بصائر حسینیه ایران🇵🇸
چرا مبارزه با فساد اهمیت دارد؟ اول آنکه در برخورد با فساد، نباید گرفتار نگاههای افراطی و تفریطی ش
سوم آنکه برخورد با فساد، به "اقدام و عمل به هنگام" نیاز دارد، نه "شعار و حرف": اسم فساد زیاد آورده میشود. حرف زدن راجع به فساد که فایدهای ندارد؛ با «دزد دزد» گفتن، دزد از دزدی دست برنمیدارد... بله، روزنامه راجع به فساد ممکن است حرف بزند، من و شما که مسئول هستیم باید اقدام کنیم؛ حرف دیگر چیست؟ وارد بشوید؛ [اگر] بلدیم اقدام کنیم، جلوی فساد را بهمعنای واقعی کلمه بگیریم.»(۱۳۹۴/۰۲/۰۹)
بصائر حسینیه ایران🇵🇸
چرا مبارزه با فساد اهمیت دارد؟ اول آنکه در برخورد با فساد، نباید گرفتار نگاههای افراطی و تفریطی ش
و چهارم اینکه مهمترین بخشی که متولی برخورد با فساد است، "دولت و قوهی مجریه" است: «مهمترین بخشی که میشود با فساد مبارزه کرد، دولت است. خود دولت هم این را قبول دارد و دنبال کرده است...گلوگاههای فساد باید گرفته شود. اینکه شما میبینید جنسی نباید وارد شود، اما وارد میشود؛ نباید به کسی امتیازی داده شود، اما داده میشود؛ اولین چیزی که به ذهن انسان میرسد، باید گمان وجود فساد و ارادهی فاسدی باشد. بنابراین در دستگاههای دولتی باید گلوگاهها گرفته شود.»(۱۳۸۳/۰۴/۱۹)
«وقتی کسی تخلف میکند برخورد قاطع کنید... در همین شرکتهای صوریای که درست کردند و آمدند بهعنوان اینها ارز گرفتند، دستگاه امنیتی باید دنبال کند، فعال باشد، اینها را شناسایی کند، برخورد کند با اینها... برخورد جدی بکنید. مردم استقبال میکنند از این برخورد. آقای رئیسجمهور راجع به وارد کردن خودرو، یک دستور خوبی دادند که بسیار خوب است. آقای دکتر روحانی! هرچه میتوانید از این کارها بکنید؛ این مردم را واقعا خوشحال میکند و کمک میکند به پیشرفت کشور... واقعا با فساد مبارزه بشود... باید برخورد کنیم بعد برخورد را به مردم بگوییم... برخورد قانونی قوی رضایتبخش بکنیم، بعد همین را به اطلاع مردم برسانیم، بگوییم این کار اتفاق افتاد؛ این خوب است؛ این درست است.»(۱۳۹۷/۰۴/۲۴)
مشاور عالی سازمان #سنجش:
🔸شانس قبولی در آزمون سراسری امسال بالای ۷۰ درصد است
🔹توکلی: ۴۶۷ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند، ۱۲۹ هزار نفر از این افراد در دوره روزانه و ۳۰ هزار در نوبت شبانه پذیرفته میشوند
🔹نتایج نهایی #آزمون_سراسری ۹۷ نیمه دوم شهریور اعلام می شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرتاب توپ بسکتبال به درون سبد از ارتفاع ۱۸۰ متری
🙈شکست هیمنه تحریم
