سوالات.pdf
285.3K
کلیه مدارس شهری و روستایی، کلیه دوایر و کارشناسی های داخلی
سلام علیکم
احتراما در راستای پاسخگویی به ابهامات رتبه بندی به پیوست فایل سوالات متداول ارسال می گردد. مدیران محترم مستدعی است اطلاع رسانی های لازم به همکاران صورت گیرد.
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
کلیه مدارس روستایی و شهری، کارشناسی ها و دوایر داخلی
با سلام و احترام
به پیوست تصویر بخشنامه شماره 474/140 مورخ 16/12/1401 مشاور محترم وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی به انضمام شیوه نامه و پوستر برگزاری رویداد "الف تا" (الفبای تحول آموزش و پرورش) که با هدف گرد آوری و داوری ایده ها و تجارب میدانی و تجلیل از مدارس و معلمان و فعالان تربیتی برگزار خواهد شد ارسال می گردد.
• مشمولین برنامه تمامی معلمان، مدیران، معاونان، فعالین تعلیم و تربیت و ... می باشند.
• شیوه و مهلت ارسال آثار در موعد مقرر مورد توجه قرار گیرد.
• آثار پس از ارسال و دریافت در دبیرخانه رویداد داوری خواهد شد.
• در پایان رویداد و پس از برگزاری نمایشگاه تعاملی کشوری، از آثار برتر تجلیل خواهد شد.
• آثار در فاصله زمانی و در وبگاه تعیین شده مندرج در شیوه نامه گرد آوری خواهد شد.
• گزارش میزان مشارکت مناطق/ نواحی قابل رصد و بررسی است و به عنوان یکی از شاخص های مهم برای ارزیابی عملکرد ستاد بزرگداشت مقام معلم در سال تحصیلی 1402-1401 قرار خواهد گرفت.
• شرکت کنندگان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و طرح سؤالات احتمالی به وب سایت رویداد به آدرس https:// alefta.ir مراجعه نمایند.
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
بخشنامه برگزاری رویداد الف تا (الفبای تحول آموزش و پرورش).zip
5.67M
با سلام و احترام
ضمن تشكر و سپاسگزاری از زحمات تمامی همكاران محترم كه در مرحله مدرسه ای برنامه شناسایی معلمان نمونه مشاركت نموده اند منتخبین مرحله مدرسه ای با اعلام تیك سبز در سامانه مشخص گردیده اند.ضروری می باشد منتخبین نسبت به بارگذاری مستندات مربوطه حداكثر تا پایان روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱/۵ اقدام نمایند.
در سامانه که جایی برای ثبت اعتراض برای انتخاب معلمان نمونه وجود ندارد.در این مرحله اگر اعتراضی باشد بر عهده مدیر مدرسه است چون مستندات فیزیکی بررسی شدند و بر اساس آنها امتیاز داده شده است.
ارزیابی مرحله منطقه ای از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱/۶به مدت دوهفته تا روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱/۲۰خواهدبود.
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
سامانه بارشی فردا وارد کشور میشود
⛈ در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و ارتفاعات واقع در شمال غرب کشور در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیشبینی میشود.
⛈ یکشنبه سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب وارد کشور میشود و دوشنبه این سامانه بارشی در کل کشور فعال خواهد بود.
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
💢آغاز ثبتنام دهمین آزمون فراگیر دستگاههای اجرایی از ۱۵ فروردین
🔹دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مذکور از روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ از طریق وبگاه مرکز آزمون جهاددانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir منتشر میشود و ثبت نام این آزمون از روز سه شنبه ۱۵ فروردین آغاز میشود و تا پایان روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.
🔹دستگاه های اجرایی شامل وزارت راه و شهرسازی، پست بانک، شرکت ارتباطات زیرساخت، گمرک، سازمان پزشکی قانونی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان تحقیقات، آموزش و توسعه کشاورزی، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان شیلات، سازمان ملی استاندارد، سازمان ملی بهره وری، پژوهشکده علوم زمین خواهد بود.
