eitaa logo
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
582 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
196 فایل
کانالی فقط در جهت با شما بودن. میخواهم آنچه برای خود میپسندم برای شما هم به اشتراک بگذارم @bashirseraji13 https://eitaa.com/joinchat/3758751752Cb9a64376c2
مشاهده در ایتا
دانلود
JHC_Volume 47_Issue بهار 95_Pages 11-36.pdf
674.5K
بررسی استنادی شهادت محسن بن علی )ع( در متون تاریخی اهل تسنّن و تشیّع - بشیر سراجی
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
این تصویر چاپ چهارم است. قبلا در سایت ها دیدم پی دی اف آن منتشر شده بود. شاید با کمی سرچ پیدا شود.
28513901206.pdf
1.08M
💡عنوان: {حضرت فاطمه زهرا، الگوی بصيرت در ولايتمداری} 📑چکیده: رفتار شناسي حضرت صديقه طاهره در جامعه و نحوه برخورد ايشان در موقعيت هاي مختلف، راهنمايي مفيد در حوزه بصيرت مي باشد. در اين مقاله كه به روش اسنادي انجام گرفته، سعي بر آن بوده تا سيره فاطمه به عنوان يك الگو در زمينۀ بصيرت از منابع يعني قرآن و سنت و منابع روايي استخراج گردد. در واقع، مساله اصلي اينست كه حضرت فاطمه از چه روشي براي بصيرت سازي و تبيين جايگاه ولايت در جامعه استفاده فرموده است.
8.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا فاطمیه برای بعد از انقلابه؟ جمهوری اسلامی درستش کرد؟ این کلیپو ببینید @bashirseraj
سوال: نظر شما درباره غسل حضرت زهرا س توسط اسماء در آخرین لحظات زندگی حضرت یا پس از شهادت چیست؟ پاسخ: نظر بنده جمع بین غسل پیش از شهادت و غسل میت توسط اسما و حضرت علی ع است غسل پیش از مرگ هم به معنای غسل میت نیست اسما در هر دو غسل نقش داشته، یکجا خودش انجام داده و در غسل میت هم همکاری کرده اما اینکه برخی گفتند حضرت زهرا س زخم پهلو رو از حضرت علی ع مخفی کرده بعیده. با عقل هم جور در نمیاد ظاهراً زمان ضربت خوردن ایشون و ماجرای سقط به ایام شهادت نزدیک بوده بنده در چهار چاپ کتاب حضرت محسن و مقاله خودم روی هجوم سوم مانور دادم، اما به گمانم به اشتباه روز شهادت حضرت محسن ع رو ایام ربیع نوشتم سال هاست می‌خوام تحقیق مجدد و تجدید نظر کنم و ویرایش بشه اما توفیق نمیشه. البته سعی براین دارم گزارش تاریخی پیدا کنم و ویرایش براساس حدس یا تحلیل بی مبنا نباشه امیدوارم خود حضرت زهرا س حل این مسأله رو روزی بنده قرار بدن @bashirseraj
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🌀استاد رشاد، عموم طلبه‌ها از این مقدسات شما دل بریده‌اند!! به بهانهٔ بیانات اخیر استاد رشاد ... 🔹استاد رشاد محوریت نظام علمی و آموزشی حوزه را پژوهش می‌دانند! ایشان یا در حوزه‌ها نیست و یا منظورشان از محوریت پژوهش پایان‌نامه‌های انباشته شده در فیضیه و دارالشفاء است. کسی که در متن حوزه است از وضعیت بسیار ضعیف پژوهش در حوزه‌ها باخبر است. طلبه‌هایی که در تدوین ظاهری [جدا از محتوایی] پایان‌نامه‌هایشان مانده‌اند و ... . 