My Recording980819استاد عالم زاده نوری.mp3
زمان:
حجم:
10.85M
صوت جلسه ششم عمومی طلاب پایه یک مورخه ۹۸/۸/۱۹
استاد عالم زاده نوری
ایشان در این جلسه شیوه تحصیل و مطالعه صحیح حوزوی را ارائه فرموده اند
@talabegitaejtehad
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
4.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ببینید| پدرم گفت انگشتاتونو قطع میکنم!
🔹پدرم بعد از تصدی دستگاه قضا فرزندان رو جمع کرد و گفت: بنشینید سر درس و بحث خودتان. اگر یک نفر از شما یک پرونده قضایی جابهجا کنه یا سفارش کنه انگشت شما رو قطع میکنم!
🔹حاج آقا ابراز لحیه نمیکرد
🔹طلبه اگر بخواهد فقط درس و بحث بخواند که فایده نداره؛ حوزه باید بیاید وسط
🔹پدرم میگفت #مرجع که مرحوم میشود باید مُهرش را شکست
✳️ #فیلم_کامل گفتوگوی خبرگزاری حوزه با فرزند آیتالله هاشمی شاهرودی را از اینجا ببینید.
@Hawzahnews | خبرگزاریحوزه
هدایت شده از خبرگزاری فارس
3.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 درخواست مکرر رهبر انقلاب از فضلای حوزه به روایت آیت الله شب زنده دار: من در خیلی از مسائل نمیتوانم ورود کنم، اما شما وارد شوید
@manaatt
@Farsna
🔸 بیانیه مجموعه های بسیج طلاب و دانشجویان تهران و شهر مقدس قم در محکومیت حبس غیر قانونی رهبر شیعیان نیجریه، #شیخ_ابراهیم_زکزاکی
❇️ بسیج مدرسه مبارکه رضویه قم
🆔 @basijerazavieh
هدایت شده از فارس پلاس
1.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حکایت عجیب ایت الله بهجت درمورد نماز اول وقت
خدا توفیق نماز اول وقت رو به همگی ما عنایت کنه
💬 حاجی عبدالله
@Fars_plus
16.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مخالفان نظام درباره رهبر انقلاب و زندگی شخصی ایشان چه میگویند؟
🆔 @mahdavi_arfae
🔴این فرد نمیتواند فقیه و مجتهد شود!
🔲رهبر معظم انقلاب:
🔶آن کسی که برود در گوشه خانه اش بماند، نه بداند که دشمن اسلام چه کار میخواهد بکند، نه بداند که امروز مسلمین نیازمند چه هستند، نه بداند که امروز ذهنیت و واقعیت زندگی مسلمانان را چه چیزهایی تهدید می کند، نه بداند که جریان فساد و انحراف کدام است، نه بداند که دشمن از چه راه هایی وارد می شود که جامعه اسلامی را از بین ببرد و نابود کند، نه بداند که حیله های دشمن چیست و راه های مقابله با آن کدام است، از وجود خطرات عظیم استکبار جهانی اطلاع ندارد، نمیداند که صهیونیسم و ارتجاع و امپریالیسم و استکبار جهانی و مکتب های الحادی و التقاط چیست؛ حالا می رود [کتاب] "جواهر" را باز میکند و چهار جلد کتاب حدیث را جلویش میگذارد، تا برای مکلفان و اداره زندگی آنها، حکمی استنباط کند. این فرد، نمیتواند تفقّه در دین پیدا کند.
📆۱۳۶۵/۰۲/۰۶
@B_Masoomieh
🌹🌹دوره آموزش روشهای امر بمعروف و نهی از منکر🌹🌹
اگر از دیدن گناه در جامعه ناراحتی😞😡
اگر میدونی امامت از این گناه ها ناراحت میشه😞
اگر احساس تکلیف میکنی
ولی....
نمیدونی باید چجوری گنه کار رو متوجه اشتباهش بکنی❓
یا ترس داری😬
یا شبهه داری🤔
♻️ شما را به کلاس آموزشی #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر دعوت میکنم.
🎓١٢ساعت کلاس در قالب چهار روز سه ساعته
🗣١٢ساعت تذکر لسانی در قالب شش جلسه دو ساعته
🌹مزایا دوره🌹:
_گواهی معتبر پایان دوره از دفتر تبلیغات اسلامی
_معرفی جهت طرح ناظر
_معرفی جهت پلیس افتخاری
🔸 این دوره برای خواهران و برادران میباشد.
🔴 زمان و مکان دوره متعاقبا اعلام میشه...
📲 جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی خود را به شماره زیر پیامک کنید👇
09172738908
#طرح_مردمی_پارسا
#صدای_مردم
❇️ معاونت فرهنگی بسیج مدرسه مبارکه رضویه قم
🆔 @basijerazavieh
🔰رهبر معظم انقلاب
🔸ما اگر #پیشرفت همهجانبه را به معنای تمدنسازی نوین اسلامی بگیریم، این تمدن نوین دو بخش دارد: یک بخش، بخش ابزاری است؛ یک بخش دیگر، بخش متنی و اصلی و اساسی است.
🔸 #بخش_ابزاری عبارت است از همین ارزشهائی که ما امروز به عنوان پیشرفت کشور مطرح میکنیم: علم، اختراع، صنعت، سیاست، اقتصاد، اقتدار سیاسی و نظامی، اعتبار بینالمللی، تبلیغ و ابزارهای تبلیغ؛ اینها همه بخش ابزاری #تمدن است؛ وسیله است. ما در این بخش در کشور پیشرفت خوبی داشتهایم.
