eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام ی نفر میگف ول کنن برن ازین مملکت (منظورش اخوندا بود) گفتم شما ول کنید برید میگف ما از خودامونه، مرزا رو باز کنن، انقد سنگ میندازن جلو ادم ک نمیشه رف... و هم چنین جای خونه ما خیلی طلبه ها از اندونزی و... اومدن و اینجا حوزه میرن میگف ما هیچ کدوم اصلاا راضی نیسیم ک از پول مملکته ما خرج اینا کنن...
هدایت شده از حسین ستوده۲
سلام علیکم خروج از کشور هیچ گونه سنگ اندازی،پروتکل و منع قانونی وجود ندارد.در کشورمان یکصد هزار دانشجوی خارجی از بیش از ۱۳۰ کشور جهان دروس حوزوی میخوانند که همگی زبان فارسی فرا می‌گیرند و مسلط به فقه شیعی میشوند و علاوه بر تبلیغ تشییع مبلغ کشورمان میشوند و جذب دانشجوی خارجی در تمام دنیا از مولفه های قدرت محسوب میشوند و افرادی که چنین مواضعی دارند از علم لازم در این زمینه برخوردار نیستند ✍استاد قنبریان ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنده خدایی میپرسید آیا آرزوی مرگ کردن گناه داره می‌گفت خودم روکه میبینم دیندارخوبی نیستم تواین وضعیت که ازخونه میرم بیرون ووضع افتضاح پوشش خانمهارومیبینم اطرافیان که گرفتارقماروشراب ورابطه نامشروع رومیبینم وهیچکاری ازدستم برنمیاد قلبم به شدت دردمیگیره ومدتیه دست وشانه ی چپم دچارمشکل شده وجسمم داره بیمارمیشه وکاملأمیفهمم مشکلاتم بخاطرحرصی که میخورم هست آرزوی مرگ میکنم این اشکال داره؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام 👇⬇️ 🔹گاهی سختی‌ها و گرفتاری‌های زندگی موجب می‌شود که صبر انسان کم شده و وقتی راه‌حل مشکل خود را پیدا نمی‌کند، دست به دعا برداشته و به جای کمک خواستن از خدای متعال، آرزوی مرگ می‌کند. در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که آیا ما جایز هستیم که آرزوی مرگ کنیم و برای تعجیل در مرگ خودمان دعا کنیم⁉️ آنچه که از آموزه‌های قرآن کریم و حدیث ائمه اطهار علیهم‌السلام مشخص است، اگر آرزوی مرگ ناشی از کم‌صبری و بی‌تابی در برابر مشکلات دنیایی باشد، به هیچ عنوان جایز نبوده و روا نیست.❌ 🔸 چراکه سختی‌ها و گرفتاری‌ها در این دنیا مسیری برای امتحان هر کدام از ماست و وقتی در برابر امتحان آرزوی مرگ می‌کنیم، درواقع نشانی از عجز و ناتوانی ماست. 👈بهترین راه در برابر سختی‌ها و بیماری‌ها، توکل به خدای یکتا، توسل به ائمه اطهار علیهم‌السلام و دعا و تلاش برای حل گرفتاری در کنار صبر است. بنابراین درخواست مرگ با صبر همخوانی ندارد و روا نیست. 🔹 وقتی سیره و سبک زندگی پیغمبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم‌السلام را مرور می‌کنیم، این نکته مشخص می‌شود که آن بزرگان که الگوی کامل و جامع در سبک زندگی هستند به هیچ عنوان در مقابل سختی‌ها و مشکلات دنیا آرزوی مرگ نمی‌کردند. بلکه با مشکلات دنیا به سختی مبارزه کرده و با اعلام رضایت از قضای الهی صبور بودند. 🌴نکته قابل توجه این است که دعا برای طولانی شدن عمر یکی از آموزه‌های دینی ماست؛ چنانکه می‌فرماید: «وَ عَمِّرْنِی مَا کَانَ عُمُرِی بِذْلَةً فِی طَاعَتِکَ» و در جای دیگری وارد شده است که: «أَنْ تُطِیلَ عُمُرِی، وَ أَنْ تُقَوِّیَ ضَعْفِی.» چراکه طولانی بودن عمر انسان در این دنیا فرصتی برای انجام کارهای خیر و نیک بیشتر است تا توشه پربارتری برای زندگی ابدی و همیشگی خود داشته باشیم. آن بزرگان در عین حال سعی می‌کردند که از نعمت عمر که خدای متعال به آنها ارزانی داشته، بهترین بهره را ببرند تا به سعادت حقیقی قرب الهی نائل شوند. 