eitaa logo
باشگاه رسانه دانشگاهیان
2هزار دنبال‌کننده
206 عکس
47 ویدیو
20 فایل
🎭 به دنیایی از اطلاعات، هنر، فرصت های یادگیری و کنشگری در حوزه رسانه خوش آمدید! 🚀 هدف ما ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های رسانه‌ای دانشجویان و علاقه‌مندان به این زمینه است. 📲 ارتباط با ادمین: @bashgah_admin 🌐 آدرس سایت: bashgahresane.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰پنجمین نشست دوره "روایت اول" به مناسبت بزرگداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو 🔸 استاد حسین شریعتمداری با موضوع: جایگاه دانشگاه در روایتگری 🔸به صورت آنلاین و حضوری 🌐 لینک ورود: yun.ir/majaz چهارشنبه ۱۶ آذر - ساعت ۹:۳۰ 🔸آدرس‌حضوری: دفتر مرکزی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باشگاه رسانه دانشگاهیان @bashgah_resane
📸 هم اکنون | پنجمین نشست روایت اول با حضور حاج حسین شریعتمداری مدیرمسئول موسسه کیهان 🌐 لینک ورود: yun.ir/majaz @bashgah_resane
🟠 اولین چالش کانال موبو گرافی تولید محتوا با پادکست درد انسان ساز | بامحوریت فاطمیه و سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی ارسال آثار : ۱۶ الی ۲۶ آذرماه به آیدی @mobographii همراه با اهدای هدیه به اثر برگزیده از طرف کانال موبوگرافی 🟠 @mobographi پادکست این چالش 👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امید به کوچه بن‌بست؟! 🔸 دو روایت از اغتشاشات اخیر وجود داره شما کدوم روایت رو داری؟ 🔸اگر نگاهت به رهبری مثل یک پدر مهربان و دلسوزه که امید واهی میده، همین الان قیام کن بر علیه نظام! آیا ما در بن‌بست قرار داریم؟ 👤محسن مهدیان| مدیرعامل موسسه همشهری @zobar_alhadid
🔰ششمین نشست دوره "روایت اول" 🔸 استاد محمد جوانی با موضوع: علوم شناختی در جنگ روایت‌ها 🔸به صورت آنلاین و حضوری 🌐 لینک ورود: yun.ir/majaz چهارشنبه ۲۳ آذر - ساعت ۱۶ 🔸آدرس‌حضوری: دفتر مرکزی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باشگاه رسانه دانشگاهیان @bashgah_resane
⭕️ جنگ جهانی رسانه ای؛ فقر سواد رسانه‌ای 🔸مفهوم جنگ رسانه اي، جنگ در عرصه افکار عمومي است و اين مقابله رسانه اي با استفاده گسترده از شبکه هاي تلويزيوني و ماهواره و فضای مجازی به نقطه بحران و اثرگذاري رسيده است. با توجه به سلطه رسانه اي موجود بر اين شبکه ها می بایست به دنبال راهکار مقابله و ارائه راهکارهاي عملي براي اين نبرد رسانه اي غرب بر ضد ج.ا ایران بوده و اعتماد مردم را به جهت مقبولیت ملت افزایش داد. 🔹بی شک امروزه رسانه‌ها در جنگ نرم، وسیله ای برای تسلط بر افکار، اراده و احساسات مردم به شمار می روند. رسانه‌های نظام سلطه به جدیدترین فناوری جهانی مجهزند، و از یک جهت ابزاری در جهت اجرای عملیات روانی علیه ملت‌ها و دولت‌های مستقل عمل کرده و از جهت دیگر وسیله‌ای برای کنترل، تضعیف، جهت‌دهی و هدایت افکار عمومی مردم محسوب می‌شوند و ابزارهای اصلی این جنگ رسانه ای در قالب محتوای مکتوب و صوتی و تصویری و ماهواره ای و اینترنتی و الکترونیکی و اپلیکیشن های مختلف... هستند. 