🔹ایشان در بیان جالب دیگری، دروس خارج را پژوهش‌محور دانسته‌اند که کار طلبه در آن تحقیق و پژوهش است! آقای رشاد از کدام درس خارج می‌گویند؟ درس خارجی که در آن بیشتر از بررسی آیات و روایات، به اقوال و قیل‌وقال‌های خسته‌کننده پرداخته می‌شود، درس خارجی که طلبه فقط مستمع است نه اشکالی می‌شود نه اصلا فرصتی برای آن است و نه استاد شاگردش را می‌شناسد چگونه پژوهشی است؟ طلاب درس خارج بهتر این وضعیت را درک می‌کنند. البته معدود دروس خارج از این قاعده مستثنا هستند. 🔹در بیان دیگری می‌گویند غالب افرادی که نظریه‌پردازی می‌کنند، نظریاتشان انسجام ندارد، نظریه باید در قالب نظام بوده و عملیاتی شود!! ایشان خوب است بفرمایند مرجع تشخیص انسجام داشتن یا نداشتن یک نظریه کجاست؟ اگر تریبون‌های حوزه که در دست آقایانی نظیر شماست، به دیگر نظریه‌پردازها هم داده می‌شد چه‌بسا روشن می‌گشت کدام نظریه‌ها مبنایی نبوده و از انسجام برخوردار نیستند. و اینکه مگر عملیاتی کردن نظریات، وظیفهٔ نظریه‌پرداز است یا مسئولین صاحب‌منصب و مسئول حوزه؟ بله این حوزه نظریاتی را عملیاتی می‌داند که از فیلتر‌های خاص خودشان عبور کرده باشند؛ ملاک‌شان همین است! 🔹جناب آقای رشاد بر خلاف فرمایش شما، کار حوزه کشف استعدادها نیست، بلکه فراری دادن آنهاست. شاهدش واقعیت عینی حوزه‌هاست؛ یا به دانشگاه‌ها می‌روند یا به دنبال تأمین معیشتشان و ... . نظام آموزشی که در آن طلبه مجبور است ده سال سطح را تمام کند اگرچه استعداد و علاقۀ او در رشته‌ای غیر از فقه و اصول است، آن نظام آموزشی که متون درسی‌اش، با نیازهای جامعه و انتظارات طلبه بیگانه است، آن سیستمی که هیچ آیندۀ علمی را برای طلبه تضمین نمی‌کند(مگر اینکه خود طلبه برنامۀ خاصی برای خود داشته باشد) آیا چنین سیستمی استعدادکُش است یا کاشف آن؟! 🔹ایشان متون درسی موجود در حوزه را مقدس خوانده‌اند! ما کتاب و متنی جز قرآن و احادیث، به‌عنوان مقدس نداریم؛ اولا اگرچه این کتب در جای خود ارزشمند هستند اما آموزشی نیستند و فاقد استانداردهای یک کتاب آموزشی‌اند. ثانیا زمانی که اشخاص و آثار مقدس شمرده شوند یعنی اعتراف به طفیلی بودن از نظر علمی و پنهان شدن پشت موفقیت دیگران، و سدّ راهی برای ترقّی اندیشه‌ها! تا زمانی که این کتب، مقدس خوانده می‌شود حوزه روی تحول را به خود نخواهد دید. 🔺اما استاد رشاد خوب است بدانید که بخواهیم یا نخواهیم، عموم طلبه‌ها از این مقدساتی که شما می‌گویید دل بریده‌اند!! 🖋 ناصر نجفی 🆔@tahavol_howze
vahdat.pdf
1.5M
وحدت حوزه و دانشگاه منویات رهبری (حفظه‌الله) درباره وحدت حوزه و دانشگاه 1⃣چرایی نیاز به وحدت حوزه و دانشگاه؛ 2⃣نفوذ علمی و دینی، وظیفه روحانیت در دانشگاه؛ 3⃣هدف از وحدت حوزه و دانشگاه؛ 4⃣چیستی وحدت حوزه و دانشگاه؛ 5⃣وحدت حوزه و دانشگاه بستر وحدت علم و دین؛ 6⃣هدف و ضرورت حضور روحانیت در دانشگاه‌ها؛ 7⃣شرایط حضور روحانی در دانشگاه؛ 8⃣و... . •┈┈•••🔆•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان