#شبهه
گفتم به ابن ملجم: همدین بیقرارم!
آن شب چرا زدی تو، ضربت به فرق یارم!؟
گفتا قضاوت و تیغ، با هم به من سپردند،
وانگه یکی به من گفت: "آتش به اختیارم"
▫️سالروز شهادت علی(ع)، روزی که شمشیر جهل فرق عدالت را شکافت، بر پیروان و دوستداران واقعی علی(ع) تسلیت و تعزیت باد.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام وادب
متن شبهه ای مشابه سوال شما کاربر محترم و در ادامه پاسخ ...
#شبهه⛔️
صادق شیرازی:
🔻در حکومت حضرت علی کشتههای سیاسی و زندانی سیاسی نداشتیم و حضرت علی فرموده اگر زنده ماندم ابنملجم را عفو میکنم
#پاسخ 👇⬇️
این آقا سه ادعا مطرح میکند.
🔺اول آنکه در حکومت علوی، کشته سیاسی نداشتیم!
در حالیکه کل کشتههای دشمن در جنگهای حضرت امیر، «کشتههای سیاسی» بودند و همگی، علیه حکومت، «بغی و شورش» کردند و با حضرت، وارد «مبارزه مسلحانه» شدند تا حکومت علوی سرنگون شود. مگر بغی و شورش، شاخ و دُم دارد؟ ظاهراً این آقا تصور کرده کشته سیاسی فقط کسی است که در زندان اوین بمیرد.
🔹دوم اینکه مدعی است در حکومت حضرت، هیچ زندانی سیاسی نبوده است. این هم مغالطه است زیرا مخالفت براندازان و مخالفان سیاسی، اگر صرفاً مخالفت تئوریک باشد آزادند ولی اگر وارد «فاز عملی» شوند(از تحریک و تحریض به شورش تا حضور در میدان) حضرت امیر به شدت با آنها برخورد کرد و همواره این مخالفان حضرت بودند که درگیری مسلحانه را شروع کردند و اساساً کار به زندان و حبس نکشید بلکه لشکر مسلح فراهم کردند. لذا کشتههای آنها هم همگی سیاسی بودند.
🔸 سوم مدعی است حضرت فرموده اگر زنده ماندم ابن ملجم را عفو میکنم! این هم خلاف واقع است. در این باره دو نقل از حضرت هست اول آنکه فرمود ابن ملجم را قصاص کنید(نهج البلاغه نامه ۴۷) دوم آنکه فرمود اگر زنده ماندم خودم تصمیم میگیرم که قصاص کنم یا عفو (بحارالانوار ج ۴۲ ص ۲۰۷) لذا حضرت امیر هیچ کجا نفرمودند اگر زنده ماندم ابنملجم را عفو میکنم.
✍احسان عبادی
#شب_قدر
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
اسراییل؟ به من چه؟!!
قسمت اول
⛔️(قبل از این که این متن را بخوانید توجه کنید که: من تنها و تنها دغدغه ام ایران و مردم ایران است. بود و نبود اسراییل برایم مهم نیست. 2
📌#اسراییل؟ به من چه؟!!
✅دیروز از یک دستفروش یک شماره مجلهی قدیمی توفیق مربوط به شهریور 1346 را خریدم. در آن کاریکاتوری بود مربوط به این خبر که رییسجمهور تونس گفته بود که راهی به غیر از به رسمیت شناختن اسراییل از سوی اعراب وجود ندارد. پیام کاریکاتور جدا شدن راه تونس از بقیه اعراب بود (در میان شخصیتهای اعراب با راه جدا از تونس، چهره عرفات از همه آشناتر بود). آن سالها، بسیاری از اعراب رویای قلع و قمع اسراییل را داشتند.
✅پنجاه سال بعد: عرفات هم بالاخره اسراییل را به رسمیت شناخت و مُرد. جانشینانش نیزاسراییل را به رسمیت شناختند. تقریباً تمام کشورهای مسلمان از عرب و غیر عرب اسراییل را به رسمیت شناختهاند. اگر آن زمان بسیاری از اسراییلیها ساکنان نسبتاً جدید سرزمین فلسطین بودند، اسراییلیهای الان اکثراً لااقل یکی دو نسل آنجا بودهاند و آن جا را، نه تنها سرزمین نیاکان دور خود، بلکه سرزمین مادری خود و سرزمین دوران کودکی و جوانی و میانسالی و کهنسالی خویش دیدهاند. اکنون حتی حماس هم سخن از به رسمیت شناختن احتمالی اسراییل میزند. سوریه هم نزاعش با اسراییل اکنون فقط بر سر مسئله بلندیهای جولان است و اگر این مسئله حل شود با اسراییل صلح و آشتی خواهد کرد.