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 همزمان با پنجمین روز فروردین ماه ادارات کار خود را آغاز می کنند
🔹ساعت آغاز به کار دستگاه های اجرایی به جز واحدهای عملیاتی خدمت رسان از ساعت ۷ تا ۹ صبح شناور است.
🔹ساعت آغاز به کار بانک ها ۷:۳۰ است.
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
💢تکلیف معوقات معلمان امروز یا فردا مشخص می شود؟
وزیر آموزش و پرورش
🔹 به دستور رئیس جمهور مقرر شده است که در روز شنبه یا یکشنبه نشستی با معاون اول رییس جمهور برگزار شود و نتایج حاصله از آن جلسه زمان پرداخت معوقات را مشخص میکند.
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
✍ به احتمال خیلی زیاد زمان بارگذاری مجدد تمدید خواهد شد
♦️مؤلفه های طراحی آموزشی: طرح درس مكتوب (حداكثر سه نمونه) و آموزش و مربی گری: ویدئوی تدریس (حداكثر 10 دقیقه)
♦️مؤلفه توانمند سازی: ابلاغ مدرسی، گواهی حضور در همایش ها و جشنواره ها و شركت در دوره های ارتقاء علمی و... (از 1400/07/01 الی 1401/12/01 و در رشته و موضوع تدریس خود) تأكید می گردد كه مستندات خارج از تاریخ یاد شده یا غیرمرتبط با رشته و موضوع تدریس معلم، قابل قبول نخواهد بود.
♦️مؤلفه تکالیف و فعالیت ها: سه نمونه از تكالیف خواسته شده از دانش آموزان در فعالیت های مختلف
♦️مؤلفه ارزشیابی: سه نمونه از ارزشیابی های طراحی شده
♦️مؤلفه فعالیت های علمی و پژوهشی: فایل یا تصویر اقدام پژوهی، درس پژوهی، روایت پژوهی، تألیف و ترجمه كتاب های آموزشی و تربیتی و... در بازه زمانی مورد نظر
♦️حیطه ابتکار و خلاقیت: فایل یا تصویر ایده ها، پیشنهادات، محتوای آموزشی، ابزار و تجیهزات آموزشی و... با تأیید مسئول مافوق (یك تا سه نمونه)
♦️حیطه فداکاری و ایثار: مستند یا مستنداتی از فعالیت های خارج از وظیفه و خودجوش معلم در سال گذشته تاكنون (1400/07/01 الی 1401/12/01) كه برای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی دانش آموزان خود با عشق، ایثار و خلاقیت انجام داده و یا می دهد.
♦️ضمنا خاطرنشان می گردد با توجه به مؤلفه های تعریف شده، در صورتی كه مستنداتی دیگری نیز وجود دارد ارائه نمایند.
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
جزئیات شناورسازی ساعت آغاز به کار ادارات
🔹در راستای کاهش دغدغه والدینی که هر ۲ در دستگاههای اجرایی شاغل و دارای فرزند در مقاطع پیشدبستان و دبستان هستند، دستگاههای اجرایی در تعامل با یکدیگر مکلفند با شناورشدن ساعت شروع به کار یکی از والدین موافقت نمایند.
🔹کارکنان زن سرپرست خانوار دارای شرایط بالا هم مشمول این حکم هستند.
