eitaa logo
باسواد باش ᅠᅠࣩࣩࣩࣩࣩࣩࣩࣩࣩࣩࣩࣩࣩࣩࣩࣩࣩࣩࣩࣩࣧࣧࣧࣧࣧࣧࣧࣧࣧࣧࣧࣧࣧࣧ
596 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1هزار ویدیو
9 فایل
#کانال #آموزش #سواد_رسانه ✅ تطبیق مصادیق ومفاهیم ✅ ترفندهای رسانه ها ✅ #تکنولوژی ذهن ✅ واکاوی اصول #روانشناسی دررسانه ✅ باسوادباش #باسوادباش ✅ سواد رسانه و #سواد_دیجیتال ✅ سینمای #هالیوود ✅ #انیمیشن و #انیمه ✅ #گیم و #گیمرها ✅ پیام های پنهان ✅مهدویت
مشاهده در ایتا
دانلود
دستور رسیده یه‌کاری کنین افکار عمومی ایران از اخبار درخصوص آزادی بیان و سرکوب دانشجویان آمریکایی پرت بشه گفتن جی کار کنیم بیاین بحث نیکا شاکرمی رو دوباره راه بندازیم:)) تو گزارش بی بی سی مدعی شدن: نیکا غروب بازداشت شده بعدم تو ون یخچالی بهش تجاوز کردن!! و همه اینا درحالیه که مادر نیکا شاکرمی در مصاحبه‌ای اختصاصی با رادیو فردا میگه من ساعت ۱۱:۳۰ شب با نیکا تلفنی حرف زدم. یعنی اول بازداشتش کردن بعد بهش تجاوز کردن بعد کشتنش و بعد چندساعت بعد از این ماجراها مادرش باهاش تلفنی حرف زده:| بی بی سی بدبختم بدجوری هول کرده اول نوشته بود اصالت این اسناد تایید میشه بعد که دیده چاه پرشده نوشته اصالتش تایید نمیشه! این راهش نیست:) ما از دموکراسی و آزادی بیان شما میگیم:) واشنگتن پست: تاکنون ۱۲۰۰ دانشجو در جریان اعتراضات در دانشگاه های سراسر آمریکا بازداشت شده اند. @basavadbash @basavadbash
3.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تصاویری از بارش شدید تگرگ و گردباد در گوانگ‌ژو چین طبق خبرها تاکنون ۵نفر کشته شده و صدها نفر زخمی شدند. @basavadbash @basavadbash
شکستن پنجره، تروریسم است، کشتن ماموران، اعتراض مسالمت‌آمیز؟! 🔸«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی شکستن پنجره توسط دانشجویان معترض را مصداق تروریسم عنوان کرد! 💢 پ‌ن: اونجا شیشه‌شکستن می‌شه مصداق تروریست، اما توی ایران به کشتن مامورهای امنیتی می‌گن تجمعات مسالمت‌آمیز. لطفا وارد کانال شوید 👇👇👇👇 @basavadbash @basavadbash
بازخوانی نامه رهبر معظم انقلاب که سال ۹۳ به جوانان اروپا و آمریکا مرقوم فرمودند 1⃣ قسمت اول بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند. سخن من با شما درباره‌ی اسلام است و به‌طور خاص، درباره‌ی تصویر و چهره‌ای که از اسلام به شما ارائه میگردد. از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن، متأسّفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد. من در اینجا نمیخواهم به «هراس‌های» گوناگونی که تاکنون به ملّتهای غربی القاء شده است، بپردازم. شما خود با مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر پیرامون تاریخ، می‌بینید که در تاریخنگاری‌های جدید، رفتارهای غیر صادقانه و مزوّرانه‌ی دولتهای غربی با دیگر ملّتها و فرهنگهای جهان نکوهش شده است. تاریخ اروپا و امریکا از برده‌داری شرمسار است، از دوره‌ی استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگین‌پوستان و غیر مسیحیان خجل است؛ محقّقین و مورّخین شما از خونریزی‌هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگهای اوّل و دوّم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز سرافکندگی میکنند. این به‌خودی‌خود جای تحسین دارد و هدف من نیز از بازگوکردن بخشی از این فهرست بلند، سرزنش تاریخ نیست، بلکه از شما میخواهم از روشنفکران خود بپرسید چرا وجدان عمومی در غرب باید همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله بیدار و آگاه شود؟ چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به گذشته‌های دور باشد نه مسائل روز؟ چرا در موضوع مهمّی همچون شیوه‌ی برخورد با فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، از شکل‌گیری آگاهی عمومی جلوگیری میشود؟ شما بخوبی میدانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینه‌ی مشترک تمام آن سودجویی‌های ستمگرانه بوده است. اکنون من میخواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزشهایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ی قدرتهای بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین میگردد؟ پس خواسته‌ی اوّل من این است که درباره‌ی انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید. پایان قسمت اول ادامه در پست بعدی
2⃣قسمت دوم خواسته‌ی دوم من این است که در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم اقتضاء میکند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن میگریزانند و میترسانند، چیست و چه ماهیّتی دارد. من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه میگویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید. من در اینجا مایلم بپرسم آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کرده‌اید؟ آیا تعالیم پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) و آموزه‌های انسانی و اخلاقی او را مطالعه کرده‌اید؟ آیا تاکنون به جز رسانه‌ها، پیام اسلام را از منبع دیگری دریافت کرده‌اید؟ آیا هرگز از خود پرسیده‌اید که همین اسلام، چگونه و بر مبنای چه ارزشهایی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدّن علمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟ من از شما میخواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند. امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی و ذهنی محصور کنند. اگر چه هیچکس به‌صورت فردی نمیتواند شکافهای ایجاد شده را پر کند، امّا هر یک از شما میتواند به قصد روشنگریِ خود و محیط پیرامونش، پلی از اندیشه و انصاف بر روی آن شکافها بسازد. این چالش از پیش طراحی شده بین اسلام و شما جوانان، اگر چه ناگوار است امّا میتواند پرسش‌های جدیدی را در ذهن کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فرصت مغتنمی را برای کشف حقیقت‌های نو پیش روی شما قرار میدهد. بنابراین، این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّت‌پذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند. سیّدعلی خامنه‌ای ۱/بهمن/۱۳۹۳ لطفا وارد کانال شوید 👇👇👇👇 @basavadbash @basavadbash
باج یک میلیارد دلاری پهلوی به فرانسه! ایران فقیر و عقب‌ماندۀ زمان پهلوی به کشور ثروتمند و اروپایی فرانسه یک میلیارد دلار وام (باج) داد!!! این تنها یک مورد از باج‌های چند میلیارد دلاری شاه به کشور های اروپایی برای حفظ سلطنتش می‌باشد. این مبلغ معادل حقوق ماهانه بیش از ۱۷ میلیون کارگر در سال ۵۳ بود. در حالی که ایران در آن سال تنها ۳۰ میلیون جمعیت داشت. 🗞 روزنامۀ اطلاعات، ۸ مرداد ۱۳۵۳ @basavadbash @basavadbash
10.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 لندن به عنوان یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان با گسترش روزافزون فقر روبروست!! 💢 گزارش شبکه آلمانی "دویچه وله" درباره تورم در انگلیس و پناه بردن شهروندان این کشور به بانک‌های غذا: 🔺"حتی خانواده‌هایی که والدین آنها هر دو شاغل هستند برای تهیه غذا به خیریه‌های توزیع غذا مراجعه می‌کنند؛ شکاف میان ثروتمندان و فقرا در انگلیس رو به افزایش است." 🔺"این روزها روشن کردن وسایل گرمایشی به یک کار تجملاتی تبدیل شده است؛ به دلیل افزایش هزینه‌ها انگلیسی‌ها در صورت روشن کردن سیستم گرمایشی مجبور به خاموش‌ کردن چراغ‌ها می‌شوند!!" @basavadbash @basavadbash
🏴 اَلسَلامُ عَلَیکَ یا اَباعَبدِاللّهِ یا جَعفَرَبنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الصّادِق یَابنَ‌ رَسوُلِ‌ اللّهِ ◆ استحکام پایه‌های معرفت اسلامی زمانه در دوران امام صادق (علیه‌السّلام) یک فرصت و فسحتی را در اختیار گذاشت و این بزرگوار توانستند کاری بکنند که با پایه‌های معرفت اسلامىِ صحیح در جامعه، آن‌چنان مستحکم بشود که تحریف‌ها دیگر نتواند این پایه‌ها را از بین ببرد. ایشان این کار را کرد، تا این زمینه بماند و در هر دوره‌ای از دوره‌های تاریخ، کسانی که لایق هستند، بتوانند از این زمینه استفاده کنند و نظام اسلامی و مبنای مبتنی بر ارزش‌های اسلامی را به‌وجود بیاورند و این بنای رفیع را بسازند. این، کارِ امام صادق (علیه‌الصّلاةوالسّلام) است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ۱۳۸۴/۰۹/۰۷ @basavadbash @basavadbash