💎آرزوی برباد رفته💎
🔺اینایی که میبینید مثل آجر بارکامیون کردن پایان نامههای دانشجوهاس که باعنوان کمبود جا انتقالش دادن!
https://eitaa.com/joinchat/2598699257C09ea6a86c8
🔸 مطالب زیادی درباره این تصویر به ذهنم میاد که بگم ولی فکر می کنم هیچی نگم بهتره!!
در خانه اگر کس است ...
🌏@bardegi_modern
نُورٌ عَلَىٰ نُور از خاک تا افلاک
به هندسه مساجد دقت کردهاید؟ در تمدن اسلامی، شبستان بسیاری از مساجد دارای هندسه مربع شکل است اما وقتی پلان مربع شکل به سقف میرسد، هندسه چهار گوش آن با گوشه سازیهای هنرمندانه به هندسه مدوّر تبدیل میشود. در هنر اسلامی مربع نماد زمین و دایره نماد آسمان است. لذا شبستان با هندسه مربع شکلش، نمادی است برای خاک و محل حضور انسانی که از خاک آفریده شده است: "هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْض" (هود/۶۱). اما هندسه مدوّر گنبد که با دَوَران بی پایانش نقطه اول و آخر آن یکی است نمادی است برای آسمان و افلاک: "هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِر" (حدید/۳). این تبدیل هندسه از مربع به دایره، یادآور تعالی انسان از خاک تا افلاک است. اکنون به جایگاه نور در این تصویر و چگونگی هدایت آن دقت بفرمایید، نوری که از هر سوی گنبد (افلاک) بر شبستان (خاک) میتابد و شرقی و غربی ندارد: "اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْض مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ ... لَا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ: خداوند نور آسمانها و زمین است، مثل نور او همانند مشکاتی است که ... نه شرقی است و نه غربی" (نور/۳۵)؛ نورهایی که از روزنهای متعدد هندسه دوّار گنبد در هم آمیخته شده و نمادی است برای "نُورٌ عَلَىٰ نُورٍ" (نور/۳۵). معماری اسلامی مملو است از این نشانههای حکیمانه برای آنان که اهلش باشند: "إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُون" (نحل/۱۱).
@baladetayyeb
#استعمار_فکری
#استعمار_مدرن
🌏@bardegi_modern
14.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یکی دیگر از بهره گیریهای حیرتآور معمار ایرانی از نور را در این ویدئو ملاحظه بفرمایید و ببینید که داشتههای تمدنی ما چقدر قابل افتخار است.
@baladetayyeb
#استعمار_فکری
#استعمار_مدرن
🌏@bardegi_modern
🔴 وقتی میگوییم نفوذ بهاییت را در فضای هنری جدی بگیرید از چه چیزی حرف میزنیم؟
🔹️ خانوم بشری دستوری نژاد در کنار آقای ایرج طهماسب !
🔹️ اما این خانم کیست؟
خانم بشری دستوری نژاد از بازیگران بهائی مقیم آمریکا ، از مشارکت کنندگان در ساخت برنامه های شبکه pmp است .
ایشان به خصوص برای کودکان برنامه ای تحت عنوان جولی و جواهر می سازد .
جالب این است که برنامه های او در آپارت هم موجود است.
اما بینش پشت این برنامه ها چیست؟
او به صراحت افکار خود را در پست های متعددی منتشر میکند از جمله :
برهنه انگاری ، نه به جمهوری اسلامی ، اباحه گری جنسی در بین کودکان ، ترویج بی بند و باری گسترده، توهین به مقدسات ، توهین به امام (ره) (عکس پایین سمت راست)و...
او به شکل وسیعی با شبکه محتوا ساز بهاییت ارتباط دارد و به طور منظم خوراک خود را با این جریان بروزرسانی میکند.
🔹️ آقای طهماسب شما که امروز در عرصه کودکان فعالیت میکنید ، چه ارتباطی با این مفسد بهایی دارید؟
#بهائیت
#فرقه_ها
@jahade_tabien1
🌏@bardegi_modern
2.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🔴 جناب نیلی در سخنانی اقتصاد را یک علم مثل فیزیک خوانده که شرقی و غربی ندارد. علمی که جهان بینی و نگرش در آن بی تاثیر است!
⭕️ بیانات مهم رهبرمعظم انقلاب در خصوص علوم انسانی و اقتصاد ذاتاً مسموم غربی
- علوم انسانی کنونی دانشگاه ها ذاتاً مسموم است و ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی است. جهان بینی و هدف دیگری دارد. حوزههای علمیه و علمای دین پشتوانههائی هستند که موظفند نظریات اسلامی را در این زمینه از متون الهی بیرون بکشند، مشخص کنند، آنها را در اختیار بگذارند. نظام موظف به حمایت از حوزههای علمیه است، چون تکیهگاه اوست.