🔻در همین مورد شیخ صدوق روایتی را در کتاب امالی نوشته است با این مضمون که روزی پیغمبر اسلام صلی‌الله علیه و آله به عیادت بیماری رفته و از احوال او جویا شدند. آن بیمار شروع به ابراز ناراحتی کرد و با گله و شکایت از درد و بیماری، آرزوی مرگ خودش را کرد. رسول خدا صلوات الله علیه به او فرمودند: «لَا تَتَمَنَّ الْمَوْتَ فَإِنَّکَ إِنْ تَکُ مُحْسِناً تَزْدَدْ إِحْسَاناً وَ إِنْ تَکُ مُسِیئاً فَتُؤَخَّرُ تُسْتَعْتَبُ فَلَا تَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ» به این معنا که «آرزوی مرگ نداشته باش، چراکه اگر تو انسان خوب و نیکوکاری باشی با طولانی شدن عمرت بر کارهای خوب و خیرت افزوده می‌شود و اگر گناهکار باشی، فرصت پیدا می‌کنی تا مورد رضایت خدای تعالی قرار بگیری. پس آرزوی مرگ نکنید.» 🔸بر همین اساس آن حضرت در جای دیگری فرمودند: «هیچ یک از شما به علت گرفتاری‌ها و مشکلاتی که برایتان ایجاد می‌شود، آرزو و تمنای مرگ نکنید.» لازم به توضیح است که مواردی از آرزوی مرگ کردن استثنا شده است و در مواردی انسان جایز است که نوعی از مرگ را برای خودش آرزو کند. یکی از این موارد شهادت در راه خداوند است. منابع: صحیفه سجادیه امالی؛ شیخ صدوق نهج‌البلاغه؛ سید رضی اصول کافی؛ شیخ کلینی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از نجمه کبیریان
بهشون بگید مقداری از نظر جسمی به خودشون برسند شربت گلاب و زعفران و نوشیدنی هایی که گرم است و برای اعصاب خوبه بخورند کم خونی و مشکلات تیروئید اگر دارند پیگیری کنند تا خودشون و اطرافیانشان را اذیت نکنند جدای از مسائل جسمی هر انسانی با غیرت دینی و با معرفت از ناهنجاری ها آزرده می شود اما سیره بزرگان و پیشوایان ما صبوری و استقامت و هدایت بوده است آرزوی مرگ مکروه است انسان باید در برابر مشکلات صبر و استقامت داشته باشد از خداوند بخواهند که به ایشان عمر پربرکت بدهد و راه بندگی را هموار و نشانشان دهد چرا فکر می کنند کاری دستشان نیست در حق خود و آنها دعا کنند این کار بزرگی است توسل کنند همه چی دست ما نیست روایات زیبایی از پیامبر اسلام داریم که آرزوی مرگ نکنید چون این دنیا جای کار نیک و صالح و یا توبه از گناهان است و برای شما بهتر است در نگاه ایشان راه ها بسته شده و به بن بست رسیده خود را که به منبع لایتناهی وصل کنند راه امید و توانایی در تغییر شرایط باز می شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ سلام چند روز پیش در یک میهمانی یکی از بستگان به فرزند هفت ساله‌ی یکی از حضار گفت که: "شما که اینقدر عاشق سگی چرا یکی نمیخری؟" دخترک متعجب نگاهش کرد و گفت: " من صبح تا عصر مدرسه‌ام، بعدش غذا می‌خورم و استراحت میکنم و بعد باید پای مشق و درسم بنشینم. شب هم یه ذره بازی می‌کنم و کتاب می‌خونم و می‌خوابم. به نظر شما کی وقت میکنم که سگم رو تربیت کنم و بیرون ببرم و بهش عشق بدم؟" مرد پرسشگر چنان از سوالی که پرسیده بود شرمنده شد که فقط توانست بگوید: " چقدر شما باشعوری." همان لحظه از دلم گذشت ای کاش که ذره‌ای از این همه فهم و درک این بچه را مسئولین ما داشتند! بالاخص شما خانم انسیه خزعلی! در صحبت های اخیرتان باز با لحن دستوری گفته‌اید: "خانواده‌ها از د‌وفرزندی به شش فرزندی برسند!" چشم عباس آقا! اطاعت امر. فقط یک مسئله‌ی بسیار کوچک و ناچیز وجود دارد و آن این است که: " فرزند آوری مهم‌تر است یا فرزندپروری؟" فرزندآوری را که خر و گا‌و و گربه و خوک هم می‌کنند‌. بعضا در هر زایمان هم حداقل شش فرزند به دنیا می‌آورند. نظر شما در مورد فرزندپروری چیست بانوی تحصیل‌کرده ی ادبیات عرب؟ خانم انسیه خزعلی! شک ندارم که شما آنقدر از نعماتی که خداوند به شما عنایت فرموده‌اند استفاده نکرده‌ یا به غلط و بدترین وجه ممکن استفاده‌کرده‌اید که حضرت حق در حال بازستاندن تک‌تک آنها هستند. از جمله‌ی این موهبت‌ها عقل است. شما سال‌هاست چنان خود را به نفهمیدن زده‌اید که گویی از اساس عقل و درکی برای فهمیدن نداشته‌اید! بعضی موضوعات آنقدر بدیهی و ابتدایی‌ست که فرزندان کوچک ما در این عصر هم به درستی آنها را دریافت می‌کنند. خانم انسیه خزعلی! کم کاری این بار ما را به پسر عزیزتان ببخشید. ببخشید که ما حدود دو میلیون دلار نداریم که برای فرزندمان مثل حمیدِ شما خانه‌ای در ونکوور کانادا بخریم‌. ببخشید که نمی‌توانیم برایش شرکت تاسیس و آینده‌اش را تضمین کنیم. ببخشید که ما مثل کبری خانوم -خواهر مکرمه‌تان- نمی‌توانیم فرزندانمان را به آمریکا بفرستیم و خیالمان را راحت کنیم که حداقل های زندگی را دارند و در آرامش زندگی می‌کنند. ببخشید که ما مثل شما و همسرتان -آقای رضازاده- پست‌های آنچنانی دولتی با حقوق‌های اینچنینی نداریم. خانم به ظاهر محترم! ما در کشوری که شما و امثال شما برای ما ساخته‌اید برای به دست آوردن یک لقمه نان در حال جنگیم! کدام احمقی را سراغ دارید که زیر باران توپ و ترکش و خمپاره فرزند بیاورد؟ ما همه زخمی هستیم، مجروحیم اگر مرهمی داری بیاور وگرنه زبان به کام بگیر و نمک نپاش! بامداد رحیل ۱۲ مهر ۱۴۰۲
هدایت شده از نجمه کبیریان
کار به این چرندیات ندارم که همه از سر کینه و بغض و عداوت به مسئولین و شخص خانم خزعلی هست فرزندآوری فرهنگ ایرانی و اسلامی بوده و این را از ما گرفتند با مهندسی دقیق فرهنگ رزاقیت خدا را از ما گرفتند که به این مشکلات خوردیم فرهنگ اسلامی ما را تغییر دادند خدا در کجای زندگی تک تک ماست خانواده هایی با ثروت بالا و اقتصاد قابل قبول هم فرزند نمی آورند و تعدادشان کم نیست ویژه در شهرستان ها با داشتن خانه های ویلایی و یا خانه آپارتمانی و داشتن باغ در روستاها خدا و جایگاه خدا و رزاقیتش را از ما گرفتند از همان مسئولانی هم که کنترل جمعیت را دنبال کردند اول این نگاه را گرفتند این نگاه را برگردانیم و خدا برای ما کافیست 👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام. چرا حضرت عباس ع با بقیه‌ی شهدا دفن نشدن؟ چرا علی اکبر ع زیر پای اباعبدالله ع دفن شد؟ اصحاب هرجا ک بدنشون افتاده بود دفن شدن؟ مثله حبیب و حر
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام. اینکه چرا پیکر قمر بنی هاشم و شهدا از اهل بیت سلام الله علیهما اینگونه تدفین شده اند ممکن است بطناً علتی داشته باشد که ما از آن بیخبریم. اما؛⬇️ ⬅️ شهدایی که از اصحاب بودند توسط قبیله های و خویشاوند خود دفن شدند ولی؛ آنقدر عداوت نسبت به امام زمان علیه السلام زیاد بود که نگذاشتند پیکرشان به خاک سپرده شود. لذا وجود داغدار حضرت سجاد علیه السلام با قدرت خدای قادر متعال توانستند ابدان شهدای اهل بیت را به همین صورت که دیده اید دفن نمایند. جان به فدای همه ی شهدا...🌷 الاقل...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
وقتی که امام حسین(ع) به بالین شهیدان می‌آمد، پیکر مطهر آنان را کنار خیمه می‌آورد؛ ولی در مورد اینکه چرا امام حسین(ع) پیکر مطهر حضرت عباس(ع) را به کنار خیمه‌ها نیاورد، اقوالی گفته شده که در میان آنها دو قول قابل بیان است: ١. پیکر آن حضرت به قدری پاره پاره شده بود که انتقال آن، ممکن نبود؛ زیرا اعضای آن ممکن بود در مسیر راه به زمین بیفتد، چنان که در روایت آمده: هنگامی که امام حسین(ع) از کنار نهر علقمه به خیمه‌ها بازگشت، زینب(س) گریان و پریشان با امام(ع) ملاقات کرد و پرسید: چرا پیکر برادرم را به خیام نیاوردی؟ امام حسین(ع) در پاسخ فرمود: دیدم به قدری اعضای عباس از هم گسیخته شده که نمی‌توان آن را حرکت داد.[١] ٢. امام حسین(ع) به هر عنوانی بود، سزاوار و شایسته می‌دانست که عباس(ع) را به خیمه‌ها کنار پیکرهای شهیدان ببرد؛ ولی یک راز موجب شد که امام(ع) او را در همان جا بگذارد، آن راز این بود که امام می‌خواست محل دفن عباس(ع) مرکز مستقل گردد تا مقام معنوی عباس(ع) در دنیا نیز آشکار شود، مردم به خصوص و جداگانه به بارگاه ملکوتی او روند، نیازهای مادی و معنوی خود را در کنار مرقد او که بهترین مکان شریف است، از درگاه خدا بخواهند، کرامت‌های عباس(ع) بر همگان ظاهر شود، مردم به مقام عالی او پی ببرند، آن بزرگوار حلقه اتصال بین مردم و خداوند شود و مردم به خصوص و جداگانه با زیارت‌های خود در پیشگاه عباس(ع) عرض ادب کنند و مقام ارجمند عباس(ع) آشکارتر شود.[٢] در میان این دو نظریّه، نظریّه دوم مناسب‌تر و صحیح‌تر به نظر می‌رسد. اینک در اینجا فهرست‌وار سیر تاریخی مرقد مطهر آن حضرت از هنگام خاک‌سپاری پیکر مقدّس، بنای مرقد و تحوّلات آن تا به امروز بیان می‌شود: ۱. خاکسپاری پیکر عباس(ع) توسط امام سجاد(ع) هنگامی که امام سجاد(ع)در روز سیزدهم محرم (سومین روز شهادت شهیدان کربلا) به طور محرمانه از کوفه به کربلا آمد، و بنی اسد را که برای دفن پیکرهای پاک شهیدان به آنجا آمده بودند، از حیرت و سرگردانی بیرون آورد. به بنی اسد اجازه داد که آن پیکرها را در مکان‌هایی که تعیین می‌کرد، به خاک بسپرند؛ ولی دو نفر را استثنا کرد و خود شخصاً به دفن پیکر آنها پرداخت: ١. دفن پیکر مقدّس سیّدالشهداء امام حسین(ع) را خودش شخصاً به خاک سپرد؛ زیرا امام باید امام را به خاک سپرد. ٢. دومین نفر، عباس(ع) بود که امام سجاد(ع) شخصاً پیکر او را به خاک سپرد و این خود بیانگر مقام عظیم عباس(ع) است که با او، همچون مقام امامت رفتار شد. توضیح اینکه: امام سجاد(ع) همراه بنی اسد کنار نهر علقمه آمد، چشمش به بدن پاره پاره و بی دست عباس(ع) افتاد، منظره به گونه‌ای بود که گویی همه زمین و زمان، ملکوتیان و زمینیان گریه می‌کردند، امام سجاد(ع) منقلب شد و خود را بر روی بدن مطهر عمویش عباس(ع) افکند، دست به حلقوم بریده آن حضرت می‌کشید و می فرمود: «عَلَی الدُنیَا بَعدَکَ العَفَا، یَا قَمرَ بَنِی هَاشِم، وَ عَلَیکَ مِنِّی السَّلام مِن شَهید مُحتَسَب وَ رَحمَة الله وَ بَرکاتُه؛ ای ماه تابان بنی هاشم، پس از تو خاک بر سر دنیا! ای شهید مخلص راه خدا، درود و برکات خدا بر تو باد!» سپس خود امام سجاد(ع) شخصاً برای عباس(ع) قبری حفر کرد و به تنهایی پیکر مقدّس حضرت عباس(ع) را در میان قبر نهاد، همان‌گونه که خود به تنهایی پیکرِ مقدّس پدرش امام حسین(ع) را در میان قبر گذاشت. بنی اسد می‌خواستند کمک کنند، امام سجاد(ع) همان پاسخ را به آنها داد که در مورد دفن پیکر مطهر امام حسین(ع) به آنها داده بود، و آن پاسخ این بود که فرمود: «اِنَّ مَعِی مِن یُعینَنِی؛ کسانی (از فرشتگان و ملکوتیان) همراه من هستند و مرا در دفن پیکر مطهر عباس کمک می‌کنند».[٣] [١]. اکسیر العبادات فی اسرار الشهادات؛ محمد باقر ملبوبی، الوقایع و الحوادث، ج ٣، ص ٢٣. [٢]. مقتل الحسین مقرم، ص ۳۲۸. [٣]. همان، ص۳۹۸؛ سردار کربلا، ص ۲۴۸.
قبر حضرت علی اکبر علیه السلام اگر پایین پا هست بخاطر اینکه امام زین العابدین علیه السلام که عالم به همه علوم هستند در دفن کردن فرزند هم توجه به مقام پدر و فرزندی داشتند لذا علی اکبر را بالا سر حضرت یا در کنار حضرت دفن نکردند که حتی از نظر جسمی هم جنازه او بالاتر از پدر یا در کنار پدر نباشد بلکه پایین پای حضرت دفن کردند که اشاره به این باشد که مقام فرزند پایین تر از مقام پدر هست کما اینکه در زمان زنده بودن هم روایت داریم که فرزند جلوتر از پدر یا در کنار پدر راه نرود بخاطر احترام به مقام پدر جلوتر از پدر راه نرود مثل این روایت شخصی خدمت پیغمبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) آمد و عرض کرد: «حق والدین بر فرزند چیست؟» حضرت فرمود: «آن‌ها را با اسم صدا نزند، جلوتر از آن‌ها راه نرود، پیش از آن‌ها ننشیند و کاری نکند که مردم، پدرش را لعنت کنند. منبع: کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، تحقیق علی‌اکبر غفاری، قم، دارالکتب اسلامی، ۱۳۶۷ق، ج۲، ص۱۵۹.
یک سوال مخاطب باقی ماند که این است اصحاب هرجا ک بدنشون افتاده بود دفن شدن؟ مثله حبیب و حر جوابش مفصل است👇
هدایت شده از h...m.p.r
⁉️سوال👇 ⁉️میخواستم بدونم مزار پسر امام حسین(ع)حضرت علی اکبر(ع) کجاست؟ 💢قبر ایشان کاملا کنار قبر امام حسین (ع) و به طور دقیق در زیر پای امام(ع) قرار دارد. کسانی که بدن مطهر شهدا را دفن می‌کردند با توجه به اینکه شدت علاقه امام به این فرزند بزرگوارشان را می‌دانستند قبر وی را کنار قبر پدر و در زیر پای وی قرار دادند و به هنگام ساخت ضریح نیز در آن قسمتی که علی اکبر دفن شده دو گوشه برای ایشان به عنوان ضریح اضافه کردند. لذا است که مرقد و حرم اباعبدالله الحسین(ع) شش گوشه دارد. ✅ جهت کسب اطلاعات بیشتر در این گونه موارد می‌توانید به این کتاب مراجعه فرمایید:👇 جواد محدثی، فرهنگ عاشورا، قم، نشر معروف، ۱۳۷۴ش. 🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆 ⁉️همه می‌دانیم که مرقد منوّر حضرت عباس(ع) در کربلا جداگانه در کنار فرات، بارگاه ملکوتی شکوهمندی دارد و همواره زیارتگاه شیفتگان آل محمّد(ع) است، در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که چرا مرقد مطهر حضرت عباس(ع) از مرقد مطهر سایر شهیدان جدا شده و از حرم امام حسین(ع) حدود ٣٥٠ متر فاصله دارد؟ 