📸 #گزارش_تصویری
🔺 به گزارش خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط، مدیر این حوزه در حکمی جداگانه که امروز طی جلسه ای با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی برگزار شد، حجت الاسلام مهدی رضایی به عنوان معاون جدید علمی، حجت الاسلام جلال منتظری به عنوان معاون جدید فرهنگی تبلیغی، حجت الاسلام مهدی صالحی مقدم به عنوان مدیر جدید دفتر امور مدارس و حجت الاسلام سیدکاظم کاظمی یزدی به عنوان سرپرست مرکزبرنامه ریزی وفناوری حوزه علمیه خراسان معرفی کرد.
📷 عکس : علیرضا ابراهیم پور
💠 بیشتر ببینیم 👇
https://www.hozehkh.com/photogallery?id=47032
🌐 @bashirseraj
⁉️ سطح نفوذ به این بالایی در سطوح حاکمیتی! او کیست؟
🔴 مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی: آقای دکتر مرندی آمد و می گفت علی رغم اینکه بیل گیتس ماهانه سالی یک میلیارد دلار به سازمان ملل کمک می کرد ولی او یک رأی آورد و من نُه رأی! او از دریافت جایزه ی سازمان ملل بابت اقداماتش در خصوص کنترل جمعیت در ایران خوشحال بود ! (منبع)
🔵 بعد از آنکه دکتر ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس این قسمت از خاطره آقای هاشمی را بازنشر دادند، فقط یک روز پس از آن، رئیس جمهور بابت تلاش پژوهشگران علوم پزشکی، با صدور تقدیرنامه ای از آقای دکتر مرندی (رئیس فرهنگستان علوم پزشکی) تشکر کردند!
🔴 ان شاء الله که همزمانیِ این تقدیرنامه با نشر مجدد گسترده خاطره ی مرحوم هاشمی و موجِ انتقادات از آقای مرندی بابت آثار فاجعه بار سیاست کنترل جمعیت کاملاً اتفاقی بوده باشد، در غیر این صورت، این تقدیرنامه می تواند نشانه ی دیگری از نفوذ بالای ایشان در سطوح حاکمیتی باشد.
📌جهانِ پساکرونا 👉 عضویت
🏴🏴🏴انالله و انا الیه راجعون🏴🏴🏴
مبارز نستوه، یار وفادار امام و رهبری، خادم الرضا علیه السلام
حضرت حجت الاسلام والمسلمین
حاج شیخ غلامرضا اسدی رحمة الله علیه
به لقاء الله پیوست مراسمات تشییع و ترحیم متعاقبا اعلام میگردد.
#مبارز_انقلابی
#شیخ_غلامرضا_اسدی
📣 فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه علوم اسلامی رضوی
* سال تحصیلی 1403-1402
* مقطع کارشناسیارشد
🔶 دانشگاه علوم اسلامي رضوی در اجرای سیاستهای حمایت از دانشجویان برتر و به منظور فراهمنمودن زمینه جذب آنان برای ورود به مقطع کارشناسیارشد به استناد مجوز پذیرش (307862/2 مورخه 17/10/1401) و آییننامه شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای سال تحصیلی 1403-1402 در رشتههای ذیل دانشجو میپذیرد:
* بیست درصد برتر همرشته و همورودی *
* برگزیدگان رتبه 1 تا 15 المپیاد *
1. علوم قرآنی و حدیث
2. فقه و مبانی حقوق اسلامی
3. فلسفه و کلام اسلامی
4. حقوق بین الملل
5. حقوق خصوصی
6. علوم جزایی و جرمشناسی
7. تاریخ و تمدن ملل اسلامی
8. زبان و ادبیات عربی
9. دانش اجتماعی مسلمین
10. علوم اقتصادی ـ بانکداری اسلامی
11. تبلیغ و ارتباطات دینی
⏳ثبتنام: تا پایان بهمن 1401
⏰اعلام نتایج اولیه و دعوت جهت مصاحبه: تا پایان اسفندماه 1401