🔸آمریکا و غرب با استفاده از همین روش، موفق به تغییرات سیاسی در کشورهایی چون لهستان، گرجستان، چک اسلواکی، قرقیزستان، اوکراین و تاجیکستان شدند. در تمامی این دگرگونی های سیاسی با استفاده یا بدون استفاده از ابزار خشونت با تکیه بر جنگ نرم و ابزار رسانه، با تغییر در افکار و اذهان مخاطبان از الگوهای رفتاری حکومت ها مشروعیت‏زدایی کرده و از طریق جنبش‏ های مردمی و ایجاد بی ثباتی و هرج و مرج و اغتشاش و دروغ، قدرت سیاسی به نفع امریکا و اسرائیل تغییر یافت. 🔹نحوه تاثیر این جنگ رسانه ای ابتدا بصورت تاثیر رفتاری است که اولین مرحله این نوع تأثیر، فعال و یا منفعل ساختن مخاطبان است. دیدن و شنیدن پیام‌های وسایل ارتباط جمعی ممکن است باعث تغییرات مهمی در رفتار اشخاص شود و سپس تاثیر شناختی شکل می گیرد که تأثیر رسانه‌ها تحت برخی شرایط ایمان، باورها، دیدگاه‌ها و مشخصات روحی و شخصیت مخاطب را دگرگون می‌سازد و باعث تغییر تفکر آنها در مورد امور اجتماعی و‌ سیاسی می‌شود و مرحله آخر تاثیر عاطفی است که رسانه‌ها و فضای مجازی می‌توانند احساسات مخاطبان را در قبال مسائل مختلف و ...عوض کنند و افکار عمومی را تحت نفوذ خود در آورند. اگر به اغتشاشات اخیر بنگریم این مراحل تحت یک جنگ جهانی رسانه ای علیه ایران صورت پذیرفت که آسیب شناسی این جنگ بسیار مهم تلقی می شود. برای شروع راه حل این مشکل داشتن یک الزام تلقی می شود زیرا تمامی سرورهای خارج از ایران بوده و‌ هرگونه مبارزه با اینگونه تحمیل قدرت و سلیقه در واقع امکانپذیر نمی باشد. 🔸 هدف اصلی استراتژیکی دشمن از زمان پس از انقلاب اسلامی بخصوص دهه اخیر، ناامید کردن اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و نخبگان با بزرگنمایی مشکلات و کاستی ها و کوچک نمایی دستاوردها و افتخارات بوده است. به طور کلی رسانه های بیگانه حقایق را وارونه جلوه می‌دهند و تلاش می‌کنند با نشان دادن پاره ای از واقعیت، نظرات و دیدگاه های خود را در قالبی پوشیده در داخل گزارش‌ها و متن و‌‌ تحلیل محتوا ها ارائه کنند. و با بردن ذهنِ افکار عمومی به دورترین نقطه از واقعیت و برجسته نشان دادن اطلاعات و اخبار‌ در راستای گفتمان مورد نظر آنها، در کنار استفاده از تکنیک‌های عملیات روانی همچون پررنگ کردن حاشیه‌ها و چشم‌پوشی از حقایق، یکی از اصلی‌ترین راهبردهای این رسانه‌ها است که این روش مستلزم تببین سواد رسانه ای می باشد و باید خیلی جدی در مقابل این جنگ جهانی رسانه ای علیه کشورمان اقدامات لازم صورت گیرد. 🔹 به طور کل دشمنان آن چیزی که میخواهند ما بدانیم را در رسانه های خود ارائه می کنند نه حقیقت را... بعنوان مثال کشورمان امسال نیز جز رکوردداران مصرف انرژی(اسراف این نعمت خدادادی با توجه به قیمت ناچیز) در جهان هست در حالیکه بسیاری از مردم اروپا رو به زغال سنگ و چوب و پوشیدن لباس گرم در منزلشان آورده اند اما این حقیقت در هیج جا بیان نمیشود! و این بحران خود را سر میپوشانند و یا رسانه های معاند اعلام می کنند(بمباران خبری) فلان شهر در اختیار مردم معترض می باشد اما در حقیقت فقط تعدای افراد گول خورده همراه معاندین آموزش دیده در یک یا چند قسمت شهر دست به تخریب زده اند. اساسا چرا باید هر چیزی که در رسانه ها بخصوص فضای مجازی دیدیم باور کنیم؟ آنهم بدون صحت سنجی؟ @bashgah_resane