✅در این میان فقط ایران است که (حکماً از روی حقطلبی و حقجویی و عدالتخواهی، که ماشالا هزار ماشالا در میان مسئولین ما موج میزند) همچنان بر طبل مرگ بر اسراییل میکوبد. در این راه بسیار هم هزینه کردهایم، ولی کوتاه نمیآییم!
✅مشهور است که فلسطینیان همواره "ناصبی" و بسیار "ضد شیعه" بوده اند، و بنابراین گفته میشود که از این روست که فلسطینیان همیشه حمایت بیدریغ ایران را با ناسپاسی جواب گفتهاند (مثلاً با حمایت از صدام یا داعش یا.....). من نمیدانم این نکته درست است یا نه. ولی شما مثلاً فلسطینیها را با ارمنیها مقایسه کنید! ارمنیها در هر کشوری رفتهاند برای خود احترام کسب کردهاند. فلسطینیان هر جا رفتهاند معمولاً به انزجار صاحب خانه انجامیده است. در لبنان (که خیلی ها فلسطینیان را عامل اصلی شروع جنگهای داخلی لبنان میدانند که کشور لبنان را تا مرز نابودی برد)، در سوریه یا در کویت (که در ابتدا احترام زیادی داشتند، ولی با حمایت خود از صدام آن را از دست دادند).
✅در این هیچ شکی نیست که فلسطینیان در قرن پیش بسیار مظلوم واقع شدند. ولی در مظلومیت آنها تنها نبودند. به عنوان مثال، بلایی که "ترکهای جوان" در انتهای امپراتوری عثمانی بر سر ارمنیان آوردند را ببینید. یا بسیار موارد دیگر را، چه در میان مسلمانان یا غیرمسلمانان. به راستی، چرا درد و رنج فلسطینیان باید برای ما اهمیت خاص داشته باشد؟ چرا درد و رنج آنان باید بیش از درد و رنج مسلمانان میانمار برایمان مهم باشد؟
✅اعراب و حتی خیلی از فلسطینیان از دشمنی بیوقفه ما با اسراییل ناراضیاند. یک دلیلش این است که احساس می کنند ما نقش دایه مهربانتر از مادر را بازی می کنیم و به این ترتیب به نوعی آنها را تحقیر میکنیم. ممکن است بگویید که مسئله ما مسئله قدس است و نه فلسطینیان! این حرفی قابل تامل است، ولی سئوال اینجاست که، در میان بیش از یک میلیارد ونیم مسلمان، از اندونزی و مالزی گرفته تا ترکیه و افغانستان و پاکستان و کشورهای عرب و کشورهای شمال آفریقا، چرا ما باید علمدار دفاع از قدس باشیم و هزینه اش را هم به تنهایی تحمل کنیم؟ به خاطر این است که از بقیه بهتریم؟ از لحاظ اخلاقی از بقیه سَریم؟ از لحاظ اقتصادی از بقیه پاکتریم؟ کمتر رباخواریم؟ فسادمان کمتر از بقیه است؟
✅طنز قضیه این جاست: از ابتدای انقلاب، حتی یک ساعت شعار مرگ بر اسراییل را قطع نکرده ایم، ولی وقتی اسراییل به مدد لابی قوی خود در آمریکا علیه ما دسیسه میکند، از نامردی و عداوت و بغض اسراییلی ها سخن می گوییم! حکماً انتظار داریم ما به آنان فحش و ناسزا دهیم و آنها در عوض قربان صدقه ما بروند.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام
#پاسخ_کوتاه_دیگر خدمت شما گرامی
این حرف را از خیلی می شنویم که فلسطین به ما چه ⁉️
اتفاقا فلسطین به ما و به همه آزاداندیشان جهان ربط دارد .
🔸مسجدالأقصی اولین قبله مسلمانان و این مسجد شریف چند دهه است که تحت غضب صهیونیزم به سر میبرد و از أمت اسلامی جدا شده جدا بر ظلم چنددهه متوالی بر این ملت مظلوم ، دولت غاصب اسرائیل نقشه و دسیسههای زیادی جهت تهدید مسجدالأقصی داره و جهت نقشه برآب شدن نقشههای یهود و دولت غاصب آنها، نسبت به مسجدالأقصی و سرزمین اسلامی کشور فلسطین و حمایت از مردم مظلوم فلسطین مغتصب باشند.
🔹ما بنا بر دستور امام خمینی رحمه الله، جمعه آخر ماه رمضان هر سال، به نام روز قدس نامگذاری جهت اعلام انزجار از جنایتهای رژیم صهیونیستی و اعلام حمایت از مردم مسلمان فلسطین و حمایت از مسجدالأقصی شعار مرگ بر اسراییل را سر میدیم
🔹ما با شرکت در راهپیمایی روز قدس به دشمنان اسلام نشان میدهیم که امت واحده
هستیم و فلسطین و مسجدالأقصی متعلق به ما مسلمین میباشد و هیچ وقت از آن دست برنخواهیم داشت.
#القدس_لنا
#freepalestine
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال#
حمله آذربایجان به ایران با کمک کشور ترکیه و حمایت اسراییل واقعیت داره
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب
#پاسخ
خیر بزرگوار
🔹جنگی در نگرفته،گرچه برخی کشورهای همسایه ما همسو با اهداف عبری و غربی در منطقه ما ایفای نقش میکنند و خاک خود را پناهگاهی برای جواسیس اسرائیلی و تکفیری قرار دادند .
🔸اما نیروهای نظامی همیشه بیدار ما هم نیز در آماده باش همیشگی بوده تا هیچ اجنبی به اهداف و مطامع این آب و خاک چشمداشتی نداشته باشد .
اگر چه نوکر دست آموز صهیون به تاخت پیش میرود و رجز خوانی میکنه
ولی این صداها هم خفه خواهد شد .
🔹الهام علیف واقعا به دنبال اینه تا کشورش رو محلی برای عمق استراتژی نفوذ اسرائیل در منطقه قرار بده وداده که این اصلا خواست ما نیست
البته بزودی ضرر و زیانش را خواهد دید و چوبش را خواهد خورد.
🔻ولی باید هوشیار بود برای اینکه محور عبری و غربی بدنبال خلق به زللسنکی دیگر برای ایران هستند تا اورا مشغول درگیری کنن که البته کور خوانده اند ❌
🔸اوکراین رو در مقابل روسیه قرار دادن
تایوان رو در مقابل چین
آذربایجان رو در مقابل ایران...ما تابحال عظیم ترین صبر استراتژیکی دا در مقابل آدر بایجان و الهام علیف بخرج داده ایم .
چرا که آتش هر نزاعی در منطقه ما به نفع ایادی امپریالیسم جهانیست
🔹ما وارد جنگ نخواهیم شد تا زمانی که به تمامیت ارضی ما آسیبی برسه
علیف میدونه که منطقه سیونیک خط قرمز ماست و اگر به دنبال قطع ارتباط زمینی ما با اروپا بشه بهای سنگینی رو پرداخت خواهد کرد .
🔻ما با هر گونه تجاوز سرزمینی مخالفیم ولیکن اگر آذربایجان بخواد به ارمنستان حمله کنه ما بیطرف نخواهیم بود و از منافع خودمون دفاع خواهیم کرد.
انشاء الله درگیری بین دو کشور مسلمان که در واقع عضوی از وجود و خاک ماست بعلت قرابت تاریخی وآداب و سنن فرهنگی رخ نخواهد داد .
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
سلام وخداقوت
طاعات وعباداتتون قبول درگاه حق
برای سوالهای تصویر پاسخ میخواستم
ممنون
هدایت شده از سَرو
باسلام و احترام
#پاسخ ⬇️⬇️
✳️ذات الهی اقتضای آفریدن را دارد و هر چیزی که اقتضای وجود و هستی یافتن را داشته باشد از سوی خدا فیض وجود را دریافت می کند...
