هدایت شده از بینات
سلام علیکم
این کار یعنی تقطیع کردن یک سخنرانی و قرار دادن دو قطعه از دو سخنرانی متفاوت با دو موضوع متفاوت ، در دو زمان متفاوت، با مخاطبان متفاوت ، در کنار هم ، از مصادیق روشن تحریف است
و قطعا کار دشمنان نظام شیعه و ولایت است و جریان " فی قلوبهم مرض ، فزادهم الله مرضا " ، هم آن را نشر می دهند.
در سخنرانی حضرت امام در اول انقلاب در اواخر دهه پنجاه ، مخاطب عامه مردم هستند، و کلمه مستضعف مورد فهم عامه مردم یعنی انسانهایی که در فقر نگه داشته شده مد نظر است.
در فرمایش حضرت آقا در دهه ۹۰ مخاطب علما هستند و سخن آقا تفسیر واژه مستضعف در فرهنگ قرآن است و آقا واژه مستضعف در آیه ۵ سوره قصص را تفسیر می کنند.
در جای دیگر هم داریم که مستضعف به معنای مستضعف فکری ، مستضعف فرهنگی و .... مد نظر است.
البته حضرت آقا و سایر علماء و مفسران انواع مستضعف را با مستندات توضیح داده اند.
هدایت شده از جهادگران تبیین بسیج
قضیه بسیار روشن است. اولا مسأله مطرح شده یک شبهه است و خود سازنده کلیپ جواب را به خوبی میداند، اما برای انحراف ذهن مخاطب و خدشه به نظام اسلامی این موضوع را مطرح کرده است. ثانیا کافی است آشنایی مختصر و اولیه با ادبیات عرب داشته باشیم، آنوقت متوجه میشویم که مستضعف اسم مفعول از باب استفعال است؛ یعنی کسی که به ضعف کشیده شده، یعنی کسی که به او ظلم شده و دشمن دنبال این است که او را در موضع ضعف قرار بدهد. اتفاقا حضرت آقا به این مسأله خیلی روشن اشاره فرمودند که "اقشار آسیب پذیر" گفتن به جای مستضعفین، اشتباه محض است. آسیب پذیر بودن به معنای بی عرضه بودن و ناتوان بودن است، اما مستضعف به معنای این است که طیف اثرگذاری در جامعه هستند که دشمن خارجی و بدخواه داخلی به شدت از آنان احساس خطر میکند و آنها را در موضع ضعف(اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و...) قرار میدهد. اما همین مستضعفین در نهایت، وارث زمین و حائز جایگاه پیشوایی خواهند بود.
حال، یکی از مهمترین وظایف حکومت دینی، تقویت و حمایت از کسانی است که از طرف دشمنان و بدخواهان به ضعف کشیده شده اند و باید منابع و امکاناتی را در اختیار آنان قرار دهد تا ضعف تحمیل شده بر آنان، جبران شود.
هدایت شده از جهادگران تبیین بسیج
جزاک الله خیرا
الهی که شهید بشی.
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
🇮🇷 #طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
#عماریون_رهبریم
🕰ساعت: 19/30
🗓تاریخ:99/06/27
🔍☆◁#کنفرانس
📖☆◁#نگارستان رحمت
🎙ارائه:جناب استاد #بابایی
👤◁طرح سوال
🆔@ilyan313
─═༅𖣔🌺𖣔༅═─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
┅═✧❁﷽❁✧═┅
عرض سلام ودرود ودعا
خدمت
جناب استاد #بــابــایی
وشما گرامیان ولایی
🔘طبق اطلاع رسانی انجام
شده با شما همراه هستیم
🔍☆◁با#کنفـــــــرانس
📖☆◁#نگارستان رحمت
👤باهـــــــمراهــــی
جناب استاد #بــــابـــایی
ضمن سپـاس فراوان
با جناب استاد وشما
گرامیـــــــان ولایی
همراه میشویم.....
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
🗓◁۲۷شهریور روز بزرگداشت شاعر فرزانه شهریار و روز شعر و ادب فارسی گرامی باد
🌀به راستي که فارسي شکر است. بيش از هزار سال است که کام فارسي زبانان سراسر عالم با شيريني اين شهد، شيرين گشته و بيش از هزار سال است که در تمام گفتار هاي روزمره مردمان فارسي زبان، شعرهاي شيرين فارسي به صورت ضرب المثل و لطيفه باعث رواني سخن شده است.
