با توجه به کشتار اخیر شیعیان #افغانستان در مساجد
فردا یکشنبه مورخ ۲۵ مهر۱۴۰۰ ساعت ۱۰
تجمع حوزویان در مدرسه فیضیه قم برگزار خواهد شد.
@barjan
ادمین محترم کانال بین المللی https://eitaa.com/siaheha
تأهل حضرتعالی را در این ایام فرخنده تبریک عرض مینمایم.
باشد که رستگار شوی😐
اخلاق خاص او در رابطه با امام (ره) و حفظ جنبه تساوی با دیگر مردم در آن روزها در حوزه معروف بود. همه میگفتند که حاج آقا مصطفی خمینی (ره) در منزل امام به گونه ای رفتار می کند که با هیچ یک از مراجعین فرقی ندارد و واقعیت هم همین بود، هرگز انتساب به امام (ره) و با نام ایشان برای او وسیله ای محسوب نمی شد.(سخنرانی مقام معظم رهبری ۶٨.٨.١، یادها و یادمانها، ص ۴١)
پی نوشت:
آقازاده ای که شباهتی به آقا زاده ها نداشت!
@barjan
هدایت شده از بهانه
تدبر کن در آنچه قرآن از حدود رأفت #رسول_الهی_اعظم که سوره کهف حکایت کرده:
«لعلّک باخعُ نفسَکَ علی آثارِهِم إن لم یؤمنوا بهذا الحدیثِ أسَفاً »
سبحان الله
شأن ایشان (ص) چقدر بالاست که بر حال کفار و منکرین نیز تأسف میخورد
و #محبت و مودتش در رساندن بندگان خدا به دار آخرت و سعادت عظمی به درجهای رسیده
که رب العالمین
شروع به تسلیت و تسکین قلب شریف ایشان میکند.
گزیده و ترجمهای از مباحث اخلاقی #مجتهد_شهید آیتالله سیدمصطفی خمینی
#عیدتان_مبارک
@bahaneee
#وحدت و اتّحاد مسلمانها یک امر تاکتیکی نیست که حالا بعضی خیال کنند به خاطر شرایط خاصّی ما بایستی با همدیگر متّحد باشیم؛ نه، یک امر اصولی است؛ همافزایی مسلمانها لازم است؛ اگر مسلمانها متّحد باشند، همافزایی میکنند و همه قوی میشوند؛ وقتی که این همافزایی وجود داشته باشد، حتّی آنهایی که مایلند ــ و مانعی هم نیست ــ که تعامل با غیر مسلمانها داشته باشند، با دست پُر وارد این تعامل میشوند. بنابراین این هم نکتهی بعد که این یک امر اصولی است، و امر تاکتیکی نیست.
از بیانات مقام معظم رهبری در جمع مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام
۲/۸/۱۴۰۰
@barjan
امروز در #فضای_مجازی انسان گاهی اوقات بیعدالتی مشاهده میکند؛ خلاف میگویند، تهمت میزنند، دروغ میگویند، قول بغیر علم میگویند؛ اینها بیعدالتی است، اینها نباید انجام بگیرد. آن کسی که با فضای مجازی سر و کار دارد، باید خودش مراقبت کند، و آن کسی که فضای مجازی را در اختیار دارد، بایستی مراقبت مضاعف بکند که این کارها انجام نگیرد. یاد بگیریم، عادت کنیم که #عادلانه با مردم رفتار بکنیم؛ عادلانه.
۲/۸/۱۴۰۰
بیانات مقام معظم رهبری در جمع مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام
💠 کار فرهنگی استراتژی میخواهد
⬅️ کوتاه نوشتهای برای حاج مهدی سلحشور
🔰 دو سالی است که دیگر پا به هیئتتان نگذاشتیم، فقط به خاطر حضور حسن آقایتان و نطق قرّایی که فردای آن روز درباره ما بر منبر فاطمیون انجام دادید. اما از آن روز تا به امروز تنها دو سال میگذرد و نامه مفصل ما که هنوز بیجواب مانده است.
🔰 زمانی که رهبری عزیز از شبیخون فرهنگی تا جنگ نرم سخن گفت، یک ستاد رزم منطقی مبتنی بر دانش، برای این اقدام توسط بزرگانی همچون شما در #قم شکل نگرفت تا بتوانیم صورت وضعیت بدهیم و میدان را بشناسیم و برای عملیات فرهنگی آماده شویم.
🔰 استراتژی فرهنگی شما به طور خلاصه نیاز به سه بازوی مهم بود:
▪️ نقشه علمی و نقشه عملیاتی
▪️ خط مشینویسی و طراحی و برنامهریزی
▪️ آیندهپژوهی و آیندهبینی
🔰 به راستی برای کدام اقدام فرهنگیتان سازوکار علمی چیدید و ساختارمندانه اقدام کردید؟ تا چه اندازه نقاط ضعف را دیدید و برای عدم تکرار آن دست به کار شدید؟
🔰 جناب آقای سلحشور! عیدانیانها محصول بیمدیریتی نسل شما و تبدیل تاکتیک تربیت به تکنیک جذب بود و امروز این ادبیات زیر پوسته شهر قم را قبضه کرده است، قطعا شما از میدان بسیج به سمت هیئتهای باجک تا نیروگاه و امامزاده ابراهیم قم رفتهاید و میدانید.
🔰 امیدواریم که خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر و شهادت در راه انقلاب و اسلام کند. گاهی بر اساس شرایط زمانه و در میانه میدان شیخ فضل الله نوری هم میتواند الگوی خوبی برای امثال ما باشد.
@ponezs
@barjan
برجان
💠 کار فرهنگی استراتژی میخواهد ⬅️ کوتاه نوشتهای برای حاج مهدی سلحشور 🔰 دو سالی است که دیگر پا به
🔴توصیه های مقام معظم رهبری به مداحان 🔴
✅اگر ما خطایی انجام دهیم، خطای ما مثل خطای مردمِ عادی نیست؛ سنگینتر و سختتر است. اگر ما خدای نکرده کسی را به وادی ضلالت و گمراهی انداختیم، با عمل مشابهِ دیگری تفاوت دارد. مداحها بدانند چه میخوانند و چه میگویند.( 5/5 /1384)
✅عزیزان من! مردم از صدای شما خوششان میآید، از شعر شما لذت میبرند، از اجرای شما – چه در مدحتان، چه در مصیبتتان – دلهایشان تکان میخورد و اشک میریزند؛ اما به خود شما هم نگاه میکنند. اگر شما از لحاظ اخلاق، از لحاظ تدین، از لحاظ عفت، نمود تحسینآوری داشتید، همهی آنچه را که عرض کردیم، به صورت مضاعف در مردم اثر خواهد کرد. (11 /2 /1392)
✅کارتان سخت است عزیزان! کار شما بر خلاف اینکه بعضیها خیال میکنند چهار کلمه حفظ کنیم و یک صدای بازی هم داشته باشیم، بس است؛ نه، کار، خیلی سخت است. کار، #هنرمندانه، #مؤثر، #هدایتگر و #جهتبخش باشد.( 14 /4 /86)
@barjan
🔺فقه ستیزان مدعی فقاهت
بی شک یکی از مهم ترین مصادیق این دست از مدعیان فقاهت، جریان آقای منتظری است و کسانی که در این زمینه مطلع اند، تصدیق می کنند که این جریان هوادار آقای منتظری هر ساله در زادگاه وی، تحت عناوین مختلف برای او سالگرد گرفته و با آوردن صفتی جدید برای واژه «فقیه»، عنوانی جدید را برای او جعل می نمایند.
بطور کلی جریان آقای منتظری پس از رحلت حضرت امام سعی نمود تا با ادعای فقاهت و مرجعیت، حوزه قدرت جدیدی را برای خود تعریف نماید و بگونه ای لطمات حذف خود از عرصه سیاست را جبران نماید، اما با این همه بخاطر رویکرد اپوزسیون مآبانه آنان علیه نظام اسلامی که همواره رویکرد فقاهتی داشته و دارد، باعث شد که به تدریج حتی با مهم ترین داشته مورد ادعای خود یعنی فقه و فقاهت نیز به ستیز برخیزند، مهم ترین شاهد این ماجرا مبنای غلط تساوی حقوق مومن و کافر بود که منتظری در آخرین سالهای عمر خود آن را مطرح کرد و از داخل آن مسائلی همچون حقوق بشر بهائیان استخراج شد، فارغ از اینکه این مبنای وی و فروع آن را اجتهاد مقابل نص بدانیم که با آیات مختلفی از قرآن در تضاد است، ولی به یقین با عملکرد گذشته منتظری در مبارزه با بهائیت و تحریم معامله با آنها حتی در فروش مایحتاج زندگی به آنان، در تضاد جدی است.(خاطرات منتظری، ص178-180)
البته هرچند که مرگ اجازه طی مسیر در این انحطاط را از شخص منتظری گرفت، ولی هوادارانش پس از او چهارنعل این مسیر ضد فقاهت را ادامه دادند، و البته در مقام علت یابی می توان ادعا کرد که مخالطه باند منتظری با جریان ضد فقاهتی، همچون نهضت آزادی در این انحطاط بی تاثیر نبوده است.
متاسفانه امروزه این مسیر تا بدانجا پیش رفته که جریان منتظری به طور رسمی از ظرفیت خود برای تبلیغ جریان ضد فقاهت هیچ ابایی ندارد، بطور مثال در چند روز گذشته و در ابتدای آبان در یکی از گروه های تلگرامی جریان منتظری (که البته همچون کانال توسط ادمین اداره می شود و غیر از ادمین کسی در آنجا مجاز به ارسال پیام نیست) بنر نشستی با عنوان «فقه شیعی، فقه سنی» در کلاب هاوس با حضور محمدجواد اکبرین(شاگرد خارج نشین منتظری) و صدیقه وسقمی منتشر شد که در واقع نشستی برای زیر سوال بردن کلیت فقاهت بوده است و در این نشست از هیچ هجمه ای به فقه و فقها دریغ نمی شود.
در ابتدا اکبرین ادعا می کند که: اگر نگوییم در مجموع فقه شیعی و سنی برای مسلمانان خسارت بار بوده، قطعا نفعی هم برای آنان نداشته است.
در ادامه هم صدیقه وسقمی صراحتا فقه را میراث عصر جاهلیت دانسته و چنین ادعا می کند که:
«فقه مبیّن احکام شرع نیست و دوره مسئولیت فقه پایان یافته است.... مساله این است که آن دوره ای که قانون گذاری توسط یک عده معدودی وضع می شد را سپری کردیم و امروز قانون گذاری مکانیزم اش فرق کرده؛ قانون باید برآمده از اراده عمومی و ملت ها باشد چرا که در غیر این صورت اعتبار ندارد، و در چنین شرایطی فقیهان در قوانین اجتماعی نباید دخالت کنند.....امروز دخالت فقه در جهان اسلام فقط چالش ها را افزایش داده، همانطوری که در جمهوری اسلامی چالش زنان و اقلیت های مذهبی با قوانین فقهی وجود دارد.....مسیر فقه اسلامی مسیر نادرستی بوده است، چرا که سنت ها را بعنوان احکام دین معرفی کردند.....فقه با تعریف غلط از شریعت این سنت ها را وارد دین کرده است»
بنابراین جا دارد هواداران آقای منتظری پاسخ دهند که چگونه به فقاهت مرادشان می نازند و در عین حال برای عناصری که صراحتا اصل فقاهت و تراث فقهای شیعه را زیر سوال می برند، تبلیغ کرده و هم کاسه شده اند؟؟؟
@shajartooba 🌿
@barjan