eitaa logo
باشگاه رسانه دانشگاهیان
2هزار دنبال‌کننده
206 عکس
47 ویدیو
20 فایل
🎭 به دنیایی از اطلاعات، هنر، فرصت های یادگیری و کنشگری در حوزه رسانه خوش آمدید! 🚀 هدف ما ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های رسانه‌ای دانشجویان و علاقه‌مندان به این زمینه است. 📲 ارتباط با ادمین: @bashgah_admin 🌐 آدرس سایت: bashgahresane.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📸هجمه علیه یک ملت جنگ ترکیبی دشمن در اغتشاشات چه بود؛ 🔸 بخشی از راهبردی که دشمنان ایران ذیل جنگ ترکیبی علیه کشورمان اتخاذ کرده‌اند، حمایت از ناآرامی‌های محلی است. این حمایت نظامی-رسانه‌ای-امنیتی با هدف تغییر نظام و تجزیه ایران انجام می‌شود. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📚بهار انقلاب در خزان غرب 📌ما با یک جنگ ترکیبی هوشمندانه طرف هستیم که بنیانش برجنگ شناختی گذاشته شده است. جنگ شناختی اصل این اتفاقات است نه فرع آن. 🔸"بهار انقلاب در خزان غرب" نام مجموعه ای است که در بخش اول به کالبد شکافی وقایع اخیر از منظر آقای هانی ایران‌منش میپردازد. @bashgah_resane
در اولین فیلترینگ قاره‌ای تاریخ اینترنت جهان؛ 🔴 توییتر در سراسر اروپا فیلتر خواهد شد! 🔸اتحادیۀ اروپا به مالک توییتر هشدار داده، چنان‌چه قوانین این بلوک در خصوص مدیریت محتوای منتشر شده را رعایت نکند، در سراسر اروپا مسدود خواهد شد. 🔸این اتحادیه به ایلان ماسک هشدار داد در صورت عدم پایبندی به این قوانین، ناقض «قانون خدمات دیجیتال» شناخته می‌شود و دسترسی این شرکت به کاربران اروپایی قطع خواهد شد… @bashgah_resane
📸ستاره خونین شبکه های اجتماعی هشتگ در سپهر مجازی؛ 🔸هشتگ ستاره شبکه های اجتماعی است که در کهکشان فضای مجازی درخشش بیشتری دارد. اما این ستاره گوشه ی چپ گوشیمان چه تاثیراتی دارد؟پیامد های این ستاره چیست؟ در این قسمت میخواهیم در مورد اثرات مخرب این ستاره خونین صحبت کنیم. تلخیض از اقای علیرضا محمدلو. #سواد_رسانه_ای#زیست_مجازی 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
44.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دیدن این کلیپ واجبه! واقعیتِ وارونه؛ کاری که رسانه با ما میکنه؟! 🔸با این اتفاق یا قیام میکنی یا ناامید میشی یه گوشه میشینی... پروژه‌ای که که با حضور پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و توییتر سرعت پیدا کرد... پشت پرده‌ی اهداف رسانه‌های غربی و عربی 👤محسن مهدیان| مدیرعامل موسسه همشهری @zobar_alhadid
🔰چهارمین نشست دوره "روایت اول" 🔸کلاس استاد جواد موگویی با موضوع: انتقال تجربه روایتگری 🌐 لینک ورود: yun.ir/majaz یکشنبه ۱۳ آذر - ساعت ۱۶ باشگاه رسانه دانشگاهیان @bashgah_resane
🔰پنجمین نشست دوره "روایت اول" به مناسبت بزرگداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو 🔸 استاد حسین شریعتمداری با موضوع: جایگاه دانشگاه در روایتگری 🔸به صورت آنلاین و حضوری 🌐 لینک ورود: yun.ir/majaz چهارشنبه ۱۶ آذر - ساعت ۹:۳۰ 🔸آدرس‌حضوری: دفتر مرکزی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باشگاه رسانه دانشگاهیان @bashgah_resane
