eitaa logo
بسیج مشکوه
39 دنبال‌کننده
71 عکس
13 ویدیو
4 فایل
📢 ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید اینستاگرام : https://www.instagram.com/basijmeshkat/ بله : https://ble.ir/basij_meshkat ارتباط از طریق : https://eitaa.com/Sedrzaho
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 واحد حاکمیت و جهت گیری بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوه برگزار می‌کند: 🔻 تخصص گرایی یا مأموریت مداری؟ 👈 بایدها و نبایدها 👈 آسیب‌ها و فرصتها 👈 نقشه راه حرکت طلبه انقلابی در مقطع سطح و خارج برای حل مسائل انقلاب 👈 نقش تشکل و گروه در فرآیند حل مسائل انقلاب با حضور: 🎤 حجت الاسلام والمسلمین استاد قنبریان 🕜 دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰ 📌 دفتر بسیج 🆔 @basij_meshkat
استاد قنبریان نمار جمعه.mp3
30.03M
🎧 صوت جلسه جایگاه مطلوب فریضه‌ی سیاسی و عبادی نماز جمعه در جامعه‌ی اسلامی چیست؟ حجت الاسلام و المسلمین قنبریان 🔸 واحد حاکمیتی و جهت گیری 🆔 @basij_meshkat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت جلسه تخصص گرایی یا ماموریت مداری حجت الاسلام و المسلمین قنبریان 🔸 واحد حاکمیتی و جهت گیری 🆔 @basij_meshkat
📸 گزارش تصویری جلسه تخصص گرایی یا مأموریت مداری با حضور حجت الاسلام و المسلمین قنبریان دفتر بسیج حوزه‌ علمیه‌ مشکوه 🔸 🔸 🆔 @basij_meshkat
📸 گزارش تصویری جلسه تخصص گرایی یا مأموریت مداری با حضور حجت الاسلام و المسلمین قنبریان دفتر بسیج حوزه‌ علمیه‌ مشکوه 🔸 🔸 🆔 @basij_meshkat
📸 گزارش تصویری جلسه تخصص گرایی یا مأموریت مداری با حضور حجت الاسلام و المسلمین قنبریان دفتر بسیج حوزه‌ علمیه‌ مشکوه 🔸 🔸 🆔 @basij_meshkat
📸 گزارش تصویری جلسه تخصص گرایی یا مأموریت مداری با حضور حجت الاسلام و المسلمین قنبریان دفتر بسیج حوزه‌ علمیه‌ مشکوه 🔸 🔸 🆔 @basij_meshkat
📸 گزارش تصویری جلسه تخصص گرایی یا مأموریت مداری با حضور حجت الاسلام و المسلمین قنبریان دفتر بسیج حوزه‌ علمیه‌ مشکوه 🔸 🔸 🆔 @basij_meshkat
📸 گزارش تصویری جلسه تخصص گرایی یا مأموریت مداری با حضور حجت الاسلام و المسلمین قنبریان دفتر بسیج حوزه‌ علمیه‌ مشکوه 🔸 🔸 🆔 @basij_meshkat
📸 گزارش تصویری جلسه تخصص گرایی یا مأموریت مداری با حضور حجت الاسلام و المسلمین قنبریان دفتر بسیج حوزه‌ علمیه‌ مشکوه 🔸 🔸 🆔 @basij_meshkat
🔰 واحد اندیشه بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوه برگزار می‌کند: ♦️ گاهِ امام امام مبارزه، از طلبه‌های جوان خود، چه می‌خواهد؟ 🔻 سلسله جلسات مباحثه ۵ دیدار مهم ولی معظم، با طلاب و روحانیون جلسه اول، چهارشنبه،۵آبان ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۳۰ دفتر بسیج متن مورد مباحثه: دیدار آقا با طلاب فیضیه ۱۳۷۹ https://farsi.khamenei.ir/print-content?id=21451 بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوه علی بن موسی الرضا علیه السلام 🆔 @basij_meshkat
حوزه و روحانیت جزیره‌ای نیست که با پیرامون خود ارتباطی نداشته باشد. مسائل روحانیت و مسائل حوزه، پیوندی ناگسستنی با مسائل کشور، مسائل نظام اسلامی، مسائل دنیای امروز و حتی با مسائلی از تاریخ و گذشته دارد. مطلبی که امروز در نظر گرفتم در این اجتماع عزیز در میان بگذارم، مطلبی راجع به حوزه است؛ ولی مسائل حوزه از مسائل کلّ جامعه، مسائل کشور، مسائل جهان، بلکه مسائل تاریخ جدا نیست. حوزه و روحانیت جزیره‌ای نیست که با پیرامون خود ارتباطی نداشته باشد. برحسب بافت معمولىِ همیشگىِ تغییرناپذیر نظام اجتماعی و روابط انسانی ما، حوزه و روحانیت مثل خونی است که در سرتاسر پیکره‌ی جامعه در جریان است؛ در حرکت است؛ با همه جا مرتبط است. لذا مسائل روحانیت و مسائل حوزه، پیوندی ناگسستنی با مسائل کشور، مسائل نظام اسلامی، مسائل دنیای امروز و حتی با مسائلی از تاریخ و گذشته دارد که من در بحث امروز، فهرست‌گونه‌ای از آن را عرض میکنم . ۱۳۷۹/۰۷/۱۴ بیانات در جمع اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه 🆔 @basij_meshkat
🔰 ماجرای لبنان 🔻 عددی که آشکار شد... باحضور: 🎙 محمد حسین امیدی کارشناس مسائل لبنان 🕛 دوشنبه ۳ آبان، بعد از نماز ظهر دفتر بسیج بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوه علی بن موسی الرضا علیه السلام 🆔 @basij_meshkat
اگر زبدگان و نخبگان و خواص جامعه نقشهای خود را پیدا کنند و طبق آن عمل کنند، هیچ بُعدی ندارد - بلکه نتیجه‌ای حتمی است - که این تمدّن مثل همه‌ی تمدّنهای دیگر رشد خواهد کرد. یک فکر نو، یک پیشنهاد نو برای بشریت مطرح شود و بر اساس آن فکر، یک نظام سیاسی در گوشه‌ای از دنیا بتواند یک ملت را گرد هم جمع کند؛ آن ملت ایستادگی کند؛ آن مردم به شرایط لازمی که خواهم گفت، عمل کنند؛ زبدگان و نخبگان و خواص جامعه نقشهای خود را پیدا کنند و طبق آن عمل کنند. لذا هیچ بُعدی ندارد - بلکه نتیجه‌ای حتمی است - که این تمدّن مثل همه‌ی تمدّنهای دیگر رشد خواهد کرد. ۱۳۷۹/۰۷/۱۴ بیانات در جمع اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه 🆔 @basij_meshkat
🔰 وکیل الملة 🔻چگونه نقش نظارتی مجلس بر دولت محقق شود؟ با حضور: دکتر روح الله ایزدخواه نماینده مجلس شورای اسلامی دوشنبه،۱۰ آبان از نماز مغرب تا ساعت ۱۹ دفتر بسیج مشکات 🔸 🔸 بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوه علی بن موسی الرضا علیه السلام را با یکدیگر خواهیم ساخت... 🆔 @basij_meshkat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نماز جمعه... گفتاری از حجت الاسلام عرب برشی از جلسات شرح خطبه منا 🆔 @basij_meshkat
