eitaa logo
بردگی مدرن
1.3هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
26 فایل
استعمار کُهنه، استعمار نظامی است؛ استعمار نو یعنی تعطیلی فکر. ذهن استعمار زده حتی از استعمار شدن هم بدتر است، کم کم آنچه استعمار گر در حق او می گوید را می پذیرد و از اینجا فاجعه آغاز میشود. آیت‌الله حائری شیرازی @oudi52 ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ ای کاش از منابع قرآنی و روایی دست به استخراج واژگان سیاسی و اجتماعی می‌زدیم 👤 دکتر محمد رجبی دوانی 📕 دوره تاریخ تمدّن غرب در فرهنگستان علوم اسلامی قم 🔸یکی از بستگان نزدیک ما هميشه مجله تايمز را مطالعه می‌کند. حدود پانزده، شانزده سال پیش يك مجله تايمز را در دستش دیدم که عكس سه نفر پشت جلد آن چاپ شده بود و زیر آن نوشته بود: «سه نفر از نمايندگان حزب‌الله»! من هر چه نگاه كردم، ديدم نه قيافه اينها لبناني است و نه موضوع، موضوع حزب‌الله است؛ تيتر مقاله هم مثلاً تحلیل بودجه در كنگره آمريكا بود. از او پرسیدم موضوع چیست؛ گفت مگر خبر نداري، جمهوري‌خواه‌ها به دموكرات‌ها که معتقدند باید رفاه اجتماعی را بیشتر کرد، «كمونيست» می‌گویند و دموکرات‌ها هم به جمهوری‌خواه‌ها به دلیل طرفداری از جنگ، «فاشيست» مي‌گويند. گروهي هم با هر دوي اينها مخالفند كه اسمشان را گذاشته‌اند «حزب الله»! جالب است که این نام‌گذاری براي مسخره هم نبود و واقعاً گروهي كه با اين دو گروه مخالف بودند را به عنوان «حزب الله» می‌شناختند. یعنی اصطلاحات جمهوری اسلامی تا آمریکا هم رفته بود. 🔸اساساً خيلي از اصطلاحات ایدئولوژیک ما بعد از انقلاب، وارد فرهنگ لغت‌های سياسي شد، مثل «استكبار» ، «استضعاف» و «مستضعفين» . متأسفانه خودمان این اصطلاحات را كنار گذاشتيم و به جاي «مستضعفين» مي‌گویيم «اقشار آسيب‌پذير». زیرا وقتي «مستضعف» گفته می‌شود، در مقابلش يك «مستكبر» قرار دارد كه او را به استضعاف کشانده است، ولي وقتي مي‌گویيم «آسيب‌پذير»، يعني خودش آسيب‌پذير است. واژه «مستضعف» دارای يك بار انقلابي بود و ریشه قرآني هم داشت، ولی ما آن را كنار گذاشتيم؛ در حالی که اينها به عنوان واژگان انقلاب اسلامي ايران به ادبیات سياسي جهان راه یافته است و اي كاش ما باز هم از منابع قرآني و روايي‌مان دست به استخراج واژگان سیاسی و اجتماعی می‌زدیم. @Asre_jadid_57 🌏@bardegi_modern
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بروید سراغ متهمان اصلی! 🎥 : 🔹 اصل منکر اقامه‌ی منکر است؛ بعد از آن، اشاعه‌ی منکر و در آخر ارتکاب منکر است. 🔸 نمی‌شود شما با ارتکاب منکر درگیر شوی ولی با شبکه‌ی اقامه‌کننده و اشاعه دهنده آن مواجه نشوی! این یک درگیری ناموفق است. 🔹 کسانی که ۴ دهه با سیاست‌های غلط اقتصادی، الگوهای را در کشور پیش بردند، اقامه‌کننده‌ی بی‌عفتی در جامعه هستند، ولی به آنها لقب کارشناس، و مدال افتخار می‌دهیم؛ از آن طرف هم به خانمی که مرتکب یکی از لوازم این الگوی توسعه می‌شود لقب عامل منکر می‌دهیم. 🔺پ.ن: در امر به معروف و نهی از منکر خودش نوعی منکر است! @Mostazafin_TV 🌏@bardegi_modern
💎آموزش و پرورش در خدمت سرمایه داری💎 🔸آموزش و پرورش همگانی که بر پایه مدل کارخانه طرح ریزی شده بود خواندن، نوشتن، حساب و قدری تاریخ و موضوعات درسی دیگر را یاد می‌داد. این «برنامه درسی آشکار» بود. 🔸اما در پشت آن یک «برنامه درسی نهانی» که چندان آشکار نبود وجود داشت، که اساسی‌تر بود: این برنامه که هنوز هم در اغلب کشورهای صنعتی معمول است مشتمل بر سه درس است: درس وقت شناسی، درس اطاعت، و درس کار تکراری طوطی‌وار. 🔸کار در کارخانه‌ به کارگرانی نیاز دارد که بخصوص در مورد کار زنجیره‌ای به موقع سر کار حاضر شوند و از مقام بالا دستور بگیرند و بدون چون و چرا دستورات را اجرا کنند، در نهایت، کارخانه به زنان و مردانی احتیاج دارد که غلام حلقه بگوش ماشین یا اداره باشند و کارهای فوق العاده یکنواخت و تکراری را بی چون و چرا انجام دهند. 📚کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب شهید. سید مرتضی آوینی ص۱۷۴ https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158 🌏@bardegi_modern