┄┅═❁1⃣❁═┅┄
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖◁چه شده که ديگر نوجوانان و جوانان ايراني سنت شاهنامه خواني و مولانا خواني را به کناري نهاده و روي به بازي هاي کامپيوتري آورده اند؟
⛈چه شده که ديگر حفظ کردن اشعار حافظ و خيام و مولانا ديگر چنگي به دل نمي زند و توجهي به آن نمي شود؟
📓اما چه شده که اين روزها شعر شيرين فارسي جز در زبان انديشمندانه و ميان اديبان، در ميان مردم و به صورت روزمره جريان ندارد و به جاي آن جملات تفنني از زبان انگليسي جايگزين اين حلواي شيرين گشته است؟
┄┅═❁2⃣❁═┅┄
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖◁چه مي شود که ملتي در طول تاريخ پر فراز و نشيب خود زبانش را به خوبي پاسداري مي کند و در پيچ و خم هاي بسيار و در يورش هاي وحشيانه اقوام بيگانه زبان شيرينش را از گزند دست درازي آنها محفوظ مي دارد اما در اين زمانه که به لطف تکنولوژي هاي نوين و بي شمار که خيلي راحت تر مي توان به توسعه زبان پرداخت نه تنها رشدي حاصل نمي شود بلکه يکايک افراد اين ملت از زبان مادريشان دور و دورتر مي شوند؟
┄┅═❁3⃣❁═┅┄
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖◁شايد مناسب ترين راه براي زنده نگاه داشتن شعر و ادب کهن فارسي، آن را وارد زندگي روزمره مردم کنيم.
🍂اما در همين نوع زندگي هم مي توان به ترويج ادبيات همت گمارد. از چه طريق؟ پاسخ روشن است؛ از طريق ارائه گزيده ادبيات کهن.
☁️از جمله شعرای این ادبیات کهن ایران زمین سيد محمدحسين بهجت تبريزي متخلص به شهريار است
┄┅═❁4⃣❁═┅┄
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖◁سيد محمدحسين بهجت تبريزي متخلص به شهريار در سال ۱۲۸۵ در شهر تبريز متولد شد. دوران کودکي را در روستاي مادرياش •قيشقورشاق• و روستاي پدرياش •خشگناب• در بخش تيکمهداش شهرستان بستانآباد در شرق استان آذربايجان شرقي سپري نمود.
👤پدرش حاج ميرآقا خشگنابي نام داشت که در تبريز وکيل بود. پس از پايان سيکل اول متوسطه در تبريز، در سال ۱۳۰۰ براي ادامه تحصيل از تبريز عازم تهران شد و در مدرسه دارالفنون تا سال ۱۳۰۳ و پس از آن در رشته پزشکي ادامه تحصيل داد.
┄┅═❁5⃣❁═┅┄
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖◁شهريار پس از انقلاب ۱۳۵۷ شعرهايي در مدح نظام جمهوري اسلامي سرود. وي در روزهاي آخر عمر بهدليل بيماري در بيمارستان مهر تهران بستري شد و پس از مرگ در ۲۷ شهريور ۱۳۶۷ بنا به وصيت خود در مقبرةالشعراي تبريز مدفون گشت.
┄┅═❁6⃣❁═┅┄
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖◁علي اي هماي رحمت
تو چه آيتي خدا را
که به ماسوا فکندي همه
سايهي هما را
دل اگر خداشناسي همه
در رخ علي بين
به علي شناختم من به
خدا قسم خدا را
🌤گفته شده که مرحوم آيت الله العظمي سيد شهابالدين مرعشي نجفي از مراجع معظم تقليد درست در لحظهٔ سرودن شعر °علي اي هماي رحمت°توسط شهريار در خواب آن را شنيدهاست.
┄┅═❁7⃣❁═┅┄
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖◁آيت الله العظمي مرعشي نجفي بارها مي فرمودند شبي توسلي پيدا کردم تا يکي از اولياي خدا را در خواب ببينم . آن شب در عالم خواب , ديدم که در زاويه مسجد کوفه نشسته ام و وجود مبارک مولا اميرالمومنين عليه السلام با جمعي حضور دارند .
👤حضرت فرمودند : شاعران اهل بيت را بياوريد . ديدم چند تن از شاعران عرب را آوردند . فرمودند : شاعران فارسي زبان را نيز بياوريد . آن گاه محتشم و جند تن از شاعران فارسي زبان آمدند .فرمودند : شهريار ما کجاست ؟ شهريار آمد .
┄┅═❁8⃣❁═┅┄
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖◁حضرت خطاب به شهريار فرمودند: شعرت را بخوان!
👤شهريار شعر علي اي هماي رحمت را خواند.
✍آيت الله العظمي مرعشي نجفي فرمودند : وقتي شعر شهريار تمام شد از خواب بيدار شدم چون من شهريار را نديده بودم.
☁️فرداي آن روز پرسيدم که شهريار شاعر کيست ؟
🌤گفتند : شاعري است که در تبريز زندگي مي کند .
☁️گفتم: از جانب من او را دعوت کنيد که به قم نزد من بيايد .
🌀چند روز بعد شهريار آمد . ديدم همان کسي است که من او را در خواب در حضور حضرت امير عليه السلام ديده ام.
┄┅═❁9⃣❁═┅┄
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖◁از او پرسيدم : اين شعر «علي اي هماي رحمت» را کي ساخته اي ؟ شهريار با حالت تعجب از من سوال کرد که شما از کجا خبر داريد که من اين شعر را ساخته ام ؟ چون من نه اين شعر را به کسي داده ام و نه درباره آن با کسي صحبت کرده ام .
