eitaa logo
بشیرbasheer
1.3هزار دنبال‌کننده
25.4هزار عکس
24.8هزار ویدیو
1.3هزار فایل
کانال محوری بشیر‌؛(قرارگاه ثامن >>> نهضت هدایت و روشنگری وتبیین) 👈ارسال مطالب و محتواهای بصیرتی و نظرات را جهت انتشار به پی وی مدیرکانال ارسال فرمایید.👇 @basheer @Basheer1
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿🌹🌿 مجموعه شرایط امروز اضلاع ششگانه آشوب . | ┄┅┅┅┅🌸🍃🇮🇷🍃🌸┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال بشیر :ایتا،روبیکا👇 🆔 eitaa.com/basheer 🆔 rubika.ir/basheer3
♨️فاجعه در اطلاع‌رسانی خبرگزاری‌های رسمی کشور 🔹سانحه ای در گرگان رخ داده و یک خبرگزاری میگوید تکه هایی از پهپاد سقوط کرده و خبرگزاری دیگر میگوید تکه های سر جنگی موشک بوده و آن یکی خبرگزاری تکذیب میکند و ... 🔹وقتی یک خبر ساده رو نمیتوانند به درستی به مردم اطلاع رسانی کنند شما از آنها انتظار رقابت با رسانه های بیگانه را دارید؟! همین چیزها باعث میشود مردم از رسانه های رسمی ناامید بشوند دیگر... کی قراره این اوضاع اصلاح بشود؟ ✍سعیدیسم 📍پ.ن: در غائله‌ی هم ضربه‌ی اصلی را از روایت اول خوردیم که دشمن آن را تولید کرد! در این قضیه هم حتما عده‌ای وطن فروش از این روایت‌های بعضا متناقض بهره برداری خواهند کرد... . | ┄┅┅┅┅🌸🍃🇮🇷🍃🌸┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال بشیر :ایتا،روبیکا👇 🆔 eitaa.com/basheer 🆔 rubika.ir/basheer3
7.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️خیلی غیر مستقیم به مصی علی‌نژاد گفتن منتظر یه اتفاق خطرناک و غیرمترقبه باش!! . | ┄┅┅┅┅🌸🍃🇮🇷🍃🌸┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال بشیر :ایتا،روبیکا👇 🆔 eitaa.com/basheer 🆔 rubika.ir/basheer3
9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️نــقاشــی زوم اغتـشاشـات ۱۴۰۱ مروری چند دقیقه‌ای بر اتفاقات ناگواری که پس از مرگ مهسا امینی در سال ۱۴۰۱ حادث شد... . | ┄┅┅┅┅🌸🍃🇮🇷🍃🌸┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال بشیر :ایتا،روبیکا👇 🆔 eitaa.com/basheer 🆔 rubika.ir/basheer3
14.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬این همون سرطان مزمن و کشنده‌ایه که حتما باید درمان می‌شد... . | ┄┅┅┅┅🌸🍃🇮🇷🍃🌸┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال بشیر :ایتا،روبیکا👇 🆔 eitaa.com/basheer 🆔 rubika.ir/basheer3
چرا مردم به غائله١۴٠١ نپیوستند؟ (مهم) دکتر عبدالله_گنجی غائله ۱۴۰۱ اگرچه به بهانه فوت حزن‌انگیز مرحومه مهسا امینی شروع شد، اما همه زر و زور و تزویر ذیل پرچم او خیمه زد تا شاید از این تحریک عواطف ، کلاهی برای خود بدوزد. به‌رغم آن حجم از اقدامات رسانه‌ای و تبلیغ و هزینه از ۸۸ میلیون ایرانی در همه پنج ماه حدود ۴۰۰ هزارنفر (با تکراری‌ها) به میدان آمدند و طبیعی بود که برای انقلاب چنین عددی ره به جایی نخواهد برد. وقتی از طرف امثال ما سؤال می‌شود که چرا مردم نپیوستند، پاسخ داده می‌شود که شما مردم را می‌کشتید، زندانی می‌کردید. ترسیدند