🔷 کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت دانشگاه: www.razavi.ac.ir
یا پیامرسان ایتا: https://eitaa.com/razavi_gozinesh
🕌 مشهد، حرم مطهر، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، کد پستی 9134843333، دفتر پذیرش و گزینش
☎️ تلفن تماس: 32211412 - 051
@razaviac
هدایت شده از بانوی تمدن ساز 🇵🇸🇮🇷
روز پدر و خانه پدری
زمان لازم برای مطالعه: ۳ دقیقه
یکی از واژههایی که برای همه ما ایرانیان بیانگر خاطرات دوران کودکی و نوجوانی است، واژه «خانه پدری» است. اما واقعیت انکارناپذیر این است که این واژه در برخی شهرها و به ویژه کلانشهرهای معاصر ما به تدریج در حال فراموشی است. طی دهههای اخیر (به ویژه از اواسط دوران پهلوی دوم به بعد) جابجاییهای جمعیتی در کشور ما آنقدر شدید بوده است که سبب بروز پدیدهای تحت عنوان «از جاکندگی» شده است. این پدیده که از تبعات سبک زندگی معاصر است به معنای کنده شدن روابط اجتماع از محیطهای محلیِ همکنش است.
تحولات اقتصاد سیاسی در ایران معاصر به نحوی بوده است که سبب ازجاکندگیهای شدید (هم از روستاها به سمت کلانشهرها و هم در داخل خود کلانشهرها) شده است. سه عامل اصلاحات ارضی، تزریق پول نفت به کلانشهرها و توسعه اقتصادی بدون توجه به اصول آمایش سرزمین سبب شد تا طی چند دهه، جمعیت زیادی از روستاییان با رهاکردن خانههای خود، به امید یافتن کار به شهرهای ایران هجوم آورند. به نحوی که روستاییان که تا حدود ۶۰ سال قبل، نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت کشور را شامل میشدند اکنون فقط ۲۵ درصد از جمعیت کشور را تشکیل میدهند.
اما این همه ماجرا نبوده است؛ زیرا در داخل خود کلانشهرها نیز به دلیل دوقطبی شدن و همچنین کالایی شدن فضا که از تبعات نظام سرمایهداری است، کلانشهرها به قطبهای مرفهنشین و فقیرنشین تقسیم شدند (برخلاف شهر سنتی که شهری یکپارچه بود و تموّل اقتصادی، در کالبد شهر و فضای شهری بروز و ظهور چندانی نداشت).
شکل گیری مفاهیم بدیع و جدیدی نظیر بالاشهر و پایین شهر از شواهد این پاره پاره شدن و تجلی اختلاف طبقاتی در شهرهای معاصر ما است.
وقتی که شهر، محل بروز اختلاف طبقاتی شد چه اتفاقی میافتد؟ هر کسی که توان اقتصادی لازم را دارد دائما سعی میکند مکان خود را از جایی که هست به مناطقی تغییر دهد که بیشتر مصداق بالاشهر باشد. یعنی اگر مالک و صاحب خانه باشد خانه خود را میفروشد تا به منطقه متموّلتری نقل مکان کند و اگر هم مستاجر باشد، سعی میکند سال بعد، در منطقه برخوردارتری ساکن شود.
آنهایی هم که توان اقتصادی لازم برای جابجایی به مناطق بهتر را ندارند در این نبرد فضایی، دائماً به سمت مناطق پایینتر سوق داده میشوند و نهایتا اگر وسعشان از مناطق جنوبی شهر هم خارج باشد به حاشیه و شهرکهای اقماری اطراف کلانشهرها پرتاب میشوند. نتیجه چه میشود؟
این میشود که هم مستأجرها و هم مالکان، در جبر غیرمرئی نظام سرمایهداری، دائماً به جابجایی مکان خود ترغیب میشوند و در چنین شرایطی، دیگر خانه پدری که لازمه شکل گیری مفهوم آن در ذهن انسانها، ثبات و دوام اسکان در خانه مشخصی است معنای خود را از دست میدهد.
