🖇#یک_پند_یک_معرفت
✳️گاهی والدین میبینند که فرزندانشان با دوستان ناباب رفت و آمد میکنند و از این امر در رنج هستند و گمان میکنند با دورکردن آنان میتوانند فرزندان خود را از گمراهی نجات دهند، در حالی که غافل هستند برای دورکردن دوستان بد از فرزندان، باید افکار فرزندان را از افکار بد پاک کرد. چون غالباً فرزندان، دوستانشان را براساس افکارشان به سمت خود میکشند و باید برای پاککردن افکار بد، ابتدا والدین لقمههای فرزندان را از هر خباثت پاک کنند. گاهی انسانهای بسیار خوبی هستند که دارای افکار نادرستی در زندگی هستند که باید از معاشرت خویش و فرزندان با آنان مانع شویم. نبی مکرم اسلام (ص) میفرمایند: الأنسانُ عَبیدَ الٳحسَان، انسان بندۂ نیکی است. روزی مرد بتپرستی، به حضرت پیشنهاد دوستی دادند و گفتند: انسان مهربان و صاحب رفاقت است. حضرت فرمودند: هرگز با او قدمی راه نروم چون ترس دارم مهربانی او مرا به سمتِ اعتقاد وی جلب کند. بدانیم تا زمانی که افکار فرزندمان در تصرّف ما نیست و او را با خود همفکر نکردهایم، هرگز دوستان او نیز در تصرّف ما نخواهند بود.✳️
#نشست غیرحضوری تربیت و تعالی حوزه ای
#موضوع: نحوه صحیح تربیت فرزند
#مکارم الاخلاق
#مع.عس.ن.امام هادی(ع)
🔴👈 اهمیت مداومت در انجام عمل
شیطان هیچ وقت نمی آید انسان را با بدی به سمت خود جذب کند یعنی هیچ وقت به یک مؤمن نمی گوید بیا شراب بخور . بلکه در روایات داریم ممکن است به یک فرد اهل عبادت این طور تلقین کند که بیشتر عبادت کن یا وقتی تصمیم به استمرار در انجام عمل صحیحی را داشته باشید شیطان یک عمل بزرگتر و بهتر را پیش روی شما قرار می دهد تا از این عمل کوچک و دائمی دست بردارید چون شیطان می داند که عمل بزرگ ، دوامش در مدت توان انجامش است اما یک عمل کوچک ملکه شده و مداوم خیلی برای شیطان سنگین است.
#نشست غیرحضوری تربیت و تعالی حوزه ای
#مداومت در انجام عمل
#[ فرازی از فرمایشات آیت الله بهجت (ره)]
#مع.عس.ن.امام هادی(ع)
📌سازماندهی دسته رزمی ذوالفقار پایگاه مصلی با حضور فرمانده و شورای محترم حوزه
💢حوزه ۴۱۱ حضرت محمد رسول الله(ص)
💢پایگاه مقاومت بسیج مصلی مهرشهر
📌حضور نیروهای پایگاه مصلی در سالن تیراندازی باشگاه شهید رشوندی جهت آموزش تیراندازی
💢حوزه ۴۱۱ حضرت محمد رسول الله(ص)
💢پایگاه مقاومت بسیج مصلی مهرشهر
حلقه شهید پناهی
〰❁🍃❁🌺❁🍃❁〰
۹۹/۱۲/۱۰
@nojavan_masjed
مسابقه تا 99/12/18 تمدید شد 😍
👇👇👇👇👇👇👇👇
﷽
مســابقه بـزرگ کتابخـوانی به
مناسبت #دهه_مبارک_فجر و
چهل و دومین سالگرد پیروزی
شــکوهـمند إِنقــلاب إســلامی
📗 کتاب مسابقه :
#صعود_چهل_ساله 🇮🇷
مروری بر دستاوردهای چهل
ســاله انـقــلاب اسـلـامی بـر
اسـاس آمـار های بین المللی
💳جوائز مسابقه :
۲۲ جایزه 2٫000٫000 ریالی
⏱ زمان :
۱۵ بهمن الی ۱۸ اسفند ماه ١٣٩٩
🎁 قرعه کشی :
۲۰ اسفند ماه ١٣٩٩ ﴿همزمان با عید مبعث﴾
🔻دریافت فایل کتاب صعود چهل ساله (منبع سوالات مسابقه) از طریق لینک زیر👇
🌐 http://yun.ir/qh5zw1
🔻شرکت در مسابقه و پاسخگویی به سوالات از طریق لینک زیر👇
🌐 http://yun.ir/rneolde
🔻کانال اطلاع رسانی مسابقه👇
🆔 @mos_tashhadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️آیا ویروس کرونا از سطح منتقل می شود؟
🔹دکتر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران پاسخ می دهد
4_473160698570998204.mp3
525.8K
سوره مبارکه انعام
آیات ۳۶ الی ۴۴
#شهریار_پرهیزکار
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
#قرار_شبانه_قرآنی
💠 تقدیم به روح پاک و مطهر شهید مرتضی مطهری، ثواب قرائت امشب یک صفحه از قرآن کریم
سوره مبارکه انعام
آیات ۳۶ الی ۴۴
👇👇👇
🔴 ساسی مانکن، نگاه تکنوفیلی و حاد ابتذال
🔻ساسی مانکن که با شوی جدیدش همراه با یک پورن استار معروف، وارد شبکه های اجتماعی شد و بخش بزرگی از اذهان نوجوانان و جوانان میهن را جلب نمود از نگاه جامعه شناسی رسانه نیز قابل تحلیل و بررسی است و بدون تعارف عرض می کنم که با پرداخت ساده و سطحی به این پدیده نمی توان برای آینده، دکترین عمل طراحی نمود و امیدوارم تا انتهای بحث همراه ما باشید.
