eitaa logo
بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی میبد
428 دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
1.8هزار ویدیو
220 فایل
✔️ اطلاع رسانی برنامه‌ها ✔️ گزارش فعالیت‌ها 🇮🇷 بسیج‌ دانشجویی‌ دانشکده‌ علوم‌قرآنے‌میبد 💐 منتظر نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما بزرگواران هستیم. @ALIBARATI110 :برادران خواهران: @Nazanin_4684
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥 دستور صریح رهبر انقلاب؛ ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است/به فرانسه هم خوشبین نیستم 🔸رهبر انقلاب فرمودند: ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند، واکسن درست کرده بودند، وضعیت خودشان اینگونه نبود. چند روز پیش ظرف ۲۴ ساعت ۴۰۰۰ نفر تلفات داشتند. 🔹 به این‌‌ها اعتماد و اطمینان هم نیست. گاهی این‌ها می‌خواهند روی  ملت‌های دیگر امتحان کنند. 🔸البته من به فرانسه هم خوش‌بین نیستم چون سابقه ورود خون‌های آلوده را داریم.
بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی میبد
✨سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت چهل و سومین سالگرد قیام ۱۹ دی مردم قم آغاز شد 📌پخش زنده ه
🔰 واکسن ایرانی کرونا مایه افتخار است 🔺 واکسنی که برای کرونا آماده کرده‌اند، مایه افتخار است. این مایه عزت کشور و مایه افتخار کشور است. البته از طرق مختلفی دنبال واکسن دارند حرکت می کنند خوب در یک موردی به آزمایش انسانی رسید و موفق بود. بعضی هستند هر کار بزرگی که در کشور انجام می گیرد مستبعد می دانند. وقتی این سانتریفیوژهای هسته ای را جوان های ما درست کرده بودند، چند نفر از این بزرگان علمی به من نامه نوشتند که شما گول اینها را مبادا بخوری. اینها نمیتوانند این کار را بکنند. عین همین قضیه در مورد سلولهای بنیادی بود. وقتی مرحوم کاظمی و این جوانان عزیزی که بحمدالله امروز هم هستند توانستند سلولهای بنیادی را که یک کار بسیار بزرگ در مسائل زیستی انسانی است این را انجام بدهند یک عده ای باز همان وقت به ما پیغام میدادند که خیلی اینها را باور نکنید خیلی اینها قابل قبول نیست. الان هم واکسن را درست کردند. انشاءالله بهتر و کاملترش را هم درست خواهند کرد. روز به روز یعنی کاملتر خواهد شد. تا الان موفق بوده بعد از این هم ان شاءالله موفق خواهد بود و اینها. این مایه افتخار است من از همه دست‌اندرکاران از وزارت بهداشت و دیگران که دست اندرکار تولید واکسن بودند از همه تشکر میکنم.
😄 امروز نشستم یک حساب کردم که خلاصه نویسی کردن فقط تو دانشگاه ما چقدر هزینش برای طبیعت و چقدر هزینه مالیش میشه 🤔 به طور میانگین از هر تنه درخت ۸۵۰۰ برگه ساخته میشه (طبق محاسبات رسمی سازمان مربوطه، هر ۶ درصد تنه درخت ۵۰۰ عدد برگه تولید میشه) حالا ما اگه ۱۰۰۰ دانشجو در نظر بگیریم که هر کدوم ۱۰ واحد درسی(۲واحدی) دارند که قراره ۸ درس خلاصه کنن،حدود ۹/۴۱ تنه درخت لازم داریم معادل ۸۰ هزار برگه. هزینه مالیشم حدود ۱۲ میلیون میشه. فقط هزینه برگه های خلاصه نویسی که در نهایت قراره برگه ها دور ریخته بشه و بعیدم هست حتی مطالعه بشه این میشه! واقعا چه ضرورتی داره الزام به خلاصه نویسی؟ هزینه زمانی (اتلاف وقت) که مهمترینش هست رو اصلا در نظر نگرفتیم! حالا اگه در نظر بگیریم هر دانشجو ۸۰ صفحه بنویسه که هر صفحه ۳۰ دقیقه زمان بگیره، ۴۰ ساعت میشه!!! 🤔 حالا این ترم تموم شد، طرح تصویب شد، غالب دانشجویانم انجام دادن! همین محاسبات اگه قراره ترمای بعدم انجام بدن، اگه فقط یک ترم دیگه مجازی باشیم دو برابر میشه! تازه اگه برنامشون بازم ۸ درس باشه نه از ابتدا! چقدر بهتر میشد بجای این روش، مثل ترمای قبل، در پایان هر بخش یک آزمون ۵ سوالی میگرفتن!