⬅️ این لطف و تفضل خداوند است و همین که #طفلی توانسته حتی برای مدّت کوتاهی پای بر عرصه وجود بنهد، مشمول لطف و تفضل خدا بوده است.
لذا منطقی نیست که کسی به ذات خداوند اعتراض کند که چرا عطا و تفضلش را از آفرینش چنین کودکی دریغ نکرده است و با #عدالت خداوند سازگار نیست!!!
⬅️این گونه نیست که دست خداوند مستقیما و بدون طی کردن نظام #اسباب و علل، گریبان آن طفل را بگیرد و در حالی که کاملا سالم است، در آغوش مرگ اندازد. بنابراین باید سراغ آن نظام های #علی_معلولی رفت و دید که بشر چگونه و با کدام انتخاب های #نادرست موجب پدید آمدن کاستی ها و عوارض و امراض در زندگی کودکانش شده و آنها را به ورطه مرگ کشانده است؟
⬅️خداوند مالک و صاحب اصلی همه پدیده هاست و اگر آدمی با چنین دیدگاهی به جهان و پدیده های آن بنگرد، خالق آن را مالک اصلی همه چیز می داند و کمتر به چنین رنج هایی که در فرض سؤال طرح شده گرفتار می آید. چنین انسانی در مقام پدر یا مادر خواهد دانست که فرزند مال آنها نبوده است؛ خدا #امانتی را به آنها داده و در روزی خاص باز می ستاند...
✳️ از طرفی مجازات فوری و نابود کردن ظالم با #اختیار انسان و اتمام حجّت #منافات دارد.
اگر هر عمل ظالمانه ای، بلافاصله و به صورت فوری، جزا داده شود، هیچ کس جرأتی برای #بروز اراده واقعی و ظهور باطنش نخواهد داشت.
⬅️فرصت دادن به ظالمان به معنی سکوت خداوند در برابر #ظلم نیست، ممکن است برخي از ظالمان توبه كنند.
⬅️گاهی خداوند طبق #سنّت_استدراج به ظالمان فرصت می دهد تا زمینه شدید تر شدن #عذاب اخروی خود را فراهم کنند.
⬅️همچنین طبق خاصیّت نظام هستی، نمی توان در این دنیا تمام مجازات برخی از ظالمان را اجرا نمود.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از سَرو
سلام و ادب
#پاسخ⬇️⬇️
🛑 پرداخت نصف #دیه تنها بخاطر جبران خسارتى است که با قصاص گرفتن از مرد متوجه خانواده او مى شود...
⬅️توضیح اینکه: مردان غالباً در خانواده عضو مؤثر اقتصادى هستند و #مخارج خانواده را متحمل مى شوند و با فعالیتهاى اقتصادى خود چرخ زندگى خانواده را به گردش درمى آورند،
👈بنابراین تفاوت میان از بین رفتن «مرد» و «زن» از نظر اقتصادى و جنبه هاى مالى بر کسى پوشیده نیست که اگر این تفاوت مراعات نشود #خسارت غیرموجهی به #بازماندگان مرد مقتول و #فرزندان بى گناه او وارد مى شود،
🔺لذا #اسلام با قانون پرداخت نصف مبلغ در مورد قصاص مرد #رعایت_حقوق همه افراد را کرده و از این خلاء اقتصادى و ضربه نابخشودنى، که به یک خانواده مى خورد جلوگیرى نموده است....
⬅️ اسلام هرگز اجازه نمى دهد که به بهانه لفظ #تساوى حقوق افراد دیگرى مانند فرزندان شخصى که مورد قصاص قرار گرفته پایمال گردد...
⬅️البته ممکن است زنانى براى خانواده خود، نان آورتر از مردان باشند، ولى مى دانیم احکام و قوانین بر محور افراد دور نمى زند بلکه #کل_مردان را با #کل_زنان باید سنجید...
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از جان من و سید علی💕
#یک_شبهه_پرتکرار
و پرداختن به آن از زاویه ای دیگر 👇⬇️
#شبهه_دانش_آموزی
حجاب در اسلام واجب است مثل نماز، ولی اجبار نیست، همانطور که اگر کسی نماز نخواند با او کار ندارند و او را مجبور نمیکنند که نماز بخواند حجاب هم مثل نماز واجب است ولی نباید کسی را مجبور کرد که حجاب داشته باشند ⁉️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
💎#پاسخ 👇⬇️
🔶 اول: آنچه که مسلم است طبق آیات و روایات و نظرات متخصصین دین حجاب هم مثل نماز واجب است و در واجب بودن آن حرفی نیست.
