eitaa logo
بارقه
44 دنبال‌کننده
137 عکس
75 ویدیو
2 فایل
بارقه جهت نشر پیام های تحلیلی-بازنشری درخور تأمل در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در خدمت شماست. ادمین تبادلات: @a_almasi
مشاهده در ایتا
دانلود
✍تحلیلی بر مدل سیاسی حکومت در عصر غیبت (با تکیه بر آموزه های نهج البلاغه): ✅ بخش پنجم: 1)ویژگی های حکومت و حاکم در عصر غیبت: 💠در نهج البلاغه نیز همواره سخن از حاکم و استاندار و یا فرماندار است. یعنی سخن از یک حاکم در راس قدرت. و حامل این پیام که روند مدیریت با حاکمیت یگانه بهتر و منسجم تر پیش خواهد رفت.البته هر حاکم و مدیری مشاوره را سرمایه ای لازم و ذی قیمت دیده و از همین رو بازوان مشورتی گسترده ای دارد. اما موضوع مشاوره با نخبگان غیر از شورایی ریاست کردن یا حکومت کردن است. علاوه بر این خطراتی که مدیریت یگانه را تهدید می کند ممکن است مدیریت چندگانه را هم تهدید کند. آیا امروزه در دنیا و یا حتی کشور خودمان فساد، تبانی و انحراف در سیستم های شورایی دیده نمی شود؟! از این رو آنچه مهم است سلامت نفس حاکمیت و پیروی از قانون است چه در مدیریت فردی و چه جمعی. 5) در کلام امام آمده است که حاکم باید «بَرّ» یعنی نیک و شایسته باشد. حال مراد از این صفت چیست؟ بهتر است در خود نهج البلاغه تبیین بیشتر این صفت را دنبال کنیم: وقتی امام ع، مالک اشتر را به مصر می فرستد، یک نامه خطاب به خود مالک می نویسد که همان نامه شماره 53 است. اما یک نامه هم خطاب به مردم مصر می نویسد که نامه 62 نهج البلاغه بوده و حاوی نکات آموزنده فراوانی است. از جمله آنکه امام یادآور می شود که ای مردم، دغدغه و نگرانی من علی ع آن است که کسانی ولایت و رهبری مردم را به دست گیرند، که اهل سفاهت و فجور باشند:(وَ لَكِنَّنِي آسَى أَنْ يَلِيَ أَمْرَ هَذِهِ الْأُمَّةِ سُفَهَاؤُهَا وَ فُجَّارُهَا فَيَتَّخِذُوا مَالَ اللَّهِ دُوَلًا وَ عِبَادَهُ خَوَلًا وَ الصَّالِحِينَ حَرْباً وَ الْفَاسِقِينَ حِزْباً ؛ لكن از اين اندوهناكم كه نادانان، و تبهكاران اين امّت، حكومت را به دست آورند، آنگاه مال خدا را دست به دست بگردانند، و بندگان او را به بردگى كشند، با نيكوكاران در جنگ، و با فاسقان همراه باشند). امام به مردم هشدار می دهد که مبادا رهبر جامعه فردی سفیه و فاجر باشد. «سفیه» یعنی کسی که دچار سبکی شخصیت و نقصان عقل، علم و صبر باشد . «فاجر» هم که جمع آن «فجار» و «فجره» است، درلغت به معنای هرزه، عیاش، فاسد، دروغ گو، بی حیاءآمده است . در یک کلام، امام ع دو ویژگی اساسی یک رهبر را1)خردمندی و دانش و 2)عدالت معرفی می کند. روشن است که مراد از دانش، دانش دینی است. یعنی اگر حکومتی دینی و اسلامی است، رهبر آن هم باید دینی و اسلام شناس باشد. همچنانکه حضرت علي(ع) در نهج‌البلاغه، خطبه 172 مي‌فرمايند: «اي مردم همانا سزاوارترين مردم به اين امر (خلافت و زمامداري) كسي است كه تواناترين آنها بر اجراي امور و داناترين به فرمان خداوند در فهم مسائل باشد»؛ یعنی شایسته ترین ها برای رهبری باید بهترین آنها از حیث کفایت و فقاهت باشد، در واقع توان و دانش او برای اجرای فرمان خدا(دین) از همه بیشتر و بهتر باشد . در نامه 53 هم امام این پیام را به مخاطب می رساند که رهبر و حاکم کشور باید توان و قدرت ارجاع مسائل به قرآن و سنت را داشته باشد. بدین معنا که به حاکم مصر تاکید می کند که امور و مشکلات کشور و جامعه را به خدا و رسول برگرداند. حضرت در اینجا به آیه «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فِي شَيْ‏ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ‏» استناد می کند که می فرماید:«اى كسانى كه ايمان آورديد، از خدا و رسول و امامانى كه از شما هستند اطاعت كنيد، و اگر در چيزى نزاع داريد، آن را به خدا و رسولش باز گردانيد». و در تفسیر این آیه می فرماید: (فَالرَّدُّ إِلَى اللَّهِ الْأَخْذُ بِمُحْكَمِ كِتَابِهِ وَ الرَّدُّ إِلَى الرَّسُولِ الْأَخْذُ بِسُنَّتِهِ الْجَامِعَةِ غَيْرِ الْمُفَرِّقَةِ) یعنی باز گرداندن چيزى به خدا، يعنى عمل كردن به قرآن، و باز گرداندن به پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم يعنى عمل كردن به سنّت او كه وحدت بخش است، نه عامل پراكندگى. ادامه دارد... به ما بپوندید👇👇👇 🌐https://eitaa.com/bareghe
🏴 یا رسول الله دوباره تازه کنم در هوای تو جان را تویی که هدیه نمودی به شهر ایمان را تکانده بال فرشته غبار دوشت را و بوسه میزند عالم به عشقت انسان را دل تو شأن نزولی به عروه الوثقی خدا نشسته بخوانی دوباره قرآن را چقدر آیه تطهیر می‌شود نازل چقدر در تو مجسم نموده فرقان را نه کاخ شوکت کسری که هرچه کاخ ستم ز شوکت تو شکستند طاق ایوان را دروغ گرچه زیاد است وعده حق شد به صدق نام تو داده ست ختم دوران را . ✍ زهرا آراسته نیا ◾ایام سوگواری رسول الله و دو فرزند برومندش حضرت حسن ع و شمس الشموس علی ابن موسی الرضا بر شما تسلیت باد. 🌐https://eitaa.com/bareghe
✍ تحلیلی بر مدل سیاسی حکومت در عصر غیبت (با تکیه بر آموزه های نهج البلاغه): ✅بخش ششم: 1)ویژگی های حکومت و حاکم در عصر غیبت: 💠روشن است کسی می تواند موضوعات و مسائل گوناگون جامعه را به قرآن و سنت ارجاع دهد که قدرت استنباط و اجتهاد داشته باشد. یعنی بتواند با فهم عمیق خود از قرآن و عترت، پاسخ ها و راهکارهای مناسب را دریافت کند که البته در فرهنگ شیعه به این شخص فقیه و مجتهد گفته می شود. از این رو بالاترین و مهمترین شان رهبر اسلامی در عصر غیبت آن است که بر اساس اراده خدا حکم می کند. یعنی سخن و اراده خدا را که در قرآن و عترت نهفته است، را استنباط و استخراج کرده و بر اساس آن کشور را مدیریت کند و این مطالبه جدی مردم خداجو و مسلمان از یک رهبر است. در همین راستا است که امام علی ع می فرماید پیشوا و رهبر جامعه وظیفه دارد که تنها بر اساس اراده خدا حکم و حکومت کند و حق امانت الهی ( یعنی حکومت) را ادا کند. پس اگر چنین انجام داد، دیگر بر مردم واجب است که کلام خدا را بشنوند و او را اطاعت و دعوت را اجابت کنند . نکته جالب در این کلام آن است که امام می فرماید: اگر حاکم بر اساس حکم و اراده خدا حکومت کرد، مردم موظفند کلام خدا را بشنوند واطاعت کنند (نه کلام رهبر را). پیام می تواند این باشد که وقتی رهبری بر این اساس حکومت کند، و منویات و