eitaa logo
قرارگاه رسانه ای استان تهران
790 دنبال‌کننده
27.3هزار عکس
12.6هزار ویدیو
193 فایل
افسران جنگ نرم گوش به فرمان سید علی ... رسانه و فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی برای تحققش تلاش کنیم ، باید قوی شویم #جنگ_رسانه #جنگ_شناختی •┈┈••✾••┈┈• ارتباط با ادمین ، انتقادات و پیشنهادات و ارسال مطالب ارزشمند 👇👇 https://eitaa.com/M2711313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ چند روش و کژنمایی 1⃣ برچسب زدن این روش به منظور برانگیختن وحشت یا تعصب افراد جامعه علیه یک گروه مخالف استفاده می‌شود. این روش باعث می‌شود که نیازی به ایجاد بحث استدلالی با گروه‌های مخالف نباشد یکی از این روش‌ها استهزای مخالفان با کاریکاتور می‌باشد. 2⃣ شعارهای فریبنده دراین روش سعی می‌شود که بادادن شعارهایی با مفهوم مبهم و کلّی توجه افکار عمومی به پیام مبلغ جلب شود. این پیام‌ها اغلب بر حول محور ارزش‌هایی همچون شرافت، انسانیت و میهن‌پرستی می‌باشد. 3⃣ حمله شخصی حمله کردن به شخصیت فرد (مثلاً اتهام روابط نامشروع یا دزدی)، به جای رد کردن منطقی افکار و سخنان او. 4⃣ تکرار تکرار بی وقفه‌ی یک حرف، مخصوصاً اگر یک شعار ساده باشد، باعث می شود که کم کم به عنوان یک حقیقت بدیهی پذیرفته شود. این حربه اگر همراه با کنترل و سانسور رسانه ها باشد، تأثیر بیشتری خواهد گذاشت. 5⃣ توسل به مرجع برای اثبات درستی یک سخن، به جای استدلال منطقی، به مرجعیت و اقتدار و محبوبیت گوینده‌ی آن (مثل چارلی چاپلین، امیرکبیر و...) استناد می‌شود و بعضاً به دروغ ادعای خود را به این شخصیت‌ها نسبت می‌دهند. 6⃣ توسل به ترس القای ترس و نگرانی همگانی از یک فرد یا جناح سیاسی یا گروهایی مانند اتباع بیگانه یک کشور، مستعمره شدن و... 7⃣ توسل به اکثریت القای این حس که اکثریت مردم پیرو این فرد یا حزب هستند و پیروزی آن قطعی است، تا افراد برای همرنگ جماعت شدن، یا برای رسیدن به پیروزی حتمی، به پیروان آن تفکر بپیوندند. 8⃣ دروغ بزرگ بیان دروغی چنان بزرگ که هیچ کس فکرش را هم نمی‌کند که کسی آن قدر بی شرم باشد که چنین گستاخانه حقیقت را تحریف کند، در نتیجه همگان آن دروغ را باور خواهند کرد. 9⃣ سیاه و سفید نمایی جلوه دادن اوضاع به گونه ای که افراد تنها دو گزینه در برابر خود ببینند: یا دوست کامل بودن یا دشمن کامل بودن. 0⃣1⃣ حقیقت گزینشی گفتن پیام تبلیغاتی در ضمن حقایق گزینش شده، به شکلی که مخاطب متوجه نشود که مورد هجوم تبلیغاتی قرار گرفته است. 1⃣1⃣ شرطی سازی اگر مخاطب نسبت به الف واکنش خاصی داشته باشد (مثلاً از آن بیزار باشد، یا به آن علاقه‌مند باشد)، در چنین صورتی اگر شرطی ساز همواره الف و ب را همراه هم به مخاطب عرضه کند، مخاطب کم کم خصوصیت "الف" را به "ب" هم سرایت می دهد، به طوری که حتی اگر "الف" نبود، مخاطب همان واکنش را نسبت به "ب" نشان می دهد.
