eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.5هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⛔️ شبهه: چرا رهبر درمقابل مفاسد اقتصادی سکوت کردن ویا جلوی این مفاسد رو نگرفتن ⬇️👇 🔹 رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران وظایف و اختیارات مشخصی دارند که در اصل 110 قانون اساسی کاملاً تشریح شده است. 🔸 بر اساس بند اول اصل 110 قانون اساسی، تعیین و ترسیم و ابلاغ سیاست های کلی نظام و جهت گیری کشور بر عهده رهبری نظام می باشد که از طرق مختلفی مانند: سخنرانی ها،ابلاغ ها، نامه ها، دستور و در پاره ای موارد حکم حکومتی به اجرا در می آید. 🔹یکی از روش های ابتکاری رهبری برای انجام این وظیفه نام گذاری سال هاست. که با نگاهی اجمالی به نام گذاری های 26 سال گذشته در می یابیم که بیشتر نامگذاری ها (خصوصاً در 10 سال اخیر) در حوزه های مرتبط با «اقتصاد» بوده که برخلاف ادعای شبهه نشان از توجه ویژه و دغدغه رهبری در مورد مسایل اقتصادی کشور دارد 🔸 یکی دیگر از روش های تعیین و تبیین سیاست های کلی نظام، سخنرانی های مختلف رهبری به مناسبت های مختلف است. مانند سخنرانی اول نوروز در حرم رضوی، سخنرانی 14 خرداد در مرقد امام (رحمة الله علیه)، خطبه های عید فطر و قربان و گهگاه نماز جمعه، بیانات در سفرهایشان به شهرهای مختلف و در دیدارها با اقشار مختلف در حسینیه امام خمینی (رحمة الله علیه) که بیشترین تأکیدشان در بیانات بر حل معضلات اقتصادی کشور است، با تکرار کلیدواژه هایی مثل: «بهبود وضع معیشت مردم»، «مسئله اشتغال جوانان»، «رفع تبعیض»، «حل مشکلات اقتصادی»، «اقتصاد مقاومتی» و ... 🔹 روش دیگر در تعیین سیاست های نظام، صدور فرمان به نهادهاست. از جمله مهمترین این فرمان ها، فرمان 8 ماده ای ایشان در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی است که در اردیبهشت ماه 1380 خطاب به سران سه قوه صادر کردند. 🔹که البته با گذشت 15 سال از صدور این فرمان مهم، در نتیجه عملکرد ضعیف مسئولین مربوطه شاهد نتایج ملموس،و قابل اعتنایی تاکنون نبوده ایم!!! 🔸 نظارت بر حسن اجرای سیاست های نظام که بر اساس بند 3 اصل 110 قانون اساسی از وظایف رهبری است با تفویض ایشان به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شده است. طبق قانون کشف مفاسد اقتصادی بر عهده سازمانهای نظارتی مثل سازمان بازرسی و دیوان محاسبات است. 🔹لذا وظیفه رهبری نظارت مستقیم بر هر سازمان ریز و درشتی نیست. بلکه ایشان جهت گیری کلی و سیاستها را مشخص می نمایند. در بسیاری موارد مثل حقوقهای نجومی، فساد کشف می شود و به قوه مربوطه هم گزارش داده می شود اما متاسفانه اقدام لازم از طرف آن صورت نمی گیرد که در این حالت منجر به پرونده های قضایی می شود. http://www.rasanews.ir/detail/news/437436/15 🔻رهبری بسیاری از مسایل را در دیدارهای خصوصی با مسئولین به آنها گوشزد میکنند که اغلب رسانه ای نمی شود و دلیلی هم بر رسانه ای کردن همه مسایل وجود ندارد. وظیفه رهبری دخالت در امور اجرایی کشور نیست بلکه تذکرات و راهنمایی در سیاستگذاریهای کلی است. وگرنه همین دوستان و مسئولین فردا مدعی می شوند که نمی گذارند ما کار کنیم و چرا دخالت می شود! 🔸تذکرات مکرر و دغدغه های مقام معظم رهبری به هر سه قوه در خصوص مبارزه با فساد و تبعیض آنقدر زیاد است که هر شخص منصفی آنرا تایید می نماید. بنابراین اگر اشکالاتی وجود دارد به عدم تبعیت و ضعف در ولایت پذیری مسئولان بر می گردد. 🔹رهبری معظم در موارد مختلف وقوع فسادهای اقتصادی به هیچ وجه سکوت نکرده و مواضع خود را با قاطعیت و در قالب دستور به نهادهای مسئول اعلام فرموده اند. به عنوان نمونه از آن جمله است: دستور پیگیری جدی در مورد فساد بانکی سال 1390 (ماجرای اختلاس 3000 میلیاردی) یا موضع گیری قاطع و مطالبه گرانه ایشان در قضایای اخیر مربوط به حقوق های نجومی دولتی ها 💐👈هوشیار باشیم و هر شایعه و مطلبی را به سادگی و بدون تفکر و تحقیق باور نکنیم و آن را رواج ندهیم💐 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر سیستم کنونی انتخاب رئیس جمهور (تایید توسط شورای نگهبان و انتخاب توسط مردم ) نتوانسته مشکلات را تا حدود زیادی حل کند (تورم دو رقمی طی ۴۰ سال نرخ بیکاری بالا مشکلات آب مشکلات صنعت و مشکلات فرهنگ و ....) راه حل چیست؟