بسم الله الرحمن الرحیم و له الحمد 🔰 مبارزه حاد سیاسی، فصل اخیر ایجاد هویت طلبه عصر امام خمینی ره 🔻همواره یکی از اصلی ترین پرسش های دغدغه مندان در حوزه تربیت طلاب انقلابی، این بوده است که چگونه می توان نسلی همچون بهشتی، مطهری، خامنه ای، باهنر، مفتح و ... را تربیت نمود و بازتولید همان روحیه ها و انگیزه ها و مولفه ها را در تقاطع زمانی امروز انقلاب اسلامی رقم زد؟ 🔻طلبه دوران سطح به صورت طبیعی نخستین اولویتش تقویت بنیان های علمی است تا بتواند از ابزار علمی به دست آمده در این دوران بهره های لازم در دوران درس خارج را ببرد؛ اما بی شک صرف پرداختن به دروس مرسوم حوزوی در دوران 7 الی 10 ساله سطح، شخصیتی بی ربط به انقلاب اسلامی پرورش خواهد داد. 🔻 بازخوانی شخصیت روحانیون انقلابی (همچون رهبر معظم انقلاب، شهیدان بهشتی، مطهری و ...) به ما نشان می دهد که تحول در سه بُعد «بینش، گرایش و کنش» طلبگی موجب پدید آمدن الگویی متفاوت از طلبه مطلوب شده است. ♦️ بینش فهم و اجتهاد این نسل از شاگردان امام ره، خوانشی جدید از اسلام و تشیع ارائه می داد که در سالهای پایانی عمر مبارک حضرت روح الله ره ص نام گرفت. ♦️ گرایش دلداگی عمیق به مکتب اسلام ناب و شخص حضرت امام ره عامل محرکی بود که اندیشه را به روحی در تمام کالبد وجودی شاگردان مکتب امام ره مبدل می ساخت. ♦️ کنش تبلور اندیشه اسلام ناب در جامعه، این نسل را به درگیری حاد با کانون قدرت رسانده و عملا شخصیتی سیاسی از ایشان به بار آورده بود.
🔻با توجه به تجربه سال های طلبگی و فعالیت تشکلی باید گفت که نسل امروز، از یک سو فاصله ای طولانی با عمق اندیشه اسلام ناب دارد و از سویی حوصله مطالعات گسترده در حوزه مباحث اندیشه ای را ندارد. این معضل عوامل متعددی داشته که از جمله اساسی ترین آنها فقدان احساس مسئولیت اجتماعی است. به نظر می رسد تنها مسیر برای جبران این خلاء، قرار گرفتن در نقطه کانونی می باشد. 🔻طلبه امروز، به غایت محتاج درگیری حاد با تمام مسائل سیاسی است تا ضمن از صحنه مبارزات کشور، و اندیشه ای خویش را درک کرده و از این رهگذار چنگی به ریسمان ممدود تراث فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی بزند. سایر ابعاد مورد نیاز برای یک همچون تبلیغ، ایجاد جریان انسانی، ارتباط با ارکان حاکمیت و ... نیز در دامنه مبارزه حاد سیاسی محقق خواهد شد. 🔻پر واضح است که فرصت طلاب محدود بوده و امکان پرداختن به تمام ابعاد در یک بازه زمانی محدود وجود نخواهد داشت. از این رو اهمیت انتخاب محوری ترین بعد شخصیتیِ مصلح دینی (به مثابه فصل اخیر) بسیار ضروری خواهد بود. بر اساس شواهد فوق الذکر و همچنین نگاه مجموعی به بیانات رهبر انقلاب پیرامون هویت طلبه عصر انقلاب خصوصا با ماموریت رهبری دینی و اصلاح گری اجتماعی (1) به نظر می رسد که فصل اخیر هویت مصلح اجتماعی، است.