🔻 فناوری بدون اخلاق در یک نگاه فلسفی
🔹برای ورود به بحث از واژه تکنوپولی بهره می بریم که به تسلط تکنولوژی بر فرهنگ نیز ترجمه شده و اولین بار نیز نیل پستمن این اصطلاح را به کار برد که در معنای دقیق تر، "فناوری بدون اخلاق" نیز نامیده می شود.
🔹این نوع نگاه به فناوری که در نسبت جامعه و فرهنگ، از یک نگاه ابزاری صرف، فراتر رفته و یک بینش هستی شناختی و جهت دار در #ذات_فناوری را همراهی می کند، در اندیشه فیلسوفان و اندیشمندان دیگر نیز ظهور و بروز دارد.
🔹جورج دانیلز در ارتباط فناوری و جامعه، مدعی است که جهت گیری جامعه، ماهیت نوآوری های تکنولوژیک را تعیین می کند. توماس هیوز نیز در پژوهش خود از تأثیر اقتصاد، سیاست و ساختار اجتماعی در فناوری سخن می گوید. این مدل دیدگاه ها به نسبت تکنولوژی و جامعه، به این معناست که فناوری در نگاه بخشی از فیلسوفان و جامعه شناسان اساساً یک امر خنثی نیست و عاری از جهان بینی و جهت نمی باشد.
🔹 مارتین هایدگر فیلسوف آلمانی با یک رهیافت انتقادی در نسبت با تکنولوژی قائل است که فناوری یک وسیله صرف نیست. فناوری نحوی انکشاف است. چنانچه به این امر توجه کنیم قلمرو کاملاً متفاوتی در مورد ماهیت فناوری به روی ما گشوده خواهد شد. این قلمرو، ساحت انکشاف است و حقیقت.
🔹این دیدگاه هایدگر نشان می دهد که فناوری در ذات خود با یک جهان بینی آمیخته است و نگاه انسان به محیط و اشیاء و جهان و فرهنگ را کانالیزه می کند و زاویه می دهد.
🔻سایبردمکراسی و حادابتذال
🔹فارغ از معرفت شناسی و میزان مطابقت این دیدگاه با واقعیت، پدیده ای مثل ساسی مانکن در بستر اینستاگرام نشان داد که فناوری در جهان ما به معنای واقعی از اخلاق بریده شده است. زمانی که تکنیک از معنا عاری شود اباحه گرایی مشروعیت پیدا می کند و با پدیده ای بنام #حادابتذال مواجه خواهیم شد.
🔹حاد ابتذال یعنی ولنگاری مشروع که عین آب خوردن به مصرف اپیدمیک برسد و همراهی بخش بزرگی از تینیجرهای جامعه را در غفلت ساختارهای مسئول و خانواده های مشغول رقم بزند.
🔹ذهنیت های بکری که زیرلوای #سایبردمکراسی و شعار آزادی در فضای مجازی، با پورنوگرافی آشنا می شوند و اختلال در سن بلوغ و #ابتذال_خیال، کمترین اتفاقی است که بلحاظ روانشناختی برای بدنه کودک و نوجوان جامعه اتفاق می افتد.
🔹چالش هایی مثل ساسی مانکن که دعوت به دابسمش می کنند و مرزهای یک فرهنگ را به چالش می کشند علاوه بر تضعیف نظام اجتماعی و کمرنگ نمودن حساسیت های هویتی چند رخداد نامیمون دیگر را نیز باعث می شوند.
🔻نتایج جامعه شناختی تکنوپولی:
1⃣ ترویج #رفتارهای_نمایشی و عاری از معنا که به مرور افسردگی اجتماعی و ترس از دیده نشدن و لایک نگرفتن و هراس از فقدان تایید اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
2⃣ نهادینه کردن #رفتارهای_زیرزمینی و خلق رفتار جامعه ستیز و خلاف قاعده که به کجروی ها و خشونت های اجتماعی و آنرمال خواهد انجامید و میزان جرایم اجتماعی را بالا خواهد برد.
3⃣ تولید نیازهای کاذب در قشر نوجوان و جوان که به #بحران_شخصیت و اختلالات و جرایم جنسی منجر خواهد شد و استیصال شخص و خانواده اش را همراه خواهد داشت.
4⃣نظام نیاز و ارضای جامعه را بیمار کرده و شخصیت های به بلوغ رسیده ی کم مهارت و کم بینش عصبی و تکانشی را تحویل جامعه خواهد داد.
5⃣ ذهنیت مبتذل به عادات مبتذل تبدیل خواهد شد و #اعتیاد_جنسی و بحران شخصیتی، فضای فرهنگ را پر خواهد کرد و یک انسان مصرف کننده، منفعل و وابسته ظهور خواهد کرد.
🔹 برآیند چنین فرایندی انسانی خواهد بود که تبدیل به #ابژه شده و به کالاشدگی مبتلا می شود و تمام هویت و فرهنگ و تاریخش را بر بادرفته خواهد دید.
🌱 این اتفاق ناشی از یک #نگاه_تکنوفیلی به فرهنگ و فضای مجازی است که به تعبیر پستمن، مانند یک عاشق به تکنیک نظاره می کنند، بدون اینکه به نقاب پشت پرده آن توجه کنند و به عواقب آن و ویرانیهای فناوری بیندیشند. از نظر وی این انسان ها خطرناکند و باید با احتیاط با آن روبرو شد که در ساحت مسئولان جهان مجازی، کم نداریم.
روابط عمومی ناحیه
مراقب حراجهای قلابی آخر سالی باشید
🔹رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا درباره احتمال کلاهبرداری از شهروندان و به خصوص کاربران فضای مجازی در پوشش حراجهای آخرسال، اجناس دست دوم، #نوروز و ... هشدار داد.
روابط عمومی ناحیه
@basijemamhadi1
آخرین رنگ بندی شیوع کرونا در مناطق استان البرز
براساس اطلاعات سامانه وزرات بهداشت ، و در تاریخ (۱۴اسفند) ، وضعیت کرونا در مناطق کرج ، فردیس ، ساوجبلاغ و نظرآباد با افزایش شیوع بشرایط زرد رسیده است ، و سایر مناطق البرز هم در شرایط آبی می باشند.
🔴ورود به کانال #خبرگزاری_بسیجالبرز 👇
🆔
@basijalborz_irankochak
🌹علی ای همای رحمت توچه آیتی خدارا
🌹که به ماسوافکندی همه سایه ی همارا
🌹شروع کار کانال محب علی علیه السلام درراستای آشناشدن بافرهنگ نهج البلاغه وبهره مندشدن از سفره پربرکت امیر بیان وازغربت درآوردن نهج البلاغه
مسجد امام حسین کیانمهر
با۷۵ نفر عضو
وثواب این دور نهج اابلاغه خوانی هدیه به روح مطهر شهید سردار سلیمانی وشهید ابومهدی المهندس
پایگاه ام الحسن حوزه414عفاف99/12/14
🔴 دلایل حرام بودن #غیبت کردن
🔰 غیبت کردن به استناد قرآن، روایات، اجماع و عقل، حرام است. خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید:
«ای کسانی که ایمان آوردهاید! غیبتِ همدیگر را نکنید. آیا دوست دارید گوشت برادر خودتان را بخورید در حالی که مردار است؟! پس تقوا پیشه کنید که خداوند توبه پذیر و رحیم است.»۱ (سوره حجرات، آیه 12)
🔆 رسول خدا نیز فرموده است: «از بدگویی و غیبت مؤمنان دوری کنید، زیرا گناه غیبت و بدگویی از گناه زنا کردن بزرگتر است. اگر کسی زنا کند و واقعاً پشیمان شود و توبه کند، خداوند توبهاش را میپذیرد ولی غیبتکننده آمرزیده نمیشود مگر اینکه غیبتشونده از او راضی شود.»۲
📖 همچنین در روایتی دیگر میفرماید: «همانا بدگویی و غیبت بر هر مسلمانی حرام است و بدگویی کردن، کردار شایستهٔ انسان را نابود میکند همانگونه که آتش، هیزم را نابود میکند.»۳
📚 ۱. آیهٔ ۱۲ سورهٔ حجرات
۲. ارشاد القلوب، ص ۱۰۷
۳. مکاسب شیخ انصاری، ص ۴۰
________________________________
#نشست غیرحضوری تربیت و تعالی حوزه ای
#درس اخلاق
#دلایل حرام بودن غیبت کردن
#مع.عس.ن.امام هادی(ع)