👇پاسخ:👇 💢وقتی که امام حسین(ع) به بالین شهیدان می‌آمد، پیکر مطهر آنان را کنار خیمه می‌آورد؛ ولی در مورد اینکه چرا امام حسین(ع) پیکر مطهر حضرت عباس(ع) را به کنار خیمه‌ها نیاورد، اقوالی گفته شده که در میان آنها دو قول قابل بیان است:⬇️ 1⃣. پیکر آن حضرت به قدری پاره پاره شده بود که انتقال آن، ممکن نبود؛ زیرا اعضای آن ممکن بود در مسیر راه به زمین بیفتد، چنان که در روایت آمده: هنگامی که امام حسین(ع) از کنار نهر علقمه به خیمه‌ها بازگشت، زینب(س) گریان و پریشان با امام(ع) ملاقات کرد و پرسید: چرا پیکر برادرم را به خیام نیاوردی؟ امام حسین(ع) در پاسخ فرمود: دیدم به قدری اعضای عباس از هم گسیخته شده که نمی‌توان آن را حرکت داد.[١] 2⃣. امام حسین(ع) به هر عنوانی بود، سزاوار و شایسته می‌دانست که عباس(ع) را به خیمه‌ها کنار پیکرهای شهیدان ببرد؛ ولی یک راز موجب شد که امام(ع) او را در همان جا بگذارد، آن راز این بود که امام می‌خواست محل دفن عباس(ع) مرکز مستقل گردد تا مقام معنوی عباس(ع) در دنیا نیز آشکار شود، مردم به خصوص و جداگانه به بارگاه ملکوتی او روند، نیازهای مادی و معنوی خود را در کنار مرقد او که بهترین مکان شریف است، از درگاه خدا بخواهند، کرامت‌های عباس(ع) بر همگان ظاهر شود، مردم به مقام عالی او پی ببرند، آن بزرگوار حلقه اتصال بین مردم و خداوند شود و مردم به خصوص و جداگانه با زیارت‌های خود در پیشگاه عباس(ع) عرض ادب کنند و مقام ارجمند عباس(ع) آشکارتر شود.[٢] 🔰پی‌نوشت‌ها [١]. اکسیر العبادات فی اسرار الشهادات؛ محمد باقر ملبوبی، الوقایع و الحوادث، ج ٣، ص ٢٣. [٢]. مقتل الحسین مقرم، ص ۳۲۸. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از h...m.p.r
⁉️پرسش⬇️ ⁉️چرا حبیب بن مظاهر جدای از شهدای دیگر در بالای سر دفن شد و به دستور چه شخصی در آن‌جا دفن شد؟ ⬇️پاسخ⬇️ 💢آنچه در گزارش‌های موجود در کتب کهن مانند -ارشاد شیخ مفید (م 413ق)- وجود دارد، غیر از امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت علی اکبر(ع)، جایگاه دقیق دفن شهیدان کربلا گزارش نشده است. ⬅️ البته گزارش است که شهدا در پیرامون حضرتشان چه بالا سر و چه پایین سر دفن شده‌اند؛👈 شیخ مفید می‌گوید: «یاران حسین(ع) که در رکاب او شهید شده اطراف آن‌حضرت مدفون گردیده‌اند و ما مرقد معیّنى براى آنان سراغ نداریم. آرى آنچه که مسلّم و به حقیقت نزدیک است همان است که حائر مبارک حسینى بر آنها احاطه دارد و نامبردگان خارج از حائر مدفون نیستند. خداى متعال از همه آنها خشنود باشد و همه را خشنود گرداند و بهشت جاویدان را مسکن آنان قرار دهد».[1] ⬅️درباره چرایی جدا بودن قبر حبیب بن مظاهر از سایر شهدا، تحلیل‌ها و گزارش‌هایی بیان شده است؛ 👈مانند این‌که گفته‌اند: از آن‌جایی که وی از سران بنی اسد و مورد احترام آنان بوده است، بدین سبب، قبر او را از سایر شهدا جدا قرار دادند.[2] 👈 ولی مستند قابل اعتباری برای این تحلیل نیافتیم و شاید این توجیه، تنها به عنوان یک احتمال مطرح شده باشد.