33.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✴️داستان اسب تروآ و شکست حکومت! 🛑چقدر این داستان شبیه نفوذ اسب های تروای دشمنه!! 🔞غارت دختران و پسران ایرانی با شهوت و قمار در اینستاگرام (اسب تروای صهیونیست ها) ✴️نبرد در درون خانه های ایرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 جواب دندان شکن حجت الاسلام علی پناه به فائزه هاشمی در برنامه سحر ماه من
⭕️مراسم چهارپایه‌خوانی عصر شهادت حضرت علی (ع)؛ حرم مطهر رضوی صحن پیامبر اعظم (ص) 🔸با نوای حاج محمود کریمی 🔺شنبه ۳ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۸ از شبکه افق
رسانه‌های اجتماعی غربی مردم ما را گروگان گرفته اند ✍️سید علیرضا آل‌داود ⭕️ در دنیای پساکرونا شاهد رسانه‌-سایبری شدن بسیار از جوامع به دلایل مختلف بوده‌ایم که این دنیای جدید دارای ۲ خصوصیت سرعت و تغییر است. ⭕️در این دنیای رسانه-سایبری شده بیش از همه خدمات این فضا مانند شبکه های اجتماعی و ارتباطی در زندگی مردم بروز و ظهور داشته اند و این مخاطبان هستند که با تولید کلان داده ها مشغول رونق این ابزارها و خدمات شده اند و برخلاف اشکال سنتی حملات سایبری، امروزه عملیات شناختی بر بستر فضای سایبر افراد جامعه را هدف قرارمی‌دهد و بر باورها و همچنین رفتار آنها تأثیر می‌گذارد و اعتماد آنان به دولت‌ها را کاهش می‌دهد. ⭕️در بسیاری از کشورهای دنیا مانند ایالات متحده آمریکا و متحدانش پیش از کوید ۱۹ با راهبرد حکمرانی شبکه ای ذیل نظم نوین جهانی خود را در برابر جنگ های شناختی-ترکیبی و اطلاعاتی مصون کرده اند که البته انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا در این خصوص یک موضوع استثنا، قابل تامل و تحقیق است.(رسوایی کمبریج آنالیتیکا و فیس بوک سابق) ⭕️دستکاری ذهنی مخاطب و بهره گیری از علوم داده، علوم شناختی و تکنیک های جنگ روانی برای تولید و توزیع محتوا نیز هم توسط ترول‌ها(اوباش مجازی) و هم حضور بازیگران جدید مانند بات‌ها و ربات‌ها در حال انجام است که هدف نهایی اش با تولید دیس اینفورمیشن تسخیر ذهن‌ها و قلب‌ها و تغییر رفتار و ترجیحات اعضای این سکوها است. ⭕️اما متاسفانه در کشور ما با ضریب نفوذ بسیار شبکه های اجتماعی غربی مانند اینستاگرام که نه تنها با الگوریتم‌هایش در حال تغییر ذائقه، سبک زندگی، حمله به بنیان خانواده، نسل سازی در قشر نوجوان و جوان خلاف ارزش‌های ایرانی-اسلامی است که شاهد هستیم دروازبانان خبری معاند در کنار دنباله‌های آنان در داخل در کنار هوش مصنوعی این سکو به صورت کاملا نرم و نامحسوس در حال تولید و هدایت اینگونه محتواها به مخاطبان به صورت دقیق و بر مبنای ذائقه شناسایی شده مخاطب هستند. ⭕️در کنار این تهدیدات جنگ های هشتگی نیز با پیوست های رسانه ای از ماهواره تا پیام رسان ها نیز تاثیر بسیار زیادی در ایجاد رویگردانی اجتماعی، ایجاد اختلال شناختی و محاسباتی در مدیران، مسئولان و مردم و ذائقه سازی داشته است و با ۲ هدف قدرت برانگیختگی و قدرت توزیع شوندگی وسیع این هشتگ‌ها ساخته و پرداخته می‌شوند که در برابر این جنگ کشور ما بی‌دفاع است که دلایل فنی-راهبردی خاص خود را دارد.(هوش مصنوعی و قوانین توییتر و اینستاگرام، فیلترینگ حبابی و...) ⭕️این نبرد شناختی-ترکیبی در عرصه جامعه نیز با تسخیر 2 حوزه (ذهن - مغز) و (قلب- دل) مردم را گروگان می گیرد، در حوزه ذهن و مغز با روش های اقناع سازی به دنبال اهدافی چون (شك و ترديد نسبت به ارزش‌هاي خودي ـ باور و يقيين نسبت به ارزش‌هاي دشمن) و در حوزه حوزه قلب و دل با روش‌های جذب به دنبال (بغض نسبت به خودی و حب نسبت به غير خودی) است و مخاطب منفعل در این فضا که توانایی تحلیل، پردازش و رمزگشایی پیام های رسانه ای را ندارد براحتی توسط صاحبان رسانه‌ها و تولید کنند‌های پیام به هر سمتی که آنها بخواهند هدایت می‌شود. ⭕️این کشور و مردم عزیز امانت در دست مسئولان هستند و باید آنان با سیاستگذاری صحیح، هوشمندانه و بروز علاوه بر ایجاد فضای امن، پرسرعت و مفید برای بهره‌گیری مردم از فرصت‌های فضای سایبر برای تهدیداتش نیز برنامه‌های مقابله‌ای هوشمندانه تدوین کنند. ⭕️در شرایط حاضر و فریضه خواندن و فرمان جهاد تبیین توسط امام امت، کشور در حوزه فضای سایبر و برای مقابله با این جنگ شناختی-ترکیبی نیاز به یک حاج قاسم دارد...کجاست حاج قاسم فضای سایبر که هم از نامش بگذرد و هم از جانش؟
🔰 ارتشی انقلابی و مقاوم 📝 روایت تصویری ویژه از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران دفاع مقدس ▫️اولین روزهای سال ۱۳۵۸ و در جریان غائله‌ی کردستان پادگانهای ارتش مورد حمله‌ی گروه‌های ضدّانقلاب قرار گرفت. به نیروهایش دستور مقاومت داد؛ امّا دولت موقت به دنبال سازش بود. در همین روزها آیت‌الله خامنه‌ای با قرنی دیدار کرد: «به قرنی گفتم من خیلی این لباس [ارتشی] را دوست دارم و اگر آخوند نبودم، می‌آمدم در ارتش با تو کار می‌کردم. قرنی گفت اگر بیایید از همان اول به شما درجه‌ی درجه‌ی سرهنگی می‌دهم. آن وقت‌ها [در ارتش] سرهنگی درجه‌ی سطح بالا بود.» 🌷 سالگرد شهادت سپهبد سید محمدولی قرنی 📥 نسخه قابل چاپ 👇🏼 khl.ink/DarLebaseSarbazi
✔️ تعریف سواد خیلی وقته عوض شده ❌ دیگه فقط خوندن و نوشتن، سواد نیست ‌ ‌ 🔻سواد عاطفی: توانایی برقراری روابط عاطفی با خانواده و دوستان و … به نحو شایسته ‌ 🔻سواد ارتباطی: توانایی برقراری ارتباط و تعامل با تمامی اعضای جامعه (آداب معاشرت – روابط اجتماعی مناسب) ‌ 🔻سواد مالی: توانایی مدیریت اقتصادی (درآمد، هزینه، پس انداز، سرمایه گذاری و …) ‌ 🔻سواد رسانه ای: توانایی تشخیص رسانه های معتبر و نامعتبر و توانایی تشخیص صحت اخبار و دیگر پیام های رسانه ای ‌ 🔻سواد تربیتی: توانایی تربیت فرزندان به نحو شایسته ‌ 🔻سواد رایانه ای: توانایی استفاده از مهارت های هفت گانه رایانه (ICDL)، اینترنت و …‌
«فائزه هاشمی» عذرخواهی کرد فائزه هاشمی رفسنجانی: 🔹این روزها صحبتی تقطیع شده مربوط به سال‌ها پیش مبنی بر شوخی با پیامبر از اینجانب منتشرشده که باعث جریحه‌دار شدن احساسات برخی گردیده است. 🔹از آنجاکه فردی مسلمان و معتقد بوده و هرگز قصد توهین نداشته‌ام، با توجه به احتمال خطای در بیان، از مؤمنان آزاداندیشی که برداشت توهین‌آمیزی داشته‌اند، پوزش می‌طلبم./تسنیم
14.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✖️واکنش یکی از علمای مشهد به حاشيه هاي اخیر درباره رئیس مجلس ▫️حجت الاسلام نظافت با اشاره به خطبه ۱۴۱ نهج‌البلاغه گفت: امیرالمونین می‌گوید اگر سابقه و راه یک نفر درست و مورد اطمینان بود، به گفته‌ها گوش ندهید. وی با تاکید بر اینکه بین حق و باطل 4 انگشت بیشتر فاصله نیست، گفت: مردم خودشان را درگیر حق‌الناس نکنند. او تاکید کرد: بردن آبرو یک شخصیتی که آبرو او با آبروی ملتی گره خورده، فرق دارد.