بهرغم تاکید اینجانب در عدم استفاده از عنوان سازمانی و شغلیام برای جلوگیری از برداشتهای نادرست از مصاحبه، این متن در ابتدا با درج عنوان سازمانی منتشر شده که موجب برداشتهای نادرست در ذهن مخاطب میشود. بنابراین، نه آنچه برداشت شده و نه مضمون اصلی موردنظر، هیچ یک موضع یک فرد سازمانی و شخصیت حقوقی سازمان فراجا نیست.
در کنار مساله یادشده، نحوه انتشار مطلب، برخی عنوانگذاریها و در مجموع نحوه انتقال متن از محتوای اصلی مصاحبه به شکلی انجام شد که مضمون اصلی از مفهوم مردم (که البته به شکل نادرست در برخی پایگاههای خبری دیگر نیز بازنشر و حتی کلمات دیگری همچون «اینها زندگی میخواهند» نیز به آن اضافه شد) به شکل دیگری از سوی برخی مخاطبان برداشت شد. درحالیکه مراد اصلی که به درستی و کامل در متن منتقل نشده، بهطور صحیح تاکید بر همان رویکرد گفتمانی جمهوری اسلامی، مورد تصریح مقاممعظمرهبری است که «مردم عائله حکومتند». بنابراین در این نگاه، منظور از مردم، اکثریتی هستند که معظمله چه در سخنرانی اردیبهشت ماه 1395 درمورد آسیبهای اجتماعی و چه در دو سخنرانی اخیرشان در دیماه (در دیدار اقشار بانوان و همچنین مداحان اهلبیت) تاکید کردند و نه معدود اقلیتی که هدف و کنششان تخریب و تعارض با کل نظام اجتماعی بوده است. بر این اساس، به جز آن اقلیت معارض، سایر افراد حتی فرد خطاکار و مجرم نیز، که البته در صورت لزوم باید اصلاح شوند، عائله حاکمیت و جزء همین مردم هستند.
برحسب آشنایی نسبی پیشین با روزنامه «فرهیختگان» و رویکرد کلی محتوای آن، تلاش این رسانه در انتقال این مطلب، در راستای این نبوده که بخش مهم واقعیت موجود یعنی رفتارهای تخریبگرانه و خلاف قانونی که در مقابله با تلاشهای نهاد نظم و امنیت عمومی و پلیس و به بهای تحمل صدمات گوناگون و شهادت تعداد زیادی از مأموران امنیت عمومی، کتمان گردد. بلکه واقعیت موجود بر حسب مجموعه تلاشها و محتوای فعلی و گذشته این روزنامه و همچنین رویکرد اصلی این مطلب براساس توجه و تاکید بر نقش مهم پلیس در این زمینه بوده است.
با تشکر
محمدرضا پویافر
1401/11/05
لینک توضیحات در صفحه روزنامه 👇👇
https://farhikhtegandaily.com/news/77586/%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85/
@basij_asatid
🌹🌼🌼🌼🌼
✨آدم با احساسی باشیم آدم حساسی نباشیم!
✨آدم حساس چیزهای ڪوچڪِ بد را بزرگ میڪند
✨آدم با احساس چیزهای ڪوچڪِ خوب را بزرگ میڪند
🌹🌼🌼🌼🌼🌹
سلام✋
صبحتون بخیر🌼
روزتون پر از خوبی🤲
@basij_asatid
💎امیرالمومنین عليه السلام در نامهاي به مالک اشتر فرمودند:
وَ اَشعِر قَلبَکَ الرَّحمَةَ لِلرَّعِیةِ وَ المَحَبَّةَ لَهُم وَ اللُّطفَ بِهِم وَ لا تَکونَنَّ عَلَیهِم سَبُعاً ضارِیاً تَغتَنِمُ اَکلَهُم.
دلت را از محبت به مردم و مهربانی و لطف در حق آنها پر گردان. مبادا مانند حیوان درنده در فکر دریدن آنان باشی.
📖نهج البلاغه، نامه ۵۳
@basij_asatid
♦️ آزادی غربی
🔹بارها گفته ایم آزادی در غرب به معنای آزادی انسان برای شکستن ارزش های انسانی است. که در واقع آزادی نیست، بلکه نوعی از اسارت وبردگی برای نفس است.
