eitaa logo
خبرگزاری بسیج ناحیه امام حسین(ع) اصفهان
1.6هزار دنبال‌کننده
23هزار عکس
5هزار ویدیو
291 فایل
✍️مرجع اخبار ویژه اصحاب رسانه، فعالان فرهنگی، صاحب نظران و مسئولین جنوب شهر اصفهان 📌رسالت کانال: 🌀اطلاع رسانی برنامه های مختلف سطح ناحیه 🌀بازتاب وانعکاس اخبار مهم 📌لینک کانال: @basijnews_amamhosenisfahan 📌ارتباط با ادمین: @ya_hosen_isf
مشاهده در ایتا
دانلود
📸دهه اول محرم روضه کجا بریم؟ 🇮🇷کانال خبرگزاری بسیج ناحیه امام حسین (ع)اصفهان🔰 ❇️به جمع ما بپیوندید https://eitaa.com/basijnews_amamhosenisfahan
📸دهه اول محرم روضه کجا بریم؟ اخبار فوری و مهم اصفهان را اینجا ببینید👇 https://eitaa.com/joinchat/2573205578C49c80846b5 بزرگترین کانال اصفهانی ها👆
📸 گزارش تصویری 🥀 السلام علی الحسین (ع) 🥀 و علی علی‌ الحسین (ع) 🥀 و علی اولاد الحسین (ع) 🥀 و علی اصحاب الحسین (ع) 🏴 مراسم اولین شب عزاداری دهه اول محرم الحرام شهادت سیدالشهداء و 72 تن از یارانش با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد زمانی و با نوای کربلایی خنفری، قرائت زیارت عاشورا به همراه دسته عزاداری و پذیرایی در مسجد حضرت معصومه (س) برگزار گردید . 🍃🍃 🇮🇷کانال خبرگزاری بسیج ناحیه امام حسین (ع)اصفهان🔰 ❇️به جمع ما بپیوندید https://eitaa.com/basijnews_amamhosenisfahan
📸 💠 حلقه صالحین(شهیدحسین شاه جلال الدین) با موضوع موضع گیری ما بعد از انتخابات با توسل به دعا و ورود به ماه محرم و درس صبردرزندگی با حضورسرکارخانم جعفری درمورخه ۱۷ تیر۱۴۰۳ درپایگاه حضرت معصومه (س)برگزارشد. 🍃🍃 🇮🇷کانال خبرگزاری بسیج ناحیه امام حسین (ع)اصفهان🔰 ❇️به جمع ما بپیوندید https://eitaa.com/basijnews_amamhosenisfahan
🏴 🌷مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج عبدالرسول قضاوی ، فرمانده پیشین لشکر زرهی ۸ نجف اشرف 🌷 زمان : پنج شنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ مصادف با پنجم ماه محرم از ساعت ۱۷ الی ۱۹ 🌷مکان : خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان 🌷از طرف : خانواده شهید،سپاه صاحب الزمان (عج)، بنیادشهیدو امور ایثارگران،موسسه شهید زین الدین،مجمع رزمندگان زرهی اصفهان 🇮🇷کانال خبرگزاری بسیج ناحیه امام حسین (ع)اصفهان🔰 ❇️به جمع ما بپیوندید https://eitaa.com/basijnews_amamhosenisfahan
❁﷽❁ ⚫️ صلی الله و علی الباکین علی الحسین «ع» 🔷 مصلی و مسجد حضرت قائم «عج» 📌فعالیتها و کلاسهای برگزار شده در تاریخ 🔖 ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳(دوم محرم) به شرح ذیل انجام شد. ☑️ کلاس زبان انگلیسی کودکان و نوجوانان دو مقطع (پسران) ☑️ کلاس احکام و عقائد(پسران) 🌱✓ کلاس نقاشی کودکان و نوجوانان در دو مقطع (خواهران) 🌱✓ بر پایی مهد کودک حسینی (خواهران) ⚫️برپایی مجلس سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین «ع (مشترک خواهر و برادر) 🏴 •┈┈┈┈┈┈••✾ا•ا✾••┈┈┈┈┈┈• 🍃🍃 🇮🇷کانال خبرگزاری بسیج ناحیه امام حسین (ع)اصفهان🔰 ❇️به جمع ما بپیوندید https://eitaa.com/basijnews_amamhosenisfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از آل یاسین
بنابر دستور امام خامنه‌ای حفظه الله، رقابت‌های انتخاباتی تبدیل به رفاقت‌های انتخاباتی باید شود. همه ی برادران عزیز را به وحدت در جبهه انقلاب دعوت می‌کنم.در این شب‌های محرم باید حول وحدت مجری دستورات حضرت آقا باشیم.
هدایت شده از آل یاسین
💢قدم به قدم،پا به پای حضرت زینب سلام الله در این مسیر قدم نهاده ایم تا عهدی ببندیم همراه این بانوی عالمه و مجاهد 💫تا پای جان پیاده روی و اجتماع بانوان زینبی در میدان ولی عصر بهارستان ✅مسیر حرکت:از مسجد مصلی(قائم) بهارستان تا میدان ولی عصر ✳همراه ما باشید به صورت خانوادگی
هدایت شده از آل یاسین
📄 | از مگامال تا مگا هیئت!!!! 🔸 تا کنون بارها عرض کرده‌ایم که یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های تمدن مدرن با تمدن اسلامی، در گزاره بنیادین و محوری: لِيَقُومَ ٱلنَّاسُ بِٱلقِسطِ (۲۵حدید) است. مدل مدیریتی اسلام به این شکل است که واحدهای مدیریتی را کوچک، پراکنده و غیر تمرکز می کند. آنگاه وظایف را به همه می‌سپارد و ازین رهگذر، ایجاد می‌کند، مردم را رشد می‌دهد و ظرفیت‌ها را فعال می‌کند. مدرنیته در مقابل، واحدهای مدیریتی را کلان و متمرکز می‌کند و با این روش، قریب به اتفاق مردم را از کنار می‌نهد و بسترهای رشد را عقیم می‌کند. فی‌المثل برای دفاع از کشور، یک منسجم متمرکز ایجاد می‌کند، انسان‌ها را استخدام می‌کند و وظیفه دفاع را تنها به آنها می‌سپارد. اما اسلام، دفاع را بر عهده همگان می‌گذارد و مردمش را با: جَٰهَدُواْ بِأَموَٰلِهِمۡ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ (۱۵حجرات) پرورش می‌دهد. امری که در اندیشه فقیه تمدنی عصر ما با عنوان ظهور و بروز یافت. باز در نظام تولید مدرن، کلان متمرکز را داریم با نتیجه‌ای واضح: یک ارباب و مالک با کسب سود حداکثری و صدها کارگرِ بله قربان‌گو و بی‌اختیار با سودی حداقلی. همین مدل تولید متمرکز، یکی از اصلی‌ترین ریشه‌های نظام سرمایه داری، نابود کننده عدالت و ایجاد کننده فاصله طبقاتی است. در اسلام اما با تربیت انسان‌ها بر اساس مانند کشاورزی، باغداری و دامداری، مکروه دانستن اجیر و استخدام دیگران شدن (کافی ج۵ص۹٠) و لزوم هر فرد به غذایی که می‌خورد (عبس۲۴)، یک نظام تولیدی غیرمتمرکز، سبک، ارزان و بسیار باکیفیت طرح ریزی می‌شود. با نظام تولیدی اسلام، در تولید غذای طیب ایجاد می‌شود و ضمنا هر کسی آقای خودش است، همانطور که خدا او را آقا و آزاد آفریده (نامه۳۱ نهج البلاغه). مثال دیگر این نزاع تمدنی در مدل توزیع و بازار است. مدرنیته هرچه بیشتر پیش می‌رود، بازارهایی متمرکزتر، بزرگ‌تر و در نتیجه گران‌تر درست می‌کند. ‌هایی که برای حدود نود درصد مردم، امکان خرید یک غرفه هم در آن‌ها وجود ندارد. چرا که بسیار کم است و در نتیجه گران. به همین راحتی در عرصه توزیع و بازار هم را از دست می‌دهید. اما اسلام عزیز و مردمی، درست در نقطه مقابل تمدن طاغوتی انحصاری، بازار پراکنده فراوان می‌سازد و در اختیار همه مردم قرار می‌دهد (کافی ج۵ص۱۵۵) . می‌توان ده‌ها مثال دیگر هم آورد. مثلا می‌توان مدل معیوب و پر اشکال و متمرکز را با مدل پیشرفته، پراکنده و سبُک داری مقایسه کرد و امثله دیگر. در همین راستا و با توجه به اینکه در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام هستیم، باید توجه کنیم که اسلامی‌ترین مدل برپایی مجالس سوگواری، آنست که نیروهای بیشتری را درگیر خود کند و از ظرفیت انسان‌های بیشتری استفاده کند. با توجه به مسائل فوق‌الذکر، باید به دنبال تکثیر هیئت‌ها باشیم نه تکبیر آنها! هیئت کلان متمرکز، جدای از اشکالات متعددی که دارد، نمی‌تواند بسترساز خوبی برای «لِيَقُومَ ٱلنَّاسُ بِٱلقِسطِ» (۲۵حدید) باشد. اما هیئت‌های کوچک و ، می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل در مراسم انسان‌ساز محرم باشد. فی‌المثل فلان هیئت که بیست سی هزار نفر مستمع دارد و تنها با یک سخنران و یک مداح مدیریت می‌شود، در صورت تبدیل به روضه‌های خانگی کوچک بیست سی نفره، بسترساز تربیت حدود هزار و پانصد مداح و همین تعداد سخنران است. به جای پرداخت هزینه‌های سنگین سیستم صوتی، در بسیاری از موارد، حتی نیازمند یک بلندگوی ساده هم نیست. به جای استخدام یک یا چند تیم خبره آشپزی، مدل روضه خانگی هزاران هزاران نفر را درگیر پخت غذای مجلس سیدالشهدا علیه السلام می‌کند. بدیهی است که کیفیت غذای مجالس کوچک، بسیار بهتر از غذاهایی است که برای هیئت‌های بزرگ طبخ و آماده می‌شود. چه اینکه حجم کار اندک است و سبک. از دیگر سوی هرکسی برای اهالی خانه و همسایه‌های خودش غذا تهیه می‌کند که موجب دقت و اهتمام بیشتر است. باز برخلاف ، برپایی جلسات خانگی کوچک، قریب به اتفاق کوچه خیابان‌های شهر را بهره‌مند از حال و هوای روضه و ذکر معارف اهل بیت علیهم السلام می‌کند. البته که می‌توان به فواید بی‌بدیل دیگری هم اشاره کرد. امید که با برپایی ، شاهد و بهره‌مندی حداکثری از این فرصت گرانقدر شویم.