eitaa logo
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
616 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
195 فایل
کانالی فقط در جهت با شما بودن. میخواهم آنچه برای خود میپسندم برای شما هم به اشتراک بگذارم @bashirseraji13 https://eitaa.com/joinchat/3758751752Cb9a64376c2
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 چرا برای دو تاریخ ذکر شده است⁉️ 🔺 ۷۵روز یا ۹۵ روز❓ ✅ دلیل این اختلاف برای شهادت دختر پیامبر اسلام در چیست؟ جواب این سوال را در عکس بالا ببینید. 💎واحد شبهه پژوهی و پاسخگویی مدرسه تخصصی قرآن و عترت ●؛••┈••✦•🌸🔍📚🔎🌸•✦••┈••● 🌐@shobhemtqe
فلینظر الانسان الی طعامه :(پس انسان باید در غذای خود بنگرد) (آیه 24 سوره مبارکه عبس) آیا طعام شامل داروها، سرم ها و واکسن ها و... نیز می شود؟ آیا نظر کردن از باب شکران نعمت و خداشناسی است یا از باب توجه به نعمت سلامتی و حفظ سلامتی و طریق حفظ شاکریت؟
سوال: چرا حضرت زهرا سلام الله علیها خودشان را مداوا نکردند؟
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
سوال: چرا حضرت زهرا سلام الله علیها خودشان را مداوا نکردند؟
پاسخ: لطمات و ضربات جسمی و روحی بر حضرت زیاد بود و ایشون توان جسمی این اقدام رو نداشتند. از روز ضربت یعنی در هجوم سوم کلا در بستر بودند. قضای حتمی بر شهادت ایشون بود. طبیب بیرونی بر سر حضرت نیامد و اهل خانه هم اهل علم بودند ولی راه درمانی وجود نداشت. مثل ماجرای شهادت خود حضرت علی ع در ضربت حتی بدون سم، شهادت امام رضا ع و ماجرای امام مجتبی ع و سایر اهل بیت س . جراحت سطحی با جراحت عمیق متفاوته. زن باردار در ماه های ششم بسیار ضعیف میشه و جسم تحلیل میره. حالا فرض کنید فردی سه بار هجوم را ببینید و فشار روحی شدید را در این زمان تحمل کند. چند روز بود استراحت درست نکرده بودند بعد از رحلت پدرشان. داغ دیده بودند. بلافاصله داغ فرزند دیدند. اهانت به همسرش را دیدند و... . ضربت غلاف شمشیر و تازیانه و ضربه درب و دیوار و ضربه به پهلو ... لعنه الله علی القوم الظالمین
تاوقتی که سازمان مجزا تحت عنوان طب ایرانی اسلامی در رقابت با وزارت بهداشت و غذاو دارو تشکیل نشود، نزاع تمام شدنی نیست. باید به مردم حق انتخاب داد. حمایت عادلانه مطالبه ماست
سوال اعضای کانال: باسلام و تحیت! چرا سالروز رحلت حضرت زهرا (س) دو مرتبه در سال است؟ چرا برخی معتقدند ایشان شهید شده اند؟ توضیح اینکه برخی معنقدند سیده نساء العالمین، ام ابیها حضرت فاطمه الزهرا (س) در جریان و اجباری برای خلیفه خودخوانده (جناب ابوبکر)، به خانه ایشان یورش برده شد و در اثر واقعه ای ایشان مصدوم و مجروح و پس از مدتی به دلیل همان صدمات و جراحات غیرقابل درمان از دنیا رفتند. آیا سندی وجود دارد دال بر اینکه چنین داستانی صحت تاریخی و روایی داشته و کذب نیست؟ توضیح بفرمائید ممنون میشوم.