🔻تفصیل مقصود از مبارزه حاد سیاسی مجال دیگری می¬طلبد اما اجمالا مقصود از مبارزه حاد سیاسی، سیاسی کاری ها یا قرار گرفتن و ضریب دادن به دسته بندی های باطل سیاسی نیست (2) بلکه مقصود همان معنای رفیع و بلندی است که رهبر معظم انقلاب در کتاب انسان 250 ساله و همچنین کتاب همرزمان حسین علیه السلام، به تشریح و تبیین آن پرداخته اند. (3) محمد سجاد بیگی مسئول بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوه علی بن موسی الرضا علیه السلام ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: پی نوشت: (1) بیانات رهبر انقلاب در تاریخ های: 26 دی 68 ؛ 4 بهمن 69 ؛ 20 شهریور 73 ؛ 14 مهر 79 ؛ 12 اردیبهشت 80 ؛ 11 اردیبهشت 87 ؛ 17 آبان 85 ؛ 29 مهر 89 ؛ 4 آبان 89 ؛ 19 مهر 91 ؛ 18 اردیبهشت 98 (2) بیانات رهبر انقلاب؛ 1 اسفند 70 (3) رجوع شود به کتاب همرزمان حسین علیه السلام، گفتار سوم: فلسفه و هدف امامت ؛ همچنین کتاب انسان 250 ساله (حلقه2)، بخش مقدمه 🆔 @basij_meshkat
گزارش تصویری از سفر تبلیغی ایام فاطمیه به مناطق محروم استان خراسان جنوبی (نهبندان) برنامه مشترک، بسیج حوزه علمیه مشکوه، بسیج حوزه علمیه مشکوه کریمه اهل بیت سلام الله علیها، طلاب حوزه علمیه نهبندان و سربیشه واحد تبلیغ بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوه علی بن موسی الرضا علیه السلام 🆔 @basij_meshkat
بسم الله الرحمن الرحيم 💠 فصل اخیر چیست؟ یا همان بعد سوم، بستری است برای تحقق ماموریت‌های که به همت معاونت محترم آموزش در برنامه درسی بسیاری از دوره‌ها جانمایی شده است. 💠 چرا ترم‌های قبل در برنامه نبود؟ در سالهای قبل از کرونا، همواره یک‌ ساعت به صورت ثابت در برنامه درسی تحت عنوان وجود داشت که مختص به برنامه‌های سیاسی و اجتماعی بود. نوعا این برنامه ها با حضور بزرگوارانی بود که به ارائه مسائل و چالش های روز انقلاب بپردازند. (افرادی همچون آقایان حسن رحیم‌پور، وحید جلیلی، محمدباقر قالیباف، سهیل اسعد و ‌...) 🔴 چرا تعطیل شد؟ از یک سو به دلیل و کاهش طبیعی فعالیت‌های تشکلی مدرسه و از سوی دیگر به دلیل حضور ١١ دوره در مقطع سطح مدرسه، جلسات حدودا به مدت یک سال به حال تعلیق در‌آمد. اما اکنون و به واسطه حضور فعال‌تر بسیاری از شما برادران در و برگزاری دو الی سه ساعت برنامه ثابت در هفته های پایانی نیم‌سال اول، توسط طلبه‌های دوره‌های مختلف و شکل‌گیری به لطف خدا و همت معاونت محترم علمی تربیتی، ٢ ساعت ثابت تحت عنوان به برنامه درسی اکثر دوره‌ها اضافه شد. 🌱 استعاره‌ای است تا نمایانگر عنصر هویت ساز طلبه عصر انقلاب باشد. دو برنامه اصلی در این دو ساعت عبارت است از:
ادامه پست قبل: 🔸 یک: جلسات مباحثه "شناخت جامع اسلام" (زمان: شنبه‌ها ساعت ١٠:٣٠ الی ١١:٢٠) در این جلسات متونی از آثار اندیشمندان معاصر اسلامی، همچون امام ره و علامه طباطبایی ره مباحثه می‌شود تا جامعیت اسلام درک شده و تطبیقش در جهان امروز مورد مداقه قرار گیرد. دبیر این جلسات برادر فرشید خلیلی (دوره٩) خواهند بود. 