eitaa logo
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
559 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
197 فایل
کانالی فقط در جهت با شما بودن. میخواهم آنچه برای خود میپسندم برای شما هم به اشتراک بگذارم @bashirseraji13 https://eitaa.com/joinchat/3758751752Cb9a64376c2
مشاهده در ایتا
دانلود
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
﷽ #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🔻مراسم روضه هفتگی و شام شهادت حضرت ام البنین (س) #یاد_بود_شهید مدافع حرم
سلام و عرض ادب نکته اول : در استفاده از واژه دکتر بنده دخل و تصرفی نداشتم نکته دوم: بنده بر این قائلم که شواهد قطعی برای ذکر عبارت شهادت نداریم، هرچند بعید نیست
در دومین سالگرد انتشار بیانیه‌ی شماره ۱ آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران -مورخ ۲۳ دی ۱۳۹۸- در خصوص علت‌یابی سانحه‌ی دلخراش ، یادی کنیم از مواضع سیاسی‌کارانه و مغایر علم آقای دکتر رحیمیان، معاون سابق پژوهش دانشگاه تهران که بیانیه‌ی آزمایشگاه را فرضیه و نظر شخصی دانسته (با کدام بررسی علمی؟!) و بیان کرد که دانشگاه در اطلاعیه‌ای نسبت به بیانیه‌ی آزمایشگاه، اعلام نموده «تمامی فرضیه‌های محتمل درباره این موضوع را با استفاده از داده‌های متقن مورد بررسی قرار داده و در صورت تأیید، نظر رسمی خود را اعلام خواهد کرد.»❗️ ادعایی که تا مدتها، فکاهی محافل دانشگاهی شده بود... 🌐 لینک خبر: https://snn.ir/fa/news/820272/ ✅ اما امروز، نه جناب دکتر رحیمیان در سمت سابق است و نه بررسی مجموعه‌ی فرضیات، هرگز انجام و نتایج آن اعلام شد‼️ باشد که امروز، عزیزان مسئول در سمت‌های علمی کشور نیز مراقبت نمایند تا اظهار نظرات‌شان در مسأله‌ی ، حقیقتا بر اساس تحقیق، مستندات ثقه و اتقان علمی باشد، نه احیانا در راستای خوشامد احزاب سیاسی و منافع مالی مافیای پزشکی و دارویی. ✍️مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
هدایت شده از  مهدوی‌ ارفع
شش نکته آسان و کاربردی برای مطالعه و آشتی نهج‌البلاغه هنوز هم میتوان خوشبخت زندگی کرد. با @mahdavi_arfae
16.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹نماهنگ «رفیق شهیدم» 🔸با نوای ابوذر روحی 🔹و۱۱۰ نفر از بچه‌های دهه هشتادی و دهه نودی گیلان تمدن سازان آینده @bashirseraj
هدایت شده از نقشه راه
💠تفریح، یک کار اسلامی است! 🔘تفریح، یک کار اسلامی است. من قبول ندارم کسی چهره ی اسلام را یک چهره ی خشمگین و اخمو و بد اخلاق تصور کند. به هیچ وجه، اسلام این نیست. چهره ی اسلام، چهره ی یک انسان جدی است، یک انسان متین. یک چهره جدی و متین را شما تصور کنید! این، چهره ی اسلام است. 📚برگرفته از مبانی مکتب ولایت ✍محتوای کار شده توسط کانال نقشه راه 🖇کانال نقشه راه در ایتا،گپ،تلگرام و روبیکا 📱@Naghshe_rah313
"با اینکه زهرا نیست، بوی یاس دارد" آخر میان دامنش عباس دارد عمری دخیلم بر مزار بی چراغش چون بر محبـّینش نگاهی خاص دارد ام البنین‌ست و برای معنی عشق تفسیرها از فاتحه تا ناس دارد امّ الادب، امّ الوفا، بوده صفاتش بانوی دریا صد صدف احساس دارد در پیش او دیگر نپرسید از حسینَش دل نازک است و خاطری حساس دارد... سروده ۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ "کپی با ذکر نام شاعر"
جشنواره فیلم عمار(1).mp3
زمان: حجم: 21.89M
🔹 پرسش و پاسخ های ( از طباخی مفاهیم تا مهندسی ) جشنواره‌ی سینمایی ، سینمای مردمی به کدام معنا ،تهران ۱۳۹۴ استاد ازغدی تاریخ پخش: 1400/10/24 @bashirseraj