و نیامدند. اگر آن حرکت انقلاب و براندازی بود، مگر براندازان توقع دارند حکومت برای‌شان فرش قرمز پهن کند و بگوید بفرمایید انقلاب کنید؟! خشونت از نظر علمی جزئی از روند انقلاب‌های کلاسیک در علم سیاست است و جریان انقلاب‌کننده توقع گل و بلبل از حاکمیت مستقر ندارد. البته این پاسخ بیشتر شبیه طنز تلخ است. اما اینکه چرا مردمی که بخش زیادی از آنان معترض اقتصادی – معیشتی وضع موجود هستند به میدان نیامدند باید درست فهمیده شود. خصوصاً جریان مؤمن به انقلاب اسلامی اگر در فهم علت دچار انحراف شود در ادامه و در فهم معلول نیز دچار اشتباه خواهد شد. ممکن است گفته شود اقدامات امنیتی-انتظامی مانع حضور شد. این حرف نیز باطل است. حرکت انقلابی مانند موجی است که با چنین امکانات و اقداماتی قابل کنترل نیست. این روش نیز بی‌تأثیر نبود، اما می‌توان به‌عنوان دلیل حداقلی به آن استناد کرد. اما عمده دلایلی را که باعث شد مردم نپیوندند، می‌توان این‌گونه خلاصه کرد: ۱- مردمی که مشکل اقتصادی دارند احساس نکردند شعار‌ها و رفتار در راستای حل مسئله آنان است. احساس نکردند پیوستن به این جماعت زندگی آنان را به سامان می‌رساند و حاضر به کولی دادن به اهداف دیگران نشدند ۲.پیوستگی کم‌نظیر اپوزیسیون با غرب و ورود شخصیت‌های غربی به موضوع حس بیگانه‌ستیزی ایرانیان را زنده کرد و مردم متوجه شدند همه دنیای غرب به میدان آمده و آیا این برای مهساست؟ ۳.محوریت شخصیت‌های نازل به عنوان رهبران انقلاب دلیلی دیگر بود. کسانیکه نه شخصیت دارند، نه ایده و تئوری و نه سابقه‌ای در سختی کشیدن (از خصایص رهبران انقلابی) محور شده بودند. مردمی که امام، شهید بهشتی، مطهری، مفتح، باهنر و مقام معظم رهبری را در رأس انقلاب دیده بودند، حالا نازنین بنیادی، علینژاد، کریمی و پهلوی را برای دستگرمی انقلاب هم نمی‌دیدند. ۴- محوریت پول و رسانه سعودی عامل بازدارنده دیگری بود. عظمت ایرانی به خود اجازه نمی‌داد که یک خانواده بسته بخواهد با پول و رسانه برای ایرانیان آزادی و دموکراسی به ارمغان بیاورد و این حس تحقیر در رأس مسائل بود. ۵- ورود تجزیه‌طلبان به داستان و اصولاً مطالبه تجزیه، تحریم و جنگ از عوامل بسیار مهمی بود که مردم را از همراهی برحذر داشت. بسیاری از اپوزیسیون نیز وقتی متوجه تجزیه‌طلبی و تحریم شدند حتی به‌صورت موقت کنار جمهوری اسلامی ایستادند و موضع خود را شفاف اعلام کردند. حضور۱۴ پرچم در تجمع برلین و کانادا و ارائه تصویری از ایرانستان باعث انسجام بیشتر ملی شد ۶- دروغ‌سازی و قدرت رسانه‌ای جمهوری اسلامی در برملا کردن آن مؤلفه دیگری بود که اکنون در سالگرد ماجرا خود براندازان به آن اعتراف می‌کنند. اما بخش‌های عمده آن همانند فوت رهبری، فرار مسئولان به ونزوئلا،ضربه مغزی مهسا، نافرمانی نظامیان و کشته‌سازی دروغین حدود ۴۰ نفر از این موارد بود ۷ خشن بودن رفتار‌ها به‌ صورتی که حدود ۸۰ نفر به شهادت رسیدند و به‌ خاطر راهبرد «تساهل نظام» ۶۳ نفر از این شهدا فاقد سلاح بودند. ۸- رکیک بودن شعار‌ها که در هیچ‌جایی قابل بازگویی