📸 هم اکنون | پنجمین نشست روایت اول با حضور حاج حسین شریعتمداری مدیرمسئول موسسه کیهان 🌐 لینک ورود: yun.ir/majaz @bashgah_resane
🟠 اولین چالش کانال موبو گرافی تولید محتوا با پادکست درد انسان ساز | بامحوریت فاطمیه و سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی ارسال آثار : ۱۶ الی ۲۶ آذرماه به آیدی @mobographii همراه با اهدای هدیه به اثر برگزیده از طرف کانال موبوگرافی 🟠 @mobographi پادکست این چالش 👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امید به کوچه بن‌بست؟! 🔸 دو روایت از اغتشاشات اخیر وجود داره شما کدوم روایت رو داری؟ 🔸اگر نگاهت به رهبری مثل یک پدر مهربان و دلسوزه که امید واهی میده، همین الان قیام کن بر علیه نظام! آیا ما در بن‌بست قرار داریم؟ 👤محسن مهدیان| مدیرعامل موسسه همشهری @zobar_alhadid
🔰ششمین نشست دوره "روایت اول" 🔸 استاد محمد جوانی با موضوع: علوم شناختی در جنگ روایت‌ها 🔸به صورت آنلاین و حضوری 🌐 لینک ورود: yun.ir/majaz چهارشنبه ۲۳ آذر - ساعت ۱۶ 🔸آدرس‌حضوری: دفتر مرکزی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باشگاه رسانه دانشگاهیان @bashgah_resane
⭕️ جنگ جهانی رسانه ای؛ فقر سواد رسانه‌ای 🔸مفهوم جنگ رسانه اي، جنگ در عرصه افکار عمومي است و اين مقابله رسانه اي با استفاده گسترده از شبکه هاي تلويزيوني و ماهواره و فضای مجازی به نقطه بحران و اثرگذاري رسيده است. با توجه به سلطه رسانه اي موجود بر اين شبکه ها می بایست به دنبال راهکار مقابله و ارائه راهکارهاي عملي براي اين نبرد رسانه اي غرب بر ضد ج.ا ایران بوده و اعتماد مردم را به جهت مقبولیت ملت افزایش داد. 🔹بی شک امروزه رسانه‌ها در جنگ نرم، وسیله ای برای تسلط بر افکار، اراده و احساسات مردم به شمار می روند. رسانه‌های نظام سلطه به جدیدترین فناوری جهانی مجهزند، و از یک جهت ابزاری در جهت اجرای عملیات روانی علیه ملت‌ها و دولت‌های مستقل عمل کرده و از جهت دیگر وسیله‌ای برای کنترل، تضعیف، جهت‌دهی و هدایت افکار عمومی مردم محسوب می‌شوند و ابزارهای اصلی این جنگ رسانه ای در قالب محتوای مکتوب و صوتی و تصویری و ماهواره ای و اینترنتی و الکترونیکی و اپلیکیشن های مختلف... هستند. 🔸آمریکا و غرب با استفاده از همین روش، موفق به تغییرات سیاسی در کشورهایی چون لهستان، گرجستان، چک اسلواکی، قرقیزستان، اوکراین و تاجیکستان شدند. در تمامی این دگرگونی های سیاسی با استفاده یا بدون استفاده از ابزار خشونت با تکیه بر جنگ نرم و ابزار رسانه، با تغییر در افکار و اذهان مخاطبان از الگوهای رفتاری حکومت ها مشروعیت‏زدایی کرده و از طریق جنبش‏ های مردمی و ایجاد بی ثباتی و هرج و مرج و اغتشاش و دروغ، قدرت سیاسی به نفع امریکا و اسرائیل تغییر یافت. 🔹نحوه تاثیر این جنگ رسانه ای ابتدا بصورت تاثیر رفتاری است که اولین مرحله این نوع تأثیر، فعال و یا منفعل ساختن مخاطبان است. دیدن و شنیدن پیام‌های وسایل ارتباط جمعی ممکن است باعث تغییرات مهمی در رفتار اشخاص شود و سپس تاثیر شناختی شکل می گیرد که تأثیر رسانه‌ها تحت برخی شرایط ایمان، باورها، دیدگاه‌ها و مشخصات روحی و شخصیت مخاطب را دگرگون می‌سازد و باعث تغییر تفکر آنها در مورد امور اجتماعی و‌ سیاسی می‌شود و مرحله آخر تاثیر عاطفی است که رسانه‌ها و فضای مجازی می‌توانند احساسات مخاطبان را در قبال مسائل مختلف و ...عوض کنند و افکار عمومی را تحت نفوذ خود در آورند. اگر به اغتشاشات اخیر بنگریم این مراحل تحت یک جنگ جهانی رسانه ای علیه ایران صورت پذیرفت که آسیب شناسی این جنگ بسیار مهم تلقی می شود. برای شروع راه حل این مشکل داشتن یک الزام تلقی می شود زیرا تمامی سرورهای خارج از ایران بوده و‌ هرگونه مبارزه با اینگونه تحمیل قدرت و سلیقه در واقع امکانپذیر نمی باشد. 🔸 هدف اصلی استراتژیکی دشمن از زمان پس از انقلاب اسلامی بخصوص دهه اخیر، ناامید کردن اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و نخبگان با بزرگنمایی مشکلات و کاستی ها و کوچک نمایی دستاوردها و افتخارات بوده است. به طور کلی رسانه های بیگانه حقایق را وارونه جلوه می‌دهند و تلاش می‌کنند با نشان دادن پاره ای از واقعیت، نظرات و دیدگاه های خود را در قالبی پوشیده در داخل گزارش‌ها و متن و‌‌ تحلیل محتوا ها ارائه کنند. و با بردن ذهنِ افکار عمومی به دورترین نقطه از واقعیت و برجسته نشان دادن اطلاعات و اخبار‌ در راستای گفتمان مورد نظر آنها، در کنار استفاده از تکنیک‌های عملیات روانی همچون پررنگ کردن حاشیه‌ها و چشم‌پوشی از حقایق، یکی از اصلی‌ترین راهبردهای این رسانه‌ها است که این روش مستلزم تببین سواد رسانه ای می باشد و باید خیلی جدی در مقابل این جنگ جهانی رسانه ای علیه کشورمان اقدامات لازم صورت گیرد. 🔹 به طور کل دشمنان آن چیزی که میخواهند ما بدانیم را در رسانه های خود ارائه می کنند نه حقیقت را... بعنوان مثال کشورمان امسال نیز جز رکوردداران مصرف انرژی(اسراف این نعمت خدادادی با توجه به قیمت ناچیز) در جهان هست در حالیکه بسیاری از مردم اروپا رو به زغال سنگ و چوب و پوشیدن لباس گرم در منزلشان آورده اند اما این حقیقت در هیج جا بیان نمیشود! و این بحران خود را سر میپوشانند و یا رسانه های معاند اعلام می کنند(بمباران خبری) فلان شهر در اختیار مردم معترض می باشد اما در حقیقت فقط تعدای افراد گول خورده همراه معاندین آموزش دیده در یک یا چند قسمت شهر دست به تخریب زده اند. اساسا چرا باید هر چیزی که در رسانه ها بخصوص فضای مجازی دیدیم باور کنیم؟ آنهم بدون صحت سنجی؟ @bashgah_resane
🔰هفتمین نشست دوره "روایت اول" 🔸 استاد علی بازگشا انتقال تجربه روایتگری (جام جهانی قطر) 🔸به صورت آنلاین و حضوری 🌐 لینک ورود: yun.ir/majaz یکشنبه ۲۷ آذر - ساعت ۱۶ 🔸آدرس‌حضوری: دفتر مرکزی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باشگاه رسانه دانشگاهیان @bashgah_resane