🔰هفتمین نشست دوره "روایت اول" 🔸 استاد علی بازگشا انتقال تجربه روایتگری (جام جهانی قطر) 🔸به صورت آنلاین و حضوری 🌐 لینک ورود: yun.ir/majaz یکشنبه ۲۷ آذر - ساعت ۱۶ 🔸آدرس‌حضوری: دفتر مرکزی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باشگاه رسانه دانشگاهیان @bashgah_resane
🔰هشتمین نشست دوره "روایت اول" 🔸 استاد سیدپویان حسین‌پور با موضوع «جنگ روایت‌ها» 🔸به صورت آنلاین و حضوری 🌐 لینک ورود: yun.ir/majaz چهارشنبه ۳۰ آذر - ساعت ۱۶ 🔸آدرس‌حضوری: دفتر مرکزی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باشگاه رسانه دانشگاهیان @bashgah_resane
📚 روایت سایه‌ها و لایه‌ها؛ ۷ روایت در اغتشاشات اخیر 🔸در اغتشاشات ۱۴۰۱ ما با ۷ روایت مواجهیم. به بیان دیگر به تعداد بازیگران در صحنه سیاسی، روایت از واقعیت وجود دارد. هر گروه یا فردی که بتواند روایت دقیق تری از واقعه ارائه دهد یا بتواند این روایت را بیشتر منعکس کند و اعتماد بیشتری را ایجاد کند روایت مد نظر او، نشر اجتماعی بیشتری پیدا خواهد کرد یا در ذهنیت اجتماعی بیشتر خواهد نشست. 🔸"روایت سایه ها و لایه ها" حاصل چند جلسه گفت‌و‌گو با یکی از کارشناسان ارشد حوزه‌ی امنیت کشور است. ایشان علاوه بر تجربه‌ی مدیریت در عرصه‌ی امنیت، برای سال‌های متمادی، سابقه پرباری در تولید پژوهش‌های پیمایشی و تدوین پژوهش‌ها در حوزه‌ی جامعه‌شناسی را دارند. 🔰 دریافت فایل در باشگاه رسانه دانشگاهیان @bashgha_resane
روایت سایه ها و لایه ها.pdf
1.44M
📚 روایت سایه‌ها و لایه‌ها 🔸بررسی دقیق روایت‌های موجود در اغتشاشات اخیر ؛ مصاحبه با یکی از کارشناسان ارشد حوزه‌ی امنیت @bashgah_resane
♦️افشای استفاده ارتش آمریکا از توئیتر برای انجام عملیات روانی در خاورمیانه؛ ایلان ماسک تائید کرد! 🔺منبع شایعه دزدیدن آب عراق توسط ایران و توزیع مواد مخدر در این کشور چه کسی بود؟! در اطلاعات منتشر شده آمده است: 🔺فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) از مالک پیشین توییتر درخواست کرده بود که اولویت را به ۵۲ حساب توییتر عرب بدهد که "برای تقویت برخی از پیام ها استفاده می شوند." 🔹حساب‌های فرماندهی مرکزی ایالات متحده در این فهرست، بارها در مورد اولویت‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه، از جمله تبلیغ پیام‌های ضدایرانی و ترویج جنگ مورد حمایت عربستان و آمریکا در یمن، توییت کرده‌اند. 🔺شبکه تبلیغاتی ایالات متحده بی وقفه روایاتی را علیه روسیه، چین و سایر کشورهای خارجی پیش می برد. آنها ایران را متهم کردند که "امنیت آب عراق را تهدید می کند و کشور را با کریستال متم" پر می کند و اعضای بدن پناهندگان افغان را برداشته است. 🔸ایلان ماسک مالک جدید توئیتر با ری‌توئیت این گزارش صحت این اطلاعات را تائید کرده است. @bashgah_resane