🔷 دوم: احکام الهی چه واجب چه حرام دو نوع است یا فردی است یا اجتماعی است. فردی مثل نماز و روزه و غسل و نگاه به نامحرم و نگاه به فیلم مستهجن و ... این احکام را اگر شخص انجام بدهد یا انجام ندهد به خودش مربوط میشود و ضرری به احکام الهی و دیگران نمیزند.
🔻 اما احکام اجتماعی مثل؛ دزدی، قتل، فساد و ظلم و احتکار و ... است که اگر شخص آنها را انجام بدهد علاوه بر اینکه بر خودش اثر دارد بر دیگران هم اثر دارد و احکام الهی را نزد آنان سبک و بی اهمیت میکند و جامعه را از منافع حیات بخش احکام الهی بیبهره و محروم میسازد.
🔻 مثل کسی که دزدی کند ضرر به دیگران زده است یا کسی که قتل انجام دهد یک نفر را کشته است و ضرر به دیگران زده است. یا کسی که مواد غذایی و مورد نیاز مردم را احتکار کند به مردم و اجتماع ضرر زده است پس نمیتوانیم بگوییم جلوی دزد و قاتل و محتکر را نگیریم چون گناهش بر گردن خودشان است.
🔶 سوم: بنابراین واجب و حرامی که بر دیگران اثر داشته باشد واجب و حرام اجتماعی میباشد و برای آن باید قانون وضع شود تا حقوق دیگران ضایع نشود. حجاب هم جز احکام واجب اجتماعی است. اگر رعایت نشود بر دیگران اثر دارد و باعث تحریک دیگران و بیبندوباری در جامعه و ایجاد فساد و به خطر افتادن امنیت روانی دیگران میشود و این یعنی ضرر رساندن به دیگران پس باید برای آن قانون وضع شود.
🔷 چهارم: چیزی هم که قانون برای آن وضع شود و آن را لازم بدانند باید رعایت شود و این یعنی اجبار اجتماعی، مثل قانون دزدی نکردن که اجبار اجتماعی است و در تمام دنیا جلوی دزدی را با زور و اجبار میگیرند چون ضرر به اجتماع میزند.
🔻 و یا عدم رعایت بهداشت که موجب ناپاکی محیط میشود و زمینه بیماری مردم را فراهم میکند، این اجبار اجتماعی را لازم میکند، مثل جریان کرونا که رعایت دستورالعملهای آن، اجبار اجتماعی را لازم کرد.
🔶 پنجم: اما علاوه بر دلیل عقلی و دینی، بنابر قانون انسانی و سیاسی نیز پوشش اجباری، توجیه منطقی دارد. چون هر کشوری بنابر اعتقادات و فرهنگها و آداب و رسوم خود یک سری قوانین برای خودش دارد و هر کسی بخواهد در آن کشور زندگی کند باید آن قوانین را رعایت کند و کسی نمیتواند بگوید من این قوانین را قبول ندارم و رعایت نمیکنم. پوشش اجباری هم در ایران جز قوانین سیاسی است پس باید رعایت شود.
🔷 ششم: بنابراین پوشش اجباری هم از لحاظ شرعی هم از لحاظ عقلی و هم از لحاظ سیاسی، منطق دارد و باید رعایت شود.
http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/122
#دانش_آموزی
#پاسخ_به_شبهات
#حجاب_و_عفاف
#شبهه. درمدارس ژاپن علل نابودی اقتصاد ایران و عقب افتادگی رو نشون میده
هدایت شده از جان من و سید علی💕
#پاسخ به یک ادعای دروغین❌
🔸ماجرای تصاویرذ یک کتاب درسی که در ژاپن تدریس میشود.
#خبر_جعلی
#سواد_رسانه
#سیاهنمایی_ممتوع
#وطنم_پاره_تنم_ایران🇮🇷
#سوال
سلام وخداقوت
طاعات وعباداتتون قبول درگاه حق
برای سوالهای تصویر پاسخ میخواستم
ممنون