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
💢سه فایدهی همدلی در فضای آموزشی
قسمت دوم:
همدلی یعنی درک عمیق و درونی دشواریهای دیگری و در نتیجهی آن پیامدهای بالقوهی تصمیمها و رفتارهای خود بر زندگی دیگران را روشنتر درک میکنیم. در حیطهی آموزش معلمان میتوانند با گنجاندن همدلی در برنامهی آموزشی نه تنها اثری مثبت در کلاس درس خودشان داشته باشند، بلکه تغییرات مثبتی در اجتماع فراتر از مدرسه مشاهده کنند. اما این فواید چه هستند؟
۱- ایجاد فضایی مثبت و سازنده
یک کلاس متشکل از دانشآموزانی با فرهنگها و تربیتها و قومیتهای متنوع به فضایی مثبت و سازنده نیاز دارد، و همدلی کلید ایجاد چنین فضایی است. دانشآموزان در سایهی همدلی یاد میگیرند یکدیگر را درک کنند و خود را جای دیگری بگذارند و از دیدگاه او به موضوعات و مسائل نگاه کنند. همین سبب میشود روابطی دوستانه و بر پایهی اعتماد برقرار کنند. فراتر از این، همدلی به بهبود روابط میان معلم و شاگردان کمک میکند. پژوهشها نشان میدهند عملکرد تحصیلی دانشآموزان در مدرسههایی که همدلی را در برنامه درسیشان لحاظ کردهاند، بهتر است.
۲- نقش همدلی در تقویت جامعه
همدلی یعنی درک احساسات دیگران بدون اینکه خودمان آن را تجربه کنیم. بر این اساس، همدلی به دانشآموزان کمک میکند روابط عمیقتری با همکلاسیها و جامعهشان ایجاد کنند. اغلب جوامع از ترکیب قومیتها و ملیتهای مختلف تشکیل شده و دانشآموزانِ امروز، قرار است فردا وارد جامعهای متشکل از اقشار اجتماعی مختلف و شهروندانی با درآمدهای اقتصادی، زبانها، مذاهب و قومیتهایی متنوع شوند. همین تنوع روز افزون است که مهارت همدلی را امری ضروری برای جامعه بدل میکند. وقتی کودکان و نوجوانان ریزهکاریهای همدلی را در کلاس فرا میگیرند و تمرین میکنند، این عنصر ضروری به طبیعت نظام فکری و رفتاری آنها بدل میشود، همواره همراهشان خواهد بود و در جامعه، در جمع دوستان یا در میان اعضای خانواده رفتاری همدلانه خواهند داشت. هرچه همدلی در روابط اجتماعی بیشتر باشد، سطح اعتماد بالاتر میرود و از این طریق احساس تعلق خاطر به جامعه تقویت میشود. در نتیجه، فواید همدلی در زندگی دانشآموزان از مدرسه و کلاس درس فراتر میرود و خیر عمومی را تضمین میکند.
۳- آمادهکردن دانشآموزان برای ایفای نقش مؤثر در جامعه
یک شهروند مؤثر و فعال که میتواند در قامت یک راهبر اجتماعی ظاهر شود، باید نیازها و احساسات دیگران را درک کند و به آنها نشان دهد که وجودشان اهمیت دارد. رشد انسانی از لازمههای راهبری و ایفای نقش اجتماعی است. پژوهشها نشان میدهند که همدلی رابطهای مستقیم با عملکرد مثبت در محیط کاری دارد. همدلی به ایجاد اعتماد میان راهبران و دیگر افراد گروه میانجامد. زمانی میتوان به آیندهی درخشان دانشآموزان مطمئن بود که بتوانند با یکدیگر همدلی کنند و احساسات و تجربههای یکدیگر را به رسمیت بشناسند.
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
🔺افزایش ۴۰ درصدی شهریه کودکستانها در کشور
رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک:
▪️در سال تحصیلی جاری بنا بر مصوبه شورای برنامه ریز و نظارت سازمان تعلیم وتربیت کودک شهریه کودکستانهای استانها در مقایسه با سال تحصیلی گذشته حداکثر ۴۰ درصد افزایش یافت.
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
با سلام و احترام
همکارانی که مشکل بار گذاری برای مدارک معلم نمونه دارند فقط از طریق سامانه htd وارد شده و گزینه معلم را انتخاب نمایند سپس مدارک و مستندات خواسته شده را بار گذاری نمایند.
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb