پزشکیان: ظرف یک سال برای تمام مناطق محروم، مدرسه ساخته میشود
🔹دولت چهاردهم یکی از اصلیترین اولویتهای خود را محرومیتزدایی و اجرای عدالت قرار داده است.
🔹بنا داریم با مشارکتهای بینبخشی و همچنین به میدان آوردن مردم ظرف مدت یک سال برای تمام مناطق محروم فاقد مدرسه استاندارد و مناسب، مدرسه بسازیم.
🔹با تجمیع ظرفیتها و به میدان آمدن مردم و مدیران، بسیاری از کارها شدنی است.
🟣کانال را به دیگران معرفی کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
✅مرخصی استعلاجی
هر همکار در صورت تایید کلینینک فرهنگیان حداکثر ۴ ماه میتواند از مرخصی استعلاجی استفاده کند و بیش از این زمان برای بیماری های صعب و العلاج است وباید به تایید کمیسیون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی برسد
🔹منظور از سال، در این قانون سال تحصیلی می باشد و منظور از سال تحصیلی از اول مهر تا پایان شهریور می باشد .
🔹به عنوان مثال سال تحصیلی ۱۴۰۳/۱۴۰۴ از ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ تا ۱۴۰۴/۰۶/۳۱ می باشد.
🟣کانال را به دیگران معرفی کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
✅ تاثیر ایجاد «نشاط» در مدارس بر رشد ابعاد وجودی دانشآموزان
👤کارشناس مسائل آموزش و پرورش:
▪️ در گذشته مدرسه شاداب و با نشاط برای دانشآموزان یک آرزو بود. دانشآموز با ورود به مدرسه و یا کلاس درس با اولین چیزی که روبرو می شد چوب روی میز معلم بود و امکان نداشت روزی از آن چوب ضربهای به دانشآموزی وارد نشود.
▪️ همچنین داشتن یک مدیر خوش اخلاق و یا معلم مهربان در گذشته برای دانشآموزان یک رویا بود. هر روزی که معلم و یا مدیر لبخند میزد تعجب در چهره دانشآموزان وجود داشت که چه اتفاقی افتاده مدیر و یا معلم لبخند میزنند.
▪️ به طور خلاصه مدرسه در ذهن دانشآموز مانند یک پادگان بود که هر حرکت بی برنامهای تاوان زیادی به همراه داشت و همه تنبیه میشدند.
▪️ نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانشآموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی میشود. چنانچه یک بعد از این ابعاد دچار صدمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانشآموز به تواناییها و شایستگیهای کامل دست نخواهد یافت.
▪️ در محیط مدرسه دانشآموزان بسیاری از رفتارهای اجتماعی، اخلاقی، عاطفی و.... را یاد میگیرند و یکی از این رفتارها شاد بودن است. محیط شاداب، باعث میشود ذهن انسان پویا، زبان گویا و استعداد شکوفا شود.
▪️ رشد پایدار در گرو شادی پایدار است و این شادی باید در مدارس ایجاد و مدیریت شود. شاد زیستن برای کودک به همان اندازه مهم است که تغدیه خوب، محبت کردن و نگهداری از او اهمیت دارد زیرا سلامت روحی، روانی و جسمانی او را تامین میکند.
🟣کانال را به دیگران معرفی کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
🔻 رشد مافیای کنکور با تصویب تاثیر قطعی معدل
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:
🔸 مصوبه تاثیر قطعی معدل پایههای متوسطه دوم در کنکور، با توجه به زیرساختهای موجود در کشور، قادر به تحقق عدالت آموزشی نیست و از دیگر مشکلات این طرح، عدم مهار و کنترل مافیای کنکور است که باعث افزایش مافیا برای آزمون نهایی و آزمون کنکور میشود.
🔸مصوبه تاثیر قطعی معدل در کنکور، شاید بتواند توجه دانشآموزان به مفاهیم عمیق کتاب و معلم را بیشتر و دارای رشدی حداقلی سازد اما همچنان تستزنی و تمرکز بر محتوای کتابهای کنکور برجسته بوده که نشان از عدم موفقیت این طرح است.
🔸از دیگر مشکلات این مصوبه، ترازدهی ناعادلانه است که متاسفانه عدم زیرساختهای کافی در آموزش و پرورش برای تصحیح اوراق، باعث تغییرات گستردهای در رتبهبندیها میشود. مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نیز بارها در مورد نیاز به تغییرات و اصلاحات جدی در این مصوبه، اعلام نظر کرده، اما به طور کلی مبنای ما بر لغو تاثیر قطعی و بازگشت به قانون مجلس در تاثیر مثبت است.
🟣کانال را به دیگران معرفی کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
🔴 سواد پایه دانشآموزان ایرانی در بحران
▪️چاره چیست؟
🔹عملکرد دانشآموزان ایرانی در دروس ریاضی و علوم و سواد خواندن طبق نتایج آزمونهای بینالمللی با افت همراه است.
🔹بر اساس آمار، از هر سه دانشآموز ایرانی، یک نفر به حداقل سطح یادگیری نمیرسد.
🔹این نتایج به دلیل انتخاب تصادفی دانشآموزان از تمامی مدارس کشور، معیار دقیقی برای ارزیابی عملکرد نظام آموزشی محسوب میشود.
🔹معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، ۵ برنامه را برای جبران عملکرد ضعیف دانشآموزان ایرانی طراحی کرده است از جمله طرح شناسایی و حمایت از دانشآموزان ضعیف.
🟣کانال را به دیگران معرفی کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
11.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ قول وزیر اموزش و پرورش به استاندار کردستان:مطالبات فرهنگیان بازنشسته را پیگیری می کنیم
دکتر لهونی، استاندار کردستان، با حضور در جمع معلمان بازنشسته به مشکلات و دغدغههای آنها گوش داد و با دعوت از نماینده فرهنگیان به دفتر استانداری، مطالبات آنها را مستقیماً با وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد.
آقای دکتر لهونی پس از طرح مطالبات فرهنگیان، قول پیگیری پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته را از آقای کاظمی وزیر آموزش و پرورش گرفت.
این حرکت نمادی از اهمیت شنیدن صدای جامعه معلمان است که ستون آموزش و تربیت نسلها هستند. امیدواریم این تعاملات به حل مشکلات واقعی منجر شود.
🟣کانال را به دیگران معرفی کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
7.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ اجرای طرح توزیع عینک بین دانش آموزان نیازمند
🟣کانال را به دیگران معرفی کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
🔔🔔راه های درمان
#حواس پرتی کودکان در خانه و مدرسه
۱ – لیست تهیه کردن و یادداشت نوشتن در هر سنی می تواند به افزایش تمرکز کمک کند . حواس پرتی دانش آموزان ابتدایی بیشتر به این دلیل است که آن ها برنامه ریزی ذهنی ندارند و همین امر موجب حواس پرتی بیشتر در آن ها
می شود .
۲ – خواب و تغذیه ی دانش آموز دو عنصر اصلی یادگیری موثر هستند .
بهتر است همیشه در مورد ساعت خواب و میزان غذایی که می خورد حساس باشید . زیرا کودک خسته و گرسنه همیشه سر کلاس حواس پرت است .
۳ – هرگز بیش تر از انتظار کودک از او توقع نداشته باشید . شما والدین باید بدانید توانایی کودک شما چه قدر است و در همان محدوده ی توانمندی هایش از او انتطار داشته باشید .
۴ – نه تنها از کودک توقع بیش از اندازه نداشته باشید بلکه سعی کنید هیچ وقت او را با دیگران مقایسه نکنید .
۵ – از معلم کودک خود بخواهید برای کاهش میزان حواس پرتی اش ، به او مسئولیت بدهد و در کارهای گروهی او را شرکت دهید .
۶ – اگر اضطراب و افسردگی را از دانش آموز بگیرید ، بسیاری از مشکلات او را حل خواهید کرد . دانش آموزی که مدام نگران است و خلق پایین دارد به راحتی دچار حواس پرتی می شود .
پس ایجاد اعتماد به نفس در رفع
حواس پرتی کودکان بسیار موثر است .
۷ – اگر بخواهید رفتاری را
در دانش آموزان ایجاد کنید باید بتوانید آن رفتار را تقویت کنید . پس هنگامی که کودک با دقت به مطالب گوش می دهد حتما از معلم بخواهید او را تشویق کند .
