eitaa logo
برجان
30 دنبال‌کننده
77 عکس
46 ویدیو
1 فایل
جان‌نوشت ✔️ و لا تأخذه فی الله لومة لائم @mosleh1376
مشاهده در ایتا
دانلود
9.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توصیه حضرت امام «رحمه الله تعالی» به اهل علم و عمامه به سرها🔻🔻 🔹 تکلیف در این زمان از همه زمان‌هایی که بر اهل علم گذشته است، بیشتر است. 🔹 این مسند خطرناک است...؛ خودتان را از این خطرها نجات بدهید. @barjan
آمدم ای شاه پناهم بده... @barjan
🔸 سلام عزیزان 🔹 عید قربان نزدیک است و خیلی‌ها چشم به راه... بشتابید به سوی مغفرت الهی... و در این کار خیر و ثواب آن، شریک شوید. 💳 شماره کارت: 6104337406233922 🌹 به نام: مصطفی صائبی 😊 در کار خیر از هم سبقت بگیرید... همین الآن وقتشه... بسم‌الله! ✅ تک‌خوری نکنید! این پوستر و پیام رو برای اقوام و دوستان مهربونتون هم به اشتراک بگذرید... 😉 @barjan
🖌حجة الاسلام مهدی قریب 🔵چند کلمه در مورد 🍀🍀🍀🍀🍀 🌺 اول - حجاب حکم قطعی خدا است. ما هم که فضای احکام را فضای قانونی می دانیم و هویت طلبه را هم اقامۀ دین می دانیم، به ضرس قاطع معتقدیم، برای اجرای احکام دین، حق الزام وجود دارد. حتی در فردی ترین احکام هم حق الزام وجود دارد. البته حق الزام با اجبار دو تا است. 🌺 دوم - آنان که به حجاب اجباری اشکال می کنند یا نوحجیته ای هایی که در مناظره هاشان می گویند حجاب اجباری به ریا می کشد، از حکومت چیزی نمی فهمند. به فرمودۀ امام از اسلام چیزی نمی فهمند. چه! الاسلام هو الحکومة و مقوم حکومت، الزام سیاسی است 🌺 سوم - اما در مورد حجاب مسأله خیلی پیچیده است. از یک طرف کسانی قائل هستند که در نظام اولویت های گزاره های دین، حجاب لزوما اول نیست. به نظر من درست می گویند. ولی یک نکته را غفلت می کنند که گاهی یک مسأله با هویت حق گره می خورد. حضرت امام در رسالۀ فی التقیة شان، مسح خفین را مثالی برای این مسأله ذکر می کنند. در نتیجه باید پای آن ایستاد. تا جایی که حتی اجازۀ تقیه هم داده نمی شود. 🌺 چهارم - امروز حجاب هم با جمهوری اسلامی گره خورده است. دشمن این گارد را گرفته است. بنابراین باید با حواس جمع تر به این مسأله پرداخت. 🌺 پنجم - ولی مسألۀ حجاب از این هم پیچیده تر است. به خاطر این که عمدۀ اصحاب ما از مبارزین در این جبهه از نظر حقیر، نه دشمن را به خوبی می شناسند، نه مخاطب را و نه راه مبارزه را! ببخشید اگر ادعایم اذیتتان می کند. نظر است دیگر! تأمل کنید، فوقش به درد خودم می خورد. ناراحت نشوید لطفا. 🌹ششم - مسألۀ عینی امروز ما و زنان ما و جامعۀ ما حجاب و حیا و عفاف نیست. 90 درصد مردم از زن و مرد ما اهل حجاب و عفاف و حیا هستند. یک اقلیتی هستند که مسأله سازی می کنند. فقط صداشان بلند است و رسانه دارند و خودشان را جای همه جا می زنند. مثل قضیۀ کنسرت و ورزشگاه رفتن زنان. 🌹هفتم- شاید تعجب کرده باشید که زنانی که از نظر شما بدحجاب هستند، در مصاحبه هایی از وضعیت حیا و عفاف ناراضی باشند. یا دوست نداشته باشند که زنان آن چنانی همکار آقاشان بشوند در محیط کار! ✅✅نتیجه - یک زنی یا دختری که از نظر شما شل یا بی حجاب حساب می شود، خودش را مصداق بی حیایی نمی داند. بنابراین برای اجرای دین خدا ابتدا باید این پدیده را در نظر او منکر جلوه دهید. باید باور کند که این مصداق همان است که بد می داند. اگر این شد، به راحتی می شود حجاب را اقامه کرد. نیازی به گشت ارشاد هم نیست. https://eitaa.com/rabefalagh @barjan
هدایت شده از روزنه
سوءاستفاده از آقاسیدموسی صدر برای تئوریزه کردن ! خبرآنلاین ضمن بازنشر تصاویر برخی روحانيان معاصر خصوصا آقا موسی صدر با زنان سربرهنه به زیر سؤال بردن مبانی و مواضع فقها و بزرگان دین در مسئله حجاب پرداخته و چنین نوشته است: فقیهان حکومتی که امروز سنگ حجاب اجباری را به سینه می‌زنند، آیا فقه و اصول را بهتر از خاندان صدر می‌فهمیدند؟ یا خود را به حال اسلام و تشیع دلسوزتر می‌دانند؟ 🔶حاشیه هنگامی که حوزه علمیه در بیان مواضع مراجع عظام تقلید و بزرگان دین صراحتا اعلان نظر نکند و فضای رسانه‌ای در مواجهه با امر مقدس حجاب، رها و خالی از دیدگاه‌‌های صریح فحول حوزوی باشد، کار بهتر از این نمی شود. صد البته مسئله نیز انر مهمی است که باید توسط اصحاب رسانه و ارباب تاریخ مورد توجه ویژه قرار گیرد. @rozaneebefarda
🔻 نقطه، سر خط ... از امروز، موجی در فضای مجازی با این مضمون ایجاد خواهد شد که چون رهبری گفته است: 1.با همه "رفتار پدرانه" داشته باشید، 2. و "سلایق و قشرهای مختلف" را بپذیرید، 3. و بی‌حجاب‌ها هم "دیندار" هستند، و ... بنابراین: 1. دیگر بی‌حجابی "مسأله" نیست، 2. نباید به کسی "نهی‌ازمنکر" کرد، 3. باید همه را "همان‌گونه که هستند"، پذیرفت، 4. "تنش" و "تلاطم" در جامعه ایجاد نکرد، 5. دین و سبک زندگی را "تحمیل" نکرد، و ... پس شما ای "سوپرانقلابی‌ها"! سعی کنید: 1. با همه خوب باشید. 2. به روی همه لبخند بزنید. 3. خشونت‌گرا نباشید. 4. متعصّب نباشید. 5. جزمیّت‌گرا نباشید. 6. دگرباش‌ها را تحمّل کنید. و ... و فقط دربارۀ "منطق استعماریِ غرب"، بحث نظری کنید! ،،،،،،،،،،،،،،،،،،، چند ساعت صبر کنید این تحلیل‌ها بیرون خواهد آمد. جبهۀ مقابل، "قدرت تحریفیِ" عجیبی دارد و در مقام نتیجه‌گیری، مقیّد به اخلاق و منطق نیست. ،،،،،،،،،،،،،،،،،،، امّا این برداشت و تفسیر یعنی: 1. صلح‌کل بودن و دافعه‌نداشتن، 2. تساهل و تسامح نسبت به اباحی‌گری، 3. بی‌غیرتی نسبت به ولنگاری، 4. تعطیلی فریضۀ نهی‌ازمنکر، 5. فراموشی حجاب به‌عنوان نماد هویّتی، 6. بازگشت انگارۀ اسلام رحمانی، 7. تن‌دادن به کثرت‌گرایی اجتماعی، 8. اندولسی‌شدن جامعه، 9. جرأت‌یافتن هرچه بیشتر بی‌حجاب‌ها، 10. سست و رقیق شدن خطوط ارزشی و هنجاری جامعه، و ... ،،،،،،،،،،،،،،،،،،، دیگر این‌که: 1. کسانی‌که موافق الزام حکومتی برای حجاب در عرصۀ عمومی هستند، معتقد به "اجرای قانون" هستند، نه "قلع‌وقمع". 2. وظیفۀ تودۀ مردم هم جز "نهی‌ازمنکر زبانی" نبوده و نیست. 3. "درست‌بودن قانون" و "اجرای درست قانون"، یک حرف هست، و "رهاسازی حجاب در عرصۀ عمومی"، حرف دیگر! 4. من با همۀ حرف‌های رهبری موافقم، امّا با جریان تحریفی که شروع کرده به "برخورد گزینشی با حرف‌های رهبری" مخالفم. 5. رهبری پیش از این، چندین بار تصریح کرده بود که: اوّلاً، حجاب را مسألۀ "بسیار مهم" می‌داند. ثانیاً، با حجاب اختیاری، مخالف هست. ثالثاً،"حاکمیّت" باید از بی‌حجابی به‌عنوان "مصداق حرام اجتماعی"، جلوگیری کند. 6. ایشان در سخنرانی اخیر خویش، خطاب به "ائمۀ جمعه" توصیه کردند و روشن هست برخی از این توصیه‌ها - از لحاظ چگونگی عمل و اولویّت‌بندی - به همان "موقعیّت خاصِ ائمۀ جمعه"، منحصر هست و امر "مطلق" و "عام" نیست. 7. در عین حال، رهبری نگفت که ائمۀ جمعه در مسألۀ بی‌حجابی دخالت نکنند، بلکه امر کردند که آنها در همین مسأله، "هدفِ سطح بالاتری" را در نظر بگیرند. 8. "رفتار پدرانه و دوستانه" و "نفرّت‌‌پراکنی‌نکردن"، به‌معنی "اجرای درست قانون" هست، نه "اجرانکردن قانون"! و فراتر از آن، به‌معنی هدایت بی‌حجاب‌ها با زبان خوش و تذکّرات نرم در مراحل ابتدایی هست. 9. نیروهای جبهۀ انقلاب، همۀ "مواجهه‌های غیرقانونی و غیراخلاقی" با بی‌حجابان را - که البتّه اندک هستند - نفی و تخطئه می‌کنند، امّا از آن سو، "بی‌حجابی" را نیز "قانون‌شکنی" و "حرام شرعی" می‌انگارند. نه "برخورد غلط مأمور"، رواست و نه "برهنگیِ بی‌حجابان". https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از بهانه
🔴 حضور جناب آقای شهرستانی در بیت جناب آقای علوی بروجردی از مدرسین حوزه قم که چند سالی‌ست قدم به قدم اظهار مرجعیت کرده، یکی از سنتهای اصیل حوزوی را زیر پا گذاشته است. از آنجا که از حضور افراد در محافل مدعیان مرجعیت نوعا تایید و بلکه آنان برداشت می‌شود،خوب است جناب آقای شهرستانی _ نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در قم_ در این زمینه توضیح دهند. باید توجه داشت که انقلابیون اصیل حوزوی،مطلعین و دلسوزان انقلابی پدیده نامبارک را تأیید نکرده و نسبت به حضور افراد در چنین محفلی انتقاد و اعتراض دارند. گفتنی است سایت شفقنا که گفته می‌شود وابسته به جناب آقای شهرستانی است، از مروجین و بازوهای رسانه‌ای پدیده نامبارک های اخیر است. @bahaneee
هدایت شده از بهانه
6.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 حضور جناب آقای شهرستانی در بیت سید صادق شیرازی مع‌الاسف رفت و آمد جناب آقای شهرستانی به بیوت و مجامع عناصر زاویه‌دار به رویه‌شدن میل می‌کند. @bahaneee
هدایت شده از بهانه
8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سخنرانی شدیداللحن آیت‌الله محسن اراکی درباره های غیرمتعارف، اقدامات غلط و مواضع سید صادق شیرازی تبیین معنا و مصداق بازنشر به مناسبت حضور جناب آقای شهرستانی در بیت سید صادق شیرازی @bahaneee