📚پویش تولیدمحتوا «حودِنو» باشگاه‌رسانه و حوزه‌علوم‌اسلامی دانشگاهیان برگزار می‌کند: وحدت حوزه و دانشگاه را با هنر خود ترسیم کنید... 🔸محورهای آثار: ۱. وحدت حوزه و دانشگاه در اثرگذاری اجتماعی ۲. وحدت حوزه و دانشگاه جهت ارتقای معنوی جامعه ۳. تطهیر قلمرو علم و روحانیت از فرهنگ بیگانه ۴. وحدت حوزه و دانشگاه در راستای وحدت علم و دین ۵. ایجاد و تقویت عوامل وحدت حوزه و دانشگاه ۶. وحدت حوزه و دانشگاه در راستای تحقق دانشگاه اسلامی 🔸قالب های پویش - گرافیک (پوستر، عکس نوشت، کاریکاتور، اینفوگرافی و ...) - ویدئو و پادکست(موشن، موشن رئال و ...) 🔸به همراه اعطاء جوایز ارزنده 👈 لینک ارسال آثار: @bashgah_admin @bashgah_resane
📸پول دار شو! درآمد دلاری با اغتشاشات؛ 🔸اغتشاشات و آشوب‌های سه ماه گذشته درحالی فروکش کرده است که اگرچه به‌قول معروف برای مردم ایران و حتی اغتشاشگران آب نداشت اما برای ضدانقلاب و اپوزیسیون خارج‌نشین نان فراوانی به همراه داشته است! 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🎙️ پویش پادکستی «قاف» باشگاه رسانه دانشگاهیان برگزار می‌کند 🔹تولید محتوای‌صوتی🎧 با محوریت وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب‌های دل نوشته، داستان کوتاه، خلاصه کتاب، شعر، دکلمه و...📚 مهلت ارسال آثار تا ۱۵ دی ماه (به صورت فایل صوتی با فرمت mp3 ) 🔹ارسال آثار در ایتا و تلگرام به نشانی @Bashgah_admin 👈 حتما در زمان ارسال اثر نام و نام خانوادگی شماره تماس و هشتگ ذکر شود 🔹 شاخص‌های داوری آثار: ۱.محتوا ارزشمند، ۲.شروع جذاب، ۳.فن بیان و لحن، ۴.تدوین و ۵.انتخاب موسیقی مناسب و ۶.خلاقیت 💎 جوایز پویش : تیم اول : ۲۰ میلیون ریال تیم دوم: ۱۰ میلیون ریال تیم های سوم تا هفتم : ۵ میلیون ریال @bashgah_resane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جنگ شناختی به روایت تصویر 🔸این دایره‌ها تکون نمیخورن اون فلش‌ها و تغییر رنگ‌ها ذهن شما را فریب میدن وگرنه دایره ثابت است! 🔸دقیقا کاری که فضای مجازی با ما میکنه همین فریب دادن و جهت دادن به موضوعاتی که ثابتن و ما به جهت شناختی فریب خورده و تصور می‌کنیم که این ما هستیم که داریم تشخیص جهت می‌دهیم. @bashgah_resane
📆 بمناسبت سومین سالگرد شهادت 🌷 معرفی بسته پیشنهادی ✅ مخصوص کودک و نوجوان 🌹 ۱- کتاب «حاج قاسم و پرواز نقاشی ها» ✍️نویسنده: رحیم مخذومی 📜ناشر: جمکران 📑تعداد صفحات: ۲۷ صفحه 🌹 ۲- کتاب «من یک حاج قاسمم» ✍️نویسنده: مجتبی کرمی 📜 ناشر: جمال 📑تعداد صفحات: ۱۲ صفحه 🌹 ۳- کتاب «سیب آخر» ✍️نویسنده: محمد خسروی‌راد 📜ناشر: راه یار 📑 تعداد صفحات: ۲۴ صفحه 🌹۴- کتاب «مردی که زبان کبوترها را می دانست» ✍️نویسنده: نازنین صابری بهداد 📜ناشر: راه یار 📑تعداد صفحات: ۲۴ صفحه 🌹 ۵- کتاب «قهرمان به شکل خودم» ✍️نویسنده: کلرژوبرت 📜ناشر: راه یار 📑تعداد صفحات: ۲۴ صفحه 🌹 ۶- کتاب «عمو قاسم» ✍️نویسنده: محمدعلی جابری 📜 ناشر: کتابک 📑تعداد صفحات: ۴۸ صفحه @bashgah_resane