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
سوال اعضای کانال: باسلام و تحیت! چرا سالروز رحلت حضرت زهرا (س) دو مرتبه در سال است؟ چرا برخی معتقدند
پاسخ: تفاوت نقلهای تاریخی در ذکر اعداد و تواریخ طبیعی است. دلایل هم آن هم زیاد است، ازجمله نبودن ابزار کافی برای ثبت. مجموعه لطمات روحی و جسمی به ایشان سبب این شد که حضرت از دنیا بروند، چون در راستای دفاع از حریم ولایت و امامت مورد هجوم و ضربات واقع شدند، شهید محسوب می شوند. اسناد تاریخی در زمینه اثبات ضربه خوردن و شهادت ایشان فراوان است. میتوانید به کتاب بنده با عنوان حضرت محسن ع اولین و کوچکترین شهید آل طه یا مقاله بررسی استنادی وجود محسن بن علی ع از اینجانب مراجعه بفرمایید با سندهای تاریخی فریقین آشنا شوید
JHC_Volume 47_Issue بهار 95_Pages 11-36.pdf
674.5K
بررسی استنادی شهادت محسن بن علی )ع( در متون تاریخی اهل تسنّن و تشیّع - بشیر سراجی
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
این تصویر چاپ چهارم است. قبلا در سایت ها دیدم پی دی اف آن منتشر شده بود. شاید با کمی سرچ پیدا شود.
28513901206.pdf
1.08M
💡عنوان: {حضرت فاطمه زهرا، الگوی بصيرت در ولايتمداری} 📑چکیده: رفتار شناسي حضرت صديقه طاهره در جامعه و نحوه برخورد ايشان در موقعيت هاي مختلف، راهنمايي مفيد در حوزه بصيرت مي باشد. در اين مقاله كه به روش اسنادي انجام گرفته، سعي بر آن بوده تا سيره فاطمه به عنوان يك الگو در زمينۀ بصيرت از منابع يعني قرآن و سنت و منابع روايي استخراج گردد. در واقع، مساله اصلي اينست كه حضرت فاطمه از چه روشي براي بصيرت سازي و تبيين جايگاه ولايت در جامعه استفاده فرموده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا فاطمیه برای بعد از انقلابه؟ جمهوری اسلامی درستش کرد؟ این کلیپو ببینید @bashirseraj
سوال: نظر شما درباره غسل حضرت زهرا س توسط اسماء در آخرین لحظات زندگی حضرت یا پس از شهادت چیست؟ پاسخ: نظر بنده جمع بین غسل پیش از شهادت و غسل میت توسط اسما و حضرت علی ع است غسل پیش از مرگ هم به معنای غسل میت نیست اسما در هر دو غسل نقش داشته، یکجا خودش انجام داده و در غسل میت هم همکاری کرده اما اینکه برخی گفتند حضرت زهرا س زخم پهلو رو از حضرت علی ع مخفی کرده بعیده. با عقل هم جور در نمیاد ظاهراً زمان ضربت خوردن ایشون و ماجرای سقط به ایام شهادت نزدیک بوده بنده در چهار چاپ کتاب حضرت محسن و مقاله خودم روی هجوم سوم مانور دادم، اما به گمانم به اشتباه روز شهادت حضرت محسن ع رو ایام ربیع نوشتم سال هاست می‌خوام تحقیق مجدد و تجدید نظر کنم و ویرایش بشه اما توفیق نمیشه. البته سعی براین دارم گزارش تاریخی پیدا کنم و ویرایش براساس حدس یا تحلیل بی مبنا نباشه امیدوارم خود حضرت زهرا س حل این مسأله رو روزی بنده قرار بدن @bashirseraj