عملکرد او برگرفته ازاراده خدا باشد، تبعیت از او دیگر به منزله تبعیت از خداست. یعنی مردم به حکم و کلام خدا تن می دهند نه یک شخص. همین جا مناسب است گفته شود که حاکم اسلامی در واقع مجری اسلام است نه حاکم و رئیس. و این اجرا هم به معنای آن نیست که رهبر رئیس قوه مجریه شود، به تعبیر استاد فرزانه شهید مطهری ولايت فقيه به اين معنا نيست كه فقيه، خود در رأس دولت قرار بگيرد و عملا حكومت كند. نقش فقيه در يك كشور اسلامى، يعنى كشورى كه در آن، مردم اسلام را به عنوان يك ايدئولوژى پذيرفته و به آن ملتزم و متعهد هستند، نقش يك ايدئولوگ است، نه نقش يك حاكم. وظيفه يك ايدئولوگ اين است كه براى اجراى درست و صحيح ايدئولوژى نظارت داشته باشد... تصور مردم آن روز- دوره مشروطيت- و نيز مردم ما از ولايت فقيه اين نبوده و نيست كه فقها حكومت كنند و اداره مملكت را به‏دست گيرند. بلكه در طول قرون و اعصار، تصور مردم از ولايت فقيه اين بوده كه از آن‏جا كه جامعه، جامعه اسلامى است و مردم وابسته به مكتب اسلامند، صلاحيت هر حاكمى(مجری)، از نظر [اين‏] كه قابليت اجراى قوانين ملى اسلامى را دارد يا نه؟ بايد مورد تصويب و تأييد فقيه قرار گيرد . در اندیشه امام راحل نیز همین نکته نمایان است، آنجا که می فرماید: اين‏كه مى‏گويند حكومت به دست فقيه باشد، نه آن است كه دقيقا بايد شاه و وزير و سرلشگر و سپاهى و سپور باشد، بلكه فقيه بايد «نظارت» در قوه تقنينيه و در قوه مجريه مملكت اسلامى داشته باشد . ادامه دارد... به ما بپیوندید:👇👇👇 🌐https://eitaa.com/bareghe
7.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻کلیپی از هشدارهای علنی رهبر انقلاب درخصوص تصویب کنوانسیون‌ها و مسیر تصویب و رد این لوایح! 🌐http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13 🌐https://eitaa.com/bareghe
✍تحلیلی بر مدل سیاسی حکومت در عصر غیبت (با تکیه بر آموزه های نهج البلاغه) ✅ بخش هفتم: 1)ویژگی های حکومت و حاکم در عصر غیبت: 💠بنابراین اگر نام یک مدل حکومتی، ولایت فقیه می شود، این مدل در واقع ولایت و نظارت فقه اسلامی است نه فقیه. یعنی اگر قرار بود حاکم اسلامی براساس میل و اراده خود رهبری کند، طاغوت بود و هیچ مشروعیتی نداشت حتی اگر رهبر، خود فرد متدینی بود اما در عرصه های سیاسی و اجتماعی براساس دین خدا عمل نمی کرد، باز هم مشروعیت او زیر سوال بود. از این رو حکومت یا دولت دینداران کافی نیست، بلکه شاکله حکومت و دولت نیز باید دینی باشد. حسب آموزه های نهج البلاغه، رهبر و کارگزار اسلامی نه تنها در حوزه شخصی، بلکه در همه عرصه ها تنها و تنها موظف است عالمانه و عادلانه مجری اوامر خدا و معصومان علیهم السلام باشد. و این هنر مردان خداست که همتشان وقف اجرای و پیاده سازی احکام خدا، در گستره جامعه می شود. و این مسئله مهم بخوبی در کلام امیرمومنان هویداست: «اللَّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ يَكُنِ الَّذِي كَانَ مِنَّا مُنَافَسَةً فِي سُلْطَانٍ وَ لَا الْتِمَاسَ شَيْ‏ءٍ مِنْ فُضُولِ الْحُطَامِ وَ لَكِنْ لِنَرِدَ الْمَعَالِمَ مِنْ دِينِكَ وَ نُظْهِرَ الْإِصْلَاحَ فِي بِلَادِكَ فَيَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبَادِكَ وَ تُقَامَ الْمُعَطَّلَةُ مِنْ حُدُودِكَ ؛ پروردگارا تو مى‏دانى آنچه ما انجام داديم نه براى اين بود كه ملك و سلطنتى بدست آوريم، و نه براى اين كه از متاع پست دنيا چيزى تهيه كنيم، بلكه بخاطر اين بود كه نشانه‏هاى از بين رفته دينت را باز گردانيم، و صلح و مسالمت را در شهرهايت آشكار سازيم، تا بندگان ستمديده‏ات در ايمنى قرار گيرند، و قوانين و مقرراتى كه بدست فراموش سپرده شده بار ديگر عملى گردد . یعنی قدرت می آید برای آوردن نشانه های دین در جامعه و آشکارسازی اصلاح دینی در عرصه کشور و این همه زمینه را مهیا می کند تا احکام و دستورات خدا در جامعه حاکم شود. و اگر در جامعه ای این مهم محقق نشود، از جهاتی چند جامعه ضربه خواهد خورد که یکی از آنها شرک اجتماعی است. توضیح آنکه توحید و شرک عملی می تواند در دو بعد ظهور و بروز داشته باشد: 1)بعد فردی 2) بعد فرافردی و اجتماعی در بعد فردی، تنها فرد است که ممکن است آلوده به شرک شده و از مدار توحید عملی خارج گردد. مانند کلام امام در (وَ اعْلَمُوا أَنَّ يَسِيرَ الرِّيَاءِ شِرْكٌ) که فرد با اندکی ریا خود را وارد وادی شرک عملی می کند. اما در شرک فرافردی نه تنها یک فرد، بلکه یک گروه و حتی یک جامعه ممکن است مبتلا به بیماری شرک شده و به تبع دامنه و کارکردهای مخرب آن، بسیار گسترده تر از شرک عملیِ فردی است.در واقع شرک اجتماعی بدین معناست که جامعه، تابع و مطیع حرف طاغوت شود. در خطبه قاصعه چنین آمده است که در احوالات مؤمنان پيشين انديشه كنيد، كه چگونه در حال آزمايش‏ و امتحان به سر بردند، آيا بيش از همه، مشكلات بر دوش آنها نبود و آيا بيش از همه مردم در سختى و زحمت نبودند؟ و آيا از همه مردم جهان بيشتر در تنگنا قرار نداشتند؟سپس حضرت از اطاعت و عبودیت مردم از فراعنه خبر می دهد: (اتَّخَذَتْهُمُ الْفَرَاعِنَةُ عَبِيدا) یعنی فرعون‏هاى زمان، آنها را به بردگى و بندگی خود كشاندند، و همواره بدترين شكنجه‏ها را بر آنان وارد كردند. واژه «عبید» به معنای مطیعان، بندگان و پرستشگران طاغوت است یعنی مردمی که باید عبد خدا باشند، به عبودیت طاغوت کشانده شدند. شارحان نهج البلاغه هم بر همین نکته تاکید کرده و آورده اند که آل فرعون، قوم موسی را به بردگی گرفته و می گفتند: اگر اینها نزد خدا ارزشی داشتند ما بر آنها مسلط نمی شدیم. هر چند موسی بارها دوای این درد را به مردم گوشزد می کرد یعنی به قوم خود می گفت: ای قوم اگر به خدا ایمان دارید، پس بر او توکل کنید(و قیام نمایید) . ادامه دارد... به ما بپیوندید👇👇👇 🌐https://eitaa.com/bareghe
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روایت رهبر انقلاب از اتفاقی که اندکی قبل از رحلت پیامبر اکرم (ص) پیش آمد 🌐https://eitaa.com/baassirraat 🌐https://eitaa.com/bareghe