۸ – هرگز کودک حواس پرت را به جهت عدم توجه و تمرکز سرزنش و تنبیه نکنید بلکه او را کمک کنید تا بتواند میزان توجه انتخابی خود را بیشتر کند .
۹ – روش تدریس معلم در حواس پرتی کودکان بسیار موثر است .
اگر معلم مطالب درسی را همراه با شکل و تصویر رنگی یا مثلا شعر و داستان و یا حتی موسیقی همراه کند ، دانش آموز جذب مطالب می شود و کمتر تمرکز خود را از دست می دهد .
۱۰ – نحوه ی نشستن دانش آموز یکی از عوامل مهم حواس پرتی در کلاس درس است . دانش آموزی که مدام سرش روی میز است یا پاهایش را دراز می کند و با حالت خوابیده درس گوش می دهد ، تمرکز کمتری نسبت به بقیه دانش آموزان دارد .
۱۱ – غالبا کودکانی که تصور منفی از خود دارند و به نوعی خودپنداره ی شکل گرفته ی آن ها “من نمی توانم” است بیشتر از دانش آموزان دیگر دچار
حواس پرتی می شوند .
۱۲ – بعضی از بازی ها مانند ماز ، پازل و استفاده از دو شکلی که تفاوت های جزیی در آن ها وجود دارد و کودک باید این تفاوت ها را پیدا کند می تواند نقش مهمی در افزایش توجه و تمرکز
دانش آموزان داشته باشد .
🟣کانال را به دیگران معرفی کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
✅ چگونه خواندن را لذت بخش کنیم؟
▪️تکلیف منزل در مدارس کیفی👇🏿👇🏿
⁉️چرا دانش آموزان از انجام تکالیف گریزانند؟
◀️همانقدر که معلمان و والدین از تکالیف منزل استقبال می کنند،اجباری بودن تکالیف منزل سبب می شود بسیاری از دانش آموزان آن را از دنیای مطلوب خود خارج کنند.
حتی از نظر دانش آموزان درس خوانی که با آنها گفتگو می کنم، تکالیف منزل ناخوشایندترین جنبه درس و تحصیل است!
◀️راه حل مشکل دانش آموزانی که از انجام دادن تکالیف منزل سرباز می زنند،«کاهش چشمگیر تکالیف اجباری منزل و تاکید بر اهمیت کارهای کلاسی» است.در این طرح ،از دانش آموزان انتظار می رود در کلاس خوب کار کنند.
اگر کار کلاسی خوشایند دانش آموزان باشد، به بخش مهمی از دنیای مطلوب آن ها تبدیل می شود و همواره به ارزیابی کار خود میپردازند و فرصت دارند که با بهبود بخشیدن به کار خود، نمره شان را افزایش دهند. آن ها ترغیب می شوند کار خود را به منزل ببرند و اغلب نیز همین کار را می کنند.
◀️ما زمان زیادی را صرف اجبار دانش آموزان به روخوانی های بدون محتوا و مفهوم کرده ایم و اکنون بسیاری ازدانش آموزان ازخواندن های تکراری و بی محتوا متنفرو گریزانند . البته ممکن است در مدرسه به اجبار معلم و ترس از شکسته شدن عزت نفسشان مجبور به خواندن شوند،اما از خواندن در منزل طفره میروند ،از آن جا که مهارت خواندن بسیار ضروری است،شاید بهتر باشد برای ترغیب دانش آموزان به خواندن در منزل، متقاعدشان کنیم که تلویزیون را مدتی خاموش و از روی متنی خوشایند روخوانی کنند.مثلا تکالیف منزل این باشد که اعضای خانواده متنی جالب را در کتاب،روزنامه یا مجله پیدا کنند و با صدای بلند برای یکدیگر بخوانند.
حتی معلم می تواند بگوید این تکلیف، بیش از آن که جنبه آموزشی داشته باشد، جنبه نشاط و تفریح اعضای خانواده آن ها می شود.
معلمانی که می دانند چگونه دانش آموزان را به لذت بردن از خواندن در منزل متقاعد کنند، می توانند تجربیات خود را در اختیار دیگر معلمان بگذارند تا همه از آن استفاده کنند.