♦️ انتقاد «جبلی» از سبک زندگی موجود در تبلیغات بازرگانی؛ برای کاهش تبلیغات برنامه داریم 🔸 جبلی، در حاشیه جشنواره فیلم عمار و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره آگهی‌های بازرگانی و سرانجام تولیدات مشارکتی تلویزیون گفت: مهم این است که تولیدات ما در تلویزیون مبتنی بر فلسفه وجودی و مأموریت رسانه ملی تعریف شده باشد، نه بر اساس علایق و سلایق اسپانسرها و حامیان برنامه‌ها. 🔸 ما در شرایطی هستیم که قادر به تأمین نیازهای حداقلی صداوسیما چه در حوزه تأمین حقوق کارکنان و نیازهای تولید محتوا و نمایشی نیستیم، بنابراین پناه بردن به آگهی‌های بازرگانی متأسفانه یکی از راه‌حل های اجتناب‌ناپذیر است. 🔸 تلاش می‌کنیم که با متنوع کردن منابع درآمدی صداوسیما تا جایی که امکان دارد از محتواهای غیرمتناسب با فلسفه وجودی رسانه ملی بتوانیم حجمش را کمتر کنیم. در یک فرایند میان مدت و درازمدت در فضای فرهنگی آگهی‌های بازرگانی شاهد تغییراتی خواهیم بود. ضمن اینکه کم کردن سهم آنتن از تبلیغات بازرگانی از دیگر برنامه‌های ماست. @bashirseraj
وقتی که علامه محمد قزوینی ( ۱۲۹۴_ ۱۳۶۸ ه.ق) بعد از عمری تحصیلات حوزوی در ایران و سال ها پژوهش در اروپا و حشر و نشر با بزرگ‌ترین خاورشناسان جهان و نشر آن همه آثار تاریخی و ادبی فارسی و عربی و فراهم آوردن آن همه یادداشت‌ ها به ایران بازگشت، ارادتمندان او، امثال سید حسن تقی‌ زاده و بدیع‌ الزمان فروزانفر، خواستند برای او ممر معیشتی فراهم سازند که او پیرانه‌ سر از گرسنگی نمیرد. مصلحت در آن دیدند که ایشان را به استادی دانشگاه تهران دعوت کنند. مجلسی برای همین امر در دانشگاه تهران تشکیل شد که در آن تقی‌ زاده و فروزانفر و همه بزرگان عصر در آن جمع بودند. از علامه قزوینی نیز خواهش کرده بودند که به آن مجلس درآید. سرانجام مساله ی استادی ایشان را مطرح کردند و قرار شد که شورای دانشگاه این موضوع را تصویب کند. هریک از بزرگان دقایقی چند در فضایل علمی ایشان و جایگاه جهانی ایشان در حوزه پژوهش‌های ایرانی و اسلامی، سخن گفت و همگی به دانشگاه تهران تبریک گفتند که علامه ی قزوینی چنین افتخاری را به دانشگاه داده و استادی آنجا را قبول کرده است. کار در آستانه تمام شدن بود که یکی از استادان دانشکده الهیات، که در معارف طلبگی مرد فاضلی بود، و معلم صرف و نحو عربی بود، پرسید: ایشان استاد چه رشته‌ ای خواهند بود؟ پاسخ دادند که استاد تاریخ‌. آن استاد ساده‌ لوح دانشکدهٔ الهیات گفت: تاریخ را که بچه خودش می‌ خواند، استاد لازم ندارد! مرحوم قزوینی با شنیدن این سخن برخاست و گفت: «آری، تاریخ استاد لازم ندارد.» و مجلس را ترک گفت و برای همیشه دانشگاه تهران را از وجود بی‌‌ مانند خویش محروم کرد. هرچه تقی‌ زاده و فروزانفر و دیگر بزرگان عجز و لابه کردند، به هیچ روی حاضر نشد استادی دانشگاه تهران را قبول کند. رشد عقلانی جوامع بشری، بیشتر از آنکه به ارتقای طب و فیزیک و شیمی در آن کشورها وابسته باشد به میزان فهمی که از تاریخ دارند وابسته است. تاریخ، پیچیده‌ ترین دانش بشری است. از فیزیک، از شیمی، از ریاضیات و نجوم بسی پیچیده‌ تر و دشوارتر است. ما تصور می‌کنیم مورخ کسی است که ناسخ‌التواریخ را حفظ کرده و می‌ داند که در چه سالی فلان جنگ روی داده است و چند نفر در آن جنگ کشته شده‌ اند و نام آن کشتگان چیست. محمدرضا شفیعی کدکنی درویش ستیهنده، تهران: ۱۳۹۷، صص ۱۰۳–۱۰۲ @bashirseraj