eitaa logo
برجان
32 دنبال‌کننده
77 عکس
47 ویدیو
1 فایل
جان‌نوشت ✔️ و لا تأخذه فی الله لومة لائم @mosleh1376
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️انا لله و انا الیه راجعون⚫️ نادر طالب‌زاده، این نیروی ارزشمند انقلابی و مجاهد در جبهه مبارزه با صهیونیسم، در دعوت حق را لبیک گفت. @barjan
هدایت شده از بهانه
🔴رفتار نگران کننده شبکه ۴ در وجاهت‌بخشی رسانه‌ای به مرجع خودخوانده رفته رفته ماجرای اعلام مرجعیت جناب آقای علوی بروجردی جدی شده است. تبلیغات و رپرتاژ های غیر طبیعی زیادی هم برای آن انجام گرفته که عیان بوده و حاجت به بیان نیست. قرار گرفتن شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی در میان تبلیغ کنندگان و وجهه‌سازهای چنین شخصیتی بیشتر از بقیه سوال برانگیز است. این شبکه اخیرا با پخش برنامه با موضوع معرفی زندگانی مرحوم آیت‌الله یکی از محورهای انعکاس سیره مرحوم خوانساری را و قرار داده بود. مطرح شدن علوی بروجردی بعنوان نوه آیت الله بروجردی و یکی از بزرگان حوزه به عموم مردم و مخاطبین سیما آن هم بعد از سخنان رادیکال وی در نفی که مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب از حوزویان است و تلاشهای وی برای کسب وجهه برای مرجعیت، یکی از این اقدامات نگران کننده است. سخن در باب اظهارات اخیر و تهمت به علمای بزرگ شیعه توسط محقق داماد هم بسیار است. @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 بیایید دست‌به‌عصا کنیم! (مواردی که خیلی زود به احساس تکلیف منجر شد و جا داشت بیشتر در آنها تأمل شود) خوب است از اینجا شروع کنیم: 🔸تشکلی بزرگ از اساتید حوزه علمیه تاسیس کنیم و در عرض و تضعیف این نهاد مهم و اساسی، احساس تکلیف کنیم. 🔸 تقسیمی‌ها و واریزهایی برای اساتید سطوح عالی، آن‌هم با ضمیمه ی پیامکِ هم لابد خودش نوعی احساس دَین و تکلیف شرعی‌ست. 🔸بعدش هم مصاحبه کنیم که : ما در مجموعه این هنر را داشتیم که به احترام بزرگان و که الان هستند، از نشست اساتید، یک هم بیرون نیامده؛ نه به احترام! ما به این عمل کردیم. نمیدانیم چه می‌شود که دیگر ضرورت احترام به پیرمردها عن تفقهٍ و با احساس تکلیف (!) از بین میرود و ناگهان رویه حوزوی می‌شود و رساله‌ای چاپ و منتشر می‌شود. 🔸در همان گیر و دار همان فرد صاحب رساله کاملا بر خلاف سیره علمای سلف و مقدسین حوزه که اصل را بر میگذاشتند، مصاحبه میکند که : «مرجعیت در شیعه آزاد است. یعنی هر کسی خودش را دارای صلاحیت می‌داند ورود پیدا می‌کند...» حال آنکه اصالتهای حوزوی در تاریخ روحانیت شیعه، به گونه‌ای دیگر بود. مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست. 🔸 از هیئت‌ها و سبکهای عزاداری که قم به راه افتاده هم که بگذریم. برهنگی در عزاداری در شبستان اصلی (در ایام قبل از کرونا) و دعوت از برخی مداحان بنام با جهت‌گیری‌های خاص، همه و همه نوعی احساس تکلیف شرعی‌ست. اصلا همان سبکهای زننده برخی از این مداحان در مسجدی که تولیت آن را بر عهده داریم هم، احساس تکلیف است. (ایجاد طرفدارانی از قشر هیئتی هم همینطور) 🔸 رفته رفته با آزادی بیشتری آراء شاذی را فریاد میزنیم. مثلا مجددا شبهات مربوط به مسلمانان و حمله به ایران را مطرح کنیم. همان مواردی که سالهای سال است در کتب مختلف از جمله «خدمات متقابل اسلام و ایران» شهید مطهری پاسخ داده شده. 🔸در این میان رسانه‌های بیگانه همچون تعریف و تمجیدهای خوبی همچون «فقیه روشن‌اندیش» و «تحت فشار و مضیقه حکومت» از ما داشته باشد و چپ گراهای داخلی هم مدام موضع‌گیریهایمان را تیتر کنند و سخنان‌مان خوراک پستهای فضای مجازیِ این جماعت باشد. اما دریغ از سخنی علیه این رسانه‌چی‌های دروغگو و ضد اسلام. 🔹حالا این سیر به نفی کامل اقتصاد اسلامی رسیده. مقابل دوربین یک نشریه نئولیبرال نشسته و سخنمان این باشد که ، تا فرمایشاتمان دستاویزی شود برای دمیدن در سکولاریسم و زدن ریشه تفقه اقتصادی در دین و در نتیجه تحمیل ذهنیات پوچ و باطل امثال میلتون فریدمن به اقتصاد ما. ✅ پ.ن: حوزه مقدسه شیعی یک نهاد است که تربیت انسان‌های از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست. @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 قابل توجه سخنرانان، منبری‌ها و مداحان انقلابی عزیز بارها پای منبرهای شما عزیزان از ائمه اطهار (ع) شنیدیم و جان را با ذکر مصیبتهای پایان منبر شما شست و شو دادیم. خوب است یکبار هم شما به حرف این کوچک توجه کنید. بزرگواران عزیز خوب است تحقیق بیشتری برای حضور در برخی مراسمات و مجالسی که از طرف برخی افراد برگزار می‌شود انجام دهید. حضور شما در بیوت و مراسمات افرادی که دارند و اتفاقا اختلاف فکری آنان با انقلاب اسلامی کاملا عیان است، موجب بیشتر برای این افراد خواهد شد. هنگامی که برخی از دلسوزان انقلابی هم به روشنگری و اظهار نگرانی در باب اتفاق مرجعیت خودخوانده که خود نوعی روی‌گردانی از محسوب می‌شود می‌پردازند، بعضا با چنین پاسخ‌‌هایی که در ضمیمه مشاهده می‌کنید مواجه می‌شوند. پناه می‌بریم بر خدا از آن روزی که عملکرد نسنجیده ما، موجب اختلاط حق و باطل شود. @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 معرفی مرجع تقلید به سبک شفقنا کسانی که معرفی مراجع تقلید توسط جامعه مدرسین را زیر سوال می‌بردند، معرفی مرجعیت‌شان توسط چند خبرنگار اصلاح‌طلب انجام می‌گیرد. @bahaneee
salam farmande vocal.mp3
17.7M
🔺🔺سرود بدون موسیقی زمینه @barjan
9.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توصیه حضرت امام «رحمه الله تعالی» به اهل علم و عمامه به سرها🔻🔻 🔹 تکلیف در این زمان از همه زمان‌هایی که بر اهل علم گذشته است، بیشتر است. 🔹 این مسند خطرناک است...؛ خودتان را از این خطرها نجات بدهید. @barjan
آمدم ای شاه پناهم بده... @barjan
🔸 سلام عزیزان 🔹 عید قربان نزدیک است و خیلی‌ها چشم به راه... بشتابید به سوی مغفرت الهی... و در این کار خیر و ثواب آن، شریک شوید. 💳 شماره کارت: 6104337406233922 🌹 به نام: مصطفی صائبی 😊 در کار خیر از هم سبقت بگیرید... همین الآن وقتشه... بسم‌الله! ✅ تک‌خوری نکنید! این پوستر و پیام رو برای اقوام و دوستان مهربونتون هم به اشتراک بگذرید... 😉 @barjan
🖌حجة الاسلام مهدی قریب 🔵چند کلمه در مورد 🍀🍀🍀🍀🍀 🌺 اول - حجاب حکم قطعی خدا است. ما هم که فضای احکام را فضای قانونی می دانیم و هویت طلبه را هم اقامۀ دین می دانیم، به ضرس قاطع معتقدیم، برای اجرای احکام دین، حق الزام وجود دارد. حتی در فردی ترین احکام هم حق الزام وجود دارد. البته حق الزام با اجبار دو تا است. 🌺 دوم - آنان که به حجاب اجباری اشکال می کنند یا نوحجیته ای هایی که در مناظره هاشان می گویند حجاب اجباری به ریا می کشد، از حکومت چیزی نمی فهمند. به فرمودۀ امام از اسلام چیزی نمی فهمند. چه! الاسلام هو الحکومة و مقوم حکومت، الزام سیاسی است 🌺 سوم - اما در مورد حجاب مسأله خیلی پیچیده است. از یک طرف کسانی قائل هستند که در نظام اولویت های گزاره های دین، حجاب لزوما اول نیست. به نظر من درست می گویند. ولی یک نکته را غفلت می کنند که گاهی یک مسأله با هویت حق گره می خورد. حضرت امام در رسالۀ فی التقیة شان، مسح خفین را مثالی برای این مسأله ذکر می کنند. در نتیجه باید پای آن ایستاد. تا جایی که حتی اجازۀ تقیه هم داده نمی شود. 🌺 چهارم - امروز حجاب هم با جمهوری اسلامی گره خورده است. دشمن این گارد را گرفته است. بنابراین باید با حواس جمع تر به این مسأله پرداخت. 🌺 پنجم - ولی مسألۀ حجاب از این هم پیچیده تر است. به خاطر این که عمدۀ اصحاب ما از مبارزین در این جبهه از نظر حقیر، نه دشمن را به خوبی می شناسند، نه مخاطب را و نه راه مبارزه را! ببخشید اگر ادعایم اذیتتان می کند. نظر است دیگر! تأمل کنید، فوقش به درد خودم می خورد. ناراحت نشوید لطفا. 🌹ششم - مسألۀ عینی امروز ما و زنان ما و جامعۀ ما حجاب و حیا و عفاف نیست. 90 درصد مردم از زن و مرد ما اهل حجاب و عفاف و حیا هستند. یک اقلیتی هستند که مسأله سازی می کنند. فقط صداشان بلند است و رسانه دارند و خودشان را جای همه جا می زنند. مثل قضیۀ کنسرت و ورزشگاه رفتن زنان. 🌹هفتم- شاید تعجب کرده باشید که زنانی که از نظر شما بدحجاب هستند، در مصاحبه هایی از وضعیت حیا و عفاف ناراضی باشند. یا دوست نداشته باشند که زنان آن چنانی همکار آقاشان بشوند در محیط کار! ✅✅نتیجه - یک زنی یا دختری که از نظر شما شل یا بی حجاب حساب می شود، خودش را مصداق بی حیایی نمی داند. بنابراین برای اجرای دین خدا ابتدا باید این پدیده را در نظر او منکر جلوه دهید. باید باور کند که این مصداق همان است که بد می داند. اگر این شد، به راحتی می شود حجاب را اقامه کرد. نیازی به گشت ارشاد هم نیست. https://eitaa.com/rabefalagh @barjan
هدایت شده از روزنه
سوءاستفاده از آقاسیدموسی صدر برای تئوریزه کردن ! خبرآنلاین ضمن بازنشر تصاویر برخی روحانيان معاصر خصوصا آقا موسی صدر با زنان سربرهنه به زیر سؤال بردن مبانی و مواضع فقها و بزرگان دین در مسئله حجاب پرداخته و چنین نوشته است: فقیهان حکومتی که امروز سنگ حجاب اجباری را به سینه می‌زنند، آیا فقه و اصول را بهتر از خاندان صدر می‌فهمیدند؟ یا خود را به حال اسلام و تشیع دلسوزتر می‌دانند؟ 🔶حاشیه هنگامی که حوزه علمیه در بیان مواضع مراجع عظام تقلید و بزرگان دین صراحتا اعلان نظر نکند و فضای رسانه‌ای در مواجهه با امر مقدس حجاب، رها و خالی از دیدگاه‌‌های صریح فحول حوزوی باشد، کار بهتر از این نمی شود. صد البته مسئله نیز انر مهمی است که باید توسط اصحاب رسانه و ارباب تاریخ مورد توجه ویژه قرار گیرد. @rozaneebefarda