👈بخشی از کتاب مدرسه کیفی
دکتر ویلیام گلاسر
🟣کانال را به دیگران معرفی کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
12.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 نشانه های کمبود ویتامین در کودکان
🔸 زنگ تغذیه
🟣کانال را به دیگران معرفی کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
✅ پزشکیان:
ظرف یک سال برای تمام مناطق محروم، مدرسه ساخته میشود
👤رییس جمهور:
▪️دولت چهاردهم یکی از اصلیترین اولویتهای خود را محرومیتزدایی و اجرای عدالت قرار داده است.
▪️بنا داریم با مشارکتهای بینبخشی و همچنین به میدان آوردن مردم ظرف مدت یک سال برای تمام مناطق محروم فاقد مدرسه استاندارد و مناسب، مدرسه بسازیم.
▪️با تجمیع ظرفیتها و به میدان آمدن مردم و مدیران، بسیاری از کارها شدنی است.
🟣کانال را به دیگران معرفی کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
🔴واکنش رئیس سمپاد به معدل ۱۶ دانشآموزان استعدادهای درخشان
❇️با اعلام میانگین معدل امتحانات نهایی دانشآموزان، مدارس سمپاد بالاترین عدد را با ۱۶.۱۴ کسب کردند؛ هر چند برخی کارشناسان معتقدند دانشآموزان حاضر در این مدارس لزوماً تیزهوش نیستند اما رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نظری خلاف این دارد و معتقد است نمره کسب شده «خوب» و عملکرد دانشآموزان قابل قبول بوده، حتی از سال گذشته تا به امسال نمرات آنها رشد یافته است.
👤الهام یاوری در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه واریانس نماگری است که پراکندگی نمرهها را نشان میدهد گفت: واریانس معدل مدارس سمپاد ۱.۹۵ است اما در مدارس سمپاد در تهران و مناطق دور افتاده و کم جمعیت این نماگر خیلی خیلی کم است حال آنکه دانشآموزان سمپاد در هر مدرسهای عملکردهایی نزدیک به هم دارند.
🔹وی با بیان اینکه از سال گذشته تا به امسال پیشرفتی در نمرات دانشآموزان به وجود آمده و نمره کسب شده خوب و عملکرد دانشآموزان قابل قبول است افزود: علاوه بر پایش دقیق عملکردهای آموزشی، به این نتیجه رسیدهایم هر چقدر نشاط و توجه به دانشآموزان در حوزه غیردرسی افزایش یابد عملکرد درسی آنان نیز افزایش مییابد.
🔹به همین جهت از سال گذشته تلاش شده در مدارس با اجرای برنامههای کم هزینه، فضای مدارس را از حیث اداره مدرسه، پر نشاط و مشارکتی کنیم.
🔹رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه فکر میکنیم دانشآموزان پرنشاط، تمرکز و انگیزه بیشتری برای تلاش و درس خواندن دارند ادامه داد:
🔹این پارامترها بر معدل دانشآموزان تاثیر دارد، اما همیشه پایش تحصیلی، عملکرد تحصیلی و آزمونهای متحدالشکل در کنار این فعالیتها در کل کشور به طور یکسان برگزار میشود. نتایج این پایشها را تحلیل میکنیم و با دادن بازخورد مدارس به آنها اعلام میکنیم تا در صورت وجود کوتاهیها و ضعفها، کارهای جبرانی انجام شود.
🔹یاوری با بیان اینکه برای تک دانشآموزهای ضعیف تصمیمگیری خاصی انجام نمیشود و این کار بر عهده معلمان خود مدارس است عنوان کرد: پایش عملکرد اطلاعات خوبی را در اختیار مدارس قرار میدهد تا مشخص شود در کدام حوزه و روی کدام دانشآموز باید تمرکز انجام شود، اگر کل کلاس مشکل دارد ممکن است پایه درسی دانشآموزان مشکل داشته باشد؛ به هر حال اقدامات لازم با توجه به نتایج بدست آمده انجام میشود.
🔹وی اظهار کرد: امیدواریم با تلاشهای انجام شده، سال آینده عملکرد بهتری برای دانشآموزان رقم بخورد.
🟣کانال را به دیگران معرفی کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb