eitaa logo
خبرگزاری‌بسیج‌(ورامین)
1.4هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
18 فایل
🔷️خبرگزاری بسیج ورامین🔷️ 🔶️ کانال رسمی ناحیه مقاومت بسیج امام حسین علیه السلام ورامین 🔷️ برای انعکاس اخبار و خدمات بسیجیان عزیز در سطح شهرستان و استان تهران راه ارتباطی بیان سوژه ها: @varamin_admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
خبرگزاری‌بسیج‌(ورامین)
مراسم عزاداری در سپاه ناحیه وامین مراسم عزاداری روز اول محرم با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی حج
39.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مراسم عزاداری روز دوم محرم با مداحی کربلایی حمید حسین زاده و با حضور پاسداران و بسیجیان در حسینیه شهداء ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین برگزار شد. روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین ➺ @basijnews_varamin [عضویت]
لایوونشست خبری زنده درکانال مرکزی خبرگزاری بسیج درایتا وروبیکا کشوری و استان تهران با موضوع حماسه ی حسینی ومسئولیت جامعه ی إمروز در پاسداشت قیام عاشورا روز سه شنبه تاریخ 1403/04/19 پخش زنده :17:30 منتظر حضور پرگرم شما در برنامه پخش زنده می باشیم اطلاع رسانی شود ┄┅═✧☫🇮🇷☫✧═┅ ➺ @basijnews_varamin [عضویت]
افتتاح غرفه عفاف و حجاب در شهرستان ورامین همزمان با هفته عفاف وحجاب با حضور سرهنگ مهدی امینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین ،حجت الاسلام والمسلمین محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ،معاف بخشدار،مصطفی نظری رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ورامین غرفه های عفاف وحجاب به همت مقابل امامزاده کوکب الدین افتتاح گردید. لازم به ذکر است غرفه ها تا تاریخ ۲۱ تیرماه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین ➺ @basijnews_varamin [عضویت]
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌پخش زنده نشست برخط حجت‌الاسلام والمسلمین علی معبودی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران با موضوع «حماسه حسینی؛ مسئولیت جامعه امروز در پاسداشت قیام عاشورا» 🔸 @basijnewsir
مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام سخنران: حجةالاسلام فتح آبادی مداح: کربلایی علیرضا دهقان ساعت:۶:۲۰ زمان: چهارشنبه ۲۰ تیرماه مکان:حسینیه سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین ➺ @basijnews_varamin [عضویت]
📌انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه/ جلسۀ اول 🔘 مسائل زمان خودمان را مسائل زمان همۀ انبیاء بدانیم 🔘 معنای تحجر چیست؟ 🔘 اهمیت دور ماندن از تحجر 🔘 دین یک جریان انعطاف‌پذیر و سیال است 🔘 تحجر، عامل بیشتر دین‌گریزی‌ها در جامعه استاد در هیئت میثاق با شهدا مسائل زمان خودمان را مسائل زمان همۀ انبیاء بدانیم مسائل زمان خودمان را مسائل زمان همۀ انبیاء بدانیم، تا کتاب معرفت ما گسترده‌تر ‌شود و نگاه عمیق‌تری به دین پیدا ‌کنیم. اگر اینطوری نگاه بکنیم دایرۀ اسنادی که ما می‌توانیم از آن برای فهمیدن این دین نازنین، لذت بردن از آن و اشتباه نکردنِ دربارۀ این دین استفاده بکنیم، بسیار گسترده‌تر می‌شود. معنای تحجر چیست؟ با توجه به آیه شریفه قرآن کریم (ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُمْ مِنْ بَعْدِ ذَلِكَ فَهِيَ كَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً وَإِنَّ مِنَ الْحِجَارَةِ لَمَا يَتَفَجَّرُ مِنْهُ الْأَنْهَارُ ؛ سوره بقره، آیه 74) قلب مؤمنین معجزه‌دیده، قلب مؤمنین آب‌دیده در طوفان حوادث و قلب مؤمنین مشاهده‌کنندۀ آیات خدا ممکن است مانند سنگ بشود. به این تحجّر می‌گوییم. این جالب است که مؤمنین بعد از اینکه این معجزات الهی را دیدند قسی‌القلب و متحجر می‌شوند. تحجر ممکن است تحجر فکری یا تحجر قلبی باشد. البته تحجر فکری هم وابسته به تحجر قلبی است. این که طرف یک حرف منطقی بزند و دیگری محکم می‌گوید نه نمی‌خواهم! نمی‌پذیرم! این تحجر فکری است، ببین قلبش چه خبر است؟! تحجر فکری ناشی از تحجر قلبی است. اهمیت دور ماندن از تحجر در آیه دیگری می‌فرماید: «فَمَنْ يُرِدِ اللَّهُ أَنْ يَهْدِيَهُ» کسی که خدا بخواهد او را هدایت کند «يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلَامِ» سینۀ او را گشاده می‌کند برای اسلام «وَمَنْ يُرِدْ أَنْ يُضِلَّهُ» و کسی را بخواهد گمراه کند، یعنی از دستش ناراحت است، می‌خواهد گمراهش کند، یک چیزی از او دیده و می‌خواهد نابودش کند؛ «يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقًا حَرَجًا»، خدا سینۀ او را تنگ و سخت قرار می‌دهد و مثل سنگ می‌کند. «كَأَنَّمَا يَصَّعَّدُ فِي السَّمَاءِ» انگار می‌خواهد از شدت فشار منفجر شود و به آسمان برود. بعد می‌فرماید «كَذَلِكَ يَجْعَلُ اللَّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ(انعام، 125)» این همان پلیدی است که خدا برای کسانی که ایمان نمی‌آورند، قرار می‌دهد. فکر نکنید ایمان نمی‌آورند، یعنی کلاً ایمان نمی‌آورند! نه، اینها زمانی ایمان آورده بودند و مثل ما هستند. اهمیت این بحث به چیست؟ در آیه بعد می‌فرماید: «وَهَذَا صِرَاطُ رَبِّكَ مُسْتَقِيمًا(انعام، 126)» این شرح صدر آن صراط مستقیم است. دین یک جریان انعطاف‌پذیر و سیال است دین آن چیزی نیست که مجموعه‌ای از دستورات را بدهند و بعد کورکورانه بروی و این دستورات را اجرا کنی. باید دقت کنی که هر لحظه باید از کدام دستور دینی، دست برداری و کدام دستور را نسبت به کدام دستور ترجیح بدهی؟ هر دفعه کدام بی‌دینی را سخت‌ بگیری و کدام بی‌دینی را سخت نگیری؟ دین، انعطاف‌پذیر است. دین یک جریان سیال است که اگر سیالیتش را درک نکنی با خود دین دچار قساوت می‌شوی، مثل سنگ می‌شوی. تحجر، عامل بیشتر دین‌گریزی‌ها در جامعه واقعاً برخی از برداشت‌ها از دین غلط است و عامل بیشتر دین‌گریزی‌ها و تنفرها از دین در جامعۀ ما همین تحجر است! آنقدر که متحجرین حال بقیۀ را از دین به هم می‌زنند، هیچکس حال بقیه را از دین به هم نمی‌زند. دین خدا زیباست، جذاب و دوست‌داشتنی است، عشق است، آسان است، اصلاً دین خیلی فوق‌العاده است. 🚩 هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) - ۱۴۰۳.۰۴.۱۶ ➺ @basijnews_varamin [عضویت]
خبرگزاری‌بسیج‌(ورامین)
مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام سخنران: حجةالاسلام فتح آبادی مداح: کربلایی علیرضا دهقان ساعت:
