اطلاعیه برگزاری آزمون سراسری روحانیون عتبات عالیات
شرايط عمومي
1.اعتقاد و التزام عملي به اسلام و مذهب تشيع؛
2.تابعيت جمهوري اسلامي ايران؛
3.التزام عملي به نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و ولايت فقيه؛
4.برخورداري از حسن شهرت و معاشرت؛
5.نداشتن سوء پيشينه و سابقه محكوميت در محاكم قضایي جمهوري اسلامي ايران؛
6.توانایي جسمي و سلامت رواني؛
7. تأهل
8.نداشتن منع قانوني از نظر خدمت نظام وظيفه عمومي.
شرايط اختصاصي
1.داشتن گواهي اتمام كامل دروس كتبي و شفاهی پايه 8 از مراكز مديريت حوزههای علميه؛
2.معمم بودن دائمي
3.متولدین ابتدای سال 1347 تا پایان سال 1375
4.سلامت و توانایی کامل جسمانی و داشتن انگیزه لازم برای خدمت به زائرین به تایید نمایندگی بعثه محل سکونت.
ثبت نام براي آزمون به صورت اينترنتي و از تاریخ 1401/12/20 تا 1402/01/20 و از طريق سايت آزمون مديريت جذب و سازماندهي به آدرس azmoon.hajj.ir خواهد بود.
اسكن مدارك زیر همزمان باید هنگام ثبت نام در سامانه آزمون بارگزاری گردد:
مدرک تحصیلی پایه هشتم به بالا
گواهی تبلیغی
تمام صفحات شناسنامه
کارت ملی
عکس پرسنلی
زمان برگزاری آزمون نیمه دوم تیر ماه 1402
منابع آزمون کتبی:
درسنامه مرزباني ازمكتب اهل بيت (ع)(جعفر سبحاني)
احکام فقهی مورد ابتلا در سفرهاي زیارتی عتبات عالیات(منصور مظاهری)
درسنامه تاريخ اسلام جلد 1 و 2 (سيدعلي ميرشريفي)
ره توشه عتبات عاليات (ويراست دوم) (مديريت آموزش بعثه)
کتاب قانون اساسی
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
10.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻چرا ولادت امام زمان عجلالله مخفی بود و خیلی از نزدیکان امام حسن عسکری هم متوجه حتی ازدواج ایشان نشدن؟
شبههای مطرح میشود که اصلا ایشان بهدنیا نیامده است و سند تاریخی ندارد، اتفاقا این خواست امام حسن عسکری بود که کسی متوجه نشود. ولی چند سند تاریخی وجود داره که مردم متوجه وجود و حضور امام زمان درهمان کودکی شدند، این کلیپ دکتر رجبی دوانی از جلسه ۳۶ ام دوره تاریخ معصومین هستش.
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
🔹 «نگاه تجلیلآمیز به کارخانه متمرکز»، حرامتر است از «نگاه به زن نامحرم».
چرا؟ چون کارخانه در این الگو، نظام طبقاتی ایجاد میکند و ابزار پیدایش محرومیت اقتصادی، محرومیت سیاسی و محرومیت فرهنگی و ابزار اقامۀ ظلم اجتماعی است.
🔵 علامه آیت الله سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
ما یک کارهایی را بهراحتی جزو گناهان میشماریم، امّا یک گناههایی را اصلاً گناه نمیدانیم. چرا؟ برای اینکه حساسیت ما در آنجا اصلاً بیدار نشده است.
ما نگاه به یک زن نامحرم و بیحجاب را بسیار زشت میدانیم، ولی نگاه تجلیل آمیز به یک کارخانه [با تعریف نظام سرمایهداری،] و عظیم دانستن آن را هرگز بد نمیدانیم! تولید در این کارخانه، «متمرکز» است و ابزار انگیزش مادی میشود و تمرکز را به نفع یک عدّه و بر علیه یک عدّۀ دیگر درست میکند و دلهای جمع زیادی را به طرف دنیا متوجّه میکند.
در نگاه به نامحرم، گناهی که واقع میشود، گناه فردی است، اما در اینجا، شما با آن تعظیم و آن نگاهِ تجلیلآمیز، یک سیستم اقتصادیِ مادی [و لوازم آن] را تأیید میکنید. در مواجهه با نامحرم، چشمتان را میبندید و رویتان را بر میگردانید و ثواب کسب میکنید، اما در اینجا چگونه میتوانید چشم را ببندید و بگویید ما باید تردید کنیم در اینکه «صرفه جویی در مقیاس تولید در اینجا چگونه به کار رفته است»؟
اصلاً فرض کنید کارخانه، به این عظیمی نباشد و آن را کوچک درست کنند، اما با این حال، نظامِ شبکه ای که میخواهد آن را اداره کند، چه نحوه انگیزشی را در جامعه اصل قرار میدهد؟ و چه نرم افزاری دارد؟ میگوییم همین «تردید کردن» [در اینجا،] مثل چشم فروبستن [در آنجا] است و اجازه دادن به خود و دیگران برای فکر کردن است.
ممکن است کسی مظالم را جدای از آنچه که در تمدن موجود است ملاحظه کند و بگوید ظلمها بد است و کم کم برطرف میشود! اما باید به او بگوییم این نوع کارخانه، کارخانۀ تولید ظلم است و تولید محرومیتِ اقتصادی، محرومیتِ سیاسی و محرومیتِ فرهنگی میکند و جریان توسعۀ نیازمندیها با این ماشینی که دارد، یک عده را تحت فشار قرار میدهد؛ میتوانیم بگوییم این ماشین، اقامۀ فساد میکند، نه اینکه مثل نگاه به زن نامحرم [ صرفاً یک ارتکاب گناه فردی باشد.]
هر کاری که براساس یک معیاری، آن را «فاسد» فرض میکنیم، میتوانیم بگوییم «ارتکابِ» آن کار، بد است، اما «ترویج و اشاعۀ» آن بدتر است و «اقامۀ ناهنجاری و به پا داشتن فساد»، بهمراتب از دو سطح قبلی بدتر است. حال، اگر ما فقر، جهل، سلبِاختیار را ناهنجار با فطرت بشر بدانیم، باید بگوییم این ماشین (یعنی کارخانه با تولید متمرکز) اینها را در مقیاسهای بسیار بزرگ به وجود می آورد، اقامه فساد میکند، اخلاق جامعه را مادی میکند، بستر پرورشی را عوض میکند و استغنای از دین را [تدریجاً] به پذیرش اجتماعی میرساند... .
[اساساً باید دید] اقامۀ کفر در عالَم چگونه انجام میگیرد و بستر پرورشی جامعه چگونه با جهانبینی، ناهنجار میشود.
@AndisheMonir ✍
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی رضا پهلوی جشن ایرانیکُشان پوریم صهیونیستها را به اسرائیل تبریک گفت!
@BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نتانیاهو در این فیلم با افتخار از کشتار هفتاد هزار ایرانی و جشن پوریم میگوید.
@BisimchiMedia
#چالش
چه کارهایی رو ترک کنیم به ظهور نزدیک میشیم ؟
چه کارهای انجام بدیم به ظهور نزدیک میشیم؟
پیام های شما در صورت تمایل منتشر میشه
@bashirseraj
💠 شهید همت:
زمان بازرگان به ما برچسب چریک زدند، زمان بنی صدر هم برچسب منافق،
الان هم برچسب خشکه مقدسی و تحجر،
هر قدمی که در راه خدا و بندگان مستضعف او برداشتیم برچسب بارمان کردند،
حالا روزی ده برچسب دشت می کنیم
اما بسیجیان دلسرد نباشید
حاشا که بچه بسیجی میدان را خالی کند …
۱۷ اسفند، سالروز شهادت #شهید_ابراهیم_همت، فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسولالله گرامی باد!
🌷🇮🇷🌷
علی موسی زاده
ملقب به خموش
کانال اشعار و غزل های فارسی و گیلکی شاعر خموش
پیج توسط ادمین اداره میشود .
👇👇لینک جهت معرفی و ورود به کانال eitaa.com/shaer_khamosh
ارتباط با ادمین
@seyydalihaghshenas
دعوتید به...
⭕️اجتماع بزرگ فعالان فرهنگیاجتماعیحاشیه شهر مشهد با سخنرانی حضرت آیتالله علمالهدی و مسئولان ملی
▫️به همراه تقدیر از فعالان فرهنگی
▫️پنجشنبه(۱۸ اسفند)، ساعت ۹ صبح
▫️طبرسی شمالی ۴، مسجد اعظم امام رضا(ع)
@masjedfatemealzahra