🥀 غروب جمعه گذشت و فقط تأسف ماند 🥀 دوباره قصه یعقوب و هجر یوسف ماند 🥀 غروب جمعه گذشت و خبر ز یار نشد 🥀 دعای منتظرین هم اثرگذار نشد ... ❤️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج❤️ ❤️جمعه های دلتنگی❤️
❇️ ‏در تصویر چه می‌بینیم؟! 💠 نطفه‌ی پاک... 💠 شیرِ پاک... 💠 لقمه‌ی حلال... 💢 و حاصلِ هر سه‌ی این‌ها: 💎 «یک انسانِ طراز» 💎 «یک اَبَر قهرمان ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎
~🕊 🔸دلم میخواد اون کسی که حسینم رو شهید کرد ببینم!.. 🔹بخدا قسم باهاش کاری ندارم.. 🔸فقط میخوام بپرسم: چطور دلت اومد پسر به این قشنگی رو از مادرش بگیری:) 🥀 🕊 ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎
هدایت شده از بسیج دانشجویی شهرستان میبد
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خاطره شنیدنی زینب سلیمانی از هدیه حاج قاسم 🆔 @meybode_ma
استاد کریمی نیا (فقه الحدیث ۴)👆👆
🔵 در ازدواج انصاف داشته باشید 🖋 استاد سید علیرضا واعظ موسوی 🔺️چند مورد از مادرشوهرها با ناراحتی می گفتند که عروس شان هیچ جهیزیه ای با خود نیاورده و تمامی وسایل سنگین منزل و برقی و حتی خرید اجاق گاز، بر دوش داماد بوده است... 🔺️با اینکه داماد خانه را هم قبل ازدواج خریده است... می گویند الان در رابطه با این دختر خانم ها مشکلاتی که دارند این است، که هر چه خانواده پسر سکوت می کنند، دختر خانم همچنان بر موج خودبزرگ بینی سوار بوده و می گوید جهیزیه ام فلان است و بهمان... 🔺️در حالی که هیچ وسیله ای نداشته حتی در وسایل آشپزی، وسیله کم دارد... این دختر خانم، قبل از ازدواج، مدعی بوده که هم طلای خوب برایش خریده شود، هم عروسی گرفته شود و هم اینکه داماد خانه داشته باشد... 🔺️گلایه این مادرشوهران گرامی این بود که دختر خانم حالا ما چیزی نمی گوییم که وسایلت کم است، لااقل تو کمی سازگار باش و خرید کمبودهای آشپزخانه ات را بلافاصله پس از شروع زندگی انجام نده.... بگذار کمی این پسر هم از زندگی لذت ببرد... مایه آرامشش باش... نه این که همان ابتدا کمرش را بشکنی...
روزی که آن مردک پیروزمندانه پرچم را توییت کرد، گفت: «دنیای پس از سلیمانی، جای امن‌تری است»! بیچاره نمی‌دانست که آتشِ مرگ برای ققنوس، آب حیات است و زمین بازی تازه به دست بریده‌ی سلیمانی افتاده... ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎
🔰 *حق با مسئولین است!* *آقای دانشمند*، *مقصر است !* *دانشمند ، مقصر است* ! ‌چطور دلش آمد ، لرزه به تنِ مسئولین ِ *بی گناهِ* ما بیندازد ؟! *‌دانشمند* ، باید *پاسخگو باشد* ! به چه قیمت احساسات مسئولینِ مارا *جریحه دار* کرد ؟! هیچ میداند *حرف هایش* ، چند شب است *خواب* را،از چشمِ نازنینِ مسئولینِ ما،گرفته است ؟! البته گاهی اوقات ؛ همین *مقصربودن* و *مقصرشدن* ‌؛ سگش شرف دارد به *بی تفاوت* بودن و " *سر به زیرِ برف کردن* " ! و تا باشد از *این مقصر شدن* هـا ! لذا ؛ انصاف و شَرَف حکم می کند که ماهم مثل *دانشمند*‌ مقصر شویم. ‌پس ؛ *ما هم میخواهیم مقصرباشیم* ! *امابعد* ؛ وقتی می بینیم ،حقوقِ عمومی مردم و سرمایه های عظیمی که باید بهره اش نصیب همه مردم شهرستان *سیرجان* بشود ؛ ( *البته ارث پدریِ هیچ‌ کس هم نیست*) و جزوِ حقوق شهروندیِ مردمِ دیارمان هست، اما دارد در آسیابِ *‌بی تدبیریِ* عده ای *‌سودجو*‌ و *سلطه طلب* له و چرخ میشود ؛ باید برای دفاع از حقوق مردمِ مان ورود کرده و به سرِ بی دردِمان ، دستمال ببندیم ! این روز ها مطالبه ، انتقاد ‌و معرکه عرض ما راجع به مشخص شدن‌ِ *حقوقِ عمومی* ‌است ‌ حالا دیگر ؛ *بخور بخورهایِ با طعمِ حق السکوت شان بماند* ! وقتی داریم مثل *یتیم های شکست خورده* ازفقر ،‌تبعیض،‌خالی بودنِ سفره و روز به روز کوچیک شدنِ سفره هامان به تنگنا می آییم ، واقعا سکوت و دست به جیب کردن، جایز است ؟! _ " *‌نـــــــــــــه* " . بنابراین ؛ اگر تا بدین جا ، راهِ *‌مقصر*‌ شدن را برگزیده اید، شرطش این است که این *هشت* ‌بند ، ‌را بدانیم و بپذیریم : 🔰 بندِ *اول* ) این جنایت ها ،‌ رانت خواری ،‌لابی گری ها،فساد های مالی و پولشویی و از ‌این قبیل لجن کاری که در هرکجای شهرستان اتفاق افتاده را رسانه های حق گوی ما بارها گفتند و خیلی جنجالی ( *‌به قول رسانه ای ها*‌ ) تیتر زدند و حتی نوع پوشش رسانه ای شان به دفتر استانداری تا مرز *توقیف* هم رسیده !! ( *‌نه آن رسانه هایی که به یک مقامِ مسئول ، ارگان ، نهاد و آدم هایِ صاحب نفوذ ، وصل هست*). البته رسانه ها و روزنامه های بی طرفِ بومیِ ما خیلی کم هستند ولی هستند ! و چه خونِ دلها می خورند برای مقابله با فساد و آگاه سازی جامعه ! که بماند ... ) ‌که باز این پرانتز هم باز کنیم که ؛ ( *‌از آن جایی که خبرنگار ها* *و صاحب قلم هایِ ما* *در رسانه ها،‌روزنامه و نشریاتِ محلی،استانی* و *حتی کشوریِ ما*‌ نه امنیت کاری و جانی و نه تضمین مالی‌ِ درست و درمانی دارند ؛‌مجبورند ، برای کسب در آمد موجه به نهاد ،ارگانی وصل بشوند و تحت سلطه یک *مقامِ مسئول* ، *کار رسانه ای*‌ انجام بدند . خب این حرکت آیا رسالت بیطرفی رو می تواند داشته باشد ؟ _ *نــــــــــــــــــه*. و چه بسا اینکه برخی از همین عزیزانِ دغدغه مند رسانه ای و خبرنگارِ شهرما بخاطر مشکلات مالی این رسالت را رها کردند و چسبیده اند به یک کار‌ِ آزاد و کنارش هم یک وقت هایی محدود کار خبری و رسانه ای می کنند که خیلی مفید و مثمر ثمر نیست ، متاسفانه . ) 🔰 بند *دوم* ) با همه این تفاسیری که گفته شد پس اگر اشخاص متخصصِ رسانه ای و آگاه به رسالت شان ، در این شهرستان صاحب نفوذ و مؤَثر باشند قطعا ؛ *به بهانه هایی* از قبیلِ ١) *‌دبیر رسانه ایِ فلان شرکت و مؤسسه و هیات ورزشی* ۲) *روابط عمومیِ فلان‌ نهاد و هیأَت مدیره*‌ و... به مکان،‌نقطه یا شخصی وصل هستند. خب ،‌ حالا سؤال پیش می آید ؛ این ها می توانند بی طرف صدای رسایِ عدالت،حقانیت،‌انسانیت و ... برای مردم باشند ؟! _ *‌نـــــــــــــه* . 