🔸 دو: جلسات خبرخوانی، تحلیل و طراحی کنش سیاسی یا همان سابق (زمان: یکشنبه‌ها ساعت ١٣:٣٠ الی ١۴:٢٠) در این جلسات که با پشتوانه مطالعه و رصد اخبار روز شکل گرفته است، تا امروز بیشتر به بررسی و تحلیل وقایع مهم سیاسی و همچنین برقرار کردن ارتباط میان این وقایع با مبانی انقلاب اسلامی پرداخته‌ایم. ان شاء الله به همت شما عزیزان باید به سمت نیز حرکت کنیم. دبیری این جلسات مشترکا به عهده برادران علی شمقدری (دوره۴ جدید) و علی طلوعی (دوره٩) می‌باشد. 🔺 لازم به ذکر است که این دو جلسه ثابت هفتگی مکمل یکدیگر بوده و هر دو در ساماندهی شخصیت جامع طلبگی با سوگیری رهبری دینی تاثیر بسزایی دارد. 🆔 @basij_meshkat
بسم الله الرحمن الرحیم «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا» به لطف خداوند متعال و توجهات حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) ، با هدف احیای فاطمیه در روستاهای مرزنشین و محروم خراسان جنوبی تعدادی از طلاب حوزه علی بن موسی الرضا و کریمه اهل بیت عزم تبلیغ کردند، گزارش این تبلیغ به شرح زیر است: ۱. اعزام حدود ۳۲ مبلغ از طلاب و اساتید مدارس علمیه مشکات(حوزه علی بن موسی الرضا و کریمه اهل بیت) ۲. برقراری ارتباط با دو حوزه علمیه سربیشه و نهبندان و همکاری با طلاب این دو حوزه علمیه در احیای مراسم فاطمیه ۳. ارتباط با نوجوانان، سرکشی به منزل اهالی روستا و برگزاری هیئت در ۱۳ روستای محروم خراسان جنوبی(نهبندان) ۴. پخت حدود ۶۰۰۰ غذا برای مراسم های عزاداری. واحد تبلیغ بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوه 🆔 @basij_meshkat
بسم الله الرحمن الرحيم 📣 *برگزاری نخستین جلسه * ✅ با عنایت خدای تعالی و همت برادران *کارگروه اندیشه واحد حاکمیت* و همچنین با توجه به حضوری شدن مدرسه، فردا (شنبه) ٢۴ دی ماه از ساعت ١٠:٣٠، نخستین جلسه برگزار خواهد شد. 🔴 در این جلسات شنبه ها، محتوای جزوه *جامعیت اسلام* مورد مباحثه قرار می‌گیرد. محتوای جزوه که به پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین قنبریان گردآوری شده است، مشتمل بر مباحثی از *تفسیر المیزان* و همچنین *چهل حدیث امام خمینی ره * است که به بررسی *ابعاد جامعیت دین مبین اسلام در ساحت‌های مختلف حیات انسان* می‌پردازد. 🔰 لازم به ذکر است که برای جلسات مباحثه چهار گروه ١٠ الی ١۵ نفره از دوره‌های ٩، ٨، ٧، ۴ جدید، ۵ جدید و ٧ جدید (حدود ۵٠ نفر از طلاب مدرسه) تشکیل گردیده است. 🆔 *@basij_meshkat*
🔰 گزارش تحلیلی واحد تبلیغ بسیج مشکوه از سفر تبلیغی به مناطق محروم استان خراسان جنوبی بسم الله ‌الرحمن الرحیم و له الحمد ♦️سفر تبلیغی به پایان رسید و حاصل گفت و گو و زندگی یکی دو روزه و کوتاهمان با مردم و طلبه‌های و چند نکته مهم بود: 🔻١. یکجانشینی و مهاجرت به شهر فراگیر شده و اصلی ترین عامل، ناکارآمدی فعالیت های اقتصادی روستاییان است. صد البته عوامل فرهنگی (در لایه گرایش ها و سبک زندگی) همچون راحت طلبی و چشم و هم چشمی ها نیز بی تاثیر نبوده است. بسیاری از روستاییان امروز (در منطقه ای که توفیق خدمت داشتیم) دیروز بوده اند. مساله یکجانشینی عشایر و سپس مهاجرت یکجانشینان به شهر، جزء مسائلی است که پدیدآورنده چالش های امنیتی و اجتماعی خواهد بود.