👤مرحوم آيت الله العظمي مرعشي نجفي به شهريار مي فرمايند : چند شب قبل من خواب ديدم که در مسجد کوفه هستم و حضرت اميرالمومنين عليه السلام تشريف دارند . حضرت , شاعران اهل بيت را احضار فرمودند : ابتدا شاعران عرب آمدند .
┄┅═❁🔟❁═┅┄
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖◁سپس فرمودند : شاعران فارسي زبان را بگوييد بيايند . آنها نيز آمدند . بعد فرمودند شهريار ما کجاست ؟ شهريار را بياوريد ! و شما هم آمديد . آن گاه حضرت فرمودند : شهريار شعرت را بخوان ! و شما شعري که مطلع آن را به ياد دارم خوانديد .
👤شهريار فوق العاده منقلب مي شود و مي گويد : من فلان شب اين شعر را ساخته ام و همان طور که قبلا عرض کردم . تا کنون کسي را در جريان سرودن اين شعر قرار نداده ام .
┄┅═❁1⃣1⃣❁═┅┄
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖◁آيت الله مرعشي نجفي فرمودند : وقتي شهريار تاريخ و ساعت سرودن شعر را گفت , معلوم شد مقارن ساعتي که شهريار آخرين مصرع شعر خود را تمام کرده ، من آن خواب را ديده ام .
👤ايشان چندين بار به دنبال نقل اين خواب فرمودند : يقينا در سرودن اين غزل , به شهريار الهام شده که توانسته است چنين غزلي به اين مضامين عالي بسرايد . البته خودش هم از فرزندان فاطمه زهرا سلام الله عليها است و خوشا به حال شهريار که مورد توجه و عنايت جدش قرار گرفته است .
┄┅═❁1⃣2⃣❁═┅┄
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖◁حال که صحبت از مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی رحمه الله علیه شد چون هفتم ماه صفر سالروز رحلت این عالم بزرگوار می باشد و ایام هم ایام حزن و اندوه آل الله قسمتی از وصیتنامه ایشان با هم را مرور می کنیم
●و سفارش میکنم او را به این که لباس سیاهی که در ماههای محرم و صفر میپوشیدم، با من دفن شود .
┄┅═❁1⃣3⃣❁═┅┄
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖◁و سفارش میکنم به سجادهای که هفتاد سال بر آن نماز شب به جا آوردهام، با من دفن شود .
☁️و سفارش میکنم او را به تسبیحی از تربت امام حسین علیه السلام که با آن در سحرها به عدد آن استغفار کردهام، با من دفن شود.
🌧و سفارشش میکنم که جنازه مرا رو به روی مرقد مطهر بیبی فاطمه معصومه سلام الله علیها قرار داده، و در این حال یک سر عمامهام را به ضریح و سر دیگر را به تابوت بسته، به عنوان دخیل، و در این هنگام مصیبت وداع مولای من حسین مظلوم با اهلبیت طاهرینش را بخوانند .
┄┅═❁1⃣4⃣❁═┅┄
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖◁و سفارش میکنم به دستمالی که اشکهای زیادی در رثای جدم حسین مظلوم و اهلبیت مکرم او ریخته و صورت خود را با آن پاک میکردم، بر روی سینه در کفنم بگذارند.
●و سفارش میکنم او را که جنازه مرا در حسینیهای که برای عزای جدم تاسیس کردهام قرار داده و همین عمل بستن عمامه را را تکرار کنند. بدین ترتیب که یک سر آن را به منبر سیدالشهداء علیه السلام و سر دیگر با به تابوت بسته و همان گونه مصیبت وداع را بخوانند .
┄┅═❁1⃣5⃣❁═┅┄
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
جناب استاد #بابایی
سپاس فراوان
اجرتون با حضرت امیر
علیه السلام
از همـراهی همه گرامیان
گــــروه هـــای ولایــی
صمیمانه سپاســــگزاریم ....
پایان کنفرانس
التماس دعای فرج
یا علی
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
هدایت شده از بینات
shahidam-man_www.iranidata.com.wma
964.7K
🍃🌻مداحی خاطره انگیز
🌷 شهیدم من 🌷
🍃🌺 مداحی محزون و خاطره انگیز ⚘ شهید من ⚘، در اولین ماه های آغاز جنگ تحملیی در پائیز ۱۳۵۹ توسط مرحوم حاج قاسم موسوی قهار، اجرا گردید.
🍃🌼 این مداحی شورانگیز ، برای رزمندگان دوران دفاع مقدس مخصوصاً قدیمی ترها بخوبی قابل درک و بسیار خاطره انگیز و شور آفرین است.
🍃🌹 قسمتی از این سرود در حضور حضرت امام ، رضوان الله تعالی علیه ، بصورت زنده ، اجراء گردید.
✍ ارادتمند جمیع دوستان
غلامعلی کریمی
🆔 @gh_karimi
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب
آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند.
✅چند نکته در این رابطه:
🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.
🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهمPluار جامعه در حال مبارزه غلط است.
جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟
🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند.
🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است.
🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟
🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.
🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟
📝 محسن مهدیان