- علوم انسانی غرب مبتنی بر جهانبینی دیگری است؛ مبتنی بر فهم دیگری از عالم آفرینش است و غالباً مبتنی بر نگاه مادی است. خوب، این نگاه، نگاه غلطی است.
- علوم انسانیمان بر مبادی و مبانی متعارض با مبانی قرآنی و اسلامی بنا شده است. ریشه و پایه و اساس علوم انسانی را در قرآن باید پیدا کرد.
- حدود دو میلیون از دانشجویان، دانشجویان علوم انسانیاند! این به یک صورت، انسان را نگران میکند. ما در زمینهی علوم انسانی، کار بومی، تحقیقات اسلامی چقدر داریم؟ استاد مبرزی که معتقد به جهان بینی اسلامی باشد و بخواهد جامعهشناسی یا روانشناسی یا مدیریت یا غیره درس بدهد که این همه دانشجو برای این رشتهها میگیریم؟ این نگرانکننده است. بسیاری از مباحث علوم انسانی، مبتنی بر فلسفههائی هستند که مبنایش مادیگری است، مبنایش حیوان انگاشتن انسان است، عدم مسئولیت انسان در قبال خداوند متعال است، نداشتن نگاه معنوی به انسان و جهان است. خوب، این علوم انسانی را ترجمه کنیم، آنچه را که غربیها گفتند و نوشتند، عیناً ما همان را بیاوریم به جوان خودمان تعلیم بدهیم، در واقع شکاکیت و تردید و بیاعتقادی به مبانی الهی و اسلامی و ارزشهای خودمان را در قالبهای درسی به جوانها منتقل کنیم؛ این چیز خیلی مطلوبی نیست.
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
⛔️ نقش پول در طی کردن پلههای ترقی در نظام آموزشی کشور به روایت تصویر!
⛔️ تفاوت بچه پولدارها با سایرین در نظام آموزشی نئولیبرال! درب این آسانسور فقط با پول به روی شما باز میشود.
⛔️ واقعیت نظام آموزشی کنونی کشور این است:
🔺 اگر بچه پولدار هستی میتوانی در مدارس غیردولتی با بهترین امکانات درس بخوانی.
🔺 اگر بچه پولدار هستی میتوانی از انواع کتابها، کلاسها و ابزار کمک آموزشی استفاده کنی.
🔺 اگر بچه پولدار هستی میتوانی در دوره دبیرستان از انواع دورهها و کلاسهای کنکور در موسسات مختلف استفاده کنی و رتبه خوب بیاوری و بهترین دانشگاههای کشور قبول بشوی.
🔺 با همه این امکانات باز هم رتبه خوب نیاوردی؟! فدای سر نازنینت! مگر بچه پولدار نیستی؟ حتی با رتبه فاجعهبارت باز هم میتوانی در انتخاب رشته دانشگاهی، کدرشتههای شبانه و پولی را انتخاب کنی! یا پردیسهای خودگردان. یا پردیسهای بین الملل. و باز هم مدرک بهترین دانشگاههای کشور را میگیری. نگران نباش. بالاخره حفظ حرمت پول در این نظام آموزشی واجب است!
🔺 البته دانشگاههای خارج از کشور هم از قلم نیفتند. به آنها هم میتوانی فکر کنی.
👈👈 پانوشت: برای رسیدن به عدالت، تار و پود این نظام آموزشی باید تغییر کند.
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
🌏@bardegi_modern
پنجرهای از معماری ایرانی به زن، زندگی آزادی
پنجره واژهای است مرکب از دو واژه پن (به معمای بستن) و جره (به معنای دارای قرینگی). بر این اساس، پنجره در معماری اسلامی ایرانی غالبا دارای قرینگی بود اما چون در این سبک، خانه با الگوی درونگرا ساخته میشد، پنجرهها و اُرسیها به سمت حیاطی که در دل خانه بود باز میشدند (و نه به سمت معبر). لذا حریم خانه رعایت میشد و نیازی به پوشاندن پنجره با پرده و ... نبود و چون پنجره پوشانده نمیشد ساکنین خانه، هم از مواهب طبیعی نظیر نور و باد طبیعی بهره بیشتری میبردند و هم از قرینگیِ پنجره به عنوان ابزاری برای زیبایی هرچه بیشتر اتاقها بهره میبردند. چنین پنجرهای (نظیر همین تصویر) روزن زندگی بود.
اما در سبک زندگی معاصر، زن عفیف ایرانی چارهای ندارد جز آنکه پنجره را به دلیل برونگراییِ خانه، با پرده بپوشاند و لذا نه امکان بهرهمندی از مواهب طبیعی را مییابد و نه برخلاف خانه سنتی، به زیبایی پنجره توجه چندانی میکند؛ زیرا از داخل خانه هیچ دید و منظری به فرم چنین پنجرهای وجود ندارد. چنین پنجرهای که از اغلب کارکردهای سابقش ساقط شده و حتی به ابزاری برای نقض حریم بصری تبدیل شده است بیش از آنکه روزن زندگی باشد دریچه ییهودگی است؛ اینکه با پوشاندن پنجره دقیقا کارکردهایی که به خاطر آنها طراحی شده است را نقض کنیم اگر مصداق بیهودگی نیست پس چیست؟! اگر با بازنگری در الگوی معماری خانه، پنجره دوباره به روزن زندگی تبدیل شود، زن ایرانی در خانه خود، آزادی بیشتری خواهد داشت، آزادی که نتیجه حفظ حریمش از مجرای روزنهای زندگی است.
@baladetayyeb
🌏@bardegi_modern
"*کسی نبودن*"
اگر بتوانی هیچ کس باشی، اگر بتوانی کسی نباشی، اگر بتوانی وسوسه ی کسی شدن را از خودت دور کنی، اگر بتوانی آن حرفهای تلقینی را که از کودکی به خورد ما داده اند؛ که برای خودت کسی باش، سری از توی سرها در آور، و کسی شو، همه را به دور بیندازی، تو بُرده ای و مزه ی حیات واقعی فقط در چنین کیفیتی حس شدنی است.
یک سالک، تا کسی باشد سلوک نمیکند. او سلوک می کند تا از شرّ همه ی هویت هایِ القایی خلاص شود.
سالک وجودش خالی است، پاک است، چیزی نیست تا بخواهد برایش اهمیت قائل شود.
پس هیچ ضربه و اهانتی نیز نمی تواند او را از مسیرش منحرف کند.
چنین کسی گویی در خلأ راه می رود.
اما غیر سالکانی که مرتب برای خود اهمیت قائل اند و شخصیت پروری می کنند، و بقول معروف کسی شده اند، همواره در تیر رس شیطان اند.
اینان پیوسته ضربه می خورند. زیرا همان اهمیت قائل شدن هایشان، نقطه ی ضعف شان است.
وسوسه ی کسی شدن، از آنِ کسانی است که احساس حقارت و زبونی می کنند.
چون حقیر و زبون اند، میخواهند این حقارت را با کسی شدن جبران نمایند.
اینان نمی دانند که "*کسی نبودن*" برگ برنده است.
پس از آن خلأ درونی، از آن عظمت لایتناهی باطن شان غافل اند.
حتی اگر کسی بیاید و آنها را با عظمت درونی شان آشنا کند، آن را نمی فهمند، حتی اگر بفهمند، وحشت زده از آن می گریزند.
زیرا برای اینان، کسی نبودن به معنای باختن است. لذا همواره به طرف کسی شدن در حرکت اند.
حاضرند تن به هر ذلتی بدهند تا بعنوان کسی شناخته شوند. و بدیهی است هر چه بیشتر پیش روند، بیشتر بیمارتر و افسرده تر می شوند.
آری وسوسه ی کسی شدن، بیماری بزرگ عصر ماست. و اگر آموزش های غلط، همچنان به آن دامن بزنند، این بیماری منجر به از خودبیگانگی مفرط گشته، و چون سرطانی نسل های آینده را به اضمحلال روحی روانی خواهد کشاند. تنها تعلیم درست، آن است که کمک کنی، هر کس خودش شود، همان که "احسن الخالقین" آفریده است.
و ابراهیم هادی الگویی است برای آنها که نمی خواهند در این دنیا کسی باشند...
@bardegi_modern
♦️💢پادشاه روسیه، بریتانیا و آلمان در جنگ جهانى اول همگى نوه یک مادربزرگ بودند!
تزار روسیه بعد از جنگ گفته بود اگر مادربزرگم زنده بود امکان نداشت بگذارد ما با همدیگر بجنگیم!
♦️هنوز هم بسیاری از کشورهای دنیا تحت سلطه نامرئی خاندان فرعونی هستند ، اما به اسم دموکراسی و رای مردم!!
🌏@bardegi_modern
جهت کار میلنگد!
رهبری خطاب به دولت احمدینژاد:
در زمینهی جهتگیریهای کلی و کلان دولت توصیهی من این است که این جهتگیریها را با شدت، با حدت و با تعصب حفظ کنید. از این جهتگیریها انصراف پیدا نکنید.
۶شهریور ۸۹
رهبری خطاب به دولت رییسی:
من این را گواهی میدهم، شهادت میدهم که مسئولین محترم دولتی با همهی وجود دارند کار میکنند؛ یعنی واقعاً تلاشی که دارد انجام میگیرد، تلاش بسیار خوبی است؛ منتها جهتگیریها را مراقبت کنند.
۱۰بهمن ۱۴۰۱
جهت «فاعتبروا یا اولی الابصار» این مقایسه معانی زیادی دارد!
✍سیدامیرحسین حسینی
@afra_eco