اگر سال ها پیش شک داشتم عده ای از هم لباسانم فاسق و کاسبند، حال مطمئن شدم که به این عده قلیل هیچ امیدی نیست. اعوذ بالله من الشیاطین #ح_پ_ج
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
#حداد_پور سال هاست که ایشان را می شناسم، به گذشته ها بر نمیگردم و قصد نام بردن از ایشان هم نداشتم
وقتی این متن را می نوشتم، این فرد فقط محکوم بود به فتنه سازی، حال دیگر چیزی نگویم بهتر است. نظام مقدس اسلامی و انقلاب عزیز ما از این افراد به کرات ضربه خورده و بسیاری را از دایره انقلاب خارج کردند و می کنند. شیعه یعنی پیرو علی (ع) نه دشمن پیروان علی (ع)
عزیزان، عده ای می خواهند القا کنند که حکم رهبری درباره تبعیت از ستاد کرونا (پیش از بحث واکسن) هنوز باقی است. اولا زمانی که رهبری حکم تبعیت دادند،#بحث_واکسن_در_میان_نبود. ثانیا برفرض بقای تبعیت سابق، تا این لحظه ستاد کرونا قانونی برای اجبار واکسن تصویب نکرده ، ثالثا وقتی رهبری حکم مطلق جدید و وظیفه و امر چهارگانه تام و کاملی به مردم خطاب کردند یعنی حکم نهایی و به عبارتی حکم های قبلی در این مورد منسوخ هستند. پس از همه عزیزان خواهشمندم به چهار وظیفه خود عامل باشند. (ستاد کرونا هم برای موضوعاتی به جز این چهار مورد ادله یقینی ندارد)
@bashirseraj
علامه عسکری در تحقیق رساله ذهبیه یا طب الرضا (ع) مینویسد:
«برای این رساله، سند مشهوری از ابن جمهور که ملازم حضرت از مدینه تا نیشابور بوده ذکر شده و این شخص تصریح کرده که من حضور داشتم و حضرت این نامه را به مامون نوشت. علما و محدثین هم با اتکا به گفته ابن جمهور این نامه را از حضرت میدانند. من نسخه خطی این روایت نوفلی در کتابخانه آیتالله عسکری در سامرا پیدا کردم که دیدیم پس از بسم الله و حمد خداوند چنین مینویسد... »
کتاب (رساله ذَهَبیه یا مُذَهّبه) با اسناد مختلفی در کتابهای روایات و اخبار نقل شده است. از جمله موسی بن علی بن جابر سلامی میگوید:
«استاد بزرگوار ما سدیدالدین یحیی بن محمد بن علیان خازن میفرمود: ابو محمد حسن بن جمهور برای من نقل کرد که پدرم از ملازمان خاص حضرت علی بن موسی الرضا و اکثرا در خدمت او و از احوالش باخبر بود، از جمله در سفر از مدینه به خراسان ملازم خدمت بود تا وقتی که حضرت در طوس شهید شد. میگفت وقتی مأمون به نیشابور مجلسی ترتیب داد و از حضرت رضا(ع) و جماعتی از اطباء و فلاسفه دعوت کرد از جمله یوحنا بن ماسویه و جبرئیل بن بختیشوع و صالح بن سلهمه هندی حضور یافتند، سخن از هر جانب به میان آمد تا به رشته طب و معالجات بدن کشید. مأمون و دانشمندان گرم سخن شدند و سر و صداها بلند شد و در کیفیت ترکیب بدن از عناصر و اضداد و ضرر و نفع غذاها و علل و اسباب مرضها بحث میکردند. در میان همه سر و صداها امام(ع) ساکت بود مأمون پرسید: شما در این مورد چه میگوئید؟ در سخنان ما و علمی که هر کس ناچار است کما بیش از آن بداند یا اشخاصی معین کاملا و یا بقدر ضرورت از آن اطلاع داشته باشند. امام(ع) فرمود: نزد من نیز تجربیات و اطلاعاتی هست که بر اثر مرور زمان و آزمایشهای گوناگون به صحت و درستی آنها یقین کردهام به اضافه آنچه از گذشتگان بر آن توفیق یافتهام از چیزهایی که انسان نمیتواند آنها را ندیده بگیرد و متروک بگذارد، ولی آنها را به صورت یک کتاب جمعآوری خواهم کرد.
مأمون برای کاری که در آن شتاب داشت به بلخ مسافرت کرد و حضرت رضا(ع) در نیشابور بماند. مأمون از بلخ نامهای نوشت و تقاضا کرد فصلی از آنچه مورد نیاز است و از زیر تجربه و آزمایش نیکو بر آمده است بنویسد. امام(ع) تقاضای او را قبول کرد و نامهای را مرقوم فرمود»
@bashirseraj
رهبری عزیز : «با تهمت زنی و جنجال آفرینی، بنده موافق نیستم؛ با تکفیر کردن و متهم کردن این و آن، بنده موافق نیستم. اعتقاد من این است که مجموعه ی انقلابی کشور ـ که بحمدالله تعداد بی شماری از آنها در بین جوانهای ما، در بین صاحب نظران ما، اساتید ما، بزرگان ما، تحصیل کرده های ما حضور دارند ـ میتوانند با منطقِ محکم وارد میدان بشوند، نقّادی کنند.» منبع: ۱۳۹۳٫۱٫۱، KHAMENEI.IR
تکفیر (به عربی: التكفير) اصطلاحی است در علم کلام و فقه به معنای نسبت کفر و شرک دادن به مسلمان. این واژه نه در قرآن و نه در احادیث نبوی یافت نمیشود و همریشه واژگانی چون «کفر» و «کافر» محسوب میشود.[۱]به گفته «جی ای کمپو»، «واژهی تکفیر در دورههای بعد از قرآن معرفی شد و نخستین بار توسط خوارج بکار برده شد.»[۲] مسلمانی که مسلمان دیگر را مرتد و کافر اعلام کند تکفیری است. تکفیر در اصل به معنای پوشاندن است، ولی در عربی و فارسی به معانی گوناگونی به کار رفته است.[۳] [۴]
منابع
Kadivar, Jamileh (May 18, 2020). "Exploring Takfir, Its Origins and Contemporary Use: The Case of Takfiri Approach in Daesh's Media". Contemporary Review of the Middle East. 7 (3): 259–285. doi:10.1177/2347798920921706. S2CID 219460446. Retrieved 20 December 2020.
Campo, J. E. (2009). Encyclopedia of Islam. Infobase Publishing. p.421
دانشنامهٔ اسلام. «تکفیر».
Susanne Olsson, "Apostasy in Egypt: contemporary cases of hisbah" i The Muslim World, Volym 98:1, 2008.
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
۲۱ تیرماه ۷۸ و تنها سه روز بعد از آغاز نا آرامیها توسط ضدانقلاب در تهران، جمع کثیری از مردم و دانشج
به افراطیان همه گروه ها گوشزد: حکم ولایت
هرکس بتونه پاسخ بده که چرا اهل بیت (س) به شیعیان توصیه میکردند به کودکان خود طوری آموزش بدن که گیر مرجئه نیفتن؟ جایزه یه زیارت نیابتی امام رضا (ع) . مگه مرجئه محو تاریخ نشدن؟!!!
@bashirseraj