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸مدیریت از بیرون🔸 پهلوانی، بزغاله‎ای را بغل می‎کند و صد متر راه می‎برد. پس از طی راه، هم خودش و هم بزغاله خسته می‌شوند و کار نیز تعطیل می‎گردد. اما گاهی به جای پهلوان، یک بچۀ 8 ساله، دو هزار گوسفند را از شهری به شهر دیگر راه می‎برد بدون اینکه خودش و آنها خسته شوند! بغل کردن یعنی که دستاورد غرب است و بهترین مثال آن «حضور و غیاب» است که امروزه در حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش صورت می‎گیرد. اگر به آنها بگویند فردا درس تعطیل است، ‌همه خوشحال می‎شوند. چون حس زندانی بودن می‎کنند، چون از بیرون مدیریت می‎شوند. اسلام به معتقد است، به همپا راه رفتن نه . @haerishirazi 🌏@bardegi_modern
⭕️ ما برای یک زندگی گوسفندوار به این دنیا نیامده‌ایم! 🔸روزی، در مجلس ختمی، مرد متین و موقری که در کنارم نشسته بود و قطره اشکی هم در چشم داشت، آهسته به من گفت: آیا آن مرحوم را از نزدیک می‌شناختید؟ 🔹گفتم: خیر قربان! خویشِ دور بنده بود و به اصرار خانواده آمده‌ام، تا متقابلا، در روز ختم من، خویشانِ ایشان، به اصرار خانواده بیایند. 🔸حرفم را نشنید؛ چرا که می‌خواست حرفش را بزند. پس گفت: بله ... خدا رحمتش کند! چه خوب آمد و چه خوب رفت. آزارش به یک مورچه هم نرسید. زخمی به هیچکس نزد. حرف تندی به هیچکس نگفت. اسباب رنجش خاطر هیچکس را فراهم نیاورد. هیچکس از او هیچ گله و شکایتی نداشت. دوست و دشمن از او راضی بودند و به او احترام می‌گذاشتند... حقیقتاً که چه خوب آمد و چه خوب رفت... 🔹گفتم: این به راستی که بی‌شرمانه زیستن است و بی‌شرمانه مردن. با این صفاتِ خالی از صفت که جنابعالی برای ایشان برشمردید، نمی‌آ‌‌مد و نمی‌رفت خیلی آسوده‌تر بود؛ چرا که هفتاد سال، به ناحق و به حرام، نان کسانی را خورد که به خاطر حقیقت می‌جنگند و زخم می‌زنند و زخم می‌خورند و درد می‌کشند و درد می‌آورند و می‌سوزانند و می‌سوزند و می‌رنجانند و رنج می‌کشند... و این بیچاره‌ها که با دشمن، دشمنی می‌کنند و با دوست، دوستی، دائما گرسنه‌اند و تشنه؛ چرا که آب و نانشان را همین کسانی خورده‌اند و می‌خورند که زندگی را "بی شرمانه مردن" تعریف می‌کنند. 🔸آخر آدمی که در طول هفتاد سال عمر، آزارش به یک مدیر کل دزد خائن، به یک نخست وزیر آمریکایی منحرف، به یک شاه بدکار هرزه، به یک چاقوکش باج گیر محله هم نرسیده، چه جور جانوری ست؟! 🔹آدمی که در طول هفتاد سال، یک ساواکی را از خود نرجانده و توی گوش یک خبرچین خودفروش نزده، با چنگ و دندان به جنگ یک رباخوار کلاه بردار نرفته، پس گردن یک گران فروش متقلب نزده، و تفی بزرگ به صورت یک سیاستمدار خودباخته‌ی وابسته به اجنبی نینداخته، با کدام تعریف آدمیت و انسانیت تطبیق می‌کند و به چه درد این دنیا می‌خورد؟! 🔸آقای محترم! ما نیامده‌ایم که بود و نبودمان هیچ تاثیری بر جامعه، بر تاریخ، بر زندگی و بر آینده نداشته باشد. 🔹ما آمده‌ایم که با دشمنان دشمنی کنیم و برنجانیمشان؛ و همدوش مردان با ایمان تفنگ برداریم و سنگر بسازیم؛ و همپای آدم‌های عاشق، به خاطر اصالت و صداقت عشق بجنگیم. 🔸ما باید وجودمان و نفس کشیدنمان، و راه رفتنمان و نگاه کردن‌مان و لبخند زدنمان هم مانند تیغ به چشم و گلوی بدکاران و ستمگران برود. 🔹ما نیامده‌ایم فقط به خاطر آنکه همچون گوسفندی زندگی کرده باشیم که پس از مرگمان، گرگ و چوپان و سگ گله، هر سه ستایشمان کنند... 🔸گمان می‌کنم که آن آقا خیلی وقت بود که از کنارم رفته بود، و شاید من هم، فقط در دل خویش سخن می‌گفتم تا مبادا یکی از خویشاوندان خوب را چنان‌ برنجانم که در مجلس ختمم حضور به هم نرساند... 