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🌀استاد رشاد، عموم طلبه‌ها از این مقدسات شما دل بریده‌اند!! به بهانهٔ بیانات اخیر استاد رشاد ... 🔹استاد رشاد محوریت نظام علمی و آموزشی حوزه را پژوهش می‌دانند! ایشان یا در حوزه‌ها نیست و یا منظورشان از محوریت پژوهش پایان‌نامه‌های انباشته شده در فیضیه و دارالشفاء است. کسی که در متن حوزه است از وضعیت بسیار ضعیف پژوهش در حوزه‌ها باخبر است. طلبه‌هایی که در تدوین ظاهری [جدا از محتوایی] پایان‌نامه‌هایشان مانده‌اند و ... . 🔹ایشان در بیان جالب دیگری، دروس خارج را پژوهش‌محور دانسته‌اند که کار طلبه در آن تحقیق و پژوهش است! آقای رشاد از کدام درس خارج می‌گویند؟ درس خارجی که در آن بیشتر از بررسی آیات و روایات، به اقوال و قیل‌وقال‌های خسته‌کننده پرداخته می‌شود، درس خارجی که طلبه فقط مستمع است نه اشکالی می‌شود نه اصلا فرصتی برای آن است و نه استاد شاگردش را می‌شناسد چگونه پژوهشی است؟ طلاب درس خارج بهتر این وضعیت را درک می‌کنند. البته معدود دروس خارج از این قاعده مستثنا هستند. 🔹در بیان دیگری می‌گویند غالب افرادی که نظریه‌پردازی می‌کنند، نظریاتشان انسجام ندارد، نظریه باید در قالب نظام بوده و عملیاتی شود!! ایشان خوب است بفرمایند مرجع تشخیص انسجام داشتن یا نداشتن یک نظریه کجاست؟ اگر تریبون‌های حوزه که در دست آقایانی نظیر شماست، به دیگر نظریه‌پردازها هم داده می‌شد چه‌بسا روشن می‌گشت کدام نظریه‌ها مبنایی نبوده و از انسجام برخوردار نیستند. و اینکه مگر عملیاتی کردن نظریات، وظیفهٔ نظریه‌پرداز است یا مسئولین صاحب‌منصب و مسئول حوزه؟ بله این حوزه نظریاتی را عملیاتی می‌داند که از فیلتر‌های خاص خودشان عبور کرده باشند؛ ملاک‌شان همین است! 🔹جناب آقای رشاد بر خلاف فرمایش شما، کار حوزه کشف استعدادها نیست، بلکه فراری دادن آنهاست. شاهدش واقعیت عینی حوزه‌هاست؛ یا به دانشگاه‌ها می‌روند یا به دنبال تأمین معیشتشان و ... . نظام آموزشی که در آن طلبه مجبور است ده سال سطح را تمام کند اگرچه استعداد و علاقۀ او در رشته‌ای غیر از فقه و اصول است، آن نظام آموزشی که متون درسی‌اش، با نیازهای جامعه و انتظارات طلبه بیگانه است، آن سیستمی که هیچ آیندۀ علمی را برای طلبه تضمین نمی‌کند(مگر اینکه خود طلبه برنامۀ خاصی برای خود داشته باشد) آیا چنین سیستمی استعدادکُش است یا کاشف آن؟! 🔹ایشان متون درسی موجود در حوزه را مقدس خوانده‌اند! ما کتاب و متنی جز قرآن و احادیث، به‌عنوان مقدس نداریم؛ اولا اگرچه این کتب در جای خود ارزشمند هستند اما آموزشی نیستند و فاقد استانداردهای یک کتاب آموزشی‌اند. ثانیا زمانی که اشخاص و آثار مقدس شمرده شوند یعنی اعتراف به طفیلی بودن از نظر علمی و پنهان شدن پشت موفقیت دیگران، و سدّ راهی برای ترقّی اندیشه‌ها! تا زمانی که این کتب، مقدس خوانده می‌شود حوزه روی تحول را به خود نخواهد دید. 🔺اما استاد رشاد خوب است بدانید که بخواهیم یا نخواهیم، عموم طلبه‌ها از این مقدساتی که شما می‌گویید دل بریده‌اند!! 🖋 ناصر نجفی 🆔@tahavol_howze
vahdat.pdf
1.5M
وحدت حوزه و دانشگاه منویات رهبری (حفظه‌الله) درباره وحدت حوزه و دانشگاه 1⃣چرایی نیاز به وحدت حوزه و دانشگاه؛ 2⃣نفوذ علمی و دینی، وظیفه روحانیت در دانشگاه؛ 3⃣هدف از وحدت حوزه و دانشگاه؛ 4⃣چیستی وحدت حوزه و دانشگاه؛ 5⃣وحدت حوزه و دانشگاه بستر وحدت علم و دین؛ 6⃣هدف و ضرورت حضور روحانیت در دانشگاه‌ها؛ 7⃣شرایط حضور روحانی در دانشگاه؛ 8⃣و... . •┈┈•••🔆•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
تدوین کتب مختلف دفاع از تشیّع بعداز کتاب فجرالاسلام امام خامنه ای: یکی از امتیازات امروز، کثرت سؤالات است؛ سؤال زیاد است. وقتی سؤال زیاد بود، مسائلی که به‌ وجود می‌آید، میدان را باز میکند برای فعالیّت ذهنی، برای عبور از مرزهای علم؛ آن‌وقت آثار تولید میشود. یک نویسنده‌ی متعصّب مصری سالها پیش یک کتابی علیه تشیّع نوشت به‌نام فجرالاسلام؛ [که] در آن حرفهای واقعاً غیرمنصفانه‌ای علیه تشیّع [بود]. البتّه بعد دنباله‌ی آن ضحی‌الاسلام و ظهرالاسلام و عصرالاسلام و مانند اینها را هم نوشت. اینها همه را بنده آن‌وقت‌ها در همان سالهای اواخر [دهه‌ی] ۴۰ یا اوایل [دهه‌ی] ۵۰ خوانده‌ام. این کتاب فجرالاسلام موجب شد که چند نفر از برجستگان علمای ما چند اثر برجسته به ‌وجود بیاورند. یکی از آن آثار برجسته الذّریعة است؛ ذریعه‌ی آشیخ آقا بزرگ تهرانی. یکی از آن آثار برجسته تأسیس‌الشّیعةلفنون‌الاسلام است؛ مال مرحوم صدر. همه‌ی اینها در مقابل فجرالاسلام [نوشته شد]. گمان میکنم یکی از آن آثار برجسته‌ای که تحت تأثیر کار فجرالاسلام -نوشته‌ی احمد امین مصری- به ‌وجود آمد، کتاب مرحوم سیّدمحسن امین است؛ این کتابِ شرح حال علما یا اعیان‌الشّیعة. خب، یعنی یک مسئله ایجاد شد، برای پاسخ به آن مسئله چند کار مهم انجام گرفت که اگرچنانچه آن سؤال نبود، این کارهای مهم انجام نمیگرفت. این هم یک نکته. بنابراین امتیازات این دوره امتیازات زیادی است؛ خدا را شکر کنید که در این دوره قرار گرفته‌اید و میتوانید از امتیازاتش استفاده کنید.۱۳۹۶/۰۶/۰۶ بیانات در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران
تلاش علامه طباطبائی و شهید مطهری در زدودن شبهات زمانشان شما [طلاب]امروز با این چالش[تبیین و تعلیم دین در ابعاد مختلف از جمله رشد دادن فكر و عقل مردم و رفع شبهات] مواجه‌اید و مسأله‌ی شما مهم‌تر و دشوارتر است از مسأله‌ی علامه‌ی حلی یا مسأله‌ی علامه‌ی مجلسی یا مسائل علمای بزرگی كه در طول تاریخ بوده‌اند؛ با آن‌ها قابل مقایسه نیست. امروز نشر افكار باطل نه فقط به وسیله‌ی ابزارهای ارتباط جمعیِ فراوان- مثل رادیو، تلویزیون، اینترنت و انواع و اقسام روشهای الكترونیكی- انجام می‌گیرد، بلكه از شیوه‌های هنری هم استفاده می‌شود. امروز در دنیا پول خرج می‌كنند و فیلمهای گران‌قیمت می‌سازند، برای اینكه غیر مستقیم فكری را وارد ذهنها كنند یا فكری را از ذهنها بیرون بیاورند. یكی از مهم‌ترین نقاط آماج این كارها، افكار دینی و بخصوص افكار اسلامی است. البته بعد از برپا شدن جمهوری اسلامی، بخصوص افكار شیعه هم آماج همین چیزها قرار گرفته است. شما شاید شنیده باشید كه در سرزمین فلسطین به وسیله‌ی صهیونیست‌ها یا در امریكا كنفرانس‌های شیعه‌شناسی تشكیل می‌شود و كسانی روی آراء و لایه‌های فكری و شكل اجتماعی شیعیان تحقیق می‌كنند؛ این برای این است كه بتوانند با شیعه مبارزه كنند. باید شیعه را بشناسند تا بتوانند با او مبارزه كنند. شبهات زیاد است. شما اگر در میان جوانان بروید، می‌بینید جوان خوبِ ما هم گاهی در ذهنش شبهه وجود دارد. ایرادی هم ندارد؛ شبهه به ذهن همه می‌آید؛ نباید به جوان ایراد گرفت كه تو چرا شبهه داری. وقتی ذهن فعال و كارگر شد، شبهه به ذهن می‌آید. بر عهده‌ی ما طلبه‌هاست كه این شبهه‌ها را با پیشگیری یا با درمان برطرف كنیم. چالش عمده‌ی امروز شما این است؛ چه‌كار می‌خواهید بكنید؟ خطاب من، هم به بزرگان حوزه‌هاست، هم به طلاب و فضلای جوان حوزه‌ها: چه كار می‌خواهید بكنید؟ درس را باید خواند. یقیناً مطوّل و شرح لمعه و رسائل و مكاسب و كفایه و درسهای خارجِ معمول سنتیِ ما لازم است. من قبلًا گفتم بی‌مایه فطیر است. علوم عقلی كلام و فلسفه حتماً لازم است؛ اما آیا این‌ها كافی هم هست؟ من به شما عرض می‌كنم: نه، كافی نیست. ما در برنامه‌های كاریِ خود باید جریان خلّاق فكری‌یی را كه در حوزه‌های ما بحمد اللّه از دوره‌ی قبل از ما شروع شده و تا حدودی اتساع هم پیدا كرده است، وسعت و عمق بیشتری بدهیم. كسی مثل مرحوم علامه‌ی طباطبایی (رضوان الله تعالی علیه) در حوزه‌ی علمیه‌ی قم پیدا شد؛ ایشان، هم فقیه بود و هم اصولی؛ هم می‌توانست درس خارج فقهِ مفصلی بدهد؛ هم می‌توانست درس خارجِ اصول مفصلی ترتیب دهد و فضلا را جمع كند؛ اما او به كاری پرداخت كه آن روز آن را لازم می‌دانست. بعد هم حوادث و وقایع شهادت داد بر اینكه این‌ها لازم است. او گفت من می‌بینم كه دارند تفكرات و فلسفه‌ی كاذب ماركسیستی را در ذهنها جا می‌دهند؛ نمی‌شود با توضیح المسائل این‌ها را پاسخ دهیم؛ توضیح المسائل جای خودش را دارد؛ جواب این شبهه‌ها را با چیز دیگری باید داد. ایشان «اصول فلسفه و روش رئالیسم» را نوشت. یكی از تربیت‌شده‌های او مرحوم شهید مطهری (رضوان اللّه علیه) است. كاری كه شهید مطهری كرد، امروز باید همه‌ی فضلای جوان درصدد باشند خود را برای آن آماده كنند؛ و اگر آماده هستند، اقدام كنند. شهید مطهری به عرصه‌ی ذهنیت جامعه نگاه كرد و عمده‌ترین سؤالات ذهنیت جامعه‌ی جوان و تحصیل‌كرده و روشن‌فكر كشور را بیرون كشید و آن‌ها را با تفكر اسلامی و فلسفه‌ی اسلامی و منطق قرآنی منطبق كرد و پاسخ آن‌ها را در سطوح مختلف در مقابل افراد گذاشت؛ از مسأله‌ی عدل الهی و قضا و قدر و علل گرایش به مادی‌گری بگیرید- كه مسائل، بیشتر ذهنی و عقلی است- تا مسائل مربوط به زنان، تا مسائل مربوط به خدمات متقابل ایران و اسلام، كه این هم تلاشی بود برای روشن كردن ذهنها. آن روز عده‌یی با گرایشِ ایران‌مداری می‌خواستند با اسلام مبارزه كنند؛ ایشان گفت نه، اسلام به ایران خدمت كرده؛ ایران هم به اسلام خدمت كرده. «خدمات متقابل ایران و اسلام» همانقدر ارزش دارد كه كتاب «عدل الهی» شهید مطهری. مرحوم شهید مطهری نمونه‌ی یك شخصیت روحانیِ متناسب با زمان است كه می‌تواند در چالش اول، كارِ درست بكند و اقدام بجا انجام دهد. البته شبیه ایشان بازهم داشتیم و بحمد اللّه امروز هم داریم. امروز در قم فضلای جوانی به این كارها مشغول هستند؛ خوب هم مشغول هستند؛ من با بعضی از آن‌ها و آثارشان آشنایم؛ اما این در حوزه‌های ما باید به صورت یك جریان اصیل در بیاید. همه باید خود را با این حركت و این جریان آشنا كنند.۱۳۸۳/۰۴/۱۵ بیانات در دیدار جمعی از روحانیون استان همدان‌