کودک و نوجوانی که پدرش طی ده پانزده سال، شش هفت مرتبه نقل مکان میکند کدام خانه پدرش را بایستی با عنوان خانه پدری به خاطر بسپارد؟!
اما هنوز بخش دیگری از این ماجرا باقی مانده است و آن این است که خانههای امروز، اساساً کارکردهای سابق خود را نیز از دست دادهاند و از خانه به معنای محل زندگی، به سرپناه به معنای محلی برای خواب تقلیل یافته است. کما اینکه برخلاف خانههای سنتی، اکنون تولد و بزرگ شدن در خانه پدری نیز منسوخ شده است و فرزندان در زایشگاه متولد و سپس در شیرخوارگاه و مهدکودک بزرگ میشوند؛ با تبدیل خانههای تولیدی و مولد دیروز به سرپناههای مصرفی امروز، کسب دانش و مهارت نیز به کلی از این نوع خانهها حذف شده و به دانشگاه و آزمایشگاه و ... منتقل شده است فلذا مجموعهای از زایشگاه و آزمایشگاه گرفته تا دانشگاه و ... سبب تهی شدن خانه امروز از تمام کارکردهای سابقش شده است.
اندک زمانی نیز که کودکان در چنین خانهای هستند، اغلب در بازیهای رایانهای سیر میکنند تا به واقع، در فضایی مجازی رشد کنند و حلقههای نابودی خانه پدری به عنوان مکانی برای انباشت خاطره تکمیل شود.
چنین سرپناهی باتوجه به مجازهای دائم التغییر از یک سو و ازجاکندگیهای مکرر از سوی دیگر، دیگر مصداق "أَصْلُهَا ثَابِتٌ" (ابراهیم/۲۴) نیست و بلکه ترجمان "مَا لَهَا مِنْ قَرَار" (ابراهیم/۲۶) است.
اکنون جا دارد از خود بپرسیم که آیا این عدم قرار و از جاکندگیهای مکرر، محصول شجره خبیثه نظام سرمایهداری نیست که در سبک زندگی معاصر بروز یافته است؟ "وَمَثَلُ كَلِمَةٍ خَبِيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبِيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ مَا لَهَا مِنْ قَرَارٍ" (ابراهیم/۲۶).
محمدمنان رئیسی
شب یازدهم رجب المرجب، در آستانه میلاد موفورالسرور امیرالمومنین(ع) و روز پدر.
https://eitaa.com/joinchat/3589996566C30f040f3b9
پهلوی به روایت تاریخ 1.pdf
10.6M
♦️پهلوی از زبان روزنامههای پهلوی👌
🔹۷۵ فکت مستند از روزنامههای دوره پهلوی
🔹 کاری با ارزش و مستند در جهت نمایاندن حقیقت تاریخ
#دهه_فجر
#میلاد_امام_جواد
#جهاد_تبیین را وظیفه خود بدانیم
@Akhbarefori
🖤انا لله و انا الیه راجعون🖤
با خبر شدیم مادر استاد بزرگوارمان حجت الاسلام و المسلمین عباسی ولدی، دار فانی را وداع گفتند.
محضر استاد عزیزمان و خانواده محترمشان عرض تسلیت داریم.
انشاءالله که خداوند به شما و خانواده محترمان صبر عنایت کند و مادر بزرگوارتان را مهمان سفرهی اباعبدالله علیه السلام قرار دهد.
📌مراسمها متعاقبا اعلام میگردد.
@abbasivaladi
هدایت شده از امیدوار به آینده
خسارتی که جنگ تحمیلی به ایران زد برابر با ۱۵۰۰ میلیارد دلار بود؛ کل نفتی که در این ۴۴ سال فروختیم برابر ۱۰۰۰ میلیارد دلار!
اگر این همه پیشرفت با این حجم از خرابی و موانع، اعجاز نیست پس چیست؟
#مقاومترین_اقتصاد_دنیا
#مظلومیت_اقتصاد_انقلاب_اسلامی
@kafar_be_gharb