🔹و در مقابل حجاب و زندگی ارزشی،همان آزادی زن از نفس و دام های گمراه کننده شیطان است.
ما ادعا نداریم هرکس محجبه باشد دیگر خطا و گناه و لغزش ندارد اما یقینا از خیلی از آسیب های فردی و اجتماعی در امان خواهد بود.
#آزادی
#حجاب
@basij_asatid
6.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ریز و درشت از طرح مولدسازی داراییهای دولت
🔹انتشار جزئیات آییننامه مولدسازی داراییهای دولت در روزهای اخیر انتقادهای زیادی را به دنبال داشت، اما طرح مولدسازی چیست و چه مزایا و معایبی احتمالا خواهدداشت؟
#تحلیل_روز
@basij_asatid
5.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ اینستاگرام چگونه از فرزندان ما زامبی میسازد؟!دمحتوای پیجهای افراد جنایتکار و قاتل چه مطالبی است؟!
🔹چگونه یک فرد سالم از لحاظ روانی و اعتقادی به یک ملحد و برانداز عصبی تبدیل میشه؟!
#فجازی
#آگاهی
#دیکتاتوری
@basij_asatid
حکمرانی استانی: چالشها و الزامات
🔺 محورهای چهارمین همایش ملی و دومین همایش بینالمللی حکمرانی متعالی (حکمت ۴) (ICEG2023):
1️⃣ پیشرفت منطقهای و حکمرانی استانی
▪️ آسیبشناسی سیاستگذاری توسعه منطقهای
▪️ چالشهای برنامهریزی استانی
▪️ طراحی شیوه کارآمد مشارکت استانی
▪️ بایستههای سرمایهگذاری استانی
2️⃣ تمرکززدایی و حکمرانی استانی
▪️ دیدگاهها و نظریات در خصوص تمرکززدایی
▪️ بررسی روند تمرکززدایی
▪️ ترسیم وضعیت مطلوب تمرکززدایی
▪️ الزامات تمرکز زدایی در ابعاد اقتصادی، اداری و فرهنگی
3️⃣ عدالت جغرافیایی، آمایش سرزمینی و حکمرانی استانی
▪️ وضعیتسنجی تحقق عدالت جغرافیایی
▪️ راهکارهای تحقق عدالت منطقهای
▪️ بررسی و نقد برنامههای آمایش استانی
4️⃣ ابعاد حقوقی و حکمرانی استانی
▪️ تبیین ظرفیتهای حقوقی در خصوص حکمرانی استانی
▪️ جایگاه شوراهای استانی در قوانین
5️⃣ ساختارهای حکمرانی استانی
▪️ الزامات پاسخگویی و شفافیت در حکمرانی استانی
▪️ چگونگی مدیریت تعارض منافع در حکمرانی استانی
▪️ نقش اطلاعات در سیاستگذاری و تصمیمگیری مسئولان استانی
▪️ مدل مطلوب ساختارسازی و شایستهسالاری با توجه به بافت بومی استانها
🌎 governanceschool.ir/fa/news/1333
💻 ig4.sndu.ac.ir
📱 @governance_school
✳️ مدرسه حکمرانی شهید بهشتی برگزار میکند:
چهارمین همایش ملی و دومین همایش بینالمللی حکمرانی متعالی (حکمت ۴) (ICEG 2023)
با عنوان: حکمرانی استانی: چالشها و الزامات
🔷 زمان برگزاری: ۲۲ خردادماه ۱۴۰۲
📆 مهلت ارسال چکیده مقالات: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
📆 مهلت ارسال اصل مقالات: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
کسب اطلاعات بیشتر:
🌎 https://governanceschool.ir/fa/news/1333
ورود به سامانه همایش:
💻 ig4.sndu.ac.ir
📱 @governance_school
🔰 مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیانها ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
💎برای من روشن است که استعداد کشور خیلی بالا است و ما:
♦️هم در زمینهی منابع خدادادِ طبیعی یک کشور فوقالعادهای هستیم،
♦️هم از لحاظ مسائل جغرافیایی و موقعیّت جغرافیاییِ بینالمللی و سیاسی یک کشور برجسته و استثنائی هستیم،
♦️هم از لحاظ نیروی انسانی.
💠نکاتی در مورد رشد کشور
👈ما احتیاج داریم به رشد سریع و مستمر؛ علّت هم این است که عقبافتادگی داریم.
🚧ما در دههی ۹۰ به دلایل مختلف یک عقبماندگی و بهاصطلاح تعطیل نسبی مسائل اقتصادی داشتیم.
✔️جبران این عقبماندگی طبعاً محتاج یک رشد مستمرّ پیدرپی اقتصادی است در میانمدّت.
📌برای همین است که ما در برنامهی هفتم توسعه، اولویّت اصلیِ برنامه را گذاشتیم پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت.
🔺و رشد اقتصادی را متوسّط هشت درصد در سیاستهای برنامهی هفتم قرار دادیم
↙️ما به این رشد احتیاج داریم؛ چرا؟
به این چهار دلیل:
1️⃣ علاج مشکل معیشت مردمی و رفاه خانوار
2️⃣ ارتقای جایگاه ایران در اقتصاد منطقه و جهان
3️⃣ ایجاد شغل برای نیروی انسانیِ جوانِ متخصّص
4️⃣ ممکن است فردا اینهمه جوان نداشته باشیم؛ ما باید کشور را برای آن روز ثروتمند کنیم.
🏷الزامات رشد کشور
📍بعضی از این الزامات، متوجّه دستگاههای حکومتی است که آنها موظّفند و باید دنبال کنند؛
📍بعضی متوجّهِ خود فعّالانِ اقتصادی است؛
📍بعضی متوجّه آحاد مردم است.
✅دو رکن اساسی:
🔸 افزایش سرمایهگذاری برای تولید
🔸ارتقای بهرهوری
❇️الزامات دیگر:
1️⃣ چشمانداز راهبردی دستگاههای اجرائیِ حکومتی برای مسائل اقتصادی
2️⃣ حمایت دستگاههای اجرائی از توسعهی بنگاههای خصوصی
3️⃣ پیشرفت دانش و فنّاوری
4️⃣ افزایش بهرهوری
5️⃣ رقابتپذیر کردن کالا و خدمات
👌اگر چنانچه ما محصولمان را رقابتپذیر کنیم، یعنی هم کیفیّت بالا برود، هم قیمت پایین بیاید، تحریم دیگر اثر نمیکند.
6️⃣ یکی از مهمترین الزامات: بهبودِ فضای کسب و کار [از طریق:]
📌علاج تصمیمگیریهای متناقض
📌علاج تغییرات مکرّر قوانین و مقرّرات
📌مقرّراتزدایی و علاجِ راهِ دراز و پُرپیچوخم فرایندهای اداری
📌برداشته شدن مداخلههای سلیقهای از سوی نهادهای نظارتی و غیرنظارتی
📌تأمین مالی برای فعّالیّتهای بخش خصوصی
7️⃣مسئلهی انضباط مالی در بودجه
8️⃣رفع مداخلات دولتی در مالکیّت و مدیریّت بنگاههای اقتصادی
9️⃣رقابت نکردن دستگاههای دولتی با بخش خصوصی
🏷چند تذکر کوتاه
⭕️بنگاههای اقتصادی میان خود عرصهی رقابت را از حوزهی همکاری جدا کنند.
⭕️شرکتهای کوچک و متوسّط، نقش زیادی در ایجاد اشتغال و در ایجاد ارزش افزوده برای کالاها دارند.
🔺دستگاههای دولتی به اینها توجّه کنند،
🔺بنگاههای بزرگ در زنجیرهی تولید خودشان با اینها همکاری کنند و اینها را توسعه بدهند و به آنها کمک کنند.
⭕️تعاونیهای تولید میتواند یکی از گرهگشاترین کارها برای ایجاد اشتغال باشد؛
🔺بخصوص برای ایجاد عدالت اقتصادی در مجموعهی کشور.
❇️من این را گواهی میدهم، شهادت میدهم که مسئولین محترم دولتی با همهی وجود دارند کار میکنند؛
👈منتها جهتگیریها را مراقبت کنند و کار را جوری انجام بدهند که انشاءالله نتایج مطلوبی داشته باشد.