مراسم عزاداری به مناسبت فرارسیدن ایام محرم با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی حجت الاسلام فتح آبادی و مداحی کربلایی علیرضا دهقان و با حضور پاسداران در حسینیه شهدا سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین برگزار شد. روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین ➺ @basijnews_varamin [عضویت]
52.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرمانده سپاه ناحیه ورامین خبرداد: غرفه عفاف وحجاب در شهرستان ورامین برپاشد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین از برپایی غرفه عفاف و حجاب در این شهرستان خبرداد. روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین ➺ @basijnews_varamin [عضویت]
برنامه معرفتی، آموزشی، و بازی های گروهی در حلقه صالحین شهید حاج قاسم سلیمانی گروه پایگاه مقاومت بسیج مهدیه حوزه یک حضرت قائم(عج) ➺ @basijnews_varamin [عضویت]
13.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همایش شیرخوارگان حسینی در ورامین ❌به همراه ابراز همدردی کودکان ورامینی با ⏱زمان:جمعه‌ ۲۲ تیر ساعت ۸:۳۰صبح 🏠مکان: ورامین ، خیابان مسجدجامع، مسجد صاحب الزمان(عج) شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین ➺ @basijnews_varamin [عضویت]
به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار می شود: راهپیمایی و اجتماع بزرگ مردمی مدافعان حریم خانواده پنج شنبه ۲۱ تیرماه، ساعت ۱۷ ورامین، میدان امام حسین(ع) به سمت مسجد جامع روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین ➺ @basijnews_varamin [عضویت]
خبرگزاری‌بسیج‌(ورامین)
📌انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه/ جلسۀ اول 🔘 مسائل زمان خودمان را مسائل زمان همۀ انبیاء بد
📌انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه/ جلسۀ دوم 🔘 تحجر، یکی از دلایل عاقبت به خیر نشدن 🔘 غرور به حقانیت، عامل تحجر است 🔘شادی همراه با تکبر و سرمستی، یکی از عوامل تحجر 🔘داشته‌ها و بهره‌ها از حقیقت، می‌تواند باعث تحجر شود 🔘 تحجر، مسأله‌ای فراگیر و عمومی استاد در هیئت میثاق با شهدا تحجر، یکی از دلایل عاقبت به خیر نشدن یکی از دلایل عاقبت‌بخیر نشدن آدم‌ها، تحجر است. یکی از ریشه‌های تحجر این است که آدم به خاطر اینکه برحق است احساس تکبر، عُجب یا غرور بکند. مرحوم آیت الله شاه‌آبادی - استاد عرفان امام خمینی(ره)- مشکل جامعۀ مؤمنین را در غرور به حقانیت می‌دانستند. تعبیر غرور به حقانیت مربوط به زمانی است که مؤمنین غریب، ضعیف و مظلوم بودند و زیاد جای غرور نبوده است، ولی امروزه که آن غربت و ضعف برطرف شده، خیلی بیشتر باید نگران غرور به حقانیت بود. غرور به حقانیت، عامل تحجر است از نظر زمانی ما بیشتر در معرض غرور نسبت به حقانیت هستیم. غرور نسبت به حقانیت، تصلّب و تحجّر ایجاد می‌کند. و دیگه نمی‌توان اطراف و اسرار پیچیدۀ همان حق را درک کرد؛ مخصوصاً وقتی که علم با دین آمیخته بشود. اهل علم به نوعی در معرض تکبر و تحجر هستند، اهل دین هم به نوعی دیگر در معرض تکبر هستند. عُجب یکی از وجوهِ تکبر است. عُجب آفت عبادت است و انسان طرفدار حق، عُجب پیدا می‌کند. شادی همراه با تکبر و سرمستی، یکی از عوامل تحجر قرآن کریم در سورۀ غافر(آیه 83) می‌فرماید: «فَلَمَّا جاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّناتِ فَرِحُوا بِما عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْمِ وَ حاقَ بِهِمْ ما كانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُنَ». فرح در قرآن شادی محض نیست. فرح، شادی توأم با تکبر است، شادی توأم با بدمستی و نفهمی است، شادی توأم با بی‌دقتی است، الکی خوش‌بودن است. آیه می‌فرماید چون اینها یک علمی از انبیاء گذشته داشتند، یک فرحی در آنها ایجاد شده و نتوانستند حق را بپذیرند، دیگر حتی نتوانستند بفهمند این پیامبر، ادامۀ آن انبیاء گذشته است که قصه‌هایش را بلد بودند. داشته‌ها و بهره‌ها از حقیقت، می‌تواند باعث تحجر شود تحجر یک مسئلۀ عام‌البلوی است. بر اساس آیات قرآن وقتی معنای تحجر را توسعه بدهید، همان کسانی دعوت پیامبر اکرم را نپذیرفتند که در اطراف مکه منتظر آخرین پیامبر بودند و می‌دانستند آنجا ظهور می‌کند و علائمش چیست. ولی وقتی آخرین پیامبر آمد، اینها که باید اعوان و انصارش می‌شدند، بدترین دشمنانش شدند. این افراد یک چیزی داشتند، اگر چیزی نداشته باشند که مقاومت نمی‌کنند. در مقابل امام زمان(عج) هم عده‌ای با قرآن می‌آیند! یعنی هم رسول خدا(ص) با نوعی تحجر مواجه بودند و هم امام زمان(عج). امیرالمؤمنین(ع) و امام حسین(ع) نیز با نوعی تحجر مواجه بودند. تحجر مسئلۀ ساده‌ای نیست. ما با خطر تحجر مواجه هستیم. تحجر می‌تواند با دارایی‌هایی که داریم، ایجاد شود؛ حتی دارایی عاطفی و معنوی خوب! دارایی عاطفی خوب مانند کسانی که در کربلا بودند و در موردشان گفتند که «قلوبهم معک و سیوفهم علیک»؛ دلشان با امام حسین(ع) است ولی شمشیرشان علیه ایشان است. ما باید از این عبرت بگیریم. تحجر، مسأله‌ای فراگیر و عمومی ما باید مسئلۀ تحجر را یک مسئلۀ فراگیر و برای هرکسی بدانیم که با یک حقی آشنا می‌شود. ما باید با معنای توسعۀیافتۀ تحجر ارتباط برقرار کنیم. یکی از ایرادهای شناختی ما اساساً این است که فکر می‌کنیم تحجر حتماً برای قوم مخصوصی بوده که آدم‌های عجیب و غریبی بوده‌اند. این مسأله، عام‌البلوی است. چنانکه وقتی صحبت از کفر و بت‌پرستی می‌شود، ما هم در معرض این خطرها هستیم. تأثیر تقوا بر دوری از تحجر قرآن کریم روشی دارد که همه را به تقوا دعوت می‌کند ولی خود تقوا و رسیدن به آن مبهم است. طرح واقعاً فوق‌العاده‌ای است. مثلاً می‌فرماید روزه بگیرید، شاید به تقوا برسید. اگر شما اهل عبادت بشوی، لزوماً اهل تقوایی؟ نه! معلوم نیست. اگر در مسائل اجتماعی، عدالت‌خواه بشویم، تمام است؟ نه! صبر کن. «اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوى‌(مائده، 8)» عدالت بورزید، این به تقوا نزدیک‌تر است. آن تقوا چیست؟ آن را به ما بگو! با انجام کلی عبادت، روزه و کار خوب، می‌فرماید ان‌شاءالله که با تقوا بشوی! من اگر نمازخوان دیدم نمی‌تونم قاطعانه بگویم این حتماً با تقوا است. این رویکرد به تقوا یعنی چی؟ یعنی خدا عنصری را نگه داشته که تو هیچ‌وقت مغرور نشوی. بعد می‌فرماید: «إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ(مائده، 27)» خدا از باتقواها قبول می‌کند. خب ما الآن این کار را انجام دادیم چی؟ می‌فرماید آن که معلوم نیست بر اساس تقوا بوده است یا نه. غرورت را می‌شکند، توی دلت، ترس می‌اندازد. این ترس تو را همیشه به بازنگری خودت وادار می‌کند و مانع تحجر می‌شود.