نبوده و نیستند نیز مورد توجه مردم بود. این شعار‌ها شعار مردم نبود و حتی شعار اپوزیسیون داخلی هم نبود، بلکه برساخته از جریان نفاقِ آواره بود ۸- نبود هرگونه چشم‌انداز آینده نگرانی ملت را دو چندان می‌کرد، براندازان در تراز آنان نیز نبود که بتوانند چشم‌انداز ارائه کنند ۹- تهی بودن اپوزیسیون از اخلاق و رو آوردن به کثیف‌ترین روش‌ها و تاکتیک و ادبیات نیز باعث شد کم‌کم از حیز انتفاع ساقط شوند ۱۰- در داخل نیز یکپارچگی حاکمیت در وحدت رویه و جمع‌کنندگی عاملی مهم بود. این انسجام در سال ۹۶، ۹۸ و داستان هواپیمایی اوکراین نبود. وحدت نظر و عمل، عامل مهمی در مواجهه با صحنه بود؛ و از همه مهم‌تر انعطاف و قدرت و ظرفیت نظام جمهوری اسلامی و حد استقامت و تحمل آن باز محک خورد و چشم‌انداز آینده را قابل قضاوت‌تر کرد. . | ┄┅┅┅┅🌸🍃🇮🇷🍃🌸┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال بشیر :ایتا،روبیکا👇 🆔 eitaa.com/basheer 🆔 rubika.ir/basheer3
آیا نگاه سلبی به حجاب جواب می‌دهد؟ قانون به حجاب نگاه صرفاً سلبی ندارد بلکه نگاه سلبی و ایجابی توأمان است. مصوبه جلسه ۴۲۷ مورخ ۱۳/۱۰/۱۳۸۴ شورای فرهنگ عمومی کشور یک قانون جامع پیرامون حجاب است و برای ۲۴ سازمان مشتمل بر ۳۰۰ وظیفه مشخص شده است که بیشتر از نگاه سلبی و قهری، رویکرد ایجابی، فرهنگ‌سازی و جامعه‌پذیری مد نظر بوده است. البته باید بپذیریم اگر همه‌ تکالیف مد نظر توسط سازمان‌های مربوطه انجام می­شد کمتر به استفاده از قدرت قهری یا سلبی می­‌رسیدیم. برخی از مشکلات امروز حاصل تکالیف بر جای مانده از نهادهای فرهنگی، تعلیم و تربیت و ... است. البته این موضوع را نباید نفی کرد که برخی پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی مانند اعتیاد، فساد اخلاقی، بی‌­حجابی و ... نیازمند فرهنگ‌­سازی و جامعه‌­پذیری است. در برخی مواقع حاکمیت برای رفع برخی عوارض سوء مانند گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی مجبور به استفاده از رویکرد سلبی می­شود. خطایی که در این استدلال باید مدنظر داشت این است که برخورد سلبی مانند مواجهه پلیس با بی­‌حجابی نه به معنای تلاش برای گسترش و فرهنگ­سازی حجاب است که میزان حجاب و محجبه‌­ها را با آن مورد سنجش قرار دهیم بلکه این اقدامات تلاش برای عدم شیوع بی­حجابی به عنوان یکی از زمینه‌های گسترش بی­عفتی و برخی ناهنجاری­های اخلاقی است. از سویی دیگر نکته‌­ای که باید در این پاسخ مدنظر داشت، این است که برخی در مواجهه سلبی با بی‌حجابی مانند برخورد پلیس، به تعداد محجبه­‌ها یا افراد بی­‌حجاب یا بدحجاب استدلال می­کنند. در صورتی که این موضوع به عنوان یک موضوع اجتماعی تک ساحتی نیست بلکه دارای ابعاد و مؤلفه‌­های بسیاری مانند تهاجم فرهنگی دشمن، سیستم آموزشی، نهادهای جامعه‌پذیری فرهنگ و ... هستند که برای تحلیل آن، باید همه این مؤلفه‌­ها را دخیل دانست. . | ┄┅┅┅┅🌸🍃🇮🇷🍃🌸┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال بشیر :ایتا،روبیکا👇 🆔 eitaa.com/basheer 🆔 rubika.ir/basheer3