🔰 بندِ *سوم* ) با آنچه که در بندِ ( *۱‌و٢* )‌ گفته شد،‌ پس مردمِ شهرستانِ ما نیازمندِ این هستند که ؛ « پایِ یک *‌زبان* و حنجره ی بی طرف،نترس،واقع بین و حق گویی مثل آقای *دانشمند* به این موضوعات باز شود ، که با یک انتقاد و مطالبه *خیلی ساده* {عرض ‌شد ؛ *خیلی ساده* } اما تَنِش زا برای آنهایی که یا *دست* شان جایی گیر است و یا ، *پایِ* شان جایی می لنگد ، مسئَله ساز و دردِ سر ساز بشود ... » *چـــــــرا* ؟! چون *آقای دانشمند و امثالهم* دیگر خریدنی نیستند و از طرفی هم ، منبریِ مطرحی است که صوت و فیلم سخنرانی اش تا هر جا که فکر می کنید، میرسد حتی به *مقام های ‌ارشدِ مسئول* ! *و اینجاست* ، اونی که کُمِیتَش می لنگد احساس می کند *صندلی،موقعیت و مقامش و...*‌ به خطر افتاده ! و سریع موضع می گیرد. 🔰 بندِ *چهارم* ) ‌سخنانِ *‌آقای دانشمند* در حالتِ کلی *حرفِ دلِ* همه ی *حق گویان*‌ ، *دردمندان*‌ و مردم کفِ جامعه هست ؛ اما *ماهـــا* صدایِ مان *شاید* تا *بالاترین نهادِ شهرستان*‌ برسد و همانجا یا *فیصله* پیدا کند و یا اصلا اجازه رسیدگی ندهند و همانجا *بایکوت* بشود ! و اگر هم به نهادهای مربوطه ی استان برسد *همین آش و همین کاسه*‌ است ، که مبادا به *وزارت و بالاترین نهادِ عالیِ کشو
ر* و ... برسد. البته بعید میدانیم ؛ آنجا هم مؤَثر باشه *اگر پایِ نفوذی ها وسط باشه* . 🔰 بندِ *پنجم*‌ ) ‌آقای دانشمند کاری خاصی نکرده فقط *فُحش* را انداخته به *زمین* و صاحبش برداشته است ! { خب مقصر کیه ؟! } 🔰 بندِ *ششم* ) باید بپذیریم، *سیرجان* به جهتِ *فرهنگی و سیاسی*‌ نه تنها توسعه یافته نیست ، بلکه بسیار *‌ضعیف*‌ است . و هنوز در *انتصابات و انتخابات* مان ؛ *‌قومی و قبیله ای*‌ عمل می کنیم . (اینکه در فایل سخنرانیِ اخیر گفته شد : برخی از مسئولین چه در *شهرستان* و چه در *کشور* ، لایق ‌این پُست و مقام مربوطه و کنونیِ شان ، نیستند؛ حرف قابلِ قبولی هست) ‌و نشان از *‌عدم شایسته سالاری*‌ است _ نشان از انتصابات و انتخابات قومی و قبیله ای هست ! خب تا زمانی هم که ما به بلوغِ حدِ نیازِ اجتماعی،فرهنگی و سیاسی نرسیم ،‌ همیشه عده ای بر دوش ،عقل ،‌ فهم و شخصیت ما سوارند ! 🔰 بندِ *‌هفتم* ) ‌این آقایانِ مسئولی که در شهرستان سیرجان « *فعلا کار به مسئولینِ کشور نداریم*» دارند خلافِ موازینِ قانونیِ کشور ( *که از جمله این قوانین : انتقاد پذیری ،شفاف سازی ،‌ پاسخ گوییِ به شبهاتِ وارده و کمک به بهبودِ زندگی مردم* هست. ) رفتار می کنند ، و عَلَی الظاهر خودشان را به دین ،اعتقادات ، حمایت از *منویاتِ* امام و رهبریِ جامعه یا *پیروِ خطِ امامَینِ انقلاب* [‌از این کلمات *قلمبه_‌سلمبه* ‌] می چسبانند ، ( *حدِ اقل* ) باید دو_‌سه بار فقط *‌صحیفه امام (‌ره) رو بخونن ! . ( *حدِاقل* ) باید نکات کلیدیِ سخنرانی هایِ مقام معظمِ رهبری را هربار که ایشان ایرادِ سخن دارند ، یادداشت کنند و کلید واژه های سخنرانی‌ِ *حضرت آقا* را در کار،‌مدیریت، و سیاست گذاری هایِ شان پیاده، کنند. اگر این کار را کردند ؛ ما به آنها می گوییم آقایِ *مسئول* و حقیقتا *قابل احترام* هستند. ببخشید ؛ الان سؤال این است : این آقایانی که در سیرجان ،‌ *رگِ* غیرت شان بیرون ‌‌زده ؛ بخاطر یه انتقاد ساده که به حق هم ، هست !‌ آیا مستوجب احترام اند ؟! آیا علیه بی عدالتی و دفاع از حق ، باد به *غبغب* انداختند ؟! یا بخاطر *منافعِ* شخصی ؟! این آقایانِ مسئولی که در سیرجان طیِ حواشیِ اخیر ، آمپرشان‌ چسبیده و پایین هم نمیاد ، با خودشان فکر نکردند که همان *امام خمینی ( ‌ره )* ،‌ ای که ادعا می کنند ؛ *علی الظاهر* ‌پیروِ خطِ شان هستند ، فرمود‌ند : « ‌آقایانِ مسئول ! از اینکه دامن تان به اشرافیت آلوده شود ، ‌بترسید ! با اشرفیت و سلطه گری مبارزه کنید .»‌ خب ،شما جواب بدید که این دعواها و آمپر چسباندن ها برای *تقویت اشرافی گری* و *‌ترس از متزلزل شدنِ جایگاهِ شون* هست ؟! *یا* برای مبارزه با *اشرافی گری* ؟! {چه سؤالِ خنده داری} پس با این حساب ؛ *نتیجه می گیریم* : این دسته از مسئولین شهرستان را ( *فعلا مسئولینِ کشور بماند* ) بایــد ؛ به فرمایشِ امام صادق (‌‌ع) : « ..‌. *فَضرِبُوهُ ‌عَلَی الجدار* ..‌. » " *... بزنیم‌ِ شان به دیوار ...* " آن هم با *سِلاحِ* حق گرایی،حق گویی،‌حق خواهی،‌مطالبه گری،‌انتقاد بواسطه *‌قلم ،زبان ،موقعیت کاری* و ... ‌با این دسته از مسئولین ، *نباید* با زبانِ *لَیِن و عطوفت* صحبت کرد که توهینِ به شعورِ خودمان هست . 🔰 بندِ *هشتم* ) [ *‌انتقاد پذیری را* *از خودمان شروع کنیم* ] ‌(‌خطاب به آقایان و دوستانِ دغدغه مندِ دینی،فرهنگی،‌مذهبی و تریبون دارهای *شهرستان سیرجان* « سطح کشور فعلا بماند » اعم از سخنران،‌روحانی،‌طلبه،مداح،مجری، معلم،مسئولِ *دین فهم* ‌{ *مسئولِ دین فهمِش خیلی مهمه* }، حتی *امام جمعه محترم شهرستان ‌سیرجان* ،‌نهادهایِ زیربط و... ‌ *قبول کنیم* : که ماها کم کار کردیم ،‌ ماها بگونه ای دین را معرفی کردیم که عده ای یا شاید غالبِ مردم شهرستانِ *ما* {‌‌ مــردم کلِ کشور بماند } *اسلام* را مانند *مسیحیت* پذیرفته اند بگونه ای که *دین* را از همه امو‌ر(سیاست،جامعه،رشدِ فکری،مادی و... ) جدا کنند و خدا را محدود به۷ عبادت شخصی و انجامِ امور سطحی دانسته و عمدا هرکار ناشایست در هر زمینه که از دستِ شان بر می آید ‌انجام بدهند (‌هرچه که شما تصور کنید) ، یا بهتره گفته ‌شود هر *غلطی که میرسند ، می کنند* ، بعدش یک روز در هفته یا در مناسبتهای سال‌ مساجد،هیآت،زیارتگاه ها و... ، را به مثابه *‌کلیسا* فرض کنند ! *آیا در جامعه شیعیِ این تفکر مورد قبول وانتظار واجر رسالتِ پیامبر(ص)‌هست* ؟! روضه ای که در من حرکت ایجاد نکند و انسان ساز و درس آموز نباشد؛ *روضه ‌نیست* ، ‌صرفا یه تخلیه انرژیِ زودگذرِ *یوگا* هست. *ماها کم کار کردیم*‌ ؛ که حرفهای بر ‌منابرمون طبل تو خالیه _‌ منبر فقط گفتنِ احکام *‌حیض* و *‌با پایِ چپ به دستشویی رفتن نیست* ! چقدر روی آداب منبر و محتواهامان کار کردیم؟ چقدر دنبال *اشک گرفتن*‌ با معرفت از مستمع هستیم ؟! میزانِ آمیختگی واقعیت با احساس در شعرها