اگر سیستم کنونی درست هست پس چرا نتوانسته؟ راه حل برای ایجاد دولتی که کاملا مطابق فرمان رهبر باشد چیست؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام 👇⬇️ 🔸اشتباهی که در برخورد با مشکلات گاهی وجود دارد عدم نگاه دقیق به مسائل و تحلیل سطحی است. ⬅️ برای اینکه به تحلیل عمیق تری برسیم ابتدا باید با ساختار سیاسی در جمهوری اسلامی بیشتر آشنا شویم این ساختار در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسیده است. ✅ 🌴وقتی حکومتی می‌خواهد بر اساس موازین دینی تأسیس شود ابتدا به کسی نیاز است که دین را از همه بهتر بشناسد و از طرفی شخص فاسدی نباشد لذا در رأس حکومت یک فقیه عادل جامع الشرایط قرار دارد. ✅ وظیفه تأیید صلاحیت نمایندگان مجلس و دولت، نظارت بر تصویب قوانین در مجلس و ... به عهده شورای نگهبان است. ✅ در سطح پایین تر قوه مقننه مجریه و قضائیه وجود دارد. ✅ قوه مقننه یا همان مجلس شورای اسلامی وظیفه‌ی قانونگذاری، نظارت و در صورت نیاز استیضاح هیأت دولت و... را دارد. ✅ قوه مجریه مهمترین قوه‌ی مدیریتی کشور است. اداره، سیاستگذاری و نظارت بر امور اقتصادی کشور، آموزش و پژوهش، روابط خارجه، بهداشت و درمان، کشاورزی و صنعت، امنیت و تأمین نیازهای دفاعی و... به عهده این قوه واگذار شده ✅ وظایف قوه قضائیه رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات ، تعدیات، شکایات ، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی های عمومی. نظارت بر حسن اجرای قوانین کشف جرم و تعقیب ، مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام و.. است. ✅ به جز انتخاب رئیس قوه قضائیه، انتخاب باقی قوا بر عهده مردم واگذار شده است ✅ شورای نگهبان در چارچوب قانون و با ملاحظه‌ی کف صلاحیتِ اشخاص، نامزدهای یک منسب را تایید یا رد صلاحیت می‌کند. در این تایید صلاحیت گاهی شخصی دارای حواشی است که به دلیل عدم وجود شواهد قطعی، شورای نگهبان طبق قانون ملزم به تایید صلاحیت آنان است. ✅ واگذار کردن انتخاب بعضی نمایندگان به مردم به جهت مشارکت دادن آنان در نظام و وجود نظارت از سوی مردم بر مسئولین و رشد بلوغ سیاسی مردم است. 🔹 متاسفانه مردم گاهی بر اساس ظواهر تصمیم به انتخاب یک شخص گرفته اند در حالی که شخص دیگری صلاحیت بیشتری داشته است. لذا بخشی از تصمیم گیری ها که به عهده مردم واگذار شده بود درست صورت نگرفته 🔸 ممکن است شخصی خودش فرد پاک دستی باشد اما ممکن است به خاطر پیدا نکردن شواهدی بر فاسد بودن یک شخص وی را در مسئولیت بگذارند در اینصورت نمی توان به این راحتی این نتیجه را گرفت که مسئول بالا دستی هم فاسد است! 🔻 وقتی یک در یک قوه مسئولین کلان فاقد صلاحیت باشند کار برای قوه‌ی قضائیه سخت تر می‌شود. افراد فاسد هم می‌توانند با دور زدن قوانین، رانت و تبانی و... به اهداف شوم خود دستیابند. ⬅️ در قوه قضائیه اینطور نیست که به هیچ وجه با فساد برخورد نشود بلکه با مفسدین دانه درشتی که به جهتی انتساب به یکی از مسئولین ارشد کشوری داشتند برخورد ص ورت گرفته و محاکمه شده اند همچون محسن هاشمی، اکبر طبری معاون دستگاه قضا، برادر آقای حسن روحانی، برخی مسئولین دولت دهم و... . 🔸 البته این به معنای اینکه مطلقا فساد در دستگاه قضا وجود ندارد نیست به گفته مسئولین ارشد دستگاه قضا برخی از مسئولین این قوه که دارای فساد بودند دستگیر و محاکمه شدند که شاید پر جنجال ترین آن‌ها اکبر طبری بوده. 🔻 وقتی یک شخص به عنوان مسئول یک بخش انتخاب می‌شود طبیعی است که در آن مسئولیت قدرت هایی به وی واگذار می‌شود که احتمال سوء استفاده از آن وجود دارد اما اینکه بگوییم فساد سیستمی وجود دارد و یا از اساس در قانون اساسی کشور قوانینی برای تسهیل فساد وجود دارد یا از سوی مسئولین ارشد قوانین رعایت نمی‌شود نیازمند دلایل محکم و قطعی است. 🔻با توجه به توضیحات بالا دأب حضرت امام و رهبری هم مخالفت با شخصی که از سوی مردم انتخاب شده نبوده و وقتی شخصی در مسئولیتی قرار گرفت طبیعی است که نمی‌توان در ریز مسائل به جای او تصمیم گرفت و این امر با مسئولیت داشتن آن شخص در تضاد است البته هم حضرت امام و هم مقام معظم رهبری در مواردی که انحراف جدی مشاهده می‌کردند (همچون سند ۲۰۳۰) محکم مقابل آن می‌ایستادند 🔹 خود مقام معظم رهبری هم در مقاطع مختلف فرمودند که دأبشان بر ورود در مسائل جزئی نیست و فقط چارچوب‌های کلی را تعیین می‌کنند. ♨️ لطفاً در این خصوص این کلیپ را مشاهده بفرمایید 🌐 https://www.aparat.com/v/OMXi1/ ما هم مشکلات اقتصادی خصوصا در چند ساله اخیر را منکر نیستیم اما بهتر است با نگاهی جامع‌تر و منصفانه‌تر به مسئله نگاه کنیم 🔹 بد نیست مختصری از پیشرفت های جمهوری اسلامی را یاد آور شویم: 👈 ما در تولید علم در سال ۲۰۱۵ موفق به کسب رتبه ۱۶ جهانی شدیم 👈 ما جزء کشور های انگشت شماری هستیم که صاحب چرخه‌ی کامل فناوری ماهواره است
هدایت شده از جان من و سید علی💕
👈 ضریب جینی ضریبی است برای مشخص کردن میزان نابرابری در توزیع درآمد یا ثروت. بنابر آمارهای جهانی با وجود افزایش میانگین جهانی ضریب جینی در ایران در سال های ۶۵ تا ۹۳ ضریب جینی رو به کاهش بوده که نشان از کاهش میزان نابرابری دارد در چهل ساله‌ی انقلاب خطوط ریلی کشور رشد دو برابری پیدا کرده (برای مطالعه بیشتر رجوع کنید به کتاب صعود چهل ساله اثر محمد حسین راجی) 🔹 بعد از شهادت سردار سلیمانی توسط نیروهای تروریستی آمریکا، ایران پایگاه نیروهای آمریکا در عین الاسد را موشک باران کرد اما نیروهای آمریکایی هیچ پاسخ نظامی به این حمله ندادند 🔸 کشور هایی که در مقابل آمریکا بیشتر اهل نرمش بودند مثل عراق و افغانستان به اشغال نیروهای آمریکایی در آمدند اما اقتدار جمهوری اسلامی روز به روز بیشتر شده است. 🔹 علاوه بر همه این‌ها جمهوری اسلامی با تحریم های شدیدی روبه‌رو بوده که پیشرفت را مشکل تر می‌کرده. کشورهای استعماری برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی از تمام توان استفاده کرده‌اند تا جایی که در مورد داروهای بیماری های خاص هم تحریم وضع کرده‌اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اینکه اسم روی سرنوشت تاثیر داره وگاه بعضی اسمشون رو تغییر میدن ازین لحاظ درسته؟
هدایت شده از سَرو
سلام و احترام پاسخ⬇️⬇️ 🛑تبدیل نام به خودی خود اشکالی نداشته و سرنوشت را تغییر نمی‌دهد، اما فرضهای مختلفی در آن متصور است: 👈1 . یک نام - به ویژه نامهایی که دلالت بر شرک کرده و یا یادآور افراد ضد دین هستند - به نامی بهتر تبدیل شود که این کاری پسندیده است. این تغییر نام چون در راستای رضای پروردگار است، می‌تواند مسیر زندگی فرد را در جهت مثبت تغییر دهد. 👈2 . یک نام به نامی مشابه از لحاظ ارزش تبدیل شود که کاری مباح است. 👈3. یک نام نیک به نامی ضد دینی تبدیل شود که حرام خواهد بود و طبیعتاً هر عمل حرامی می‌تواند در سرنوشت انسان تأثیر منفی بگذارد. 👈4 .  یک نام نیک به نامی دیگر که از لحاظ ارزشی پایین‌تر بوده اما نامی مغایر با ارزشهای دینی نیست تبدیل شود که در صورتی که توهین به نام اول نباشد، نمی‌توان آن را حرام دانست، اما شاید انسان را از برکاتی محروم سازد، زیرا اسامی و نام‌های افراد، هم در دنیا و هم در آخرت برایشان منشأ اثر است: ✅الف. فقر و تنگ‌دستی در خانه‌ای که یکی از نام‌های محمد، علی، حسن، حسین، جعفر، طالب، عبدالله، یا فاطمه باشد، وارد نمی‌شود.[1] ✅ب . امام صادق(ع) از پیامبر اسلام(ص) نقل می‌کند: نام‌های خوب برای فرزندان خود انتخاب کنید؛ زیرا روز قیامت شما را به همان نام‌ها صدا می‌زنند و به او می‌گویند که از موهبت نور برخوردار است یا نه.[2] برخی از این روایت چنین استفاده کرده‌اند که نام‌های خوب در آخرت، می‌تواند منشأ نور برای صاحب خود باشد.[3] و برخی نور را تفسیر به امام، یا دین حقه، یا علم و عمل صالح کرده‌اند.[4]   [1]. شیخ طوسی، تهذیب الاحکام، محقق، موسوی خرسان، حسن، ج 7، ص 438، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق. [2]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 6، 19، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق. [3]. مجلسی اول، محمد تقی، روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه، محقق، مصحح، موسوی کرمانی، سید حسین، اشتهاردی، علی‌پناه، طباطبائی، سید فضل الله، ج ‏8،‌ ص 626، قم، مؤسسه فرهنگی اسلامی کوشانپور، چاپ دوم، 1406ق. [4]. مجلسی، محمد باقر، مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، محقق، مصحح، رسولی، سید هاشم، ج‏21، ص 34، تهران، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1404ق.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا پاسخ دهید وحدت در کلام منصور دوانیقی لعنت الله علیه ×┄┄┅━✺•🔥•✺━┅┄┄× ⫸منصور دوانیقی ملعون به امام صادق (علیه السلام) گفت : يَا جَعْفَرُ عَلَیْهِ السَّلَام أَ مَا تَسْتَحِي مَعَ هَذِهِ اَلشَّيْبَةِ وَ مَعَ هَذَا اَلنَّسَبِ أَنْ تَنْطِقَ بِالْبَاطِلِ وَ تَشُقَّ عَصَا اَلْمُسْلِمِينَ تُرِيدُ أَنْ تُرِيقَ اَلدِّمَاءَ وَ تَطْرَحَ اَلْفِتْنَةَ بَيْنَ اَلرَّعِيَّةِ وَ اَلْأَوْلِيَاءِ. آیا با این محاسن سپید و با وجود انتساب به رسول الله (صلی الله علیه و آله)حیاء نمی‌کنی که کلام باطل بر زبان جاری نموده و بین مسلمین تفرقه ایجاد می‌کنی؟ آیا قصد ایجاد خونریزی داری؟ و می‌خواهی بین ما و مردم فتنه کنی؟ 📚 منابع : مهج الدعوات، صفحه ۱۹۵ انوار البهیة، صفحه ۱۶۷ منتهی الآمال، جلد ۲، صفحه ۲۳۵ بحار الانوار، جلد ۴۷، صفحه ۱۹۷ بحار الانوار، جلد ۹۱، صفحه ۲۹۰ الدمعة الساکبة، جلد ۶، صفحه ۴۳۲ ×┄┄┅━✺•🔥•✺━┅┄┄×
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام. بر خلاف امویان، عباسبان همواره با زبان دین و آشکار به عملیات روانی می پرداختند‌. اما باید دید که چه کسی بر حق بود منصور دوانیقی؟ یا حجت خدا؟ همین را که بدانیم کفایت میکند که عامل اخلال در وحدت چه کسان و چه گروهی بودند. الاقل...محسن خاکزاد
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام صحت و سقم مطلب فوق را اطلاع ندارم و اما این را باید بگویم که بدون شک سب و لعن و اهانت به مقدسات اهل سنت موجب ریخته شدن خون شیعیان بی گناه می شود و کسانی که اقدام به این امور کنند در قتل شیعیان شریک هستند. 👈یکی از چیزهایی که بر تعصبات قومی و مذهبی دامن می زند همین توهین ها و سب و لعن هاست. اینگونه اعمال نادرست ما به مرور زمان اهل سنت را به سوی وهابیت و ناصبی گری سوق می دهد و هر روز بر تعداد دشمنان شیعه می افزاید، در حالی که مذاهب عادی اهل سنت دشمنی با شیعیان ندارند. این درست است که در بین گروه های منسوب به اهل سنت هم‌ گروه های افراطی و تکفیری وجود دارد، اما اهل سنت واقعی آنها را قبول ندارند.❌ ⬅️ ما با رفتار خوب خود می توانیم حقانیت شیعه را نشان دهیم، نه با خصومت و مجادله ی بیهوده. رشد جمعیت شیعیان تنها از طریق جذب قلوب برادران اهل سنت ممکن است. 🔸 تبری و بی زاری جستن از دشمنان خدا از واجبات دین ماست. ما قلبا باید از دشنان خدا تبری بجوییم، اما در عمل طبق مصالح جامعه اسلامی باید عمل کنیم و باید از رفتارهای احساسی و به دور از عقلانیت پرهیز نماییم. 🔻 افراد بسیاری در بین شیعه و سنی به دنبال وحدت بوده اند، توفیقات خوبی هم داشته اند، اما متاسفانه تفرقه ای که دشمنان اسلام به خصوص آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی ایجاد می کنند و گروه های افراطی شیعه و سنی نیز بر آتش اختلافات دامن می زنند، مانع از موفقیت کامل این اتحاد شده است. 👈 ریشه ی تمام حوادثی که برای اهل بیت علیهم السلام و پیروان ایشان در طول تاریخ به وجود آمده است، تنها به سب و لعن و توهین ها برنمی گردد، اما مسلما انجام چنین اموری به صورت علنی در جامعه موجب افزایش حوادث تلخ علیه شیعیان خواهد شد. 🔹 کتابهای بسیاری در بین اهل سنت و شیعه نوشته شده است که حاوی توهین و سب و لعن به یکدیگر است. این امور هیچ فایده ای برای دو طرف نداشته و ندارد و فواید آن تنها نصیب دشمنان اسلام می شود. بسیاری از اهل سنت مغرض و معاند نیستند❌ و همیشه زندگی مسالمت آمیزی با شیعیان داشته اند. ما نباید کاری کنیم که آنان گرایش به وهابیت و ناصبی گری و گروه های تکفیری پیدا کنن.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در مورد عیدالزهرا و لعن عمر لطفا توضیح بدین
هدایت شده از محمد حسین
باید از خود پرسید هدف لعن چیست و چرا لعن می کنیم؟! آیا برای بغض و کینه ی شخصی است یا نه به دستور ائمه ی معصومین و به خاطر خداست؟ اگر به خاطر کینه ی شخصی و هوای نفس است که هیچ ارزشی ندارد چون عملی که برای خدا نباشد هیچ ارزشی ندارد، یا نه چون می خواهیم به خدا و رسول و خاندانش اظهار ارادت و اطاعت کنیم این کار را می کنیم؟، اگر این طور است در عصر غیبت اهل البیت علیهم السلام ما را به فقها و علمای ربانی ارجاع داده اند و تمام مراجع و فقها لعن علنی را جایز نمی دانند، حالا باید از آن افرادی که با جهل خود سبب بهانه دادن به دست دشمن و کشتار شیعان می شوند سوال کرد به چه قیمتی بر روی رفتارهای جاهلانه و احمقانه خود که خلاف فتوای مراجع هست پافشاری می کنید و در ریختن خون شیعیان مظلوم شریک می شوید!. اینجانب همچون بسیاری از علمای اسلام و دلسوزان امّت اسلامی بار دیگر اعلام میکنم که هر گفته و عملی که موجب برافروختن آتش اختلاف میان مسلمانان شود و نیز اهانت به مقدّسات هر یک از گروه‌های مسلمان یا تکفیر یکی از مذاهب اسلامی، خدمت به اردوگاه کفر و شرک و خیانت به اسلام و حرام شرعی است. هرگونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین گردد، شرعا حرام اکید است. وحدت بین مسلمین و پرهیز از تفرقه یک امر واجب است و ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان که به نفع دشمنان و به نفع استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی است، حرام است. اما اینکه اگر مقلد حضرت آقا هم نباشند، باید مراعات این مسئله را بکنند؟ بله دیگران هم باید مراعات این مسئله را بکنند. در این مسئله فرقی ندارد که افراد مقلد حضرت آقا باشند یا مقلد سایر مراجع. چرا که به فتوای همه‌ی مراجع معظم تقلید، انجام کارهایی که بر ما واجب نیست -ولو مستحب هم باشند- اگر انجام آن کارها موجب سوء استفاده‌ی دشمنان علیه مکتب اهل بیت علیهم‌السلام شود تا به پیروان مکتب اهل بیت علیهم‌السلام توهین کنند یا موجب اختلاف بین مسلمانان باشد جایز نیست. حضرت آقا بارها فرموده‌اند که به مقدسات سایر مذاهب توهین نکنید. بنابراین باید از این کار پرهیز کرد و نکته‌ی جالب توجه اینجا است که برخی می‌گویند در مجالس خصوصی اشکالی ندارد که لعن بگوییم؛ در حالی که حضرت آقا قید نزدند که مجلس عمومی باشد یا خصوصی، بلکه به طور کلی فرموده‌اند که به مقدسات سایر مسلمانان یعنی سایر فِرَق اسلامی توهین نکنید. حضرت آقا در جایی فرموده‌اند: «آن شیعه‌ای هم که از روی نادانی و غفلت، یا گاهی از روی غرض – این را هم سراغ داریم و افرادی را هم از بین شیعیان می‌شناسیم که فقط مسئله‌شان مسئله‌ی نادانی نیست، بلکه مأموریت دارند برای اینکه ایجاد اختلاف کنند – به مقدسات اهل سنت اهانت می‌کند، عرض می‌کنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعی است و خلاف قانونی است.» بنابراین توهین به مقدسات سایر مذاهب اسلامی به نظر حضرت آقا حرام شرعی است. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از محمد حسین
اصلا کار به این ندارم که لعن کردن علنی سران اهل سنت و خلفا ، تو روایات توصیه شده یا نهی شده. اصلا هیچ کاری ندارم که روایاتی داریم در وحدت بین شیعه و سنی 🔰 اما سوال من از این طرفداران دو آتیشه لعن علنی به مقدسات اهل سنت این هست که آیا این کار باعث شادی دشمنان می شود یا ناراحتی آنان؟ امروز دعوای بین شیعه و سنی ، مورد رضایت دشمنان است یا خیر؟ 🔰 یک اصل کلی در اسلام و قرآن داریم که هرکاری که دشمن را شاد می کند و در راستای تلاش دشمن است ، قطعا نباید انجام شود. 👈👈👈 هر عاقلی می داند که امروزه دعوای بین شیعه و سنی و لعن علنی به سران اهل سنت ، موجبات شادی دشمن است ، بدون شک ، بدون تردید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت زهرا بنیانگذار لعن علنی هستند. تو روی خود ابوبکر حرومزاده گفتند بعد هر نماز لعن‌ت میکنم. پس چرا تقیه نکردند؟؟..! ((پس ما هم باید لعن کنیم.)) لطفا پاسخ دهید
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام. اینکه کاربر محترم فرمود را که به ما گفت؟ همان علماء و مفسران و تایید کنندگان احادیث. و امروز همان اجتهاد وحدت را به صلاح مسلمین میداند. ❌️ این گفتار دشمنان را شاد میکند. لطفا دشمن را شاد نکنیم. الاقل...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب ما قبول داریم که خلفا در حق اهل بیت علیهم السلام ظلم کرده اند و حق آنان را غصب کرده اند‌. اتحاد و برادری ما با اهل تسنن ربطی به خلفا و ظلمی که آنها در حق اهل بیت علیهم السلام کرده اند ندارد، خود اهل بیت (ع) خلفا را قبول نداشتند اما رابطه خوبی با اهل سنت داشتند و سفارش به مدارا و محبت به آنها داشته اند. https://b2n.ir/909476 شیعه و سنی وقتی دشمنان مشترکی دارند باید در مقابل کفار و مشرکین و منافقین اتحاد داشته باشند، که در غیر این صورت باعث نابودی خودشان می شوند. 👈راه رشد و پیشرفت شیعه یقینا در وحدت با اهل سنت است. اختلافات فکری و عقیدتی ما با اهل سنت باید در محافل علمی مورد بحث و گفتگو واقع شود. متاسفانه برخی از شیعیان و اهل سنت و بعضی از افراد مغرض دانسته یا ندانسته با اختلاف افکنی بین شیعه و سنی به دشمنان اسلام خدمت می کنند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«عیدالزهرا» صحت یا خرافه؟! مطلبی جامع و روشنگرانه بهمراه فتاوای مراجع ۱. روز نهم ربیع‌الاول نزد شیعیان جایگاه خاصی دارد، چرا که این روز را یکی از اعیاد مهم تلقی کرده و به خاطر سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) به شادی می‌پردازند. متاسفانه گهگاهی دیده می‌شود که بعضی از افراد جاهلانه یا عامدانه بیان می‌کنند که در چنین روزی خلیفه دوم کشته شده و داستان‌سرایی‌های بسیاری هم در زمینه دارند؛ افسانه‌هایی که بیشتر توسط دشمنان اسلام و برای دامن زدن به اختلافات مذهبی میان شیعه و سنی ساخته می‌شود. عالمان دینی بر خرافه‌بودن این موضوع تأکید دارند و آن را موجب دامن زدن به اختلافات مسلمانان می‌دانند. ۲. رهبر معظم انقلاب در روز ۲۷ آذر سال ۱۳۸۷ با بیان اینکه نباید به خاطر دفاع از شیعه به آتش‌افروزی میان غیر شیعه شتاب داد، تصریح می‌کنند: «این جور نباشد که کسى از یک گوشه‌اى خیال کند، دارد از شیعه دفاع می‌کند و تصور کند دفاع از شیعه به این است که بتواند آتش دشمنى ضد شیعه و غیر شیعه را برانگیزد، این دفاع از شیعه نیست؛ این دفاع از ولایت نیست، اگر باطنش را بخواهید، این دفاع از آمریکاست؛ این دفاع از صهیونیست‌هاست». ۳. مرگ خلیفه دوم اواخر ذی‌الحجه یا اول محرم است! از لحاظ تاریخی چه شیعه و چه سنی تاریخ مرگ خلیفه دوم را نهم ربیع نمی‌دانند، طبق روایات تاریخی «عمر بن خطاب» اواخر ذی‌الحجه یا اول محرم فوت کرده است. ۴. بنابراین برخی جشن‌های نهم ربیع خرافه بوده و این رسم غلطی است، لذا با توجه به بحث بیداری اسلامی و اینکه نگاه ملت‌ها به سوی ایران است، دامن زدن به آن، کار اشتباهی است و در این شرایط نیاز به وحدت بیش از گذشته احساس می شود. ۵. باید در ایام ربیع از آن خرافه‌ها که مخالف دیدگاه‌های امام(ره) است، پرهیز و جایگاه واقعی امامت را برای جامعه اسلامی تبیین کنیم. عیدالزهرای واقعی ما شیعیان تبیین جایگاه امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) است، و خشنودی آن حضرت در این است که ما این جایگاه رفیع امامت را برای جامعه خود تبیین کنیم و از مباحثی که تفرقه بر انگیزند پرهیز کنیم. ۶. ماجرای قتل خلیفه دوم در این روز دسیسه دشمنان بوده که می‌خواستند با مطرح کردن آن در این روز مردم را از اصل امامت و مهدویت دور کنند. نباید از اصلی که بارها در کتاب‌های تاریخی شیعه و سنی بر آن تأکید شده است، غفلت کرد. در کتاب‌های تاریخی شیعه و سنی نیز تاریخ مرگ خلیفه دوم اواخر ذی‌الحجه و اول محرم ذکر شده است، این منابع تاریخی عبارتند از: «تاریخ الیعقوبى»، «التنبیه‏ والإشراف»، «مروج الذهب»، «الفتوح»، «مسارّ الشیعه»، «الإمامة والسیاسة»، «أنساب‏الأشراف»، «الطبقات‏الکبرى» و «تاریخالطبری». همچنین در سیره اهل‌بیت‌(ع) تأکید بر مدارا با اهل سنت صورت گرفته است، چنان که در کتاب‌هایی نظیر «المحاسن للبرقی»، «الکافی»، «تفسیر العیاشی»، «بحارالانوار» و «مستدرک الوسایل» به احادیثی بر می‌خوریم که بر اصل وحدت مسلمانان اذعان دارند. ۷. و اما هشدارهای علما و مراجع: 🔹رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای: هرگونه گفتار یا کردار و رفتارى که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمانان شود شرعاً حرام اکید است. 🔸آیت الله سیستانی: ایجاد تفرقه حتی به اندازه یک کلمه یا نصف کلمه جایز نیست. 🔹آیت الله بهجت (ره): کسی که وحدت مسلمانان را نخواهد، مسلمان نیست... چه بسا این جشن‌ها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در اینصورت اگر یک قطره خون از آن‌ها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. " 🔸آیت الله شبیری زنجانی: جای تأسف است که می‌بینیم جریاناتی این فاصله را زیاد می‌کنند. 🔹آیت‌ الله وحید خراسانی در درس خارج فقه، با نهی از بی‌احترامی به خلیفه دوم اهل سنت، از شاگردان خود خواست همانند گذشته، از توهین به خلفای اهل سنت پرهیز کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌عمرکشون درسته یا غلطه❌ ⛔️عیدالزهرا( ۹ ربیع) دروغه⁉️ (پاسخ: مرتضی کهرمی ) ▬▬▬▬▬▬▬▬ @PasokhGooha_ir 👈🏻 ایتا کانال ما در سایر شبکه‌های اجتماعی: کلیک کنید
سلام و احترام‌ «عیدالزهرا» صحت یا خرافه؟ مطلبی جامع و روشنگرانه بهمراه فتاوای ✅🌴 عیدالزهراوجشن گرفتن نهم ربیع الاول به دوجهت می‌تواندباشد: 👈نخست آنکه سالروزبه امامت رسیدن حضرت ولی عصرامام زمان(عج) است،دومین مناسبت که بین برخی ازمردم به غلط مشهورشده،سالروزقتل عمربن خطاب است. 🔸امانسبت به امامت امام عصرازآن جهت که هشتم ربیع الاول روزشهادت امام حسن عسکری است وازآن به بعدامامت به عهده امام زمان حضرت ولی عصر سپرده می‌شود،شیعیان برای به امامت رسیدن امام زمان خشنودندوجشن می‌گیرند.بااین کاریک نوع ابرازاحساسات وعرض ارادت نسبت به آن وجودشریف ومادربزرگوارش حضرت زهرا (س) می‌کنند،امادرعین حال هیچ گونه توصیه‌ای ازسوی معصومین برجشن گرفتن این روزنداریم. ⬅️ دومین جهت که بین مردم به غلط مشهورگشته که سالروزقتل عمر،نهم ربیع الاول است،نیزبدون مستندودلیل معتبراست.زیراطبق منابع تاریخی فریقین(شیعی وسنی)عمربن خطاب درروزبیست و سوم ذی الحجه ترورشد.پس ازسه روزدرگذشت.بنابراین اودراواخرذی الحجه درگذشته است. وقتل او در ۹ ربیع الاول فاقددلیل معتبراست.بسیاری ازبزرگان شیعه براین اتفاق نظردارندکه تاریخ قتل خلیفه دوم ۲۶ یا ۲۹ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق است.على بن حسين مسعودى ویعقوبی،دو تن ازمورّخان بنام شیعه همچنین همه تاریخ نگاران اهل سنت برهمین عقیده بوده اند .(۱) شیخ مفیددرکتاب« مسار الشیعه » آورده است: درروز بیست وششم ذی الحجة سال ۲۳ هجری عمربن خطاب مجروح گردیدودربیست و نهم ماه درگذشت.(۲) هم چنین شیخ ابراهیم بن علی کفعمی درکتابی معروف به مصباح آورده است: بایددانست که قتل خلیفه دوم در ۲۶ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق واقع شده است.