وظایف حوزه در پاسخ به شبهات متوجه تشیع و نظام اسلامی در حوزه‌های علمیه، استعدادهای فوق‌العاده وجود دارد. واقعاً فهمیدن بعضی از مطالبِ اصولی و فلسفی و بعضی از ریزه‌کاریهای فقهی، مشکلتر از فهمیدن بسیاری از فرمولهای علمی دنیاست و طلبه‌ها با آن دقت فکری خودشان، این مطالب را میفهمند. مگر میشود آدم مغزی مثل مغز صاحب «قوانین» به آسانی پیدا کند؟ در حوزه‌های علمیه، از این قبیل متفکران که مرتب فکر و دقت و ریزبینی میکنند، زیاد است. اگر این استعدادها و خلاقیتها و ذوقهایی که گاهی مشاهده میشود، به شکل صحیحی به سمت یک تبلیغ درست هدایت شود، ما دیگر محتاج چیزی نیستیم. خارجیها کتاب مینویسند و ما باید پاسخ آنها را بدهیم. یکی از وعاظ السلاطین مصری - که واقعاً حیف است وعاظ السلاطین بنامیم؛ بلکه باید آنها را خدام‌السلاطین نامید؛ چون وعاظ السلاطین بعضی وقتها سلطان را وعظ میکردند - کتابی به نام «الشیعة والمهدی والدّروز» نوشته و به اصطلاح، تحقیقی در باب شیعه و حضرت مهدی و دروز کرده است. حالا چه ارتباطی بین شیعه و دروز وجود دارد، خودش بحثی است! این خدام السلاطین، از بس پول و ثروت فهد و صدام و شاه‌حسن را در شکمهای خود ریخته‌اند که دیگر چاشته‌خور شده‌اند و گرفتن این همه شیرینی و لذت از آنها سخت است. آنها واقعاً ضایع شده‌اند و اگر علم و دین هم میداشتند، حالا دیگر به دردشان نمیخورد. از این نوع کتابها زیاد مینویسند. ما باید در حوزه‌ی علمیه‌ی قم و در مراکز علمی خود، صد جواب رد در مشتمان داشته باشیم و به آنها پاسخ بدهیم. هنوز که هنوز است، در دنیای اسلام به ما میگویند: شما قایل به تحریف قرآنید! چرا که یک روز فصل‌الخطابی نوشته شد و ما هنوز نتوانسته‌ایم آن قدر فضای فرهنگی دنیای اسلام را از حرف حق خودمان و این‌که قایل به تحریف قرآن نیستیم، اشباع کنیم تا اگر بیدین لامذهبی خواست بنویسد که شیعه قایل به تحریف قرآن است، بداند که فردا شاگرد سر کلاسش در الازهر، یقه‌اش را خواهد گرفت که این کتاب شیعه پاسخ شما را داده است. هرچه مرحوم «سیّد شرف‌الدین» و مرحوم «امینی» نوشته، همان است دیگر. البته، هر کدام از آن کتابها برای جاهایی به درد میخورد؛ اما نکته این است که ما به صورت مدرن و طبق نیازهای امروز، از حق خود و تشیّع و اعتقاد و انقلاب و اسلام و حتّی اماممان دفاع نکردیم. امام را متهم کردند که میگوید: پیامبران ناموفق بودند(!) ما چند جلد کتاب در جواب این اتهام نوشتیم و به دنیا ارایه دادیم و پخش کردیم؟ پس، ببینید اینها کارهای حوزه است. ما باید اینها را باور کنیم.۱۳۶۸/۰۹/۰۷ بیانات در دیدار اعضاى مجمع نمایندگان طلّاب و فضلاى حوزه‌ی علمیّه‌ی قم
🔰تحول معنوی کارگزاران اگر در قله های جوامع بشری که نخبگان سیاسی و علمی و فرهنگی قرار دارند اخلاق و معنویت و تزکیه وجود داشته باشد، این سرچشمه ی فیاض به دامنه ها خواهد رسید و مردم هم از اخلاق نیک برخوردار خواهند شد. مسئولان کشور اسلامی در درجه ی اول مخاطب این سخن اند. 📚1386/05/20 ✍️محتوای کارشده توسط کانال نقشه راه