🔸بخش حقیقی، آن چیزهائی است که متن زندگی ما را تشکیل میدهد؛ که همان #سبک_زندگی است. این، بخش حقیقی و اصلی تمدن است؛
🔸میشود این بخش را به منزلهی #بخش_نرمافزاری_تمدن به حساب آورد؛ و آن بخش اول را، بخشهای #سخت_افزاری به حساب آورد. اگر ما در این بخشی که متن زندگی است، پیشرفت نکنیم، همهی پیشرفتهائی که در بخش اول کردیم، نمیتواند ما را #رستگار کند؛ نمیتواند به ما امنیت و آرامش روانی ببخشد؛
🔸 اینها به عهدهی کیست؟ به عهدهی نخبگان - نخبگان فکری، نخبگان سیاسی - به عهدهی شما، به عهدهی جوانها. نخبگان موظفند، #حوزه موظف است، دانشگاه موظف است، رسانهها موظفند، تریبوندارها موظفند؛ مدیران بسیاری از دستگاهها، بخصوص دستگاههائی که با فرهنگ و تربیت و تعلیم سروکار دارند، موظفند؛ کسانی که برای دانشگاهها یا برای مدارس برنامهریزی آموزشی میکنند، در این زمینه موظفند؛ کسانی که سرفصلهای آموزشی را برای کتابهای درسی تعیین میکنند، موظفند.
🔸 یک مقولهای در اینجا مطرح میشود و سر بر میآورد، به عنوان مقوله #فرهنگ_زندگی. باید ما به دنبال این باشیم که #فرهنگ_زندگی را تبیین کنیم، تدوین کنیم و به #شکل_مطلوب_اسلام تحقق ببخشیم.
🔸 دو سه نکته پیرامون ایجاد این وضعیت و الزاماتی که دنبال این فرهنگ رفتن برای ما ایجاد میکند، وجود دارد، که باید به اینها توجه کنیم.
1⃣نکتهی اول این است که رفتار اجتماعی و سبک زندگی، تابع تفسیر ما از زندگی است: #هدف_زندگی چیست؟ هر هدفی که ما برای زندگی معین کنیم، برای خودمان ترسیم کنیم، به طور طبیعی، متناسب با خود، یک #سبک_زندگی به ما پیشنهاد میشود. یک نقطه اصلی وجود دارد و آن، #ایمان است. یک هدفی را باید ترسیم کنیم - هدف زندگی را - به آن #ایمان پیدا کنیم. بدون #ایمان، پیشرفت در این بخشها امکانپذیر نیست؛ کارِ درست انجام نمیگیرد.
2⃣ نکته دومی در اینجا وجود دارد و آن این است که ما برای ساختن این بخش از #تمدن_نوین_اسلامی، بشدت باید از تقلید پرهیز کنیم؛ تقلید از آن کسانی که سعی دارند روشهای زندگی و سبک و سلوک زندگی را به ملتها تحمیل کنند. امروز مظهر کامل و تنها مظهر این زورگوئی و تحمیل، #تمدن_غربی است. #فرهنگ_غرب، یک فرهنگ مهاجم است. #فرهنگ_غرب، فرهنگ نابودکننده فرهنگهاست. شرط رسیدن به تمدن اسلامىِ نوین در درجهی اول این است که از تقلید غربی پرهیز شود. ما متأسفانه در طول سالهای متمادی، یک چیزهائی را عادت کردهایم تقلید کنیم.
🔸 باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامىِ نوین بر دوش آنهاست؛ و یکی از حدود و ثغور این کار، مواجهه با تمدن غرب است، به صورتی که تقلید از آن انجام نگیرد.
🔸 انتظار داریم اهل فکر و اهل نظر در مراکزی که میتوانند و #اهلیت و #صلاحیت این کار را دارند، در این زمینهها کار کنند، فکر کنند، مطالعه کنند؛ بتوانیم پیش برویم. مراقب باشیم دچار #سطحیگری و #ظاهرگرائی نشویم، دچار #تحجر نشویم - این یک طرف قضیه است - دچار #سکولاریسم_پنهان هم نشویم. گاهی اوقات در ظاهر، تبلیغات، تبلیغات دینی است؛ حرف، حرف دینی است؛ شعار، شعار دینی است؛ اما در باطن، #سکولاریسم است؛ جدائی دین از زندگی است؛ آنچه که بر زبان جاری میشود، در برنامهریزیها و در عمل دخالتی ندارد. ادعا میکنیم، حرف میزنیم، شعار میدهیم؛ اما وقتی پای عمل به میان میآید، از آنچه که شعار دادیم، خبری نیست.
📚 بیانات در دیدار جوانان خراسان شمالی، سال ۹۱، با تلخیص
#تمدن_اسلامی
📌http://eitaa.com/joinchat/3428581380Cfdb28be55a
✊ مراسم یومالله #نهم_دی در مدرسه فیضیه قم برگزار میشود.
🎙 با سخنرانی:
#آیت_الله_مصباح_یزدی
📆 دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸، ساعت ۱۰ صبح
📌 قم؛ مدرسه فیضیه
🔸 این راهپیمایی از مدرسه فیضیه به سمت بیت امام خمینی (ره) در میدان روحالله برگزار خواهد شد.
❇️ بسیج مدرسه مبارکه رضویه قم
🆔 @basijerazavieh
32.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #ببینید: فیلم کامل پیام تصویری حضرت آیت الله مصباح یزدی به مناسبت یوم الله #9دی
۹۸/۱۰/۸
✅ @mesbahyazdi_ir