🔴 کتاب بازی
دوست داری کتاب هایت را به بازی بگیری، لمس کنی و غرق واژه هایش شوی؟
دوست داری تفریح کنی و لذت ببری ؟!
توی گوگل که جستجو کنی کلمه هایکو را، برایت مینویسد گونه ای از شعر کوتاه ژاپنی.
کتابش را هم که خودت می دانی.
هایکو را با کتاب آمیختیم و شده است #هایکو_کتاب.
کافیست چند کتاب داشته باشی و اگر نداری با کتاب آشتی کنی و به کتاب خانه بروی. حالا یک دنیا #کتاب داری و چه بهتر.
ساده است؛ از آمیختن نام سه یا چهار کتاب، با قدرت ذهن و هنر احساس، معنا خلق میکنی و یا شعر نو میسازی.
مثلا کتاب «دختر شینا» را روی کتاب «یادت باشد» میگذاری و یادت باشد را بالای کتاب « دختران هم شهید میشوند».
حالا بخوانش: دختر شینا یادت باشد دختر ها هم شهید می شوند.
تبریک می گویم حالا تو خالق یک اثری!
ممکن است شانه هایت را بالا بیندازی و بگویی: خب که چه؟!
آخرش چه سود؟!
هایکو کتاب میشود یک مسابقه گروهی با خانواده یا دوستان.
میشود بیرون کشیدن کتاب ها و تکاندن خاک رویشان.
حتی فرا تر از آن، بیدار شدن شور و حس دست گرفتن و خواندنش.
مسابقه از این قرار است که هر کس جمله هایش جذاب تر، بعد از رای گیری، امتیازش بیشتر میشود و برنده است.
از من میشنوی برنده تک تک شرکت کننده ها هستند.
ذهن ها پویا میشود و تفریح سالم و کتابی.
کوچکتر ها جذب مطالعه میشوند و خلاقیت رشد میکند.
#خانواده صمیمی میشود و گوشی ها زمین گذاشته میشود و آیت الله گوگل چندی نفس راحت میکشد از دست ما.
من اسمش را گذاشته ام کتاب بازی.
به رسم دوستی با یار مهربان و به انگیزه رشد خلاقیت فردی و ایجاد شور در خانواده، شمارا به چالش کتاب بازی دعوت میکنم.
نوش جان.
🖌ف.محمدی
@barjan
برجان
🔴 کتاب بازی دوست داری کتاب هایت را به بازی بگیری، لمس کنی و غرق واژه هایش شوی؟ دوست داری تفریح کنی و
نمونه۱
✔️دختر شینا یادت باشد دختران هم شهید می شوند.
@barjan
برجان
🔴 کتاب بازی دوست داری کتاب هایت را به بازی بگیری، لمس کنی و غرق واژه هایش شوی؟ دوست داری تفریح کنی و
نمونه۲
✔️بهترین سال عمرتان اسمش همین است؛ اکنون.
@barjan
هدایت شده از روزنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدا و سیما و مراجع تقلید!
اخبار سراسری موضع اخیر جناب آقای محمدجواد فاضل لنکرانی را در خلال مواضع دو تن از مراجع عظام تقلید (بعد از آیتالله علوی گرگانی و مقدم بر مواضع آیتالله شبیری زنجانی) پوشش داد و ایشان را در زمره مراجع تقلید قلمداد کرد!
🔶حاشیه روزنه
فارغ از مباحثی که در باب شرایط و فرایند مرجعیت و برخی مباحث تطبیقی و مصداقی در سالهای اخیر در حوزه مقدسه قم مطرح شده است، انتظار آن است که بازتاب اخبار مربوط به مرجعیت، حتما و قطعا طبق سیاستگذاری دقیق و مبتنی بر نظرات بزرگان حوزه و از جمله جامعه مدرسین باشد.
از این گذشته، تقدم و تأخر ذکر اسامی بزرگان و مراجع تقلید نیز نیازمند دقت فوقالعاده است و امید است مراتب و شؤون حوزوی این بزرگان مراعات گردد تا زمینه سوتفاهمهای احتمالی از بین برود.