این مطلبی است که صاحبان کتاب های»، «طبقات »،« مسارالشیعه»،و....برآن تصریح نموده اند،بلکه اجماع مورّخان شیعه واهل تسنن نیزبراین است.(۳) اماشادمانی کردن وگرفتن جلسان شادی برای قتل عمربن خطاب( فارغ ازاین که درچه تاریخی روی داده باشد)،صحیح نیست: نه تنها در شرایط کنونی، بلکه در دوران ائمه معصومین نیز چنین مواردی که در سالروز قتل عمر برنامه و جلسه شادمانی برپا کنند، گزارش نشده است. شیعیان نیز چنین برنامه‌ای نداشته‌اند. چنانچه برخی از شیعیان و نزدیکان ائمه به ناسزاگویی به خلفا می‌پرداختند، اهل بیت با آنان برخورد می‌نمودند. همچنین این کار توسط مراجع بزرگ تقلید شیعه نهی شده و توهین به بزرگان اهل سنت را جایز نمی دانند . بر گزاری این مراسم امروزه از طرف عده ای بعضا همراه با کارهای زشت همراه است که مطمئناً بر خلاف دین اسلام و توصیه ائمه اهل بیت (ع) است. در شرایط فعلی که اسلام بیش از همه زمان‌ها نیاز به اتحاد و انسجام مسلمانان دارد ، شایسته نسیت که ما شیعیان با برپایی چنین مراسمی دامنه اختلافات را گسترده‌تر و فاصلة میان مسلمانان را بیشتر نماییم. وحدت و انسجام اسلامی از برترین نعمت‌های خدادادی است، همان گونه که امیرالمؤمنین فرمود: خداوند بر این امت منت نهاده و بین آنها الفت و اتحاد ایجاد کرده که در سایة آن زندگی کنند . به کنف حمایت آن پناهنده شوند. این نعمتی است که احدی نمی‌تواند بهایی برایش بگذارد. زیرا از هر بهایی گران‌قدرتر و از هر چیز پر ارزشی با ارزش‌تر است.(۴) برپایی چنین جلساتی با هر عنوان، آتش دشمنی اهل سنت را برمی‌افروزد. آنان را نیز به مقابله به مثل و توهین و هتک حرمت به مقدسات شیعه و احیاناً تعرض به جان شیعیان وا می‌دارد که این قطعاً مورد رضایت امام زمان نیست. پی‌نوشت ها‌: ۱. مروج الذهب و معادن الجوهر،على بن حسين مسعودى‏، ج ۲، ص ۳۲۱؛ تاريخ يعقوبي، يعقوبي(متوفي ۲۸۴)، ج ۲، ص ۱۵۹؛ الطبقات الكبرى‏، ابن سعد كاتب واقدى‏، ج ۳، ص ۲۵۸، ناشر: دار الكتب العلمية، مكان نشر: بيروت‏، سال چاپ: ۱۴۱۸، نوبت چاپ: دوم‏ ؛ تاريخ مدينه، ابن شَبّه نميري(متوفي ۲۶۲)، ج ۳، ص ۸۹۵ و۹۴۳ ؛ تاريخ خليفه بن خياط، خليفه بن خياط عصفري(متوفي ۲۴۰)، ص ۱۰۹؛ أخبار الطِوال، ابوحنيفه دينوري(متوفي ۲۸۲)، ص ۱۳۹؛ تاريخ كبير، بخاري(متوفي ۲۵۶)، ج ۶، ص ۱۳۸؛ المصنف، ابن أبي شيبه كوفي(متوفي ۲۳۵)، ج ۸، ص ۴۱ ؛ أخبار الطِوال، ابوحنيفه دينوري(متوفي ۲۸۲)، ص ۱۳۹؛ تاريخ طبري، طبري(متوفي ۳۱۰)، ج ۳، ص ۲۶۵؛ طبقات الكبرى، محمد بن سعد(متوفي ۲۳۰)، ج ۳، ص ۳۶۴ ؛ أنساب‏الأشراف، بلاذرى (متوفي ۲۷۹)، ج‏۱۰، ص۴۳۹ ؛ اُسدالغابه، ابن اثير(متوفي ۶۳۰)، ج ۴، ص ۷۷ ؛ شرح نهج‌البلاغه، ابن أبي الحديد(متوفي ۶۵۶)، ج ۱۲، ص ۱۸۴ . ۲. مسار الشيعة (المجموعة)،الشيخ المفيد، ص ۲۳ . ۳. المصباح، كفعمي، ص۵۱۱. ۴. نهج البلاغه خطبه ۱۹۲.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ⛔️هشدار درباره عیدالزهرا!⛔️ 💚مقام معظم رهبری امام خامنه ای روحی فداه: یک عدّه‌ای خیال میکنند اثبات تشیّع به این است که انسان به بزرگان مورد اعتقاد اهل سنّت و دیگران بنا کند مدام بدوبیراه گفتن. نه! این خلاف سیره‌ی ائمّه است. اینکه شما می‌بینید رادیوها یا تلویزیون‌هایی در دنیای اسلام به وجود می‌آید که کار آنها این است که به‌عنوان شیعه و به نام شیعه، به بزرگان مورد اعتقاد بقیّه‌ی فِرق اسلامی بدگویی کنند، این معلوم است که بودجه‌اش بودجه‌ی خزانه‌داری انگلیس است؛ این بودجه‌اش بودجه‌ی انگلیس [است‌]، این شیعه‌ی انگلیسی است. هیچ‌کس خیال نکند که گسترش شیعه و اعتقاد تشیّع و استحکام ایمان شیعی به این بدوبیراه گفتن و به این [طرز] حرف زدن است. نخیر! اینها عکس عمل میکند. وقتی شما بدوبیراه گفتید، دُور او یک حصاری کشیده میشود از عصبانیّت، از احساسات، و دیگر حرف حق هم برایش قابل تحمّل نیست. ما حرف حسابی خیلی داریم، حرف منطقی خیلی داریم، حرفهایی که هرکسی که صاحب فکر است، اگر بشنود؛ آنها را قبول میکند.