لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکته چهارم:
✅بعضی افراد تجربه های خوبی در این زمینه (درمان کرونا) انجام داده اند؛ دارویی درست کرده اند و این دارو را امتحان کرده اند زیر نظر مسولین تصدیق شده؛ تایید شده که این دارو موثره است با این ها مخالفت نشه .
➖➖➖➖➖
⁉️چرا ستاد کرونا و وزارت بهداشت این سخن صریح رهبری را نادیده گرفت ؟!؟
🔸آیا وزارت بهداشت مجری محض پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی who است؟!
➖➖➖➖➖
🔹جمله پشت سر رهبر معظم انقلاب را ببینید.جمله مربوط به فــــــتــــــنــــه است.
@bashirseraj
#امام_محمد_باقر عليه السلام فرمودند:
🔹اگر به شرق و غرب عالم برويد، به علم صحيح دست نمي يابيد مگر آن چه از نزد ما اهل بيت(عليهم السلام) صادر شده باشد.
📚الكافي ج ۱ ص ۳۹۹
صبح جمعه
زمین چمن
جای همگی خالی _ ورزش لازمه سلامتی
@bashirseraj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@bashirseraj
حاضری چقدر مبلغ بگیری امام حسین علیه السلام را فراموش کنی و ترک اش کنی😔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سخنان امام خمینی (ره) در جمع پزشکان طب سنتی.
معالجات طب قدیم اساسی بود و اروپا از طب بوعلی تا همین اواخر استفاده می کرد.
تا ابد پیرو مکتب امام خمینی کبیر خواهیم ماند
جانمان فدای امامین انقلاب اسلامی ایران
@bashirseraj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حضور رئیس جمهور در محله هرندی تهران؛
🔻حجت الاسلام و المسلمین #رئیسی در این بازدید، بصورت رو در رو با اهالی محل گفتگو کرد و بطور مستقیم مشکلات آنها را جویا شد.
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
#نماز_جمعه
📌نماز جمعۀ این هفته قم نیز تفاوت چندانی با هفتههای گذشته نداشت گرچه اشتراکات فراوانی داشت. آقای سعیدی که معمولا گلایه از وضعیت حجاب شهر قم و درخواست از مردم و نیروی انتظامی، چاشنی خطبههایشان است، این هفته نیز اشارهای به شایع شدن دوستیهای خارج از شرع دختر و پسر کرده و آن را سوغات غرب نامید و نیروی انتظامی و مردم را دعوت به برخورد و نهی از منکر کرد.
❓جا دارد از ایشان بپرسیم که بله بخشی از این بیبندوباریها محصول غرب و سبک زندگی تحمیلی آن است، اما چرا به بخش دیگر آن یعنی بیکاری جوانان اشارهای نمیکنند؟ مگر عقل و نقل و تجربه بر این مسئله صحّه نمیگذارد که بیکاری عامل فساد است؟ چرا از مردم نمیخواهید مسئولان را نهی از منکر کنند؟ کدام جوانی جرأت میکند در این وضعیت بحرانی اقتصاد، ازدواج کند و اصلا اگر بخواهد، میتوانند ازدواج کند؟
▫️چرا پاسخگو نیستید که حوزههای علمیه در این موضوع چه نقشی داشتهاند؟ با این عدّه و عُدّه چقدر توانستهاند در فرهنگ دینی حداقل خود شهر قم مؤثر باشند؟ خود ایشان چند سالی است مسئولیت دارد، تا چه اندازه در این امر موفق بوده است؟ آقای سعیدی حتما از آن ارتفاعی که تریبون از مؤمنین دارد دیدهاید که نماز جمعهها کمرونق و حضور جوانان کمرونقتر شده است؛ چرا یک بار هم نشد که حوزه و یا مسئولین را خطاب قرار داده و از آنها حساب بخواهید؟
🌀 عادت کردهایم که همیشه معضلات و بحرانها را از آنجایی که هستند تحلیل کنیم و دستور العمل بدهیم، اما نمیخواهیم آسیبشناسی کرده و ریشهها را دریابیم؛ چون معمولا ریشهها خودمان هستیم.
🆔@tahavol_howze
#کاسبان_جان_مردم
به نظر شما پزشکی رایج از ویزیت تا دارو و بستری و جراحی و... ،بیشتر کاسبکارانه برخورد کرده یا طبیبان سنتی؟!
آیا می توان مبالغ رد و بدل شده در مطب پزشکان رایج را بر اساس تعداد مشخص، با طبیبان سنتی مقایسه کرد؟!!
قصد تعمیم نداریم، اما کدام گروه بیشتر دنبال کاسبی هستند؟!!
میشه انتشار بدید؟!
@bashirseraj
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️چگونه یک محله اسلامی بسازیم؟
👌با توجه به رشد گفتگوهای مرتبط با مدیریت شهری محله محور در کشور جمهوری اسلامی و برای تقویت این حرکت مبارک دو پرسش را مطرح می کنم؟
👌پرسش اول این است که تعریف محله و مفاهیم اصلی مطرح در محله کدام است؟ به عبارت دیگر اگر می خواهیم یک محله اسلامی را طراحی کنیم؛ باید محله و مفاهیم اصلی آن را تعریف نمائیم.
👌بر اساس سه دسته مفهومِ ۱- "روابط انسانی"، "تسخیر شئ پایه" و "اسماء الهی" محله را بازتعریف می کنیم. زندگی خوب برای افراد بدون این سه دسته از مفاهيم امکان ندارد و به همین دلیل در "فقه نظام" این علوم ثلاثه را تحت عنوان علوم پایه نام گذاری کرده ایم.
👌پرسش دوم این است که چگونه مفاهیم پایه محله را در جامعه محقق کنیم؟ برای تحقق این مفاهیم پایه در مرحله اول ۸ اقدام راهبردی لازم است:
👌اولین کار این است که بدانیم: تنظیم روابط انسانی و دیگر مفاهیم پایه با وضع مقررات و قانون و ابلاغیه محقق نمی شود و لازم است از طریق نرم و با استفاده از چرخه تحریک فکر، نگرش مردم یک محله را تغییر دهیم.
👌تعریف "مساجد نمونه" در هر شهر برای آموزش مفاهیم پایه محله، تغییر در الگوی آموزش و پروش کشور، تغییر در الگوی ساخت ساختمان، تغییر در الگوی ساخت بازار، تغییر در الگوی تولید محصولات کشاورزی، باغی و دامی و طیور، تغییر در الگوی سلامت محلات و تغییر در الگوی روایت میراث ملموس و ناملموس فرهنگی، اقدامات راهبردی برای تحقق مفهوم محله در جمهوری اسلامی محسوب می شود.
👌در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی برای ساخت یک محله اسلامی ۱۰۰ زیرساخت تعریف شده است؛ که از میان آنها امور ۸ گانه فوق الذکر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.
حجت الاسلام علی کشوری - گفتگو با جمعی از مسئولان و نخبگان استان گلستان درباره نظریه مدیریت شهری محله محور - پنج شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - گرگان
🗞لینک خبر:
https://nro-di.blog.ir/1400/09/12
#نظام_سازی_فقهی
#مدیریت_شهری_محله_محور
#مفاهیم_پایه_محله_اسلامی
@olgou4
♨️ پای کارشناس تنظیم جمعیت انگلیسی چگونه به ایران باز شد؟
👤 دکتر جواد ابراهیمی، مدیر دفتر فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در میزگرد خبرگزاری فارس گفت:
🔸️ قبل از انقلاب برای اینکه به کنترل و کاهش جمعیت کمک کنند آقای «روبرت ون» تبعه انگلیس سال ۵۳ بنا بر مصوبه دولت ایران با مزایا و امکانات خوب استخدام شد که شروع قرارداد وی از مهر ۵۳ تا مهر ۵۵ بود که قابل تمدید تا یکسال نیز بود. دستمزد ماهانه هشتاد هزار ریال، اجاره مسکن ماهانه، پول بلیط هواپیمای درجه توریست برای همسر و فرزندانش در نظر گرفته شده بود.
🔹️ در همین راستا مؤسسه فرح پهلوی حمایتهای خود از موضوع تنظیم جمعیت را به این سمت سوق داد؛ در ساختار وزارت بهداشت نیز ساختارها به این سمت سوق پیدا کرد؛ برای اولین بار شورای عالی بهداشت و تنظیم خانواده ایجاد شد. همچنین ستاد هماهنگی با دستگاههای دولتی برای کاهش جمعیت شکل گرفت. پیرو آن معاونت جمعیت و تنظیم خانواده در وزارت بهداری آن زمان شکل گرفت. در هیات دولت وقت مصوبه برای ترویج گفتمان فوق گذارنده شد.
#تحدید_نسل
✅ کانال واحد سلامت مؤسسه مصاف(سلام)
@masaf_salam
هدایت شده از سلام «واحد سلامت مصاف»
✍ مسببین بحران پیری جمعیت ایران(بخش اول)
🔹️ جمعیت و جوانی آن یکی از مؤلفههای موثر بر قدرت و پیشرفت یک کشور محسوب میشود. جوانان قوه پیشران و عامل حرکت و رشد اقتصادی، صنعتی جامعهاند. پیری جمعیت سبب کاهش جمعیت جوان یک جامعه میشود که در نتیجه کاهش توان جمعیتی، تولید و سرعت پیشرفت جامعه را در پی دارد و از طرفی افزایش نسبت جمعیتی سالمندان و در نتیجه آن، افزایش هزینههای درمان و... دیگر آثار و نتایج این بحران خواهد بود. بنابراین جمعیت حتی از قبل انقلاب یکی از اهداف جریان نفوذ بوده است.
🔸️ پیش از انقلاب، شورای جمعیت آمریکا با اجرای لایحه تنظیم خانواده سعی در ایجاد زیرساختهایی جهت ترویج فرهنگ بیبندوباری آمریکایی و تضعیف نهاد خانواده در ایران داشت اما تمام زحمات آمریکا و مسئولان وزارت بهداری آن زمان تنها ۰.۴ درصد از نرخ رشد جمعیت کشور کاست. (نرخ رشد جمعیت از ۳.۱۳ در سال ۱۳۴۵ به ۲.۷۱ در سرشماری سال ۱۳۵۵ کاهش یافت). در واقع آمریکا تمایلی نداشت با کنترل جمعیت ایران، اقتدار ژاندارم منطقه را کم کند و هدف اصلی از بین بردن خانوادههای ایرانی و فرهنگ و اعتقاداتشان بود.
🔹️ البته ترویج تنظیم خانواده در پیش از انقلاب، میتوانست زیرساختی جهت تبلیغات فرهنگی و... در این مورد برای زمانی باشد که توان جمعیتی ایران نه به نفع آمریکا که علیه منافعشان باشد.
🔸️ از طرف دیگر عدم پیروی کامل مردم از حکومت وقت و مخالفت شرع و علمای دین با این لایحه، نیز از دیگر عواملی بودند که مانع اجرای کامل اهداف این طرح شده بودند.
🔹️ سال ۱۳۵۷ با انقلاب اسلامی، طرح ضداسلامی تنظیم خانواده تعطیل شد. نرخ رشد جمعیت در نخستین سرشماری پس از انقلاب در سال ۱۳۶۵ به ۳.۹۱ رسید که البته با کسر میزان مهاجرین، نرخ واقعی ۳.۲ به دست میآمد که تقریباً معادل نرخ باروری در سال ۱۳۴۵ بود. در واقع با احتساب ورود مهاجران و کسر آمار آنها خبری از بمب و انفجار جمعیتی نبود و رفتار باروری مردم نسبت به قبل از انقلاب تغییر قابل ملاحظهای نداشت، بلکه حتی با توجه به بهبود وضع بهداشتی و کاهش مرگ و میر نوزادان، میتوان گفت فرزندآوری کاهش پیدا کرده بود!
