حکم نکاح با زنان اسیر در اسلام چیست؟
✅ پاسخ شبهه👇👇👇
1. ✅در هیچ یک از ایات قران، تجاوز به زنان #اسیر و یا حتی به زور ازدواج کردن با آنها جائز شمرده نشده است.
💥 اسلام اسارت زنان غیرمسلمانی را که در جنگ ها به اسارت مسلمانان درمىآيند، ⚡️(یعنی زنانی که خود به جنگ آمده بودند نه اینکه در شهر خودشان اسیر شده باشند و...) (زنان حاضر در میدان جنگ اسیر شده) .⚡️ به منزله" طلاق" از شوهران سابق تلقى می کند و رابطه آن ها به مجرد اسارت با شوهران شان قطع شده، در رديف زنان بدون شوهر قرار خواهند گرفت تا بتوانند در محیط جدید شوهر داشته باشند.💥 و اجازه مىدهد بعد از تمام شدن عده آن ها به میل خودشان با آنان# ازدواج و يا همچون يك كنيز با آنان رفتار شود.
👈🏾طبق آيه 24 سوره #نساء 🌹 که گاه در آن برای شبهه افکنی در خصوص حلیت #تجاوز به زنان اسیر، استفاده میکنند، باید گفت، در این آیه هیچ نامی از #زنان اسیر نیامده است.
💥بلکه آیه چنین می فرماید که ازدواج و آميزش جنسى با زنان شوهردار حرام است، بجز زنانی که تحت مالکیت قرار گرفته اند. مالکیت بیشتر برای زنان کنیز به کار می رفته و حتی اگر برای زنان اسیر هم به کار رود، تنها مطلبی که از آیه مستفاد می شود، این است که این زنان، دیگر زنان شوهردار محسوب نمی شوند. (نه اینکه به آنها تجاوز شود و یا به زور به عقد کسی درآیند. خیر، دیگر شوهردار محسوب نمی شوند. فقط همین)
ضمنا در همین آیه، به جلب رضایت زنان برای ازدواج و پرداخت مهریه به صورت توافقی به آنها (و نه تحمیلی) تصریح شده که اغلب این بخشهای آیه در گفته های بعضی افراد، سانسور می شود.
چنین حکمی دقیقا برای زن کافری که مسلمان میشود هم جاری هست که تا زمانی که شوهرش کافر هست به منزله طلاق از شوهرش در نظر گرفته میشود و در ردیف زن های بدون شوهر هست و پس از پایان عده می توان با او ازدواج کرد.
⛔️ همچنین حکم ممنوعیت با زنان شوهردار، اختصاص به زنان مسلمان ندارد، بلكه زنان شوهردار از هر مذهب و ملتى همين حكم را دارند، يعنى ازدواج با آن ها ممنوع است.
2. ✅ ازدواج یا نکاح، پیمانی است که براساس قران به شرط 🌸رضایت دو طرف مسلمان (و نه یک طرف مشرک) و هم کفو بودن🌸 "الطیبات للطیبین و الخبیثات للخبیثین" صورت می گیرد.
⚡️براین اساس اسیر زن ابتدا باید به رضایت خود و قلبا و عقلا شهادتین گفته و مسلمان شود و در صورت تمایل با وی ازدواج شود. چرا که ازدواج با زنان مشرک حرام است ⚡️(بقره ۲۲۱)
👌 برای زن اسیر، هیچ اجباری برای ازدواج نیست و تمامی احکام آن مثل سایر عقدهاست . مثلا" رضایت زن حتما" باید گرفته شود و در اسلام ازدواجی که با زور و اجبار باشد مورد تایید نیست و حرامست، و همینطور دراین ازدواج نیاز به خواندن عقد و مهریه هست.
زنان اسیر می توانند تا پایان عمر بدون شوهر بمانند و یا به انتخاب خود، به همسری یکی از مسلمانان درآیند و هیچ اجباری در کار نیست.🎀
⚡️#قرآن حتی از وادار کردن کنیزان به نکاح خلاف میل آنها نیز نهی می کند.⚡️ (نور ۳۳)
پس برای نکاح با زنان اسیر، حرفی از اجبار یا تجاوز به زنی که اسیر گرفته شده ( که خیلی ها مایلند این را به دین بچسبانند و یا همچون #داعش برخلاف این اصل رفتار میکنند بحث دیگری است) هرگز نیامده و اگر بیاید با دستورات اسلام در تضاد خواهد بود .
3. فلسفه حکم مجاز بودن ازدواج با زنان اسیر:
✅اين گونه زنان يا بايد به محيط" كفر" بازگردانده شوند، يا بدون" شوهر در ميان مسلمانان بمانند و يا رابطه آنان با شوهران سابق قطع شود و از نو ازدواج کنند. صورت اول بر خلاف اصول تربيتى اسلام و صورت دوم ظالمانه است، بنا بر اين تنها راه صحیح و معقول همان راه سوم است که اسلام تجویز فرموده است .
این اصل مربوط به هر ازدواجی است که ازدواج با زن باید با رضایت خود او صورت گیرد وگرنه نکاح با او باطل است. و دقیقا از همین روست که زنان اسیر حق داشتند همسر خود را از میان مردان مسلمان انتخاب کنند.
همانگونه که 🌹#شهربانو دختر یزدگرد سوم 🌹که به اسارت مسلمانان در امده بود، خود، 🌷امام #حسین علیه السلام 🌷را برای همسری انتخاب کرد.و حضرت سجاد علیه السلام و سایر اهلبیت از نسل این بانوی بزرگوار هستند.
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
🔵 روضههای دروغ
آﯾﺖﺍﻟﻠﻪ ﻋﻼﻣﻪ ﺑﺮﻗﻌﯽ ﻗﻤﯽ ﺩﺭ ﺧﺎﻃﺮﺍﺕ ﺧﻮﺩ ﻣﯽنوﯾﺴﺪ:
ﺩﺭ ﺧﺎﻃﺮﻡ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﻋﯿﺎﺩﺕ ﺍﺯ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺻﻒ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﻮﺩﻡ ﮐﻪ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﯾﮏ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺷﺨﺼﯽ ﺟﻠﻮﯼ ﻣﻦ ﺗﻮﻗﻒ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺳﺮﻧﺸﯿﻦ ﺁﻥ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ ﺻﺪﺍ ﺯﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ:
ﺁﻗﺎﯼ ﺑﺮﻗﻌﯽ ﺑﻔﺮﻣﺎﯾﯿﺪ ﺑﺎﻻ
ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩﻡ ﺩﯾﺪﻡ ﻭﺍﻋﻆ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺁﻗﺎﯼ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﺍﺳﺖ.
ﺳﻮﺍﺭ ﺷﺪﻡ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﺳﻼﻡ ﻭ ﺍﺣﻮﺍلپرسی ﺍﯾﺸﺎﻥ ﮔﻔﺖ:
ﺁﻗﺎﯼ ﺑﺮﻗﻌﯽ ﮐﺠﺎﯾﯿﺪ؟
ﭼﻪ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ؟
ﺧﺒﺮﯼ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻧﯿﺴﺖ؟
ﮔﻔﺘﻢ: ﺟﻨﺎﺏ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﻋﻘﺎﯾﺪﻡ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺧﺎﻧﻪﻧﺸﯿﻦ ﺷﺪﻩﺍﻡ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﯽﺩﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ﮐﻪ ﻋﻘﺎﯾﺪﻡ ﭼﯿﺴﺖ ﺷﺎﯾﺪ ﻣﺮﺍ ﺳﻮﺍﺭ ﻧﻤﯽﮐﺮﺩﯾﺪ.
