و محیط زیست آنها انجامید، بیش از ۹۵ درصد آمریکاییان از آن حمایت کردند!! چرا⁉️ چون قبلاً رسانه‌های آمریکایی وظیفه خود را در جهت اهریمن سازی ژاپن به خوبی انجام داده بودند❗️ حجت الاسلام ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام. ببخشید اگر هیچ اجباری در دین نیست پس چرا قوم های مختلف به دلیل ایمان نیاوردن عذاب میشدند؟ چرا پیامبر پس از ورود و فتح مکه مشرکان را از مکه بیرون کرد؟
باسلام و احترام 👇👇👇 ✳️در واقع آزادی در انتخاب یک حقیقت است و تفاوت در نتیجه و تفاوت در برخورد در انتخاب های گوناگون امری دیگر است. 👈 به تعبیر دیگر، اختیاری بودن ایمان و کفر در انتخاب، به معنای مساوی بودن نتیجه آن نیست! به این معنا که اگر در انتخاب راهی که در مسیر شما قرار گرفته اکراه و اجباری نباشد... ✳️ مطابق با آیه شریفه "إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً" 👈انسان ها بعد از نمایاندن راه هدایت از طرف خدای متعال یا راه شکر را بر می گزینند، یا به طرف کفر و ناسپاسی می روند. 🔺انتخاب راه هدایت یا ضلالت کاملا اختیاری است و هیچ اجباری در آن نیست، 👈 اما وقتی که یکی از این راه ها را انتخاب کرد به طور حتم نتیجه آن را هم در این دنیا و هم در سرای باقی خواهد دید و معلوم است که هر کدام از نتایج کاملا با هم متفاوت است و مقصد یکی سعادت و دیگری شقاوت است... ✳️برخورد پيامبر (ص) با مشركان، بعد از فتح مكه https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&mid=243586&typeinfo=25&catid=22867 ✍️سرو ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
سلام و احترام. با رخصت از استاد محترم و پاسخگو؛ 🔷️ در تفسیر و شرح آیه لا اکراه فی الدین‌، مطالب بسیار از سوی مفسران و متکلمان گفته شد که به اجمالِ آن اشاره میشود.⬇️ ⬅️اقوامی که در طول تاریخ بشریت عذاب شده اند، علت آن خرافه پرستی، بت پرستی، شرک و الحاد بود که تمام ادیان و دین اسلام با این بشدت مخالف و لذا یا با آنان مبارزه شد و یا مورد عذاب واقع شدند. ♦️از آنجایی که دین علمی هست که با عمل انسان جلوه گر میشود لذا هیچ تحمیل و جبری برای پذیرش آن نیست البته باید به ادامه ی آیه هم توجه نمود /قد تبین الرشد من الغی .../ زمانی که راه درست و راه انحراف و (غی) برای بشر تبیین شد. ♦️جنگ های رسول خدا صل الله علیه و آله و سلم برای پذیرش اجباری دین اسلام نبود بلکه فقط برای مقابله با انحراف فکری بشر در بت پرستی و شرک بود که لزوما باید بساط آن برچیده می شد. ♦️تمام پیامبران جز به تبلیغ دین و آئین حق، اقدامی ننموده اند و در قرآن کریم هم بر رسول خدا تبلیغ دین امر شده است. اما اگر جریانهای غیر دین مانند همان خرافه پرستی و‌.‌..پدیدار گردند و یا در مقابل عقیده ی دین ایستادگی و قصد بر انحراف مسلمانان کنند، وظیفه ی مسلمین با هدایت امام جامعه، مبارزه با آن است. در واقع هر تفکر غیر توحیدی مطرود است. الاقل...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«شما حوزویان قدرت پرست کردید!» وقتی به تصمیم شهرداری قم در بستن پارکها و تفرجگاههای آن شهر!، تا حدود دو ساعت قبل از مغرب برخوردم و دیدم رسماً اعلام شده: «برای ۱۳ فروردین، بوستان‌های شهر مقدس (!!!) قم فقط از ساعت ۱۶ عصر تا چهار بامداد روز بعد پذیرای همشهریان گرامی است و با حضور همشهریان عزیز پویش بزرگ فرهنگی و تفریحی "افطار در طبیعت" برگزار خواهد شد.» این تصمیم و نگاه جبری واتیکان ایران! مصمّم کرد تا علیرغم اینکه روزه بودم و ممکن بود دودِ کباب و سُفره های باز، کمی اذیتم کند! در وقت ناهار، با دیدِ خریداری از برخی بوستان‌های اصفهان دیداری داشته و به انبوه مردمی که بصورت خانوادگی به دلِ طبیعت زده بودند نگاهی بیندازم تا ببینم وضعیت رمضان در سفره ها و گعده های تفریحی مردم چگونه است؟ یادم می‌آید در قبل از انقلاب که در سن دانش آموزی بودم وضعیت رمضان و مساجد و هیأت های مذهبی و نیمه شعبان و محرّم و روضه های خانگی و امثالهم رونق خاصی داشت و ما بچه های دانش آموز نیز غالباً، هم در هَیآت مذهبی و جلسات هفتگی قرآن و هم در سایر برنامه های دینی و اجتماعی فعال بودیم و حُرمت مناسبت هایی چون رمضان بقدری زیاد بود که اگر کسی هم به هر دلیل روزه نمیگرفت ولی تقیّد به حرمت نهادن و اختفاء در خوردن یا حتی سیگار کشیدن داشتند و شرایط مان کاملاً رمضانی بود ولی بازدید میدانی دیروز که باتفاق یکی از دوستان جانباز و متدینم انجام شد آه از نهادم بلند کرد و بخود گفتم با این مردم و فرهنگ و اعتقادتشان چه کردند؟ اینها که مدعی اصلاح دنیا و آخرت مردم بودند و در سرود رسمی نظام نیز گنجاندند؛ «شد جمهوری اسلامی بپا که هم دین دهد، هم دنیا به ما»! قاطعانه میشود گفت خانواده ای نبود که بساط ناهارش فراهم نباشد و اگر هم افرادی مشغول ناهار نبودند براحتی مشغول خوردن آجیل و تنقلات و سیگار کشیدن و افطار بوقت «عمل فقیهانهٔ» حاکمانی بودند که در تربیت مردم به سبک و سیاق جمهوری اسلامی بگونه ای پیش رفتند که «النّاس علیٰ دین ملوکهم» تحقق یافته و همان شود که آنان اند! بله، این مردم، اصلاً بی دین و لجباز نبودند و حرمت ها بقدری حفظ میشد که افراد لاقید و عرق خور هم حرمت رمضان و محرم و امثالهم را بتمامه حفظ میکردند [نه مثل الآن که در هر محرّم، فقط صدها کشته و مسموم بستری از مشروبات الکلی تقلبی داشته باشیم] ولی عملکرد فاجعه بار و ریائی و پر از مفسده و تظاهر منافقانه به دین، کار را بجایی رسانده که علناً نه تنها حرمتی برای دین و مناسبت‌ها و ارزشهای دینی باقی نمانده که رسماً میگویند اگر دین این است که در این سالها بنمایش درآمده و همه را به اسارت گرفته، نه تنها حرمتی ندارد که مبارزهٔ با آن و تظاهر به این تنفر دینی عین عبادت است! بله شما روحانیون دنیا پرست و قدرت طلب موجب شدید و حتی توجه ندارید که اگر قرار است با شهر و استانی چون قم نیز معامله واتیکان نموده و مثلاً شهرداری را وادار به چنین تصمیمی کنید که بگوید مراکز تفریحی و تفرجگاهی مردم تا نزدیک غروب بسته است و میخواهیم بر خلاف حقیقت جاری در جامعه! جشن حکومتی تظاهر به دینداری راه انداخته و  در تراز کّنه ذات این نظام رفتار کنیم حداقل این را بفهمید که «واتیکان رم» متشکل از اصحاب کلیسا و متولیان مسیحیت است، نه مثل قم که شما خود را به مردم بومی اش نیز تحمیل کرده و در چنین تصمیمات ریائی نابخردانه ای نه تنها انبوه مسافران عبوری را نادیده میگیرید که جمعیت همگن بومی قم که مثل سایر هموطنان، حالشان از شما و انبوه دروغ ها و پلشتی های تان بهم میخورد را نیز نادیده می انگارید ایکاش بخود می‌آمدید و حداقل می فهمیدید که در این سالها چه بر سر اسلام و فرهنگ و اعتقادات مردم آوردید شما هدفی جز ظاهر سازی و دروغ ندارید و دستاوردی جز تهی کردن جامعه از دین، و اخلاق و انسانیت نداشته اید و همان نفاقی را تشدید کردید که در شعر آن شاعر هم آمده که: «در کشور من ارزش انسان به نقاب است»     بله دیروز راههای ورودی به مراکز تفریحی و پارکینگ‌ بوستانهای اصفهان هم بسته بود و مراکزی چون تله سیژ، تله کابین، باغ خزندگان و پرندگان و کافه تریا و جمیع مراکز خدماتی تعطیل بود و وقتی پرسیدم چرا؟ گفت بخاطر رمضان!! گفتم مگر روزهای قبل که باز بود رمضان نبود؟ خندید و گفت دستور داده اند روز سیزده تعطیل باشد، گفتم پس مشکل شان با تفریحات مردم است! گفت چه بگویم؟    وای از این همه تظاهر و دروغی که در حال نابودکردن مان است و در بحث حجاب نیز دقیقاً، نه عفت و عفاف مطرح است، نه اخلاق و فرهنگ و انسانیت، و نه اسلام و خدا و پیر و پیغمبر، فقط همین ظاهرسازی های ریایی است و جز ریا و دروغ و نفاق هیچ چیز دیگری برای  این حکومت آخوندی فاسد مطرح نیست.