🔴فتنه گران ایرانی چه خطی را در فتنه عراق دنبال میکنند؟ ⏪جعل خبر در سايت انتخاب به نفع فتنه در عراق/ سايت حامي دولت انتخاب كه اخيراً نيز مقاله رپورتاژي يكي از اعضاي آن در يك پايگاه آمريكايي به نفع آذري جهرمي حاشيه‌ساز شده است در خبري عجيب مدعي شد مرجعيت در نجف، تمام كلاس‌هاي حوزه را به نشانه همراهي با مردم تعطيل كرد! بعد از انتشار گسترده خبر و آغاز هجمه‌ها به ديگر مراجع در توئيتر، انتخاب به نقل از فرد نامشخص نوشت حوزه نجف تعطيل نشده و كلاس‌ها هرسال بعد از ۲۹ صفر تعطيل مي‌شود! و نهايتاً پست ابتدايي را ويرايش كرد سياست القاي خبر كذب، ايجاد بحران و نهايتاً ويرايش خبر به رفتار ثابت برخي رسانه‌هاي اصلاح‌طلب و حامي دولت تبديل‌شده است اتفاقي كه در ماجراي دروغ دختر آبي از سوي خبرآنلاين ديگر سايت حامي دولت نيز تكرار شد. 🌐http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13 🌐https://eitaa.com/bareghe
✳️عاملان بحران عراق در روزهای گذشته اغتشاش‌هایی در عراق به وقوع پیوسته که دولت و ملت عراق را وارد یک دوره گذار سیاسی بسیار پیچیده و حساس کرده است. درباره این اغتشاشات چند ملاحظه مهم وجود دارد: 1⃣ دولت شکل گرفته عراق عموماً متشکل از احزاب شیعی است؛ اما تظاهرات بیشتر در بغداد و شهر‌های شیعه‌نشین جنوب عراق جریان دارد و شمال عراق که کردنشین است و غرب این کشور که سنی‌نشین است، تقریباً آرام هستند. در جریان حملات داعش تنها مناطقی که داعش قدرت نفوذ و تخریب را نداشت، همین مکان‌ها بود که امروز با اعتراض موسوم به فساد وارد آن مناطق شده است. 2⃣ یکی از ترفندهای مورد استفاده در اعتراضات اخیر عراق این بود که جمهوری اسلامی را دلیل اصلی مشکلات اقتصادی در عراق معرفی کنند. این در حالی است که حجم ورود کالاهای چینی و ترک به عراق به مراتب بیشتر از کالاهای ایرانی است. این سناریوی عربستان سعودی بوده و فهرست ترور او کلیه فرماندهان سرافراز مقابله با داعش را در برمی‌گیرد. 3⃣ حمله به شیعه یکی از سرفصل‌ها بوده است؛ بی‌بی‌سی عربی هم گزارش‌هایی را تنظیم می‌کرد که هدف آن بی‌اعتبار کردن روحانیت و مذهب شیعه بود. آنها حتی با حمله به مرجعیت عراق، مدعی شدند مرجعیت پناهگاه احزاب است، نه مردم و آنها از اعتقادات مردم سوءاستفاده می‌کردند و می‌گفتند: «امام حسین از سکوت تو در قبال آنچه در بغداد می‌گذرد راضی نیست!» 4⃣ در جریان اغتشاش‌های عراق سه گروه با هم هم‌راستا در حال فعالیتند: اول، رهبران حزب منحله «بعث» و داعش که نقش‌های مهمی؛ چون درگیرسازی و افزایش تنش را دنبال می‌کنند. دوم، افراد وابسته به گروه «الصرخیه» که این گروه با عناصر حاضر در سفارت‌های انگلیس و هلند در بغداد ارتباط دارند و وظیفه آنان، توزیع اعلامیه و نوشتن شعارهایی علیه مرجعیت نجف، به ویژه آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» مرجع عالی شیعیان عراق است و سوم، گروهی که از طریق شبکه‌های مجازی سازماندهی شده و سرویس‌های سعودی، موساد و سیا آنها را هدایت می‌کنند. اغتشاشات عراق نشان می‌دهد، اگرچه گفته می‌شود سرکرده داعش کشته شده است؛ اما کسانی که او را تکثیر و توزیع کرده‌اند مهم‌ترین عامل ناامنی‌ها هستند و تا آنها بیرون نروند، هر تجمع مسالمت‌آمیز و خیرخواهانه دیگری به انحراف می‌رود. 🌐https://eitaa.com/baassirraat 🌐https://eitaa.com/bareghe
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیام جالب سلبریتی لبنانی به سیدحسن نصرالله! 🌐https://eitaa.com/baassirraat 🌐https://eitaa.com/bareghe
💠رهبر عزیز انقلاب: 🍃به خاطرِ جوانان مومن انقلابی از خدا سپاسگزاری میکنم ▫️«سرجمع وقتی‌که نگاه میکنم به محیط جوانیِ کشور، از خدای متعال سپاسگزاری میکنم. با این همه عوامل انحراف، با این همه انگیزه، با این جبهه‌ی وسیع دشمنی و تمرکز روی جوانها، ما یک مجموعه‌ی بزرگ جوان داریم که مؤمنند، متدیّنند، انقلابی‌اند، اهل توسّلند، اهل شور و عشق به معنویّتند؛ این چیز کمی نیست؛ این چیز خیلی مهمّی است؛ خیلی چیز بزرگی است. عدّه‌ای اهل قرآنند، عدّه‌ای اهل اعتکافند، عدّه‌ای اهل پیاده‌رویِ اربعینند، عدّه‌ای اهل ایستادگی در میدانهای انقلاب و در مظاهر انقلابند. این خیلی با عظمت است، خیلی با ارزش است؛ دشمن با همه‌ی اینها مخالف است.» ۱۳۹۵/۲/۱ 🌐https://eitaa.com/baassirraat 🌐https://eitaa.com/bareghe
🔴بزرگترین تجمع سربازان آتش به اختیار جوان فضای مجازی در بارگاه امام رضا برگزاری همایش هزارنفری #همه_خادم_الرضاییم در مشهدمقدس با حضور سربازان آتش به اختیار جوان (ساج) از اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی کشور به همت موسسه‌ رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی آستان قدس رضوی در مشهد در حال برگزاری است. 🌐http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13 🌐https://eitaa.com/bareghe
🔻روزنه در انتقاد از العالم نوشت ♨️در ، کجاست؟ 🔻این روزها عموم مردم، خصوصا جوانان حزب اللهی، از آشوبهای عراق و فتنه های آن به شدت نگرانند. نگرانی ای که با ترور اعضای مهم مقاومت چندان هم بی راه نیست. دور جدید آشوبهای عراق بیش از هرچیز معلول فتنه رسانه ای شبکه های امریکایی و صهیونیستی است. شبکه هایی که تمام مشکلات عراق را با زیرکی به گردن ایران می اندازند و عناصر امنیتی نیز با کشته سازی در میان معترضان بر تنور آشوب می دمند! سناریویی که در فتنه ۸۸ هم تا حدی موفقیت آمیز بود. 🔸در این میان اما رسانه های ایران و از همه مهمتر، رسانه عرب زبان العالم نه تنها از ایران -با زبان رسانه- دفاع نمی کند، بلکه اخبار عراق را فقط به عنوان یک خبر در کنار سایر اخبار پوشش می دهد. 🔸شبکه ای که اکنون و در این وانفسای جنگ روایت ها باید روایت برتر و دست بالا را داشته باشد متاسفانه فضای رسانه ای را به رقبای دروغگویش واگذار کرده است. شبکه ای که اگر اکنون به کمک مقاومت نیاید اساسا وجه تاسیسش چیست؟ اگر رسانه عرب زبان! در این بزنگاه ها نتواند موازنه قدرت را در کشورهای عربی به نفع جمهوری اسلامی تغییر دهد، اینهمه هزینه چه وجهی دارد؟ 🔸اگر دیر بجنبیم بعید نیست عراق نیز شبیه بوسنی پس از مجاهدتهای سرداران اسلام، با بی توجهی رسانه ای از دست جمهوری اسلامی خارج شود و ایران که بیشترین نقش را در ارامش عراق داشت، با غفلت رسانه ای به عنوان اصلی ترین عامل ناآرامی عراق معرفی شود! کاش مسئولان علاوه بر بودجه نظامی، بودجه رسانه ای را نیز افزایش می دادند و در راس آن العالم، مرجع اصلی اخبار اعتراضات عراق می شد!! رضا حسینی 🌐@rozaneebefarda 🌐https://eitaa.com/khabarehowzeh 🌐https://eitaa.com/bareghe