eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻پس چرا در سوریه شهید دادیم؟ پس از سقوط یک ادعا از سوی سه گروه مطرح شده است و آن اینکه سقوط اسد یعنی شکست سیاست‌های ایران در سوریه. 1⃣گروه اول براندازها هستند. تکلیف دسته اول روشن است. مواجب می‌گیرند تا بگویند روز شب است. 2⃣دسته دوم جمعی از غربزده‌های داخلی هستند. می‌گویند سقوط سوریه یعنی محاسبات غلط ما در گذشته. به تصورشان امروز غرب در سوریه پیروز میدان است و معتقدند از همان ابتدا باید با برنده می بستیم و به اشتباه هزینه کردیم. 3⃣اما دسته سوم جمعی از متدینین هستند. کسانی که می‌گویند سقوط سوریه و بازگشت تروریست‌ها یعنی به هدر رفتن خون شهدای مدافع حرم. 🔻این متن پاسخ به گروه دوم و سوم است؛ واقعا ثمره خون شهدای مدافع حرم، شهید حججی‌ها و شهید همدانی‌ها و شهید صدرزاده‌ها چه بود؟ 1⃣یکم. مهمترین دلیل همان است که بارها رهبرانقلاب بدان اشاره کرده است. اینکه جریان داعش به عنوان تروریست‌های تکفیری و ضدشیعی اگر از سوریه حذف نمی‌شدند باید در کرمانشاه و همدان و تهران با آنها مواجه می‌شدیم. لذا مهمترین ثمره خون شهدای مدافع حرم حفظ امنیت ملی و خاک و نوامیس کشور بود. امروز داعش تکفیری و خونریز تبدیل به القاعده یا جریان تروریست ری برند شده ایست که دریوزگی غرب و اسرائیل را می‌کند. 2⃣دوم. سوریه همواره محل درگیری کردها و ترکیه و عربستان و رژیم صهیونیستی بوده است. ورود ایران به سوریه باعث شد موازنه قدرت در سوریه و بلکه منطقه بهم بخورد. این موضوع عمق راهبردی ما در منطقه را تقویت و از نفوذ بیشتر آمریکا جلوگیری کرد. در آن مقطع محور واشنگتن – تل‌آویو سعی در اجرایی‌سازی نقشه خاورمیانه بزرگ را داشتند که با نقش‌آفرینی ایران، ناکام ماندند. 3⃣سوم. سوریه نقطه استراتژیک اتصال ایران به مدیترانه و غرب آسیا بود. بنادر سوریه از این جهت یک فرصت استثنایی برای ایران محسوب میشد تا نفت و گاز و کالای خود را به اروپا صادر کند. از سوی دیگر بتواند از طریق سوریه و با تهاتر کالا بخشی از تحریم‌های ظالمانه غرب را دور بزند. صادرات نفت ایران به سوریه و ساخت نیروگاه گازی وبرقی و اکتشافات و بهره‌برداری نفتی در سوریه که همه این موارد طی سال‌های گذشته به قرارداد میان دو کشور تبدیل شده بود، ثمره حضور مستشاری ایران در سوریه بود. همه این فرصت‌ها متکی به حضور اسد در قدرت بود. 4⃣ چهارم و از همه مهمتر سهم حضور ایران در تقویت محور مقاومت بود. این نیز هم وجه راهبردی داشت و هم ضروری از جهت دفاع از امنیت ملی. اساسا حضور ایران در سوریه کمک کرد محور مقاومت در بخش‌های مختلف به یک حلقه منسجم تبدیل شود که امروز ثمره.اش را می بینیم و رژیم صهیونیستی با یک گروه چریکی و البته سازمان یافته زمین گیر شده است. اگر شرارت رژیم صهیونیستی در همان سال‌ها از طریق حضور ایران در سوریه کنترل نمی‌شد نه تنها محور مقاومت قدرت نمی‌گرفت و بلکه امنیت ایران نیز به خطر می‌افتاد. 🔻همه این موارد به غیر از ماموریت ایدئولوژیک جمهوری اسلامی است که با دعوت دولت سوریه زمینه تحقق پیدا کرد و از حفظ حرمین شریف تا دفاع از مظلوم و ایستادن مقابل غاصب را در بر می‌گرفت. 🔻خلاصه اینکه برکت خون شهدای مدافع حرم جاریست و از همان برکت است که امروز درباره ثمرات حضور مستشاری ایران حرف می زنیم واگرنه باید از پشیمانی درباره یک غفلت بزرگ تاریخی می‌نوشتیم. همشهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫شایعه جدایی ۳۰ ساله مادر و فرزند زندانی در سوریه ❇️ پاسخ 🔹در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام ویدیویی به شکل گسترده پخش شده و ادعا می‌کند مادری سوری را نشان می‌دهد که پسرش را که پس از ۳۰ سال از زندان بشار اسد آزاد شده، نمی‌شناسد. 🔹این ادعا نادرست است. ویدیو، دیدار یک مادر و فرزند را بعد از ۳۰ سال نشان می‌دهد، اما نه در ، بلکه در یک برنامه تلویزیونی در عراق، در ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱). 🔹این دیدار بخشی از یک برنامه تلویزیونی به نام «مع رفيف الحافظ» است که در شبکه «ای نیوز» عراق پخش شده بود. 🔹علت جدایی این مادر و فرزند، دور کردن اجباری پسر از مادرش به دست خانواده همسر زن در دوران جنگ ایران و عراق است
8.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️پاسخ به شبهه سوریه و فلسطین ایران سوریه رو تنها گذاشت⁉️ آیا ایران سوریه رو فروخت⁉️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز نشر سخنان چندی پیش سردار حاجی زاده عزیز: دشمن میخواهد مسئولین رو بترسونه در صورتیکه اگه حمله نظامی باشه اولین کسانی که باید جواب بدن ما هستیم و ما هیچ ترسی از این نداریم بلکه ما تنها نگرانیمون آقا زاده ها و خواهر زاده ها برادر زاده هایی هستن که روی رأی تصمیم گیران اثر گذار هستن 📌قابل توجه کسانی که خیال می‌کنند مطالبه گری از مسئولان برای در حالی که فرمانده کل قوا رهبری هستند، یک نوع تندروی محسوب میشود! اتفاقا مطالبه گری برای این است که این آقازاده ها نتوانند روی رای سیاسی پدرانشان تاثیر بگذارند! وقتی شریان‌های اقتصادی و فرهنگی دست دولت است چگونه میشود بدون همراهی آنها به تجاوز صهیونیست ها پاسخ دردناک داد؟ ♦️لذا در آستانه شمارش معکوس برای فرود آمدن رگبار سجّیل های آتشین بر پیکره منحوس رژیم صهیونیستی، باید مراقب منادیان اسلام سازش و تسلیم در بدنه دولت باشیم. همانهایی که در وعده صادق یک و دو، بسیار دم از خویشتنداری زدند و اکنون نیز در آستانه طنین صلح ، با حربه بسیار فانتزی «نیفتادن در تله جنگ»، میخواهند شمشیر پاسخ قاطع ایران را در غلافی فرو کنند که سالها جنگ و خونریزی ارمغان آن برای ایران باشد! 🚨اگر مطالبه گری نشود، شک نکنید که اشعث های داخلی! مالک اشتر ها را از چند قدمی رسیدن به خیمه دشمن برمیگردانند! در جنگ صفین، فرمانده کل قوا امام علی علیه السلام بودند و شمشیر مالک ها بسیار برّان، ولی عدم همراهی بدنه مردم و جولان مرجفون، عاقبت جبهه حق را در اوج پیروزی، مغلوب دشمنان کرد. رهبری در مورد این متن هم امروز چیزی فرمودند؟تحلیل
هدایت شده از علی احمدی
رهبر معظم انقلاب مخالف مطالبه گری نبودند و برای آن نیز راهکار ارائه داده اند
هدایت شده از سَرو
