▪️تحلیل تمدنی مشارکت در انتخابات
😄بیشترین مشارکت در استان کهگیلویه بویر احمد و خراسان جنوبی و...
😞کمترین مشارکت در استان البرز و تهران و...
👈مولفه های تمدنی مشارکت بالا:
1⃣زندگی عشیره ای
2⃣دار واسعه و خانه ویلایی
3⃣آزادی بیشتر از نظام آموزشی مهد کودک و مدرسه و دانشگاه
4⃣جمعیت های تولیدی_ غیر مصرفی
5⃣آزاد از فضای مجازی و زندگی حقیقی
6⃣خانوادههای پر جمعیت
7⃣کمترین تولید زباله ای طبیعی
8⃣اقتصاد مردمی، غیر تسهیلاتی، کار در خانه ای _سنتی
9⃣ازدواج بهنگام و سن پایین و طلاق پایین
👌خروجی این سبک زندگی و تمدن، انسانهای سالم تر، بانشاط تر، قانع تر، متواضع تر، رضایتمندتر، مسولیت پذیرتر، اجتماعی تر، با ایمانتر و با انگیزه برای مشارکت اجتماعی_ سیاسی
👈مولفه های تمدنی مشارکت پایین:
1⃣خانواده های گسسته از عشیره
2⃣آپارتمان نشینی و ضیق دار
3⃣اسیر مدرک تحصیلی و عناوین تخیلی
4⃣جمعیت های مصرفی_ غیر تولیدی
5⃣اسیر فضای مجازی و دور از زندگی حقیقی
6⃣خانواده های کم جمعیت
7⃣شهرهای کارخانه تولید زباله ای مصنوعی
8⃣اقتصاد دولتی، بانکی، کارخانه ای_ صنعتی
9⃣ازدواج نابهنگام و سن بالا و طلاق بالا
👌خروجی این سبک زندگی و تمدن، انسان های بیمارتر، افسرده تر، پر توقع تر، متکبرتر، ناراضی تر، بی تفاوت تر،اجتماع گریزتر، بی ایمانتر و بی انگیزه برای مشارکت اجتماعی_ سیاسی
هزار مولفه ی دیگر میتواند در این افسرگی سیاسی شهر نشین ها دخیل باشد ولی برای اهل دقت و تحقیق و تفکر، رئوس برخی تفاوت های عمده ی تمدنی، فهرست شده است.
https://eitaa.com/joinchat/2387935416Cb15af8398c
🌏@bardegi_modern
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آش این جهان سلطه گر این قدر شور است که صدای حسینی هم بلند شد:
فکر میکنید این همه بازیگر اگر الان از ایران بروند بیرون و شلوارشان را بکشند پایین مثل گلشیفته می روند هالیوود؟
نه فقط یک بهایی می تواند برود هالییود. چون آنها می خواهند او را قدرتمند کنند..
@makshufatEita
#استعمار_مدرن
🌏@bardegi_modern
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این مفلوک، مثل همان دانشجویان تازه مهاجرت کرده است که تا یک استاد خارجی سر میز غذا پیدا می کنند شروع می کنند به بدگویی از ایران
چقدر تو بیچاره ای زیباکلام. چقدر ما بدبختیم که تویی که در بی وطنی این گونه ذوق زده ای استاد دانشگاه فرزندان مایی!
@makshufatEita
🌏@bardegi_modern
شهید حاج محمد ابراهیم همت:
زمان بازرگان به ما بر چسب چریک زدند، زمان بنی صدر هم برچسب منافق! الان هم بر چسب خشک مقدسی و تحجر؛ هر قدمی که در راه خدا و بندگان مستضعف او برداشتیم، برچسب بارانمان کردند.
حالا روزی ده برچسب دشت میکنیم، اما بسیجیان دلسرد نباشید، حاشا که بچه بسیجی میدان را خالی کند!
@bode4om
🌏@bardegi_modern
10.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مشکلات اقتصادی ما ناشی از تحریمهای اقتصادی آمریکا نیست، ناشی از تجویزهای اقتصادی آمریکاست.
#نه_به_نئولیبرالیسم
#دولت_مقتدر
🌏@bardegi_modern
♨️این دو فیلم رو ببینید و نحوه برخورد ناجا رو با هنجار شکنان و مردم متدین مطالبه گر مقایسه کنید.
چیز بیشتری نمیگم چون هنوز ساحت فراجا برای ما مقدس هست و اشتباه چند نفر رو پای همه بچه های غیرتمند نیروی انتظامی نمینویسیم اما منتظریم تا عکس العمل انقلابی سردار رادان رو ببینیم.
سردار عزیز توضیح بدید لطفا...
📌 خبر فوری سراسری
@fori_sarasari
🔻 میخواهند روی جنازهتان برقصند
🔸 صحنهای نمادین در مختارنامه هست که به خاطرش باید به میرباقری آفرین بگوییم. در قیام مسلم، زنهای غوغایی کوفه میخواهند وارد میدان شوند که راهشان را میبندند. بحث و نصیحت فایدهای نمیرساند و سرانجام مسلم بن عوسجه میگوید: رهایشان کنید برادران، شما مَردید، حریف این بیحیاها و دریدهها نیستید. ورق برمیگردد.
🔹 به «سلیطه» در واژهنامه نگاه کنیم: بدزبان، پرخاشگر، هرزه، پتیاره، فتنهانگیز،... همه اینها هست اما یک معنا که به ریشه نزدیکتر است کاملشان میکند: سلطهجو. سلیطه هر زنِ قدرتمندی نیست، اکیدا ربطی به مادرسالار ندارد! زنی است که با پردهدری و بیحیایی پی سلطه میگردد، با سلاحِ دریدگی میخواهد غلبه کند و فرمان براند.
🔸 آیکون، نماد، شمایل و محرکِ اصلی جنبش کشف حجاب در ایران علینژاد بوده؛ سلیطه به معنای واقعی کلمه. حالا یک ترفند جنگی شده که نیروی خیابانی را او میسازد، چالشها را او ابداع میکند و به پیش میراند اما عدهای با چهره دیپلماتیک، با مقاومتِ مدنی یا روشنفکریِ اتوکشیده میخواهند این جنبش را آب بکشند تا از ذاتش مبرا شود.
🔹 مرد مسلمان نمیتواند جلوی سلیطهها بایستد، کم میآورد، نمیتواند با فریاد و فحاشی مقابله کند، خلع سلاح میشود. طرف مقابل راهش را یاد گرفته و دارد خودش را تحمیل میکند. بر خیابان مسلط شده و گام به گام جلوتر میآید. هدف صفبندی و جنگ است و با صدای بلند عاقبت آخوند و مذهبی و چادری را فریاد زدهاند.
🔸 این آستانه شکست از سلیطهها است و نشانه بارز اینکه طیفی از مذهبیها مرعوب شده حق را به آنها میدهند غافل از اینکه سرنوشتی جز مرگ برایشان نمیخواهند. هر چه بتوانند خواهند کشت و هرگز به هیچ مخالفی رحم نخواهند کرد. تولد اینها از دوره رضاخان و سرکوب اکثریت با اقلیتِ محض جایی برای تردید نمیگذارد.
🔹 عکسی تاریخی پس از سرکوب ۱۵ خرداد زنهایی با لباس غربی را نشان میدهد که پشت به تانکهای ارتش، شیرینی پخش میکنند. به گلوله بستن مردم در جای جای کشور را جشن گرفته و شادباش میگویند. دقیقا همان جنسی هستند که اگر تذکری ساده بشنوند چنان هیاهو و غوغایی از مظلومیت راه میاندازند که مسلمان نشنود کافر نبیند.
🔸 اکثر مردم با حجاب اسلامی موافقاند اما در صحنههای جنجال رفراندوم برگزار نمیشود! آنکه دریدهتر است غلبه خواهد کرد و آنقدر خودش را تحمیل میکند تا همه قدرت را بگیرد. پیام بسیار واضح مخابره شده: «سلیطه حاکمِ واقعی است، همه باید از ما بترسند، هیچ کس نباید جرأت کند علیه آزادی مطلق ما چیزی بگوید».
🔹 اگر نتوانند ساز و کاری برای مهارِ سلیطهها پیدا کنند یا به مدافعان آگاهی بدهند تا به موجها کمک نرسانند خطر اصلا دور نیست. اگر شک دارید که میتوانند بازی را ببرند به «ززآ» نگاه کنید، به وضع خیابانها پیش و پس از آنچه علینژاد تمهید کرد، به بلایی که اقلیتِ محض براندازها بر سر کشور آورد. خم شدن و شکست نشانه آسمانی ندارد.
✍دانشطلب
@hojre_enghelab
🌏@bardegi_modern
طلبکار یا بدهکار؟
چیزی که باید در برخی از ما مردم تغییر کند. روحیه طلبکاری است.
گفتیم بسیاری از کسانی که مخالف با نظام حاکم شدهاند و مثلا در انتخابات شرکت نمیکنند، مبتلا به مشکل و ضعف اقتصادی، که پررنگترین اعتراض امروزی است، نیستند و اتفاقا برخی بسیار دارا هستند و انگار اصلا هرچه داراتر، طلبکارتر...
انقلاب اسلامی به دست داراها شکل نگرفت و رهبری نشد. جمهوری اسلامی به دست داراها حفظ و حراست نشد و غالب پاسداران این مرز و بوم، از خانوادههای دارا نبودند.
آنچه برایم پررنگ شده است موضوعی عمیقتر از بحثهای سیاسی روز است.
جنس انقلاب ایران اصلا اقتصادی نبوده. یعنی مردم بخاطر مشکلات مالی، خون ندادند. چیزی مهمتر مردم آن زمان را غیرتی کرد و به حرکت واداشت و از بین رهبران متعدد شکل گرفته، رهبری یک عالم دینی را پسندید و انتخاب کرد.
جنس این انقلاب، دینی بوده. استقرار احکام الهی بر مردم و جامعه و سیاست و حکومت.
و جنس اعتراضات امروز که متاثر از رسانههای هدایت شده غربی است، باز هم اقتصادی نیست. چیزی دقیقا در رویارویی دین و ملزومات آن است.
درک این مسأله شکل تفکر ما را زمین تا آسمان نسبت به مسائل روز، تغییر میدهد.
برخی گفتند میشناسند افرادی که نارضایتی اقتصادی مانع رأی دادن ایشان شده. این گروه اصلا در جنگ امروز نقشی ندارند. اینها همان گروهی هستند که وقتی میگوییم رأی ندهی اعتبار کشور ضعیف و احتمال حمله به ما و جنگ زیاد میشود، میگوید: رأی نمیدهم اما اگر جنگ شد میجنگم...
نه. جنگ آخرالزمان، بین دو گروه خواهان دین و معنویت و هویت الهی بشر و خلاف آن است.
@ninfrance
🌏@bardegi_modern
⭕️آیا عمل به عهدنامه مالک اشتر موجب شکست حکومتها نمیشود؟
(حاضرجوابی عالم شیرازی در برابر مقام قاجاری)
🔰شهید مطهری رحمهالله
♦️يكى از علماى فارس آمده بود تهران. در مسافر خانه پولهايش را مىدزدند، او هم هيچ كس را نمىشناخته و مانده بوده كه چه بكند. به فكرش مىرسد كه براى تهيّه پول، فرمان اميرالمؤمنين به مالك اشتر را روى يك كاغذ اعلا با يك خطّ عالى بنويسد و به صدر اعظم وقت هديه كند تا هم او را ارشاد كرده باشد و هم خود از گرفتارى رها شود. اين عالم محترم خيلى زحمت مىكشد و فرمان را مىنويسد و وقت مىگيرد و مىرود.
صدر اعظم مىپرسد اين چيست؟ مىگويد فرمان امير المؤمنين به مالك اشتر است.
صدر اعظم تأمّلى مىكند و بعد مشغول كارهاى خودش مىشود. اين آقا مدّتى مىنشيند و بعد مىخواهد برود، صدر اعظم مىگويد نه، شما بنشينيد. اين مرد محترم باز مىنشيند. مردم مىآيند و مىروند. آخر وقت مىشود، بلند مىشود برود؛ صدراعظم مىگويد: نه آقا! شما بفرماييد. همه مىروند غير از نوكرها. باز مىخواهد برود. مىگويد نه شما بنشينيد، من با شما كار دارم. به فرّاش مىگويد در را ببند هيچ كس نيايد.
بعد به اين عالم مىگويد: اين را براى چه نوشتى؟ مىگويد چون شما صدر اعظم هستيد فكر كردم اگر بخواهم به شما خدمتى بكنم هيچ چيز بهتر از اين نمىشود كه فرمان اميرالمؤمنين را كه دستور حكومت و موازين اسلامى حكومت است براى شما بنويسم.
صدر اعظم مىگويد: بيا جلو! و يواشكى از او مىپرسد: آيا خود على به اين عمل كرد يا نه؟
عالم مىگويد: بله.
صدراعظم مىگويد: خودش كه عمل كرد جز شكست چه نتيجهاى گرفت؟ چه چيزى نصيبش شد كه حالا تو اين را آوردهاى كه من عمل كنم؟
آن مرد عالم گفت: تو چرا اين سؤال را جلو مردم از من نپرسيدى و صبر كردى تا همه مردم رفتند، حتّى نوكرها را بيرون كردى و مرا آوردى نزديك و يواشكى پرسيدى؟ از چه كسى مىترسى؟ از اين مردم مىترسى. تو از چه چيز مردم مىترسى؟ غير از همين على است كه در فكر مردم تأثير كرده؟ الآن معاويه كجاست؟ معاويهاى كه مثل تو عمل مىكرد كجاست؟ تو خودت هم مجبورى به معاويه لعنت كنى. پس على شكست نخورده، باز هم امروز منطق على است كه طرفدار دارد، باز هم حق پيروز است.
📕مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج3، ص: 442
@Asre_jadid_57
🔸 الان به مسولان محترم می گوئیم
حجاب اسلامی
اقتصاد اسلامی
آموزش اسلامی
و ....
ببینید چه می گویند
🌏@bardegi_modern