✅ به مناسبت تاکید مجدد رهبری معظم انقلاب بر مسئله «مدیریت فضای مجازی»
📙گزارش سریع شماره ۸ حکمرانی کشورهای جهان: «آلمان»
💡 دریافت گزارش👇🏻
👉🏻 yun.ir/feep24
8.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ افشای خیانتی دیگر از مسئولین فضای مجازی ایران توسط استاد #مومن_نسب
7.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹آیتالله محسن اراکی:
#رسانه قدرت اول است برخلاف گذشته که قدرت نظامی حرف اول را میزد؛ رسانه به جامعه جهت میدهد.
رسانه آراء عمومی را میسازد و میتواند به سمتی ببرد که برخلاف #مصلحت_عمومی باشد.
🔸 #درس_خارج_فقه نظام سیاسی
📲چند آمار قابل تامل از حضور مردم در دنیای مجازی پس از کرونا:
در روزهای پس از #کرونا، در جهان شاهد چه خواهیم بود؟ رسانهها و تعامل مردم در این دنیای تازه چه سروشکلی به خود خواهند گرفت؟ به نظر می رسد که در پس تمام تغییرات و تحولات یک سال اخیر، ضریب نفوذ رسانههای نوین در دل و جان ساکنان زمین بیشتر شده است. حداقل آمارها به ما خبر میدهند که انسان سال 2021 در آستانه ورود به دنیای جدیدی از تعامل و #رسانه قرار دارد. آمارهایی که میخوانید، از پژوهشی با عنوان «وضعیتشناسی #فضای_مجازی» از مجموعه تحقیقات دفتر مطالعات رسانههای نوین استخراج شده است.
🔹تعداد کاربران منحصربهفرد #موبایل در ایران: 127میلیون نفر
🔹ضریب نفوذ موبایل در #ایران: 152درصد
🔹تعداد کاربران #اینترنت در ایران: 58میلیون و 420هزار
🔹ضریب نفوذ اینترنت در ایران: 70درصد
🔹تعداد کاربران فعال رسانه اجتماعی در ایران: 33میلیون و 400هزار کاربر
🔹ضریب نفوذ رسانههای اجتماعی در ایران: 40درصد
🔹سهم بازار #اندروید در ایران در سال 2020: بیش از 87 درصد
🔹سهم بازار آیاواس در ایران حدود 12 درصدی
🔻ضریب نفوذ اینترنت در جهان: 59.5 درصد
🔻کاربر فعال رسانههای اجتماعی در جهان: 4 میلیارد و 200 میلیون نفر
🔻ضریب نفوذ #رسانههای_اجتماعی در جهان: 53.6 درصد
🔻کاربران اینترنت در سال 2021 در جهان: 316 میلیون نفر
🔻کاربران فعال رسانه اجتماعی در سال 2021 در جهان: 490 میلیون نفر
🔹بیش از 98 درصد کاربران #شبکههای_اجتماعی حداقل از یک پیامرسان ماهانه استفاده میکنند
🔹میانگین تعداد حسابهای کاربری هر کاربر در رسانههای اجتماعی مختلف: بیش از 8 حساب
🔹میانگین مصرف روزانه کاربران از رسانههای اجتماعی: 2 ساعت و 25 دقیقه
🔹درصد تعداد کاربرانی که از رسانههای اجتماعی با اهداف شغلی استفاده میکنند: 4.40 درصد
🔻بیشترین مصرف رسانهای پس از کرونا:
استفاده از گوشیهای هوشمند: 70 درصد
استفاده از لپتاپ: رشد 47 درصدی
استفاده از رایانه شخصی: رشد 33 درصدی
استفاده از تبلت: رشد 23 درصدی
استفاده از تلویزیونهای هوشمند یا بسترهای استریمینگ رسانه: رشد 32 درصدی
استفاده از کنسولهای #بازی: رشد 18 درصدی
🔹برترین پیامرسان در جهان به ترتیب: #واتسآپ، فیسبوک مسنجر، وایبر و ایمو
گزارش را اینجا بخوانید:
http://fdn.ir/52796
#معرفی_کتاب:
📚"رسانهها و دین: از رسانه های سنتی اسلامی تا تلویزیون"
تالیف دکتر ناصر باهنر
ناشر: مرکز تحقیقات صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران
🔹کتاب"رسانه ها و دین: از رسانههای سنتی اسلامی تا تلویزیون" دارای پیشگفتار، مقدمه و پنج فصل با عناوین زیر است:
فصل اول: دین و #رسانه ها در جریان نوگرایی
فصل دوم: رسانههای سنتی دینی در ایران: تحولات، عناصر و کارکردهای ارتباطی
فصل سوم: #تلویزیون و دین در ایران
فصل چهارم: مسیحیت و تلویزیون در غرب
فصل پنجم: الگویی برای آموزش دین از تلویزیون
🔹دکتر باهنر عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در مقدمه کتاب خود با یادآوری این مطلب که این کتاب برگزیدهای از رساله دکتری وی در رشته #ارتباطات در دانشگاه امام صادق (ع) است پرسشهایی که این پژوهش درصدد پاسخگویی به آن است را چنین بیان کرده است:
1- دیدگاه نظری مطلوب برای تبیین فرایند ارتباطات دینی در عصر نوگرایی چیست؟
2- تلویزیون جمهوری اسلامی ایران از چه جایگاه ارتباطی در میان رسانههای سنتی و مدرن کشور برخوردار است؟
3- امکان مطلوب آموزش #دین از طریق #وسایل_ارتباط_جمعی نوین (با تاکید بر تلویزیون جمهوری اسلامی ایران ) با چه اصولی تبین میشود؟
دریافت فایل کتاب:
https://basirat.ir/files/fa/news/1399/1/28/71980_988.pdf
7.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب: جوانان در فضای مجازی امیدآفرینی کنند
🔹دشمنان حقایق عالم را به دروغ وارونه نشان میدهند. وقتی امیدها و جرأتها کم شد و ارادهها ضعیف شد، قهراً هدفهای عالی و متعالی کمرنگ میشود و به دست فراموشی سپرده میشود که این افسران #جنگ_نرم یعنی جوانان نباید اجازه دهند چنین اتفاقی رخ دهد.
🔹جوانهای عزیز اینطور از #فضای_مجازی استفاده کنید برای امیدآفرینی و توصیه به حق و بصیرتآفرینی و توصیه به تنبلی نکردن.