11.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام و احترام ❌ ماجرای درخواست فرماندهان نیروهای مسلح از رهبری برای کمک به لبنان و سوریه خط بطلانی بر خطای محاسباتی برچسب زنان به نظامیان عزیز! 🛑 سخنان رهبر معظم انقلاب صبح دیروز پیرامون تحولات اخیر منطقه: 👈مسئولان بالای نیروهای مسلح، سازمانهای مسلح به من نامه مینویسند که ما در قضیه‌ی لبنان، در قضیه‌ی حزب‌اللّه که ما تاب تحمل نداریم اجازه بدهید ما برویم. 👈 این را مقایسه کنید با آن ارتشی که تاب تحمل ندارد و می‌گریزد. دوران رژیم طاغوت متأسفانه ارتش ما همین‌جور بود؛ آنها هم در مقابل حمله‌ی دشمنان، خارجی‌ها در جنگهای مختلف از جمله در جنگ [جهانی] دوم ایستادگی نکردند، نایستادند. دشمن آمد تا خود تهران را گرفت آن روز. ایستادگی نکردند، ایستادگی نکردند. وقتی ایستادگی نمیکنند نتیجه این میشود. بایستی مقاومت کرد. 👈 ما در همین شرایط دشوار هم آماده بودیم اینجا به من آمدند گفتند که همه‌ی امکاناتی که برای سوری‌ها امروز لازم است ما آماده کرده‌ایم آماده‌ایم که برویم. آسمانها بسته بود، زمین بسته بود، رژیم صهیونیستی و آمریکا هم آسمان سوریه را بستند هم راه‌های زمینی را بستند، امکان نداشت. اینجوری است قضایا. انگیزه‌ها اگر چنانچه در داخل آن کشور به حال خود باقی میماند و میتوانستند در مقابل دشمن حرفی داشته باشند... ۱۴۰۳/۹/۲۱ ❌👆همین بیانات حضرت آقا یعنی تبیین و تشریح انحراف آشکار برخی که باب آنهمه اهانت به سرداران را با حرفها و آدرس غلط و فریاد انتقام و مطالبه به دلیل تعلل و ترسو بودن و...باز کرد ❌ تا جایی که برخی از منویات امام جامعه عبور کرده و فرمان آتش به اختیار صادر کردند!
هدایت شده از سَرو
❌❌ قابل توجه مطالبه گران و تفسیر به رای گران کلام آقا👈 حضرت آقا در سال ۹۸ هنگامی که پایگاه عین الاسد آمریکا را زدیم فرمودند 👈 فریاد ملت ایران، سوخت حقیقی موشک‌هایی بود که پایگاه آمریکایی را زیر و رو کرد... ۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ❌❌ 👈صحبتهای اخیر رهبری دقیقا جواب کژفهمی برخی حضرات از پیام قبلی آقا بود👇 🔺رهبر معظم انقلاب: بحث، بحث صرفا نیست❗️ بحث یک حرکت منطقی است؛ مقابله منطبق با دین، اخلاق، شرع و منطبق بر قوانین بین‌المللی است و ملت ایران و مسئولین کشور در این جهت 👈هیچ گونه تعللی و کوتاهی نخواهند کرد. 👈 این را مطمئن باشید... ۱۴۰۳/۸/۱۲ ❌ امید است که اندکی تامل بفرمایید و متوجه باشید که بیتوجهی به بیانات واضح امام جامعه، عواقب خوبی نداشته و ندارد.... ❌❌❌❌❌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حسین ستوده۲
تمسک به حدیث «اذا نهین لاینتهین » برای عدم برخورد با برخی خیال کرده اند که فتوای مرحوم آیت الله العظمی   بر اساس روایت  عباد بن صهیب - قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ لَا بَأْسَ بِالنَّظَرِ إِلَى رُءُوسِ أَهْلِ تِهَامَةَ وَ الْأَعْرَابِ وَ أَهْلِ السَّوَادِ لِأَنَّهُنَّ إِذَا نُهِينَ لَا يَنْتَهِينَ وَ قَالَ الْمَغْلُوبَةُ لَا بَأْسَ بِالنَّظَرِ إِلَى شَعْرِهَا وَ جَسَدِهَا مَا لَمْ يُتَعَمَّدْ ذَلِكَ.(الکافی -ط دار الحدیث -ج 11 ص 205 ) -‌ به جواز نگاه کردن به موهای زنان بادیه نشینی که در صورت نهی از منکر آن را نمی پذیرند .  می تواند مستمسکی برای عدم مشروعیت برخورد با بد حجابان باشد . لکن بر این حرف اشکالاتی وارد است که عبارتند از : یکم . این روایت مورد اعراض  اصحاب است و کمتر کسی طبق آن فتوا داده است ( رجوع شود به مستمسک العروه الوثقی مرحوم حکیم ج 14 ص 21-22 )  و لذا حتی  مرحوم شیخ طوسی آن را در « تهذیبین » نیاورده و شیخ صدوق هم آن را در بین نوادر از کتاب « من لایحضره الفقیه » ج 3 ص 469-470  آورده است .( شیخ مفید در رساله عددیه می گوید : نوادر روایاتی است که به آن عمل نمی شود . «کتاب الرد علی اصحاب العدد ص 19» ) دوم . و لذا از پانزده نفر از محشین عروه ی  چاپ شده با 15 حاشیه  ( العروه الوثقی «المحشی » ج5 ص 493 )همگی مانند خود صاحب عروه فتوای به جواز نگاه کردن به سر زنان بادیه نشین بر طبق این روایت را مشکل دانسته اند و فقط مرحوم آقای خویی است که از بین ایشان حکم به عدم اشکال در این باره کرده است . و روشن است که احکام و قوانین جمهوری اسلامی نباید بر پایه ی فتوایی شاذ و نادر قرار داده شود .  سوم . این روایت طبق نقل مرحوم شیخ صدوق اضافه ای دارد  که آن را مختص به کفار اهل ذمه می کند نقلهای  صدوق در دو کتابش چنین است : عَبَّادِ بْنِ صُهَيْبٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ لَا بَأْسَ بِالنَّظَرِ إِلَى رُءُوسِ أَهْلِ تِهَامَةَ وَ الْأَعْرَابِ وَ أَهْلِ السَّوَادِ مِنْ أَهْلِ الذِّمَّةِ لِأَنَّهُنَّ إِذَا نُهِينَ لَا يَنْتَهِينَ وَ قَالَ الْمَغْلُوبَةُ لَا بَأْسَ بِالنَّظَرِ إِلَى شَعْرِهَا وَ جَسَدِهَا مَا لَمْ يُتَعَمَّدْ ذَلِكَ‌.«علل الشرایع ج2 ص 565 » وَ رَوَى الْحَسَنُ بْنُ مَحْبُوبٍ عَنْ عَبَّادِ بْنِ صُهَيْبٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ لَا بَأْسَ بِالنَّظَرِ إِلَى شُعُورِ نِسَاءِ أَهْلِ تِهَامَةَ وَ الْأَعْرَابِ وَ أَهْلِ الْبَوَادِي‌مِنْ أَهْلِ الذِّمَّةِ وَ الْعُلُوجِ لِأَنَّهُنَّ إِذَا نُهِينَ لَا يَنْتَهِينَ قَالَ وَ الْمَجْنُونَةُ الْمَغْلُوبَةُ لَا بَأْسَ بِالنَّظَرِ إِلَى شَعْرِهَا وَ جَسَدِهَا مَا لَمْ يَتَعَمَّدْ ذَلِكَ‌ . «من لا يحضره الفقيه، ج‌3، ص: 470‌ » ملاحظه می شود که در این دو نقل بر خلاف نقل «کافی » عبارت «من اهل الذمه » هم هست و حکم را خاص کفار اهل ذمه می کند. به این جهت باز هم استدلال به این روایت در مورد غیر اهل ذمه مشکل می شود . چون احتمال اینکه روایت در باره خصوص کفار اهل ذمه باشد زیاد است . چهارم.فتوای ایشان در مورد خصوص بادیه نشین ها ست نه در مورد شهر نشین ها که مورد بحث است ولذا این نسبت به ایشان در این باره درست نیست. پنجم. استفاده از تعلیل «اذا نهین لاینتهین » و استظهار اینکه اگر خانمی در صورت نهی از بد حجابی آن را نمی پذیرد نباید با او کاری داشت کاملا اشتباه است زیرا هیچ کس حتی مرحوم آقای خویی نیز از این کلام استفاده تعلیل نکرده است و اگر چنین بود حکم  به جواز نگاه به چنین زنانی را اختصاص به زنان بادیه نشیین نمی داد .  و بلکه به نظر نمیرسد هیچ فقیهی تا به حال چنین عمومیتی را قایل شده باشد. ششم . بر فزض که نگاه به چنین زنانی جایز باشد این حکم ملازمه ای با عدم جواز  برخورد با چنین زنانی را ندارد . هفتم . این حکم اختصاص به مو و سر چنین زنانی دارد و شامل دیدن گردن و سینه و مانند آنها از مواضع زینت – که امروزه هست – نمی شود . هشتم . گیریم که به عنوان اولی چنین حکمی ثابت باشد ولی به عنوان ثانوی با توجه به  پیامدهای فاجعه باری که بدحجابی در ترویج فساد در بین جوانان و ایجاد نا امنی در بقای خانواده ها و ایجاد  طلاقها و تقویت اهداف دشمنان ایران اسلامی دارد  بر حکومت اسلامی برخورد با چنین ناهنجاریهایی لازم است لذا باید با بد حجابیها مانند سایر منکرات برخورد لازم صورت پذیرد . ادامه👇