@rozaneebefarda
هدایت شده از سیـــرهٔ عشـــ🌸ـــاق
▪️همپای خطر همسفر زینب بود
▪️همراز نماز سحر زینب بود
▪️یک لحظه نشد ز عمه جانش غافل
▪️پروانه صفت دور و بر زینب بود
🏴 5 ربیع الاول سالروز #وفات_حضرت_سکینه(سلام الله علیها) تسلیت باد
به سیره عشاق بپیوندید 👇
https://eitaa.com/sireyoshshagh
هدایت شده از بهانه
«امام حسن عسکری(علیهالسلام) حزب طرفدار خود را نزدیک خودش میداند و میفرماید که میان ما و شما خویشاوندی نزدیک است. یعنی قوموخویش درجهی یک هستیم، مثل پدر و فرزند، مثل برادر؛ و مؤمن برادر مؤمن است! یعنی ارتباط میان دو مؤمن، پیوند برادریِ پدر و مادری است، نه برادریِ ناتنی. مراد از مؤمن کیست؟ آن کس که دنبال راه امام عسکری(علیهالسلام) است، این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش.»
🔹بیانات حضرت آیتالله خامنهای در جلسات هیات انصارالحسین علیهالسلام تهران در سال ۱۳۵۱؛ کتاب همرزمان حسین علیهالسلام.
@Khamenei_Reyhaneh
@bahaneee
نُه ربیع بود
چه عیدالزهرایی گرفتیم
#خان_طومان فتح شده بود
یکی از بچه ها پشت بیسیم به سجادعفتی که زخمی افتاده بود وسط دشت و نمیشد کسی بره سمتشون، میخواست روحیه بده
میگفت امشب شب عیده ها
باید برگردی مقر جشن بگیریم
سجاد عفتی که ۶ تا تیر خورده بود و همه بدنش خون شده بود ، گفت ما #قرمزمون رو پوشیدیم، شما شروع کنید...
.
.
پ.ن۱: متن از یک رزمنده مدافع حرم
پ.ن۲: من #رقصی چنین میانه میدانم آرزوست
عیدالزهراء های امروز قم پیشکش خیلیها
@bahaneee
@barjan
با توجه به کشتار اخیر شیعیان #افغانستان در مساجد
فردا یکشنبه مورخ ۲۵ مهر۱۴۰۰ ساعت ۱۰
تجمع حوزویان در مدرسه فیضیه قم برگزار خواهد شد.
@barjan
ادمین محترم کانال بین المللی https://eitaa.com/siaheha
تأهل حضرتعالی را در این ایام فرخنده تبریک عرض مینمایم.
باشد که رستگار شوی😐
اخلاق خاص او در رابطه با امام (ره) و حفظ جنبه تساوی با دیگر مردم در آن روزها در حوزه معروف بود. همه میگفتند که حاج آقا مصطفی خمینی (ره) در منزل امام به گونه ای رفتار می کند که با هیچ یک از مراجعین فرقی ندارد و واقعیت هم همین بود، هرگز انتساب به امام (ره) و با نام ایشان برای او وسیله ای محسوب نمی شد.(سخنرانی مقام معظم رهبری ۶٨.٨.١، یادها و یادمانها، ص ۴١)
پی نوشت:
آقازاده ای که شباهتی به آقا زاده ها نداشت!
@barjan
هدایت شده از بهانه
تدبر کن در آنچه قرآن از حدود رأفت #رسول_الهی_اعظم که سوره کهف حکایت کرده:
«لعلّک باخعُ نفسَکَ علی آثارِهِم إن لم یؤمنوا بهذا الحدیثِ أسَفاً »
سبحان الله
شأن ایشان (ص) چقدر بالاست که بر حال کفار و منکرین نیز تأسف میخورد
و #محبت و مودتش در رساندن بندگان خدا به دار آخرت و سعادت عظمی به درجهای رسیده
که رب العالمین
شروع به تسلیت و تسکین قلب شریف ایشان میکند.
گزیده و ترجمهای از مباحث اخلاقی #مجتهد_شهید آیتالله سیدمصطفی خمینی
#عیدتان_مبارک
@bahaneee
#وحدت و اتّحاد مسلمانها یک امر تاکتیکی نیست که حالا بعضی خیال کنند به خاطر شرایط خاصّی ما بایستی با همدیگر متّحد باشیم؛ نه، یک امر اصولی است؛ همافزایی مسلمانها لازم است؛ اگر مسلمانها متّحد باشند، همافزایی میکنند و همه قوی میشوند؛ وقتی که این همافزایی وجود داشته باشد، حتّی آنهایی که مایلند ــ و مانعی هم نیست ــ که تعامل با غیر مسلمانها داشته باشند، با دست پُر وارد این تعامل میشوند. بنابراین این هم نکتهی بعد که این یک امر اصولی است، و امر تاکتیکی نیست.
از بیانات مقام معظم رهبری در جمع مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام
۲/۸/۱۴۰۰
@barjan
امروز در #فضای_مجازی انسان گاهی اوقات بیعدالتی مشاهده میکند؛ خلاف میگویند، تهمت میزنند، دروغ میگویند، قول بغیر علم میگویند؛ اینها بیعدالتی است، اینها نباید انجام بگیرد. آن کسی که با فضای مجازی سر و کار دارد، باید خودش مراقبت کند، و آن کسی که فضای مجازی را در اختیار دارد، بایستی مراقبت مضاعف بکند که این کارها انجام نگیرد. یاد بگیریم، عادت کنیم که #عادلانه با مردم رفتار بکنیم؛ عادلانه.
۲/۸/۱۴۰۰
بیانات مقام معظم رهبری در جمع مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام
💠 کار فرهنگی استراتژی میخواهد
⬅️ کوتاه نوشتهای برای حاج مهدی سلحشور
🔰 دو سالی است که دیگر پا به هیئتتان نگذاشتیم، فقط به خاطر حضور حسن آقایتان و نطق قرّایی که فردای آن روز درباره ما بر منبر فاطمیون انجام دادید. اما از آن روز تا به امروز تنها دو سال میگذرد و نامه مفصل ما که هنوز بیجواب مانده است.
🔰 زمانی که رهبری عزیز از شبیخون فرهنگی تا جنگ نرم سخن گفت، یک ستاد رزم منطقی مبتنی بر دانش، برای این اقدام توسط بزرگانی همچون شما در #قم شکل نگرفت تا بتوانیم صورت وضعیت بدهیم و میدان را بشناسیم و برای عملیات فرهنگی آماده شویم.
🔰 استراتژی فرهنگی شما به طور خلاصه نیاز به سه بازوی مهم بود:
▪️ نقشه علمی و نقشه عملیاتی
▪️ خط مشینویسی و طراحی و برنامهریزی
▪️ آیندهپژوهی و آیندهبینی
🔰 به راستی برای کدام اقدام فرهنگیتان سازوکار علمی چیدید و ساختارمندانه اقدام کردید؟ تا چه اندازه نقاط ضعف را دیدید و برای عدم تکرار آن دست به کار شدید؟
🔰 جناب آقای سلحشور! عیدانیانها محصول بیمدیریتی نسل شما و تبدیل تاکتیک تربیت به تکنیک جذب بود و امروز این ادبیات زیر پوسته شهر قم را قبضه کرده است، قطعا شما از میدان بسیج به سمت هیئتهای باجک تا نیروگاه و امامزاده ابراهیم قم رفتهاید و میدانید.
🔰 امیدواریم که خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر و شهادت در راه انقلاب و اسلام کند. گاهی بر اساس شرایط زمانه و در میانه میدان شیخ فضل الله نوری هم میتواند الگوی خوبی برای امثال ما باشد.
@ponezs
@barjan
برجان
💠 کار فرهنگی استراتژی میخواهد ⬅️ کوتاه نوشتهای برای حاج مهدی سلحشور 🔰 دو سالی است که دیگر پا به
🔴توصیه های مقام معظم رهبری به مداحان 🔴
✅اگر ما خطایی انجام دهیم، خطای ما مثل خطای مردمِ عادی نیست؛ سنگینتر و سختتر است. اگر ما خدای نکرده کسی را به وادی ضلالت و گمراهی انداختیم، با عمل مشابهِ دیگری تفاوت دارد. مداحها بدانند چه میخوانند و چه میگویند.( 5/5 /1384)
✅عزیزان من! مردم از صدای شما خوششان میآید، از شعر شما لذت میبرند، از اجرای شما – چه در مدحتان، چه در مصیبتتان – دلهایشان تکان میخورد و اشک میریزند؛ اما به خود شما هم نگاه میکنند. اگر شما از لحاظ اخلاق، از لحاظ تدین، از لحاظ عفت، نمود تحسینآوری داشتید، همهی آنچه را که عرض کردیم، به صورت مضاعف در مردم اثر خواهد کرد. (11 /2 /1392)
✅کارتان سخت است عزیزان! کار شما بر خلاف اینکه بعضیها خیال میکنند چهار کلمه حفظ کنیم و یک صدای بازی هم داشته باشیم، بس است؛ نه، کار، خیلی سخت است. کار، #هنرمندانه، #مؤثر، #هدایتگر و #جهتبخش باشد.( 14 /4 /86)
@barjan
🔺فقه ستیزان مدعی فقاهت
بی شک یکی از مهم ترین مصادیق این دست از مدعیان فقاهت، جریان آقای منتظری است و کسانی که در این زمینه مطلع اند، تصدیق می کنند که این جریان هوادار آقای منتظری هر ساله در زادگاه وی، تحت عناوین مختلف برای او سالگرد گرفته و با آوردن صفتی جدید برای واژه «فقیه»، عنوانی جدید را برای او جعل می نمایند.
بطور کلی جریان آقای منتظری پس از رحلت حضرت امام سعی نمود تا با ادعای فقاهت و مرجعیت، حوزه قدرت جدیدی را برای خود تعریف نماید و بگونه ای لطمات حذف خود از عرصه سیاست را جبران نماید، اما با این همه بخاطر رویکرد اپوزسیون مآبانه آنان علیه نظام اسلامی که همواره رویکرد فقاهتی داشته و دارد، باعث شد که به تدریج حتی با مهم ترین داشته مورد ادعای خود یعنی فقه و فقاهت نیز به ستیز برخیزند، مهم ترین شاهد این ماجرا مبنای غلط تساوی حقوق مومن و کافر بود که منتظری در آخرین سالهای عمر خود آن را مطرح کرد و از داخل آن مسائلی همچون حقوق بشر بهائیان استخراج شد، فارغ از اینکه این مبنای وی و فروع آن را اجتهاد مقابل نص بدانیم که با آیات مختلفی از قرآن در تضاد است، ولی به یقین با عملکرد گذشته منتظری در مبارزه با بهائیت و تحریم معامله با آنها حتی در فروش مایحتاج زندگی به آنان، در تضاد جدی است.(خاطرات منتظری، ص178-180)
البته هرچند که مرگ اجازه طی مسیر در این انحطاط را از شخص منتظری گرفت، ولی هوادارانش پس از او چهارنعل این مسیر ضد فقاهت را ادامه دادند، و البته در مقام علت یابی می توان ادعا کرد که مخالطه باند منتظری با جریان ضد فقاهتی، همچون نهضت آزادی در این انحطاط بی تاثیر نبوده است.
متاسفانه امروزه این مسیر تا بدانجا پیش رفته که جریان منتظری به طور رسمی از ظرفیت خود برای تبلیغ جریان ضد فقاهت هیچ ابایی ندارد، بطور مثال در چند روز گذشته و در ابتدای آبان در یکی از گروه های تلگرامی جریان منتظری (که البته همچون کانال توسط ادمین اداره می شود و غیر از ادمین کسی در آنجا مجاز به ارسال پیام نیست) بنر نشستی با عنوان «فقه شیعی، فقه سنی» در کلاب هاوس با حضور محمدجواد اکبرین(شاگرد خارج نشین منتظری) و صدیقه وسقمی منتشر شد که در واقع نشستی برای زیر سوال بردن کلیت فقاهت بوده است و در این نشست از هیچ هجمه ای به فقه و فقها دریغ نمی شود.
در ابتدا اکبرین ادعا می کند که: اگر نگوییم در مجموع فقه شیعی و سنی برای مسلمانان خسارت بار بوده، قطعا نفعی هم برای آنان نداشته است.
در ادامه هم صدیقه وسقمی صراحتا فقه را میراث عصر جاهلیت دانسته و چنین ادعا می کند که:
«فقه مبیّن احکام شرع نیست و دوره مسئولیت فقه پایان یافته است.... مساله این است که آن دوره ای که قانون گذاری توسط یک عده معدودی وضع می شد را سپری کردیم و امروز قانون گذاری مکانیزم اش فرق کرده؛ قانون باید برآمده از اراده عمومی و ملت ها باشد چرا که در غیر این صورت اعتبار ندارد، و در چنین شرایطی فقیهان در قوانین اجتماعی نباید دخالت کنند.....امروز دخالت فقه در جهان اسلام فقط چالش ها را افزایش داده، همانطوری که در جمهوری اسلامی چالش زنان و اقلیت های مذهبی با قوانین فقهی وجود دارد.....مسیر فقه اسلامی مسیر نادرستی بوده است، چرا که سنت ها را بعنوان احکام دین معرفی کردند.....فقه با تعریف غلط از شریعت این سنت ها را وارد دین کرده است»
بنابراین جا دارد هواداران آقای منتظری پاسخ دهند که چگونه به فقاهت مرادشان می نازند و در عین حال برای عناصری که صراحتا اصل فقاهت و تراث فقهای شیعه را زیر سوال می برند، تبلیغ کرده و هم کاسه شده اند؟؟؟
@shajartooba 🌿
@barjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو آروم قلب شکستمی...
#شب_زیارتی
@barjan
هدایت شده از روزنه
ادب انقلابیگری
یادداشت مؤدبانه و قابل تقدیر آقای #مهدی_جمشیدی خطاب به آیتالله العظمی #صافی_گلپایگانی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔘من در روشنگری عهد خون با ولی خویش بستهام/قدردان و دستبوس آیتالله صافی هستم
🔹یادداشت این حقیر، دستاویز پارهای «غرضورزیهای بدخواهانه» و «سوءبرداشتهای بدبینانه» واقع شد. از غرضورزانِ کمینکرده و بیصداقت درمیگذرم که همواره، حریصِ غوغاسالاریهای آغشته به دروغ و فریب هستند. و چون طبیعتشان اینچنین است، گفتگو با ایشان بیحاصل است.
🔹«جریان تحریف» که «خسارتِ محضِ برجام» را بر مردم تحمیل کرده و «دولت عبرت» را رقم زده، در پی موجسازی در مقابل «بازسازیِ انقلابی» است؛ به هر طریقی و اینک از روزنۀ دوگانههای «مرجعیّت مستقل/ مرجعیّت وابسته» و «نقادی/ توهین». باید پرسید که «دفاع ابزاریِ» اینان کجا و «نقد صادقانۀ» ما کجا؟
🔹امّا به بزرگان و دلسوزان و نیکاندیشانی که از آن نوشته، ستیزهجویی با مرجعیّت و بیحرمتی به آن مرجع عالیمقام را دریافتهاند، صمیمانه و از عمق دل میگویم: به «مرجعیّتِ فقهای گرانقدار» معتقدم و «تضعیف مرجعیّت» را عینِ «تضعیف اسلام» میانگارم، و همچنین نسبت به مراجعِ والامرتبه و عزیز، خویش را هیچ و خاکسار میشمارم، از جمله به حضرت آیتالله العظمی صافیگلپایگانی، این فقیهِ خدااندیش و پارسا - که دیروز، «کارگزارِ صدیقِ انقلاب» بودهاند و امروز، «حامیِ ریشهدارِ انقلاب» هستند - «ارادت ایمانی» دارم.
🔹فارغ از اینکه فاصلۀ میان این نویسندۀ ناچیز و آن فقیه بزرگ، از حساب و شمار بیرون است، دربارۀ فرازی از تحلیل سیاسیِ ایشان، «ملاحظهای انتقادی» داشتم. ازاینرو، سطوری در نقد سخن سیاسیِ ایشان نگاشتم، امّا «صراحت» و «شفافیّت» این قلم به «تندی» و «گزندگی» سوق یافت و آن نوشته، متناسب با «منزلتِ مرجعیّت» نبود. البتّه حسّاسیّت نسبت به احتمال «بازتولیدِ سیاست خارجیِ التماسی»، مرا برآشفته کرد و قلمم را شعلهور. «غیرت انقلابیِ» این فرزند، سببِ تراوش برخی «عباراتِ غلیظ» نسبت به آن پدر معنوی شد.
🔹هر چند دفاع مطلق از «ارزشهای بنیادینِ انقلابی» و «نقادیِ شجاعانه»، فضیلت است و من در «تبیین» و «روشنگری» و «آرمانخواهی» و «انقلابیگری»، عهدِ خون با ولیّ حکیم بستهام، امّا سخنگفتن با «بزرگان قوم» - که عمری را در تعبّد و دیانت خالصانه سپری کردهاند - قواعد و آداب متمایزی دارد. امید است که آن فقیه بزرگوار، این «جسارت جوانانه» را بر من ببخشد و اعتذار مرا بپذیرد که میان «غرض» و «غفلت»، تفاوت است. دستبوس و قدردان آن وجود شریف هستیم.
🔶حاشیه روزنه
#لحن_مودبانه جناب آقای مهدی جمشیدی که یادداشت پیشین او موجب رنجش حوزویان و جامعه متدینان شده بود، قابل تقدیر است و نشانگر وسعت مشرب و تهذیب اخلاقی اوست که بعد از اطلاع از ابعاد منفی ماجرایی که با یادداشت انتقادی زننده او ایجاد شد، تلاش کرده فضا را تلطیف کند و روند نگارش آن یادداشت و نیز مکنونات درونی خود را شجاعانه و صادقانه بر زبان براند.
آری! شجاعت میخواهد که بخواهی اشتباه
را بپذیری و برآن باشی که سوءبرداشتها و سوءتفاهمهای برآمده از گفتار یا رفتار سیاسیات را #جبران نمایی.
در کنار این حرکت زیبا و ارجمند که در قالب نگارش این یادداشت جلوه کرده و رابطه پدر/فرزندی بین آیتالله صافی و مهدی جمشیدی را به رخ کشیده است، همچنان در برخی کانونهای خاص در قم و تهران، تخم کینه میپاشند و در تدارک کش دادن ماجرا و فاصلهاندازی بین مرجعیت و نظام اسلامی یا دوگانهسازی بین حوزه و دانشگاه هستند!
کار برخی معممین غیروفادار به سنتهای اصیل حوزوی که آتش بیار معرکه بودند و همچنان در پشت پرده بر وسعت دامنه اختلاف میکوشند با کرام الکاتبین است!
باری! البته نهادهای مسئول که به دنبال حاشیهزدایی و آرام کردن فضا و برخورد با عوامل اصلی این ماجرا هستند، آن عوامل مرموز را خوب میشناسند و احیانا اگر ابهامی هم هست، با همافزایی میتوان به معرفی کانونهای فتنهطلب در دل حوزه قم پرداخت تا زمینه کدورتها و حاشیهسازیها و دوگانهسازیهای کاذب از میان برود.
صدالبته همچنان که پیشتر هم نوشته شده، #لحن_مؤدبانه #رجانیوز و #مهدی_جمشیدی، تنها اگر با #التفات_پدرانه حضرت #آیتالله_صافیگلپایگانی همراه شود، میتواند طومار این حواشی غیر موجه را در هم بپیچد.
در انتظار لطف آن #مرجع_عزیز میمانیم...
@rozaneebefarda
🔴 بیانات #آیت_الله_سیفی_مازندرانی پیرامون اتفاقات اخیر که بعد از دیدار رئیس مجلس و حضرت #آیت_الله_صافیگلپایگانی به وجود آمده بود:
⏪ آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله در پایان درس فقه خود در مسجد سلماسی در واکنش به وقایع اخیر فرمودند:
✳️ مقصود از آشتی با کشورها چیست؟ اگر مقصود آشتی با امثال آمریکا و صهیونیست و استکبار است، این آشتی خلاف دستور اسلام است.
✳️ مسئولین جمهوری اسلامی با چه کسانی نمیخواهند ارتباط داشته باشند؟ آیا غیر از استکبار جهانی است؟ تجربه ۸ ساله مذاکره و برجام چه شد؟
✳️ نباید معیشت و اقتصاد مردم را به مذاکره و ارتباط با کشورها گره زد، مشکلات اقتصادی باید با اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی درونزا شکوفا شود.
✳️ برخی چهره ها و افراد ناراضی از دولت و نظام انقلابی با سوء استفاده و فتنه جویی از نام و چتر مرجعیت می خواهند برای خود آبرو و وجهه کسب کنند.
✳️ مرجعیت شیعه، سیاست را عین دیانت میدانند.
✳️ مرجعیت شیعه پشتیبان نظام ولائی و امروز با ولایت فقیه هم آهنگ است.
✳️ اینکه برخی بخواهند خودشان را زنده کنند و بگویند حوزه مستقل از نظام است جز شیطنت هیچ محملی ندارد.
✳️ حوزه مستقل از چیست؟ اگر مستقل از ولایت فقیه مرادتان است که این باطل است ، و اگر مرادتان مستقل از دولت هاست، باید به نسبت دولت ها با تعالیم دینی و خط و مشی امام و رهبری نظر کرد.
اگر دولتی مطابق با خط و مشی امام و رهبری بود حوزه باید با آن دولت رابطه عمیق و صمیمی داشته باشد.
✳️ حوزه و نظام شجره در هم تنیده و شجره مبارکه و طیبه است.
#التفات_پدرانه
#انقلابیگری
@barjan