eitaa logo
باشگاه رسانه دانشگاهیان
2هزار دنبال‌کننده
224 عکس
48 ویدیو
20 فایل
🎭 به دنیایی از اطلاعات، هنر، فرصت های یادگیری و کنشگری در حوزه رسانه خوش آمدید! 🚀 هدف ما ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های رسانه‌ای دانشجویان و علاقه‌مندان به این زمینه است. 📲 ارتباط با ادمین: @bashgah_admin 🌐 آدرس سایت: bashgahresane.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
2.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اخبار جعلی را چگونه تشخیص دهیم؟ 🔸امروزه بیش از هر زمان دیگری اخبار جعلی و شایعات به صورت گسترده در اینترنت پخش می‌شود. برخی از پخش اخبار جعلی سود می‌برند. اما چگونه می‌توان درستی یک خبر را تشخیص داد؟ منبع: دویچه ول فارسی @bashgah_resane
9.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رسانه‌ها چگونه دروغ را در قالب کلیشه به حقیقت تبدیل می‌کنند؟ @bashgah_resane
🔥 این جنگ، یک است؛ که توسط هوش مصنوعی فرماندهی و کنترل می‌شود… @bashgah_resane
18.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دنیا چطور به موسیقی کُره‌ای نگاه می‌کنه؟ ⭕️ خودکشی، تجاوز و تن‌فروشی نیمه تاریکی از موسیقی پاپ کره! 👆🏼 روایتی از رسوایی‌های موسیقی کره و گروه «بی‌تی‌اس» @bashgah_resane
📸 پوستر | همه چیز بهانه است ایران هدف است 🔸کاری از روح الله مختاری @bashgah_resane
6.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴دختران افغانستانی آهنگ «برای» رو برای دختران ایران بازخوانی کردند. برای تو نوشتم برای آینده برای تو ای دختر همسایه ... 🇦🇫🇮🇷 @bashgah_resane
13.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تو سبد رسانه‌ای بچه‌ها چی بذاریم؟ 🔸توصیۀ همیشگی کارشناس‌ها و متخصص‌های حوزه کودک این هست که پدر و مادرها باید مراقب باشند بچه‌ها به بازی‌های رایانه‌ای و استفاده از گوشی وابسته نشوند. ‌🔸حالا که قرار هست برای بچه‌ها در این زمینه محدودیت بذاریم، چه بازی‌ها و برنامه‌هایی را جایگزین کنیم؟ @bashgah_resane
⁉️دلیل وایرال شدن خبرها در فضای مجازی چیست؟ ▪️تحقیقات نشان می‌دهند سه ویژگیِ «پیش‌بینی‌ناپذیری و غیرمنتظره بودن» اخبار، «ارتباط خبر با غرایز» و «مرتبط بودن خبرها با بقا، حفظ حیات و صیانت نفس»، بیش از سایر اخباری که رسانه‌ای می‌شوند تأثیرگذارند و برانگیختگی عاطفی ایجاد می‌کنند. زمانی که یک خبر تهییج‌کننده که آسیب‌های جامعه را بازنمایی می‌کند رسانه‌ای می‌شود، پدیده‌ای به نام «واگیری هیجانی» یا «emotional contagion» رخ می‌دهد. ▪️این دست از پیام‌ها، چه از طریق محتوا و چه از طریق فرم، بر مخاطبان تأثیر می‌گذارند. ویژگی‌های شخصیتی و شناختی کاربران نیز در تأثیرگذاری یک خبر و رسانه‌ای شدن آن نقش دارند. به همین دلیل نقش رسانه‌ها در گزارش یک رویداد بیش از خود آن رویداد ارزش خبری پیدا کند. 🗞منبع: گزیده‌ای از مقاله‌ی به نام «رسانه، بی‌خیالیِ‌شناختی و راه گذر از آن» @bashgah_resane