🔸️ نفیس صدیق معاون دبیر کل و رئیس وقت صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در سفر خود به ایران میگوید:《گفتوگوهایی که متعاقب سرشماری سال ۱۳۶۵ در سال ۱۹۸۸ با دولت ایران صورت گرفت به آن منجر شد که دولت در برنامه نخست توسعه، کنترل جمعیت را در نظر بگیرد.》و مژده اختصاص ۴ میلیون دلار بودجه به طرح کاهش جمعیت ایران را داد در حالی که درمورد ۸ سال جنگ تحمیلی هیچ صدایی از این مدعیان حقوق بشر شنیده نشد. درست همانگونه که در حال حاضر درباره ظلم آلسعود به مردم مظلوم یمن سکوت کردهاند ولی نگران نرخ باروری این کشور شدهاند!
🔹️ بدین ترتیب میتوان گفت عوامل خارجی در شروع این طرح و خیانت علیه جامعه ایرانی دست داشتهاند و برخی اظهار نظراتی مثل گفته آقای دکتر مرندی درباره نگرانیشان بابت جمعیت به صورت مستقل و ناگهانی و پیگیری شخصیشان در این مورد صادقانه به نظر نمیرسد.
🔸️ گرچه مسئولین ایرانی مجری این سیاستها شده بودند اما نقش عوامل خارجی بسیار آشکار است. از جمله مسئولین موثر در اجرای این طرح، جناب دکتر مرندی هستند که طبق گفتههای خودشان بسیار پیگیر این طرح و جلب رضایت علما و مراجع و مسئولین سیاسی کشور جهت انجام آن بودهاند. به حدی که مقام معظم رهبری درباره تاریخچه اتخاذ سیاست کنترل جمعیت میگویند:《اول کار از سال ۶۶ شروع شد. پیش من آمدند و تصویر هولناکی را ارائه کردند و ما معتقد شدیم باید کنترل کرد》
🔹️ یا حتی طبق اظهارات دکتر مرندی، مقام معظم رهبری که در آن زمان رئیس جمهور بودند با کنترل جمعیت مخالفت جدی داشتند و بعد از بحث و اصرار بسیار دکتر مرندی، قبول میکنند ولی تاکید میکنند بدون مشورت با روحانیت کاری نکنند و شعارهای طاغوتی "دو بچه کافی است" را زنده نکنند.
🔸️ با این حال دکتر مرندی و برخی مسئولین دیگر کار خود را ادامه داده و سعی میکنند نظر علما، مراجع، روحانیت و کارشناسان را درمورد تحدید نسل مثبت کنند.
🔹️ دکتر مرندی در همین راستا به امام خمینی(ره) نیز نامه نوشتند و درمورد این موضوع توضیح داده و سوال کردند. گرچه اصل این نامه در دسترس نیست، در صحیفه نور نیز اثری از آن دیده نمیشود و متن آن تا به حال با الفاظ متفاوت نقل شده اما دکتر مرندی آن را اینگونه نقل کردهاند:《مطلب جمعیت مهم است و باید در دانشگاهها و رسانهها مورد بحث قرار گیرد.》
🔸️ از همین نقل قول نیز نمیتوان موافقت امام با این طرح را برداشت کرد! و تصمیمی به این مهمی گرفت. از فردی ولایتمدار این کار سرخود و نسنجیده برنمیآید.
#یادداشت
#تحدید_نسل
✅ کانال واحد سلامت مؤسسه مصاف(سلام)
@masaf_salam
تضعیف دین در جامعه🚫
📌اینکه شما ملاحظه می کنید از سال های دهه ی60، از دوران حیات با برکت امام، چه دشمنان بیرونی و چه مزدوران یا نوکران بی مزد و منت آنها از داخل، مقدسات دینی را، حقایق دینی را، بینات اسلامی را مورد تردید و انکار قرار دادند، این یک چیز تصادفی نبوده است. از اشاعه بی بند باری و اباحه گری، تا ترویج شبکه ی کلیساهای خانگی. اینها کار های است که دشمنان اسلام انجام میدهند هدفش این است که دین را در جامعه ضعیف کند.
🗓 مقام معظم رهبری ۱۳۸۹/۰۷/۲۹
#نقشه_راه_دولت_اسلامی
#تحول_معنوی
#پست_نهم
سیره پیشوایان. سراجی. بخش پایان سیره امام باقر ع..aac
26.56M
بخشی از تاریخ و سیره حضرت باقرالعلوم (ع) رو محضرتون ارسال میکنم
البته همه شما استاد بنده هستید، اما حیفم اومد تقدیم نکنم
مباحث کاربردی و تکرار بردار تاریخ
اگر به دردتون خورد منتشر کنید
@bashirseraj
سلام و عرض ادب محضر همه مسئولان محترم میهن عزیز:
نکاتی از سیره امیرالمومنین ع از باب درس پس دادن:
امام علی (ع) در آغاز خلافت، تصمیم بر عزل کارگزاران فاسد قبلی و نصب کارگزاران صالح کرد. برخی از سیاستمداران و اطرافیان برجسته و مدعی، مانند مغیره بن شعبه (از روی شیطنت و با نقشه قبلی) و برخی مانند عبدالله بن عباس (از روی خیرخواهی و حسن نیت) پیشنهاد کردند که امام کارگزاران عثمان و حداقل شخص معاویه را برکنار نکند و این امر را تا هنگام تثبیت اوضاع حکومت به تاخیر بیندازد، اما حضرت این پیشنهاد را با قاطعیت رد کرد و فرمود: در دینم سازشکاری نمیکنم...
ارادتمندم. سرباز کوچک : بشیر سراجی _ مشهد مقدس
@bashirseraj
🔰تمدن سازي، رويكرد دروس خارج فقه مضاف است
🔻 آیتالله سیدمصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان شکلگیری دروس فقه مضاف در موضوعات مختلف ازجمله سبک زندگی، تعلیم و تربیت و مدیریت را حرکتی تحولی و تمدنساز دانست كه با مباني فقهي و اصولي به اتقان علمي و عملي منجر مي شود.
💠بیشتر بخوانیم 👇
https://hozehkh.com/OneEntry.aspx?entryID=41662
رهبر معظم انقلاب اسلامی :
چرا این کرسی های آزاداندیشی در قم تشکیل نمی شود؟ چه اشکالی دارد؟ حوزههای علمیهی ما، همیشه مرکز و مهد آزاداندیشىِ علمی بوده و هنوز که هنوز است، ما افتخار می کنیم و نظیرش را نداریم در حوزههای درسىِ غیر حوزهی علمیه، که شاگرد پای درس به استاد اشکال کند، پرخاش کند و استاد از او استشمام دشمنی و غرض و مرض نکند. طلبه آزادانه اشکال می کند، هیچ ملاحظهی استاد را هم نمی کند. استاد هم مطلقاً از این رنج نمیبرد و ناراحت نمی شود؛ این خیلی چیز مهمی است. خوب، این مال حوزهی ماست. در حوزههای علمیهی ما، بزرگانی وجود داشتهاند که هم در فقه سلیقهها و مناهج گوناگونی را می پیمودند، هم در برخی از مسائل اصولی تر؛ فیلسوف بود، عارف بود، فقیه بود، اینها در کنار هم زندگی می کردند، با هم کار می کردند؛ سابقهی حوزههای ما این جوری است. یکی، یک مبنای علمی داشت، دیگری آن را قبول نداشت. اگر شرح حال بزرگان و علما را نگاه کنید، از این قبیل مشاهده می کنید.
مرحوم صاحب حدائق با مرحوم وحید بهبهانی، نقطهی مقابل؛ هر دو در کربلا زندگی می کردند؛ معاصر، مباحثه هم می کردند با هم. یک شب در حرم مطهر سیدالشهدا (سلاماللَّهعلیه) اینها سر یک مسئلهای شروع کردند بحث کردن، تا اذان صبح این دو نفر روحانی ایستاده - حالا وحید بهبهانی آن وقت نسبتاً جوان بوده، اما صاحب حدائق پیرمردی هم بوده - بحث کردند! مباحثه هم می کردند با هم، منازعه هم می کردند، اما هر دو هم بودند، هر دو هم درس می گفتند. من شنیدم که شاگردان وحید - که وحید تعصب شدیدی علیه اخباری ها داشت - مثل صاحب ریاض و بعضی دیگر از شاگردان وحید، می رفتند درس صاحب حدائق هم شرکت می کردند! این جوری بوده؛ ما تحمل را در حوزه باید بالا ببریم. خوب، یکی مشرب فلسفی دارد، یکی مشرب عرفانی دارد، یکی مشرب فقاهتی دارد، ممکن است هم دیگر را هم قبول نداشته باشند.
📚 بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و مبلغان و پژوهشگران حوزه های علمیه کشور ۱۳۸۶/۹/۸
#رهبر_انقلاب
#آزاد_اندیشی
#کرسی_های_آزاداندیشی
قسمت هفتم، دشمن در پساکرونا و نقش ما.mp3
6.19M
📢 بشنوید
💢 بخشی از سخنان برادر عزیز و گرانقدر، مرحوم #دکتر_محمدحسین_فرجنژاد در خصوص ارتباط #کرونا، فضای سایبر و نظام استکبار جهانی
1⃣ همهی تریبونها رو دادیم به وزارت بهداشت که حرفهای سازمان بهداشت جهانی که بازوی ارتش آمریکا است، براش حجته!
2⃣ در حالی که مکتب طبی جندیشاپور یکی از پیشرفتهترین و پیچیدهترین مکاتب طبی تاریخ بشر با حدود ۲۵۰۰ سال قدمت است.
3⃣ وقتی چهارتا آزاده مثل ما جلوی اینها میایسته، میگن جلوی جهان ایستادهاید!
4⃣ به اسم صلح و امنیت بینالملل، چه پروتکلهای مزخرفی را که به خورد ما ندادند...
5⃣ در دوران کرونا، یک سری علوم که NBIC نام دارد و مرزهای دانش را در خصوص کنترل انسان بخوبی شناخته و تلاش دارد بر انسان غلبه کند؛ بیش از پیش ایفای نقش میکند تا سلطهی خودشان را جریان دهند.
6⃣ در داستان کرونا، مردم رفتند در خانههاشون نشستند و مساجد، هیئتها، نماز جمعه و ... [تعطیل شد] و تلگرام، اینستاگرام و واتساپ بهعنوان اسلحههای دشمن، فعالتر شد.
همه چیز رو بردند در فضای مجازی. هر چیزی رو بخوان قطع میکنند و بهجای آن چیزی که بخواهند ارائه میکنند.
#جهاد_تبیین
#نشر_حداکثری
✍️مهندس شکوهیانراد
@bashirseraj
#اومیکرون
راستی یه سوال ؟!!
وقتی در هیچ کشوری واکسن نزده ها و تست نداده ها نمیتونن سفر خارجی برن، اومیکرون توسط چه کسانی منتقل شده؟!!
☺️
سیره پیشوایان. ج۷. اتمام حکومت حضرت علی ع .aac
25.02M
#سیره_حضرت_علی(ع)
#سیره_کاربردی
نکاتی درباره حکومت و حکومت داری حضرت امیر (ع)
تاریخچه ای از اواخر حکومت عثمان تا شهادت حضرت امیرالمومنین (ع)
مدافعان ولایت منتشر کنند لطفا 🌷🌷🌷
@bashirseraj