📚ابوالمشاغل، 🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦به تبلیغات فانتزی رسانه از سیاه چادرها و نوروزگاه های عشایری نگاه نکنید 👌خبر اینجاست: 👈 ۲٪ درصد جمعیت ایران عشایر هستند ولی ۲۵٪ پروتیین(گوشت و لبنیات) کشور را تامین می‌کنند!!!!! 😳 حالا متوجه میشوید که چرا زندگی عشایری در کشور ممنوع است ؟! یعنی اگر ۸٪ درصد جمعیت ایران، عشایری زندگی کنند، تمام کارخانه ها و شرکت های غول پیکر و مگامال های زنجیره ای ورشکسته می‌شوند و درآمد آن بجای چند سرمایه دار، بین مردم تقسیم می‌شود! https://eitaa.com/joinchat/1405747515C94fb9971da 🌏@bardegi_modern
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥: من التماس می‌کنم به ملت ایران که را کنار بگذارند! ❓چرا امام با این حال و با این لحن و الفاظ حذف غربزده‌ها را از ملت مطالبه می‌کند؟! ⭕ پاسخ را در بیان فلسفی _تحلیلی "علامه الهاشمی" بخوانید: 🔰«همکاری» در جامعه نمی‌تواند مسبوق به «همفکری» نباشد؛ لذا باید آحاد آن [جامعه] از یک جهان‌بینی و مشترکات در نگرش به جهان برخوردار باشند و این مشترکات نیز به‌نوبه خود منوط به هم‌نظری و «همدلی» در گرایش است، واِلّا وحدت جامعه مخدوش خواهد شد. 🔰اگر قلب کسی شیفته غرب و نه حکومت اسلامی باشد، نمی‌توان به او در همفکری و همکاری‌اش اعتماد نمود. اگر به این نقطه رسیدیم که باید موضع‌گیری ما بتواند با غرب‌گرایی در جامعه مبارزه کند، قطعاً نباید روی توان چنان عناصری محاسبه نمود؛ چون قلب آن‌ها در دام غیر گرفتار است. 🔰البته منظور این نیست که نمی‌توان در هیچ سطحی از ایشان استفاده کرد، ولی سخن این است که نباید به ایشان پست‌های کلیدی کشور و محورهای تصمیم‌گیری را پیشنهاد نمود و اگر هم به این کار مجبوریم، باید به نسبت، آن اصل کلی را رعایت و بر عمل آن‌ها مواظبت کرد؛ گویا ایشان را به‌عنوان یک فرد جامعه به‌صورت مطلوب نمی‌شناسیم. @rajaaei_ir 🌏@bardegi_modern
😳قدیما مردم نمی فهمیدن از پشم، پنبه، ابریشم و کتان استفاده میکردند! اما الان به لطف دانشمندان همه چیزمون نفتی شده حتی میوه ها‼️ @AntiSchool124 تعریف پیشرفت در کتاب های درسی جمهوری اسلامی!!. هر چی دانشمندان می گویند را بدون چون و چرا حفظ کن ، کسی جرات می کند بگوید دانشمندان ، اشتباه می کنند؟!! 🌏@bardegi_modern
⛔️ نابودی یک نسل @takhribchi110 🌏@bardegi_modern
۱۵ فروردین ۱۴۰۲/ سال سوم دوازده ساعت تحلیل برای انیمیشن بیست دقیقه ای و جای خالی روایت قرآنی! با برادر بسیار عزیزی در مورد تحولات کنونی صحبت میکردم. ایشان در مورد هر موضوعی که بنده طرح میکردم می گفتند: در فلان فیلم یا فلان سریال هالیوودی که مثلا ده یا پنج سال پیش ساخته اند، عین همین مسئله را گفته اند. یا نمی دانم فلان موسسه حزب اللهی یک انیمیشن بیست دقیقه ای را در دوازده ساعت تحلیل کرده!!! و نشان داده که تحولات کنونی تماما از پیش طراحی شده بود. متاسفانه این نوع نگاه که در میان جماعت حزب الله بسیار شیوع یافته، یک برآیند و تلقین ناخواسته دارد : همه چیز از پیش طراحی شده و من حکومت شیطان. به روز بودن و آگاهی عمیق و دقیق از تحولات، یعنی دیدن و دنبال کردن فیلمها، سریال ها و انیمیشن های چوب جادویی شیطان یا همان ! گفتمش برادر جان: تصور نمیکنی که این نوع پیگیری و بها دادن به این تولیدات رسانه ای، موجب میشود که دقیقا همانطور فکر کنی که دستگاه ابلیس میخواهد؟ چرا اجازه دهیم که ابلیس روایتگر و ذهنیت ساز آخر الزمان ما باشد؟ تو باید روایت خودت را از حوادث داشته باشی، چرا که پیشنهادها و راهکارهای جریانی مورد عمل قرار میگیرد که روایتش به پذیرش برسد. ثانیا با تمااااام این دست و پا زدنهای رسانه ای و پیشگویی ها، قرآن کریم می فرماید: إنّ كَيدَ الشيطان كانَ ضَعيفًا(نساء آيه٧٦). تمام. نکته ی بسیار حیاتی برای جریان حق و نوع نگرش حزب الله، لزوم آگاهی از است. ما باید از منظر قرآن و روایات به عالم و زمانه نگاه کنیم و بر آگاهی از طراحی هدایت محور خداوند متعال متمرکز شویم(قصص۵/ انبیاء۱۰۵/ صف۸)، نه اینکه دوازده ساعت برای تحلیل یک انیمیشن بیست دقیقه ای هدر دهیم و مسائلی را به آن نسبت دهیم که چه بسا در مخیله ی سازندگانش هم نمی گنجیده! @besalamen_amenin
شهر معاصر و انسانهای پا در هوا ! 🔸 خانه‌های چهار فصل ایرانی را دیده‌اید؟ این خانه‌ها با داشتن حیاط پر از درخت و زندگی در مرکز و چهار جبهه مختلف در چهار سوی خانه، محملی بودند برای مشاهده عینی سِیر تحولات طبیعت در فصول چهارگانه و فهمِ "فَانْظُرْ إِلَىٰ آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ كَيْفَ يُحْيِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا: به آثار رحمت الهی بنگر که چگونه زمین را بعد از مردنش زنده می‌کند" (روم/۵۰). اما در شهرسازی معاصر با حذف نگاه چند بُعدیِ حاکم بر سبک زندگی اسلامی ایرانی و جایگزینی نگاه صرفا اقتصادی، حیات را از حیاط آپارتمانها گرفتیم و نهایتا آنرا به فضای باز و رها شده‌ای تقلیل دادیم که حداکثرِ کارکردش پارکینگ ماشین است. در چنین حیاطِ بی‌حیاتی، شعار مشهور معماریِ مدرن مبنی بر "خانه ماشینی است برای زندگی" کاملا هویدا شده است؛ ماشینی که با حذف درخت و آب و سایر مظاهر حیات از حیاطش، دیگر نمی‌تواند مجرای رویت "كَيْفَ يُحْيِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا" باشد. 🔸 اما قطع ارتباط با مظاهر طبیعت در زمین، فقط یک روی سکه‌ی مسکن آپارتمانی است و روی دیگرش، قطع ارتباط با مظاهر طبیعت در آسمان است. کلانشهرهای معاصر با محدود کردن دید شهروندان به آسمان و ستارگان که نتیجه‌ی بافتهای شهریِ متراکم و آلوده است، با شهروندان خود چنان کرده‌اند که نه تنها "كَيْفَ يُحْيِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا" را نمی‌بینند، بلکه از رویت آسمان و ستارگان نیز محرومند:"أَفَلَمْ يَنْظُرُوا إِلَى السَّمَاءِ فَوْقَهُم كيفَ بَنَيْنَاهَا وَزَيَّنَّاها وَ مَا لَهَا مِنْ فُرُوج"(ق/۶). محصول چنین شهرهای متراکمی که همه مظاهر خلقت الهی چه در زمین و چه در آسمان را از ساکنان خود دریغ می‌ورزند چه خواهد شد؟ انسانهایی پا در هوا که هم از زمین به عنوان مبدا و منشا خود بریده شده‌‌اند: "هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْض" (هود/۶۱) و هم از آسمان به عنوان مقصد و مرجع خود: "وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الرَّجْع" (طارق/۱۱). 🔸 حالا خودتان قضاوت بفرمایید که چنین انسان پا در هوایی که سر و تهش توسط کلانشهرهای معاصر زده شده است چطور می‌تواند مبدا و مقصد را در "إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُون" با عمق جانش فهم کند؟! بدیهی است که آنگاه که سر و ته انسان زده شود و در چنین شهرهای متراکمی، ارتباط با مظاهر صنع الهی و ذکر و یاد خدا از او دریغ ورزیده شود، انواع اضطرابها و سرگشتگی‌ها بروز می‌یابد که "أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب"(رعد/۲۸). اکنون جا دارد یک دست‌مریزاد اساسی به مبدعان نظام سرمایه‌داری بگوییم؛ عجب طرح ریزی موفقی و عجب کاسبیِ هوشمندانه‌ای! با انباشت سرمایه در چنین شهرهای متراکمی و جایگزینی زندگی برای پول به جای پول برای زندگی، هم چرخ کارخانه‌هایشان را ارزانتر می‌چرخانند و هم با تولید انبوه انسانهای پادرهوا و سرگشته و مبتلا به انواع بیماری‌های جسمی و روحیِ حاصل از این نوع سبک زندگی، جیب مافیای درمان را هر روز پرپول‌تر می‌کنند. معامله برد برد برای نظام سرمایه‌داری و باخت باخت برای ما! خدایا به حرمت این روزها و شبهای مقدس، به همه ما فهم عمق غبن چنین معامله خسارت زایی را عطا بفرما. @baladetayyeb 🌏@bardegi_modern
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
● کوچکترین و ماهرترین چوپان ایرانی که هنوز ۷ ساله هم نشده اما ۵۰۰ گوسفند را به تنهایی هر روز به صحرا برده و باز می گرداند! ● اهالی روستا به قدری به او اعتماد و اطمینان دارند که از سالیان قبل او را به عنوان چوپان خودشان استخدام کرده اند! پسر بچه ای که با مهارتش همه را حیرت زده کرد! https://eitaa.com/joinchat/2758607173C44bb61d13e 🧐 چه کسی از اهل ایمان حاضر است ، این پسر را به عنوان الگو به فرزندان خود معرفی کند؟؟؟؟. در کدام کتاب درسی یا حوزه علمیه یا دانشگاه داشتن چنین توانایی را موفقیت می نامند؟؟؟. در جامعه ای که میلیون ها تحصیل کرده بیکار ، که توانایی هیچ کسب و کاری ندارند ، و سر بار خود و خانواده و جامعه هستند و منتظرند کسی برای کار آنها فکری بردارد، هنوز هم خانواده ها بدون توجه به استعدادها و توانایی ها ، همه بچه هایشان را هر روز و به زور در راهی می فرستند که خروجی آن را به چشم می بینند و باز عبرت نمی گیرند. عزیزان : علم فقط حفظ کردن چند فرمول نیست ، این چوپان کوچک ، در حد دکتری دام پروری هم سواد دارد و هم مهارت ، باور نمی کنید ؟؟ ۵۰۰ نفر از فارغ التحصیلان همان رشته های دام پروری را با این چوپان مثلا بی سواد مقایسه کنید ، ببینید کدام یک نه در حفظ فرمول ها بلکه در محصول و نتیجه موفق تر ، است. فکر ها را باید شست .... 🌏@bardegi_modern
ما دلمان برای چه کسی میسوزد ؟ گزارشگر در بخش خبری ۲۰۳۰ موفقیت جوان قزوینی در تولید ظروف مسی را گزارش میکند و البته فروش موفقش و همچنین اشتغالزایی برای چندین نفر ... او که روزی فقط لیوان تولید میکرده و انرا هم به زور میفروخته و بسیاری از اعمال ان مانند پرداخت و ... را به دلیل نبود دستگاه مربوطه در جای دیگری انجام میداده اما الان هم انواع ظروف را تولید می کند و هم کارگاهش مجهز شده ، فروش و سود خوبی هم دارد، طوری که به قول خودش بازار قزوین و حتی چند جای دیگر را در دست گرفته ... در قسمت اخر گزارش که جوان صنعتگر قصه ما خواسته هایش را مطرح میکند ، اینچنین عنوان میکند که اگر دولت به او تسهیلات بدهد او میتواند کارگاهش را بزرگتر و تولیدش را بیشتر کند و ارزو دارد روزی صد نفر در کارگاه که نه در کارخانه اش مشغول به کار شوند . گزارش تمام میشود و ما هم پای گیرنده تلویزیون در دلمان امیدواریم دولت به او توجه کند و انگونه که جوان خواسته بشود ... راستی چرا ؟؟؟ چرا حاکمیت باید برای کسی که کار و کاسبیه خوبی دارد ، سود خوبی دارد و موفق است ثروت از هیچ بیافریند ؟ او اکنون جوان ثروتمندیست چرا ثروت بر ثروتش بیفزاییم ؟ او تولید کننده خوبیست چرا تولید کننده را به انحصار گر تبدیل کنیم ؟ چرا قدرت رقابت را با دادن پول بی رنج و ساختن یک جوجه غول از او ، از دیگران بگیریم ؟ اصلاً چرا صد نفر برای او کار کنند ، چرا ان صد نفر برای خودشان کار نکنند ؟ چرا پول را به ضعیف تر ها ندهیم تا بازار به تعادل برسد ؟ راستی فقرا و محرومین و گرسنگان بیشتر در اولویت نیستند ، قران در مورد صدقه ، قرض و انفاق چه میگوید؟ چرا بردار ما خلاف جهت قران است ؟ ✍️ مهدی اخلاقی @roeyaomat https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069 🌏@bardegi_modern
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کمبود کارگر داریم، با وجود اسنپ و تپسی کسی جذب کارخانه‌ها و کار تولیدی نمی‌شود! ✍️ ، ببینید کار به کجا رسیده کارکردن در اسنپ انتخاب بهتریست از کارکردن در کارخانه های اقایون ... دولت نقش پر رنگی در این ظلم به طبقات پایین جامعه دارد ... ببخشید که عنوان طبقه به کار میبرم ، جامعه ای که طبقه دارد و مردم در طبقات و دهک ها تعریف میشوند ، اسلامی که هیچ به قول شهید بهشتی لجن است لجن . انسانی که در کارخانه مانند رباط از خود اختیاری ندارد ، با ساعت کار میکند نه باجان و قلب ، کرامت اولین چیزیست که از بین میرود و به دنبال ان خلاقیت و البته اخلاق و روحیه . روزی نیست که صاحب کارخانه مورد حقد ، حسد ، حسرت ، کارگران قرار نگیرد ... صاحب کارخانه و هرروز جلوی چشم کارگر(صاحب کار و تولید) رژه میرود و با بی زبانی میگوید موفق منم ، صاحب شرافت منم ، صاحب عزت منم ، ممنون من باش که رزاق منم و تو هیچی نیستی جز یک ... که فقط لایق ترحمی ... چه رابطه زشتی و چه ظلم عظیمی ... دولت هم در خدمت انهاست اعتبارات هم ، حمایت ها هم ، تشویق ها هم مربوط به انهاست تا رزاق باشند چه رزاقین زشتی در بهشت های کارگر ساخته زندگی میکنند و خبر از جهنم خودساخته ندارند . ظهر الفساد فی البر اللهم عجل لولیک فرج ✍️ مهدی اخلاقی @roeyaomat https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069 🌏@bardegi_modern
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ به زودی... ♦️ از شبکه نسیم ♦️ فصل اول از مستند_مسابقه فیلم‌ساز ایرانی (با محوریت فرهنگ جهاد و شهادت و ساخته شده در مناطق عملیاتی جنوب) 👈 البته اشتباه نکنید. این فیلم‌ساز آن فیلم‌ساز نیست. سازندگان این برنامه، از کهنه‌کاران عرصه رسانه نیستند. بلکه نوجوان‌ها و بچه‌های مدرسه مسجدمحور فیلم‌سازی هستند که فقط یک سال آموزش دیده‌اند و الان یک برنامه در سطح رسانه ملی، آن هم در قالب بسیار سخت مستند_مسابقه تولید کرده‌اند. 🔴 آقای نظام آموزشی! قدری کلاه خود را بالاتر بگذار! این بچه‌ها اگر می‌خواستند از طریق نظام رسمی آموزشی فیلم‌ساز بشوند تا چند سال دیگر فقط باید پشت کنکور تمرین تست‌زنی می‌کردند! آخرش هم ... : تحول در نظام آموزشی ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
رئیس جمهور استونی و پسرش!! @BASIR1 🌏@bardegi_modern
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹ماجرای عقیم کردن زنان ایرانی بدون اجازه آنها در دهه هفتاد توسط دستور مستقیم رئیس جمهور وقت‼️ 🔹 برای کنترل جمعیت کشور فقط در مشهد سه میلیون و هشتصد هزار زن را عقیم کردند. (❗️فقط در مشهد❗️) 🔹سه میلیون و هشتصد و بیست هزار خانم بالای سی و دو سال در کشور بدون همسر‼️ 🔹در سال ۱۴۲۰ ایران سومین کشور پیر جهان خواهد بود‼️ 🌏@bardegi_modern
🔸این مبلغ را نذر شما کردم🔸 📝 دکتر علی حائری شیرازی (فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی) از پدر 🔹 مدتی بعد از آنکه پدر امامت جمعه را رها کردند، در قم رحل اقامت گزیدند. متاسفانه بعضاً هم تنها بودند! گاه گداری من و بچه ها سری می زدیم ... به واسطه ی بیماری ای که داشتند رژیم غذایی سختی هم گرفته بودند و مثلاً بین گوشتها فقط مجاز به خوردن شکمبه گوسفند بودند بلکه مداومت به آن مانند یک دارو . خب شکمبه ها را هم به جهت ارزان تر شدن و هم به جهت تمایل شخصیشان، پاک نکرده می گرفتند و خودشان پاک می کردند. از نیمه های شب چند ساعتی به حمام زیر زمین میرفتند و آنها رو خوبِ خوب تمیز می کردند و بار می گذاشتند و صبح، چنانچه همچو منی مهمانشان بود، با هم می خوردیم ... 🔹 در این ایام، اموراتشان هم نوعاً از سخنرانی هایی که دعوت می شدند می گذشت. پاکت سخنرانی را هم در جیب بالای قبایشان می گذاشتند. من هم به رسم فضولی، بعضاً پاکت را چک می کردم تا ببینم وسعت دخل و خرج به چه میزان است؟ این بار در پاکت فقط یک تراول پنجاهی بود و میبایست تا سخنرانی بعدی با همین مبلغ مدیریت میکردیم ... بماند. 🔹یک روز صبح گفتند: فردا جلسۀ کمیسیون خبرگان دارم و می‌خواهم یک حمام اساسی بروم. تو هم میای؟! اول استقبال نکردم ... بعد ادامه دادند، در یکی از کوچه های فرعی گذر خان، یک حمام عمومی قدیمی هست. قبلاً یکبار تنهایی رفتم؛ خوب دَم می شود، دلاک کار بلدی هم دارد. احساس کردم تنهایی سختشان است که بروند؛ پذیرفتم همراهیشان کنم. بقچه ای از حوله، لباس و صابون فله‌ای با خود بردیم. وقتی وارد شدیم، روی در نوشته بود: «هزینه هر نفر، دو هزار و پانصد تومان». پیش قدم شدم و حساب کردم. پدر راست می گفت. آنچنان حمام دم داشت که گویی به سونای بخار رفته ایم. دلاک پیرِ کار بلد هم روی هر نفر قریب نیم ساعت تا سه ربع ساعت وقت می گذاشت! حمام خیلی خیلی خوبی بود. آدم واقعاً احساس سبکی و نشاط میکرد. 🔹 در وقت خارج شدن، دم در به من گفتند انعام دلاک را حساب کردی؟ گفتم نه! گفتند: صدایش کن. پیرمرد را صدا کردم آمد. پدر دست در جیب کرد و همان پاکت تراول پنجاهی را به او داد! او تراول را گرفت، بوسید، بر چشم گذاشت و نگاهی به بالا کرد و رفت. من هاج و واج و متعجب به پدر نگاه می کردم. گفتم زیاد ندادید؟ گفتند نه! بعد مکث کردند و گفتند: مگر چقدر بود؟ گفتم پنجاه تومان؛ و این هر آنچه بود که در پاکت داشتید! نگاهی تیز و تند کردند. پنج یا پنجاه؟ پنجاه!! نچ ریزی گفتند و برگشتند بسمت حمام. چند قدم نرفته، توقف کردند، برگشتند نگاهی به بالا کردند، بعد به سمت من آمدند. گفتند: «دیگه امیدوار شده، نمیشه کاریش کرد، بریم» 🔹 وارد گذر خان شدیم به فکر مخارج تا شب بودم. هنوز چند دقیقه ای نگذشته بود که کسی از حجره‌ای با لهجه غلیظ اصفهانی بلند داد زد: «حَجا آقا! حَجا آقا! خودش را دوان دوان بما رساند و رو به من کرد و گفت: «آقای حائری شیرازی هستند؟» گفتم: بله. گفت: «حاج آقا یه دقه صبر کنید»! رفت و از میز دکان، پاکتی آورد و به پدر داد. پدر با نگاهی تند گفت: «من وجوهات نمی گیرم!» گفت: «وجوهات نیست، نذر است». گفتند: «نذر؟» گفت: «دیروز برای باری که داشتم، در گمرک مرز اشکالی پیش آمد. شما همان موقع در شبکه قرآن مشغول صحبت بودید. مال، خراب شدنی بود. نگاهی به بالا کردم که اگر مشکل همین الان حل شود، مبلغی را به شما بدهم. همان موقع، حل شد و شما امروز از این جا رد شدید!!» پدر متبسم شد. رو به من کرد که پاکت را بگیر. گرفتم. خداحافظی کردیم و راه افتادیم. 🔹در حین حرکت، آرام در گوشم گفتند: «بشمارش!! » من هم شمردم. ده تا تراول پنجاه هزار تومانی بود. بعد بدون آنکه چیزی بگویم، درِ گوشم گفتند: «ده تا بود؟!» بعد این آیه را خواندند: «مَن جَاءَ بِالحَسنَةِ فَلَهُ عَشرُ أَمْثَالِهَا» ... نگاهی به بالا کردند و گفتند: «خدا بی‌حساب می‌دهد. به هرکه اهل حساب و کتاب باشد با نشانه می‌دهد که بفهمی مال اوست نه دیگری. آنرا در جیبت بگذار تا به اهلش بدهیم» منبع: (http://telegram.me/dralihaeri) @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درسهایی مهم از مدارس ابتدایی ژاپن سه مفهوم اساسی در نظام آموزشی ژاپن عبارت است از: تأکید بر زندگی اجتماعی و معنای گروه به جای فرد، تأکید بر معانی ملموس به جای معانی انتزاعی و تأکید بر استقلال دانش آموزان در فرایند یادگیری. حالا در این ویدئو (که بخشی از خروجی پژوهش ما به سفارش سازمان نوسازی مدارس بوده است) مشاهده بفرمایید که ژاپنی‌ها چطور در مدارس ابتدایی خود، این مفاهیم را به دانش آموزانشان انتقال می‌دهند. در این ویدئو مشاهده خواهید کرد که ژاپنی‌ها برای انتقال این مفاهیم، الزامات مهمی را در معماری مدارس خود پیش‌بینی کرده‌اند؛ نظیر پیش‌بینی مزرعه در مدرسه برای کاشت محصولات لازم برای ناهار مدارس توسط خود دانش آموزان، پیش‌بینی فضای آشپزخانه و شست و شوی ظروف ناهار توسط خود دانش آموزان، پیش‌بینی فضای لازم در مجاورت هر کلاس برای نظافت گروهیِ کلاسها توسط خود دانش آموزان، و حتی استفاده از نیمکتها و مبلمان آموزشی منعطف به نحوی که همان نیمکتهای آموزشی تبدیل به میز ناهار شوند؛ و همه این تدابیر در راستای مفاهیم اساسی نظام آموزشی ژاپن (نظیر زندگی اجتماعی و استقلال دانش آموزان و ...) است. @baladetayyeb 🔸عقل حکم می کند هر فکر خوب و هر برنامه خوبی را در هر جای دنیا ببینیم و متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی خودمان اجرا کنیم. آنچه شایسته نیست تقلید کورکورانه از روش های شرقی و غربی است. 🌏@bardegi_modern
باید هدهد انقلاب باشیم از زمان رواج تخلف ریالی منابع طبیعی ،معدنی ،نفتی بگیر و محصول تولیدی را دلاری بفروش یعنی سال ۸۶ ،شانزده سال میگذرد که با شروع هدفمندی یارانه ها و بعد تحریم های آمریکا از سال نود، ضربه این تخلف رواج یافته سال ۸۶ در سال ۹۰ با افزایش قیمت دلار به اقتصاد کشور شروع شد بین فرمایشات و حکم حکومتی آقا مبنی بر برخورد با تخلفات ریالی منابع طبیعی بگیر دلاری بفروش و قبلش یعنی، افشاگری های آقای جبرایلی در همین مورد حدود ۲۴ ساعت فاصله بود اما در همین فاصله چه جور توجهی در بین رسانه های ما ،رسانه هایی که کشور را دوست دارند ،گرانی افسار گسیخته نمی خواهند ،خصوصا رسانه های انقلابی به این افشاگری های آقای جبرایلی شد اینکه چه سیستم هایی چه کارهایی می کنند که از افشاگری ضرر می کنند که آن را بد جلوه می دهند در اذهان بماند اما در بین مردم و رسانه ها خصوصا انقلابی ها این استدلال هست که اگر همچنین تخلفات یا خیانت ها و طرح های دشمن دارد اجرا می کند چرا رهبر انقلاب تا حالا متوجه نشدند که جلوی این مسایل را بگیرند رهبر انقلاب بهتر متوجه میشوند و این افشاگری ها واقعیت ندارد یعنی اگر در زمان پیامبر اسلام صلی علیه وآله می بودند و می شنیدند که جناب سلمان در جنگ خندق می خواهد به پیامبر اسلام پیشنهاد حفر خندق را بدهد ایشان را از این کار منع می کردند و میگفتند به پیامبر خدا همچنین پیشنهادی نده خود ایشان آگاه تر هست و اگر درست بود این کار را انجام میدادند از این قضیه خندق برای ما درس هست ،رهبر انقلاب به راههای آسمان خیلی آگاه ترند تا ما ،تا کارشناسان و نیروهای انقلابی ما ولی در راه ها و روش های زمینی مواقعی بوده که فرمودند من تابع نظر کارشناسان هستم ،و اگر کارشناس غربی آموزش دیده باشد و یا بالاتر سیستم کارشناسی عملیاتی ،از قبل توسط دشمن طراحی شده باشد و کاملا غربی و سیستم کارشناسی اسلامی ایرانی در مقابلش اصلا دیده نشود و صدایش به جایی نرسد چه می شود بعضی وقت ها اراده خدا بر این نیست که یکسری از مشکلات را با امدادهای غیبی حل کند تا امتحانی باشد برای امت برای مردم ،شبیه این قضیه که شخصی به یکی از اصحاب رده بالای ایمانی امام علی علیه سلام توهینی، کرد و حضرت او را تبدیل به سگ کردند و اشک می‌ریخت و به پای حضرت افتاده بود حضرت او را دوباره به حالت انسان برگرداند یکی از یاران امام گفت معاویه،معاویه را تبدیل به سگ کنید تا این همه جنگ ها،مشکلات حکومت اسلامی که از طرف او هست حل شود حضرت فرمودند معاویه امتحان امت هست، این قضایا هم امتحان مردم ،مسولان ،کارشناسان،خصوصا انقلابی ها هست ،وظیفه رهبر انقلاب این نیست که به همه جای این جبهه وسیع خودشان سرکشی کنند و نفوذها و تخلفات را پیدا کنند بلکه وظیفه سربازان انقلاب هست کارشناسان،رسانه ها ،مردم که تخلفات ،نفوذها را شناسایی و به ایشان اطلاع دهند اگر دشمن طراحی انجام داده بود که صدای ما به گوششان نرسد ،باید همه تلاش خودمان را بکنیم تا صدایمان به گوش رهبری یا ریس جمهور انقلابیمان آقای ریسی برسد باید هدهد انقلاب باشیم 🌏@bardegi_modern
۴۰۰ هزار میلیارد سود دلاری‌فروشی به ملت شوخی نیست، باید هم لشگری از آدم و رسانه بفرستند تا نشه! @tebeaemeh 🌏@bardegi_modern
🔴 سکوت مسئولان و نهادهای نظارتی و قضایی در مقابل توسعه یک فحشاخانه ⏪سوالی داریم از دستگاه های امنیتی و قضائی مملکت شیعه اگر در یک پلتفرم داخلی بستری ایجاد شودکه در آن صفحاتی با محتواهای همجنس‌بازی و رقص و رمان‌های جنسی و روابط آزاد و بی‌حجابی و پوچ گرایی و سبک زندگی فاسد غربی و سریال‌های فاسد ترکی و ماهواره ای و.‌..آزادانه با صدها هزار مخاطب فعالیت کنند چرا مورد برخورد قرار نمیگیرد؟ 🤲 خدایا به حرمت غیبت مان را بردار🤲 🌏@bardegi_modern