خودداری چینیها از انجام تقاضای آمریکا مبنی بر قطع واردات نفت از ایران و پیش از این، رد همین درخواست آمریکا از سوی هند نشان میدهد سیاست تحریم آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران ترک برداشته و آمریکا دیگر نمیتواند به اثرگذاری تحریمها بر ایران امیدوار باشد. در واقع، اکنون باید از شکست سیاست تحریمی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران سخن گفت؛ زیرا دیگر ابزارهای تحریمی آن نیز در وضعیت جدید، بیاثر خواهد شد. به عبارت دقیقتر، دو حوزه اساسی و زیربنایی در تحریمهای آمریکا؛ تحریم صادرات نفت ایران و دیگری، تحریم معاملات بینالمللی بانکی ایران است. در حوزه نخست، باتوجه به مخالفت دیگر کشورها با تحریم نفت ایران، صادرات نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه در روز نخواهد رسید. پیشبینی کارشناسان اقتصادی آن است که اقتصاد ایران با همین میزان فروش میتواند به حیات خود ادامه دهد. در حوزه تحریمهای بانکی نیز باید سیطره دلار در مبادلات و معاملات خارجی کشور برداشته شود؛ مبادلات تهاتری و پایاپای و همچنین مبادله با ارزهای ملی یا همان انعقاد پیمانهای پولی دوجانبه، راهحلی برای عبور از سدّ تحریمهای بانکی آمریکا است. در این زمینه گفته میشود چنانچه ایران با هشت کشور از جمله روسیه، چین، ترکیه و... پیمان دوجانبه پولی اجرا کند، بیش از 60 درصد مشکلات بانکی آن، که در اثر تحریمهای آمریکا ایجاد میشود، رفع خواهد شد. انجام این اقدامات، باتوجه به اوضاع کشور، ضروری و بلکه حیاتی است و البته با توجه به تجربه تحریمها، کار چندان دشواری هم نیست. بنابراین، در عمل باید از ناکارآمدی تحریمها و شکست هیمنه آن سخن گفت.
آنچه در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و اتفاقاً یک نقطه مهمِ آسیبپذیری محسوب میشود، وضعیت روانی جامعه در اثر اعمال تحریمهای آتی است که در این زمینه هم باید روشنگریهای لازم صورت گیرد و هم مسئولان و دولتمردان باید به یک اجماع و انسجام جدی برای مقابله با تحریمها، رفع مشکلات مردم، به ویژه مشکلات معیشتی، برخورد با مفسدان و محتکران و... برسند تا مردم با مشاهده اقدامات عملی و نه صرفاً وعدههای توخالی، احساس اطمینان کنند و از این طریق، از بار روانی حاکم بر جامعه کاسته شود.
بصائر حسینیه ایران🇵🇸
تصویری از کشتار بیش از ۸۰۰۰ نفر اهالی سربرنیتسا در بوسنی (ژوئیه ۱۹۹۵)
📆حدود سه دهه قبل، در چنین روزهایی، در طول سه روز، بیش از ۸۰۰۰ نفر از اهالی سربرنیتسا در بوسنی کشته شدند. یعنی روزانه حدود ۲۶۰۰ نفر یعنی در هر ساعت حدود ۱۱۰ نفر!
🔰تاریخ_بخوانید
- اسلحهها را تحویل دهید؛
- شما در امان هستید؛
- سازمان ملل امنیت شما را تضمین میکند؛ - جامعه جهانی همراه شماست؛
- آنها نمیتوانند به شما نزدیک شوند!
📢اینها شعارهایی بود که از بیرون به گوش مردم شهر میرسید.
- ما نمیتوانیم؛
- «آنها» قویتر اند؛ - اگر تسلیم شویم گرسنه نمیمانیم؛
-اگر وارد شهر شوند هیچ چیز برایمان نمیماند؛
🔕 و اینها حرفهای «تعدادی از مردم شهر» بود. حرفهایی که توانست بذر ناامیدی را در دل دیگر همشهریها بکارد. مردم مسلمانی که هم سلاح داشتند و هم توان دفاعی...
👿 با این شعارهایی که از خودیها و ناخودیها شنیدند، اسلحهها را تحویل دادند و وارد کمپ شدند. کمپی که سازمان ملل و جامعه جهانی حمایت از مردم در آن جا را ضمانت کرده بود.
🔴🔴 زنان و مردان را جدا کردند.
مردان از ۱۲ تا ۸۰ سال ماندند و بقیه افراد را با اتوبوس به شهرهای دورتر از کمپ فرستادند. «تعدادی از مردم شهر» به «بقیه» گفتند: دیدید کار خوبی کردیم که تسلیم شدیم؟ دیدید حل شد؟
🔴⚫️ «بقیه» فقط نگاه میکردند. بعد از سه روز نیرو های سازمان ملل و همان جامعه جهانی از کمپ رفتند. انگار نه انگار باید پای تضمینشان میماندند. «آنها» وارد کمپ شدند و مردها را دسته دسته کشتند. «بقیه» طوری به «تعدادی از مردم شهر» نگاه میکردند که انگار با چشمهاشان عمیقترین ناسزاهای تاریخ را نثارشان میکنند.
🔺این ماجرای واقعی کمتر از سه دهه قبل در مهد آزادی و دموکراسی! همان اروپای افسانهای! در کشور مسلمان بوسنی و هرزگوین و در شهر سربرنیتسا اتفاق افتاد.
☹️ مردم شهری که با اعتماد به قول و تضمین آمریکا و سازمان های جهانی، تسلیم شدند و در سه روز بیش از ۸۰۰۰ نفر از آنها کشته شدند ...
از تاريخ عبرت بگیریم
✍《 #سیاسی 》
⭕️نقض بیسابقه اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی/ اجرای موافقتنامه پاریس بدون تصویب
🔻دولت آقای روحانی باید بر اساس اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی، موافقتنامه پاریس را تقدیم مجلس میکرد تا فرآیند حقوقی لازم برای اجرای این موافقتنامه طی شود.
🔻شهریور ۹۵ لایحه موافقتنامه پاریس تقدیم مجلس شد اما اصلیترین بخش آن یعنی برنامه ملی که در واقع تعهدات ایران در این موافقتنامه بود، به مجلس ارسال نشد.
🔻مرکز پژوهشهای مجلس هشدار داد که بررسی این لایحه نیازمند بررسی برنامه ملی نیز هست، اما مجلس بدون توجه به این تذکر، لایحه را تصویب کرد.
🔻شورای نگهبان در بررسی مصوبه مجلس متوجه وجود یک برنامه ملی در ماده ۴ موافقتنامه شد و ضمن عودت لایحه به مجلس، خواستار انضمام برنامه ملی به لایحه شد.
🔻مرکز پژوهشهای مجلس پس از بررسی نظر شورای نگهبان، اعلام کرد که نظر شورا صائب است و مجلس بدون بررسی برنامه ملی نمیتواند صلاحیت قانونی خود را در رابطه با این لایحه اعمال نماید.
🔻کمیسیون کشاورزی، آب و معادن طبیعی از خانم ابتکار برای توضیح درباره این برنامه ملی دعوت کرد، اما ابتکار وجود هرگونه برنامه ملی را منکر شد.
🔻کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با استناد به اظهارات خانم ابتکار لایحه را مجددا عینا به تصویب رساند. اما مرکز پژوهشهای مجلس هشدار داد که این برنامه ملی وجود دارد و باید به مجلس بیاید.
🔻از مصوبه کمیسیون بیش از یک سال میگذرد و هنوز به صحن علنی نیامده است؛ اما غافل از اینکه همان برنامه ملی که خانم ابتکار وجودش را منکر شده بود، ۲۶ آبانماه سال ۹۴ با دستور آقای اسحاق جهانگیری برای اجرا به دستگاهها ابلاغ شده و قریب به سه سال است که در حال اجراست.
🔻نسخه انگلیسی این برنامه عینا به عنوان تعهدات ایران در موافقتنانه پاریس در دبیرخانه کنوانسیون تغییرات آب و هوای سازمان ملل ثبت شده است.
🔻دولت به طور آشکار در اجرای موافقتنامه پاریس، مواد ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی را نقض کرده است. اجرای برنامه ملی ایران در کاهش انتشار گازهای گلخانهای باید هرچه سریعتر متوقف شده و متخلفان به ویژه خانم معصومه ابتکار مورد بازخواست نهادهای نظارتی قرار گیرند.
🔻آیا مجلس و شورای نگهبان در واکنش به این نقض قانونی اساسی و رعایت نشدن شان قانونی خود اقدامی خواهند کرد؟
"یاسر جبرائیلی"