👈 در برخی نوشتارهای متأخر نیز ادعا شده که شیخ حافظ ابو نعیم احمد بن عبدالله اصفهانى(م 430ق)، در کتاب «حلیة الاولیاء» چنین چیزی را گفته است؛[3] 👈 ولی با جست‌وجویی که در کتاب «حلیة الاولیاء» داشتیم به مطلبی که ناظر به تعیین دقیق مکان قبر حبیب باشد برخورد نداشتیم.  ⬇️پی نوشت⬇️ [1]. مفید، محمد بن محمد، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج ‏2، ص 126، قم، کنگره شیخ مفید، چاپ اول، 1413ق؛ نیز نک: طبرسی، فضل بن حسن، تاج الموالید، ص 87، بیروت، دار القاری، چاپ اول، 1422ق. [2]. سماوی، محمد بن طاهر، إبصار العین، ص 219، قم، دانشگاه شهید محلاتى‏، چاپ اوّل‏، 1419ق؛ قاضى طباطبائى، سید محمد علی، تحقیق درباره اول اربعین حضرت سید الشهدا(ع)، ص 89، تهران، وزارت ارشاد، 1383ش. [3]. حسینی حائری شیرازی، سید عبد المجید، ذخیرة الدارین فیما یتعلق بمصائب الحسین(ع) و اصحابه‏، ص 356، قم، زمزم هدایت‏، بی‌تا. 🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆 🔰حر بن يزيد رياحي، نخستين كسي بود كه راه را بر سفيران كربلا بست، ولي در پايان كار به اوج عزت و شرافت، يعني شهادت در راه حسين(عليه السلام)، دست يافت و خود را براي هميشه در صف آزاد مردان و احرار قرار داد و قبر و نامش را در تاريخ جاودانه كرد. ✅ پیکرآن آزاد مرد را قبيله اش، بن رياح، از ميدان جنگ خارج كرد و در روستايي در 7 كيلومتري شمال غربي كربلا به خاك سپرد. همان جا كه امروزه به سبب وجود قبر او به « روستاي حرّ » معروف است. 👈آستان مبارك آن شهيد در 370 ق به دستور عضدالدوله ديلمي ساخته شد. در 914 ق شاه اسماعيل صفوي، كه خود به زيارت اين آستان مشرف شده بود، به تجديد بناي آن پرداخت. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا این روایت معتبره ....⁉️👇 امام على عليه السلام: ما سَألتُ ربِّي أولادا نُضْرَ الوَجهِ، و لا سَألتُهُ وَلَدا حسَنَ القامَةِ، و لكنْ سَألتُ ربِّي أولادا مُطِيعِينَ للّه ِ وَجِلِينَ مِنهُ؛ حتّى إذا نَظَرتُ إلَيهِ و هُو مُطيعٌ للّه ِ قَرَّت عَيني من از پروردگار خود، نه فرزندانى زيبا رو خواستم و نه فرزندى خوش قد و قامت، بلكه از پروردگارم فرزندانى خواستم كه فرمانبردار خدا باشند و از او بترسند تا وقتى به او نگاه كردم و ديدم از خداوند فرمان مى برد شاد شوم ميزان الحكمه ج13 ص482
سلام و ادب. بله این حدیث به نقلی در میزان الحکمه هست. اما نکته ای هم باید تامل شود؛⬇️ ⬅️ خدا زیباست و زیبایی ها را دوست دارد و، یکی از زیباترین مصادیق زیبایی اعمال صالح است. اینکه بنده ی خدا باشی و در بند دنیا نباشی. ورنه روی را میشود زیبا نمود اما، روی اگر چند پریچهره و زیبا باشد نتوان دید در آئینه که نورانی نیست. و آن نور، نور ولایت و هدایت و بندگی خالص برای خداست ولا غیر. الاقل...محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔻🔸🔻حقیقت درمورد ✅ صحبت‌های پدر و مادر آرمیتا گراوند👇 📎https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/13401 ✅ صحبت‌های همراهان آرمیتا گراوند👇 📎https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/13415 ✅ مرور لحظه به لحظه آن‌چه برای آرمیتا گراوند رخ داد 📎https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/13417