ﮔﻔﺖ: ﻣﮕﺮ ﺷﻤﺎ ﭼﻪ ﻣﯽﮔﻮﯾﯿﺪ؟
ﮔﻔﺘﻢ: ﻣﻦ ﻣﯽگوﯾﻢ ﺭﻭﺿﻪﺧﻮﺍﻧﯽ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ، ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺭﻭﺿﻪﺧﻮﺍﻧﯽ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ.
ﮔﻔﺖ: ﭼﺮﺍ؟
ﮔﻔﺘﻢ: ﭼﻮﻥ ﺭﻭﺿﻪﺧﻮﺍﻥﻫﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﺍﮐﺜﺮﺍ ﺿﺪ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺑﺎ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺍﺋﻤﻪ ﺩﺷﻤﻨﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
ﺁﻗﺎﯼ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﮔﻔﺖ: ﺣﺘﯽ ﻣﻦ؟
ﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ: ﺁﯾﺎ ﻣﻨﺒﺮ ﻫﻢ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ؟
ﮔﻔﺘﻢ ﺁﺭﯼ ﻣﻨﺒﺮ ﺗﻮ ﻫﻢ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ.
ﮔﻔﺖ: ﭼﺮﺍ؟
ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻔﻬﯿﻢ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻢ:
ﺁﻗﺎﯼ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﯾﺎﺩﺗﺎﻥ ﻫﺴﺖ ﺩﺭ ﺩﻫﻪ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺑﻪ ﻣﻨﺒﺮ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩﯼ؟
ﮔﻔﺖ: آﺭﯼ
ﮔﻔﺘﻢ: ﻣﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺭﺩ ﻣﯽﺷﺪﻡ، ﺻﺪﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺧﺘﻢ ﻭ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻡ ﮐﻪ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﻮﻡ ﻭ ﺷﻨﯿﺪﻡ ﮐﻪ ﻣﯽﮔﻔﺘﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﺷﮑﻢ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ.
ﮔﻔﺖ: ﺑﻠﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﻣﺎ ﺫﮐﺮ ﺷﺪﻩ.
ﻣﻘﺼﻮﺩ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﺭﻭﺍﯾﺎﺗﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﻻﻟﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﺮ ﻋﻠﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺗﻮﻟﺪ
ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺭﻭﺍﯾﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ (اﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﺷﮑﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺳﺘﻮنهاﯼ ﻧﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺍﻭﺳﺖ، ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﻣﯽﺑﯿﻨﺪ) ﮔﻔﺘﻢ:
ﻭﻟﯽ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺍﻭﻻ ﺿﺪ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ:
« ﻭَﺍﻟﻠَّـﻪُ ﺃَﺧْﺮَﺟَﮑُﻢ ﻣِّﻦ ﺑُﻄُﻮﻥِ ﺃُﻣَّﻬَﺎﺗِﮑُﻢْ ﻟَﺎ ﺗَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ ﺷَﯿْﺌًﺎ ﻭَﺟَﻌَﻞَ ﻟَﮑُﻢُ ﺍﻟﺴَّﻤْﻊَﻭَﺍﻟْﺄَﺑْﺼَﺎﺭَ ﻭَﺍﻟْﺄَﻓْﺌِﺪَﺓَ ۙ ﻟَﻌَﻠَّﮑُﻢْ ﺗَﺸْﮑُﺮُﻭﻥَ .» ( ﺳﻮﺭﻩ ﺷﺮﯾﻔﻪ ﻧﺤﻞ: ﺁﯾﻪ78)
ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺎلی که ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﻧﻤﯽﺩﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ﺍﺯ ﺷﮑﻢ ﻣﺎﺩﺭﺍنتان ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﮔﻮﺵ ﻭ ﭼﺸﻢ ﻭ ﺩﻝ ﺩﺍﺩ، ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺳﭙﺎﺳﮕﺰﺍﺭﯼ ﮐﻨﯿﺪ.
ﺛﺎﻧﯿﺎ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻨﺒﺮ ﮔﺮﯾﺰ ﺑﻪ ﺻﺤﺮﺍﯼ ﮐﺮﺑﻼ ﺯﺩﯼ ﻭ ﮔﻔﺘﯽ:
ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ (ﻉ) ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﮐﻮﻓﻪ ﻣﯽﺁﻣﺪ، «ﺣﺮ» ﺟﻠﻮﯼ ﺍﻭ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻪ ﮐﻮﻓﻪ ﺑﺮﺳﺪ. ﺍﻣﺎﻡ ﻧﺎﮔﺰﯾﺮ ﺭﺍﻩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﯿﺶ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ «ﺣﺮ» ﻧﯿﺰ ﺁنها ﺭﺍ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﯽﮐﺮﺩ ﺗﺎ ﺍین که ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﺳﺐ ﺍﻣﺎﻡ (ﻉ) ﻗﺪﻡ ﺍﺯ ﻗﺪﻡ ﺑﺮﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﮐﺎﺏ ﺯﺩ ﻭ ﮐﻮﺷﯿﺪ ﻭ ﻧﻬﯿﺐ ﺯﺩ ﻭ ﻫﯽ ﮐﺮﺩ، ﻣﺮﮐﺒﺶ ﺣﺮﮐﺖ ﻧﮑﺮﺩ، ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻧﺪ ﻣﺘﺤﯿﺮ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺍﺳﺐ ﺣﺮﮐﺘﯽ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ شخص ﻋﺮﺑﯽ ﺭﺍ ﯾﺎﻓﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺯﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﭼﯿﺴﺖ؟
ﻋﺮﺏ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ: ﻏﺎﺿﺮﯾﻪ ( ﻗﺎﺫﺭﯾﻪ )
ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ (ﻉ) ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺮﺩ ﺩﯾﮕﺮ ﭼﻪ ﺍﺳﻤﯽ ﺩﺍﺭﺩ؟
ﻋﺮﺏ ﮔﻔﺖ: ﺷﺎﻃﯽاﻟﻔﺮﺍﺕ
ﺍﻣﺎﻡ ﭘﺮﺳﯿﺪ: ﺩﯾﮕﺮ ﭼﻪ ﺍﺳﻤﯽ ﺩﺍﺭﺩ؟
ﮔﻔﺖ: ﻧﯿﻨﻮﺍ
ﺍﻣﺎﻡ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﺩﯾﮕﺮ ﭼﻪ ﺍﺳﻤﯽ ﺩﺍﺭﺩ؟
ﮔﻔﺖ: ﮐﺮﺑﻼ
ﺍﻣﺎﻡﺣﺴﯿﻦ (ﻉ) ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻫﺎﻥ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺟﺪﻡ ﺷﻨﯿﺪﻩ ﺑﻮﺩﻡ ﮐﻪ ﻣﯽﻓﺮﻣﻮﺩ ﺧﻮﺍﺑﮕﺎﻩ ﺷﻤﺎ ﮐﺮﺑﻼ ﺍﺳﺖ.
ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﮔﻔﺘﻢ:
ﺁﻗﺎﯼ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍﯼ ﻣﻨﺒﺮ ﻣﯽﮔﻔﺘﯽ ﺩﺭ ﺷﮑﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯽﺧﻮﺍﻧﺪ، ﭼﻄﻮﺭ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﮐﻪ ﺭﺳﯿﺪ ﺍﻭﻝ ﺍﺳﺒﺶ ﻓﻬﻤﯿﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﻣﺎﻡ (ﻉ) ﻭ ﺗﺎﺯﻩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﭘﺮﺳﯿﺪﻥ ﺍﺯ ﯾﮏ ﻋﺮﺏ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﻣﺤﻞ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺧﺖ؟
ﺟﻨﺎﺏ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﺍﯾﻦ ﭼﻪ ﺍﻣﺎﻣﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺳﺎﺧﺘﻪﺍﯾﺪ ﮐﻪ ﻧﻌﻮﺫﺑﺎﻟﻠﻪ ﺍﺳﺒﺶ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﻄﻠﻊ ﻣﯽﺷﻮﺩ؟
آﯾﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﺣﺐ ﺍﺋﻤﻪ؟
ﺁﯾﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺍﺳﻼﻡ؟
ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﻗﺖ ﻭ ﺗﺎﻣﻞ ﻧﻤﯽﮐﻨﯿﺪ؟
پاسخ
سلام علیکم
اگر منظور سید ابوالفضل برقعی است که در اثر افراط در قرآن گرایی وهابی شد!! و نه تنها فضایل ائمه را انکار کرد بلکه در پایان کار منکر مهدویت هم شد!!
در روایات مربوط به حماسه تاریخی حضرت ابا عبدالله الحسين ع اسرائيلیات زیادی وارد شده که متاسفانه افراد بدون بررسی سند و متن با نقل آن موجب وهن دین میشوند ،، اما احادیث متقنی درمورد امام حسین ع توسط پیامبر ص و اميرالمؤمنين ع پیشگویی شده و از لحاظ سندی و متنی ، عقلی انکار ناپذیر است.
این برقعی سالها قبل فوت کرده ویک ایه الله قلابی خودساخته بود وعلامه بودنش هم جک است
وافکار نزدیک به وهابیت داشت
وکلا ماموریتش مخالفت با تشیع وارزشها ومعارف اهل بیت علیهم السلام بود .
بعداز انقلاب هم بخاطر شکایات ازوی مدتی در زندان بود.
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
گروه فاطمیون ( شیعیان افغانستان ) و گروه زینبیون ( شیعیان پاکستان ) ، که در بحران سوریه و جنگ با ارتش آزاد سوریه ، داعش و النصره و گروه های اپوزوسیون بشار اسد ، نقش مستقیم و فعالانه داشتند ، چرا برای دفاع از زنان و کودکان و مبارزه با تروریست های طالبان که غالبا افغانی و پاکستانی هستند ، وارد مناطق جنگی و درگیری نمی شوند ؟!
هدایت شده از نجمه کبیریان
💠 سلام علیکم
۱. چون طالبان داعش نیست ، طالبان قبل هم نیست ، هر چند طالبان و داعش هر دو گرایشات وهابی و سلفی دارند ، ولی از لحاظ مبانی فکری کاملا متفاوت و بلکه در موارد زیادی متضاد هستند، البته به هیچ وجه هم قابل اعتماد هم نیست.
۲. هدف دشمن راه انداختن جنگ شیعه و سنی در افغانستان است و قرار گرفتن فاطمیون شیعه در مقابل طالبان سنی ، دقیقاً خواست دشمن است.
۳. طالبان طبق توافقی که چند سال پیش داشته ، تعرضی به شیعیان و منافع ما ندارد ، البته قطعاً طالبان دوست ما و شیعیان افغانستان هم نیست ولی فعلاً از خود خصومتی نشان نداده، اگر روزی بخوهد غلطی انجام دهد به سرنوشت داعش در عراق و سوریه مبتلا خواهد شد و طالبان این حقیقت را بخوبی می داند.
👈 البته ممکن است گروه های کوچکی از نیروهای طالبان در موارد مواضع خصمانه علیه ما و شیعیان از خود بروز دهند و برخی رسانه هم با اغراض مختلف از جمله دامن زدن به جنگ شیعه و سنی ، به سرعت و بصورت گسترده آن را پوشش دهند ، که هر بار توسط مسئولین طالبان و سخنگوی این گروه در مقابل آن موضع گیری شده است.
۴. طالبان فعلاً با دولت افغانستان می جنگد و این دولت آمریکایی نه تنها متحد ما نیست بلکه در دشمنی با فاطمیون از داعش و طالبان کمتر نیست.
۵. طالبان فعلا مقابل آمریکا و داعش قرار دارد و هر گونه مقابله با آن تقویت داعش و آمریکا در منطقه است.
۶.فاطمیون در عراق و سوریه در قالب سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران و به درخواست دولت های عراق و سوریه که متحد ما بودند، حضور یافت ؛ این در حالی است که دولت افغانستان نه متحد ماست و نه چنین درخواستی از ما داشته است و ورود فاطمیون به افغانستان بصورت مستقل نه تنها امکان پذیر نیست ، بلکه اگر چنین اتفاقی رخ دهد با توجه به محدودیت نیرو و امکانات این لشگر کوچک و در نقطه مقابل امکانات و نیروی گسترده طالبان ، نتیجه جز از دست دادن این نیرو نخواهد داشت ، بعلاوه آنکه بهانه خوبی برای شیعه کشی در افغانستان به دست دشمن داده می شود و با توجه به اینکه شیعیان افغانستان یک اقلیت پراکنده هستند ، بشدت آسیب خواهند دید.
۷. تا زمانی که طالبان در مقابل آمریکا و داعش قرار دارد ، به مقابله با آن نمی پردازیم و برای خودمان هزینه بی خود ایجاد نمی کنیم ولی اگر روزی متعرض شیعیان و جمهوری اسلامی شود قطعا در هم شکسته خواهد شد.
۹. همه باید توجه داشته باشیم که سیاست آمریکا نا امن سازی و ایجاد هرج و مرج و درگیری در منطقه و بی دولتی در افغانستان است، در نتیجه سیاست ما باید در نقطه مقابل آن یعنی دامن نزدن به فتنه های قومی و آرام سازی منطقه و تلاش برای دولت سازی و استقرار دولتی پایدار در افغانستان باشد، لذا در این رابطه مذاکره با گروه های مختلف و زمینه سازی برای گفتگوهای بین الافغانی اعم از طالبان ، دولت فعلی و سایر گره ها ، امری لازم و ضروری است.
۱۰. توجه داشته باشیم که طالبان چه خوب و چه بد ، یک واقعیت مهم در عرصه تحولات افغانستان است و بر خلاف داعش که اکثراً تروریست های وارداتی بودند ، طالبان ریشه در بسیاری از طوایف و قبایل افغانستان دارد و امروز دامنه نفوذ خود را به سایر قبایل مخصوصا ازبک ها و تاجیک ها گسترش داده است ، پس به جای مقابله باید در مذکرات تلاش نمود تا:
الف) با تبین حقایق از شدت افراطی گری و تعصب قبیله آنها کاست، که شواهد و قرائن حاکی از فهم این واقعیت توسط طالبان و حرکت به سمت اعتدال است.
ب) طالبان بداند که به تنهایی قادر به تشکیل دولت و حکومت در افغانستان نیست و برای روی کار آمدن دولتی پایدار در افغانستان لازم است با سایر گروه ها و دولت فعلی تعامل حقیقی و سازنده داشته باشد، که حرکت طالبان به این سمت کاملا محسوس است.
👈 ۱۱. نکته بسیار مهم اینکه، آنچه بیان شد بخشی از حقایق مربوط به طالبان و افغانستان بود ، نه به قول بعضی از سفسطه گران ، ❗تطهیر طالبان❗، سابقه جنایت بار طالبان بگونه ای است که به هیچ وجه قابل تطهیر نیست ولی قابل تغییر هست.
◀️ کلید واژه 🔥تطهیر طالبان🔥 یک کلید واژه انحرافی و مغالطه آمیز و ساخته و پرداخته جریان اصلاحات برای تخریب جریانی انقلابی است و دوستان بزرگوار انقلابی در کاربرد این واژه دقت لازم را داشته باشند.
غلامعلی کریمی
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin