✅ #سخنرانی
⏮ موضوع: تخصص گرایی و رسالت طلبگی
👤 آیتالله ملک زاده
🔶 ملاک کار طلبگی
🔶 هرچه در قالب دو امر #تفقه و #انذار باشد، در قالب وظایف حوزویان است.
🔶 طلبه پایه ششم، متقفه در دین نیست که بتواند وارد رشته های تخصصی شود.
🔶 در ورود به عرصه های تخصصی، سخن از اشکال نیست بلکه سخن از #رسالت های طلبگی است و اینکه آیا طلبگی طلبه متوقف بر این امور است؟
🔶 آسیب های ورود دانشگاهیان به عرصه نظریه پردازی
📆 ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
🕌 مکان: قم، مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع)
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیتالله ملک زاده
✅ #نقشه_جامع
⏪ علوم و #معارف_بشری بر اساس طبقه بندی آنها با رویکرد اسلامی
⏪ #زیربنا و #روبنا
⏪ مجموعه این علوم و معارف بُعد #نرم_افزاری #تمدن_اسلامی را تشکیل می دهند؛
⏪ آیت الله ملک زاده
🔶 استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم؛
eitaa.ir/mabaheth
🎙🎙🎙
✅ #برنامه_اجتهاد
⏪ #سخنرانی
🔶 جلسه #دو
⏮ #موضوع: تبیین و توضیح پیرامون کتاب «برنامه درسی کوتاه مدت، کاربردی و کارآمد» برای خواندن دروس حوزوی، از آغاز تا ورود به درس خارج، و دستیابی به مرتبه نخست اجتهاد، حداکثر در مدت شش سال
⏪ به همراه #پرسش_و_پاسخ
▪️ سوالهای پرتکرار
👤 مؤلّف محترم، آیت الله ملک زاده
⏩ @barnameijtihad
🔶 👇👇👇 🔶
هدایت شده از آیتالله ملک زاده
✅ #سخنرانی
⏮ #مجازی
⏮ موضوع: تاثیرپذیری و تاثیرگذاری #ایران در #جهان قبل و بعد از #انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: آیتالله ملک زاده
🗓 زمان: دوشنبه، ۸ شهریور
🕙 ساعت: ۱۸
💥 در فضای #اسکای_روم
⏮ لینک جلسه
https://online.lmskaran.com/ch/1275-11544
هدایت شده از آیتالله ملک زاده
🔊 اطلاعیه 🔊
💥 پس از مشکلی که در پیام رسان #ایتا ایجاد شد، و بسیاری از فایلهای موجود در کانالها غیرقابل استفاده گردید، به درخواست مکرر کاربران صوتهای #حلقه_اولی در اختیار قرار گرفت.
✅ تذکر:
لازم به ذکر است که، استاد از سال 83 شمسی و همزمان با تدریس رسمی کتب #مکاسب #رسائل #کفایة_الاصول به توصیه استاد خویش، حضرت آیت الله #سید_کاظم_حائری (پس از دورهایی تدریس غیر رسمی) به تدریس رسمی کتاب گرانسنگ #حلقات (سه حلقه) در دورهای متعدد پرداخته اند.
⏮ دسترسی به صوت های حلقه اولی
@halgheh1
⏪ دسترسی به صوت های #حلقه_ثانیه
eitaa.ir/halghee2
⏪ دسترسی به صوت های #حلقه_ثالثه
sapp.ir/halgheh3
🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ گویی به پرسش ها و نیازهای طلبه پسا انقلاب؛
eitaa.ir/mabaheth
✅ توجه: برای دسترسی آسانتر و تجمیعی به عمده مباحث کانال، به سایت
mabaheth.ir
مراجعه شود.
هدایت شده از آیتالله ملک زاده
🔊 #اطلاعیه 🔊
✅ با توجه به سوالات مکرر طلاب و فضلاى محترم درس خارج، به اطلاع مى رساند:
💥 سال ششم از دوره دوم تدريس #خارج_اصول استاد #ملک_زاده
⏮ با موضوع: #تنافي_الحجج
(تعادل و تراجيح / تعارض الأدله)
🔶 ان شاءالله پس از #نيمه_مهر، مصادف با نخستين روزهاى #ربيع_الأول، آغاز مى گردد.
🗓 زمان: هر روز يک ساعت به ظهر
🕌 مکان: صفاييه، کوچه 23، پلاک 21، مَدرَس استاد ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
💥 #حفظ_موضوعی #قرآن حکیم 💥
✅ مطلوب و متوقَّع آن است که یک عالم اسلامی، کتاب خدا که متن اصلی اسلام، اهمّ منابع و مآخذ عقائد، اخلاق، تربیت و شریعت اسلامی و قانون اساسی مسلمانان است را به صورت تمام و کمال در سینه داشته باشد و بتواند آن را با صحّت و فصاحت از بَر تلاوت نماید. کما اینکه بسیاری از طلاب علوم دینی و شیوخ و علمای مسلمان در اقصی نقاط جهان، فارغ از گستره و ژرفای اسلامشناسیشان، دارای این ویژگی و توانایی هستند و حافظ کلّ قرآن میباشند.
⏮ امّا اگر به هر جهت، یک دانشپژوه علوم اسلامی – مطلقاً و یا دست کم در طول اجرای برنامه درسی کوتاه مدت – توان، فرصت و یا همّت #حفظ_کامل_قرآن حکیم را نداشت به مقتضای قاعده «المیسور لایسقط بالمعسور»، یا «ما لایدرک کلّه لایترک کلّه» و یا به قول شاعر:
آب دریا را اگر نتوان کشید
هم به قدر تشنگی باید چشید
شایسته است که خویشتن را یکسره از این نعمت بزرگ محروم نسازد و لااقل به حفظ بخشهایی از قرآن بپردازد.
🔶 همچنین پیشنهاد میشود که در حفظ بخشهایی از قرآن، به جای #حفظ_ترتیبی – مثلاً کلّ جزء سیام و یا جزء اوّل و غیره – به سراغ حفظ موضوعی برود و به صورت #گزینشی و هدفمند، آیاتی را درباره موضوعات مختلف حفظ نماید.
🔶 یکی از منابعی که میتواند به تحقّق این مهم و برگزیدن و حفظ آیاتی از سراسر قرآن در #موضوعات_مختلف مدد رساند کتاب «جامی از زلال وحی (آیات پر کاربرد قرآن در بحثها و گفتگوهای علمی و نیز محاورات روزمرّه)» است.
این کتاب که در بهار سال 1379 شمسی تألیف شده، بدین شکل سامان یافته است که نخست، مؤلّف از آیات به کار رفته در کتب مذهبی پرشماری که در سطح ترویجی و برای عموم مردم به نگارش درآمدهاند و نیز آیاتی که در بسیاری از سخنرانیها، مقالات، مباحثات و مناظرات علمی استفاده میشوند و آیات مورد بهرهگیری در استدلالات کلامی و اعتقادی، آیاتی که به جای ضرب المثلها یا اشعار میتوانند به کار روند و بالاخره آیات الاحکام و آیات به کار رفته در کتب و رسائل فقهی و اصولی، فیش برداری کرده، سپس پرکاربردترینهایشان را انتخاب نموده است.
⏮ قسمتی از کتاب برنامه درسی برای رسیدن به اجتهاد در شش سال، تالیف آیتالله ملک زاده؛
http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00